پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پلاسماتراپی بینی که همان پلاسما جت بینی است یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست بینی است. با کمک این روش می‌توان چربی‌های زیر پوست بینی را آب کرد و کمی بینی را به سمت بالا لیفت کرد. در این تکنولوژی پیشرفته از پرتو پلاسما برای کوچک کردن منافذ و سفت کردن پوست استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
پلاسماتراپی بینی

آیا تصمیم دارید پلاسماتراپی بینی را امتحان کنید؟ فرم بینی نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می‌کند. زمانی که بینی بزرگ و گوشتی باشد مانع از این می‌شود که زیبایی بقیه اجزای صورت مشخص شود. به همین خاطر روش‌های زیادی برای اصلاح فرم بینی به وجود آمده‌اند. جراحی بینی یکی از این روش‌ها برای تغییر فرم بینی است.

اما از آنجایی که جراحی بینی عوارض زیادی دارد، اثرات آن دائمی هستند و در برخی موارد نتایج ناموفقی دارد، انجام دادن آن ریسک است. پس اگر شما هم می‌خواهید فرم بینیتان را به طور موقت با یک روش کم تهاجمی تغییر دهید چرا سراغ پلاسما تراپی بینی یا پلاسما جت بینی نمی‌روید؟

قبل ازتصمیم به پلاسماتراپی بینی حتما با متخصص پوست مشورت کنید. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان پوست را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید. در این مقاله می‌خواهیم به هر آنچه که درباره پلاسما تراپی بینی باید بدانید اشاره کنیم.

پلاسماتراپی بینی (پلاسما جت بینی) چیست؟

پلاسما تراپی چیست؟ پلاسماتراپی بینی یا پلاسما جت بینی یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست بینی است که می‌تواند شکل بینی را تغییر دهد. این روش برای لیفت بینی نیز استفاده می‌شود به این صورت که اگر بینیتان به سمت پایین افتادگی داشته باشد با کمک این روش می‌توان آن را بالا برد و ظاهری شیک و بدون نقص برای بینی ایجاد کرد (لیفت دماغ چگونه است؟). در این تکنولوژی پیشرفته از پرتو پلاسما برای کوچک کردن منافذ و سفت کردن پوست استفاده می‌شود.

هنگامی که این پرتو روی بینی اعمال می‌شود، بافت اضافی بینی و سوراخ‌های بینی را کوچک می‌کند و ظاهری کوچک‌تر و تراشیده‌تر به بینی می‌دهد. این پروسه به داشتن تقارن بهتر در صورت کمک می‌کند. اگر چه پلاسما برای سال‌ها در زمینه جراحی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما مدت زیادی نیست که به‌عنوان یک روش زیبایی با حداقل تهاجم رایج شده است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Since the nose is such a small area and the imperfections usually aren’t too harsh, you’ll most likely require just one appointment
ترجمه متن:
از آنجایی که بینی ناحیه کوچکی است و معمولا عیوب آن خیلی شدید نیست، به احتمال زیاد فقط به یک جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

Pmuhub

انواع پلاسما تراپی بینی

از پلاسماتراپی می‌توان برای بینی‌هایی با شکل‌های گوناگون استفاده کرد. البته قبل از انجام این پروسه پزشک شما را معاینه می‌کند و فرم بینیتان را بررسی می‌کند تا ببیند پلاسماتراپی برای فرم بینی شما مناسب است یا نه. معمولا از این روش برای زیبایی بینی گوشتی استفاده می‌شود.

۱. پلاسماتراپی بینی گوشتی

معمولا پزشکان به کسانی که بینی گوشتی دارند توصیه می‌کنند که برای کوچک کردن بینی خود پلاسمای بینی را امتحان کنند. این روش چربی‌های سطح پوست و زیر پوست را از بین می‌برد و بینی کوچک، لیفت شده و خوش‌فرمی را به شما می‌دهد. بینی‌های گوشتی پوست ضخیم و سطح چربی بالایی دارند، به همین خاطر افرادی با این نوع بینی بهترین کاندید برای پلاسماتراپی هستند.

۲. پلاسماتراپی بینی استخوانی

استفاده از پلاسماتراپی برای بینی‌های استخوانی خیلی توصیه نمی‌شود؛ زیرا این روش فقط چربی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تاثیری روی استخوان ندارد. با این حال اگر بینیتان استخوانی است؛ ولی قسمت نوک آن گوشتی است، می‌توانید در نواحی که چربی وجود دارد از پلاسمای بینی استفاده کنید. معمولا برای بینی استخوانی تزریق فیلر بینی انجام می‌شود.

پلاسما تراپی بینی در انواع مدل بینی کاربرد دارد.
پلاسما تراپی بینی برای بینی گوشتی هم استفاده می‌شود.

کاربرد پلاسما تراپی برای بینی

اصلی‌ترین کاربرد پلاسماتراپی برای بینی اصلاح فرم بینی است. در این روش چربی‌های اضافی که بین پوست بینی و بافت غضروفی قرار دارند از بین می‌روند. این گونه اندازه بینی کوچک می‌شود و فرم آن بهتر می‌شود.

پلاسماتراپی بینی برای چه کسانی مناسب است؟

پلاسما تراپی بینی یک روش عالی برای افرادی است که به دنبال رفع نواقص ظاهری بینی خود هستند و نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند. با کمک این روش می‌توان بینی را متقارن کرد و قوز یا ناهمواری‌های بینی را برطرف کرد. اگر از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی هستید، بیماری زمینه‌ای خاصی ندارید و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این پروسه دارید کاندید مناسبی برای پلاسماتراپی بینی در نظر گرفته می‌شوید. افرادی که از عوارض عمل بینی گوشتی می‌ترسند، می‌توانند این روش را انتخاب کنند.

پلاسما تراپی بینی برای چه افرادی مناسب نیست؟

پلاسماتراپی بینی برای این افراد مناسب نیست:

  • کسانی که رنگ پوست تیره دارند، زیرا در معرض خطر هیپرپیگمانتاسیون قرار دارند.
  • افرادی که مبتلا به یک بیماری پوستی فعال از جمله التهاب، درماتیت، روزاسه یا هر بیماری پوستی دیگری هستند که در آن سد پوستی آسیب دیده باشد.
  • کسانی که دستگاه پیس میکر (ضربان‌ساز) دارند.
  • کسانی که تب‌خال فعال (هرپس سیمپلکس) دارند. این بیماران باید داروهای ضدویروسی مصرف کنند تا بیماریشان برطرف شود و سپس پلاسماتراپی بینی را انجام دهند.
  • کسانی که راکوتان مصرف می‌کنند.
  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی نظیر سرطان
  • افراد مبتلا به اختلالات غدد و بیماری‌های مرتبط با خون

می‌خوای پلاسماتراپی بینی انجام بدی؟

برای کوچک کردن بینی مشاوره بگیر.

مزایای پلاسما تراپی بینی

پلاسمای بینی مزایای زیادی دارد به همین خاطر است که هر روزه افراد بیشتری سراغ استفاده از این روش می‌روند. حتی اگر قبلاً عمل جراحی بینی انجام دادید و بینی شما بعد از مدتی گوشت اضافی پیدا کرده است، می‌توانید از پلاسمای بینی استفاده کنید. برخی از اصلی‌ترین مزایای این پروسه عبارتند از:

  • شکل دادن به بینی گوشتی
  • عدم نیاز به برش
  • عدم نیاز به بخیه
  • بدون خونریزی
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • هزینه معقول و پایین‌تر از سایر روش‌های مشابه

پلاسما بینی چگونه انجام میشود؟

پلاسما (حالتی از ماده به شکل گاز یونیزه شده است) که در پروسه پلاسماتراپی بینی گرم می‌شود و با استفاده از یک دستگاه کوچک (مانند قلم پلاسما) روی سطح پوست اعمال می‌شود و چربی‌ها را از بین می‌برد. این پروسه همچنین منجر به ایجاد الگویی از آسیب‌های ریز می‌شود و سلول‌های فیبروبلاست پوست را هدف قرار می‌دهد.

این سلول‌ها رشته‌های کلاژن و الاستین را تولید می‌کنند (دو عنصری که برای داشتن پوستی سالم و جوان ضروری هستند). بدن این درمان را به‌عنوان یک آسیب در نظر می‌گیرد به همین خاطر سلول‌های فیبروبلاست را وارد عمل می‌کند و منجر به افزایش قابل‌توجهی در تولید کلاژن می‌شود. همان‌طور که این آسیب‌های ریز بهبود پیدا می‌کنند، پوست نیز سفت و لیفت می‌شود.

پلاسما جت بینی در چند جلسه انجام میشود؟

هر فردی بسته به نوع پوست بینی، ضخامت پوست بینی، شکل بینی، نتیجه موردنظر و عوامل دیگر به تعداد جلسات متفاوتی از پلاسماتراپی بینی نیاز خواهد داشت. معمولا دستگاه‌های پلاسماتراپی متفاوت نیز اثرات متفاوتی ایجاد می‌کنند. پزشک برای تعیین تعداد جلسات درمان باید ابتدا شما را معاینه کند و نحوه پاسخ‌دهیتان به درمان را در جلسه اول ارزیابی کند، سپس به طور دقیق به شما خواهد گفت که به چند جلسه مراجعه نیاز خواهید داشت. معمولا اکثر بیماران به ۱ الی ۳ جلسه پلاسما تراپی بینی نیاز خواهند داشت.

ماندگاری پلاسماتراپی بینی

اثرات درمان‌های غیرتهاجمی معمولا موقت هستند. در این شرایط بسته به نوع پروسه غیرتهاجمی، سن و سبک زندگی، نتایج درمان یک سال یا بیشتر باقی می‌ماند. در خصوص پلاسما جت بینی نیز پس از تکمیل تعداد جلسات توصیه شده، نتایج درمان در صورت رعایت نکات مراقبتی می‌تواند تا ۳ سال باقی بماند.

متن انگلیسی:
To maintain that sculpted look for as long as possible, we recommend boosting your collagen intake
ترجمه متن:
برای حفظ ظاهر ایجاد شده برای حداکثر زمان ممکن، توصیه می‌کنیم مصرف کلاژن خود را افزایش دهید.

youareface

آمادگی قبل از پلاسما تراپی بینی

قبل از این که برای پلاسما تراپی بینی آماده شوید این نکات را در نظر داشته باشید:

  • توصیه می‌شود که پوستتان را با سرم ویتامین B یا C یا برخی از انواع مهارکننده‌های تیروزیناز آماده کنید تا به تسریع بهبودی کمک کنید. البته قبل از این کار حتما نظر پزشکتان را بپرسید.
  • از برنزه کردن قبل از پلاسماتراپی بینی خودداری کنید. در صورت برنزه شدن یا آفتاب‌سوختگی، پلاسمای بینی را به تعویق بیندازید.
  • هنگامی که می‌خواهید این پروسه را انجام دهید نباید پوستتان ملتهب باشد یا بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشید. در این موارد بهتر است صبر کنید سلامتیتان برگردد و سپس پلاسماتراپی بینی را انجام دهید.
  • به مدت ۲ هفته قبل از این پروسه، از دخانیات یا نوشیدنی‌های حاوی الکل استفاده نکنید.
  • اگر سابقه شکستگی بینی دارید و اکنون ایمپلنت فلزی در بینی قرار دارد، حتما به پزشکتان اطلاع دهید.
مراقبت های بعد از پلاسما جت بینی را جدی بگیرید.
پس از پلاسماتراپی بینی تا ۲ روز نباید آب به پوست بینی برسد.

مراقبت های بعد از پلاسما جت بینی

برخی از اقداماتی که بعد از پلاسماتراپی بینی باید انجام دهید شامل این مواردند:

  • برای ۴۸ ساعت اول، پوست باید خشک نگه داشته شود پس از آب زدن به پوست خودداری کنید.
  • از ورزش شدید خودداری کنید؛ زیرا باعث افزایش ورم بینی می‌شود.
  • هیچ یک از پوسته‌ها یا زخم‌های ایجاد شده را خراش ندهید یا جدا نکنید. این کار خطر عفونت و به جا ماندن اسکار را افزایش خواهید داد.
  • اگر پوستتان خارش دارد، مصرف آنتی‌هیستامین می‌تواند مفید باشد.
  • برای جلوگیری از ورم، خوابیدن روی ۲ بالش و بالا نگه‌داشتن سر می‌تواند موثر باشد.
  • از قراردادن ناحیه درمان در معرض نور خورشید خودداری کنید. بهتر است در طول دوران ریکاوری از یک ضدآفتاب با SPF بالای ۵۰ استفاده کنید.
  • در ۴ روز اول یا تا زمانی که پوسته‌پوسته شدن یا لایه‌برداری کامل نشده است (حدوداً ۷ تا ۱۰ روز) از آرایش خودداری کنید.

عوارض پلاسما تراپی بینی

پلاسماتراپی بینی به‌طورکلی، یک روش کاملاً ایمن در نظر گرفته می‌شود. تمام دستگاه‌ها و ابزاری که برای پلاسماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای گواهی FDA باشند تا وارد بازار شوند. عوارض این روش در مقایسه با جراحی بینی بسیار کم و جزئی هستند؛ اما همچنان ممکن است یک سری عوارض جانبی را تجربه کنید. برای مثال اغلب در چند روز اول پس از پلاسماتراپی بینی این علائم مشاهده می‌شوند:

  • قرمز شدن پوست بینی
  • پوسته‌پوسته شدن
  • ورم
  • احساس سوزشی که به‌تدریج از بین می‌رود.

عوارض جانبی گفته شده طبیعی هستند و نیازی به نگرانی نیست. اما گاهی بیمار عوارض جانبی جدی‌تری را تجربه می‌کنند همچون:

  • اسکار یا جای زخم: این معمولا به دلیل کندن زخم‌ها یا عدم رعایت نکات مراقبتی اتفاق می‌افتد.
  • هیپرپیگمانتاسیون/ هیپوپیگمانتاسیون: که در اکثر موارد به خاطر عدم توجه و رسیدگی به پوست در حال بهبودی رخ می‌دهند.

همان‌طور که می‌بینید، حتی بدترین عوارض جانبی پلاسماتراپی بینی هم خیلی جدی و خطرناک نیستند و به‌راحتی قابل پیشگیری هستند؛ بنابراین اگر به دنبال یک روش کم تهاجمی برای کوچک کردن بینی هستید پلاسماتراپی بهترین انتخاب است.

پلاسماتراپی کردی و بینیت خیلی ورم کرده؟ همین الان مشاوره بگیر.

هزینه پلاسماتراپی بینی در دکترتو کلینیک

در دکترتو کلینیک همیشه می‌توان بهترین خدمات را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت پیدا کرد. هزینه پلاسماتراپی بینی نیز بر اساس تعداد جلسات، فرم بینی و عوامل دیگر متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق بهتر است به‌صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید. جهت اطلاع از هزینه پلاسما تراپی روی این لینک کلیک کرده و از قیمت‌ها در دکترتو کلینیک مطلع شوید.

پلاسما بینی بهتره یا پلکسر بینی؟

پلاسما جت و پلکسر هر دو برای کوچک کردن بینی استفاده می‌شوند (پلکسر چیست؟). اما دستگاه‌هایی که برای انجام این دو پروسه استفاده می‌شوند با هم فرق دارند. در پلکسر عمق نفوذ کمتر است و احتمال این که پوست آسیب ببیند نیز پایین است. معمولا این که کدام پروسه برای شرایط شما بهتر است را پزشک تعیین می‌کند.

تفاوت پلاسماتراپی بینی با جراحی زیاد است.
پلاسماتراپی بینی بر خلاف جراحی نیاز به بیهوشی و برش ندارد.

تفاوت پلاسماتراپی بینی با جراحی

در جدول زیر می‌توانید تفاوت پلاسمای بینی و جراحی بینی را مشاهده کنید. به عنوان مثال عمل بینی چند ساعت طول میکشد و پلاسماتراپی بینی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

پلاسمای بینیجراحی بینی
اثرات موقت دارد.نتیجه آن دائمی است.
هزینه مقرون به صرفههزینه نسبتاً زیاد
بدون نیاز به بیهوشینیاز به بیهوشی
بدون برش و بخیههمراه با برش و بخیه
مقایسه پلاسما تراپی بینی و جراحی

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

پلاسما تراپی بینی یک درمان موثر، کم تهاجمی با اثرات عالی برای داشتن بینی با فرم دلخواه است که برای بینی‌های گوشتی بهترین اثرگذاری را دارد. مزیت این پروسه این است که برخلاف جراحی بینی، اثرات آن موقت هستند و در صورت عدم رضایت، پس از مدتی بینی به حالت اول برمی‌گردد.

اما افرادی که جراحی بینی انجام داده‌اند در صورت عدم رضایت نمی‌توانند بینی‌شان را به حالت قبل بازگردانند. پس اگر دنبال یک تغییر ظاهری با ریسک کم هستید حتما این روش را امتحان کنید.

حتما پیش از اقدام برای پلاسما تراپی بینی با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

اکثر افرادی که پلاسماتراپی بینی انجام داده‌اند از نتایج آن راضی هستند و این پروسه را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنند.

این پروسه بدون درد و سوزش است. اما اگر نگران درد هستید می‌توانید از پزشک بخواهید که پماد بی‌حسی برای شما استعمال کند.

معمولا نتایج پلاسماتراپی سه سال یا بیشتر ماندگارند.

جای زخم پلاسمای بینی در صورت مراقبت درست بعد از ۲ هفته بهبود پیدا می‌کند.

اگر قبلاً جراحی بینی انجام داده‌اید و در نقاطی از بینی‌تان گوشت اضافه ایجاد شده، می‌توانید از پلاسماتراپی بینی استفاده کنید. اما اگر مشکلی که بعد از عمل برای بینی پیش آمده به استخوان یا غضروف مربوط است، این پروسه کمکی به شما نمی‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن