مزوتراپی پوست و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هدف اصلی مزوتراپی پوست، بهبود بافت‌های پوستی، تغذیه عمقی پوست، افزایش تولید کلاژن و الاستین، بهبود رنگ و بافت پوست، کاهش چین و چروک‌ها، و جوانسازی پوست است. علاوه بر این، مزوتراپی می‌تواند به ترمیم جوش و زخم‌ها، کاهش لکه‌های پوستی، بهبود مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری پوست نیز کمک کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
مزوتراپی پوست

مزوتراپی پوست یک روش درمانی غیرجراحی برای بهبود و زیبایی پوست است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد ضد پیری و سایر مواد مفید به صورت تزریقی در لایه‌های مختلف پوست، باعث ترمیم، نشاط و جوانسازی پوست می‌شود. این تکنیک به دلیل عدم نیاز به جراحی، عود بیماری، وقفه کمتر در زندگی روزمره و زمان بهبودی سریع، مورد توجه و محبوبیت بالایی قرار گرفته است.

با این حال، قبل از تصمیم‌گیری درباره انجام مزوتراپی، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بررسی کاملی از وضعیت پوست انجام دهد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا با مزوتراپی پوست، انواع، کاربرد و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

مزوتراپی پوست چیست؟

مزوتراپی چیه؟ مزو تراپی پوست یک روش درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای بهبود و زیبایی پوست است. تزریق مواد مغذی و مفید به پوست کمک می‌کند تا بازسازی شود، تولید کلاژن و الاستین افزایش یابد و بهبود رنگ و بافت پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این، مزوتراپی می‌تواند به تغذیه و ترمیم پوست کمک کند و نتایجی موثر در بهبود ظاهر و سلامتی پوست به ارمغان بیاورد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع مزوتراپی پوست

مزوتراپی پوست به صورت گسترده از انواع مختلفی برخوردار است:

  • مزوتراپی ویتامینی: در این روش، مخلوطی از ویتامین‌ها مانند ویتامین C و ویتامین E به پوست تزریق می‌شود که بهبود رنگ پوست، ترمیم بافت‌های پوستی و تقویت سیستم ایمنی را به دنبال دارد.
  • مزوتراپی هیدراته: در این روش، مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده به پوست تزریق می‌شود که رطوبت طبیعی پوست را حفظ کرده و پوست خشک و خشکی ناشی از پیری را بهبود می‌بخشند.
  • مزوتراپی ضد پیری: در این روش، مواد ضد پیری مانند پپتیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فاکتورهای رشد به پوست تزریق می‌شوند. این مواد به کاهش چین و چروک‌ها، افزایش تولید کلاژن و الاستین، و بهبود سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کنند.
  • مزوتراپی پی‌اچ‌آر: در این روش، مواد فعال پی‌اچ‌آر (مثل هیدروکسی‌اپاتیت کلسیم) به پوست تزریق می‌شود که افزایش حجم و تقویت بافت‌های پوستی، پرکردن چین و چروک‌ها و افزایش حجم لب‌ها یا پرکردن مناطق دیگر صورت را به دنبال دارد.
  • مزوتراپی پی‌آر‌پی: این روش شامل تزریق مواد فعال پی‌آر‌پی (پلی‌لاکتیک اسید) به پوست است که با افزایش تولید کلاژن باعث جوانسازی و لیفتینگ پوست می‌شود.

کاربرد مزوتراپی پوست (مزو پوست برای چیه؟)

مزوتراپی پوست صورت یا مزوپوست، یک روش غیرجراحی است که با تزریق مواد مغذی و مفید به صورت تزریقی در لایه‌های عمقی پوست صورت، به بهبود و زیبایی پوست کمک می‌کند، برخی مشکلات پوست را بهبود می‌بخشد و نتایج جوانسازی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. از کاربردهای مزوتراپی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جوانسازی پوست با مزوتراپی

مزوتراپی یک روش موثر برای جوان سازی پوست صورت است. با تزریق مواد مغذی و مفید به صورت تزریقی در لایه‌های عمقی پوست، مزوتراپی به پوست کمک می‌کند تا نشاط و جوانی خود را بازیابد. به علاوه اینکه با افزایش تولید کلاژن و الاستین، انعطاف پذیری پوست را بالا برده و میزان تاثیر سن روی پوست را کمتر می‌کند.

تزریق فاکتورهای رشد، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها به لایه‌های عمقی پوست باعث ترمیم و نوسازی بافت‌های پوستی شده و با بهبود وضعیت صورت، کاهش ظاهر ناهمواری‌ها و جوانسازی پوست را به دنبال دارد.

مزوتراپی پوست به جوانسازی پوست کمک می کند.
مزوتراپی پوست یک روش درمانی غیرجراحی برای بهبود و زیبایی پوست است.

۲. مزوتراپی صورت برای لک

این تکنیک برای کمک به کاهش لک‌های پوستی هم موثر است. اسید هیالورونیک یکی از مواد محبوب در مزوتراپی است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و با تزریق آن به صورت، پوست آبرسانی و مرطوب می‌شود، درنتیجه لک‌های ریز صورت کمرنگ شده و پوست جوان‌تر و روشن‌تر دیده می‌شود. ویتامین C آنتی‌اکسیدان قوی موثری برای کاهش لک‌ها و بهبود رنگ پوست است.

تزریق ویتامین C به صورت، عوامل آلودگی و تیرگی پوست را کاهش داده و پوست را روشن‌تر می‌کند. برخی مواد مزوتراپی مانند ماده آربوتین، کوآزیم و اسید کوجیک می‌توانند به کاهش لک‌های پوستی کمک کنند و رنگ پوست را بهبود بخشند. آمینو اسیدها و پپتیدها هم برای رفع لک‌های صورت مفید هستند. البته مزوتراپی صورت برای از بین بردن لک به تکرار جلسات نیاز دارد.

۳. مزوتراپی روشن کننده پوست

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این تکنیک روشن سازی پوست و بهبود رنگ و تون پوستی است. آربوتین یک ماده طبیعی است که از گیاهانی مانند آلوئه ورا، برگ بید و توت فرنگی به دست می‌آید. این ماده قدرت روشن کنندگی دارد و می‌تواند به تقویت سلول‌های پوست و کاهش تیرگی و لک‌های پوستی کمک کند.

اسید کوجیک موجود در کوکتل مزوتراپی با کاهش تولید ملانین در پوست به عنوان یک عامل روشن‌کننده عمل می‌کند. تزریق ویتامین C با تحریک تولید کلاژن و بهبود رنگ پوست، تیرگی و لک‌های پوستی را کاهش داده و باعث روشن کردن پوست می‌شود.

۴. مزوتراپی برای منافذ باز پوست

برای درمان منافذ باز پوست نیز می‌توان از مزوتراپی استفاده کرد. اسید سالیسیلیک، اسید هیالورونیک، پپتیدها و فاکتورهای رشد موجود در مواد مورد استفاده در این روش خاصیت پر کردن منافذ باز پوست را دارند و با تولید کلاژن و الاستین، خاصیت انعطاف پذیری پوست صورت را بهبود بخشیده و باعث لطافت و نرمی پوست می‌شوند.

۵. مزوتراپی زیر چشم

برای کاهش تیرگی‌ها، چروک‌ و پف زیر چشم می‌توان از این تکنیک استفاده کرد. مزوتراپی زیر چشم خطوط ریز و چروک‌های زیر چشم را کاهش داده و آن را نرم و لطیف می‌کند، به‌علاوه اینکه با تحریک و تولید کلاژن و الاستین، روند پیشرفت چروک‌ها زیر و اطراف چشم کند می‌شود.

مزوتراپی زیر چشم معمولا باید در چند جلسه تکرار شود. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین آن‌ها بستگی به وضعیت پوست زیر چشم و برنامه درمانی مشخص شده توسط پزشک متخصص دارد.

مشکل پوستیت با مزوتراپی برطرف میشه؟

هر سوالی داری از متخصص بپرس.

مزوتراپی پوست برای چه کسانی مناسب است؟

از لحاظ قانونی تمام افراد سالم بالای ۱۸ سال مجاز به انجام این تکنیک هستند و تمام آن‌هایی که خواهان بهبود زیبایی و سلامت پوستی خود هستند، افرادی که از لک و تیرگی پوست صورت رنج می‌برند، جای جوش و لک دارند، دچار افتادگی، چین و چروک و منافذ باز پوستی هستند، کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی پوست به شمار می‌آیند.

مزوتراپی پوست برای چه کسانی مناسب نیست؟

طبیعتا افرادی که شرایط جسمی خاص دارند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. به همین دلیل هم با آشنایی بیشتر با آنها می‌توان نیاز به انجام این روش را مشخص کرد.

متن انگلیسی:
Pregnant women, people who had a stroke, diabetes patients, heart disease patients on multiple medications, cancer patients and people with blood clotting problems cannot have mesotherapy
ترجمه متن:
زنان باردار، افراد با سابقه سکته مغزی، بیماران دیابتی، بیماران قلبی که چندین دارو مصرف می‌کنند، بیماران سرطانی و افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند، نمی‌توانند مزوتراپی کنند.

vbbgentek

فواید مزوتراپی پوست

این تکنیک باعث بهبود و جوانسازی پوست صورت شده و لک و تیرگی‌های پوست را از بین می‌برد. از فواید بیشمار این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سریع بیماری‌ها و مشکلات پوستی
  • تحریک کلاژن‌سازی و افزایش تولید الاستین
  • جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک، تیرگی و لک‌های پوستی
  • رفع تیرگی دور چشم (زیر چشم)
  • دوره نقاهت کوتاه بدون وقفه در زندگی روزمره
  • درمان و رفع استریا
  • تغذیه و ترمیم پوست
  • کاهش مشکلات مربوط به پوست چرب و جلوگیری از ایجاد انسداد منافذ پوست
در مزوتراپی با استفاده از سوزن ریز مواد وارد پوست می شود.
این تکنیک با اهداف مختلف انجام می‌شود و پزشک ترکیب مواد متفاوتی با سوزن‌های بسیار نازک در فاصله چند میلی‌متری از هم را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند.

روش انجام مزوتراپی پوست (مزوتراپی پوست چگونه انجام میشود؟)

این تکنیک با اهداف مختلف انجام می‌شود و پزشک ترکیب مواد متفاوتی با سوزن‌های بسیار نازک در فاصله چند میلی‌متری از هم را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. کوکتل مزو ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها، اسید آمینه، اسید هیالورونیک و ویتامین‌های مختلف است که با سوزن‌های ریز مخصوص یا انژکتور به پوست صورت تزریق می‌شود. پیش از تزریق باید بی حسی موضعی انجام شود تا حین تزریق پوست درد و سوزش نداشته باشید.

بعد از اینکه بی حسی اثر گذاشت، پزشک صورت را با ماده ضدعفونی تمیز می‌کند. نوع مواد ترکیبی، حجم کوکتل تزریقی و عمق تزریق بسته به مشکل پوستی، شرایط بیمار و نظر پزشک متفاوت است. هر جلسه مزوتراپی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و معمولا ۳ تا ۵ جلسه لازم است تا دوره تکمیل شود. فاصله بین هر جلسه از ۷ تا ۱۰ روز شروع شده و در صورتی که نتیجه اثربخش باشد فاصله جلسات درمانی ماهی یکبار خواهد شد.  

‏آمادگی برای انجام مزوتراپی پوست

مزو پوست مراقبت و آمادگی خاصی قبل از انجام نمی‌خواهد و صرفا از یک هفته قبل مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهاب استروئیدی را متوقف کنید، چرا که مصرف این داروها ممکن است ریسک کبودی و خونریزی را حین و بعد مزو پوست افزایش دهند. بهتر است مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و سیگار را یک هفته قبل مزوتراپی پوست قطع کنید.

نمی‌دونی مزو پوست برات مناسبه یا نه؟ قبل از انجام مزوتراپی مشاوره بگیر.

مراقبت های لازم بعد از انجام مزوتراپی پوست

این تکنیک سرپایی درد و عوارض جدی ندارد بنابراین بلافاصله پس از اتمام می‌توانید به زندگی روتین خود بازگردید. برای افزایش اثرگذاری این روش مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت و پوست را انجام دهید:

  • پرهیز از شستن صورت و حمام تا ۲۴ ساعت بعد از مزو پوست
  • پرهیز از تماس مستقیم با نور خورشید (در صورت ضرورت، حتما ضدآفتاب بزنید.)
  • تا ۴۸ ساعت بعد انجام از کرم یا محصولات آرایشی روی پوست صورت استفاده نکنید.
  • در صورت التهاب، تورم، قرمزی یا درد در ناحیه تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد شنا ممنوع است.
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی

عوارض مزوتراپی پوست

این روش، تکنیک غیرتهاجمی با کمترین عوارض است اما با توجه به تفاوت واکنش‌های فردی ممکن است گاهی عوارضی دیده شوند:

عوارض مزوتراپی پوستتوضیحات
التهاب و عفونتممکن است به دلیل واکنش پوست به داروهای تزریقی یا به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی هنگام انجام مزوتراپی ایجاد شود. نیاز به درمان فوری دارد تا از پیشرفت جلوگیری شود.
تورم و قرمزیاین عوارض شایع هستند و معمولاً ظرف چند روز تا یک هفته بدون نیاز به درمان خاصی برطرف می‌شوند.
کبودی صورتکبودی ناشی از آسیب به رگ‌های خونی در حین تزریق است. این حالت معمولاً ظرف چند روز تا دو هفته برطرف می‌شود.
سوزش و خارشاین حساسیت‌ها ممکن است به دلیل واکنش پوست به مواد تزریقی ایجاد شوند و اغلب موقتی هستند.
تغییر رنگ پوستدر برخی موارد، ممکن است پوست دچار تیرگی یا روشن‌تر شدن موقتی شود. این حالت بسته به نوع پوست و ماده تزریقی متفاوت است.
ایجاد اسکار و زخماگرچه نادر است، اما ممکن است به دلیل عفونت شدید یا واکنش شدید پوستی به مواد تزریقی رخ دهد. نیاز به مراقبت‌های پزشکی برای جلوگیری از بروز اسکار دائمی دارد.
عوارض مزوتراپی پوست

هزینه مزوتراپی پوست در دکترتو کلینیک

هزینه مزوتراپی پوست بسته به عوامل مختلفی از جمله مکان جغرافیایی، تخصص و تجربه پزشک، نوع مواد و برند مورد استفاده، حجم کوکتل مصرفی، و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. به طور حدودی هزینه هر جلسه مزوصورت بسته به حجم مصرفی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی پوست در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی پوست، یک روش غیرجراحی است که با استفاده از تزریق مواد مغذی و ترمیمی به لایه‌های عمیق پوست، بهبود و تجدید پوست را به دنبال دارد. این روش برای درمان مشکلات مختلف پوستی مانند چین و چروک، لکه‌های پوستی، جوانسازی و بهبود بافت پوست کاربرد دارد. مزوتراپی پوست به دلیل مزایای زیادی که دارد روش محبوبی است که دوره بهبودی کوتاه با کمترین عوارض را دارد.

با این حال، مانند هر روش درمانی دیگری، مزوتراپی نیز ممکن است عوارض و عواقب جانبی خاصی داشته باشد از جمله التهاب و قرمزی موقت، واکنش آلرژیک، عفونت و نتایج نامطلوب. بنابراین، مهم است که این روش توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود و استانداردهای بهداشتی رعایت گردد. قبل از تصمیم‌گیری درباره مزوتراپی، مهم است که با پزشک متخصص مشورت کنید و در مورد نیازها و انتظارات خود صحبت کنید.

قبل از انجام مزوتراپی پوست بهتر است با پزشک پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

مزوتراپی روش جوانسازی امن و بی خطری است اما در موارد نادر ممکن است بیمار دچار کبودی، التهاب، تورم و واکنش آلرژیک به مواد تزریقی شود.

تنها در موارد بسیار معدود و انگشت شمار ممکن است نتایج مزوتراپی ماندگار بمانند. اما در بیشتر بیماران، نتیجه موقتی و برگشت پذیر است. به طورکلی، ناحیه تحت درمان طی دوازده ماه بعد از تزریق به حالت پیش از مزوتراپی برمی‌گردد، بنابراین باید جلسات ترمیم به صورت منظم تکرار شوند.

این روش ممکن است باعث خونریزی کمی شود، اما این خونریزی معمولا بسیار کم و موقت است و به عنوان یک عارضه عادی ممکن است در محل تزریق مواد رخ دهد. علت آن ورود سوزن به پوست و تحریک عروق است، اما معمولا به طور خودبخود کنترل می‌شود و بعد از چند دقیقه توقف می‌یابد. در صورتی که خونریزی زیاد، طولانی مدت یا غیرعادی رخ دهد، باید به پزشک اطلاع دهید.

بله، یکی از انواع این روش، مزوتراپی ضدجوش است که نوعی درمان ترمیمی غیرتهاجمی است که با رفع جای جوش و آکنه، لک و تیرگی‌های ناشی از جوش‌های پوستی باعث شفافیت و روشن شدن پوست شده و جای جوش را برطرف می‌کند.

این روش باعث تقویت گردش خون در دست شده و مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به پوست می‌رساند. انجام این کار برای پوست دست می‌تواند لک‌های پوستی ناشی از افزایش سن، و چین و چروک‌ها را برطرف کند و باعث لیفت پوست دست شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مزوتراپی پوست

  1. عصمت گفت:

    درود مزو صورت انجام دا دم ردش قرمز ودون دونه ورداش کمی سوزش واحاس داغی داره
    چه کنم زودتر خوب بشه؟
    سپاس

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از پماد ویتامین آ استفاده کنید

  2. مرضیه مطهری نسب گفت:

    برای مزوتراپی پوستم خواستم مشوررت کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بفرمایید

      ؟