قرص دایجستیو چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص دایجستیو یک مکمل غذایی جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی است که شامل آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها، فیبرها و سایر مواد مغذی شده که به تعادل و سلامتی گوارش کمک می‌کنند. آنزیم‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند و پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید را در روده تعادل می‌دهند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
قرص دایجستیو را چگونه مصرف کنیم؟

قرص دایجستیو یک مکمل غذایی است که بهبود عملکرد سیستم گوارشی را هدف قرار می‌دهد. سیستم گوارشی مسئول هضم و جذب مواد مغذی در بدن است و هرگونه نقص یا نارسایی در این سیستم می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند سو هاضمه، نفخ، و دل درد شود. قرص دایجستیو با ترکیباتی مانند آنزیم‌، پروبیوتیک‌ و فیبرها به عملکرد بهتر گوارش کمک می‌کند.

اگر دچار مشکلات گوارشی شده‌اید، پیش از مصرف این دارو حتما با متخصص گوارش یا دکتر داخلی مشورت کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی در دکترتو نیز استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

قرص دایجستیو چیست؟

قرص دایجستیو (Digestive) نوعی مکمل غذایی است که برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و کاهش علائم مشکلات معده و روده استفاده می‌شود. این قرص‌ها معمولا حاوی مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها یا گیاهان دارویی هستند که به گوارش کمک می‌کنند. متعادل بودن فعالیت گوارشی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. سیستم گوارش ما مسئول هضم و جذب مواد مغذی از غذا است. با اختلال در عملکرد گوارش، می‌توان مشکلاتی مانند نفخ، سو هاضمه، یبوست یا اسهال را تجربه کرد.

قرص دایجستیو می‌تواند به تعادل عملکرد گوارشی کمک نموده و مشکلات مربوط به گوارش را کاهش دهد. بسته به ترکیب قرص، ممکن است شامل آنزیم‌ها مانند آمیلاز (آنزیم هضم کننده نشاسته)، پروتئاز (آنزیم هضم کننده پروتئین) و لاکتاز (آنزیم هضم کننده لاکتوز)، پروبیوتیک‌ها (میکروارگانیسم‌های مفید مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا) و گیاهان دارویی مانند آنیس، زنجبیل و نعناع باشد.

اسامی رایج و تجاری دایجستیو:

  • قرص روکش دار دایجستیو پورسینا
  • کپسول دایجسبس آر ایکس اس تی پی فارما
  • قرص دایجستیو کیمیدارو
  • قرص اونانزیم
  • قرص دایجستیو البرز دارو

نحوه مصرف قرص دایجستیو

نحوه مصرف قرص دایجستیو بسته به نوع و برند قرص، ترکیبات آن و دستورالعمل تولیدکننده متفاوت است. در هر صورت، بهتر است قبل از مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. معمولا نحوه مصرف روی بسته‌بندی ذکر می‌شود. قرص را با آب کافی در زمان مشخص قبل، حین یا بعد غذا مصرف کنید. تعداد قرص‌های مصرفی در روز بسته به تجویز پزشک یا دستورالعمل روی قرص ممکن است متفاوت باشد.

بعد از خوردن غذا دچار مشکل هضم میشی؟

برای مصرف درست دایجستیو مشاوره بگیر.

بهترین زمان مصرف قرص دایجستیو

بهترین زمان مصرف قرص دایجستیو از ۳۰ دقیقه قبل غذا تا دقیقا قبل وعده غذایی است. اگر می‌خواهید اثرگذاری مکمل بیشتر شود، بهتر است همراه غذا میل کنید. از آنجایی که وظیفه آنزیم‌های این قرص تجزیه غذای مصرفی است بهتر است همراه با غذا مصرف شود. در این صورت آنزیم‌ها دست به کار شده و کمک می‌کنند مواد مغذی غذا راحت‌تر جذب بدن شوند.

متن انگلیسی:
Take lactase when you’re eating or drinking dairy products, or amylase when eating carbohydrates
ترجمه متن:
هنگام خوردن یا نوشیدن لبنیات از لاکتاز (قرص دایجستیو لاکتاز) یا هنگام خوردن کربوهیدرات از آمیلاز (قرص آمیلاز) استفاده کنید.

webmd

موارد مصرف قرص دایجستیو (قرص دایجستیو برای چیست؟)

قرص دایجستیو یک تکمیل‌کننده غذایی است که برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی تجویز می‌شود. این قرص شامل مجموعه‌ای از آنزیم‌ها است که به هضم و جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. موارد مصرف قرص دایجستیو عبارتند از:

  • کاهش علائم سوهاضمه مانند نفخ، سوزش معده و احساس سنگینی در شکم (علت سوزش معده چیست؟)
  • کاهش نفخ و تولید گازهای روده‌ای ناشی از بیش‌فعالی میکروب‌ها در روده
  • تسکین علائم سوء هاضمه ناشی از عوامل خارجی مانند مصرف غذاهای سنگین، استرس، مصرف داروهای خاص
  • در برخی موارد به دلیل وجود مشکلات مزمن گوارشی مانند نقص آنزیمی، مشکلات عضلانی یا مشکلات مربوط به جذب، قرص دایجستیو می‌تواند بهبود عملکرد سیستم گوارشی را تسهیل کند.
قرص دایجستیو برای چیست؟
قرص دایجستیو یک تکمیل‌کننده غذایی است که برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی تجویز می‌شود.

۱. قرص دایجستیو برای ورم معده

قرص دایجستیو برای کمک به عملکرد سیستم گوارشی و بهبود هضم غذاها استفاده می‌شود. در صورتی که ورم معده دارید، قرص دایجستیو ممکن است کمک‌کننده باشد و علائم ورم معده را کاهش دهد. اما باید توجه داشته باشید که علت ورم معده می‌تواند متنوع باشد و در برخی موارد نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد.

ورم معده ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند التهاب معده، عفونت هلیکوباکترپیلوری، زخم معده یا مشکلات دیگر در سیستم گوارشی باشد. در بعضی موارد، قرص دایجستیو به خاطر آنزیم‌های موجود در آن که هضم غذا را تسهیل کرده باعث بهبود علائم ورم معده می‌شود.

۲. قرص دایجستیو برای یبوست

یبوست به معنای کاهش فعالیت روده و دفع سخت است. آنزیم‌های موجود در قرص دایجستیو می‌توانند به تسهیل عملکرد گوارش و بهبود حرکت روده کمک کنند و برای علائم یبوست تجویز می‌شود.

۳. قرص دایجستیو برای چاقی

اگر هدفتان افزایش وزن و چاقی است با مصرف قرص دایجستیو آنزیم‌دار حاوی پروتئاز، آمیلاز و لیپاز به نتیجه می‌رسید. اسیدهای چرب امگا-۳ هم چربی‌های ضروری و سالم برای سلامت قلب و مغز هستند که با کاهش التهاب و بهبود حساسیت انسولینی باعث چاقی می‌شوند.

۴. قرص دایجستیو برای نفخ

قرص دایجستیو برای کمک به کاهش نفخ و بهبود علائم نفخ مصرف می‌شود و معمولا شامل آنزیم‌های گوارشی مانند آمیلاز، پروتئاز و لیپاز است که به عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند. علاوه بر مصرف قرص دایجستیو، تغییر رژیم غذایی، مصرف موادی مانند فیبرهای قابل حل، کاهش مصرف غذاهای سنگین و چرب، مصرف مواد غذایی با گازهای تولیدی کمتر مانند لاکتوز و فروکتوز، و مصرف آب به میزان کافی نیز باعث کاهش نفخ می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که باد معده زیاد نشانه چیست حتما با متخصص گوارش مشورت کنید.

۵. قرص دایجستیو برای هضم غذا

کارکرد اصلی قرص دایجستیو، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و هضم غذاها است. این قرص‌ها معمولا شامل آنزیم‌های گوارشی مانند آمیلاز، پروتئاز و لیپاز هستند که برای هضم مواد غذایی مختلف کارایی زیادی دارند. آنزیم‌های گوارشی به عنوان کاتالیزورهای بیولوژیکی عمل کرده و به تجزیه و هضم غذاها کمک می‌کنند. آمیلاز برای تجزیه آرامیدها (نشاسته) به گلوکز، پروتئاز برای تجزیه پروتئین‌ها به آمینو اسیدها و لیپاز برای تجزیه چربی‌ها به اسیدهای چرب و گلیسرول استفاده می‌شود.

در صورتی که دچار مشکل در هضم غذاها هستید، مصرف قرص دایجستیو می‌تواند مشکل را برطرف کند. بهتر است قرص‌ را قبل یا حین وعده‌های غذایی مصرف کنید.

۶. خواص قرص دایجستیو در بدنسازی

در زمینه بدنسازی، تغذیه سالم و مناسب اهمیت بسیاری دارد و هضم غذاها به درستی برای بهره‌برداری بهینه از مواد مغذی و تامین انرژی لازم برای تمرینات و رشد عضلانی ضروری است. برخی از خواص قرص دایجستیو در بدنسازی عبارتند از:

  • بهبود هضم و جذب مواد مغذی که منجر به افزایش قدرت و استقامت در تمرینات، بهبود بازسازی عضلانی و رشد عضلات می‌شود.
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی، کاهش نفخ، سوهاضمه و رفع درد معده در بدنسازان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به واسطه گوارش بهتر و محافظت بدنسازان درمقابل بیماری‌ و عفونت‌
  • برخی از قرص‌های دایجستیو، آنزیم ضدالتهابی دارند که باعث کاهش التهابات و تورم‌های ناشی از تمرینات سنگین و آسیب دیدگی عضلات می‌شوند.

قرص دایجستیو برای لاغری

قرص دایجستیو عملا هیچ نقشی در لاغری ندارد و صرفا باعث تسهیل هضم غذا و بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. برای لاغری، بهتر است رژیم غذایی سالم و برنامه فعالیت بدنی منظمی را دنبال کنید که شامل مصرف میوه‌، سبزیجات، غلات کامل، منابع پروتئینی سالم (مانند ماهی، گوشت سفید، حبوبات) و محصولات لبنی کم چرب می‌شود.

قرص دایجستیو برای یبوست استفاده می شود.
آنزیم‌های موجود در قرص دایجستیو می‌توانند به تسهیل عملکرد گوارش و بهبود حرکت روده کمک کنند.

دوز مصرفی قرص دایجستیو

دوز مصرفی قرص دایجستیو به نوع محصول، ترکیبات داخل آن و توصیه‌های سازنده بستگی دارد. بهتر است همواره برچسب محصول را مطالعه و دستورالعمل مصرف را به دقت دنبال کنید. اگر دستورالعمل واضحی در دسترس نیست، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین راهنمایی در مورد دوز مصرفی قرص دایجستیو را دریافت کنید.

عوارض جانبی قرص دایجستیو

به‌طورکلی این قرص‌های مکمل عوارض جانبی جدی ندارند اما در برخی موارد ممکن است عوارض زیر دیده شوند:

  • حساسیت و علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم صورت و آنفولانس (آسم غذایی)
  • اختلالات معده و روده مانند نفخ، سوهاضمه، اسهال یا گاز
  • تداخل با سایر داروها
  • عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع یا تغییر در روند تغذیه و وزن

عوارض طولانی مدت قرص دایجستیو

قرص های دایجستیو که برای بهبود عملکرد گوارش و هضم غذاها استفاده می‌شوند، در بیشتر موارد عوارض طولانی مدت جدی ندارند. از آنجایی که به عنوان مکمل‌های غذایی استفاده می‌شوند ترکیبات طبیعی دارند و خطرناک نیستند. با این حال، در برخی موارد نادر، ممکن است برخی از عوارض طولانی مدت ظاهر شوند:

  • ایجاد وابستگی در استفاده طولانی مدت
  • اختلال در جذب مواد غذایی
  • تاثیر بر فعالیت میکروبی روده و تغییر در ترکیب و تعادل میکروبیوم روده
  • اختلالات الکترولیتی و بروز علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی شدید، تپش قلب یا تغییرات دیگر در وضعیت سلامت

منع مصرف و موارد احتیاط قرص دایجستیو

منع مصرف قرص دایجستیو در برخی موارد نادر ممکن است وجود داشته باشد. به همین دلیل، همیشه بهتر است قبل از مصرف هرگونه دارو یا مکمل غذایی، با پزشک مشورت کنید تا بر اساس وضعیت سلامتی شما و سابقه پزشکیتان، نحوه مصرف قرص را تجویز کند.

از موارد منع مصرف این مکمل خانم‌های باردار و شیرده هستند که صرفا باید با نظر پزشک مصرف کنند. از موارد منع مصرف قرص دایجستیو می‌توان به آسیب شدید کلیوی، انسداد مجاری صفراوی و عفونت کیسه صفرا اشاره کرد. در صورت مشاهده موارد زیر بهتر است با احتیاط مصرف شود:

  • حساسیت یا آلرژی به ترکیبات موجود در قرص
  • آبریزش، خارش، تورم صورت و لب‌ها، تنگی نفس و سختی در تنفس
  • مصرف همزمان با داروهای دیگر
  • مشکلات گوارشی شدید مانند التهاب روده و ناراحتی معده
  • در صورتی که سن بالایی دارید یا از بیماری‌های مزمن رنج می‌برید.

یبوست اذیتت می‌کنه و درمان نمیشه؟ قبل مصرف دایجستیو با متخصص مشورت کن.

مصرف قرص دایجستیو در بارداری

مکمل‌های غذایی از جمله قرص دایجستیو به خاطر بهبود گوارش، کاهش ریسک اگزما، دیابت بارداری و زایمان زودرس مناسبند اما هر دارویی حتی مکمل‌ها هم در دوران بارداری باید با تجویز پزشک مصرف شوند. ترکیبات و اثرات قرص دایجستیو باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان نظر دقیقی درباره مصرف آن در دوران بارداری داشت.

در برخی موارد، پزشک ممکن است توصیه کند که قرص دایجستیو را مصرف نکنید یا به جای آن داروی دیگری را پیشنهاد دهد که برای بارداری ایمن‌تر است.

متن انگلیسی:
During pregnancy, this medication should be used only when clearly needed. Discuss the risks and benefits with your doctor
ترجمه متن:
در دوران بارداری، این دارو باید فقط در صورت نیاز مصرف شود. خطرات و فواید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

webmd

مصرف قرص دایجستیو در شیردهی

قبل از مصرف هرگونه دارو یا مکمل غذایی، از جمله قرص دایجستیو، در دوران شیردهی، بهتر است با پزشک مشورت کنید. در برخی موارد، پزشک ممکن است توصیه کند که قرص دایجستیو را مصرف نکنید یا به جای آن داروی دیگری را پیشنهاد دهد که برای شیردهی ایمن‌تر است.

تداخلات دارویی قرص دایجستیو

اگرچه قرص دایجستیو عموما به عنوان مکمل غذایی در نظر گرفته می‌شود و دارای تداخلات دارویی گسترده‌ای نیست، اما همیشه بهتر است قبل از استفاده از هرگونه دارویی با پزشک مشورت کنید، به ویژه اگر در حال مصرف داروهای دیگری هستید.

در صورتی که داروهای دیگری مصرف می‌کنید، ممکن است تداخلات دارویی بین قرص دایجستیو و داروهای دیگر رخ دهد. برخی از داروها ممکن است باعث کاهش یا افزایش جذب مواد موجود در قرص دایجستیو شوند. برخی از داروهایی که با قرص دایجستیو تداخل دارند عبارتند از:

  • داروهای ضد اسید معده و مهارکننده‌های پمپ پروتون مثل امپرازول
  • داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن
  • داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین
قرص دایجستیو برای چاقی استفاده می شود.
اگر هدفتان افزایش وزن و چاقی است با مصرف قرص دایجستیو آنزیم‌دار حاوی پروتئاز، آمیلاز و لیپاز به نتیجه می‌رسید.

اطلاعات دارویی دایجستیو

این قرص عوارض و تداخلات دارویی خاصی ندارد. اطلاعات دارویی آن عبارتند از:

اسامی رایج داروعوارض جانبیتداخلات دارویی
قرص روکش‌دار دایجستیو پورسیناتحریک دهان و مریجذب فرآورده های خوراکی حاوی آهن، در مصرف همزمان با این دارو کاهش می‌یابد.
قرص اونانزیماسهالداروهای ضد اسید معده و مهارکننده‌های پمپ پروتون مثل امپرازول
قرص دایجستیو البرز داروحالت تهوعداروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن
قرص دایجستیو کیمیدارودرد و گرفتگی شکمداروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین
کپسول دایجسیس آر ایکس اس تی پی فارما – –
اطلاعات دارویی دایجستیو

قیمت قرص دایجستیو اید خارجی

قیمت یک بسته قرص دایجستیو اید خارجی گلدن لایف ۳۰ عددی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

مکانیسم عملکرد قرص دایجستیو

این قرص شامل مجموعه‌ای از آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها، فیبرها و سایر مواد مغذی است که به تعادل و سلامتی گوارش کمک می‌کنند. مکانیسم عملکرد آن به شرح زیر است:

  • آنزیم‌های گوارشی مانند آمیلاز، پروتئاز و لیپاز موجود در قرص به عملکرد گوارش غذا و تجزیه و هضم نمک‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک می‌کنند.
  • پروبیوتیک‌ها و میکروارگانیسم‌های مفید مانند لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و ساشارومایسس در این قرص به تعادل رشد باکتری‌های مفید در روده کمک کرده و عملکرد گوارش و جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشند.
  • فیبر موجود به تغذیه و رشد باکتری‌های مفید در روده کمک کرده و روی تنظیم روند گوارش و جذب مواد مغذی و تسهیل حرکت روده اثر می‌گذارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

قرص دایجستیو یک مکمل غذایی جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی است که شامل آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها، فیبرها و سایر مواد مغذی شده که به تعادل و سلامتی گوارش کمک می‌کنند. آنزیم‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند و پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید را در روده تعادل می‌دهند.

همچنین، فیبرها در تغذیه باکتری‌های مفید و تنظیم گوارش و جذب مواد مغذی نقش دارند. برای استفاده صحیح و دقیق‌تر، به دستورات و راهنمای مصرف دارویی برچسب قرص دایجستیو توجه کرده و در صورت نیاز با پزشک مشورت کنید. به‌خصوص خانم‌های باردار و شیرده و افراد با بیماری مزمن حتما باید با مشورت پزشک مصرف کنند.

اگر قصد دارید از این دارو استفاده کنید، حتما پیش از مصرف با متخصص گوارش مشورت کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی در دکترتو نیز استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص گوارش وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

دایجستیو یک قرص مکمل غذایی حاوی آنزیم‌، پروبیوتیک‌، فیبر و سایر مواد مغذی است که به تعادل و سلامتی گوارش کمک می‌کند.

قبل از غذا یا بلافاصله بعد از غذا میل کنید.

قرص دایجستیو برای بهبود و تقویت عملکرد سیستم گوارشی، تعادل و سلامت گوارش ، هضم بهتر غذاها، تنظیم روند گوارش و جذب مواد مغذی در بدن توصیه می‌شود.

خیر، قرص دایجستیو معمولا جویدنی نیست و باید به صورت قرص یا کپسول با آب یا نوشیدنی دیگر مصرف شود.

برای مصرف قرص دایجستیو، بهتر است دستورات و راهنمای مصرف موجود روی بسته‌بندی را رعایت کنید. همراه با آب در وعده غذایی، قبل یا بعد از آن مصرف شود.

قرص دایجستیو انتریک کوتد نوعی قرص دایجستیو است که برای جذب در روده طراحی شده است و در معده حل نمی‌شود. کار این نوع قرص دایجستیو بهبود عملکرد سیستم گوارشی و کاهش علائم ناشی از مشکلات گوارشی مانند سوهاضمه، نفخ و دل درد، و محافظت از آنزیم‌ها و پروبیوتیک‌ها در معده در برابر اثرات تجزیه‌شونده معده است.

قرص دایجستیو گلدن لایف نوعی قرص دایجستیو برای بهبود عملکرد گوارش، هضم بهتر غذا و تعادل راه‌اندازی باکتری‌های مفید در روده است که علائم سوهاضمه، نفخ، و عوارض گوارشی مشابه را برطرف می‌کند.

تفاوت اصلی بین قرص دایجستیو و پانکراتین در ترکیب و عملکرد آن‌ها است. قرص دایجستیو شامل آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها و فیبرها است که برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی استفاده می‌شود، در حالی که پانکراتین تنها آنزیمی است که برای هضم پروتئین‌ها به کار می‌رود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره دایجستیو

  1. میلاد گفت:

    سلام.من اشتهام خیلی کمه همراه با کاهش وزن و یبوستی ک خیلی وقتها دارم و احساس میکنم جذب بدنمم کمه. قرص پروستیکا واسه ریزش مو میخورم. قرص زینک پلاس و واسه افزایش اشتها میخام قرص شیکوریدین دینه مصرف کنم. سوالم اینه که :مصرف قرص دایجستیو برای حل مشکلاتم مناسبه و اینکه با دارو های ذکر شده تداخل نمیکنه؟
    لطفا لطفا جواب بدین با تشکر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله بسیار مفید است و تداخلی ندارد

  2. محمودی گفت:

    با سلام ،آقای دکتر من با استرس و بلند کردن وسیله سنگین دچار در رفتگی ناف و دل درد شدید میشم که باعث تپش قلب و تجمبع آب و ورم کردن و بزرگ شدن شکم و یبوست میشم وضربان ناف درجای خودش نیست

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      علایم ibs دارید
      بهتر است زیر نظر پزشک باشید

  3. مراد گفت:

    باسلام یه ماه پیش بعلت ناراحتی گوارش به دکترمتخصص داخلی رفتم داروهای ۱-کپسول لانزو۲-کپسول مبورین هیدروکلراید۲۰۰وقرص دایجیستو برام تجویزومصرف دارم مشکلات گوارشم برطرف ولی الان هرشب دچاردل دردشدیدمیشم میخاستم راهنمایی بفرماییدتشکر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      باید از نظر بار میکروبی اچ پایلوری ازمایش بدهید

  4. دانیال گفت:

    سلام خسته نباشین
    میخواستم بدونم دایجستیو برای بدنسازی
    تو زمینه جذب کامل پروتئین از وعده غذایی رو داره یا نه
    و از چه نوع دایجستیوی در زمینه بدنسازی استفاده کنم و به چه شکل ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      می توانید از قرص دایجستیو اید گلدن لایف استفاده کنید

  5. ناشناس گفت:

    سلام‌بعد‌ازخوردن‌قهو‌بدن‌درد‌میگرم‌ومعدم‌شل‌
    میشه‌‌ایا‌خوردن‌کدام‌نوع‌ازدایجستیو‌مفید‌است

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      قرص دایجستیو اید نچرال ورلد با طعم توت طبیعی مناسب برای افرادی است که از مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، نفخ و یبوست رنج می‌برند و به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی کمک می‌کند. روش مصرف: روزانه ۱ عدد از قرص را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.

  6. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر
    در دوران سربازی ب سر میبرم
    وزنم خیلی کم شده
    شما مصرف قرص دایجستیو رو پیشنهاد میکنید؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله مفید است
      از یونی زینک هم استفاده نمایید

  7. Moazani گفت:

    سلام من دچار سنگینی معده و سو هاضمه وترش کردن معده هستم واحساس میکنم موادمغذی جذب بدنم نمیشه چون مدتیه ریزش مو پیدا کردم وحالم بده

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      یک دوره از امپرازول بطور ناشتا استفاده کنید
      برای ریزش مو ازمایش هورمونی ضروری است

  8. ناشناس گفت:

    سلام، پدرم هشتاد سال دارد چند ماهی است که وضعیت دفع یا بصورت یبوست است یا اسهال و وزن شان هم کم می‌شود به متخصص گوارش هم مراجعه کردیم ولی این مشکلات رفع نشده خوردن داروی دایجستیو رو پیشنهاد می کنید؟سپاس

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله این دارو مناسب است
      از نظر سلامت ستون فقرات نیاز به mri دارند

  9. محراب گفت:

    ۲۳ سالمه قرص انتریک کوتد هر چند ساعت بخورم ؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، ۱ قرص میل شود

  10. فاطمه امامی گفت:

    با تشکر داروخانه به علت نبود قرص پانکراتین قرص دایجستیو داده ایراد نداره تاچه مدت میتونم استفاده کنم همیشه بعد از غذا نفخ میکنم ویبوست دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      حتمن استفاده کنید
      قرص دایجستیو یک تکمیل‌کننده غذایی است که برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی تجویز می‌شود. این قرص شامل مجموعه‌ای از آنزیم‌ها است که به هضم و جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. موارد مصرف قرص دایجستیو عبارتند از: کاهش علائم سوهاضمه مانند نفخ، سوزش معده و احساس سنگینی در شکم