حجامت پشت گوش برای وزوز گوش خوب است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از روش‌های درمانی که در طب سنتی طرفدار دارد حجامت است. حجامت پشت گوش برای درمان وزوز گوش نیز توصیه می‌شود. در این مقاله همراه باشید تا به بررسی حجامت پشت گوش برای درمان وزوز گوش بپردازیم.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 3 دقیقه
حجامت گوش

آیا حجامت پشت گوش برای وزوز گوش تاثیری دارد؟ حجامت خون به عنوان یکی از روش‌های درمانی مکمل شناخته می‌شود. عملکرد دقیق این عمل به طور کامل ثابت نشده است، اما تئوری‌های مختلفی در رابطه با کاربردی بودن حجامت در درمان بیماری‌های مختلف وجود دارد. در این مقاله حجامت پشت گوش و تاثیر آن بر درمان وزوز گوش را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

اگر دچار وزوز گوش هستید، بهتر است قبل از انجام حجامت با متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر طب سنتی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

تاثیر حجامت پشت گوش برای وزوز گوش

برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از حجامت پشت گوش استفاده می‌کنند. این نوع از حجامت در رفع سردردهای میگرنی و انواع سردرد، جلوگیری از سکته قلبی، کاهش فشارخون در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، کاهش غلظت خون، کاهش درد دندان به خصوص دندان عقل، کاهش وزوز گوش و موارد زیاد دیگری تاثیر دارد. در اینجا به تاثیر حجامت پشت گوش و کاهش وزوز گوش می‌پردازیم. حجامت پشت گوش در کمتر از ده دقیقه انجام می‌شود.

وزوز گوش اذیتت می‌کنه؟

می‌خوای حجامت کنی؟ قبلش مشاوره بگیر.

متن انگلیسی:
Muscle pressure can aggravate tinnitus. Cupping lessens tense muscles and redresses neck, head, and jaw misalignment which can put weight on the internal ear
ترجمه متن:
فشار عضلانی می‌تواند وزوز گوش را تشدید کند. حجامت، انقباض عضلات را تسکین می‌دهد و ناهماهنگی گردن، سر و فک را برطرف می‌کند که می‌توانند روی گوش داخلی سنگینی ایجاد کنند. 

lybrate

مزایای حجامت پشت گوش برای وزوز گوش

یکی از دلایل وزوز گوش اختلال در گردش خون است. استفاده از حجامت درمانی به صورت مکملی برای دارو درمانی می‌تواند به کاهش وزوز گوش در بیمار کمک کند.

سایر علت های وزوز گوش را در اینجا بخوانید.

نحوه انجام حجامت پشت گوش برای وزوز گوش (آموزش حجامت پشت گوش)

محل انجام این حجامت، پشت لاله گوش است. تمامی تیغ‌ها به صورت سوزنی و بسیار ریز پشت گوش زده می‌شود. نیازی به مرحله بادکش قبل یا بعد از تیغ زدن وجود ندارد. بنابراین تنها مرحله تیغ زدن را اجرا کرده و اجازه می‌دهیم که خونریزی متوقف شده و پس از آن با یک پانسمان استریل محل را می‌بندیم.

زمان مناسب برای انجام حجامت پشت گوش برای وزوز گوش

طب سنتی بر این باور است که حجامت از سنین نوزادی تا سن ۹۰ سالگی بسیار مفید است. بهترین فصل برای حجامت به ترتیب بهار، پاییز، تابستان و زمستان است. توجه داشته باشید که حجامت در فصل تابستان و زمستان فقط در مواقع ضروری صورت می‌گیرد.

عوارض حجامت پشت گوش برای وزوز گوش

یکی از عوارض جانبی پس از حجامت احساس سرگیجه، سبکی سر، عرق کردن و حالت تهوع بعد از حجامت پشت گوش است. این علائم به صورت موقت هستند و بعد از چند ساعت از بین می‌روند. این علائم فقط به دلیل کاهش و تغییر گردش خون ظاهر می‌شود. از طرفی بسته به نوع پوست هر فرد، مناطقی که تحت بادکش هستند تا چند روز کبود می‌شوند و بعد از دو هفته آثار کبودی از بین می‌رود. 

مزایای حجامت برای وزوز گوشمعایب حجامت برای وزوز گوش
بهبود گردش خوناحساس سرگیجه و سبکی سر
تسکین وزوز گوشتعریق
حالت تهوع
کبودی (تا چند روز ادامه دارد.)
مزایا و معایب استفاده از حجامت درمانی برای وزوز گوش

نگران عوارض حجامت و بدتر شدن وزوز گوش هستی؟ از پزشک مشاوره بگیر.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

برای درمان وزوز گوش در کنار درمان با دارو می‌توان از حجامت پشت گوش برای درمانی کمک‌کننده استفاده کرد. اگر حجامت توسط فرد متخصصی صورت بگیرد معمولا بدون عوارض جدی است. بهتر است در صورت تمایل به انجام حجامت پشت گوش برای وزوز گوش این کار را توسط پزشک متخصص انجام دهید.

قبل از انجام حجامت حتما با دکتر گوش و حلق و بینی یا دکتر طب سنتی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

افرادی که پیوند عضو انجام داده، کم خونی و ضعف قوای بدنی داشته، در دوران بارداری و شیردهی بهتر است که حجامت انجام ندهند.

درد بسیار کمی دارد زیرا تیغ‌های استفاده شده برای حجامت بسیار نازک بوده و سریع از آن استفاده می‌کنند. عمق ایجاد شده برای پشت گوش کم بوده و ناراحتی جزئی است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن