لیپوساکشن پا چیست و چه کسانی باید از آن استفاده کنند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن پا یکی از عمل‌های لیپوساکشن موثر است که اعتمادبه‌نفس بیمار را نسبت به زیبایی ظاهری پایین تنه افزایش می‌دهد. در قسمت‌های مختلف پا می‌توان این عمل را انجام داد. بعد از عمل باید به مدت ۳ روز کامل استراحت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
انواع لیپوساکشن پا

لیپوساکشن پا یکی از عمل‌های لیپوساکشن موثر است که اعتمادبه‌نفس بیمار را نسبت به زیبایی ظاهری پایین تنه افزایش می‌دهد و به‌ علاوه اینکه با رفع مشکلات حرکتی باعث تسهیل حرکت پا می‌شود. اختلال‌هایی مثل لیپیدما از جمله علل اصلی ایجاد تورم و تجمع چربی در قسمت ساق پا، مچ پا، ران، زانوها و باسن هستند که باعث بزرگ شدن بیش از حد این نواحی در افراد می‌شوند.

تجمع چربی در قسمت میان‌تنه علاوه بر اینکه اعتمادبه‌نفس فرد را از بین برده و باعث حس ناامنی می‌شود، با ایجاد مشکلات حرکتی احتمالا زندگی فرد را هم از حالت عادی خارج می‌کند. لیپوساکشن پا یکی از عمل‌های زیبایی است که این مشکل را با کمترین عوارض و بیشترین تاثیر برطرف می‌کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با لیپوساکشن پا، مزایا و عوارض آن بیشتر آشنا شوید.

اگر قسمت‌های مختلف پای شما بزرگ است و با ورزش و کاهش وزن این مشکل برطرف نشده است، می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد عمل کوچک کردن پا با متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک مشاوره داشته باشید. در سایت دکترتو این امکان وجود دارد که علاوه بر تعیین وقت حضوری از مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک استفاده کنید.

‏لیپوساکشن پا چیست؟

لیپوساکشن یکی از روش‌های زیبایی پرطرفدار است. در این روش چربی و بافت اضافی از بدن بیرون کشیده می‌شود. یکی از قسمت‌های مناسب بدن برای این عمل، ناحیه پا است.

به نقل از «lipocenter» لیپوساکشن پا نوعی عمل جراحی زیبایی برای برداشتن چربی‌های اضافی در قسمت پا یعنی ساق پا، مچ پا و ران پا محسوب می‌شود. در واقع این روش که به آن لیپوپلاستی یا کانتورینگ بدن هم می‌گویند، برای افرادی توصیه می‌شود که با رژیم غذایی و ورزش نتوانستند چربی‌های اضافی پا یعنی چربی‌های انباشته شده در ساق پا، مچ پا، باسن و ران را از بین ببرند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

لیپوساکشن پا برای افرادی توصیه می‌شود که با رژیم غذایی و ورزش نتوانستند چربی‌های اضافی پا را از بین ببرند.

‏انواع لیپوساکشن پا

این روش برای قسمت‌های مختلف پا یعنی مچ و ساق پا، ران پا و باسن انجام می‌شود که چربی انباشته شده در این نواحی را برمی‌دارد.

 لیپوساکشن پا در قسمت‌های مختلف پا مانند ساق پا یا ران پا انجام می‌شود.
به این روش، لیپوپلاستی یا کانتورینگ بدن هم می‌گویند.

‏۱. لیپوساکشن ساق پا

در قسمت ساق پای برخی افراد، چربی زیادی دیده شده که باعث بزرگ دیده‌شدن پا نسبت به دیگر قسمت‌های بدن می‌شود. این روش برای برداشتن چربی‌های اضافی در ساق پا تجویز می‌شود که با رژیم و ورزش از بین نرفته‌اند.

‏۲. لیپوساکشن مچ‌ پا

این روش برای ایجاد ظاهری ظریف‌تر و زیباتر در قسمت مچ پا انجام می‌شود. لیپوساکشن مچ پا حالت زنانه‌تری به پاها می‌دهد. به ‌علاوه پوشیدن لباس‌هایی مثل شلوار جین تنگ، بوت و چکمه‌ها برای مچ‌ پاهای چاق کمی سخت‌تر است. لیپوساکشن مچ پا با حذف چربی‌های اضافی اطراف مچ پا و تغییر عضله گاستروکنمیوس (عضله کاف) یعنی برجسته‌ترین ماهیچه ساق پا و مچ کمک می‌کند که پوشیدن کفش و شلوارهای جذب راحت‌تر شود.

‏۳. لیپوساکشن زانو

چربی‌های اضافی اطراف زانو معمولا به ‌سختی با رژیم غذایی و ورزش از بین می‌روند، به ‌همین خاطر عمل لیپوساکشن زانو، روش زیبایی و پیکرتراشی مناسبی برای از بین بردن چربی‌های اطراف زانو محسوب می‌شود. در این روش، چربی‌های اضافی با یک کانولای کوچک و امواج فراصوت به ذرات ریز خرد می‌شوند. سپس بعد از تجزیه‌شدن، آنها را با مکش خارج می‌کنند.

این روش علاوه بر تاثیرات ظاهری و بهبود ظاهر کلی پا برای حل برخی مشکلات زیبایی مثل زانوهای نامتقارن هم به‌ کار می‌رود. برخی افراد همزمان با لیپوساکشن زانو، لیپوساکشن ران داخلی و خارجی را هم انجام می‌دهند.

‏۴. لیپوساکشن ران پا

انباشته شدن بیش از حد چربی در قسمت ران پا از مشکلاتی است که برخی خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. معمولا ژنتیک روی تجمع چربی‌ها در ران پا تاثیر می‌گذارد و ممکن است در چند قسمت مجزا دیده شود. اما معمولا چربی‌ها بیشتر در قسمت بیرونی پایین پهلو، ناحیه درونی و پایین ناحیه تناسلی و گاهی هم دور زانوها انباشته می‌شوند. این روش برای حذف چربی‌هایی توصیه می‌شود که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند. لیپوساکشن پا را می‌توان برای هر کدام از این قسمت‌ها یا همزمان برای تمم نواحی پا استفاده کرد.

‏کاربرد لیپوساکشن پا

لیپوساکشن پا یکی از تکنیک‌های پیکرتراشی است. در روش‌های پیکرتراشی چربی و بافت اضافی خارج شده و بدن کانتور می‌شود. این روش یکی از عمل‌های جراحی زیبایی برای تراشیدن بدن و برداشتن چربی‌های اضافی ساق، مچ پا، ران و باسن است که با ورزش و رژیم غذایی سخت از بین نمی‌روند.

لیپوساکشن پا برای برداشتن چربی اضافی پا انجام می‌شود.
لیپوساکشن پا برای برداشتن چربی‌های اضافی است که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند.

‏چه کسانی کاندید لیپوساکشن پا هستند؟

افرادی که خواهان داشتن ساق پای زیباتر و لاغرتر هستند، اما در عین‌ حال ورزش و رژیم غذایی لاغری برای آنها جواب نداده است کاندید این روش هستند. کاندیدای مناسب این روش باید واجد شرایط زیر باشند:

  • سلامت عمومی مناسب داشته باشند.
  • وزن ایده‌آل داشته باشند.
  • پوستشان خاصیت کشسانی مناسب داشته باشد تا روند بهبودی درست طی شود.
  • نسبت به شکل و انحنای ساق و مچ پای خود ناراضی باشند.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که لیپوساکشن پا روش مناسبی برای شما است، باید با دکتر زیبایی یا جراح پلاستیک مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر زیبایی وجود دارد.

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن پا انجام دهند؟

افرادی که به‌ خاطر کاهش وزن شدید دچار افتادگی و شل شدن پوست شده باشند، نباید لیپوساکشن پا انجام دهند. همچنین لیپوساکشن پا برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، مناسب نیست. زیرا ممکن است این جراحی به ‌خاطر بار بیشتری به زانو وارد کرده است، باعث تشدید تحلیل مفصل زانو در این افراد شود.

‏مزایای لیپوساکشن پا

پیش‌تر هم اشاره کردیم که این روش، نوعی روش جراحی زیبایی کم تهاجمی و محبوب است و برای افرادی توصیه می‌شود که خواهان تغییر و بهتر کردن اندازه و شکل ساق، مچ پا، ران و باسن هستند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاغرتر و خوش‌فرم‌تر کردن پا
  • کوچک‌کردن مچ، ساق پا، ران و باسن
  • شکل‌دهی مجدد ساق و مچ پا
  • درمانی ساده و کم‌تهاجمی
  • دوره نقاهت و بهبودی کوتاه
  • ماندگاری بالا
  • اعتمادبه‌نفس فرد نسبت به ظاهر پاها افزایش می‌یابد.
  • کمترین میزان اسکار یا جای زخم

این عمل درمانی ساده و کم‌تهاجمی است و باعث لاغری و خوش‌فرم شدن پا می‌شود.

از مزایای لیپوساکشن پا می‌توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره کرد.
با عمل لیپوساکشن پا اعتمادبه‌نفس فرد نسبت به ظاهر پاها افزایش می‌یابد.

‏روش و انواع تکنیک‌ های لیپوساکشن پا

این روش، تکنیک‌های مختلفی دارد و بسته به میزان چربی که باید از پا برداشته شود و اولویت بیمار با تشخیص جراح تعیین می‌شود. به ‌طور کلی لیپوساکشن پا با روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

۱. روش‌های سنتی و معمول

در لیپوساکشن پا به روش سنتی، بافت چربی اضافی با کانولای استاندارد و دستگاه وکیوم برداشته می‌شود. برش کوچکی روی پوست ایجاد شده تا کانولا در آن قرار بگیرد. سپس کانولا را زیرپوست حرکت داده تا بافت‌های چربی انباشته شده زیر پوست شل شوند. در مرحله آخر، چربی‌ها با ساکشن بیرون کشیده می‌شوند. در روش لیپوساکشن پا سنتی بیمار با عوارض شدید و کبودی بعد عمل مواجه خواهد شد.

۲. لیپوساکشن با کمک قدرت

این روش به کمک قدرت عوارض کمتری دارد. در این روش، ارتعاشاتی به‌شکل اتوماتیک به کانولای درحال حرکت زیر پوست وارد می‌شود. برش‌های ایجاد شده در این روش لیپوساکشن پا کوچکتر هستند. از این رو میزان درد، کبودی و ناراحتی بعد عمل کمتر خواهد بود. میزان چربی که در این روش لیپوساکشن پا حذف می‌شود در مقایسه با روش‌های سنتی ۳۰٪ بیشتر است.

برای رفع چاقی‌های موضعی لیپوساکشن کنم؟

همین الان مشاوره بگیر.

۳. لیپوساکشن اولتراسوند

در لیپوساکشن به روش اولتراسوند، از امواج فوق صوت برای شکستن بافت چربی‌ها استفاده می‌کنند. امواج اولتراسوند فقط با چربی‌های زیر پوست کار دارند و آسیبی به عضلات و رگ‌های خونی اطراف نمی‌رسانند. چربی‌ها به ‌شکل مایع درآمده و دفع می‌شوند.

۴. لیپوساکشن با کمک لیزر

در این روش به کمک لیزر، چربی‌های انباشته شده در قسمت ساق پا، مچ پا و ران با انرژی لیزر از بین می‌روند. در واقع، پروب کوچک لیزر با ذوب کردن توده چربی زیر پوست باعث می‌شود که چربی‌ها راحت‌تر برداشته شوند. به‌ علاوه اینکه، انرژی لیزر باعث تغییر فرم پا و کشیده شدن بافت چربی هم می‌شود. کیفیت پوست هم به‌ خاطر تحریک کلاژن‌سازی ناشی از  گرمای لیزر افزایش پیدا می‌کند.

‏برداشتن چربی ران پا بدون جراحی

تکنیک مزوتراپی، کرایولیپولیز یا سرما درمانی، لیزر استرابری، و دستگاه کویتیشن آر اف از روش‌های برداشتن چربی ران پا بدون جراحی هستند. اگر جراحی لیپوساکشن پا برای شما مناسب نیست یا به هر دلیلی نمی‌توانید این عمل را انجام دهید، از پزشک در مورد روش‌های بدون جراحی سوال کنید.

تکنیک های لیپوساکشن پا متنوع است.
لیپوساکشن پا روش و تکنیک‌های مختلفی دارد.

‏آمادگی برای لیپوساکشن پا

به نقل از «bridgestobeauty» برای اینکه دوره نقاهت و بهبودی بعد از این روش کوتاه‌تر و راحت‌تر باشد بهتر است از قبل آمادگی لازم برای آن را داشته باشید. اقدامات لازم برای آمادگی این روش عبارتند از:

  • روز عمل با همراه بروید، چرا که بعد از عمل امکان رانندگی ندارید.
  • مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن را دست‌ کم دو هفته پیش از عمل متوقف کنید.
  • مصرف مواد رقیق کننده خون مثل سیر، زردچوبه، ویتامین E، عصاره هسته انگور و روغن ماهی قبل از عمل لیپوساکشن پا ممنوع است.
  • تمهیدات لازم برای دوره نقاهت را در نظر بگیرید.
  • مصرف سیگار مجاز نیست.

‏مراقبت های بعد از عمل لیپوساکشن پا

درست است که این روش، عمل جراحی غیرتهاجمی با حداقل عوارض و دوره نقاهت کوتاه است، اما برای اینکه نتیجه بهتری از این روش بگیرید باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید:

  • انجام فعالیت‌های ورزشی و جسمی سنگین در چند روز اول بعد عمل و با تشخیص پزشک ممنوع است.
  • بیمار باید تا ۳ روز بعد عمل لیپوساکشن استراحت کند و روزانه کمی پیاده‌روی آرام داشته باشد تا خون‌ در پاها لخته نشود.
  • جابه‌جایی و حمل اشیای سنگین تا ۶ هفته مجاز نیست.
  • از سر گرفتن ورزش بعد عمل لیپوساکشن پا باید به تشخیص جراح باشد.
  • معمولا لیپوساکشن پا درد زیادی ندارد، اما درصورتی‌که احساس درد می‌کنید با تشخیص پزشک مسکن مصرف کنید.
  • تغذیه بعد از عمل روی شدت ورم بعد جراحی تاثیر می‌گذارد. از مصرف غذاهای پرادویه، چرب و شور پرهیز کنید.
  • سبزیجات تازه، میوه، ماهی و میگو و آب‌میوه طبیعی را در رژیم غذایی خود بگذارید.
  • مراقبت از بخیه‌ها بعد عمل لیپوساکشن پا برای جلوگیری از عفونت ضروری است.
  • داروها را مطابق با دستور پزشک و سر وقت مصرف کنید.
  • در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی و غیرعادی بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

تغذیه بعد از عمل روی شدت ورم بعد جراحی تاثیر می‌گذارد. از مصرف غذاهای پرادویه، چرب و شور پرهیز کنید.

‏عوارض لیپوساکشن پا

درست است که این روش، عملی با حداقل عوارض به حساب می‌آید؛ اما گاهی هم عوارض آن در برخی افراد مشاهده می‌شود که عبارتند از:

  • درد طولانی
  • خستگی پاها حین راه‌رفتن که معمولا شش ماه بعد عمل رفع می‌شود.
  • تغییرات رنگدانه‌ای جای زخم که معمولا شش ماه بعد برطرف می‌شود.
  • بی‌حسی
  • هماتوم موضعی یا ایجاد لخته خون
  • عدم تقارن در ساق و مچ پا
  • ورم و نکروز عضله
عوارض لیپوساکشن پا شامل درد و خستگی پاها است.
گاهی عوارض لیپوساکشن پا در برخی افراد مشاهده می‌شود.

‏هزینه لیپوساکشن پا

هزینه این روش بسته به اینکه عمل روی کدام ناحیه پا انجام شود، متفاوت خواهد بود. بزرگی جثه و میزان چربی که قرار است از این نواحی بیرون کشیده شود روی هزینه این عمل تاثیر می‌گذارد. در تعیین هزینه مشخص باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه آزمایش‌های قبل از عمل
  • هزینه اتاق عمل
  • هزینه‌های بی‌حسی و داروها در طول مدت بستری
  • هزینه‌های جراحی
  • گن و جوراب فشرده‌کننده بعد عمل
  • ویزیت‌ بعد عمل
  • حق‌الزحمه جراح

برای داشتن پاهای لاغر و باریک، همین حالا مشاوره بگیر!

‏برای انجام لیپوساکشن پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

لازم است که به فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در مورد این عمل و تفاوت آن با روش‌های غیرجراحی از دکتر زیبایی بپرسید. برای ارتباط با بهترین جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر زیبایی یا جراح وجود دارد.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لیپوساکشن پا نوعی جراحی پلاستیک و زیبایی است که چربی‌های اضافی در ناحیه ساق، مچ پا، ران و باسن را بیرون می‌کشد. تجمع چربی‌ها در این قسمت پا باعث ایجاد ظاهر نازیبا شده و اعتمادبه‌نفس افراد را پایین می‌آورد؛ به علاوه اینکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات جسمی مثل عدم تقارن پاها شود.

برای از بین بردن چربی‌های اضافی انباشته شده در اطراف زانوها، ران پا، ساق، مچ پا و باسن که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی‌شوند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. روشی کم تهاجمی، کم خطر و با عوارض پایین که نتیجه و ماندگاری بلندمدتی دارد.

برای اینکه نتیجه عمل بهتر شود انتخاب جراح مناسب اهمیت زیادی دارد. سعی کنید پیش از انجام عمل درباره جراح پلاستیک و پزشک متخصص خوب تحقیق کنید. می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید. نظرات کاربران درباره این روش و پزشک مدنظرتان را بخوانید، نتایج عمل را مشاهده کنید یا حتی از مشاوره آنلاین سایت برای تصمیم‌گیری بهتر کمک بگیرید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

دستگاه‌های قدیمی لیپوساکشن عوارض شدیدی داشتند و خطرناک بودند. اما امروزه دستگاه‌های لیپوساکشن و تزریق چربی لیپوماتیک، و ایوماتیک دوره نقاهت کوتاهی دارند و آسیبی به پوست نمی‌زنند.

اگر اضافه وزنی در کار نباشد، لیپوساکشن برگشت پذیر نخواهد بود. زیرا سلول‌های چربی در این قسمت از بین رفته‌اند.

به‌ طور کلی، لیپوساکشن پا روشی با نتیجه موثر و ماندگاری طولانی مدت است که در اکثر موارد نتیجه می‌دهد.

لیپوساکشن پا روش عمل تخلیه چربی دائمی است و نتیجه عمل ماندگاری بی‌نهایت دارد.

جراح بعد از عمل لیپوساکشن پا برای جلوگیری از ورم نوعی جوراب مخصوص را تجویز می‌کند که قسمت میانی بالای ران را می‌پوشاند. تا 4 هفته بعد از عمل باید این گن را بپوشید.

به‌ طور کلی لیپوساکشن پا جزء عمل‌هایی با شدت درد پایین است. با این حال احساس درد بعد عمل کاملا طبیعی است. به ‌خصوص به‌دلیل استفاده مداوم از پاها و راه‌رفتن معمولا درد عمل لیپوساکشن پا بیشتر طول می‌کشد و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

معمولا جای بخیه بعد عمل لیپوساکشن پا باقی نمی‌ماند. زیرا برش‌ها بسیار ریز و مینیاتوری بوده و در قسمت‌هایی ایجاد می‌شوند که قابل دیدن نباشند. رعایت دستورات جراح در دوره نقاهت کمک می‌کند جای بخیه بعد عمل لیپوساکشن پا باقی نماند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن