لیپوساکشن زانو، همه چیز در مورد این روش زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن زانو یک روش جراحی زیبایی برای حذف چربی‌های اضافی در ناحیه زانو است که محبوبیت زیادی دارد و پاها را زیباتر می‌کند. التهاب و کبودی بعد عمل طبیعی است. بعد از چند روز این علائم از بین می‌روند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

درباره لیپوساکشن زانو

لیپوساکشن زانو یکی از روش‌های پرطرفدار زیبایی پا به شمار می‌رود. ناحیه داخلی زانو، محل تجمع چربی‌های موضعی و سرسختی بوده و نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم است. وقتی میزان چربی اضافی در ناحیه زانو بیشتر شود، کاسه زانو درشت‌تر و ضخیم‌تر دیده می‌شود و تناسب‌اندام فرد از بین می‌رود. لیپوساکشن زانو به‌عنوان یک روش جراحی زیبایی برای حذف این چربی‌ها، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با لیپوساکشن زانو، انواع روش‌های لیپوساکشن، مزایا و عوارض و هزینه آن بیشتر آشنا شوید.

تجمع چربی‌های اضافی در ناحیه زانو نه فقط از لحاظ ظاهری زیبایی را کمتر می‌کند، بلکه روی راه‌ رفتن فرد هم تاثیر می‌گذارد و آزادی عمل پاها را حین راه‌رفتن و حرکت می‌گیرد. اینجاست که لیپوساکشن زانو وارد صحنه شده و با حذف این چربی‌های زائد، اعتمادبه‌نفس از دست‌رفته فرد را بازمی‌گرداند. طبیعی است که انتخاب دکتر جراح پلاستیک و زیبایی حرفه‌ای هم در این مورد اهمیت زیادی دارد. برای ارتباط با بهترین جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

‏لیپوساکشن زانو چیست؟

به نقل از «healthline» لیپوساکشن زانو روش جراحی زیبایی و پیکرتراشی برای از‌بین‌بردن چربی‌های اضافی در ناحیه زانو است که با رژیم‌های غذایی سخت و ورزش شدید هم از بین نرفته‌اند. این روش مانند لیپوساکشن سایر قسمت‌های بدن و همچنین لیپوساکشن پا انجام می‌شود. به‌ این شکل که کانولای کوچکی که زیر پوست وارد شده، با ایجاد حرکات ارتعاشی و امواج فراصوت، چربی‌های اضافی انباشته‌شده را به ذرات ریزی تبدیل می‌کند که از طریق ساکشن یا مکش تخلیه می‌شوند.

این روش را می‌توان به تنهایی یا همراه با لیپوساکشن ران در قسمت داخلی و خارجی انجام داد. مهم‌ترین مزیت آن را می‌توان تغییر ظاهر پاها و رفع مشکلات زیبایی مثل عدم تقارن زانوها نام برد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

‏انواع لیپوساکشن زانو

به نقل از «centreforsurgery» از گذشته تا به امروز، روش‌های مختلفی برای لاغری استفاده شده‌اند که هرکدام بسته به شیوه و کاربرد، نتایج متفاوتی به دنبال داشته‌اند. عمل لیپوساکشن یکی از تکنیک‌های جدید و مدرن لاغری است که برای نواحی مختلف بدن به‌ کار می‌رود. لیپوساکشن انواع مختلفی دارد که برای قسمت‌های مختلف مثل لیپوساکشن زانو، لیپوساکشن سینه، پا و… استفاده می‌شود:

  • لیپوساکشن کلاسیک
  • لیپوساکشن تامسنت
  • لیپوساکشن با لیزر یا لیپولیزر
  • لیپوساکشن اولتراسونیک یا ویزر
  • لیپوساکشن با کمک نیرو
  • لیپوساکشن کول اسکالپینگ
  • لیپوماتیک
  • لیپوساکشن قدرتی

‏لیپوساکشن زانو برای چه خوب است؟

این روش برای دفع و حذف چربی‌های اضافی انباشته‌شده در ناحیه زانو مناسب است که باعث ازبین‌رفتن زیبایی ظاهری پاها شده‌اند. چربی اضافی موضعی زانو باعث می‌شود پاها کوتاه‌تر دیده شوند و بیشتر افراد اعتمادبه‌نفس پوشیدن دامن یا شلوارک را از دست می‌دهند.

درباره لیپوساکشن زانو
لیپوساکشن زانو برای دفع و حذف چربی‌های اضافی انباشته شده در ناحیه زانو خوب است.

‏چه کسانی می توانند لیپوساکشن زانو انجام دهند؟

انجام این عمل برای افراد زیر مانعی ندارد:

  • از سلامت عمومی خوبی برخودار باشند.
  • وزن ایده‌آل داشته باشند.
  • پوست‌شان خاصیت کشسانی مناسب داشته باشد.
  • نسبت به شکل و فرم زانوی خود ناراضی باشند.  

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن زانو انجام دهند؟

افرادی که بر اثر کاهش وزن شدید دچار افتادگی و شل‌شدن پوست شده باشند، نباید این روش را انجام دهند. این جراحی برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند مناسب نیست، چراکه موجب تشدید تحلیل مفصل زانو در این افراد می‌شود. افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی و ریوی و سیگاری‌ها نباید لیپوساکشن زانو را انجام دهند.

لیپوساکشن زانو برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند مناسب نیست.

‏مزایای لیپوساکشن زانو

مزایای این روش شامل این موارد می‌شوند:

  • ماندگاری نتایج
  • باریک‌تر و خوش‌فرم‌تر شدن زانوها
  • رفع مشکل عدم تقارن زانوها
  • افزایش اعتماد به نفس

‏زیبا شدن زانو با لیپوساکشن

یکی از کاربردهای اصلی این روش، بازگرداندن زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس از دست‌رفته بیمار است. زانوی چاق باب میل کسی نیست و معمولا افراد زانوهای لاغر را ترجیح می‌دهند. بهترین گزینه برای زیبا شدن زانو انجام همین عمل جراحی است که چربی‌های اضافی جمع شده زیر پوست را از بین می‌برد و باعث زیبا شدن زانو می‌شود.

روش انجام عمل لیپوساکشن زانو

عمل لیپوساکشن زانو طی بیهوشی انجام می‌شود. ممکن است جراح بی‌حسی موضعی را توصیه کند. جراح برش‌های کوچکی اطراف زانو ایجاد می‌کند. یک لوله کوچکی به نام کانولا از این برش‌ها وارد شده و چربی‌ها را شل می‌کند. سپس دستگاه خلاء با مکش چربی‌ها را بیرون می‌کشد. بعد از اتمام جراحی برش‌ها بخیه زده شده و باند فشاری روی آنها قرار می‌گیرد.

مزایای لیپوساکشن
نتایج لیپوساکشن پا ماندگار است.

‏آمادگی برای لیپوساکشن زانو

اقدامات زیر به فرد در رسیدن به آمادگی برای انجام این عمل کمک می‌کنند:

  • انجام آزمایش خون برای بررسی وضعیت انعقاد و لخته خون در فرد
  • آزمایش‌های بررسی وجود بیماری‌های قلبی، هموفیلی و هپاتیت
  • تست سلامت کبد و ریه
  • تست بارداری برای خانم‌ها (زنان باردار نباید لیپوساکشن زانو انجام دهند)
  • قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی، سیگار و دخانیات قبل عمل
  • بهتر است شب قبل عمل معده خالی باشد و غذای سنگین مصرف نشود.

‏مراقبت های بعد از لیپوساکشن زانو

برای موثرتر شدن نتیجه این عمل، مراقبت‌های بعد از آن اهمیت زیادی دارند:

  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار و دخانیات تا دو هفته بعد عمل لیپوساکشن زانو ممنوع است.
  • ۱۰ روز نخست بعد عمل باید از پدهای جاذب روی زانو استفاده شود. حین استحمام این پدها نباید خیس شوند.
  • آب کافی مصرف شود.
  • انجام فعالیت‌های سبک و روزانه مثل پیاده‌روی آرام و کوتاه یا حرکت آرام زانوها برای جلوگیری از ایجاد لخته خون در زانو مناسب است.
  • رژیم غذایی و برنامه ورزشی منظم برای جلوگیری از تجمع دوباره چربی‌ها در زانو زیر نظر پزشک رعایت شود.

برای لاغری موضعی لیپوساکشن کنیم؟

از بهترین دکترها مشاوره بگیر!

‏عوارض و معایب لیپوساکشن زانو

احساس بی‌حسی یکی از عوارض و معایب لیپوساکشن زانو است که معمولا تا چند روز بعد از عمل در ناحیه زانو وجود دارد و موقتی است. التهاب و کبودی در نواحی برش و بخیه هم از دیگر عوارض موقتی لیپوساکشن زانو هستند که با رعایت دستورالعمل‌های جراح طی چند روز برطرف می‌شوند. ورم زانو از عوارض بلندمدت این عمل است که معمولا تا چند هفته باقی می‌ماند.

از عوارض جدی لیپوساکشن زانو، عدم تقارن و یکسان نبودن زانوهای دوپا خواهد بود که می‌تواند به خاطر تجربه پایین و عدم مهارت جراح باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که جراح متخصص و متبحری را برای این عمل انتخاب کنید تا موفقیت نتیجه عمل را تضمین کند.

التهاب و کبودی در نواحی برش و بخیه از عوارض موقتی لیپوساکشن زانو است که با رعایت دستورالعمل‌های جراح طی چند روز برطرف می‌شوند.

‏عوارض و معایب لیپوساکشن زانو‏مزایای لیپوساکشن زانو
احساس بی‌حسیماندگاری نتایج
التهاب و کبودی در نواحی برش و بخیهباریک‌تر و خوش‌فرم‌تر شدن زانوها
ورم زانورفع مشکل عدم تقارن زانوها
عدم تقارن و یکسان نبودن زانوهای دوپاافزایش اعتماد به نفس
‏مزایای لیپوساکشن زانو و ‏عوارض و معایب لیپوساکشن زانو

‏برای انجام لیپوساکشن زانو به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

لیپوساکشن زانو نوعی جراحی است و باید توسط جراح پلاستیک و زیبایی انجام شود. فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی زانوها را معاینه کرده و در صورت نیاز به عمل، در مورد مراحل آن به شما توضیحات لازم را می‌دهد. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین وجود دارد.

هزینه لیپوساکشن زانو

هزینه لیپوساکشن زانو به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • هزینه آزمایش‌های قبل از عمل
  • هزینه اتاق عمل
  • هزینه‌ بی‌حسی و داروها در طول مدت بستری
  • هزینه‌ جراحی
  • گن و جوراب فشرده‌کننده بعد عمل لیپوساکشن
  • ویزیت‌ بعد عمل
  • حق‌الزحمه جراح

برای اطلاع از قیمت دقیق لیپوساکشن زانو بهتر است به جراح پلاستیک مراجعه کنید تا بعد از معاینه و تعیین روش عمل هزینه آن مشخص شود. برای ارتباط با جراح پلاستیک از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک وجود دارد. گفته شده‌است که قیمت لیپوساکشن زانو در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان است.

‏لیپوماتیک زانو چیست؟

لیپوماتیک زانو روش ماندگار و موثر لاغری است که محبوبیت زیاد هم دارد. تفاوت لیپوماتیک زانو با لیپوساکشن زانو در نحوه انتقال چربی است. در لیپوماتیک زانو، جراح بافت چربی را از بدن بیرون می‌کشد و به قسمت‌های دیگری مثل سینه یا باسن تزریق می‌کند. در روش لیپوماتیک زانو چربی‌های انباشته‌شده در ناحیه زانو نمی‌سوزند، در حالی‌که در لیپوساکشن زانو چربی‌های زیر پوستی سوزانده شده و از بین می‌روند.

‏چاق شدن اطراف زانو

زانوهای چاق پدیده‌ای است که نه برای خانم‌ها خوشایند است و نه آقایان. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با مسئله چاق شدن اطراف زانو مشکل نداشته باشد. تجمع چربی در اطراف زانو می‌تواند یکی از علت‌های چاق شدن اطراف زانو باشد. در چنین مواقعی بهترین گزینه رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم است تا به پا و زانوی لاغری برسید، اما اگر میزان چاق شدن اطراف زانو زیاد باشد و با رژیم و ورزش هم برطرف نشود، گزینه لیپوساکشن زانو راهگشا خواهد بود.

می‌خوای زانوهای لاغری داشته باشی؟ مشاوره بگیر!

‏غده چربی کنار زانو

گاهی چاق شدن زانو لزوما به‌‌دلیل تجمع چربی‌های اضافی زیر پوست زانو نیست و می‌تواند علت دیگری مانند درآمدن غده چربی کنار زانو داشته باشد. غده چربی کنار زانو ممکن است خطرناک بوده یا صرفا یک غده چربی ساده باشد که با لیپوساکشن برداشته می‌شود. برای مشخص شدن وضعیت، پزشک پس از معاینه کامل، دستور آزمایش و عکسبرداری ساده، ام‌آر‌آی و سی‌تی اسکن می‌دهد تا به تشخیص درستی درباره غده چربی کنار زانو برسد. اگر غده چربی کنار زانو خوش‌خیم باشد، با لیپوساکشن زانو می‌توان چربی اضافی کنار زانو را برطرف کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لیپوساکشن زانو روش جراحی زیبایی برای تصحیح فرم زانوها و از بین بردن چربی‌های انباشته شده زیر پوست زانو است که با رژیم غذایی و ورزش منظم هم از بین نمی‌روند. لیپوساکشن زانو برای افرادی مناسب است که با روش معمول کنترل تغذیه و ورزش نتوانستند از شر این چربی‌های اضافی دور زانو خلاص شوند، از سلامت جسمی خوبی برخودارند و شاخص توده بدنی‌شان بین ۱۹ تا ۲۷ است.

درست است که این روش، عمل کم تهاجمی با عوارض حداقلی است که مزایای زیادی دارد، اما نمی‌تواند عمل مناسبی برای همه باشد. خانم‌های باردار، بیماران قلبی و ریوی و دیابتی‌ها گزینه مناسبی برای این روش نیستند. این عمل زیبایی اگر توسط جراح پلاستیک متخصص و متبحر انجام شود ریسک حداقلی دارد. در صورتی که بعد عمل متوجه علائم یا مشکل نگران‌کننده‌ای شدید بلافاصله با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید.

برای انتخاب جراح متخصص باتجربه می‌توانید از مشاوره تلفنی و آنلاین در وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید. در دکترتو علاوه بر امکان مشاوره حضوری با بهترین جراح پلاستیک امکان مشاوره تلفنی و آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

دستگاه‌های قدیمی لیپوساکشن عوارض شدیدی داشتند و خطرناک بودند، اما امروزه دستگاه‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک زانو، کم‌خطر هستند و دوره نقاهت کوتاهی دارند و آسیبی به پوست نمی‌زنند.

اگر اضافه وزنی در کار نباشد، لیپوساکشن برگشت‌پذیر نخواهد بود، چرا که سلول‌های چربی در این قسمت از بین رفته‌اند.

بعد از عمل لیپوساکشن زانو باید حداقل 10 روز نوعی گن، پد جاذب یا جوراب فشرده‌سازی زانو بپوشید تا از ایجاد ورم و افتادگی پوست زانو جلوگیری کنید.

به ‌طور کلی این روش یا لیپوماتیک زانو جزء عمل‌های کم تهاجمی با درد کم است، با این حال احساس درد بعد عمل کاملا طبیعی است. به‌‌خصوص که به ‌خاطر استفاده مداوم و راه رفتن معمولا درد این روش بیشتر طول می‌کشد و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

از آنجایی که برش‌ها در عمل لیپوساکشن زانو بسیار کوچک و مینیاتوری هستند، بعد عمل جای بخیه نمی‌ماند. با رعایت دستورات مراقبت بعد عمل لیپوساکشن زانو می‌توان احتمال ماندن اسکار عمل را به حداقل رساند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن