لیپوساکشن ران، همه چیز در مورد این روش زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن ران نوعی عمل جراحی زیبایی کم تهاجمی برای حذف چربی‌های اضافی و سلولیت‌های ران پا است که با هدف کاهش وزن هم استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
لیپوساکشن ران

لیپوساکشن ران از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی پا است. ذخیره چربی در ران پا یکی از دغدغه‌های شایع درباره سلامت و ظاهر بدن افراد است که حتی ممکن است باعث ایجاد مشکل و اختلال در راه‌رفتن شود. گاهی با ورزش و رژیم غذایی هم نمی‌توان تمام بافت چربی انباشته شده در ران‌ها را از بین برد. اینجاست که علم پزشکی به‌کمک می‌آید و روش لیپوساکشن را برای حذف چربی‌های اضافی از ران پا پیشنهاد می‌دهد. عمل لیپوساکشن ران پا روش محبوب و متداولی برای حذف چربی پا، ساق و ران پا و از بین بردن سلولیت‌های پا به ‌شمار می‌آید.

با این حال لازم است که با مراجعه به یک پزشک متخصص ماهر، خیال خود را از نتیجه این روش راحت کنید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با لیپوساکشن ران پا، مزایا و عوارض آن بیشتر آشنا شوید.

‏لیپوساکشن ران چیست؟

به نقل از «bodyexpert» لیپوساکشن ران نوعی عمل جراحی زیبایی کم تهاجمی برای حذف چربی‌های اضافی و سلولیت‌های ران پا است که با هدف کاهش وزن هم استفاده می‌شود. ژنتیک، فاکتورهای محیطی و سبک زندگی افراد ازجمله علل شایع ایجاد چاقی‌های موضعی هستند. چربی‌های جمع شده در ران‌ها ممکن است سفت شوند و دیگر با ورزش و تغذیه مناسب از بین نروند. در چنین مواقعی می‌توان از لیپوساکشن ران‌ها برای دفع این چربی‌های اضافی و لاغری موضعی استفاده کرد. این روش یکی از انواع لیپوساکشن پا است. ممکن است پزشک در معاینه اولیه توصیه کند که همراه با لیپوساکشن ران، عمل روی قسمت‌های دیگر پا هم انجام شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چربی‌های جمع شده در ران‌ها ممکن است سفت شوند و دیگر با ورزش و تغذیه مناسب از بین نروند. در چنین مواقعی می‌توان از لیپوساکشن ران‌ها استفاده کرد.

‏انواع لیپوساکشن ران

به نقل از «houstonliposuction» این روش انواع مختلفی دارد که جراح زیبایی براساس نیاز بدن روش مناسب برای حذف چربی‌های اضافی را به بیمار پیشنهاد می‌دهد. مثلا روش دفع چربی‌های سفت‌شده در ران پا با شیوه درمان سلولیت متفاوت است. انواع لیپوساکشن ران عبارتند از:

  • لیپوساکشن متورم: متداول‌ترین نوع این روش برای دفع چربی‌های اضافی زیر پوست است. به‌ علاوه اینکه قدیمی‌ترین نوع لیپوساکشن نیز محسوب می‌شود. به‌ همین دلیل عوارض بیشتری درمقایسه با سایر روش‌ها دارد.
  • لیپوساکشن با لیزر: از جدیدترین نوع لیپوساکشن است که چربی‌ها را با پرتو لیزر می‌سوزانند و توده‌های چربی به‌دلیل اشعه لیزر ذوب شده و دفع می‌شود.
  • لیپوساکشن اولتراسوند: نوعی لیپوساکشن که بافت چربی را با امواج صوتی ذوب می‌کند.

‏کاربرد و علت لیپوساکشن ران

لیپوساکشن یکی از روش‌های پرطرفدار برای ازبین‌بردن چربی‌های زیر پوست است. تجمع توده و بافت چربی اضافی در ناحیه ساق و ران پا باعث کاهش اعتمادبه‌نفس در افراد شده تا جایی که خیلی‌ها سعی می‌کنند پاهای خود را پنهان کنند. پوشیدن شلوار یا دامن با داشتن ران‌های چاق علاوه بر کاهش زیبایی پاها، باعث مشکلاتی هم می‌شود.

لیپوساکشن ران‌ها روش جراحی زیبایی است که با ازبین‌بردن بافت چربی اضافی، ران‌های خوش‌فرم‌تری را به فرد هدیه می‌کند. زمانی که سبک زندگی سالم، تغذیه و ورزش تاثیری روی حذف چربی‌های اضافی ساق و ران پا نداشته باشد، روش ایمن و موثر لیپوساکشن ران به‌ خوبی چربی‌های اضافی انباشته شده در این نواحی را از بین می‌برد.

در واقع این روش تکینک کارآمد و موثری برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی و احیای ظاهر و فرم ران پاها به‌ شمار می‌آید که نتیجه عمل بلافاصله مشخص شده و دوره نقاهت کوتاهی هم دارد.

‏چه کسانی کاندید انجام لیپوساکشن ران هستند؟

افرادی که نسبت به ظاهر ساق و ران پای خود احساس رضایت ندارند و تجمع بافت چربی در ران پا برای آنها آزاردهنده است می‌توانند کاندید انجام این روش باشند. افرادی که پوست ناحیه ران اضافی و افتاده دارند هم جزء گزینه‌های انجام لیپوساکشن ران پا هستند. در این روش چربی‌های ناحیه داخلی و خارجی ران پا از بین می‌رود. افرادی که انتظار واقعی از نتیجه عمل دارند و از نظر سلامت عمومی مشکل یا بیماری ندارند، می‌توانند نتیجه مناسب را از عمل بگیرند.

کاندید استفاده از لیپوساکشن ران
لیپوساکشن ران‌ها روش جراحی زیبایی است که با از بین بردن بافت چربی اضافی، ران‌های خوش‌فرم‌تری را به فرد هدیه می‌کند.

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن ران انجام دهند؟

لیپوساکشن عمل جراحی زیبایی کم تهاجمی و موثری است، اما ممکن است برای برخی افراد خطرناک باشد. افراد زیر نباید لیپوساکشن ران انجام دهند:

  • افراد زیر ۲۰ سال
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند.
  • افرادی که وزن زیادی دارند
  • کسانی که سیگار مصرف می‌کنند (دخانیات).
  • افرادی که با رژیم غذایی و ورزش سبک می‌توانند چربی‌ها را کم کنند.
  • افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی، آریتمی قلبی، اختلال تشنج
  • افرادی که داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی و آسپرین مصرف می‌کنند.

‏مزایای لیپوساکشن ران

این روش، عمل جراحی زیبایی لاغری است که در قسمت لایه‌های سطحی پوست انجام می‌شود. به‌‌همین‌خاطر روش غیرتهاجمی است. دیگر مزیت این روش دائمی بودن آن است که بعد از ساکشن‌کردن ران‌ها دیگر سلول‌های چربی رشد نمی‌کنند. لیپوساکشن ران پا با لیزر نسبت به سایر روش‌ها عوارض کمتر و ماندگاری بیشتری دارد. از دیگر مزایای لیپوساکشن ران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر و زیباتر شدن فرم و ظاهر پاها
  • مشاهده نتیجه عمل بلافاصله بعد از جلسه اول
  • در قسمت‌های لیپوساکشن‌شده در صورت افزایش وزن، چربی کمتری ذخیره می‌شود.

روش انجام لیپوساکشن ران

برای انجام این روش، جراح زیبایی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. در مرحله بعد، پزشک روی نواحی از ران که محل تجمع چربی‌ها است علامت گذاری می‌کند و ۴۰ دقیقه بعد اینکه بی‌حسی اثر گذاشت، برش‌های مینیاتوری و کوچکی در همان نواحی مشخص‌شده ایجاد می‌کند. چربی‌های اضافی از طریق ساکشن بیرون کشیده می‌شوند. نگران جای بخیه هم نباشید، چرا که در لیپوساکشن ساق و ران پا معمولا برش‌ها را در اطراف کشاله ران یا در چین‌های باسن می‌زنند تا اثرشان بعد از جراحی باقی نماند. 

‏آمادگی برای لیپوساکشن ران

برای اینکه عوارض عمل لیپوساکشن ران را به حداقل برسانید باید از قبل برای عمل آمادگی داشته باشید. اقدامات آمادگی برای این روش عبارتند از:

  • انتخاب جراح ماهر و باتجربه و مشورت با او درباره نتایج و جزئیات عمل
  • انجام آزمایش‌های پزشکی لازم
  • قطع مصرف آسپرین و مسکن‌ها یک هفته قبل از لیپوساکشن ران
  • قطع مصرف مواد مخدر دو هفته پیش از عمل
  • قطع مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی یک هفته پیش از عمل
  • قطع مصرف داروهای ضد التهاب و گیاهی برای جلوگیری از تشدید خونریزی حین عمل و در دوره نقاهت
  • استحمام شب قبل از ساکشن ران پا
  • حتما روز عمل با همراه بروید.

آیا لیپوساکشن بهترین روش برای لاغری موضعی است؟

برای اطمینان مشاوره بگیر!

‏مراقبت‌ های بعد از لیپوساکشن ران

برای اینکه نتیجه عمل بهتر باشد و دوره نقاهت کوتاه‌تر و کم دردسرتر شود، بهتر است مراقبت‌های بعد از این روش را جدی بگیرید:

  • هیدراته نگه‌داشتن بدن با نوشیدن آب کافی در طول روز
  • قطع مصرف نمک تا دو هفته بعد لیپوساکشن ساق و ران پا برای کم‌کردن میزان ورم
  • رژیم غذایی سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی
  • پوشیدن گن مخصوص لیپوساکشن ران برای بهبود زخم‌ها
  • پیاده‌روی کوتاه و منظم روزانه با مشورت پزشک
  • پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین تا بهبودی کامل
  • پرهیز از مصرف داروهای ضد انعقاد خون، دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی دو هفته بعد از لیپوساکشن ران.

قطع مصرف نمک تا دو هفته بعد لیپوساکشن ساق و ران پا برای کم‌کردن میزان ورم لازم است.

‏عوارض لیپوساکشن ران

این روش هم مثل هر عمل زیبایی عوارض و خطراتی را دارد. اما معمولا قدیمی‌بودن دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، تجربه ناکافی پزشک و امکانات ناکافی کلینیکی که عمل در آن انجام می‌شود، ازجمله علل اصلی عوارض لیپوساکشن ران پا هستند.

توصیه می‌کنیم که برای به حداقل رساندن عوارض این روش حتما به پزشک و کلینیک معتبری مراجعه کنید. پیش از انجام عمل حتما با جراح متخصص زیبایی درباره ریسک و عوارض عمل صحبت کنید. برخی از عوارض لیپوساکشن ران عبارتند از:

  • خون‌ریزی
  • بروز عفونت
  • حساسیت نسبت به لیدوکائین
  • آسیب‌دیدن اعصاب، عروق خونی، ماهیچه‌ها و سایر اندام‌ها
  • عوارض ناشی از بی‌هوشی یا بی‌حسی
  • شوک‌های عصبی ناشی از دریافت نکردن مایعات کافی حین جراحی
  • انباشته‌شدن مایعات و تشکیل حفره‌های مایع زیر پوست

‏قیمت لیپوساکشن ران

قیمت این روش مستقیما به تخصص جراح و نوع تکنیک به‌کاررفته در عمل بستگی دارد. به ‌علاوه اینکه، محدوده عمل هم روی قیمت لیپوساکشن ران تاثیر می‌گذارد. دقت داشته باشید که برای کاهش هزینه‌های عمل، سراغ جراح کم‌تجربه و مراکز با امکانات پایین نروید. زیرا امکان بروز عوارض جدی بعد عمل وجود دارد.

‏برای انجام لیپوساکشن ران به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر قصد انجام لیپوساکشن ران را دارید، باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید تا میزان چربی ران و ساق پا بررسی شود. شما می‌توانید برای ارتباط با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک وجود دارد.

‏مزایای لیپوساکشن ران‏عوارض لیپوساکشن ران
بهتر و زیباتر شدن فرم و ظاهر پاها.خون‌ریزی
مشاهده نتیجه عمل بلافاصله بعد از جلسه اولبروز عفونت
در قسمت‌های لیپوساکشن‌شده در صورت افزایش وزن، چربی کمتری ذخیره می‌شودحساسیت نسبت به لیدوکائین
—–آسیب‌دیدن اعصاب، عروق خونی، ماهیچه‌ها و سایر اندام‌ها
—–عوارض ناشی از بی‌هوشی یا بی‌حسی
—–شوک‌های عصبی ناشی از دریافت نکردن مایعات کافی حین جراحی
—–انباشته‌شدن مایعات و تشکیل حفره‌های مایع زیر پوست
معایب و مزایای لیپوساکشن ران

‏لیپوساکشن ران همان لیفت ران است؟

لیفت ران برای برداشتن چربی و پوست اضافه ران‌ها انجام می‌شود. در واقع افرادی که به‌ خاطر افزایش سن یا لاغری و کاهش وزن شدید دچار افتادگی و شل‌شدن پوست ساق و ران پا می‌شوند، کاندید مناسبی برای عمل لیفت ران هستند. در لیپوساکشن جراح چربی‌های اضافی ذخیره شده زیر پوست را بیرون می‌کشد. اما در افرادی که پوستشان خاصیت ارتجاعی زیادی ندارد، می‌توانند همزمان با لیپوساکشن ران، لیفت ران هم انجام دهند. لیفت ران، ران‌های خوش‌فرم‌تر و صاف‌‌تری ایجاد می‌کند و سلولیت را بهتر کرده یا به ‌طور‌کامل برطرف می‌کند.

عکس لیپوساکشن ران

در تصویر زیر می‌توانید خوش‌فرم‌شدن پاها بعد عمل لیپوساکشن ران را مشاهده کنید. در این جراحی چربی‌های ران خارج شده و پاها لاغرتر و خوش‌فرم‌تر دیده می‌شوند.

لیپوساکشن ران چیست؟
در لیپوساکشن جراح چربی‌های اضافی ذخیره شده زیر پوست را بیرون می‌کشد

‏برداشتن چربی ران بدون جراحی

یکی از روش‌های برداشتن چربی ران بدون جراحی، لیپوماتیک است که برای لاغر کردن پاهای چاق توصیه می‌شود. در روش برداشتن چربی ران بدون جراحی، پزشک سوراخ ۳ میلی‌متری روی ران پا ایجاد کرده و لوله کانولا را داخل ران می‌کند. فشار هوای ورودی دستگاه کمپرسور، باعث ایجاد ارتعاش در لوله کانولا می‌شود و از طریق همین ارتعاشات، سلول‌های چربی موضعی زیر پوست تجزیه شده و از بدن دفع می‌شوند.

با یک کلیک ران‌های لاغر و خوش‌تراش داشته باش.

‏لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک ران یکی از تکنیک‌های پیکرتراشی است. این نوع پیکرتراشی تکنیک حذف موضعی چربی‌ها در اندام‌های مختلف بدن از جمله ران‌ها، شکم، باسن و پهلوها محسوب می‌شود. لیپوماتیک ران روش غیرتهاجمی دفع بخشی از سلول‌های چربی انباشته‌شده زیر پوست با کمترین میزان آسیب به سلول‌های بافت چربی است. در روش لیپوماتیک ران می‌توان چربی خارج شده از قسمت ران‌ها را با هدف زیباسازی و حجم دهی به سایر اندام‌ها مثل باسن و سینه‌ها تزریق کرد.

‏ نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لیپوساکشن ران، نوعی جراحی پلاستیک و زیبایی است که چربی‌های اضافی در ناحیه ساق و ران پا را بیرون می‌کشد. انباشته‌شدن چربی‌ها در ناحیه ران‌ها باعث ایجاد ظاهر نامناسب در افراد شده و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را پایین می‌آورد، به علاوه اینکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات جسمی در پوشیدن شلوار هم شود.

برای از‌بین‌بردن چربی‌های اضافی انباشته‌شده در ران پا که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی‌شوند، می‌توانید از عمل لیپوساکشن ران استفاده کنید. روشی کم تهاجمی، کم خطر و با عوارض پایین که نتیجه و ماندگاری بلند مدتی دارد. برای اینکه نتیجه عمل لیپوساکشن ران پا بهتر شود، انتخاب جراح مناسب اهمیت زیادی دارد.

سعی کنید پیش از انجام عمل درباره جراح و پزشک متخصص خوب تحقیق کنید. می‌توانید سری به وب‌سایت دکترتو بزنید، نظرات کاربران درباره این روش را بخوانید، نتایج عمل را مشاهده کنید یا حتی از مشاوره آنلاین وب‌سایت برای تصمیم‌گیری بهتر کمک بگیرید.

در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری و مراجعه به جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

لیپوساکشن به روش‌های قدیمی خطرناک است، اما لیپوساکشن ران با لیزر خطرناک نیست.

اگر اضافه وزنی در کار نباشد، لیپوساکشن برگشت‌پذیر نخواهد بود، چرا که سلول‌های چربی در این قسمت از بین رفته‌اند.

بعد از عمل باید تا ۴۰ روز گن کشی مخصوص ران بپوشید تا ران‌ها بهتر شکل گرفته، زخم‌ها زودتر ترمیم شوند و ورم هم کمتر شود.

به‌ طور کلی لیپوساکشن پا جزء عمل‌های با شدت درد پایین است، با این حال احساس درد بعد عمل کاملا طبیعی است؛ به ‌خصوص که به ‌خاطر استفاده مداوم از پاها و راه‌رفتن معمولا درد عمل لیپوساکشن پا بیشتر طول می‌کشد و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

برش‌ها به حدی ریز و مینیاتوری هستند که جای بخیه نمی‌ماند به ‌خصوص که جراح، برش‌ها را در قسمت‌هایی می‌زند که قابل دیدن نباشند، مثل کشاله ران یا چین باسن. رعایت دستورات جراح در دوره نقاهت کمک می‌کند جای بخیه بعد عمل لیپوساکشن پا باقی نماند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن