مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مراقبت های قبل از اتوپلاستی اهمیت زیادی داشته و باعث تسریع روند بهبودی می‌شود. قبل عمل جراحی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی ایجاد نشود و با آمادگی لازم در بیمارستان حاضر شوید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟

مراقبت های قبل از اتوپلاستی موارد مهمی است که به جراحی موفق کمک می‌کند. اتوپلاستی جراحی زیبایی گوش است که از این طریق مشکل بیرون‌زدگی گوش‌ها برطرف می‌شود. این جراحی همانند دیگر جراحی‌ها نیاز به آمادگی‌هایی داشته و باید قبل از عمل نکاتی را رعایت کرد. به دلیل اهمیت این نکات مراقبتی در ادامه مهم‌ترین موارد برای آمادگی پیش از عمل جراحی را ذکر می‌کنیم.

مراجعه‌کننده باید از چند هفته قبل برای جراحی آماده شود. پزشک بعد از معاینات کلی مواردی را توصیه کرده تا عمل اتوپلاستی به بهترین شکل ممکن انجام شود. درصورتی‌که از ظاهر گوش‌های خود راضی نیستید و می‌خواهید عمل اتوپلاستی انجام دهید، حتما برای بررسی دقیق و اطلاع از نحوه جراحی به جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

مهم ترین مراقبت های قبل از اتوپلاستی کدامند؟
اتوپلاستی یا عمل کوچک کردن گوش یکی از روش‌های جراحی است که به زیبایی گوش‌ها کمک می‌کند.

مهم ترین مراقبت های قبل از اتوپلاستی کدامند؟

اتوپلاستی یا عمل کوچک کردن گوش یکی از روش‌های جراحی است که به زیبایی گوش‌ها کمک می‌کند. این جراحی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان انجام می‌شود. اگر مشکلاتی مانند بیرون‌زدگی گوش و بزرگ بودن لاله گوش دارید، این جراحی می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد. این روش زیبایی دائمی است و نتایج آن تا پایان عمر تغییری نمی‌کند.

مانند هر عمل جراحی زیبایی و غیر زیبایی در عمل اتوپلاستی نیز باید نکاتی قبل از عمل رعایت شود. مراقبت های قبل از اتوپلاستی کمک می‌کنند که دوره نقاهت کاهش پیدا کرده و نتایج عمل به بهترین شکل باشد. پس حتما پیش از عمل با جراح مشاوره داشته و تمام نکات مراقبتی را رعایت کنید.

در ادامه مهم‌ترین توصیه‌های مراقبت قبل از عمل اتوپلاستی را برای شما ذکر می‌کنیم.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. مراقبت های قبل از اتوپلاستی برای چند هفته قبل جراحی

حداقل ۴ تا ۲ هفته قبل از عمل جراحی به متخصص خود مراجعه کنید. جراح پس از معاینه کلی باید روند عمل را به‌خوبی به شما توضیح دهید. پزشک از شما می‌خواهد انتظارات خود را شرح دهید.

سپس نمونه عمل‌های گذشته را به شما نشان خواهد داد تا متوجه نوع تغییرات شوید. پس از ثبت سوابق پزشکی و داروهای مصرفی نکاتی به شما گفته می‌شود که رعایت آنها در روند بهبود تاثیر زیادی دارد. این توصیه‌های مراقبت های قبل از جراحی زیبایی گوش عبارتند از:

  • باید حداقل از ۲ هفته قبل از عمل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ادویل و ایبوپروفن همچنین برخی ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی را قطع کنید. زیرا این نوع داروها خطر خونریزی حین جراحی و پس از آن را افزایش داده و مدت‌زمان تورم را طولانی‌تر می‌کند.
  • اگر سیگار می‌کشید یا موادی مانند ماری‌جوانا مصرف می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. معمولا جراح توصیه می‌کند، حداقل ۴ هفته قبل از عمل این مواد را ترک کرده تا خونریزی و کبودی به حداقل برسد.
  • حداقل از ۲ هفته قبل جراحی مصرف الکل را قطع کنید. زیرا ممکن است کبودی را بیشتر کند و مدت‌زمان تورم افزایش یابد.
  • مصرف موادی مانند عصاره سیر، روغن ماهی و ویتامین E باید قطع شود.
  • ازآنجایی‌که برای بهبودی بعد از عمل به چند روز استراحت نیاز دارید، از قبل به محل کار خود اطلاع دهید و مرخصی بگیرید. اگر جراحی برای کودک شما انجام می‌شود، به مدرسه اطلاع دهید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید.
مراقبت های قبل از اتوپلاستی برای چند هفته قبل جراحی کدامند؟
حداقل از ۲ هفته قبل از عمل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ادویل و ایبوپروفن همچنین برخی ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی را قطع کنید.

۲. مراقبت های قبل از اتوپلاستی برای یک روز قبل از جراحی

مراقبت های یک روز قبل از اتوپلاستی بسیار مهم است و باید آنها را طبق نظر پزشک به طور دقیق انجام دهید. این توصیه‌ها شامل موارد زیر است:

  • این جراحی تحت بیهوشی انجام شده و به همین دلیل ۸ ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید یا بنوشید.
  • مرخصی از محل کار یا مدرسه را فراموش نکنید.
  • حتما با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هماهنگ کنید تا بعد از جراحی شما را به خانه برساند.
  • برای انجام جراحی باید موهای زائد گوش و اطراف گوش را به‌خوبی تمیز کنید.
  • در مورد تجهیزات لازم در روز جراحی از پزشک سوال کنید. در صورت نیاز گاز استریل، مسکن و کمپرس یخ خریداری کنید.

اگر در مورد مراقبت های قبل از جراحی زیبایی گوش سوالاتی دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین یا تلفنی دکترتو استفاده کنید. به‌راحتی با بهترین جراح زیبایی یا دکتر گوش و حلق و بینی در ارتباط باشید و از طریق پلتفرم دکترتو سوالات خود را مطرح کنید.

چه افرادی به عمل زیبایی گوش نیاز دارند؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر!

۳. مراقبت های قبل از اتوپلاستی برای روز جراحی

برای انجام جراحی موفق باید در روز عمل هم نکاتی را رعایت کنید. به همین دلیل جراح توصیه‌هایی کرده تا روز عمل با آمادگی کامل به بیمارستان یا کلینیک مراجعه کنید. مهم‌ترین نکات مراقبتی روز جراحی عبارتند از:

  • در روز عمل لباس راحت و گشاد بپوشید. پیراهن جلوبسته یا لباس با یقه تنگ بعد از جراحی مشکل ایجاد می‌کند.
  • صبح روز جراحی موهای خود را بشویید.
  • خانم‌ها باید موهای خود را بافته یا خوب ببندند که حین جراحی مزاحمت ایجاد نکند. آقایان نیز باید موهای خود را تا جای ممکن کوتاه کنند که روی گوش را نپوشاند.
  • لوازمی مانند جواهرات و لنز تماسی را دربیاورید و در خانه بگذارید.
  • روز جراحی آرایش نکنید.
  • اگر بیماری زمینه‌ای مانند دیابت دارید، حتما صبح روز جراحی وضعیت سلامت خود را بررسی کنید.
  • احتمالا قبل از جراحی باید نسخه داروهای آنتی‌بیوتیک و تسکین‌دهنده درد را تهیه کنید.

بسیاری از بیماران نگران موهای خود هستند. شما باید صبح روز جراحی زیبایی دوش بگیرید و شامپو بزنید. بااین‌حال، هیچ محصولی مانند اسپری، ژل یا موس را به موهای خود نزنید. علاوه بر این، نباید هیچ‌گونه آرایش، لاک ناخن یا جواهرات استفاده کنید.

متن انگلیسی:
Our ears do not fully develop until we are 4 or 5 years old. After this age, ear cosmetic surgery can be performed and the benefits of performing otoplasty at this age are many.
ترجمه فارسی:
گوش‌های ما تا زمانی که به سن ۴ یا ۵ سالگی نرسیدیم، کامل رشد نکردند. بعد از این سن می‌توان عمل زیبایی گوش را انجام داد و مزایای انجام اتوپلاستی در این سن زیاد است.

به نقل از سایت drhungmd

جراحی گوش همزمان با عمل بینی امکان پذیر است؟

خوشبختانه می‌توان جراحی زیبایی بینی و اتوپلاستی را همزمان با موفقیت بالا انجام داد. در این دو جراحی، متخصصان از یک بیهوشی و یک ریکاوری می‌توانند استفاده کنند.

همین الان بهترین جراح گوش برای عمل اتوپلاستی را پیدا کن.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مراقبت های قبل از اتوپلاستی همانند دیگر جراحی‌ها بسیار مهم است و در روند بهبود تاثیر زیادی دارد. شما نباید از دوهفته قبل عمل داروهای رقیق‌کننده خون، الکل و سیگار مصرف کنید. روز قبل جراحی باید برای چند روز از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. از ۸ ساعت قبل عمل چیزی نخورید و ننوشید. در روز عمل لوازمی مانند جواهرات و لنز را در خانه بگذارید. آرایش نکنید و موهای خود را کامل ببندید. سعی کنید لباس راحت و گشاد بپوشید.

اگر در مورد مراقبت های قبل از جراحی زیبایی گوش نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق دکترتو با بهترین دکتر گوش و حلق و بینی یا پزشک جراحی پلاستیک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان استفاده از سیستم دکتر گوش و حلق و بینی آنلاین و دکتر جراحی پلاستیک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مصرف سیگار روی جریان خون تاثیر گذاشته و احتمال کبودی و تورم بعد از عمل را افزایش می‌دهد. به همین دلیل ۲ هفته قبل و بعد از عمل نباید سیگار کشید.

سعی کنید صبح روز عمل لباس گشادی بپوشید که دکمه داشته باشد. بعد از جراحی گوش نمی‌توانید یقه لباس را از سر وارد کنید.

ایبوپروفن و آسپرین جز داروهای رقیق‌کننده خون هستند. به همین دلیل مصرف آنها احتمال خونریزی حین جراحی و پس از آن را افزایش می‌دهد.

خیر از ۸ ساعت قبل عمل نباید چیزی بخورید یا بنوشید. زیرا خوردن غذا احتمال حالت تهوع و عوارض بعد از بیهوشی را تشدید می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مراقبت های قبل از اتوپلاستی

  1. ابراهیم گفت:

    ایا تو سن ۳۲میشه جراحی زیبایی گوش انجام داد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام ابراهیم عزیز
      بله
      البته به نوع جراحی هم دارد