موخوره را جدی بگیرید تا متحمل عواقب آن نشوید!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

موخوره زمانی اتفاق می‌افتد که موی شما بر اثر عواملی مانند آب‌و‌هوا و تکنیک‌های مراقبت از مو خشک، شکننده و فرسوده و در نهایت دوشاخه می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
موخوره چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

موخوره مسئله‌ای است که همه در مقطعی از زندگی با آن دست پنجه نرم می‌کنند. موخوره یا دو‌شاخه‌شدن مو زمانی اتفاق می‌افتد که موی شما بر اثر عواملی همچون شرایط آب‌وهوایی و تکنیک‌های مراقبت از موی نادرست خشک، شکننده و فرسوده می‌شود. تکنیک‌های مراقبت از مو روش‌هایی هستند که از آنها برای زیبایی و سلامت مو استفاده می‌شود، اما اگر از همین تکنیک‌ها به درستی استفاده نشود ممکن است شما را دچار این مشکل کند. مثلا اگر شما برای فر کردن یا کراتینه مو از مواد شیمیایی و وسایل اشتباه و بی کیفیت استفاده کنید، موخوره یکی از شایع ترین عوارض آنها است.

برای اینکه بهترین متخصص پوست و مو را در شهر خود پیدا کنید، به وب‌سایت دکترتو سری بزنید. در دکترتو علاوه بر آشنایی با پزشکان پوست و موی خوب، می‌توانید به‌راحتی نوبت اینترنتی بگیرید و یا از خدمات مشاوره آنلاین یا تلفنی با پزشکان استفاده کنید.

انواع موخوره

شاید تصوری که شما از موخوره دارید این باشد که مو از انتهای آن شروع به دو شاخه شدن می‌کند. اشتباه نکنید! دو شاخگی مو شش حالت مختلف دارد که باید اول آنها را شناسایی کنید و سپس برای درمان آن اقدام کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. موخوره از نوع تقسیم سنتی

این نوع موی دوشاخه، رایج‌ترین شکل دو‌شاخه‌شدن مو است که به خاطر کم‌آبی و اصطکاک در مو‌ها ایجاد می‌شود. این نوع معمولا از نوک چند تار مو شروع می‌شود و به سمت ریشه حرکت می‌کند و رفته‌رفته طول شکاف زیاد می‌شود. موخوره سنتی از چند تار شروع می‌شود و به تار‌های دیگر مو انتشار می‌یابد، پس قبل از اینکه دیر شود از زیادشدن تعداد آنها جلوگیری کنید.

۲. موخوره از نوع شکاف عمیق

این مدل از دوشاخه‌شدن مو بیشتر در کسانی که تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته‌اند بروز می‌کند. موخوره شکاف عمیق به این صورت است که تار مو در قسمت‌هایی از میانه‌اش به دو قسمت تقسیم می‌شود و در ادامه تار مو دوباره بهم چسبیده است.

۳. موخوره شکافتن پر

این دوشاخه‌شدن مو همان‌طور که از نامش پیداست به شکل پر است. مو در انتهای خود به چند قسمت تقسیم می‌شود که پراکندگی آن به شکل پر است. این موخوره بر اثر درمان‌های شیمیایی روی مو یا کوتاه‌کردن مکرر مو ایجاد می‌شود.

۴. تقسیم مخروطی

این نوع بیشتر زمانی بروز می‌کند که مو کوتیکول خود را از دست می‌دهد. کوتیکول خارجی‌ترین لایه مو است که عامل اصلی کشسانی و انعطاف مو است.

۵. تقسیم ناقص

این مدل به این شکل است که ساقه مو در بخش‌‌هایی از خود ضعیف شده‌است اما هنوز چند شاخ نشده‌است.

۶. موخوره گره

موخوره از نوع گره در موهای فر شایع است. اگر شما مو‌های فر دارید، باید در زمان شانه‌زدن به برخورد بورس با موهای‌تان دقت کنید، چرا که ممکن است دچار شکستگی و گره‌خوردن مو‌های‌تان شوید. جالب است بدانید که موهای فر چهار برابر موهای صاف مستعد موخوره هستند.

اینفوگرافی انواع موخوره
اینفوگرافی انواع موخوره

علت ایجاد موخوره

دوشاخه‌شدن مو به دلیل ضعیف و شکننده‌شدن موها به وجود می‌آید. متاسفانه شیوه‌های نوین آراستن و زیبایی مو باعث تضعیف بیشتر مو می‌شوند. در ادامه دلایلی که باعث بروز موخوره می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

۱. رنگ‌کردن مو باعث موخوره می‌شود!

از آنجایی که رنگ مو برای تغییر ظاهر مو استفاده می‌شود، ساختار مو را هم تغییر می‌دهد. رنگ‌های شیمیایی باعث خشک‌‌تر و شکننده‌ترشدن مو می‌شوند، که در نتیجه مو در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد. دو‌شاخه‌شدن مو یکی از این آسیب‌ها است. اگر شما بعد از تغییر رنگ‌ موی‌تان، به‌خوبی به آن رسیدگی نکنید دچار موخوره می‌شوید. برای پیشگیری از موخوره بعد از رنگ‌کردن مو باید بیش‌ازپیش مو‌هایتان را مرطوب کنید و درمان‌های محافظتی از مو را در برنامه‌های روزمره‌تان جای دهید.

۲. مواد شیمیایی

مواد شیمیایی همچون رنگ مو، ژل حالت دهنده مو، تافت و دیگر محصولات زیبایی برای جلوه دادن به مو‌ها آن را دچار تغییر می‌کنند. این تغییر باعث ضعف و خشکی مو می‌شود، به‌طوری‌که ساقه‌های مو در اثر یک سایش کوچک هم به دو نیم تقسیم می‌شوند. این دو‌نیم‌شدن فقط در ساقه نیست و اگر به‌سرعت درمان نشود، به سمت ریشه مو حرکت خواهد کرد، که عواقبی جالبی را در پی ندارد.

۳. استفاده از لوازم حرارتی

لوازم حرارتی همچون اتو مو و سشوار با حرارتی که به مو‌ها می‌دهند باعث از‌بین‌رفتن رطوبت مو می‌شوند. خشکی مو نتیجه از بین رفتن رطوبت است که دلیل اصلی موخوره است. برای جلوگیری از ایجاد موخوره توسط لوازم حرارتی بهتر است از یک ماده مکمل همراه با این لوازم استفاده کنید تا رطوبت مو‌ها را متعادل نگه دارید.

موخوره زمانی ایجاد می‌شود که مو خشک، شکننده و در نهایت دوشاخه می‌شود. این مشکل در موهای فر شایع‌تر است و تنها راه درمان موخوره کوتاه‌کردن موهاست.

موخوره انواع مختلفی دارد
موخوره انواع مختلفی دارد، برای درمان درست موخوره ابتدا باید نوع موخوره را شناسایی کرد.

علائم موخوره چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

مو‌های که دوشاخه‌های زیادی دارند به‌راحتی قابل تشخیص هستند، اما در برخی اوقات دو‌شاخه‌شدن مو در ابتدای شکل‌گیری است و تشخیص آن کار چندان راحتی نیست. در این قسمت ما به شما می‌گوییم که چگونه تشخیص دهید موخوره دارید یا خیر.

  • ظاهر مو: ایجاد گره و خشک‌بودن ساقه موها یکی از آشکارترین علائم وجود موخوره است. همچنین ممکن است رنگ موی شما مقداری هم کدر شده‌باشد.
  • حس مو: اگر شما در زمان شانه‌کردن مو‌های‌تان احساس می‌کنید که، موها حالت خشک و شکننده دارند و با برس‌کشیدن هم به‌سادگی حالت نمی‌گیرند، شاید زمان آن رسیده که موهایتان را مقداری کوتاه کنید. چرا که شما در معرض موخوره قرار دارید.
  • متوقف‌شدن رشد موها: اگر احساس می‌کنید که در مدت زمان معینی موهای شما رشد نکرده‌است و در یک اندازه ثابت مانده‌است، به احتمال زیاد شما موخوره دارید. برای رشد مو‌های جدید باید از شر مو‌های قدیمی خلاص شوید و یک رژیم خوب برای تغذیه موهایتان در نظر داشته باشید.

دنبال متخصص برای تقویت و مزوتراپی مو می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

درمان قطعی موخوره

خبر بدی برای شما دارم! از آنجایی که موی انسان زنده نیست نمی‌تواند همچون پوست انسان بعد از بریدگی دوباره خود را ترمیم کند. باید پا روی دلتان بگذارید و موهای نازنینتان را به باد دهید! تنها راه درمان مؤثر این است که مو‌هایتان را کوتاه کنید. البته درست است که گفتیم درمانی برای این مشکل وجود ندارد، اما این جمله به این معناست که راهی وجود ندارد که موهای شما دوباره بهم بچسبند و ترمیم شوند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی بدون کوتاه‌کردن موهایتان دو‌شاخه‌شدن موها را از بین ببرید.

درمان قطعی موخورهعلائم موخوره
استفاده از ماشین موخوره‌گیرمتوقف‌شدن رشد موها
استفاده از شمع برای گرفتن موخورهحالت خشک و شکننده
کوتاه کردن موهاایجاد گره و خشک‌بودن ساقه موها
علائم موخوره و درمان‌های قطعی آن

۱. استفاده از ماشین موخوره‌گیر

ماشین موخوره‌گیر وسیله‌ای است که موها را به‌صورت خوشه‌ای در آن قرار می‌دهید. این دستگاه تارهای ضعیف و دو‌تکه‌شده را شناسایی می‌کند و آنها را کوتاه می‌کند.

قیمت دستگاه موخوره گیر

همانطور که می‌دانید شرکت‌های تولید کننده دستگاه و لوازم آرایشی بسیار زیاد هستند و تعیین یک قیمت مشخص برای دستگاه‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. اما به‌طورکلی می‌توانیم قیمت دستگاه موخوره گیر را در بازه‌ای حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم.

۲. استفاده از شمع برای گرفتن موخوره

سوزاندن موخوره با استفاده از شمع راه دیگری است که در آن شما باید موهای دو‌تکه‌شده را به‌طور خوشه‌ای بر روی یک شمع با حرارت پایین قرار دهید. این کار چندان منطقی نیست چون که ممکن است، شما آسیب‌های جبران ناپذیری را به مو و پوست سرتان وارد کنید. اما اگر هرطور که شده می‌خواهید مو‌هایتان را حفظ کنید باید برای این کار به یک متخصص مراجعه کنید.

اینفوگرافی درمان قطعی موخوره
اینفوگرافی درمان قطعی موخوره

راه بهبود موخوره چیست؟

همان‌طور که گفتیم راه درمانی برای موخوره جز کوتاه‌کردن مو وجود ندارد. اما شیوه‌هایی در دسترس هستند که شما می‌توانید با استفاده از آنها موخوره‌تان را پنهان کنید و به اصطلاح از یک کد تقلب بهره ببرید. در ادامه این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. روغن بادام شیرین

روغن بادام یک آبرسان طبیعی است و از سنگینی موها جلوگیری می‌کند. از این محصول می‌توانید به عنوان یک نرم‌کننده‌ی خشک بر روی موهای مرطوب استفاده کنید. استفاده از این روغن یک جایزه اضافی هم برای شما دارد؛ با استفاده از این روغن مویتان بوی خوب و جذابی می‌دهد.

۲. پانتنول

پانتنول محصولی است که از اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) به‌دست می‌آید. این محصول به تقویت مو، حفظ رطوبت و بهبود بافت موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. پانتنول یکی از اصلی‌ترین اجزای سازنده نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های مو است.

۳. روغن آرگان

روغن آرگان محصولی است که از هسته درختان آرگان که در مراکش رشد می‌کنند به دست می‌آید. این محصول نه تنها موها را به‌خوبی مرطوب می‌کند بلکه به آنها درخشندگی هم می‌بخشد. برای استفاده از روغن آرگان ابتدا چند قطره از آن را روی مو‌هایتان بمالید و سپس شروع به شانه‌زدن کنید.

۴. درمان موخوره با وازلین

وازلین مخلوطی از موم‌های طبیعی و روغن‌های معدنی است. وازلین با قابلیت ضدرطوبتی خود باعث می‌شود که رطوبت تخریب‌کننده ناشی از محصولات آرایشی نتوانند به مو نفوذ کنند. در نتیجه موها شکننده و دوشاخه نمی‌شوند، البته وازلین یک پلیمر سنگین است و بر روی موهای نازک به‌خوبی عمل نمی‌کند.

درمان موخوره در خانه
شیوه‌هایی در دسترس هستند که شما می‌توانید با استفاده از آنها موخوره‌تان را پنهان کنید

عاداتی که باعث ایجاد موخوره می شوند چیست؟

عادات زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند موخوره در سر موی شما به وجود بیاید. این رفتار عبارت‌اند ار:

  • بازی با موها: شاید متوجه شده باشید که وقتی عصبی هستند با موهای خود کلنجار می‌روید و آنها را به طور مداوم می‌پیچانید. باید این عادت را کنار بگذارید تا از این مشکل محفوظ باشید.
  • اجتناب از کوتاه‌کردن مو در موعد‌های مقرر
  • شانه‌کردن بیش‌ازحد مو
  • بستن موها به شکل دم‌اسبی به‌طور متوالی
  • خوابیدن روی بالشت‌های نخی و اصطکاک بالا
  • مالش موهای خیس با حوله
  • استفاده هم‌زمان از اتو مو و اسپری حالت‌دهنده
  • حالت‌دادن به موها با سشوار در درجه بالای حرارت
  • شستشوی بیش‌از‌حد مو باعث ازبین‌رفتن پروتئین و چربی‌های مو می‌شود که نتیجه آن خشکی مو و موخوره است.
اتو مو موخوره می آورد
استفاده‌ی بیش‌ازحد از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی مو باعث ایجاد موخوره می‌شود.

اصول مراقبت از مو برای جلوگیری از موخوره

شاید بهترین درمان برای دو‌شاخه‌شدن مو، پیشگیری از آن باشد. اما پیشگیری هم کار چندان راحتی نیست و شما باید به‌دقت اصول مراقبت از مو را انجام دهید. اما به‌طور‌کلی باید نکاتی که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم توجه داشته باشید تا از شر موخوره در امان باشید.

۱. با موهای شسته‌شده با ملایمت برخورد کنید!

موها در حالت خیس نسبت به حالت عادی آسیب‌‌پذیرتر هستند، پس در زمان شامپوزدن یا حالت‌دادن به موها باید به‌آرامی با آن برخورد کنید. مالش مکرر مو باعث از‌بین‌رفتن کوتیکول‌های مو می‌شود و شما نباید مو‌هایتان را برای خشک‌کردن با حوله زیاد مالش دهید. در حدی با حوله موها را خشک کنید که فقط خیسی آن گرفته شود و بگذارید رطوبت مو‌هایتان به‌طور طبیعی خشک شوند.

۲. مو‌های خود را باز کنید!

شانه‌زدن، خشک‌کردن و حالت‌دادن به موهای درهم تنیده نه‌تنها سخت است بلکه باعث موخوره می‌شود؛ بنابراین سعی کنید قبل از حالت‌دادن به موها آن را با استفاده از یک شانه دندانه‌پهن (شانه‌ای که دندانه‌های آن پهن‌تر از حالت عادی است و در فاصله بیشتری از هم قرار دارند) از هم بازکنید. در این زمینه بهتر است از شانه و برس چبی استفاده کنید.

۳. آبرسانی به موها را در اولویت قرار دهید.

همان‌طور که گفتیم کمبود رطوبت باعث خشکی و در نتیجه موخوره می‌شود. در واقع مرطوب نگه‌داشتن موها شاه‌کلید فرار از دو‌شاخه‌شدن مو است. شما می‌توانید برای درخشندگی و رطوبت موها از ماسک‌های آماده یا طبیعی مو استفاده کنید. برای تولید ماسک مو در خانه می‌توانید از موارد زیر بهره ببرید:

  • روغن نارگیل
  • آلوئه‌ورا
  • عسل
  • روغن زیتون
  • موز.

برای اثر بخشی ماسک مو بهتر است آن را هفته‌ای یک‌بار و در حدود چند ساعت تا یک شب بر روی مو‌ها بگذارید.

همین حالا برای درمان ریزش موهات اقدام کن!

۴. از رسیدن حرارت به مو‌هایتان جلوگیری کنید.

سعی کنید بعد از حمام به‌طور طبیعی مو‌هایتان را خشک کنید. چراکه استفاده از سشوار یا اتو مو ساختار پروتئین مو را تغییر می‌دهد و باعث موخوره می‌شود. یا اگر احساس می‌کنید برای حالت‌دادن به مو‌ها نیاز به یک وسیله حرارتی دارید می‌توانید ابتدا از یک محصول محافظ حرارتی بر روی موها استفاده کنید تا آسیب را به حداقل برسانید.

۵. از شانه‌زدن زیادی خودداری کنید.

برای حالت‌دادن به مو‌های‌تان نیازی نیست که از ضربات زیاد شانه استفاده کنید. چون استفاده مکرر از برس باعث شکستگی و خشک‌شدن موها می‌شود. از شانه در حدی که مو‌هایتان حالت بگیرد استفاده کنید. اگر موهای در هم تنیده و پر از گره دارید باید از یک محصول بازکننده مو استفاده کنید تا دچار موخوره نشوید.

۶. روی روبالشی ابریشمی بخوابید.

خوابیدن روی روبالشتی‌های نخی باعث اصطکاک بیشتر بین موها می‌شود. اصطکاک احتمال شکستن و بروز دوشاخه‌شدن مو را افزایش می‌دهد. استفاده از روبالشتی‌های ابریشمی یا ساتنی به موها اجازه می‌دهد تا به‌راحتی بر روی هم لیز بخورند و به یکدیگر گره نخورند. مراقبت از مو فرایندی است که شما باید در تمام ساعات شبانه روز آن را مد نظر داشته باشید.

۷. از محصولات شیمیایی در مدت زمان معین استفاده کنید.

سعی کنید حتی‌الامکان از مواد شیمیایی بر روی موها استفاده نکنید. اما فرار از صنعت مد در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است. پس بهترین کار این است که شما برای استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ مو یک حد فاصل هشت تا ده هفته‌ای تعیین کنید. سعی کنید از دو ماده شیمیایی به‌طور هم‌زمان استفاده نکنید. اگر از مواد شیمیایی بر روی موهای‌تان استفاده کردید، باید بعد از هر بار حمام از نرم کننده‌های فوری استفاده کنید تا خشکی مو باعث موخوره نشود.

درمان موخوره بدون کوتاه کردن مو
یکی از راه‌های پیشگیری از موخوره کوتاه‌کردن موها به‌صورت مرتب است.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

دوستان عزیز، موخوره یا دو‌شاخه‌شدن مو مسئله‌ای است که اجتناب از آن تقریبا غیرممکن است و هر فردی در مقطعی از زندگی‌اش درگیر آن می‌شود. موخوره انواع مختلفی دارد و پیشگیری از هر یک از آنها هم روش خاص خود را دارد. عوامل زیادی باعث ایجاد موخوره می‌شود. وقتی اصول مراقبت از مو را رعایت نکنید، موها را مرتب کوتاه نکنید، آبرسانی به موها را انجام ندهید و یا از ابزارهای حراراتی بیش‌ازحد استفاده کنید، به احتمال خیلی زیاد دچار موخوره خواهید شد.

موخوره تنها یک راه درمان دارد، آن هم کوتاه‌کردن موهاست. زمانی‌که موها دوشاخه شدند دیگر راه برگشتی وجود ندارد. موهای فر بیشتر در معرض ابتلا به موخوره هستند؛ بنابراین اگر موی فر دارید، مراقبت از مو را جدی‌تر بگیرید. بهترین راه برای اینکه کمتر با موخوره دست و پنجه نرم کنیم این است که شیوه‌های پیشگیری از آن را در پیش بگیریم و اگر هم موخوره‌ای دیدیم به‌سرعت جلوی پیشروی آن را بگیریم.

در هر صورت مشاوره با یک متخصص پوست و مو اطلاعات شما را تکمیل خواهد کرد. برای اینکه بهترین متخصص پوست و مو را در شهر خود پیدا کنید، به وب‌سایت دکترتو سری بزنید. در دکترتو علاوه بر آشنایی با پزشکان پوست و موی خوب، می‌توانید به‌راحتی نوبت اینترنتی بگیرید و یا از خدمات مشاوره آنلاین یا تلفنی با پزشکان استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

جواب ساده است، شما نمی‌توانید موخوره را بدون کوتاه‌کردن مو درمان کنید. راه فراری از این مسئله وجود ندارد. اما اگر شما برای درمان موخوره به‌سرعت عمل کنید، نیازی نیست تا مقدار زیادی از مو‌های تان را کوتاه کنید. البته همان‌طور که در بالا اشاره کردیم شما می‌توانید از دستگاه موخوره گیر هم برای گرفتن موخوره‌ها استفاده کنید.

بی توجهی به دوشاخه‌شدن مو اصلی‌ترین عامل تشدید موخوره است. اگر شما زمانی‌که مو‌هایتان دچار موخوره شده است جوانب پیشگیری همچون استفاده‌نکردن از لوازم حرارتی یا رنگ مو را در نظر نگیرید، موخوره شما تشدید خواهد شد. این اتفاق عواقب جبران‌ناپذیری همچون کچلی را در پی دارد، پس آن را جدی بگیرید.

این مشکل در درجات بالا نه تنها باعث ریزش مو می‌شود بلکه ممکن است باعث بروز شوره و تغییر رنگ در موها همشود. اگر دو شاخگی مو، تا زمانی که در ساقه مو قرار دارد برای درمان و کوتاه‌کردن مو اقدامی نکنید ممکن است به پیاز مو برسد.

موخوره مسئله‌ای است که نادیده‌گرفتن آن عواقبی همچون کچلی، شوره و تغییر رنگ مو‌ها را در پی دارد. مشاوره گرفتن از یک متخصص پوست و مو به شما می‌کند جلوی رشد سریع دو‌شاخگی مو را بگیرید، تا موهای‌تان را از دیدار با قیچی محفوظ بدارید.

همانطور که قبلا گفتیم موهای شما سلول‌ زنده ندارد که داروی خاصی بتواند آن را احیا کند، اما برخی محصولات بهداشتی می‌توانند با ایجاد لایه محافظتی موخوره شما را بهبود ببخشند و درمان کنند. این محصولات عبارت‌اند از:
شامپوی Living Proof
روغن آرگان
سرُم Grow Gorgeous
سرم ترمیم کننده مو هراستایلر.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
منبع:
من رضا قشلاقی رحیمی 22 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی IT هستم. به فعالیت در زمینه رشته درسیم علاقمندم و دوس دارم هرچه سریعتر تجربه بیشتری رو کسب کنم. دلیل انتخاب دکتر تو بیشتر بخاطر حرفه‌ای شدن توی بخش سئو هست و خوشحالم که با این تیم حرفه‌ای و منظم دارم همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره موخوره

  1. فاطمه گفت:

    سلام من موخوره دارم و موهام دو شاخه شدن ولی مثل اینکه متوجه نشدم و نوک موهام خیلی نازک شدن ، الان موهام رو کوتاه کردم انگار داخل موهام (مغز مو هام) سفید هستن عادیه؟بالای ۷ سانتی متر کوتاه کردم ولی با این حال اینطوریه ، لطفاً جواب بدین استرس دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توجه به توضیحات شما
      نیاز به نمونه برداری، ازمایش خون، بررسی اضطراب و… دارید
      باید جدی بگیرید
      بین موخوره و مشکلات قارچی باید تفریق قائل شد
      بطور کلی نکات زیر را رعایت کنید
      کوتاه‌کردن مو: کوتاه کردن موها به‌طور منظم، ترجیحاً هر شش هفته یک‌بار می‌تواند منجر به جلوگیری از بروز مجدد موخوره شود
      نشستن روزانه مو: نیازی نیست که هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. …
      استفاده از شامپوهای طبیعی: شامپوهایی را برای شستشوی موها انتخاب کنید که ترکیبات خشن ندارند

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

  2. -فاطمه گفت:

    سلام چند وقتیه رشد موهام متوقف شده ریزش موها هم دارم هم موخوره داره هم خشکه از شامپو برای ریزش مو استفاده میکنم وبا روغن نارگیل چرب میکنم اصلا فایده ی نداره نمیدونم چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا ازمایش خون مخصوصا تیروییدی بدهید ضروری است
      از مکمل های خوراکی مثل بیوتین یا هیرتامین هم می توانید استفاده نمایید

  3. -فاطمه گفت:

    سلام چند وقتیه رشد موهام متوقف شده ریزش موها هم دارم هم موخوره داره هم خشکه از شامپو برای ریزش مو استفاده میکنم وبا روغن نارگیل چرب میکنم اصلا فایده ی نداره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا ازمایش خون مخصوصا تیروییدی بدهید ضروری است
      از مکمل های خوراکی مثل بیوتین یا هیرتامین هم می توانید استفاده نمایید

  4. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من فک میکنم یه ۳ ماهی میشه یا کمتر که موهام رو کوتاه کردم اما الان باز موخوره داره میدونم که باید هریک ماهی باید موها رو نوک گیری کرد اما من کاری هم نکردم که باعث موخوره بشه موهام رو روغن میزنم با شونه ی چوبی شونه میکنم با کلیپس میبندم از سشوار اتو مو یا هرچیز حرارتی بر دیگه ای هم استفاده نمیکنم موهام رو درست شامپو میزنم اما باز هم موخوره میزنه اینم بگم که وقتی کوتاه کردم زیاد کوتاه کردم دیگه هییچ موخوره ای نداشت.
    میشه بگید علتش چیه که باز هم موخوره میزنه؟؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دلایل متعددی مثل انگل های میکروسکوپیک و کمبود برخی مواد معدنی مثل بیوتین و زینک ممکن است باغث این عارضه شود
      در صورت تداوم علایم حتمن به متخصص مراجعه کنید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

  5. آیناز حوت گفت:

    خشکی مو ریزش و موخوره شدید

  6. آیناز حوت گفت:

    ریزش مو خشکی مو و موخوره شدید