چگونه از جوش سر سیاه رهایی پیدا کنیم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

جوش سر سیاه (blackhead) به یک نوع از اکنه ها گفته می‌شود که در نتیجه تراکم بالای چربی و سلول‌های مرده در بافت پوستی ایجاد می‌شود. در این نوع از اکنه، بافت پوستی در ناحیه مورد نظر باز می‌شود، اما بافت چربی و سلول‌های مرده درون بافت پوستی باقی می‌ماند. این بافت چربی و سلول‌های مرده به شکل یک نقطه‌ی سیاه در سطح پوست دیده می‌شود که به عنوان جوش سر سیاه شناخته می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
جوش سر سیاه

علت ایجاد جوش سر سیاه چیست؟ یکی از چالش‌های همیشگی ما آکنه‌ها یا جوش‌های صورت هستند. این جوش‌ها علاوه‌بر این که می‌توانند بسیار آزاردهنده یا حتی برخی اوقات دردناک باشند، روی زیبایی صورت تاثیر می‌گذارند و از همه بدتر سلامت و شادابی پوست را از بین می‌برند. گاهی اوقات تعداد جوش‌های صورت آن‌قدر زیاد است که برای ازبین‌بردن آنها به درمان‌های تخصصی گسترده توسط متخصص پوست نیاز است.

نکته مهم درخصوص جوش صورت این است که آنها انواع مختلفی دارند. این تفاوت علاوه‌بر ظاهر آکنه‌ها مربوط به محل درآمدن جوش‌ها، ماهیت آنها و دلیل جوش‌زدن می‌شود. یکی از رایج‌ترین جوش‌های صورت که برای ازبین‌بردن آن به درمان تخصصی نیاز است، جوش‌های سر سیاه هستند. در این مقاله می‌خواهیم جوش سرسیاه را بشناسیم و با علائم و دلایل این جوش‌ها بیشتر آشنا شویم. سپس در ادامه به روش‌های درمانی موجود برای ازبین‌بردن جوش سرسیاه بپردازیم.

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه را می‌توان در دسته انواع بیماری های پوستی دسته‌بندی کرد. آنها نوعی آکنه هستند که به آکنه ولگاریس معروف‌اند. جوش سر سیاه درواقع برآمدگی‌های کوچک روی پوست هستند که با چربی اضافی و پوست‌های مرده پر می‌شوند. از نظر ظاهری این جوش‌ها شبیه کثیفی‌های برآمده هستند.

این جوش‌ها با جوش‌های معمول تفاوت دارند. حتی در برخی منابع آنها را آکنه در نظر نمی‌گیرند. انواع آکنه های پوستی برآمدگی‌های کوچک، دردناک و تغییر رنگ یافته‌ای هستند که در نوک آن مایعی غلیظ و سفید مایل به زرد (چرک) قرار دارد. اما جوش‌های سر سیاه معمولاً هیچ دردی ندارد و در آنها مایع چرکی جمع نمی‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Blackheads are small bumps that appear on your skin due to clogged hair follicles. These bumps are called blackheads because the surface looks dark or black.
ترجمه متن:
جوش‌های سرسیاه برآمدگی‌های کوچکی هستند که به دلیل مسدودشدن فولیکول‌های مو روی پوست ظاهر می‌شوند. این برجستگی‌ها را جوش‌های سر سیاه می‌نامند؛ زیرا سطح آن تیره یا سیاه به نظر می‌رسد.

healthline

علائم جوش سر سیاه

جوش سرسیاه شکل خفیف‌تری از آکنه است. برجستگی‌های تیره و باز در پوست مشخصه اصلی جوش های سرسیاه است. آنها مانند جوش‌های سرسفید درد نداشته و احساس ناراحتی ایجاد نمی‌کنند. درنتیجه معمولاً احساس نمی‌شوند. به دلیل رنگ تیره، جوش‌های سرسیاه به‌راحتی روی پوست دیده می‌شوند.

علت جوش سر سیاه

غدد چربی در سراسر بدن شما قرار دارند و بیشتر آنها به فولیکول‌های مو متصل می‌شوند. دانه‌های سر سیاه و سرسفید کومدون نام دارند. جوش سر سیاه کومدون‌های باز و جوش‌های سرسفید کومدون‌های بسته هستند. کومدون زمانی رخ می‌دهد که فولیکول مو و غده چربی ملتهب شود. التهاب می‌تواند در نتیجه موارد زیر رخ دهد:

  • افزایش تولید سبوم (مواد روغنی تولیدشده توسط غدد چربی).
  • تشکیل غیرطبیعی کراتین (پروتئینی که به ساخت مو، پوست و ناخن کمک می‌کند.)
  • افزایش هورمون‌ها که معمولاً در اثر مصرف برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها، لیتیوم یا آندروژن‌ها ایجاد می‌شود.
  • افزایش حضور باکتری روی پوست که باعث ایجاد آکنه می‌شود. باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه روی پوست و حمله آنها به سلول‌های مرده جمع‌شده می‌تواند عامل جوش سرسیاه باشد.

علاوه‌بر این برخی از مردم بر این باورند که آنچه می‌خورید یا می‌نوشید می‌تواند روی آکنه تاثیر بگذارد. محصولات لبنی و غذاهایی که سطح قند خون را افزایش می‌دهند، مانند کربوهیدرات‌ها، ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند، اما محققان متقاعد نشده‌اند که ارتباط قوی بین این رژیم غذایی با جوش سرسیاه وجود دارد.

نکته مهم‌تر اینکه جوش های سرسیاه معمولاً روی صورت ایجاد می‌شوند؛ اما ممکن است آنها را در بخش‌های دیگری مانند قفسه سینه، گردن، بازوها، شانه‌ها، بینی و دور لب نیز مشاهده کنید. جوش سر سیاه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است.

جوش سر سیاه در نواحی پوستی با ترشح چربی بالا رخ می‌دهد.
جوش سر سیاه معمولاً در نواحی پوستی با ترشح چربی بالا مانند ناحیه صورت، پشت، سینه و شانه‌ها رخ می‌دهد.

۱. علت جوش های سرسیاه روی بینی

یکی از شایع‌ترین انواع جوش سر سیاه، جوش های سر سیاه بینی است. معمولاً علت اصلی جوش های سرسیاه روی بینی انسداد فولیکول‌های موی روی بینی و تجمع باکتری پروپیونی باکتریوم است. تولید بیش‌ازحد روغن در پوست هم می‌تواند دلیل ظاهرشدن جوش های سرسیاه روی بینی باشد.

۲. جوش سر سیاه دور لب

یکی از مواردی که درخصوص جوش های سر سیاه دیده می‌شود، ظاهرشدن آنها به‌صورت مشخص دور لب است. معمولاً این احتمال وجود دارد که جوش سرسیاه دور لب بیشتر با مشکلات گوارشی و نوع تغذیه افراد ارتباط داشته باشد.

۳. جوش سر سیاه صورت

به‌صورت‌کلی جوش سرسیاه بیشتر روی صورت دیده می‌شود. در بخش‌های مختلف صورت از جمله پیشانی، گونه‌ها، کناره‌های صورت و چانه این جوش‌ها وجود دارند. معمولاً رعایت‌نکردن بهداشت پوست، تولید بیش‌ازحد روغن در صورت، وجود باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه و تجمع آن در سلول‌های مرده پوست دلیل آکنه‌های سر سیاه صورت است. بااین‌حال می‌توان این جوش‌ها را به مشکلات هورمونی از جمله تغییرات هورمونی ناشی از دوران بلوغ، قاعدگی، مشکلات تخمدان و مشکلات تنفسی مرتبط دانست.

۴. جوش سر سیاه پشت کمر

مانند همه آکنه‌ها، جوش سر سیاه کمر نیز ناشی از فعالیت بیش‌ازحد غدد چربی است. این غدد ماده‌ای روغنی به نام سبوم تولید می‌کنند که باعث حفظ سلامت پوست می‌شوند. بااین‌حال، سبوم بیش‌ازحد می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست شود که منافذ پوست را مسدود می‌کند. درنتیجه شاهد ظاهرشدن جوش‌های سر سیاه در کمر خواهیم بود.

۵. جوش سر سیاه باسن

در بسیاری از افراد هم جوش سر سیاه روی باسن ظاهر می‌شود. زیادشدن چربی در ناحیه باسن که می‌تواند ناشی از پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب باشد و به دنبال آن تجمع باکتری‌های پوستی در این ناحیه عامل بروز جوش سرسیاه روی باسن است.

درمان جوش سر سیاه

جوش سرسیاه به‌راحتی قابل‌تشخیص است، بنابراین برای درمان آن الزاماً نیازی به یک متخصص پوست نیست. بااین‌حال ممکن است در مواردی که تعداد جوش‌ها زیاد است و به‌راحتی قابل برطرف‌شدن نیستند به درمان‌های تخصصی‌تری نیاز باشد. درمان از روش‌های دارویی تا لیزر متفاوت است.

درمان جوش سر سیاه شامل استفاده از محصولات پوستی و ماسک صورت، می‌شود.
درمان جوش سر سیاه شامل استفاده از محصولات پوستی خاص، ماسک صورت، پاکسازی صورت و در صورت لزوم داروهای خاص می‌شود.

۱. درآوردن جوش سرسیاه با دارو

اولین گزینه برای درمان جوش سر سیاه، درمان دارویی است. بسیاری از داروهای بدون نسخه ضدآکنه می‌توانند برای درمان این جوش‌ها استفاده شوند. این داروها که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و رزورسینول هستند با ازبین‌بردن باکتری‌ها، خشک‌کردن چربی اضافی و وادارکردن پوست به ریختن سلول‌های مرده پوست عمل می‌کنند.

بااین‌حال اگر داروهای بدون نسخه نتواند جوش سرسیاه را درمان کند، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که از داروهای تجویزی قوی‌تری استفاده کنید. داروهایی که حاوی ویتامین A هستند، از تشکیل پلاک‌ها در فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کنند و باعث چرخش سریع‌تر سلول‌های پوست می‌شوند. اگر میخواهید بدانید ویتامین آ در چه چیزهایی وجود دارد، باید با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی هم باکتری‌هایی را که باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه می‌شوند، کاهش می‌دهند.

۲. پماد برای جوش سرسیاه

بسیاری از داروهای بدون نسخه به‌صورت لوسیون یا پماد موضعی مصرف می‌شوند. این لوسیون‌ها و پمادها هم شامل اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و رتینوئید هستند. برای مثال اسید سالیسیلیک برای جوش‌های سرسیاه به‌عنوان پاک‌کننده یا لوسیون بدون نسخه در دسترس است. این ترکیب به برداشتن لایه بالایی پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. اسید سالیسیلیک سلول‌های مرده پوست را حل می‌کند تا از گرفتگی فولیکول‌های مو جلوگیری کند. بنزوئیل پراکسید نیز به‌صورت ژل یا لوسیون برای درمان جوش‌های سرسیاه استفاده می‌شود.

۳. کرم برای جوش سر سیاه

ترکیبات بدون نسخه ضد جوش سر سیاه می‌توانند به‌صورت کرم‌های پوستی موضعی نیز تجویز شوند. برای مثال داروهایی که حاوی ترتینوئین، تازاروتن یا آداپالن هستند، برای درمان جوش‌ها به‌صورت موضعی مستقیماً روی جوش‌های سرسیاه اعمال می‌شوند. برخی از این کرم‌ها به‌صورت ماسک صورت برای درمان جوش‌های سرسیاه در دسترس‌اند.

۴. لیزر جوش سر سیاه بینی

علاوه‌بر درمان‌های دارویی، می‌توان از سایر روش‌های درمانی هم برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه استفاده کرد. یکی از این روش‌ها لیزردرمانی است که خصوصاً برای درمان جوش سر سیاه روی بینی کاربرد دارد. در این روش لایه‌برداری پوست با لیزر، پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به سمت جوش‌های سر سیاه هدایت می‌کند. پرتوهای نور مقدار چربی تولیدشده توسط غدد چربی را کاهش می‌دهند و از این طریق جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برند.

برای درمان پزشکی جوش های سرسیاه صورت و بدن باید با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

برای درمان جوش‌های سرسیاه چه کار کنیم؟

همین حالا از بهترین دکتر نوبت بگیر!

درمان خانگی جوش سر سیاه

درمان خانگی جوش های سرسیاه هم امکان‌پذیر است و می‌توان از چند ترکیب گیاهی و خانگی برای ازبین‌بردن این جوش‌ها روی صورت و بدن استفاده کرد. انواع روغن‌ها و ترکیبات گیاهی می‌توانند برای درمان جوش‌های سر سیاه موثر باشند. 

۱. خمیردندان برای جوش سرسیاه

یکی از درمان‌های خانگی برای ازبین‌بردن جوش سرسیاه، استفاده از خمیردندان است. در این روش ابتدا باید بینی را شست و بعد خمیردندان رقیق‌شده را روی پوست تمیز زد. این ترکیب می‌تواند با ازبین‌بردن چربی اضافه و کاهش میزان آلودگی‌های سطح پوست به ازبین‌بردن جوش‌های سر سیاه به‌مرورزمان کمک کند.

۲. صابون برای جوش سر سیاه

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان برای ازبین‌بردن جوش‌های سر سیاه انجام داد شست‌وشوی روزانه صورت با یک شوینده بسیار خوب است. صابون‌های مختلفی برای ازبین‌بردن آکنه‌ها وجود دارد که می‌توان بر اساس نوع پوست از آنها استفاده کرد. برخی از این صابون اختصاصاً برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه تولید شده‌اند.

۳. بهترین بخور برای جوش سرسیاه

به‌صورت‌کلی بخور صورت یکی از گزینه‌های اصلی برای مراقبت از پوست و افزایش شادابی و سلامت پوست است. برای درمان جوش سرسیاه می‌توان از بخور ترکیبات گیاهی و طبیعی مانند بخور آویشن، چای سبز یا گل بابونه استفاده کرد.

۴. ماسک برای جوش سرسیاه

ترکیبات گیاهی مختلفی می‌توانند به‌عنوان درمان خانگی جوش سر سیاه استفاده شوند. بسیاری از آنها به‌عنوان ماسک صورت گیاهی کاربرد دارند. برای درست کردن ماسک صورت در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد. ترکیباتی مانند روغن درخت چای، اسکراب شکر یا نمک و چای سبز می‌تواند به‌عنوان ماسک به درمان جوش‌های سر سیاه کمک کند.

ماسک دیگری که می‌توان در خانه از آنها استفاده کرد ترکیب جوش‌شیرین و آب است که می‌تواند با حفظ تعادل pH پوست و لایه‌برداری به ازبین‌بردن کثیفی، چربی و سلول‌های مرده پوست کمک کند. ماسک صورت شکر قهوه‌ای، عسل و آب‌لیمو هم به‌صورت یک لایه‌بردار طبیعی به از بین بردن جوش سر سیاه کمک می‌کند.

با کمک ماسک صورت یا گیاهان دارویی می‌توان از  شر جوش سر سیاه راحت شد.
با کمک ماسک صورت یا گیاهان دارویی می‌توان از شر جوش سر سیاه راحت شد.

درست کردن ماسک خانگی از بین بردن جوش های سر سیاه

یکی از ماسک‌های خانگی که می‌توان از آن برای درمان جوش سر سیاه استفاده کرد، اسکراب شکر یا نمک است. اسکراب‌های شکر و نمک با روغن نارگیل سلول‌های مرده روی سطح پوست را جدا می‌کنند. باید صورت شسته یا خیس شود، سپس یک اسکراب نمک یا شکر را روی نواحی آسیب‌دیده بمالید و پوست خود را با حرکات دایره‌ای کوچک تا ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. پس از پایان کار صورت خود را با آب بشویید.

ماسک دیگری که می‌توان در خانه از آن استفاده کرد، چای سبز است. برای این ماسک صورت برگ‌های خشک چای سبز را با آب مخلوط کنید و برگ‌های مرطوب را با حرکات دایره‌ای کوچک به مدت ۳۰ ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید. پس از پایان کار صورت خود را با آب بشویید.

ماسک بعدی ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل است. این دو را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری ایجاد شود. می‌توان از آن برای خلاص‌شدن از شر جوش های سر سیاه استفاده کرد. ماسک پیشنهادی بعدی هم ترکیب شیر و عسل است. برای درست‌کردن این ماسک خانگی باید یک قاشق غذاخوری شیر کامل را با یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک مخلوط کنید و حدود ۱۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. بعد از خنک‌شدن آن را روی نواحی دارای جوش سرسیاه بزنید.

ماسک ورقه‌ای برای جوش سرسیاه

برخی از ماسک‌ها نیز به‌صورت ورقه‌ای وجود دارند که می‌توان از آنها برای خارج‌کردن و رفع جوش‌های سرسیاه صورت در خانه استفاده کرد. اکثر این ماسک‌ها برای درآوردن جوش سر سیاه بینی استفاده می‌شوند.

تنها یک کلیک با درمان جوش‌های صورتت فاصله داری!

ماسک زغال فعال برای جوش سر سیاه

ماسک زغال فعال یکی از رایج‌ترین انواع ماسک صورت است که برای رفع جوش سرسیاه از آن استفاده می‌شود. این ماسک‌ها قابلیت زیادی در خارج‌کردن چربی اضافه صورت دارند و می‌توانند در درمان جوش‌های سر سیاه بسیار کارایی داشته باشند.

۵. دستگاه درآوردن جوش سرسیاه

برای درآوردن جوش‌های سر سیاه ممکن است پزشک یا ارائه‌دهنده‌های مراقبت‌های پوستی از دستگاهی به نام میکرودرم آبریژن استفاده کنند. فواید میکرودرم ابریژن بسیار زیاد است. این دستگاه حاوی یک سطح ناهموار است و کار لایه‌برداری را انجام می‌دهد. عملکرد آن مانند سمباده‌زدن پوست است.

متن انگلیسی:
Microdermabrasion: A dermatologist uses a specialized instrument to “sand” your skin. Removing the top layers of your skin frees the clogs that cause blackheads.
ترجمه متن:
میکرودرم ابریژن: یک متخصص پوست از یک ابزار تخصصی برای سنباده‌زدن پوست شما استفاده می‌کند. این دستگاه با برداشتن لایه‌های بالایی پوست، گرفتگی‌هایی که باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند، آزاد می‌کند.

clevelandclinic
چسب بینی مخصوص باعث کاهش جوش‌های سرسیاه می‌شود.
چسب بینی مخصوص باعث کاهش جوش‌های سرسیاه می‌شود.

۶. طریقه زدن چسب بینی برای جوش سر سیاه

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای درآوردن جوش‌های سر سیاه روی سطح بینی وجود دارد استفاده از چسب‌های مخصوصی است که در داروخانه‌ها قابل خریداری است. این چسب بینی را از سمت مشکی روی سطح تمیز و مرطوب بینی می‌چسبانند و بعد از چند دقیقه که چسب سفت شد در خلاف جهت آن را می‌کشند تا جوش‌های سرسیاه روی سطح بینی کنده شود.

۷. پیلینگ جوش سرسیاه

یکی از روش‌های موجود برای حذف جوش سرسیاه روش پیلینگ است. در این روش از ابزار خاصی به نام استخراج‌کننده حلقه گرد برای برداشتن پلاگین ایجادکننده جوش سر سیاه استفاده می‌شود. در روش پیلینگ ابزار مخصوص روی جوش‌ها قرار داده می‌شود و با واردشدن فشار، محتویات داخل آن تخلیه می‌‌شود.

درمان جوش سر سیاه در ناحیه تناسلی مردان

گاهی اوقات جوش های سرسیاه روی آلت تناسلی مردان هم دیده می‌شود. به دلیل حساسیتی که این ناحیه دارد و به‌منظور بررسی‌های بیشتر باید برای درمان این جوش‌ها به یک متخصص پوست مراجعه کرد.

درمان جوش سر سیاه کشاله ران

برای درمان جوش سر سیاه روی کشاله ران می‌توان از انواع ماسک خانگی و ترکیبات گیاهی استفاده کرد. روغن درخت چای، ماسک زردچوبه و روغن نارگیل و روغن سیاه‌دانه می‌توانند برای درمان جوش سر سیاه روی کشاله ران موثر باشند.

ترکاندن جوش سر سیاه بزرگ

گاهی اوقات جوش‌های سر سیاه بسیار بزرگ‌اند و برخی از افراد برای از بین بردن جوش سر سیاه اقدام به ترکاندن این جوش‌ها می‌کنند. نکته مهم این که گاهی به دنبال ترکاندن این جوش‌ها، جای جوش روی صورت باقی می‌ماند و لکه ایجاد می‌شود. از طرفی به دنبال درمان‌نشدن کامل جوش‌ها و تخلیه‌نشدنشان ممکن است مجدداً ظاهر شوند.

عکس جوش سرسیاه

برای درمان جوش‌های سرسیاه باید مطمئن شد که آکنه موردنظر از نوع سرسیاه است. می‌توان با بررسی عکس جوش سرسیاه آنها را از سایر انواع آکنه‌ها و بیماری‌های پوستی تشخیص داد. در تصویر زیر می‌توانید این نوع جوش را مشاهده کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند موجب ایجاد جوش سر سیاه شود.
عواملی مانند تغذیه نامناسب، عوامل استرس‌زا، تماس مستقیم پوست با مواد شیمیایی، نحوه استفاده از محصولات پوستی و اختلال پوستی می‌تواند موجب ایجاد جوش سر سیاه شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

جوش سر سیاه به دلایل مختلفی از جمله ترشح بیش‌ازحد چربی بدن و تغییرات هورمونی و بسته‌شدن فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. گاهی اوقات می‌توان با داروهای بدون نسخه یا درمان‌های دارویی آنها را برطرف کرد و گاهی هم از انواع ژل‌ها و پمادهای ضدآکنه استفاده کرد. درنهایت ممکن است برای درمان کامل این جوش‌ها نیاز به مراجعه به متخصص پوست و دریافت درمان‌های تخصصی‌تر باشد.

اگر به دنبال راهی برای درمان جوش های سرسیاه صورت و بدن هستید، باید با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

چسب‌های مخصوص بینی که برای درآوردن جوش سرسیاه تولید می‌شوند، می‌توانند در ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی موثر باشند.

این ترکیب موثری در درمان جوش سرسیاه است و می‌توان با استفاده از آن از شر جوش‌های سرسیاه برای همیشه خلاص شد.

استفاده از چسب بینی، استفاده از درمان پیلینگ برای درآوردن جوش سرسیاه، درمان‌های لایه‌برداری پوست و روش‌های خانگی می‌توانند برای ازبین‌بردن جوش سرسیاه روی بینی مفید باشند. البته می‌توان از یک متخصص پوست هم درخصوص اینکه چگونه جوش سرسیاه بینی را از بین ببریم سوال پرسید و بهترین درمان را انتخاب کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره جوش سر سیاه

  1. ناشناس گفت:

    سلام من ۱۴سالمه جوش سرسیاه رو بینیمه باید چبکار کنم تااز بین بره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در این سن بعلت تغییرات هورمونی ممکن اسن این اتفاق بیفتد
      روزانه با سرم شستشو دهید
      و از کرم ابرسان و پماد زینک اکساید استفاده کنید

  2. ناشناس گفت:

    سلام من ۱۴سالمه جوش سرسیاه رو بینیمه باید چبکار کنم تااز بین برود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در این سن بعلت تغییرات هورمونی ممکن اسن این اتفاق بیفتد
      روزانه با سرم شستشو دهید
      و از کرم ابرسان و پماد زینک اکساید استفاده کنید

  3. من گفت:

    سلام من روی صورتم جوش دارم دکتر هم رفتم اما خوب نشده چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ازمایش انزیم کبدی هم دادید؟؟

  4. سمیه سهرابی گفت:

    سلام دخترم ۹ سالشه روی بینیش جوش سرسیاه داره باید چکار کنم ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      شلام
      به‌طور کلی انواع جوش دردناک و ملتهبی که برای ما ایجاد می‌شوند، به دلیل عفونت باکتریایی در قسمت مسدود شده‌ فولیکول مو هستند که باعث ایجاد قرمزی و درد در موضع می‌شوند.
      بر اساس ویژگی پوستی فرزندتان نیاز به درمان موضعی دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید

  5. ناشناس گفت:

    سلام من روی صورتم دارم باید چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      می توانید روزانه شستشو دهید
      و از پماد زینک اکساید استفاده کنید
      در صورت عدم بهبود باید ازمایش کبدی دهید

  6. راضیه گفت:

    سلام من روی کمرم و باسنم خیلی دونهای سر سیاه هست ومثل مو هستند باید چیکارشون کنم خسته شدم دیگه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اولین گزینه برای درمان جوش سر سیاه، درمان دارویی است. بسیاری از داروهای بدون نسخه ضدآکنه می‌توانند برای درمان این جوش‌ها استفاده شوند. این داروها که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و رزورسینول هستند با ازبین‌بردن باکتری‌ها، خشک‌کردن چربی اضافی و وادارکردن پوست به ریختن سلول‌های مرده پوست عمل می‌کنند.

  7. ناشناس گفت:

    سلام من روی کمرم و باسنم خیلی دونهای سر سیاه هست ومثل مو هستند باید چیکارشون کنم خسته شدم دیگه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اولین گزینه برای درمان جوش سر سیاه، درمان دارویی است. بسیاری از داروهای بدون نسخه ضدآکنه می‌توانند برای درمان این جوش‌ها استفاده شوند. این داروها که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و رزورسینول هستند با ازبین‌بردن باکتری‌ها، خشک‌کردن چربی اضافی و وادارکردن پوست به ریختن سلول‌های مرده پوست عمل می‌کنند.

  8. ناشناس گفت:

    سلام من دخترم دوازده سالشه و روی بینش جوش‌های سرسیاه زیادی دراومده چیکارکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از چسب جوش بینی استفاده کنید
      و پماد زینک اکساید بمالید
      در صورت عدم بهبود به متخصص مراجعه نمایید

  9. سرور گفت:

    سلام وقت بخیر من چندماهی عمل بینی کردم ولی روی بینی جوش سرسیاه هست باید چیکارکنم ممنون پاسخگو باشید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اولا اصلا به جوش ها فشار نیاورید
      در صورتی که نیاز به درمان جوش صورت بعد از عمل بینی داشتید می‌توانید از پزشک خود بخواهید که کرم‌ها و لوسیون‌های التیام بخش را به شما تجویز کند. استفاده از لایه‌بردارهای ساده بعد از هفته اول می‌تواند کمک کنند باشد. اما به هیچ وجه از لایه‌بردارهای قوی استفاده نکنید که به پوست شما آسیب خواهد زد

  10. ناشناس گفت:

    مشاوره عالی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما