مواد غذایی مفید برای پروستات چه چیزی است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پروستات غده مهمی در دستگاه تناسلی مردانه است که با تولید مایع حاوی آنزیم، پروتئین و مواد معدنی، اسپرم‌ها را تغذیه و جابجا می کند. هرچقدر که سن مردان بالاتر می‌رود احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های پروستات بیشتر می‌شود. انتخاب سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می‌تواند سلامت پروستات را حفظ کند و ریسک بروز بزرگی پروستات و سرطان پروستات را به حداقل برساند. مواد غذایی مفید برای پروستات را در برنامه تغذیه روزانه خود بگنجانید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
غذاهای مفید برای پروستات

آیا مواد غذایی مفید برای پروستات را می‌شناسید؟ سلامت پروستات یکی از نگرانی‌های اصلی مردان در سنین بالا به‌شمار می‌آید. فاکتورهای مختلفی روی سلامت پروستات تاثیر می‌گذارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سبک زندگی و تغذیه است. برخی نوشیدنی‌ها و غذاها به‌خاطر اثرگذاری روی تستوسترون و هورمون‌های مردانه برای درمان بزرگی پروستات مفید هستند. در این مطلب به مواد غذایی مفید برای پروستات می‌پردازیم و اینکه غذاهای مفید برای پروستات شامل چه خوراکی‌ها و میوه‌هایی می‌شوند.

مواد غذایی مفید برای پروستات

پروستات غده‌ای در بخش آناتومی جنسی مردانه است. رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند ریسک ابتلا به انواع بیماری های پروستات ازجمله سرطان پروستات را در مردان کاهش دهد. نتایج پژوهش‌ها حاکی از این هستند که بزرگی پروستات خوش خیم را می‌توان با رژیم غذایی و غذاهای مفید برای پروستات کنترل یا حتی درمان کرد.

مواد غذایی مفید برای پروستات عبارتند از:

  1. ماهی قزل‌آلا به‌خاطر اسید چرب از التهاب جلوگیری می‌کند.
  2. گوجه‌فرنگی یک آنتی‌اکسیدان طبیعی سرشار از لیکوپن است که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و کنترل روند پیشروی بیماری مفید است.
  3. کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز به‌خاطر داشتن سولفورافان جزء مواد غذایی مفید برای پروستات هستند که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.
  4. مغزها و آجیل‌ها میزان روی بالایی دارند که روی مورد نیاز پروستات را تامین می‌کنند.
  5. توت‌ها مثل زغال‌اخته، تمشک، شاتوت، توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند.
  6. مرکبات حاوی ویتامین C هستند که سلامت پروستات را حفظ می‌کنند.
  7. سیر و پیاز
  8. دانه کنجد به‌خاطر داشتن روی جزء غذاهای مفید برای پروستات به‌شمار می‌آید.
  9. فلفل دلمه‌ای به‌خاطر داشتن ویتامین C اهمیت زیادی در حفظ سلامت پروستات دارد.
  10. ماهی سالمون حاوی چربی سالم است که از افزایش وزن و بزرگی پروستات خوش خیم جلوگیری می‌کند.
  11. آووکادو حاوی ماده بتا-سیتوزترول است که علائم بزرگی پروستات را کاهش می‌دهد. به‌همین دلیل در صدر محبوب‌ترین مواد غذایی مفید برای پروستات قرار می‌گیرد.
  12. سویا هم در لیست غذاهای مفید برای پروستات قرار دارد که نه‌تنها رشد پروستات را کم می‌کند بلکه میزان سلول‌های سرطانی پروستات را هم کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

به نقل از healthline:

مردان باید سراغ مواد غذایی مفید برای پروستات بروند، یعنی رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات، بدون قند و با کربوهیدرات کم تا بتوانند ریسک ابتلا به سرطان پروستات یا بزرگی پروستات را کاهش دهند یا بتوانند از پیشروی سرطان پروستات جلوگیری کنند.

برای پروستات چه بخوریم؟

اگر برایتان سوال است که برای پروستات چه بخوریم یا اینکه مواد غذایی مفید برای پروستات کدامند تا به کمک آن‌ها بتوان از ابتلا به بیماری‌های پروستات، بزرگی پروستات یا سرطان پروستات جلوگیری کرد یا روند پیشروی سرطان پروستات را کاهش داد، برای حفظ سلامت پروستات این مواد غذایی مفید را در رژیم تغذیه‌ای خود بگنجانید:

  • بادام زمینی
  • کلم بروکلی
  • فلفل قرمز
  • چای سبز
  • قارچ
  • تخم کدو
  • زردچوبه

اگر می‌خواهید از غذاهای مفید برای پروستات مطلع شوید، باید با دکتر اورولوژیست یا دکتر تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص اورولوژی یا مشاوره تلفنی با دکتر تغذیه وجود دارد.

دچار مشکلات پروستات هستی و نمی‌دونی چه تغذیه‌ای خوبه؟

پس با متخصص تغذیه مشورت کن.

سبزیجات مفید برای پروستات

سبزیجات چلیپایی یعنی سبزیجات خانواده کلم‌ها جزء سبزیجات و مواد غذایی مفید برای پروستات هستند که ویژگی‌شان کاهش سرعت رشد سرطان پروستات است. به‌علاوه اینکه، سبزیجات به‌خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی گزینه بسیار عالی برای پیشگیری یا کنترل سرطان پروستات به‌شمار می‌آیند. سبزیجات مفید برای پروستات عبارتند از:

  • کلم بروکلی
  • کلم بروکسل
  • اسفناج
  • گل‌کلم
  • کلم‌پیچ

میوه های مفید برای پروستات

رژیم غذایی حاوی میوه و مصرف روزانه برخی میوه‌ها می‌تواند علائم بزرگی پروستات را کاهش داده و کمکی برای درمان پروستات، یا حتی پیشگیری از سرطان پروستات باشد. میوه‌های مفید برای پروستات عبارتند از:

میوهفواید
گوجه فرنگیحاوی لیکوپن که به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث سلامت پروستات می‌شود.
آووکادوحاوی بتا سیتوسترول و مفید برای بزرگی پروستات، سرطان پروستات و دفع ادرار بهتر
انار و آب انارحاوی آنتی اکسیدان و ماده دارویی الاژیتانین برای تقویت سلامت پروستات، جلوگیری از رشد سرطان پروستات، تسریع مرگ سلول‌های سرطانی
انواع توت (توت‌فرنگی، بلک‌بری، رزبری و بلوبری)حاوی آنتی‌اکسیدان و دفع‌کننده رادیکال‌های آزاد بدن
مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ‌فروت و لیموترش سبز)حاوی ویتامین C و محافظت از پروستات
میوه‌های مفید برای پروستات

بهترین دمنوش گیاهی برای پروستات

مصرف دمنوش گیاهی برای پروستات در موارد معمول و بزرگی پروستات خوش‌خیم می‌تواند اثرگذار باشد اما فراموش نکنید که دمنوش‌های گیاهی نمی‌توانند درمان اصلی باشند. برای درمان پروستات حتما باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. دمنوش‌های گیاهی مفید برای پروستات عبارتند از:

  • دمنوش ریشه شیرین‌بیان
  • دمنوش زنجبیل
  • دمنوش جوز برزیلی
  • دمنوش افسنطین
  • دمنوش گزنه
  • دمنوش گل شبدر قرمز
جدا از مصرف دمنوش‌های گیاهی برای درمان پروستات حتما باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.
جدا از مصرف دمنوش‌های گیاهی برای درمان پروستات حتما باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

چای سبز برای سلامت پروستات

چای سبز یکی از غذاهای مفید برای پروستات است که به‌خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان همانند سپر محافظ بدن در مقابل ویروس و باکتری‌ها عمل می‌کند. مصرف چای سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ریسک ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که روزی ۳ لیوان چای سبز می‌نوشند، بسیار پایین‌تر است.

چای سبز یکی از غذاهای مفید برای پروستات است که به‌خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان همانند سپر محافظ بدن در مقابل ویروس و باکتری‌ها عمل می‌کند.

ادویه های مفید برای پروستات

زردچوبه از ادویه‌های مفید برای پروستات است که می‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند، مانع از پیشروی سرطان پروستات یا بزرگی پروستات شود یا حتی مصرف ادویه در رژیم غذایی بیماران مبتلا به سرطان پروستات می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

زنجبیل و پروستات

زنجبیل از مواد غذایی مفید برای پروستات است که می‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند. وجود روی و ویتامین C در زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و التهاب و عفونت پروستات را از بین می‌برد. به‌علاوه اینکه مصرف زنجبیل از بزرگ‌شدن پروستات هم جلوگیری می‌کند.

برنج و پروستات

برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که جزء مواد غذایی مفید برای پروستات قرار می‌گیرد.

سیر و پروستات

سیر حاوی آنتی‌اکسیدان است و به‌همین دلیل در لیست مواد غذایی مفید برای پروستات قرار می‌گیرد.

آبغوره و پروستات

آبغوره نوعی آنتی‌اکسیدان قوی سرشار از اسیدهای ارگانیک مثل اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک و اسید گلوکولیک است که برای سلامت قلب، معده و پروستات مفید است.

روغن تخمه کدو و پروستات

روغن تخم کدو از خوراکی‌های مفید برای پروستات است که از سرطان پروستات در آقایان جلوگیری می‌کند. این ماده غذایی مفید مشکلات جنسی ناشی از اختلال پروستات و تکرر ادرار را نیز برطرف می‌کند.

پروستات و پیاز

پیاز همانند سیر سرشار از آنتی اکسیدان، آنزیم و ترکیب‌های گیاهی مفید برای پروستات است که ریسک ابتلا به هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات را کاهش می‌دهد.

گزنه و پروستات

گزنه از مواد غذایی مفید برای پروستات است که از بزرگی پروستات، التهاب پروستات و سرطان پروستات جلوگیری می‌کند. البته ریشه گزنه تاثیری در کوچک‌کردن یا برگرداندن پروستات به حالت قبل ندارد، صرفا می‌تواند مانع از بزرگی پروستات شود.

آویشن و پروستات

آویشن می‌تواند احتمال سرطان پروستات را کاهش دهد.

زردچوبه و پروستات

زردچوبه از ماده‌های غذایی مفید برای پروستات است که خاصیت ضدالتهابی دارد که از سرطان پروستات پیشگیری می‌کند.

دارچین برای پروستات

دارچین هم از مواد غذایی مفید برای پروستات است که خاصیت ضدالتهابی از التهاب و عفونت پروستات پیشگیری می‌کند.

عرق گیاهی برای پروستات

این عرق نوعی عرق گیاهی برای تقویت مجاری ادراری و قوای جنسی است که علائم پروستات را برطرف می‌کند.

عرق کاژیره برای پروستات

عرق کاریژه نوعی دارو گیاهی متشکل از ۹ گیاه است که برای درمان عفونت و التهاب مجاری ادراری و پروستات مفید است.

بهترین مواد غذایی برای سرطان پروستات

سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان مردانه است که رابطه تنگاتنگی با رژیم غذایی دارد. با گنجاندن برخی غذاهای مفید در رژیم غذایی می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل رساند. بهترین مواد غذایی برای سرطان پروستات عبارتند از:

  • سویا
  • گوجه‌فرنگی
  • کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم غنچه‌ای، گل‌کلم و اسفناج
با گنجاندن برخی غذاهای مفید در رژیم غذایی می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل رساند.
با گنجاندن برخی غذاهای مفید در رژیم غذایی می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل رساند.

مواد غذایی مفید برای التهاب پروستات

متخصص اورولوژی برای درمان التهاب پروستات، تغذیه سالم را تجویز می‌کند. از بهترین مواد غذایی مفید برای التهاب پروستات می‌توان به مصرف میوه‌ و سبزی اشاره کرد. نان غلات، ماکارونی و غلات سبوس‌دار را جایگزین نان سفید کنید. مصرف گوشت قرمز از قبیل گوشت بز، بره، گاو و گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس را برای کم‌کردن التهاب پروستات به حداقل برسانید و به‌جای آن منابع پروتئینی مثل ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لوبیا را جایگزین کنید. مصرف چربی‌های مفید مثل روغن زیتون، آووکادو، و مغزها هم التهاب پروستات را کم می‌کند.

مواد غذایی مفید برای تقویت پروستات

از مواد غذایی مفید برای تقویت پروستات می‌توان به مرکبات و میوه‌های زرد رنگ مثل پرتقال، لیمو، گریپ فروت، هندوانه، انار، فلفل دلمه‌ای رنگی، هویج، گوجه‌فرنگی، انواع توت، کلم‌ها و چغندر اشاره کرد که به‌خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت پروستات مفیدند. به‌علاوه اینکه از التهاب و بزرگی پروستات هم جلوگیری می‌کنند.

برای اطلاع از غذاهای مفید پروستات، بهتر است با متخصص اورولوژیست یا دکتر تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص اورولوژی یا مشاوره تلفنی با متخصص تغذیه وجود دارد.

برای برنامه غذایی مناسب سرطان پروستات با متخصص مشورت کن.

خوراکی های مفید برای کوچک شدن پروستات

کوچک‌شدن پروستات با مصرف برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید امکان‌پذیر خواهد بود. در صورتی که علائم بزرگی پروستات دارید و بعد از مراجعه به متخصص اورولوژیو آزمایش پروستات متوجه بزرگی پروستات شدید می‌توانید از خوراکی‌های مفید برای کوچک‌شدن پروستات استفاده کنید.

سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، خوراکی‌های حاوی لیکوپم مثل گوجه‌فرنگی، پاپایا، گریپ‌فروت، زردآلو، هندوانه، گواوا و کلم بنفش از خوراکی‌های مفید برای کوچک‌شدن پروستات هستند. اما لیست مواد غذایی مفید برای پروستات که باعث کوچک‌شدن پروستات می‌شوند به همین جا ختم نخواهد شد:

  • زردچوبه
  • بادام زمینی
  • روی
  • دمنوش گرده شملک
  • فلفل قرمز
  • انار
  • قارچ
  • عصاره آلوی آفریقایی
  • پیاز و سیر
  • تخمه کدو
  • گزنه
  • چای سبز
کوچک‌شدن پروستات با مصرف برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید امکان‌پذیر خواهد بود.
کوچک‌شدن پروستات با مصرف برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید امکان‌پذیر خواهد بود.

داروی گیاهی برای پروستات

برای درمان پروستات اولین کار مراجعه به پزشک متخصص و متخصص اورولوژی است چرا که عدم درمان به موقع سرطان پروستات احتمال مرگ دارد. به‌همین دلیل سرطان پروستات، دومین عامل مرگ‌ومیر بعد سرطان ریه محسوب می‌شود. در ادامه تعدادی از داروهای گیاهی برای پروستات را آورده‌ایم:

  • حنا
  • جو برزیلی
  • گزنه خشک
  • زنجبیل
  • نخل اره‌ای
  • تخم کتان
  • شبدر قرمز
  • دم اسب
  • شیرین بیان

درست است که داروی گیاهی برای پروستات مفید است و می‌تواند جایگزین خوبی برای داروها و قرص‌های شیمیایی باشد، اما بهتر است پیش از اقدام درمان گیاهی حتما از متخصص اورولوژی برای درمان التهاب و بزرگی پروستات مشاوره بگیرید.

توصیه های غذایی برای حفاظت از پروستات

رژیم غذایی و سبک زندگی تاثیر مستقیمی روی محافظت از پروستات دارند. بنابراین پزشکان توصیه‌های غذایی برای حفاظت از پروستات را تجویز می‌کنند که ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند و از التهاب و بزرگی پروستات جلوگیری می‌کنند. پزشک علاوه بر این مواد غذایی، لیستی از مواد غذایی مضر برای پروستات را عنوان می‌کند تا مصرف آنها را کاهش دهید.

مهم‌ترین توصیه‌های غذایی برای حفاظت از پروستات عبارتند از:

  • مصرف ماهی و روغن‌های گیاهی سرشار از امگا ۳ می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
  • مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین E مانند گردو، گندم، غلات کامل و روغن‌های گیاهی و مارگارین از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.
  • سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم، گل‌کلم مصرف کنید.
  • مرکبات به‌خاطر داشتن ویتامین C از پروستات محافظت می‌کنند.
  • غلات به‌خاطر افزایش میزان فیبر از ابتلا به سرطان پروستات در مردان جلوگیری می‌کنند.
  • گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است که ریسک سرطان پروستات را کم می‌کند، بنابراین املت، و سوپ گوجه بیشتر میل کنید.
  • سلنیوم موجود در میوه‌های دریایی، گردو، ماهی، دانه گندم و برنج قهوه‌ای از بروز سرطان پروستات پیشگیری می‌کند.
  • سویا به‌خاطر داشتن ایزوفلاون‌ها از رشد غده سرطانی پروستات جلوگیری می‌کند.
  • مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید؛ چرا که چربی حیوانی موجود در گوشت قرمز می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را بیشتر کند.

به نقل از orlandohealth:

مصرف آب و نوشیدنی‌های غیرالکلی را جایگزین آب جو و قهوه کنید؛ چرا که الکل و مایعات کافئینی باعث التهاب مجاری ادراری شده و برای بیماران هیپرتروفی پروستات مناسب نیستند.

پزشکان توصیه‌های غذایی برای حفاظت از پروستات را تجویز می‌کنند که ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.
پزشکان توصیه‌های غذایی برای حفاظت از پروستات را تجویز می‌کنند که ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

بزرگی پروستات، التهاب و سرطان پروستات از بیماری‌های شایع مردانه است که خوشبختانه در بیشتر موارد قابل درمان است. در صورت مشاهده علائم اولیه مثل درد در پهلوها، سوزش و تکرر ادرار، تب، حالت تهوع و استفراغ حتما به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. می‌توانید از امکان مشاوره آنلاین با متخصص اورولوژی و متخصص کلیه و مجاری ادراری هم بهره‌مند شوید. متخصص اورولوژی پس از معاینه بالینی و آزمایش پروستات شیوه درمان مناسب را تجویز می‌کند.

در موارد ابتلا به بزرگی پروستات خوش‌‌خیم، متخصص اورولوژی رژیم غذایی سرشار از غذاهای مفید برای پروستات را به بیمار توصیه می‌کند. تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی سالم نقش مهمی در کوچک‌کردن سایز پروستات دارد. با کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف میوه و سبزی نه‌تنها سلامت پروستات را تضمین می‌کند بلکه می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های پروستات پیشگیری کرده یا روند پیشروی بیماری را به تاخیر بیندازد.

اگر می‌خواهید از غذاهای مفید برای پروستات مطلع شوید، باید با دکتر اورولوژیست یا متخصص تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص اورولوژی یا مشاوره تلفنی با متخصص تغذیه وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

برای دریافت رژیم مناسب پروستات باید به متخصص اورولوژی و متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید.

رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌تواند ریسک ابتلا به التهاب پروستات و سرطان پروستات را کاهش دهد. لیکوپن موجود در مواد غذایی مفید برای پروستات رشد سلول سرطانی را کند کرده و می‌تواند باعث درمان پروستات شود.

رژیم غذایی و بیماری‌های پروستات رابطه نزدیکی باهم دارند و با گنجاندن غذاهای مفید برای پروستات در رژیم غذایی روزانه می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کم کرد یا از ابتلا به التهاب و بزرگی پروستات پیشگیری کرد.

خرما حاوی منیزیم است که برای حفظ و سلامتی پروستات و کلیه لازم است. بنابراین مصرف خرما برای پروستات ضرری ندارد.

میوه‌های زردرنگ، قرمز، نارنجی و سبزرنگ مثل موز، انار، توت‌فرنگی، هویج، لیمو، پرتقال، گریپ‌فروت و آووکادو از میوه و غذاهای مفید برای پروستات هستند که از التهاب و بزرگی پروستات جلوگیری می‌کنند.

ماهی در لیست غذاهای مفید برای پروستات است اما نمی‌تواند از ابتلای فرد به سرطان پروستات جلوگیری کند. صرفا میزان مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان پروستات را کم می‌کند. وجود امگا ۳ و اسیدچرب غیرضروری در ماهی آن را جز غذاهای مفید برای پروستات قرار می‌دهد.

بله، فلفل دلمه‌ای رنگی به‌خاطر داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از سلامت پروستات محافظت می‌کند.

بله، هندوانه به‌خاطر داشتن ویتامین C و A، بتاکاروتن، سدیم و پتاسیم جزء غذاهای مفید برای پروستات است که از بدن در مقابل سرطان پروستات محافظت می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مواد غذایی مفید برای پروستات

  1. جوان گفت:

    سلام آقای دکتر نشتی ادرار دارم شنیدم پوست انار و روغن کدو خوبه چجوری باید مصرف کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      قبل از استفاده از درمان خانگی حتمن به پزشک مراجعه کنید
      احتمال التهاب و عفونت پروستات و مجاری ادراری دارید
      بهتر است دارو مصرف کنید

  2. خودی گفت:

    متشکر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      تندرست باشید

  3. ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید،مطالب تون بسیار مفید بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از توجه شما

    2. ناشناس گفت:

      سلام آقای دکتر نشتی ادرار دارم شنیدم پوست انار وروغن کدو خیلی خوبه چجوری باید استفاده کنم ممنون

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        قبل از استفاده از درمان خانگی حتمن به پزشک مراجعه کنید
        احتمال التهاب و عفونت پروستات و مجاری ادراری دارید
        بهتر است دارو مصرف کنید

  4. فروتن گفت:

    مطالب بسیار بسیار ارزشمند بود متشکرم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما
      سالم باشید

  5. ناشناس گفت:

    سلام پروستات من بزرگ شده سوزش ادار دارم برای کوچک کردن پروستات و برگشت به حالت قبل چه باید کرد.ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیاز به مصرف دارو تا دوماه دارید
      تجویز دارو ها هم بستگی به میزان التهاب و یا عفونت پروستات دارد
      بهتر است زیر نظر متخصص اورولوزی باشید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/urologist

  6. بهنام گفت:

    آیا محدودیتی برای انجام کارهای ساختمانی یا عمل مقاربتی با این بیماری الزامیست.ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      از کارهای سنگین تا حدی که امکانش است دوری کنید
      روند درمان را کامل کنید
      آب زیاد بنوشید

  7. عبدالرحمن گفت:

    سوزش ادرار دارم چه بایدکرد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمال التهاب مجاری یا سنگ مجاری می باشد
      باید به اورولوژیست مراجعه کنید

  8. زارعی گفت:

    بسیار عالی و مفید .
    برای پروستات خوبه .

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  9. پورمحمودآبادی و زارعی گفت:

    خیلی مفید بود . تشکر

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  10. بهنام نجفقلی زاده گفت:

    عالی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از شما
      تندرست باشید