سیب بهترین میوه برای حفظ سلامتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سیب خاصیت‌های زیادی برای بدن دارد. از جمله خواص سیب میتوان به درمان یبوست، بیماری قلبی، معده‌درد و آسم اشاره کرد. همچنین این میوه باعث تقویت دندان‌ها و لاغری می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
خواص سیب

سیب تنها یک منبع مغذی و بسیار لذیذ غذایی نیست. این میوه مغذی فواید متعددی برای سلامتی نیز دارد. بر اساس داده‌های موجود سیب جزء پرمصرف‌ترین میوه‌ها در سطح جهان است. از انواع قرمز و شیرین آن گرفته تا سیب‌های سبز و کمی ترش؛ هر کدام علاوه‌بر یک طعم بی‌نظیر، فوایدی نیز برای سلامتی دارند.

شما می‌توانید میوه سیب را به اشکال مختلفی مصرف کنید؛ از مصرف آن به تنهایی گرفته تا استفاده از آن در کیک‌ها، مربا، سالاد، اسموتی‌ها، آبمیوه‌ها، کمپوت یا انواع چای و دمنوش هایی که با سیب تهیه می‌شود. شاید ضرب‌المثل “خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر رفتن دور می‌کند.” چندان از نظر پزشکی دقیق نباشد؛ اما هنوز دلایل زیادی وجود دارد که سیب را به یک منبع مغذی و سالم برای بهبود سلامتی تبدیل می‌کند. در این مقاله بیشتر با خواص سیب آشنا می‌شویم.

خواص سیب چیست؟

سیب علاوه‌بر تطبیق‌پذیری بالا در آشپزی و داشتن رنگ‌ها و طعم‌های متعدد، میوه‌ای فوق‌العاده سالم با فواید تحقیقاتی بسیار زیاد است. این میوه پرخاصیت حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر است. سیب به دلیل محتوای مواد مغذی متنوع، می‌تواند جزء یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد در بدن خنثی شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های واکنشی هستند که در نتیجه فرایندهای طبیعی و فشارهای محیطی ایجاد می‌شوند. اگر رادیکال‌های آزاد بیش‌ازحد در بدن انباشته شوند، باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند. این می‌تواند منجر به آسیب سلولی شده و آسیب سلولی نیز به طیف وسیعی از شرایط، از جمله سرطان و دیابت کمک می‌کند.

درنتیجه از فواید سیب می‌توان به جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

متن انگلیسی:
Apples are a good source of fiber and vitamin C. They also contain antioxidants, like vitamin E, and polyphenols, contributing to the fruit’s numerous health benefits
ترجمه متن:
سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و پلی‌فنول‌ها است که به فواید بی‌شمار میوه برای سلامتی کمک می‌کند.

Healthline

۱. فواید سیب سبز

سیب سبز منبع بسیار خوبی برای انواع ویتامین‌ها، پروتئین و از همه مهم‌تر فیبر است. میزان فیبر بالایی که در سیب سبز وجود دارد می‌تواند به کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک زیادی کند.

۲. فواید سیب سرخ

سیب‌های قرمز حاوی پلی‌فنول‌های بسیار بیشتری است. این ترکیب منحصراً در میوه‌های قرمز دیده می‌شود. پلی‌فنول‌ها ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است به پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

۳. خواص سیب ترش

سیب ترش هم مانند سایر انواع سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و فیبر است. از جمله فواید سیب ترش می‌توان به تاثیر آن در کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو اشاره کرد. از طرفی نیز این ماده مغذی می‌تواند با افزایش سلامت روده‌ها، به هضم بهتر غذا و بهبود اشتها هم کمک زیادی کند. ترکیبات سیب ترش برای تقویت میکروبیوتای روده مفید است.

۴. خواص چای سیب

یکی دیگر از حالت‌هایی که می‌توان سیب را مصرف کرد و از مزیت‌های سلامتی آن بهره برد، چای یا جوشانده سیب است. از فواید جوشانده سیب می‌توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی و اثرات ضدالتهابی اشاره کرد. چای سیب یک منبع بسیار مفید برای درمان یبوست است و می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را به میزان قابل‌توجهی بهبود ببخشد.

۵. خواص سیب با پوست

بخش مهمی از فواید سیب در پوست آن نهفته است. پوست سیب حاوی مقادیر بالای از فیبر و ویتامین‌های مفید برای سلامتی است. ترکیبات موجود در پوست سیب خصوصاً برای افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول مفید است.

فواید سیب سبز
 این میوه حاوی قند طبیعی است که به دلیل جذب آهسته، می‌تواند سطح انرژی را برای مدت طولانی زمان افزایش دهد

۶. فواید سیب پخته

سیب پخته برای هضم بسیار بهتر است و از خواص آن می‌توان به تاثیر آن روی سلامت و بهبود عملکرد روده‌ها اشاره کرد. خصوصاً اینکه سیب پخته پکتین بیشتری آزاد می‌کند و به هضم بهتر غذا و حفظ تعادل قند خون کمک زیادی خواهد کرد. علاوه‌بر این به نظر می‌رسد به کاهش اسید ناشی از رفلاکس نیز کمک می‌کند.

فواید سیب پخته برای معده

سیب پخته برای کسانی که دچار مشکلات گوارشی و رفلاکس معده و خشکی دهان هستند بسیار مفید است. این ترکیبات غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم می‌توانند به کاهش گازهای اسیدی معده کمک کرده و هضم غذا را راحت‌تر کنند.

۷. خواص آب سیب

آب سیب منبع بسیار غنی از فیبر و ویتامین C است و می‌تواند به کاهش کلسترول خون، افزایش سلامت قلب و عروق و بهبود سلامت ریه‌ها کمک زیادی کند. از طرفی مصرف این آبمیوه در هضم بهتر غذا و آبرسانی هر چه بیشتر بدن هم نقش دارد.

۸. خواص سیب ناشتا

زمانی که سیب را به‌صورت ناشتا مصرف می‌کنیم علاوه‌بر اینکه از تمام فواید سیب بهره‌مند می‌شویم به یک تاثیر مهم‌تر می‌رسیم و آن تاثیر سیب در کاهش وزن و لاغری است. مصرف سیب به‌صورت ناشتا می‌تواند به دلیل تاثیری که در سیرکردن افراد دارد به کم‌کردن وزن کمک زیادی کند. علاوه‌بر این خوردن یک سیب به‌صورت ناشتا موجب بهبود عملکرد سیستم گوارشی و تنظیم ریتم قلب می‌شود.

۹. خواص سیب برای لاغری

یک منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که مصرف سیب ممکن است به طور قابل‌توجهی شاخص توده بدن (BMI) را کاهش دهد، که یک عامل خطر مرتبط با وزن برای بیماری قلبی است. جالب اینجاست که پلی‌فنول‌های سیب ممکن است اثرات ضدچاقی نیز داشته باشند و بتوانند به‌عنوان یک منبع مفید برای لاغری در نظر گرفته شوند. اگر تحت‌نظر یک دکتر تغذیه باشید به‌احتمال زیاد سیب یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی لاغری شما در نظر گرفته می‌شود.

متن انگلیسی:
Apples are particularly filling due to their high fiber and water content. Their polyphenols may also have anti-obesity effects
ترجمه متن:
سیب‌ها به دلیل محتوای فیبر و آب زیادشان، سیرکننده هستند. پلی‌فنول‌های آنها ممکن است اثرات ضد چاقی نیز داشته باشند.

 Healthline
یکی از میوه‌های مفید برای درمان چاقی، سیب است
یکی از میوه‌های مفید برای درمان چاقی، سیب است.

۱۰. خواص سیب برای کاهش کلسترول

همان‌طور که گفته شد یکی از خواص سیب، فیبر بالای آن است. فیبر محلول موجود در سیب می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند و دنبال آن سلامت قلب و عروق را افزایش دهد.

۱۱. سیب و تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از فواید سیب، تاثیر آن در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین سی یک منبع بسیار مهم برای تقویت سیستم ایمنی است و ازآنجایی‌که سیب سرشار از ویتامین C است، می‌توان یکی دیگر از خواص سیب را کمک به تقویت سیستم ایمنی در نظر گرفت.

۱۲. خواص سیب برای آسم

سیب‌های غنی از آنتی‌اکسیدان ممکن است به کاهش التهاب راه‌های هوایی مرتبط با آسم آلرژیک (بیماری آسم چیست؟) کمک کنند. پوست سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان کورستین است که باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب می‌شود. از نظر تئوری، این مشخصه می‌تواند سیب‌ها را در برابر مراحل پایانی پاسخ‌های آسم برونشیال موثر کند. با حمایت از این موضوع، مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد که کورستین ممکن است برای بیماری‌های التهابی آلرژیک مانند آسم و سینوزیت مناسب باشد و بتوان آن را دشمن سینوزیت دانست. بااین‌حال، تحقیقات انسانی بیشتری در مورد این موضوع موردنیاز است.

۱۳. خواص سیب برای دیابت

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد افرادی که از میوه‌های کامل مانند سیب در رژیم غذایی خود استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که میوه نمی‌خورند ۳۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در طول ۵ سال قرار داشتند.

براساس منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) افرادی که بیشترین فیبر را مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند. افرادی که قبلاً دیابت داشتند یا علائم بالا بودن قند خون دارند و رژیم غذایی با فیبر بالا را رعایت می‌کنند، ممکن است سطح قند خون پایین‌تری داشته باشند. ازآنجایی‌که سیب منبع غنی از فیبر است، به نظر می‌رسد یکی از خواص سیب تاثیر آن در کنترل دیابت باشد. البته باتوجه‌به میزان کربوهیدراتی که دارد باید در مصرف آن محتاط بود.

افرادی که بیشترین فیبر را مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.
افرادی که بیشترین فیبر را مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

۱۴. خواص سیب برای عفونت

یکی دیگر از فواید سیب تاثیر آن در کنترل و بهبود عفونت‌هاست. فیبر بالای موجود در سیب می‌تواند به کاهش التهاب رایج در هنگام عفونت کمک کند. از طرفی با تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها تاثیر دارد.

۱۵. فواید سیب برای دندان ها

یکی دیگر از فواید سیب در افزایش سلامت دندان‌هاست. خوردن سیب می‌تواند به پاک‌سازی و تمیزی دندان‌ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. البته برای اینکه بدانید علت بوی بد دهان و درمان آن چیست باید به دندانپزشک مراجعه کنید. محتوای فیبر بالای سیب با عمل‌کردن به‌عنوان یک مسواک و پاک‌کردن پلاک از روی دندان‌ها و ازبین‌بردن باقی‌مانده‌های غذا، دندان‌ها را تمیز می‌کند.

۱۶. فواید سیب برای پوست

از جمله جذاب‌ترین خواص سیب، فواید آن برای پوست صورت است. چه مصرف سیب به‌عنوان یک وعده‌غذایی و چه استفاده از آن به‌صورت یک ماسک طبیعی روی پوست صورت می‌تواند فواید بالقوه‌ای را به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به تاثیر آن در جلوگیری از پیری زودرس و جوان‌سازی پوست، روشن‌کننده پوست، لایه‌بردار قوی، کاهش آکنه و آبرسانی بالا اشاره کرد. سیب یکی از گزینه‌ها برای رفع انواع بیماری های پوستی مختلف است.

۱۷. خواص سیب برای قلب

سیب حاوی فیبر، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ است. درنتیجه با وجود این مواد مغذی یکی از فواید سیب کمک به بهبود سلامت قلب و عروق است. فیبر موجود در سیب به مدیریت فشارخون کمک می‌کند که این امر می‌تواند تا حدود زیادی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. ویتامین C نیز برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی لازم است. علاوه‌بر این باتوجه‌به تاثیری که مصرف سیب در کاهش شاخص توده بدنی دارد، می‌تواند ریسک بروز بیماری قلبی را به میزان زیادی کاهش دهد. پلی‌فنول‌های موجود در سیب هم با کاهش فشارخون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهند.

اگر برای مشکل خاصی می‌خواهید از خواص سیب بهره ببرید، بهتر است قبل از آن با دکتر طب سنتی یا متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. شما می‌توانید برای ارتباط با بهترین پزشکان از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین وجود دارد.

۱۸. سیب برای جلوگیری از آلزایمر

کورستین موجود در سیب ممکن است از مغز شما در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو نیز محافظت کند. یک متاآنالیز مطالعه حیوانی از یک منبع مورداعتماد نشان می‌دهد که ممکن است کورستین برخی از خواص پیشگیرانه در برابر علائم بیماری آلزایمر (AD) را داشته باشد. بااین‌حال، محققان برخی از روش‌های مطالعه را زیر سوال بردند و معتقد بودند که برای نتیجه‌گیری به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۱۹. خواص سیب برای روده

سیب حاوی پکتین است، نوعی فیبر که به‌عنوان یک پری‌بیوتیک در میکروبیوم روده شما عمل می‌کند و یک روده سالم قطعاً به معنی سلامتی بیشتر است. ازآنجایی‌که فیبر غذایی قابل‌هضم نیست، پکتین دست‌نخورده به روده بزرگ شما می‌رسد و باعث رشد باکتری‌های مفید روده می‌شود. به‌ویژه نسبت باکتریودیت‌ها به فیرمیکوت‌ها، دو نوع اصلی باکتری در روده را بهبود می‌بخشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیب با تغییر مفید میکروبیوتای روده به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان کمک می‌کند.

۲۰. خواص سیب برای کبد

از دیگر فواید سیب می‌توان به تاثیر آن در حفظ سلامت کبد اشاره کرد. پلی‌فنول‌های موجود در سیب سطح سرم و چربی کبد را تحت کنترل نگه می‌دارد. سیب حامل پکتین و اسید مالیک است که در حذف سموم و مواد سرطان‌زا از کبد نقش دارد. سیب دارای خواص ضدالتهابی است و از شما در برابر نشانه های کبد چرب نیز محافظت خواهد کرد.

۲۱. خواص سیب برای زنان

فواید سیب برای زنان از تاثیر آن روی شفافیت پوست تا کمک به لاغری و افزایش سلامت دستگاه گوارش متغیر است. بااین‌حال یک مطالعه معتبر در زنان نشان می‌دهد که مصرف بیشتر سیب با احتمال کاهش مرگ ناشی از سرطان در آنها مرتبط است.

۲۲. خواص سیب برای مردان

سیب برای مردان هم بسیار مفید است. این میوه علاوه‌بر خواص معمول مانند بهبود سیستم ایمنی و تنظیم ضربان قلب و کاهش کلسترول، می‌تواند در تقویت قوای جنسی مردان و افزایش تعداد و کیفیت اسپرم‌های آنها نیز تاثیر داشته باشد. علاوه‌بر این با تقویت عضلات به بهبود قوای جسمی آنها نیز کمک می‌کند.

فیبرهای موجود در سیب می‌توانند به کنترل سطح قند خون در بدن کمک کنند.
فیبرهای موجود در سیب می‌توانند به کنترل سطح قند خون در بدن کمک کنند.

سیب برای درمان چه بیماری هایی در طب سنتی استفاده میشه؟

سیب یکی از منابع اصلی در درمان‌های طب سنتی است و از خواص سیب به اشکال مختلفی در طب سنتی استفاده می‌شود. سرکه سیب یکی از رایج‌ترین فرم‌های سیب است. در طب سنتی برای موارد مختلفی مانند درمان مشکلات طحال و تقویت سیستم گوارشی خواص سرکه سیب مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در طب سنتی سیب یکی از گزینه‌های رفع مشکلات روحی است و یک ترکیب نشاط‌آور است.

رفع بوی بد دهان، افزایش سلامتی قلب، کبد و مغز و ریه‌ها، درمان یبوست و درمان سرفه‌های خشک از دیگر گزینه‌هایی است که برای آن از سیب استفاده می‌شود. در طب سنتی سیب را به‌عنوان یک ترکیب التیام‌بخش برای نیش حشراتی مانند عقرب یا زنبور در نظر می‌گیرند. سیب در بهبود کیفیت خواب نیز بسیار موثر است.

به فکر کاهش وزن هستی؟

آیا سیب می‌تونه کمکت کنه؟ همین حالا از متخصص مشاوره بگیر

مواد مغذی موجود در سیب

مواد مغذی یک سیب متوسط ۲۰۰ گرمی شامل موارد زیر می‌شود:

ماده مغذیمقدار در ۲۰۰ گرم
کالری۱۰۴
کربوهیدرات۲۸ گرم
قند۲۰ گرم
فیبر۵ گرم
مس۶ درصد DV
پتاسیم۵ درصد DV
ویتامین C۱۷ درصد
منیزم۱ درصد
سدیم۲.۲ میلی‌گرم
پروتئین۰.۶ گرم
مواد مغذی در سیب

کالری سیب

یک سیب بسته به‌اندازه‌ای که دارد می‌تواند بین ۷۰ تا ۱۱۰ کالری داشته باشد. این ماده مغذی به‌عنوان یک ترکیب کم‌کالری در نظر گرفته‌می‌شود که می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

مضرات سیب

تا این جا فقط از فواید سیب گفتیم؛ اما شاید جای تعجب است که سیب می‌تواند مضراتی هم داشته باشد. البته مضرات سیب در شرایطی است که در مصرف آن زیاده‌روی کنید یا این که بسته به شرایط مصرف برخی از ترکیبات آن مضر باشد.

برای مثال اگر سیب را بیش‌ازحد مصرف کنید می‌تواند روی سیستم گوارش تاثیر معکوس داشته باشد و به‌جای رفع یبوست خود عامل بروز یبوست شود. از طرفی سیب منبع کربوهیدرات است و زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند موجب بالارفتن قند خون یا حتی اضافه‌وزن شود.

مضرات خوردن سیب ناشتا

مصرف سیب ناشتا مزیت‌های زیادی دارد. اما در برخی موارد مانند افرادی که مشکلات گوارشی یا سوءهاضمه دارند، مصرف ناشتای سیب ممکن است موجب رفلاکس یا درد معده در آنها شود.

بهترین زمان خوردن سیب

سیب به‌عنوان یک میان‌وعده مفید می‌تواند در هر زمان از روز مصرف شود. بااین‌حال مصرف آن قبل از خواب یا قبل از غذا می‌تواند به بهبود کیفیت خواب، کنترل اشتها و بهبود هضم غذا کمک کند.

سیب با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

در پوست سیب مواد مغذی و مفید برای سلامتی وجود دارد. اما اگر در خصوص سموم و آفت‌کش‌های روی پوست سیب نگران هستید می‌توانید آن را پوست گرفته و بعد بخورید. اما برخی از مواد مغذی و فیبر موجود در پوست سیب را از دست خواهید داد.

چگونه از سیب برای شوره سر استفاده کنیم؟

یکی دیگر از فواید سیب، تاثیر آن در کنترل شوره سر است. از سرکه سیب می‌توان برای رفع شوره سر استفاده کرد. سرکه سیب طبیعی به همراه آب ولرم را به مدت ده دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید تا به‌تدریج شوره‌های سر از بین برود.

تا دیر نشده نوبت بگیر.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

سیب یک انتخاب مغذی و خوشمزه سرشار از فیبر و مواد مفید برای سلامتی است. مصرف سیب می‌تواند از بروز مشکلات متعددی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته جلوگیری کند. از طرفی اگر به فکر داشتن یک پوست سالم و زیبا یا کاهش وزن هستید، می‌توانید از سیب به‌عنوان یک منبع مفید استفاده کنید. بااین‌حال از آن جایی که سیب هم مانند هر میوه دیگری دارای قند است، باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

اگر برای شکل خاصی می‌خواهید از خواص سیب بهره ببرید، بهتر است قبل از آن با متخصص طب سنتی یا دکتر تغذیه مشورت کنید. زیرا زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. شما می‌توانید برای ارتباط با بهترین پزشکان از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص تغذیه یا مشاوره آنلاین طب سنتی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است که احتمالاً به دلیل محتوای پلی‌فنول آن است.

پوست سیب سرطان‌زا نیست؛ اما سموم و آفت‌کش‌های روی آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

سیب از راه‌های مختلفی سلامت قلب را افزایش می‌دهد. آنها سرشار از فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. آنها همچنین دارای پلی‌فنول‌های مرتبط با کاهش فشارخون و احتمال سکته هستند.

سیب‌ها به دلیل محتوای فیبر و آب زیادشان، سیرکننده هستند. پلی‌فنول‌های آنها ممکن است اثرات ضدچاقی نیز داشته باشد.

سیب منبع خوبی از آهن و ویتامین‌هاست و می‌تواند به تأمین هموگلوبین موردنیاز بدن و رفع کم‌خونی کمک کند.

مطالعات متعدد همچنین نشان داده‌اند که خوردن سیب می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کند که ممکن است برای یبوست و درنتیجه جلوگیری از هموروئید مفید باشد. علت ایجاد بواسیر یبوست مکرر است.

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن سیب با کاهش احتمال سکته قلبی مرتبط است. بیماران قلبی می‌توانند با مصرف سیب به افزایش سلامت قلب و عروق کمک کنند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سیب

  1. فاطمه شریفی گفت:

    عالی بود نکته های شنیدنی وخواص آن👌
    ممنون و سپاسگزارم از شما🌹

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      ممنونم از توجه تان خانم شریفی عزیز

  2. حسین گفت:

    خواص دانه سیب رو هم میگفتین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ممنون از پیشنهاد خوبتان
      چشم

  3. ناشناس گفت:

    خیلی کامل بود ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از همراهی تان دوست عزیز