قرص ژلوفن، دارویی برای تسکین درد و التهاب

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص ژلوفن برای تسکین درد خفیف تا متوسط، کاهش تب و رفع التهاب تجویز می‌شود. مصرف زیاد آن ناراحتی معده و حتی خونریزی معده و روده را به دنبال دارد. این دارو باتوجه‌به دوز آن در سنین مختلف، باید هر ۴ تا ۱۲ ساعت یک بار مصرف شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
قرص ژلوفن، دارویی برای تسکین درد و التهاب است؟

ژلوفن از دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی است که برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط استفاده می‌شود. برای رفع مشکلاتی مانند علائم آرتریت، دندان‌درد، سردرد، درد قاعدگی و سایر دردها می‌توان از قرص ژلوفن استفاده کرد. این دارو در واقع یکی از اسامی تجاری داروی ایبوپروفن است. این کپسول ژلاتینی با مهار سنتز پروستاگلاندین‌ها و سیکلواکسیژناز ۱ و ۲ در بدن عمل می‌کند.

معمولا بدون نسخه تهیه می‌شود اما برای خانم‌های باردار، کودکان یا افرادی که وابستگی مصرف دارند، مشورت با پزشک عمومی یا دریافت مشاوره دارویی توصیه می‌شود. برای دریافت مشاوره آنلاین یا حضوری از بهترین متخصصان می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید. اگر دچار درد هستید و می‌خواهید این کپسول را مصرف کنید یا پزشک آن را برای شما تجویز کرده است، در این مطلب همراه ما باشید.

قرص ژلوفن چیست؟

داروی ژلوفن به انگلیسی Gelophane نامیده می‌شود. ژلوفن یکی از اسامی تجاری داروی ایبوپروفن است. این کپسول ژلاتینی در دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی قرار دارد. برخی هورمون‌ها در بدن باعث التهاب و درد می‌شوند. قرص ژلوفن مقدار این هورمون‌ها را کاهش داده و به تسکین درد کمک می‌کند.

این دارو به شکل قرص یا کپسول ژلاتینی تولید می‌شود. هر روز باید باتوجه‌به شدت بیماری و سن بیمار ۲ تا ۴ بار از آن استفاده کرد. پزشک برای درمان دردهای خفیف تا متوسط ممکن است این دارو را تجویز کند.

قرص ژلوفن چیست؟
ژلوفن از دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی است که برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط استفاده می‌شود.

مکانیسم عملکرد داروی ژلوفن

ژلوفن یک مهارکننده غیرانتخابی سیکلواکسیژناز است. این آنزیم در سنتز واسطه‌های درد و تب و محرک‌های لخته‌شدن خون تاثیر دارد. مهار آن به تسکین درد کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد.

نحوه مصرف داروی ژلوفن چگونه است؟

اگر بدون تجویز پزشک داروی ژلوفن را تهیه کرده‌اید، حتما دستورالعمل روی جعبه دارو را بخوانید. بهتر است قبل از مصرف آن مشاوره دارویی داشته باشید تا از نحوه مصرف، عوارض و تداخلات دارویی مطلع شوید. این دارو به‌صورت خوراکی بوده و معمولا هر ۶ یا ۸ ساعت یک‌بار باید مصرف شود. حتما آن را با یک لیوان پرازآب استفاده کنید. بعد از مصرف قرص ژلوفن حداقل تا ۱۰ دقیقه دراز نکشید. اگر بعد از مصرف آن دچار معده درد می‌شوید، می‌توانید آن را با غذا، شیر یا یک آنتی‌اسید مصرف کنید.

پزشک بر اساس میزان درد و نحوه پاسخ به درمان دوز دارو را تعیین می‌کند. دقت داشته باشید که مصرف زیاد آن می‌تواند به معده یا روده آسیب وارد کند. اگر در مورد نحوه مصرف قرص ژلوفن هر سوالی دارید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید. همچنین می‌توانید با پزشک عمومی نیز مشاوره داشته باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

مصرف زیاد ژلوفن چه ضرری دارد؟

بدون مشاوره دارویی این قرص رو مصرف نکن!

۱. ژلوفن را باید چند ساعت یک بار مصرف کرد؟

اگر پزشک برای شما قرص ژلوفن ۴۰۰ را تجویز کرده است، تقریبا هر ۸ یا ۱۲ ساعت یک بار باید آن را مصرف کنید. اما ژلوفن ۲۰۰ را می‌توانید هر ۴ یا ۶ ساعت یک بار استفاده بکنید.

۲. فراموشی مصرف ژلوفن

اگر این دارو فقط در صورت نیاز تجویز شده است، لازم به برنامه‌ریزی بر اساس دوز دارو نیست. اما درصورتی‌که پزشک در فواصل مشخص دارو را تجویز کرده است، در صورت فراموشی در اولین فرصت دارو را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی دارو است، به‌هیچ‌وجه دوز را دوبرابر نکنید.

۳. مصرف بیش از حد ژلوفن

خوردن زیاد قرص ژلوفن باعث چه عوارضی میشود؟ مصرف زیاد این دارو باعث ناراحتی معده و سایر مشکلات گوارشی می‌شود. امکان اوردوز با ژلوفن وجود دارد. در صورت مصرف بیش از حد و مشاهده علائم زیر حتما با اورژانس تماس بگیرید:

  • خستگی مفرط
  • خواب‌آلودگی
  • دل‌درد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • تنفس کند یا دشوار
  • سرگیجه
  • رنگ آبی دور دهان

۴. آیا امکان اعتیاد به ژلوفن وجود دارد؟

مصرف بدون نسخه و بیش از حد این دارو ممکن است باعث وابستگی جسمی و روانی شود. اگر بعد از قطع مصرف دچار علائم ترک اعتیاد مانند بی‌قراری و تحریک‌پذیری شدید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

آیا امکان اعتیاد به ژلوفن وجود دارد؟
مصرف بیش از حد این دارو ممکن است باعث وابستگی جسمی و روانی شود.

ژلوفن برای ترک اعتیاد کاربرد دارد؟ (ژلوفن تست اعتیاد را مثبت میکند؟)

خیر، ژلوفن برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده نمی‌شود. این دارو ممکن است روی تست اعتیاد تاثیر بگذارد اما با انجام تست تفکیک می‌توان این مسِئله را حل کرد.

۵. قرص ژلوفن ۴۰۰ برای چه سنی مناسب است؟

این دارو برای درمان التهاب و درد در بزرگسالان تهیه شده. ژلوفن در کودکان زیر ۱۲ سال کاربرد ندارد.

خواص و موارد مصرف ژلوفن چیست؟

قرص ژلوفن یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که برای کاهش تب، درد و التهاب از آن استفاده می‌شود. پزشک ممکن است در موارد زیر این دارو را تجویز کند:

  • سردرد
  • دندان‌درد
  • کمردرد
  • آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل)
  • استئوآرتریت (آرتریت ناشی از شکسته‌شدن پوشش مفاصل)
  • درد قاعدگی
  • کاهش تب
  • دردهای عضلانی
  • درد خفیف در زمان سرماخوردگی

آیا ژلوفن برای سرماخوردگی خوب است؟

۱. آیا ژلوفن برای دندان درد خوب است؟

برای تسکین درد دندان می‌توان از داروی ژلوفن استفاده کرد. طریقه مصرف ژلوفن برای دندان درد به این صورت است که حداکثر می‌توانید ۴ قرص ژلوفن ۲۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف کنید. مقدار بیشتر ممکن است به معده یا روده شما آسیب وارد کند. اگر مسکن درد دندان را از بین نمی‌برد یا درد بیشتر از ۲ روز ادامه دارد، حتما باید برای بررسی علت آن به دندانپزشک مراجعه کنید.

۲. ژلوفن برای سرماخوردگی

در بیماری سرماخوردگی مقداری درد و تب طبیعی است. پزشک با تجویز قرص ژلوفن هم به تسکین دردهای جزئی کمک کرده و هم تب شما را پایین می‌آورد و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. اگر با وجود مصرف این دارو هنوز تب دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

متن انگلیسی:
Relief from minor aches and pain associated headaches, tooth aches, back pain, body pain, menstrual cramps, and pains of cold and flu.
ترجمه فارسی:
تسکین دردهای جزئی و سردردهای مرتبط با دندان درد، کمردرد، بدن درد، دردهای قاعدگی و دردهای سرماخوردگی و آنفولانزا از موارد مصرف ژلوفن است.

به نقل از سایت megawecare

۳. ژلوفن برای تب، آیا ژلوفن تب بر است؟

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی از جمله ژلوفن روی برخی از مواد طبیعی بدن تاثیر گذاشته و تولید آنها را مسدود می‌کنند. این اثر باعث کاهش درد و تورم می‌شود. به همین دلیل برای کاهش تب خفیف می‌توان از این قرص استفاده کرد.

۴. ژلوفن برای گلو درد

برای تسکین گلو درد می‌توان از ژلوفن استفاده کرد. اگر با وجود مصرف داروی مسکن بیش از دو روز گلودرد داشتید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

۵. ژلوفن برای سردرد

احتمالا تاکنون برای درمان سردرد شدید به داروی ژلوفن مراجعه کردید. این دارو برای درمان سردردهای خفیف تا شدید و حتی در مواردی قبل از حملات میگرنی کاربرد دارد.

ژلوفن برای سردرد خوب است؟
این دارو برای درمان سردردهای خفیف تا شدید و حتی در مواردی قبل از حملات میگرنی کاربرد دارد.

۶. ژلوفن برای معده درد، آیا ژلوفن برای معده درد خوب است؟

اگرچه این دارو قرص مسکن دل درد هم محسوب می‌شود، اما مصرف زیاد آن باعث خونریزی و آسیب معده می‌شود. بهتر است میزان مصرف دارو با مشورت پزشک باشد، به خصوص اگر مشکلات گوارشی قبلی دارید.

۷. چقدر طول می کشد تا ژلوفن اثر کند و اثر ژلوفن چند ساعت در بدن میماند؟

معمولا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا قرص ژلوفن یا ایبوپروفن تاثیر بگذارد. گاهی ممکن است برای عملکرد مناسب در دردهای طولانی‌مدت پزشک برای ۳ هفته دارو را تجویز کند.

۸. دوز مصرفی ژلوفن چقدر است؟

مقدار دوز مصرفی باتوجه‌به سن بیمار و پاسخ به درمان مشخص می‌شود. معمولا مقدار دوز به‌صورت زیر است:

مقدار مصرف داروی ژلوفن در سنین مختلفتوضیحات
سالمنداندر مورد مصرف قرص ژلوفن در سالمندان مطالعه‌ای انجام نشده است. معمولا مقدار دوز مانند بزرگسالان است.
بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سالحداکثر ۴ بار در روز می‌توان از این قرص استفاده کرد. قرص ژلوفن ۴۰۰ معمولا هر ۸ یا ۱۲ ساعت یک بار تجویز می‌شود. اگر قرص ژلوفن ۲۰۰ باشد، می‌توان در فواصل کمتر (۴ تا ۶ ساعت یک بار) آن را استفاده کرد.
کودکان کمتر از ۱۲ سالمصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.
دوز مصرفی ژلوفن چقدر است؟

عوارض جانبی داروی ژلوفن چیست؟

ژلوفن یکی از اسامی تجاری ایبوپروفن است و عوارضی مشابه ایبوپروفن ایجاد می‌کند. از جمله عوارض شایع این دارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. اگر این عوارض شدید شدند، مصرف دارو را قطع کرده و حتما به پزشک اطلاع دهید:

  • یبوست
  • ناراحتی معده
  • نفخ شکم
  • سرگیجه
  • سردرد
  • عصبی شدن
  • وزوز گوش

برخی عوارض جدی بوده و باید در صورت بروز هر یک از آنها سریعا به پزشک مراجعه کنید. از جمله:

  • افزایش وزن غیرقابل‌توضیح
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • ابتلا به اسهال
  • تورم شکم یا پاها
  • تب
  • پوسته‌پوسته شدن و خارش پوست
  • گرفتگی صدا
  • زردشدن پوست
  • ضربان قلب سریع

در‌صورتی‌که در مورد عوارض این دارو سوالی دارید، می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با پزشکان وجود دارد.

عوارض ژلوفن چیست؟
مصرف این دارو باعث ناراحتی معده و یبوست می‌شود.

عوارض خوردن قرص ژلوفن برای پریودی، آیا ژلوفن پریود را قطع میکند؟

خوردن ژلوفن در زمان پریودی هیچ مشکلی ندارد. ممکن است دچار علائم شایع مانند ناراحتی معده یا نفخ شوید. اما به درمان درد پریودی کمک می‌کند. همچنین روی رگ‌های خونی در پوشش داخلی رحم تاثیر گذاشته و میزان خونریزی ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر می‌شود. علائم سندروم پیش از قاعدگی نیز با مصرف این دارو بهبود می‌یابد.

ارتباط ژلوفن و خون دماغ

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ژلوفن ممکن است باعث خونریزی بینی شوند. این دارو روند لخته‌شدن خون را کند کرده و احتمال خون‌دماغ شدن را افزایش می‌دهد.

عوارض ژلوفن برای قلب

اگر بیماری قلبی دارید نباید از آن استفاده کنید. قبل و بعد از جراحی بای پس قلب هم مصرف آن منع می‌شود. اگر برای جلوگیری از سکته یا حمله قلبی آسپرین مصرف می‌کنید، مصرف ژلوفن می‌تواند تاثیر آسپرین را در محافظت از قلب و عروق خونی کاهش دهد. اگر هر دو دارو را مصرف می‌کنید، ژلوفن را حداقل ۸ ساعت قبل یا ۳۰ دقیقه پس از مصرف آسپرین مصرف کنید.

موارد احتیاط داروی ژلوفن چیست؟

قبل از مصرف ژلوفن اگر به آن حساسیت دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند جدی باشد. پیش از مصرف داروی ژلوفن حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد.
  • احتمال خونریزی معده یا روده وجود دارد. به‌ویژه زمانی که مدت طولانی از آن استفاده می‌شود. در افراد مسن احتمال این عارضه بیشتر است.
  • به‌هیچ‌وجه بیش از حد توصیه شده استفاده نکنید. زیرا باعث مشکلات روده و معده می‌شود.
  • بیماران مبتلا به نارسایی کبدی یا کلیوی باید بااحتیاط مصرف کنند. خطرات این دارو در بیماران مبتلا به بیماری کبدی الکی بیشتر است.

منع مصرف ژلوفن

مصرف این دارو برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که به این دارو حساسیت دارند.
  • بیماران قلبی
  • بیماران مبتلا به فشارخون بالا یا دیابت
  • سابقه القای آسم یا کهیر بعد از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی
  • بیماران مبتلا به زخم دستگاه گوارش
  • کودکان زیر ۶ سال

مصرف ژلوفن در بارداری و شیردهی

آیا قرص ژلوفن برای مادر شیرده ضرر دارد؟ مصرف و خوردن ژلوفن در بارداری توصیه نمی‌شود. به‌ویژه بعد از هفته ۳۰ بارداری نباید از قرص ژلوفن استفاده کرد. زیرا این دارو روی گردش خون و کلیه جنین تاثیر می‌گذارد و در اوایل بارداری نیز احتمال سقط‌جنین را افزایش می‌دهد.

آیا قرص ژلوفن برای مادر شیرده ضرر دارد؟
مصرف و خوردن ژلوفن در بارداری توصیه نمی‌شود.

اختلالات دارویی ژلوفن (ژلوفن با چه داروهایی تداخل دارد؟)

اگر دارویی را هم‌زمان با ژلوفن مصرف می‌کنید، حتما در مورد تداخلات دارویی آنها از پزشک سوال کنید. برخی داروها با هم تداخل داشته و باعث کاهش تاثیر یا افزایش عوارض جانبی می‌شوند. در ادامه برخی از داروهایی که با قرص ژلوفن تداخل دارند، نام می‌بریم:

  • آسپرین
  • وارفارین
  • الکل
  • آلیسکیرن
  • لوزارتان
  • لیتیوم
  • دیورتیک‌ها
  • سلکوکسیب
  • ناپروکسن
  • متوترکسات

این لیست کامل نبوده و باید برای اطمینان از عدم تداخلات دارویی خود از مشاوره دارویی استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین داروسازان در ارتباط بوده و به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشاوره دارویی داشته باشید.

اطلاعات دارویی ژلوفن

اطلاعات دارویی ژلوفن را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

اشکال داروییعوارض رایجتداخلات دارویی
ژلوفن کامپاندیبوستآسپرین
پرل ژلوفن ۴۰۰ میلی‌گرمناراحتی معدهوارفارین
پرل ژلوفن ۲۰۰ میلی‌گرمنفخ شکمالکل
کپسول ژلوپین ۴۰۰ میلی‌گرمسرگیجهآلیسکیرن
کپسول ژلوپین ۲۰۰ میلی‌گرمسردردلوزارتان
 عصبی شدنلیتیوم
 وزوز گوشدیورتیک‌ها
اطلاعات دارویی ژلوفن

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژلوفن دارویی است که به‌صورت قرص در دو دوز ۲۰۰ میلی‌گرم و ۴۰۰ میلی‌گرم تولید می‌شود. برای درد‌های خفیف تا متوسط می‌توان از قرص ژلوفن استفاده کرد. معمولا پزشک در مواردی مانند سردرد، درد دندان، درد پریود یا آرتریت این دارو را تجویز می‌کند.

از عوارض شایع آن می‌توان به یبوست، ناراحتی معده، نفخ شکم و وزوز گوش اشاره کرد. افرادی که دچار بیماری قلبی، فشارخون بالا یا دیابت هستند، نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه حتما باید پیش از مصرف با پزشک عمومی یا دکتر متخصص داخلی صحبت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی ژلوفن می‌توانید از طریق سایت دکترتو مشاوره آنلاین با دکتر عمومی و مشاوره آنلاین دکتر متخصص داخلی داشته باشید. همچنین می‌توانید از مشاوره دارویی در دکترتو استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

این دارو نوعی مسکن است که برای درمان التهاب، سردرد، سرماخوردگی و در موارد تسکین درد عضلانی کاربرد دارد.

ژلوفن برای درمان درد قاعدگی و سندروم پیش از قاعدگی کاربرد دارد.

بله، این دارو می‌تواند برای تسکین موقت درد کمر مفید باشد.

بله، ممکن است مصرف ژلوفن و فشار خون به هم مرتبط باشند.

معمولا داروهایی مانند تنوکسیکام و دیکلوفناک برای درمان درد کیسه صفرا تاثیر بیشتری دارند.

معمولا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا قرص ژلوفن یا ایبوپروفن تاثیر بگذارد.

مصرف ژلوفن در افرادی که مشکلات قلبی، کلیوی، فشارخون بالا و اختلالات لخته‌شدن خون دارند، باید با احتیاط باشد. اما استامینوفن این مشکلات را ندارد. دقت داشته باشید که در دردهای همراه با التهاب مانند درد پریودی و آرتریت استامینوفن تاثیری نداشته و باید از ژلوفن استفاده کنید.

ژلوفن یکی از اسامی تجاری رایج ایبوپروفن است. این دو دارو از لحاظ عملکرد و عوارض تفاوتی با هم ندارند.

این دو دارو بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند. طی برخی تحقیقات مشخص شد که نوافن شدت درد را بهتر از ژلوفن کاهش می‌دهد.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی ممکن است عوارض جانبی جنسی داشته باشند. در برخی افراد باعث اختلال نعوظ می‌شوند.

ژلوفن در لخته‌شدن خون اختلال ایجاد کرده و از این طریق ممکن است باعث افزایش خونریزی شود.

بله در صورت مصرف بیش از حد این دارو امکان اوردوز وجود دارد. اگر علائمی مانند حالت تهوع، خواب‌آلودگی یا دل‌درد دارید، حتما با اورژانس تماس بگیرید.

این دارو را باید در دمای اتاق دور از نور مستقیم خورشید، گرما و رطوبت قرار دهید. حتما دور از دسترس کودکان باشد.

ژلوفن دارویی است که هم با نسخه و هم بدون نسخه در دسترس است. بهتر است پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

درون کپسول ژلوفن مواد مختلفی از جمله ایبوپروفن، ژلاتین، آب تصفیه شده، ماکروگل، هیدروکسید پتاسیم و هیپروملوز وجود دارد.

مصرف ژلوفن در افرادی که مشکلات قلبی، کلیوی، فشارخون بالا و اختلالات لخته‌شدن خون دارند، باید با احتیاط باشد. اما استامینوفن این مشکلات را ندارد. دقت داشته باشید که در دردهای همراه با التهاب مانند درد پریودی و آرتریت استامینوفن تاثیری نداشته و باید از ژلوفن استفاده کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژلوفن

  1. بیتا گفت:

    من انفوانزا گرفتم .بخاطر درد بدن ژلوفن خوردم
    معده م حالت جوشیدن زیاد داره یبوست گرفتم.صبحی پیش دکتر رفتم..یادم رفت به دکتر بگم ژلوفن خوردم..دکتر برای معده دردم هیوسین و اندانسترون برای حالت تهوع داد.خودم فک میکنم عوارض ژلوفن باشه.باید چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      ژلوفن جز ضدالتهاب های غیر استروییدی ست و مهمترین عوارضش، عوارض گوارشی است
      داروهای دیگر را طبق دستور مصرف کنید

  2. ناشناس گفت:

    ممنون دکتر جان

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      تندرست باشید

  3. پرویز رحیمی گفت:

    ژلوفن برای عفونت خوب هست یا نه راهنمایی بکنید ممنون میشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ژلوفن ضد التهاب است
      برای درد و التهاب مناسب است نه عفونت

  4. غریبه گفت:

    سلام ببخشید اگر کسی ۹ تا ژلوفن ۴۰۰ بخوره چ اتفاقی میوفته ؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مصرف زیاد هر دارو عوارض شدید مخصوصا عوارضض گوارشی بسیاری ایجاد خواهد کرد

  5. ..ا.. گفت:

    سلام
    ببخشید این داروهایی که برا درد قاعدگی استفاده میکنیم مثلا ژلوفن و استامینوفن یا حتی مفنامیک اسید که جلوی خون‌ریزی زیاد رو هم میگیره ، آیا روی رحم تاثیر منفی میذاره؟ یعنی برا رحم و بارداری و اینا مشکل ایجاد می‌کنه ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مصرف متعاددل ان مشکلی ندارد

  6. (: گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای درد پریودی ژلوفن استفاده میکنم.میخاستم بدونم مقدار خون‌ریزی رو کاهش میده ؟ یا نه ؟ تاثیرش فقط روی درد قاعدگیه یا خونریزی هم کم میکنه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      این دارو ضد التهاب است
      بیشتر روی درد تاثیر می گذارد تا خونریزی

  7. زیگ گفت:

    سلام. از ترکیب یا ترکیبات دارو چیزی بیان نشده.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ترکیبات دارو مشخص است از مواد غیر استروییدی استفاده شده است

    2. فرشتە اداک گفت:

      سلام من برای دندان درد ناپروکسن خوردم دردم بهتر نشد اشکال ندارە ژلوفن بخورم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        اشکالی ندارد
        احتمالا نیاز به انتی بیوتیک هم دارید

  8. اورنگ گفت:

    بسیار مفید و اموزنده .
    اطلاعات واقعا لازمی که بنظرم میبایست همه از ان مطلع باشند. مرسی،برای وقتی که گذاشته اید،ارادتمند نیازی برومند.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام اورنگ عزیز
      ممنونم از همراهی شما

  9. جلال گفت:

    سلام آیا ژلوفن برای التهاب دیسک کمر خوب است

  10. ماه غمگین گفت:

    سلام من یه بار ژلوفن رو با آستامینوفن باهم خوردم برای درد پریود دو روز کامل نتوستم بخوابم چرا؟ و این توی این دو روز اصلا درد نداشتم برای دیگه باهم نخوردم این دو تا رو چون بار اولم بوده نمی دوستم برای همین ترسیدم دوباره تکرار کنم الان میخوای بدونم خوردن این دو قرص باهم چه عوارضی داره ممنون میشم بهم جواب بدین

    1. اتحادی گفت:

      سلام مصرف ده عدد ژلوفن در طدل یو هفته لیا عوارض جدی دارد

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        مهمترین عوارض این دارو عوارض گوارشی است