بهترین درمان درد پریود چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۱. اگر درد پریود خفیف تا متوسط باشد، می‌توان با درمان خانگی و نوشیدن برخی دمنوش‌ها درد پریود را تسکین داد. ۲. برای درمان درد قاعدگی باید مصرف کافئین و الکل را بسیار کاهش داد. ۳. رژیم غذایی سالم و خوردن میوه، سبزیجات و مواد غذایی پرفیبر در دوره پریود مفید است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
Treatment of menstrual pain
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

درمان درد پریود یکی از مسائلی است که بسیاری از خانم‌ها در صفحات مجازی یا زمان مراجعه به پزشک مطرح می‌کنند. درد قاعدگی گاهی با درمان‌های خانگی و نوشیدن دم‌نوش‌های گیاهی کاهش پیدا می‌کند. اما گاهی درد به‌قدری شدید است که شخص باید به پزشک مراجعه کند تا علت آن مشخص شده و برای درمان اقداماتی انجام شود. اگر شما هم به دنبال درمان درد قاعدگی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا تمامی روش‌های کاهش درد در این دوره را ذکر کنیم.

اگر برای درمان درد پریودی می‌خواهید به دکتر زنان مراجعه کنید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

درمان درد پریود

بیشتر خانم‌ها در دوره قاعدگی در ناحیه شکم، کمر، ران و سینه درد احساس می‌کنند. در طول این دوره ترشح برخی مواد شیمیایی باعث انقباض ماهیچه‌ها شده و پوشش داخلی رحم می‌ریزد. این روند دردی در ناحیه شکم و رحم ایجاد می‌کند. گاهی ممکن است درد پریود شدید شود و نیاز به درمان داشته باشد.

اگر درد و گرفتگی رحم خفیف تا متوسط باشد، می‌توان با درمان خانگی یا استفاده از دم‌نوش‌های گیاهی مشکل را تا حدودی برطرف کرد. اما گاهی قاعدگی دردناک باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه شده و باید به پزشک مراجعه کرد. برخی اختلالات و بیماری‌ها می‌توانند باعث درد شدید شوند و باید برای درمان آنها اقدام کرد.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

درمان خانگی درد پریود

اگر درد پریود خفیف تا متوسط باشد، می‌توان با درمان‌های خانگی و برخی اقدامات ساده این درد را کاهش داد. بهتر است در دوره قاعدگی برخی نکات را رعایت کنید تا این دوره با کمترین درد به پایان برسد. برخی از مهم‌ترین اقدامات برای درمان خانگی درد پریود به‌صورت زیر است.


۱. ورزش

ورزش منظم در کنار رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش علائم پریود و درمان درد قاعدگی کمک کند. در سال ۲۰۱۶ مطالعه‌ای روی ۲۵۰ زن انجام شد. این تحقیق نشان داد، زنانی که ورزش منظم را در برنامه خود قرار داده بودند و رژیم غذایی مغذی داشتند، درد بسیار کمی را زمان پریود تجربه می‌کردند.

ورزش باعث افزایش ترشح اندورفین می‌شود. گاهی حتی انجام ورزش نیاز به استفاده از داروهای مسکن را کاهش می‌دهد. در دوره پریود می‌توانید فعالیت متوسطی مانند پیاده‌روی داشته باشید.

Exercise to treat menstrual pain
انجام ورزش‌های سبک در دوره پریود به درمان درد کمک می‌کند. به همین دلیل باید ورزش منظم را در برنامه قرار دهید.

۲. رژیم غذایی

در دوره پریود باید به برخی موارد در رژیم غذایی توجه کنید. از خوردن غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می‌شوند، خودداری کنید. خوردن غذاهای زیر در دوره پریود مضر است و درد را بیشتر می‌کند.

  • غذاهای چرب
  • الکل
  • نوشیدنی گازدار
  • کافئین
  • غذاهای شور

کاهش یا عدم مصرف این غذاها به کاهش درد و گرفتگی کمک می‌کند. سعی کنید به‌جای آنها مصرف چای زنجبیل یا نعناع را بیشتر کنید.

رژیم غذایی باید حاوی غذاهای کم فرآوری شده و سرشار از فیبر و سبزیجات باشد. به‌عنوان‌مثال گردو، بادام و تخمه کدو سرشار از منگنز هستند و باعث کاهش گرفتگی عضلات می‌شوند. روغن زیتون و کلم بروکلی نیز حاوی ویتامین E بوده و در دوره پریود مصرف آنها توصیه می‌شود. در دوران قاعدگی آهن بدن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل خوردن مواد غذایی حاوی آهن مانند مرغ، ماهی و سبزیجات دارای برگ سبز در این دوره مفید است.

می‌خوای رژیم غذایی برای کاهش درد پریود تهیه کنی؟

از متخصص زنان کمک بگیر.


۳. نوشیدن آب

نوشیدن آب در دوره قاعدگی از کم‌آبی بدن جلوگیری کرده و نفخ شکم و درد را کاهش می‌دهد. برای درمان گرفتگی عضلات بهتر است از آب گرم یا داغ استفاده کنید. مایعات داغ باعث افزایش جریان خون شده و به درمان گرفتگی کمک می‌کند. برای هیدراته ماندن بدن می‌توانید علاوه بر مصرف آب، مصرف برخی غذاها را نیز افزایش دهید. از جمله:

  • کاهو
  • کرفس
  • خیار
  • هندوانه
  • انواع توت، از جمله توت‌فرنگی و تمشک
how to reduce period pain
نوشیدن آب و هیداراته ماندن بدن باعث کاهش علائم پریود می‌شود.

۴. ماساژ

ماساژدرمانی راه‌حل بسیار خوبی برای کاهش علائم پریود است. حدود ۲۰ دقیقه ماساژ می‌تواند به درمان درد قاعدگی کمک کند. بهتر است ماساژ توسط یک شخص حرفه‌ای انجام شود تا نقاط خاص در اطراف شکم، پهلو و کمر فشار داده شود. در سبکی از ماساژ به نام آروماتراپی از روغن‌هایی معطر استفاده شده که مزایای بیشتری نسبت به ماساژ ساده دارد.

برخی از روغن‌هایی که در ماساژدرمانی می‌توانند به درمان درد پریودی کمک کنند، عبارتند از:

  • اسطوخودوس
  • نعناع تند
  • گل سرخ
  • رازیانه

۵. گرمادرمانی

گرم‌کردن ناحیه شکم و کمر می‌تواند درد را تسکین دهد. مطالعاتی در سال ۲۰۱۸ انجام شد که نشان داد، گرما به‌اندازه مصرف قرص‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی در درمان درد قاعدگی موثر است. اگر پد یا کیسه آب گرم ندارید، می‌توانید حمام آب گرم بگیرید یا از حوله گرم استفاده کنید.

یکی از روش‌های خوب برای ساخت پد گرمایشی در خانه استفاده از دو تکه پارچه و مقداری برنج خام است. دو تکه پارچه را به هم دوخته، داخل آن را پر از برنج خام کنید و آن قسمت سوراخ را نیز بدوزید. این کیسه را می‌توانید در ماکروویو قرار دهید تا گرم شود. سپس از آن برای گرم‌کردن شکم و کمر خود استفاده کنید.

Treatment of menstrual pain
برای کاهش درد در دوره قاعدگی می‌توان از پد گرم استفاده کرد.

۶. کاهش مصرف کافئین

مصرف کافئین باعث افزایش التهاب می‌شود. در دوره پریود افزایش التهاب باعث افزایش درد می‌شود. بهتر است مصرف کافئین را چند روز قبل از پریود تا زمان اتمام پریود کاهش دهید. کافئین به شکل‌های مختلفی در قهوه، چای، نوشابه، شکلات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود دارد.


۷. خواب کافی

خواب کافی در سلامت بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. در یک مطالعه مشخص شد که زنانی که دچار بی‌خوابی هستند، بیشتر دچار قاعدگی دردناک می‌شوند. برای جلوگیری از علائم شدید قاعدگی بهتر است به کیفیت خواب خود بیشتر توجه کنید. هر شب در یک ساعت معین به رختخواب بروید و روتین شبانه‌ای برای خود ایجاد کنید.


۸. کاهش مصرف الکل و سیگار

الکل و تنباکو تاثیرات منفی در بدن داشته و سلامت کلی بدن را تهدید می‌کنند. این نوع مواد باعث افزایش التهاب شده و در دوره پریود باعث افزایش علائم دردناک قاعدگی می‌شود. برای کاهش دردهای شدید قاعدگی باید مصرف سیگار و الکل را به حداقل برسانید.


۹. مصرف داروهای مسکن

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی جز داروهایی هستند که می‌توان برخی از آنها را بدون نسخه تهیه کرد. این دسته از داروها به کاهش درد پریود کمک کرده و علاوه بر درد، خونریزی قاعدگی را نیز کاهش می‌دهند. داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن برای درمان درد پریود توصیه می‌شوند.

درمان درد پریود شدید در طب سنتی

در طب سنتی برای کاهش و درمان درد قاعدگی مصرف گیاهان دارویی پیشنهاد می‌شود. برخی از گیاهان در کاهش درد موثر هستند. به‌عنوان‌مثال دم‌نوش زنجبیل همراه با مقداری عسل و لیمو می‌تواند یک گزینه خوب برای تسکین درد باشد. مصرف ریحان نیز در تسکین درد دوره پریود موثر است. می‌توانید ریحان را همراه غذا میل کنید یا آن را به‌صورت دم‌نوش سه بار در روز استفاده کنید. در ادامه انواع گیاهان دارویی موثر را ذکر می‌کنیم.

طب سوزنی نیز می‌تواند در درمان درد موثر باشد. در طب سوزنی نقاط خاصی از پوست تحریک شده و تاثیراتی در بدن ایجاد می‌کند.


درمان درد قاعدگی با گیاهان دارویی

برخی از گیاهان ترکیبات ضدالتهابی و ضد اسپاسم هستند که انقباضات عضلانی و تورم را کاهش می‌دهند. برای درمان درد پریود می‌توان از این گیاهان استفاده کرد. برخی از بهترین گیاهان برای درمان درد قاعدگی عبارتند از:


۱. چای بابونه

در سال ۲۰۱۲ مطالعاتی روی چای بابونه انجام شد و نشان داد که سطح گلیسین در ادرار را افزایش می‌دهد. چای بابونه به رفع اسپاسم عضلانی کمک می‌کند. گلیسین نوعی شل‌کننده اعصاب است. حداقل یک هفته قبل از شروع پریود روزی دو فنجان چای بابونه بنوشید تا تاثیر خود را ایجاد کند.


۲. دانه رازیانه

در سال ۲۰۱۲ مطالعاتی روی زنان ۱۵ تا ۲۴ سال انجام شد. یک گروه در دوره پریود دانه رازیانه مصرف کردند و در گروه دیگر از دارونما استفاده شد. گروهی که این گیاه دارویی را استفاده کردند، حس آرامش داشته و کمی از درد آنها کاسته شده بود. اما گروه دیگر هیچ تغییری گزارش نکردند. از روزی که پریود شما شروع می‌شود، به مدت ۳ روز و ۴ بار در روز حدود ۳۰ میلی‌گرم دانه رازیانه مصرف کنید تا درد پریود درمان شود.


۳. دارچین

در سال ۲۰۱۵ مطالعاتی در مورد تاثیر دارچین در کاهش علائم پریود انجام شد. گروهی که از کپسول دارچین استفاده کردند، خونریزی، درد، تهوع و استفراغ کمتری داشتند. در سه روز اول پریود سه بار در روز از دارچین استفاده می‌کنید. می‌توانید این گیاه دارویی را به شکل کپسول یا دم‌نوش استفاده کنید.


۴. زنجبیل

یک مطالعه روی دانشجویان انجام شد و نشان داد که مصرف ۲۵۰ میلی‌گرم پودر زنجبیل ۴ بار در روز به مدت ۳ روز باعث کاهش درد شد. همچنین این تحقیق نشان داد که تاثیر زنجبیل به‌اندازه داروی ایبوپروفن است. دم‌نوش زنجبیل در دوره پریود پیشنهاد می‌شود. برای درمان درد قاعدگی می‌توانید تکه کوچکی از زنجبیل را در آب داغ رنده کرده و پس از چند دقیقه این دم‌نوش را میل کنید.


۵. شوید

دررابطه‌با تاثیر شوید در درمان درد پریودی نیز مطالعاتی انجام شده است. در این تحقیقات مشخص شد مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم شوید به‌اندازه داروی مفنامیک اسید در درمان درد پریود موثر است. سعی کنید دو روز قبل از سیکل قاعدگی مصرف این گیاه دارویی را شروع کنید و تا ۵ روز ادامه دهید.

۶. خواص بومادران برای رحم

یکی از داروهایی که در کاهش درد پریودی و حتی شروع خونریزی پریود موثر است، بومادران است. این گیاه با آرام کردن ماهیچه‌های رحمی درد را کاهش می‌دهد و باعث بهبود دردهای پریودی می‌شود. خواص گیاه بومادران بسیار است و یکی از مهم‌ترین ارگان هدف آن رحم است.

Period pain
اگر درد پریود به قدری شدید است که در فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کرده است، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

درمان درد پریود شدید

گاهی درمان‌های خانگی برای درد قاعدگی کارساز نبوده و باید به دنبال روش‌های پزشکی بود. زمانی که برای درمان درد پریود به پزشک مراجعه می‌کنید، احتمالا متخصص باتوجه‌به علت و شدت درد پریود یکی از روش‌های زیر را به شما توصیه می‌کند.

درد شدید پریود کلافه‌ت کرده؟ بهترین راه تکسین درد رو از پزشک بپرس.

۱. مصرف مسکن

یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای درمان درد پریودی مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن، ژلوفن و ناپروکسن است. با مصرف این داروها یک روز قبل از شروع پریود می‌توان درد و گرفتگی عضلات را کاهش داد. گاهی ممکن است پزشک دیگر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی تجویزی را توصیه کند. این داروها قوی‌تر بوده و درد را بهتر درمان می‌کنند.

معمولا باید مصرف دارو را با شروع قاعدگی یا به‌محض بروز علائم پریود شروع کرد. باید دارو را طبق دستور به مدت ۲ تا ۳ روز یا تا زمان کاهش علائم مصرف کنید.


۲. داروهای کنترل بارداری هورمونی

قرص‌های ضدبارداری خوراکی که برای جلوگیری از بارداری مصرف می‌شوند، حاوی انواع هورمون‌ها هستند. این قرص‌ها از تخمک‌گذاری جلوگیری کرده و درد قاعدگی را کاهش می‌دهند. افرادی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند، معمولا پریود‌های سبکی را تجربه می‌کنند.

این هورمون‌ها را می‌توان به چندین شکل دیگر علاوه بر قرص تهیه کرد. انواع روش‌های تزریقی، چسب پوستی، ایمپلنت زیر پوست بازو یا دستگاه داخل رحمی (IUD) وجود دارند که پزشک باتوجه‌به شرایط شخص یکی از این روش‌ها را پیشنهاد می‌دهد.


۳. عمل جراحی

اگر پزشک تشخیص دهد که علت دردهای قاعدگی اختلالی مانند اندومتریوز یا فیبروم است، عمل جراحی را توصیه می‌کند. جراحی به کاهش علائم بیماری کمک کرده و درد شدید را درمان می‌کند. گاهی تنها گزینه برداشتن رحم با جراحی است. این روش تنها در صورتی انجام می‌شود که روش‌های دیگر جواب ندهد و شخص قصد بچه‌دار شدن نداشته باشد.

برای درمان درد پریود به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر درد پریود شما بسیار شدید است یا همراه با درد خونریزی شدید دارید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید. گاهی ممکن است درد انجام فعالیت‌های روزانه را مختل کند و مصرف داروهای مسکن نیز تاثیری در کاهش درد نداشته باشد. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌هایی مانند سونوگرافی یا آزمایش خون می‌توان علت این مشکل را تشخیص داد. متخصص پس از تشخیص علت آن، داروهای لازم را تجویز کرده یا جراحی را پیشنهاد می‌دهد.

برای پیداکردن بهترین دکتر زنان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای درمان درد هستید، مصرف داروهای مسکن بدون نسخه بهترین گزینه است. اما اگر این داروها روی درد قاعدگی تاثیری نداشت، باید به پزشک مراجعه کنید. به‌ویژه اگر خونریزی شدید در پریودی دارید، مراجعه به پزشک ضروری است. متخصص ممکن است از داروهای قوی‌تر یا قرص‌های ضدبارداری برای تسکین درد استفاده کند.

در روز اول پریود معمولا درد قاعدگی شدیدتر است. اگر درد زیادی دارید، بهتر است از قرص‌های بدون نسخه برای تسکین درد استفاده کنید. مصرف این قرص‌ها را بیشتر از ۳ الی ۵ روز ادامه ندهید. در روز اول پریود استفاده از پد گرم یا کیسه آب گرم نیز می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش درد باشد. به‌خصوص پریود و بلوغ جنسی دختران معمولا با دردهای شدیدتر و خونریزی بیشتر همراه است. در دو سال اول پریود بهتر است با داروهای مسکن درد را کاهش داد.

برای کاهش دل درد در این دوره می‌توانید علاوه بر مصرف داروهای مسکن از پد گرمایشی نیز استفاده کنید. قرار دادن یک حوله گرم یا کیسه آب گرم روی شکم تاثیر زیادی در کاهش درد دارد.

اگر بعد از قاعدگی درد زیر شکم و کمر شما متوقف نمی‌شود، علت آن دیسمنوره ثانویه است. معمولا این عارضه جدی نیست. اما گاهی می‌تواند نشانه بیماری زمینه‌ای باشد. به همین دلیل باید در این شرایط به متخصص زنان مراجعه کنید تا علت آن تشخیص داده شود. برای مشاوره با دکتر زنان می‌توانید از سایت دکترتو استفاده کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.
برای درمان این درد باید از مصرف الکل، کافئین و تنباکو خودداری کنید. غذاهای چرب و شور را کاهش دهید. به‌طورکلی رژیم غذایی سالمی داشته باشید و آب به مقدار کافی مصرف کنید.

اگر درد سینه‌ها شدید است، می‌توانید از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به کاهش درد سینه کمک می‌کنند. سعی کنید مصرف نمک، شکر، کافئین و لبنیات را نیز کاهش دهید.

برای کاهش کمردرد در دوران قاعدگی می‌توانید از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. سعی کنید به طور منظم ورزش کنید تا در دوره پریود درد کمتری در ناحیه کمر احساس شود. استفاده از پد گرم یا حمام گرم نیز گزینه خوبی است.

براید درمان درد پریود می‌توان از انواع قرص‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی استفاده کرد. معمولا برای تسکین درد قرص‌های ایبوپروفن، ناپروکسن یا استامینوفن کارساز است. گاهی هم ممکن است پزشک برای دردهای خفیف تا متوسط داروی مفناکیک اسید تجویز کند. مفنامیک اسید علاوه بر کاهش درد، خونریزی را کاهش می‌دهد.

نوشیدن شیر می‌تواند در درمان درد پریودی موثر باشد. شیر علاوه بر افزایش آب بدن باعث افزایش سطح کلسیم در بدن هم می‌شود. مصرف کافی کلسیم می‌تواند در تسکین درد قاعدگی موثر باشد. سعی کنید روزانه از مواد حاوی کلسیم از جمله لبنیات کم‌چرب استفاده کنید.

برای درمان درد پریودی باید رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید. سعی کنید مصرف میوه، سبزیجات و غذاهای پر فیبر را افزایش دهید. از خوردن غذاهای چرب و شور خودداری کنید. مصرف آب و مواد غذایی سرشار از آب مانند کاهو یا خیار نیز در دوره قاعدگی توصیه می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان درد پریود

  1. لیلا گفت:

    سلام چطور میتوان پریود را منظم کرد ؟ لطفا راهکار نشون بدین

  2. hani گفت:

    سلام
    ببخشید من خیلی درد دارم خیلی خیلی شدیده در حدی ک فقط گریه میکنم و عر میزنم
    باید چیکارکنم ؟؟

    1. فاطمه گفت:

      دوست عزیزم پیشنهاد میکنم ازشیاف دیکلوفناک ۱۰۰استفاده کنید برای درد شدیییدعااالیه
      امتحان کنید پشیمون نمیشید🙏🏻😊

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        فاطمه عزیز
        بله از روش های درمانی مناسب برای درد های پریودی می باشد
        ولی مراقب عوارض ان هم باشید
        تندرست باشید

    2. فاطمه گفت:

      دوست عزیزم پیشنهاد میکنم از شیاف دیکلوفناک ۱۰۰استفاده کنید برای درد شدید عاااالیه
      امتحان کنید پشیمون نمیشید🙏🏻😊❤️

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله از روش های درمانی مناسب برای دیس منوره می باشد
        ولی مراقب عوارض ان هم باشید
        تندرست باشید

  3. مینااشعری گفت:

    با سلام جوابهاتون بسیار قانع کننده اس سپاسگزارم

  4. ناشناس گفت:

    زیر شکمم درد میکنه چی بخورم ک پریود نشم

  5. شوتک بخور نبات داغ گفت:

    منم خیلی درد دارم

  6. سحر گفت:

    دردم خیلی زیاده چی بخورم یکم اروم شم اصلا نمیتونم تکون بخورم حالم خوب نیست زیر شکمم درد میکنه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در مقاله راه های کاهش درد بیان شده و برای داشتن اطلاعات بیشتر نیز می تونید از این لینک با متخصص مامایی مشاوره تلفنی یا متنی داشته باشی.
      مشاوره تلفنی زنان، بارداری، زایمان

  7. زهرا گفت:

    سلام هر وقت زمان مریضیم میشه خیلی کمر درد شدید میگیرم شکم خیلی درد میگره. حتی چند بار میرم دستشویی فایده نداره از قطره ویتاگتوس استفاده میکردم
    گاهی وقتا میدیم قطره اثر نداره مسکن… استفاده میکنم
    چه کار کنم تا در زمان مریضی درد کمتری داشته باشم

  8. عسل گفت:

    پریودم خیلی درد دارم چی کار کنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در زمان پریود با ترشح هورمون و اتصال به گیرنده های خود بر روی رحم موجب ایجاد انقباض و ایجاد درد می شود. روش های دارویی و غیر دارویی برای کاهش درد وجود دارد که بهتره برای راهنمایی بیشتر به متخصص زنان مراجعه کنید.
      پزشک متخصص زنان

      1. Fati گفت:

        سلام من خیلی درد دارم و دسترسی ب خیلی چیزا ندارم که آروم بشم چیکار کنمم

    2. نیلا گفت:

      واقعا من خیلی درد دارم بخصوص در ناحیه شکم چی کارکنم😥😥😥😥😥

    3. مهتا گفت:

      ای دلم خیلی درد شدیدی دارم

      گل سرخ و نعنا و رازیانه الان تو دسترسم نیس چکارکنمممم

  9. محمدرضا گفت:

    سلام همسرم دچار بیماری کم کاری تیروئید میباشد یعنی تنها داروی مداومی که مصرف می‌کند لووتیروکسین است ..جدیدا نقاطی از بدن ایشان بصورت ناگهانی و بدون اینکه اصابت به چیزی یا جایی کرده باشه در فاصله زمانی خواب شبانه …بصورت ناگهانی کبود می‌شود…لطفا راهنمایی فرماییداز چه پزشکی کمک بگیرم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتره برای بررسی مشکلات خون و بررسی فاکتورهای خونی و یافتن علت خونمردگی ها و کبودی ها به متخصص هماتولوژی مراجعه کنید. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
      متخصص خون

    2. کبری گفت:

      سلام خسته نباشی من پریودم خیلی درد دارم

  10. فروش فوری سیم کارت گفت:

    رااهی برای مقابله با جوش زدن های دوران پریودی هست واقعا کلافه کنندس!

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      جوش های هورمونی رو میتوان با مصرف دارو تحت کنترل در آورد. به متخصص پوست مراجعه کنید.
      پزشک متخصص پوست