کاشت مژه والیوم، راهی برای حجم دادن به مژه ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت مژه والیوم روشی برای زیباتر نشان دادن چشم‌ها است که مژه‌های پرپشت و بلندی ایجاد می‌کند. سبکی بیشتر، دوام بالاتر و ظاهری حجیم و پر از مزایای اکستنشن مژه والیوم هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاشت مژه والیوم

کاشت مژه والیوم یکی از تکنیک‌های محبوب اکستنشن است که باعث حجیم‌تر و بلندتر شدن مژه‌های طبیعی می‌شود و بیشتر برای افرادی که مژه‌های نازک و کم پشتی دارند مناسب است. در این تکنیک برخلاف تکنیک اکستنشن کلاسیک که هر تار مصنوعی روی یک تار مژه طبیعی نصب می‌شود، دو تا پنج تار مژه مصنوعی به مژه‌ها اضافه می‌شود. این تکنیک سبک‌تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. در ادامه با ما باشید تا با تکنیک جذاب این نوع کاشت مژه بیشتر آشنا شوید.

اگر در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت مژه یا عوارض این روش زیبایی سوال دارید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با پزشکان وجود دارد.

کاشت مژه والیوم چیست؟

این روش کاشت مژه موقت یا دائم انواع مختلفی دارد. از ظاهر طبیعی که حجم و طول کمی به مژه‌ها می‌دهد تا ظاهری بسیار حجیم و پر که چشم‌ها بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند. مژه‌هایی که استفاده می‌شوند معمولا در اندازه‌های ۶ میلی‌متر تا ۱۸ میلی‌متر با انحنا و خمیدگی متفاوت هستند که باعث درشت‌تر و زیباتر دیده شدن چشم‌ها می‌شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Volume eyelash extensions vary from a natural look which adds some length and volume, to a very dramatic and full look
ترجمه متن:
اکستنشن مژه والیوم از مدل با ظاهری طبیعی که کمی طول و حجم می‌دهد تا ظاهری بسیار چشمگیر می‌تواند متفاوت باشد.

schoolofglamology

انواع کاشت مژه والیوم

انواع کاشت مژه برای چشم‌ها با مدل‌های مختلف استفاده می‌شوند. این تکنیک بسته به تارهای مصنوعی استفاده شده انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

این روش انواع مختلفی دارد از ظاهر طبیعی که حجم و طول کمی به مژه‌ها می‌دهد تا ظاهری بسیار حجیم و پر که چشم‌ها بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند.
این روش انواع مختلفی دارد از ظاهر طبیعی که حجم و طول کمی به مژه‌ها می‌دهد تا ظاهری بسیار حجیم و پر که چشم‌ها بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند.

۱. کاشت مژه والیوم گربه ای

کاشت مژه والیوم گربه‌ای که به آن کت آیز هم می‌گویند بیشتر برای کشیده‌تر نشان دادن چشم‌های گرد به‌کار می‌رود. در این مدل، در قسمت جلوی چشم تارهای کوتاه استفاده می‌شود و هرچقدر به گوشه چشم نزدیک‌تر شده طول تارها بلندتر می‌شود.

۲. کاشت مژه والیوم روسی

این تکنیک که به آن اکستنشن ۲ بعدی، ۳ بعدی یا ۶ بعدی می‌گویند روش کاشتی است که به هر تار مژه طبیعی ۲ تا ۶ تار مصنوعی اضافه می‌کنند. در این روش، جنس اکستنشن باید نازک و طبیعی باشد تا نتیجه کار مصنوعی و غیرطبیعی دیده نشود.

۳. کاشت مژه والیوم عروسکی

این روش یادآور عروسک‌های باربی است که مژه‌هایی با طول‌های مختلف به مژه‌های اصلی اضافه شده و انگار که روی مژه‌ها ریمل زده‌اید. این روش بیشتر برای افراد با چشم‌های پهن مناسب است و بیشتر در مهمانی‌های خاص کاربرد دارد که می‌خواهید یک مدل فانتزی داشته باشید.

۴. کاشت مژه والیوم اسپایکی

این تکنیک نسبت به نوع والیوم تراکم کمتری دارد و روی هر تار مژه ۲ تا ۴ تار مصنوعی اضافه می‌شود و حالت سه بعدی جذابی به مژه‌ها می‌دهد. در مدل والیوم اسپایکی جهت مژه‌ها نسبتا ملایم و رو به بالا است.

۵. کاشت مژه والیوم نچرال (طبیعی)

این تکنیک از تکنیک‌های محبوب اکستنشن مژه است که تارهای ۶ تا ۱۷ میلی‌متری به تار مژه‌های اصلی اضافه می‌شوند.

۶. کاشت مژه والیوم سنجابی

این مدل بیشتر برای چشم‌های بی حالت یا با حالت افتاده مناسب است که مژه‌های بلندتر در قسمت وسط پلک قرار گرفته و مژه‌های کوتاه‌تر در قسمت خارجی و گوشه چشم‌ها قرار می‌گیرد.

۷. کاشت مژه والیوم سه بعدی

در اکستنشن مژه والیوم سه بعدی، حجم مژه‌ها ۳ برابر شده، چرا که روی هر تار مژه طبیعی، ۲ تا ۳ تار مصنوعی اضافه می‌شود. این مدل به‌خاطر استفاده از الیاف طبیعی نسبت به انواع دیگر کاشت مژه ظاهر زیباتر و طبیعی‌تری دارد. ظرافت بالا و ضخامت پایین در کنار انعطاف‌پذیری بالا و ظاهر طبیعی همگی از دلایل محبوبیت روش کاشت مژه والیوم سه بعدی هستند.

۸. کاشت مژه والیوم دو بعدی

این مدل اکستنشن مژه والیوم مانند مدل ۳ بعدی حجم مژه‌ها را ۲ تا ۳ برابر کرده و برای هر تار اصلی ۲ تا ۳ مژه مصنوعی نصب می‌شود.

کاربرد کاشت مژه والیوم

مهمترین کاربرد این روش، عدم نیاز به آرایش روزانه چشم‌ها است. حجم‌دهی مژه‌ها و زیباتر کردن چشم‌هایی که مژه‌های کوتاه یا کم‌حجم دارند. این تکنیک محبوب، مژه‌ها را بلندتر و حجیم‌تر نشان می‌دهد و زیبایی طبیعی به چشم‌ها می‌بخشد.

نمی‌دونی این روش کاشت مژه برات مناسبه یا نه؟

هر سوالی داری از متخصص بپرس.

کاشت مژه والیوم برای چه کسانی مناسب است؟

این روش بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که مژه پرپشت و مشکی دوست دارند و می‌خواهند با کاشت مژه تغییرات زیادی داشته باشند. به‌خصوص افرادی که چشم‌های گرد دارند بهترین گزینه برای این مدل کاشت هستند.

کاشت مژه والیوم برای چه کسانی مناسب نیست؟

درست است که این تکنیک باعث حجیم‌تر شدن و پرپشت‌تر نشان دادن مژه‌های کم پشت می‌شود، اما افرادی که مژه‌های خیلی کمی دارند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. چرا که در این تکنیک چند تار مژه مصنوعی فقط به یک تار مژه اصلی چسبانده می‌شود، درنتیجه احتمالا نباید انتظار حجم زیادی داشته باشید.

همچنین اگر چشم‌های حساسی دارید، بهتر است سراغ این روش نروید. دلیل سوزش چشم بعد از کاشت مژه می‌تواند حساسیت زیاد چشم‌ها باشد.

مزایای کاشت مژه والیوم

مهم‌ترین مزیت این مدل اکستنشن عدم نیاز به آرایش روزانه چشم‌ها است چرا که همیشه چشم‌هایتان زیباست و دیگر نیازی به ریمل زدن ندارید؛ این یعنی برای آرایش زمان کمتری را صرف می‌کنید. ظاهر طبیعی این مدل مژه‌ها اعتماد به‌نفس‌تان را بالاتر می‌برد. دیگر مزیت مهم این نوع کاشت هم نتیجه طبیعی و چشم‌گیر آن است.

روش انجام کاشت مژه والیوم

این روش، تکنیکی است که دقت بالایی می‌خواهد تا آسیبی به مژه‌های اصلی نرسد بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این کار را در مرکز یا سالن آرایش معتبری نزد فرد متخصص یا مژه‌کار حرفه‌ای انجام دهید. روش انجام کاشت مژه والیوم به شرح زیر است:

  • ضخامت مژه مصنوعی بر اساس حالت چشم، پلک‌ها، مژه‌های اصلی و اندازه چشم انتخاب می‌شود. اگر نوع طبیعی‌تر می‌خواهید بهترین ضخامت ۰.۷ درصد است.
  • در مرحله بعدی، فن سازی براساس تراکم مژه‌های اصلی انجام می‌شود و می‌توانید مدل ۲ بعدی، ۳ بعدی تا ۶ بعدی را انتخاب کنید، مثلا ۲ بعدی یعنی دو تار مصنوعی روی هر فن نصب می‌شود.
  • برای نصب و کاشت تارها ابتدا باید چشم کامل تمیز شود و هیچ خط چشم یا ریملی روی مژه‌ها و چشم‌ نباشد. بهتر است از پاک‌کننده ملایم و بدون چربی و الکل برای تمیز و آماده کردن چشم استفاده شود.
  • در این مرحله باید قسمت انتهایی فن را داخل چسب برده و در پایین‌ترین قسمت مژه اصلی بچسبانید. بهتر است قبل از شروع کار، تست حساسیت چسب بگیرید.
  • مرحله چسباندن حساسیت بالایی در این تکنیک دارد که هر فن نباید به دو تار مژه وصل شود چرا که از نظر ظاهری زشت دیده می‌شود. دیگر کار تمام است و به مشتری بگویید که تا ۲۴ ساعت آب و شوینده‌ای به چشم‌ها نرسد تا چسب شل نشود.
افرادی که مژه‌های خیلی کمی دارند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند.
افرادی که مژه‌های خیلی کمی دارند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند.

کاشت مژه والیوم چقدر طول میکشد؟

بسته به نوع مدلی که انتخاب می‌شود و تراکم تارهای اصلی و مصنوعی کاشت مژه والیوم حدود ۲ ساعت تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

حجم کاشت مژه والیوم چقدر است؟

بسته به نوع والیوم انتخابی حجم کاشت متفاوت خواهد بود مثلا برای نوع اکستنشن ۲ تا ۳ بعدی، ۷۰ تا ۹۰ درصد مژه‌ها تحت کاشت قرار می‌گیرند.

آمادگی های قبل از کاشت مژه والیوم

قبل از انجام اکستنشن مژه حتما درمورد مرکز یا سالن آرایشی که قرار است این کار را انجام دهید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که بهداشت را رعایت کرده و از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد استفاده می‌کنند. مهارت، سابقه کار و رضایت مشتریان قبلی از مژه کار اهمیت زیادی در میزان رضایت شما از نتیجه کار دارد.

مهم‌ترین آمادگی قبل از کاشت مژه، آماده کردن چشم و مژه‌ها است که باید عاری از هرگونه آلودگی، چربی و مواد آرایشی باشند. بهتر است مژه‌ها را تمیز بشویید. اگر چشم‌های حساسی دارید حتما از قبل اطلاع دهید و از کیفیت و استاندارد محصولات مورد استفاده برای اکستنشن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت احتمال درد و عفونت چشم وجود دارد و باید برای درمان چشم درد به متخصص چشم مراجعه کنید.

قبل از انجام اکستنشن مژه حتما درمورد مرکز یا سالن آرایشی که قرار است این کار را انجام دهید تحقیق کنید.
قبل از انجام اکستنشن مژه حتما درمورد مرکز یا سالن آرایشی که قرار است این کار را انجام دهید تحقیق کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مژه والیوم

برای افزایش ماندگاری و دوام این روش باید مراقبت های بعد از اکستنشن مژه را انجام دهید:

  • ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت بعد کاشت از تماس با آب، حمام و بخار آب خودداری کنید، چرا که باعث شل شدن چسب مژه می‌شود.
  • بعد از شستشوی صورت، اجازه دهید مژه‌ها خودشان خشک شوند یا با دستمال نرم با فشار حداقلی آن‌ها را خشک کنید. روش تمیز کردن اکستنشن مژه در ماندگاری آن تاثیر زیادی دارد.
  • استفاده از سشوار برای خشک کردن اکستنشن‌های خیس مجاز نیست چرا که چسب مژه را شل می‌کند.
  • تا ۲۴ ساعت بعد کاشت از لوازم آرایش اطراف چشم و پلک خودداری کنید تا اثرگذاری چسب مژه‌ها بیشتر شود.
  • برای شستشوی صورت و مژه‌ها از شوینده‌های ملایمی مثل شامپو بچه، میسلار واترهای بر پایه آب، و شوینده‌های فاقد چربی، الکل و پارابن استفاده کنید.
  • در صورتی که تا چند ساعت بعد کاشت احساس خارش، التهاب یا حساسیت پوستی دارید حتما به مژه‌کار اطلاع بدهید و در صورت تشدید به متخصص چشم مراجعه کنید.
  • کشیدن مژه‌ها راه مناسبی برای جداسازی و ریموو مژه‌ها نیست چرا که باعث ریزش مژه‌های طبیعی خودتان می‌شود.
  • مصرف ریمل ضد آب یا ریمل‌های روغنی روی اکستنشن مژه والیوم توصیه نمی‌شود چرا که ریزش مژه‌ها را دنبال دارد.

عوارض کاشت مژه والیوم

این روش در کنار مزایای زیادی که دارد ممکن است معایب و عوارضی هم ایجاد کند. از جمله عوارض اکستنشن مژه به روش والیوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اجرای سخت و نیاز به تجربه و تسلط بالای تکنسین
  • هزینه بالا نسبت به سایر روش‌های اکستنشن
  • نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر در مقایسه با سایر مدل‌ها
  • ضرورت بیشتر به ترمیم برای افزایش طول عمر

بعد از کاشت مژه والیوم دچار عوارض جدی شدی؟ همین حالا با متخصص مشورت کن.

کاشت مژه والیوم خوبه؟

اگر دوست ندارید ساعت‌های زیادی را صرف آرایش چشم‌ها کنید قطعا کاشت مژه والیوم گزینه خوبی است.

فرق کاشت مژه والیوم و مگاوالیوم

اکستنشن مژه والیوم و مگاوالیوم شباهت زیادی به‌هم دارند اما حجم مژه‌ها در تکنیک مگاوالیوم بیشتر و پرپشت‌تر دیده می‌شود.

اکستنشن مژه والیوماکستنشن مژه مگاوالیوم
ضخامت بیشتری دارد.رنگ مشکی‌تری دارد.
حجم کمتر نسبت به مدل مگا والیوموزن کمی دارد.
تار مژه کمتری استفاده می‌شود.آسیب کمتر مژه‌های اصلی
 ظاهر پرپشت‌تر و پرحجم‌تر
 تار مژه بیشتری استفاده می‌شود.
 ضخامت کمتر
کاشت مژه والیوم و مگا والیوم

کاشت مژه والیوم بهتره یا کلاسیک؟

از آنجایی که این روش، دوام و ماندگاری بیشتری دارد و ظاهر حجیم‌تر و پرپشت‌تری ایجاد می‌کند به‌همین خاطر نسبت به روش کاشت مژه کلاسیک بهتر است. البته بستگی به سلیقه شما هم دارد که چه مدل اکستنشنی بخواهید.

متن انگلیسی:
Classic lashes require little preparation, so they’re more affordable if budget is important to your clients
ترجمه متن:
اکستنشن کلاسیک آمادگی زیادی لازم ندارد و به‌همین دلیل از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است و به‌همین خاطر برای افرادی که به قیمت توجه دارند گزینه بهتری است.

schoolofglamology

قیمت کاشت مژه والیوم

قیمت این تکنیک از ۵۵۰ هزار تومان شروع می‌شود که بسته به تکنسین، مواد اولیه، و مرکزی که کاشت در آن انجام می‌شود متفاوت خواهد بود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

کاشت مژه والیوم تکنیکی است که با اضافه کردن تار موهای مصنوعی به مژه‌های طبیعی ظاهر پرپشت‌تر، بلندتر و حجیم‌تری به مژه‌های اصلی می‌دهد. این تکنیک محبوب طرفداران زیادی دارد و بیشتر برای چشم‌هایی با تار مژه نازک و کم پشت و کوتاه مناسب است. سبکی مژه‌های اضافه شده و ماندگاری بیشتر آن‌ها باعث شده که نسبت به سایر مدل‌های اکستنشن مژه بیشتر کاربرد داشته باشد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید کار را به دست متخصص مجرب و تکنسین حرفه‌ای بسپاریم که رضایت مشتری بالایی داشته باشد و از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد استفاده کند تا ماندگاری اکستنشن‌ها بیشتر شود، و کمترین عوارض احتمالی مثل التهاب، عفونت، یا خارش شدید چشم و پلک را برای فرد ایجاد کند. در صورتی که بعد اکستنشن مژه والیوم دچار التهاب یا عفونت چشمی شدید یا عوارض پس از چند ساعت بدتر شدند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای بررسی عوارض و مراقبت‌های کاشت مژه والیوم باید با متخصص پوست و مو یا چشم پزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین پوست و مو و همچنین مشاوره آنلاین دکتر چشم پزشک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

دوام و ماندگاری مژه والیوم حدود ۴ تا ۵ هفته است.

اکستنشن مژه والیوم از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مژه است که روی هر تار اصلی ۲ تا ۵ مژه مصنوعی قرار می‌گیرد.

بهتر است برای اینکه آسیبی به مژه‌های اصلی نرسد برای ریموو دوباره به سالن مراجعه کنید. اما اگر قصد جدا کردن مژه‌های والیوم در خانه را دارید گوش پاک‌کن آغشته به روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی مژه بکشید تا تارهای مژه جدا شوند. بعد با یک پاک‌کننده ملایم بدون الکل روغن اضافی را از روی چشم پاک کنید.

بله این تکنیک برای افرادی مناسب است که مژه‌های کوتاه دارند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن