پلاسماتراپی خط خنده چیست و چقدر تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در برخی افراد کم کم چین و چروک‌هایی در اطراف خط خنده ایجاد می‌شود. با افزایش سن تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش یافته و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. اگر به دنبال روش روش زیبایی غیرتهاجمی و غیرجراحی برای طراوت پوست و کاهش و از بین بردن خط خنده هستید، پلاسماتراپی خط خنده راهکاری برای درمان چین و چروک‌های پوستی صورت است که ظاهر خط خنده را بهبود می‌بخشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
پلاسماتراپی خط خنده

پلاسماتراپی خط خنده روش زیبایی پیشرفته‌ای است که به منظور کاهش خطوط و چروک‌های خنده در مناطقی مانند ناحیه اطراف دهان و چشم ها استفاده می‌شود. این تکنیک نوظهور در صنعت زیبایی روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی و زیباسازی پوست صورت است که نه تنها چین و چروک پوستی و خط خنده را از بین می‌برد بلکه برای درمان جای آکنه، جوش و اسکار و از بین بردن لک‌های پوستی هم کاربرد دارد.

در واقع، پلاسما جت خط خنده به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی، مزایای بسیاری مانند عملکرد طبیعی پوست، کاهش خطر عوارض جانبی، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره سریع‌تر نسبت به روش‌های جراحی، و عدم نیاز به تهیه پروتکل‌های خاص قبل و بعد از انجام عمل برای بیمار دارد. در ادامه با ما باشید تا با پلاسماتراپی خط خنده، مزایا و عوارض این روش زیبایی جدید بیشتر آشنا شوید.

اگر تصمیم دارید پلاسمای خط خنده انجام دهید، حتما با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

پلاسماتراپی خط خنده چیست؟

پلاسما تراپی خط خنده روش زیبایی غیرجراحی و غیرتهاجمی است که چین و چروک و خطوط خنده را برطرف می‌کند. خطوط خنده چین و چروک‌های اطراف بینی و گوشه‌های لب هستند که با افزایش سن، جنس پوست یا عوامل ژنتیکی ایجاد می‌شوند. در روش پلاسماتراپی خط خنده با پلاسماجت، نقاط بسیار ریز روی سطح پوست با فاصله بسیار کم از هم سوزانده می‌شوند.

پلاسماتراپی باعث تبخیر لایه زیرین پوست، تحریک سلول‌های پوستی و تولید کلاژن و الاستین خواهد شد. درنتیجه با ترمیم بافت مرده و تولید سلول‌های جدید، پوست قوام یافته و لیفت می‌شود، به‌علاوه اینکه چین و چروک و خطوط ریز از بین می‌روند. اگر قصد انجام پلاسما جت خط خنده را دارید بهتر است حتما سراغ پزشک متخصص زیبایی بروید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای پلاسماتراپی خط خنده

این روش عمدتا برای کاهش و بهبود خطوط و چروک‌های خنده در ناحیه اطراف دهان و چشم‌ها به‌کار می‌رود. ممکن است پزشک پلاسماتراپی پوست را برای بهبود تمامی نواحی صورت پیشنهاد دهد. از کاربردهای متداول آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطوط خنده و رفع چین و چروک صورت
  • تقویت، بازسازی و جوانسازی پوست
  • روشن‌تر شدن پوست و ترمیم خسارت‌های ناشی از عوامل محیطی
  • از بین بردن جای جوش، آکنه و اسکار
  • درمان خال، لک پوستی، زگیل یا گوشت اضافی
  • از بین بردن خطوط استریا (ترک پوستی)

پلاسماتراپی خط خنده برای چه کسانی مناسب است؟

پلاسماتراپی خط خنده برای افرادی مناسب است که مشکل خطوط و چروک‌های خنده در اطراف دهان و چشم‌ها دارند. عوامل دیگری مانند پیری، عوامل ژنتیکی، مصرف سیگار، آفتاب‌سوختگی، استفاده غیرمناسب از لوازم آرایشی و محصولات پوستی نیز می‌تواند منجر به ایجاد خطوط و چروک‌های خنده شوند.

کسانی که به دنبال روشی ملایم جوانسازی صورت و بازیابی سریع‌تر نسبت به روش‌های جراحی هستند، افرادی که عمل جراحی را به دلایلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند انجام دهند، ترس از عمل و بیهوشی دارند، یا امکان استراحت طولانی بعد روش‌های تهاجمی و بخیه ندارند، کسانی که نگران باقی ماندن جای زخم، بخیه یا اسکار عمل هستند از کاندیداهای مناسب این روش به شمار می‌آیند.

پوستت به پلاسماتراپی نیاز داره؟

برای بررسی دقیق مشاوره بگیر.

پلاسماتراپی خط خنده برای چه کسانی مناسب نیست؟

درست است پلاسما جت خط خنده روشی غیرتهاجمی است اما ممکن است در برخی موارد با عوارض و مشکلات ثانویه همراه باشد. افراد با شرایط زیر گزینه مناسبی برای این فرایند زیبایی نیستند:

  • عفونت فعلی در منطقه درمانی
  • هرچند هنوز اثر گاز پلاسماجت روی زنان باردار و شیرده مشخص نشده است اما بهتر است در این دوران انجام نشود.
  • افراد مبتلا به دیابت، صرع، مشکلات غدد و سرطان

مزایای انجام پلاسماتراپی خط خنده

پلاسماتراپی خط خنده، یک روش زیبایی غیرجراحی است که برای بهبود ظاهر خطوط و چروک‌های خنده در نواحی اطراف دهان و چشم‌ها، لیفت و محکم کردن پوست اطراف دهان استفاده می‌شود و مزایای زیادی دارد:

  • عدم نیاز به جراحی و بیهوشی
  • تجدید پوست و بهبود کلاژن و الاستین پوست، بهبود قابل مشاهده در کیفیت و ظاهر پوست و کاهش خطوط و چروک‌های خنده
  • زمان ریکاوری بسیار کوتاه است و بیمار به سرعت به فعالیت‌های روزمره خود برمی‌گردد.
  • اگرچه پلاسماتراپی خط خنده نیاز به تکرار در طول زمان دارد، اما نتایج آن می‌توانند برای مدت طولانی باقی بمانند. با توجه به تحریک تولید کلاژن، اثرات مثبت در پوست ممکن است تا چند ماه دوام داشته باشد.
  • محو کردن خطوط و چروک‌های پوستی ریز اطراف لب و بینی
  • لیفت، کشیدگی و قوام پوست اطراف دهان
قبل از انجام پلاسما جت خط خنده باید نکاتی را رعایت کنید.
قبل از انجام پلاسما جت خط خنده، مهم است که آمادگی لازم را داشته باشید.

روش انجام پلاسما تراپی خط خنده

این تکنیک زیبایی نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. بسته به ناحیه تحت درمان مدت زمان عمل متفاوت و بین ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد. پزشک نوک دستگاه پلاسما جت را در فاصله ۲ میلیمتری از سطح پوست می‌گیرد تا با گرما و حرارتی که به سطح پوست برخورد کرده، کلاژن سازی و تحریک سلول‌های پوستی اتفاق بیفتد.

آمادگی برای انجام پلاسماتراپی خط خنده

قبل از انجام پلاسما جت خط خنده، مهم است که آمادگی مناسب را داشته باشید:

  • قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام این کار با پزشک متخصص زیبایی یا پزشک متخصص پوست مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند وضعیت پوست شما را ارزیابی کنند و براساس ویژگی‌ها و سابقه پزشکی شما، توصیه‌های مناسب را ارائه دهند.
  • قبل از انجام این کار با پزشک خود در مورد این مسائل صحبت کنید و از عوارض احتمالی آن مانند التهاب، تورم، خونریزی، آسیب به عصب‌ها و عفونت باخبر شوید.
  • در صورتی که هرگونه دارو، مکمل یا ماده مصرفی دارویی استفاده می‌کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • آمادگی روحی و روانی قبل از انجام این کار مهم است. مطمئن شوید که حقیقتا این کار را دوست دارید و مایل به انجام آن هستید.
  • یک هفته قبل، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.
  • آزمایش‌های تجویزی پزشک را انجام دهید.
  • پرهیز از مصرف محصولات آرایشی روی پوست

نمی‌دونی پلاسما تراپی چه مراقبت‌هایی نیاز داره؟ از متخصص سوال کن.

مراقبت های لازم بعد از انجام پلاسماتراپی خط خنده

مراقبت‌های ضروری بعد از انجام پلاسما تراپی خط خنده عبارتند از:

  • عدم شستشوی ناحیه درمان تا ۲۴ ساعت بعد انجام
  • معمولا بعد از انجام پلاسما جت خط خنده پوست آن ناحیه به نور خورشید حساس‌تر می‌شود، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، ترجیحا چند روز بعد تزریق در معرض نور آفتاب قرار نگیرید یا در صورت نیاز از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • تا چندماه از ضدآفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • پرهیز از مصرف محصولات پوستی حاوی رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها، ترتینوئین یا هر مشتقی از ویتامین
  • تا ۴ روز بعد پلاسماتراپی از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • خودداری از حمام بخار، شنا، سونا و شستشو با آب داغ
  • برای کاهش التهاب، تورم و احساس ناراحتی می‌توانید از ماسک، کرم یا پدهای خنک کننده موضعی استفاده کنید.

عوارض و خطرات پلاسماتراپی خط خنده

اگر این کار را نزد پزشک متخصص انجام دهید عوارض و خطرات آن به حداقل می‌رسند. با این حال مانند هر روش درمانی زیبایی ممکن است پلاسماتراپی خط خنده هم عوارضی داشته باشد:

  • التهاب و تورم، قرمزی
  • عفونت
  • ایجاد اسکار یا لک دائمی روی پوست
  • تحریک پوست، خارش و درد
  • تغییرات پوستی
  • نتایج نامطلوب
مزایای پلاسماتراپی خط خندهمعایب و عوارض پلاسماتراپی خط خنده
عدم نیاز به جراحی و بیهوشیالتهاب، تورم و قرمزی
تجدید پوست و بهبود کلاژن و الاستین پوستاحتمال عفونت
زمان ریکاوری بسیار کوتاه استایجاد اسکار و لک روی پوست
لیفت، کشیدگی و قوام پوست اطراف دهاننتیجه نامطلوب
مزایا و معایب پلاسما تراپی خط خنده

متن انگلیسی:
The Jett Plasma treatment produces instant contraction of skin fibers and this process continues to take effect from the first 2-4 weeks up to 3 months. The effect of the treatment directly correlates to individual genetics, skin health, and to the number of treatments. If done correctly the effects can last 2-5 years
ترجمه متن:
درمان پلاسما جت باعث انقباض فوری الیاف پوست می‌شود و این روند از ۲-۴ هفته تا ۳ ماه ادامه می‌یابد. تأثیر درمان مستقیماً با ژنتیک فردی، سلامت پوست و تعداد درمان‌ها ارتباط دارد. اگر به درستی انجام شود اثرات می‌تواند ۲-۵ سال باقی بماند.

facebeautyscience

هزینه پلاسماتراپی خط خنده در دکترتو کلینیک

هزینه پلاسماتراپی خط خنده بسته به منطقه جغرافیایی، محل اجرای روش، تخصص پزشک و سطح مهارت و شهرت مرکز درمانی متفاوت خواهد بود. همچنین، هزینه ممکن است بر اساس تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب تعیین شود. بطور کلی، هزینه پلاسماتراپی خط خنده در مقایسه با روش‌های دیگر مانند تزریق بوتاکس کمتر است.

با این حال، هنوز نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد. بهتر است با مراجعه به مراکز زیبایی و پوستی مختلف در منطقه خود، اطلاعات دقیقتری در مورد هزینه‌های مربوطه کسب کنید. برای اطلاع از هزینه پلاسما تراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک نوبت دریافت کنید.

عوارض و خطرات پلاسما تراپی خط خنده بسیار کم است.
اگر این کار را نزد پزشک متخصص انجام دهید عوارض و خطرات آن به حداقل می‌رسند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

پلاسماتراپی خط خنده روش زیبایی غیرتهاجمی و غیرجراحی است که بدون نیاز به جراحی و عدم استفاده از مواد شیمیایی، با دستگاه پلاسماجت باعث تحریک سلول‌های پوستی و کلاژن سازی می‌شود. با بالا رفتن سن کم کم تولید کلاژن در پوست پایین می‌آید و شاهد افتادگی و بروز خطوط و چین و چروک روی پوست صورت و اطراف دهان و بینی هستیم.

اما به لطف این پدیده جدید دنیای زیبایی می‌توان چین و چروک‌های پوستی اطراف دهان و خط خنده را برطرف کرد و با لیفت و کشیدن پوست باعث جوانسازی و تقویت بافت صورت شد.

درست است که این روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود اما برخی عوارض و خطرات نظیر التهاب، عفونت، خونریزی، حساسیت و نتایج نامطلوب نیز ممکن است رخ دهند. مهم است که قبل تصمیم‌گیری در مورد پلاسما جت خط خنده، با پزشک متخصص مشورت کنید و تمامی نیازها، توقعات و ترس‌های خود را با او در میان بگذارید. پزشک می‌تواند در مورد نحوه اجرای روش، عوارض و خطرات مربوط به آن، نتایج ممکن و هزینه‌ها راهنمایی کند.

اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید، حتما با دکتر پوست و مو خوب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

پلاسماتراپی خط خنده در کل به عنوان روش غیرجراحی و غیرتزریقی جایگزین بوتاکس، ایمن و کم خطر در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است عوارض و خطراتی نظیر التهاب، عفونت، خونریزی، حساسیت و نتایج نامطلوب رخ دهند. درواقع این عمل زیبایی مبتنی بر تحریک طبیعی بازسازی پوست است بنابراین افراط و تفریط‌هایی که در دنیای عمل‌های جراحی سنتی دیده می‌شوند در این روش زیبایی جایی ندارند. پلاسما جت خط خنده پروسه درمانی بسیار سریع و کوتاهی است که بیشتر روی مراقبت‌های بعد از تزریق تاکید دارد. چرا که اگر مراقبت‌های ثانویه درست انجام نشوند احتمال التهاب و ماندن جای زخم وجود دارد.

نتایج پلاسما جت خط خنده دائمی بوده و سال‌ها قابل مشاهده است. اما لازم به ذکر است که افزایش سن و پیری را نمی‌توان متوقف کرد و پوست هم روزانه بعد از تزریق پیر می‌شود. میانگین ماندگاری این روش بین 2 تا 4 سال است.

نتایج پلاسماتراپی روی صورت بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است اما نتیجه کامل و واقعی دست کم 3 تا 4 هفته بعد از تزریق ملموس خواهد بود یعنی وقتی که پوست وارد فاز سوم التیام قرار می‌گیرد: رشد بافت‌های پیوندی و کلاژن‌ها. درست است که نتایج ممکن است به طور معمول در عرض چند هفته قابل مشاهده باشند، اما برای دستیابی به نتایج دائمی و ماندگار، ممکن است نیاز به چند جلسه درمانی با فواصل زمانی مناسب باشد. همچنین، هر فرد به طور متفاوتی به درمان پاسخ می‌دهد و زمان لازم برای دیدن نتیجه نهایی ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، با پزشک خود مشورت کنید.

پلاسماتراپی خط خنده نمی‌تواند خطوط خنده را کاملا بردارد. این روش معمولا برای کاهش ظاهر خطوط و چینش‌های خنده استفاده می‌شود، اما نمی‌تواند آن‌ها را کاملا حذف کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن