قرص لاغری ال کارنیتین چقدر در لاغری تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص لاغری ال کارنیتین نوعی مکمل دارویی است که طرفداران زیادی میان ورزشکاران دارد و اگر بدون تحرک و فعالیت جسمی، ورزش و رژیم غذایی صحیح نباشد، احتمال بازگشت وزن از دست رفته نیز وجود دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

قرص لاغری ال کارنیتین چقدر در لاغری تاثیر دارد؟

قرص لاغری ال کارنیتین نوعی مکمل دارویی است که طرفداران زیادی میان ورزشکاران دارد. برخی پزشکان هم به‌خاطر تاثیری که ال کارنیتین بر متابولیسم گلوکز و عضلات می‌گذارد، مصرف این قرص را برای برخی از بیماران تجویز می‌کنند. ال کارنیتین در واقع نوعی کارنیتین از مشتقات آمینواسیدهایی است که برای ساخت پروتئین‌ها در بدن به کار می‌روند.

این کارنیتین است که پیوند اسیدهای چرب بدن را شکسته و آن‌ها را به انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می‌کند. این ماده، تاثیراتی هم بر کاهش وزن و لاغری دارد و به‌ همین خاطر میان طرفداران تناسب اندام هم محبوبیت دارد، البته قابل ذکر است که بهتر است مصرف این قرص را تحت نظارت دکتر تغذیه برای لاغری انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با قرص لاغری ال کارنیتین و اثرات آن آشنا شویم.

قرص لاغری ال کارنتین چیست؟

به نقل از «medicalnewstoday» ال کارنیتین یکی از مشتقات اسید آمینه است که در بدن تولید می‌شود و به‌ واسطه مصرف مواد غذایی حاوی ال کارنیتین هم در دسترس است، اما قرص لاغری ال کارنیتین از دسته داروهای لاغری محصول شرکت‌های تولید مکمل‌های غذایی و دارویی است که به شکل قرص، پودر و ال کارنیتین مایع به‌عنوان مکمل تولید می‌شود. قرص لاغری ال کارنیتین قابلیت تبدیل چربی‌های ذخیره شده در بدن به انرژی را دارد. به‌طورکلی هدف از مصرف این قرص، چربی‌سوزی است.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

قرص ال کارنتین ۲۵۰ برای چیست؟

قرص ال کارنیتین ۲۵۰ برای کاهش وزن و لاغری مصرف می‌شود، چراکه این قابلیت را دارد تا چربی‌ها را در سرعت بالا بسوزاند. به‌‌علاوه اینکه، مصرف قرص ال کارنیتین ۲۵۰ باعث کاهش میل و اشتها در فرد می‌شود و انرژی را حین انجام فعالیت‌های ورزشی افزایش می‌دهد، درنتیجه سوخت‌وساز بدن بیشتر می‌شود.

از دیگر تاثیرات قرص ال کارنیتین ۲۵۰ بهبود باروری در خانم‌ها است، البته اگر همراه با کلومیفن مصرف شود. در آقایان هم مصرف قرص ال کارنیتین ۲۵۰ برای افزایش تحرک اسپرم و بهبود باروری تجویز می‌شود.

ال کارنیتین مایع چیست؟

به نقل از «examine» ال کارنیتین مایع شکلی از محصول ال کارنیتین است که به‌صورت شربت و محلول خوراکی ۱۰۰۰ بی‌اس‌کی ۱۰ عدد ویال خوراکی برای افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی بیشتر توصیه می‌شود. برخی از بدنسازان حرفه‌ای و ورزشکاران برای ارتقای سطح انرژی و چربی‌سوزی بیشتر حین تمرینات، ال کارنیتین مایع مصرف می‌کنند.

از تاثیرات قرص ال کارنیتین ۲۵۰ بهبود باروری در خانم‌ها است، البته اگر همراه با کلومیفن مصرف شود.

قیمت قرص لاغری ال کارنتین در سال ۱۴۰۲

در حال حاضر برندهای مختلفی از قرص لاغری ال کارنیتین در بازار وجود دارد، چراکه شرکت‌های تولیدی مختلفی سراغ تولید و عرضه این مکمل رفته‌اند. بنابراین، قیمت قرص لاغری ال کارنیتین بسته به نوع برند متغیر خواهد بود؛ علاوه بر آن اثرگذاری قرص، طعم، حجم و کیفیت محصول هم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

هرچند که قرص لاغری ال کارنیتین خارجی نسبت به برندهای داخلی و ایرانی تفاوت زیادی دارد، اما خوشبختانه امروزه برندهای ایرانی توانسته‌اند از پس این رقابت سنگین بربیایند و محصولی با کیفیت و اثرگذاری بالا عرضه نمایند که کاملا با قرص لاغری ال کارنیتین خارجی قابل مقایسه است.

طریقه یا نحوه مصرف

اگر میزان ال کارنیتین مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی روزانه تامین شود، دیگر نیازی به مصرف مکمل آن نیست، اما چنانچه بنا به هر دلیلی باید سراغ مصرف قرص ال کارنیتین بروید، باید طریقه یا نحوه مصرف آن را بدانید تا از عوارض خطرناک مصرف نادرست اجتناب نمایید.

این دارو به شکل قرص، کپسول، ویال خوراکی و تزریقی و شربت تولید می‌شود که بسته به ساختار بدنی و هدفی که از مصرف این مکمل دارید می‌توانید با مشاوره تلفنی متخصص تغذیه نحوه مصرف خود را مشخص کنید. دو میلی‌گرم از این قرص را باید در دو وعده صبح و پیش از فعالیت ورزشی مصرف کنید، البته این نکته مهم را به‌ خاطر داشته باشید که نحوه مصرف این مکمل که از نوع ایزومر دی کارنیتین است، حتما باید با تشخیص و تجویز پزشک باشد. پس از مصرف مکمل آب فراوان بنوشید و در صورتی‌که یک نوبت فراموش شود بلافاصله بعد از یادآوری، مکمل را مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص لاغری ال کارنیتین رو نمی‌دونی؟

پس مشاوره دارویی بگیر!

بهترین زمان مصرف

ال کارنیتین به‌خصوص ال کارنیتین مایع به‌ سرعت در بدن جذب می‌شود؛ بهترین زمان مصرف آن صبح‌ها یا پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی است. مصرف این قرص پیش از انجام ورزش و فعالیت بدنی باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به عضلات و بافت‌ها برسد، درنتیجه توان تمرینی ورزشکار بیشتر می‌شود.

ال کارنیتین به‌خصوص ال کارنیتین مایع به‌ سرعت در بدن جذب می‌شود؛ بهترین زمان مصرف آن صبح‌ها یا پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی است.

موارد مصرف و کاربردهای ال کارنیتین

از کاربردهای متداول ال کارنیتین کمک به کاهش وزن و لاغری و چربی‌سوزی است، به این شرط که مصرف مکمل همراه با تمرینات ورزشی مداوم و منظم باشد. مصرف این قرص باعث می‌گردد که درد عضلات و خستگی بعد ورزش هم کمتر شود، اکسیژن بیشتری به عضلات برسد و درنتیجه ریکاوری سرعت پیدا می‌کند. از دیگر کاربردهای ال کارنیتین می‌توان به تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در سالمندان اشاره کرد.

دوز مصرفی

میزان استانداردی که هر فرد در طول روز می‌تواند ال کارنیتین مصرف کند، ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم است که هم اثرگذاری کافی دارد و هم عوارض جانبی جدی و خطرناکی فرد را تهدید نمی‌کند. هرچند که دوز مصرفی استیل ال کارنیتین تا ۲۵۰۰ میلی گرم در روز هم مجاز است. متداول‌ترین دوز این مکمل‌ها قرص ال کارنیتین ۵۰۰ است.

برای اینکه بدون آسیب لاغر کنی، از دکتر مشاوره بگیر!

مزایای قرص لاغری ال کارنتین

قرص لاغری ال کارنیتین تنها برای تقویت عملکرد و استقامت ورزشی در ورزشکاران مناسب نیست، بلکه مصرف این مکمل مزایای دیگری هم دارد مانند:

  • بهبود نارسایی قلبی، حملات قلبی و دردهای قفسه سینه
  • التیام درد پا ناشی از کلسترول بالا و اختلال گردش خون
  • تقویت باروری در مردان با بالا بردن تعداد اسپرم
  • کاهش مسمومیت ناشی از داروهای سل
  • پیشگیری از عوارض جانبی اسید والپروئیک
  • درمان ریزش مو
  • کاهش وزن
  • کاهش خستگی
  • بهبود بیماری‌های کلیوی حاد

عوارض قرص ال کارنیتین برای لاغری

این قرص برای لاغری همانند هر مکمل دیگری در کنار کاربرد و مزایایی که دارد باعث بروز عوارض جانبی در برخی می‌شود. از جمله عوارض این قرص برای لاغری که بیشتر شایع هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکاتی درباره این قرص.
این قرص لاغری همانند هر مکمل دیگری عوارض خودش را دارد.

هشدارهای مربوط به مصرف

مصرف این قرص لاغری حتما باید با مشورت و تجویز پزشک باشد، به‌علاوه اینکه افراد مبتلا به دیابت، خانم‌های باردار و شیرده هم باید پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. اگر سابقه تشنج، صرع یا بیماری کلیوی دارید پزشک‌ را در جریان قرار دهید.

احتمال ایجاد تداخل دارویی با قرص ال کارنیتین وجود دارد حتی ممکن است با داروهای گیاهی و سایر مکمل‌های گیاهی هم تداخل داشته باشد که جزو هشدارهای مربوط به مصرف قرص لاغری ال کارنیتین است. افرادی که از کم‌کاری تیروئید رنج می‌برند هم باید مراقب مصرف این مکمل باشند، چراکه ممکن است علائم کم‌کاری تیروئید را تشدید کند.

برای آنکه بدانید با توجه به شرایط فیزیکی یا زمینه‌های بیماری آیا عوارضی گریبانگیر شما می‌شود، با مشاوره دارویی دکترتو خیال خود را برای مصرف ال کارنیتن راحت کنید.

موارد منع مصرف ال کارنتین

مصرف ال کارنیتین بیشتر از ۳ گرم در روز ممکن است عوارضی مثل تهوع، استفراغ، اسپاسم شکم، اسهال و بوی نامطبوع شود. در صورت مشاهده هرگونه از این علائم و داشتن بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی یا دیابت بلافاصله مصرف را قطع کنید. به طور کلی موارد منع مصرف این قرص عبارتند از:

  • افراد دیالیزی
  • افراد مبتلا به ناراحتی و اختلال گوارشی
  • افرادی که هدفشان کاهش وزن است، چراکه احتمال بی‌اشتهایی عصبی در فرد وجود دارد.

چه کسانی می ‌توانند از این قرص استفاده کنند؟

از آنجایی‌که خود بدن به‌‌صورت روزانه مقداری ال کارنیتین تولید می‌کند، مصرف آن در کودکان و بزرگسالان سالم ضروری نیست. معمولا میزان ال کارنیتین بدن گیاهخواران و وگان‌ها نسبت به سایرین کمتر است و برای تامین این فاصله می‌توانند از این قرص استفاده کنند. افراد مسن هم می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر از این قرص استفاده کنند.

افراد مسن می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر از قرص ال کارنتین استفاده کنند.

کسانی که می‌توانند از قرص ال کارنیتین برای لاغری استفاده کنندکسانی که نمی‌توانند از قرص ال کارنیتین برای لاغری استفاده کنند
کسانی که اضافه‌وزن زیادی دارند و کاهش وزن آنها با توقف مواجه شده‌است.کسانی که بیماری‌های قلبی دارند و فشار خون آنها زیاد است.
کسانی که دکتر تغذیه برای استفاده از این دارو به آنها نظر مثبتی داده‌است.آنهایی که بیماری‌های کلیوی و کبدی دارند.
کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و از سلامت نسبی برخوردارند.زنان باردار و شیرده نمی‌توانند از این دارو استفاده کنند.
افرادی که اشتهای زیادی دارند و اشتهای آنها با رژیم لاغری کم نمی‌شود.کسانی که به این داروی کاهش وزن حساسیت دارند.
افرادی که قند آنها تحت کنترل است.افرادی که با مصرف این دارو دچار عوارض جدی آن می‌شوند.
آنهایی که بیماری‌های قلبی ندارند.آنهایی که بیماری دیابت کنترل‌نشده دارند.
قرص ال کارنیتین برای لاغری برای چه کسانی مناسب است

مصرف قرص ال کارنتین در بارداری و شیردهی مجاز است؟

در حال حاضر مشخص نیست که آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بارداری اثر مثبتی دارد یا تاثیر منفی می‌گذارد. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود که برای کاهش ریسک احتمالی، از مصرف این قرص در بارداری پرهیز کنید. مصرف این قرص در دوره شیردهی اگر به‌صورت خوراکی و با تشخیص و تجویز پزشک باشد خطری ندارد. دوز پایین این مکمل، عوارضی برای جنین ایجاد نمی‌کند.

آیا این دارو اختلالات دارویی دارد؟

مصرف قرص لاغری ال کارنیتین با برخی داروها و مکمل‌های گیاهی تداخل دارد مانند:

  • داروی آسنوکومارول (سینتروم) که برای کاهش سرعت لخته خون تجویز می‌شود. مصرف همزمان آن با ال کارنیتین باعث شده که تاثیر این دارو چندبرابر شود و خون با شدت بیشتری لخته شود.
  • وارفارین که برای بیشتر کردن زمان لخته خون مصرف می‌شود. استفاده هم‌زمان قرص لاغری ال کارنیتین با وارفارین، خطر خون‌ریزی را بیشتر می‌کند.
  • داروهای هورمونی تیروئید که اگر همزمان با ال کارنیتین مصرف شود، تاثیر هورمون‌ها را کم می‌کنند.

مکانیزم تاثیرگذاری (تاثیر قرص ال کارنیتین در لاغری)

مصرف قرص ال کارنیتین باعث می‌شود که اسیدهای چرب و مواد سمی داخل سلولی به‌سمت میتوکندری هدایت شوند و در آنجا برای تولید انرژی مورد نیاز بدن بسوزنند. مکانیزم تاثیرگذاری قرص ال کارنیتین از طریق همین چربی‌سوزی انجام می‌شود. البته مصرف این قرص به تنهایی کافی و اثربخش نیست و باید حتما همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش مستمر و سنگین همراه باشد.

مکانیزم تاثیرگذاری قرص ال کارنیتین برای لاغری زمانی فعال می‌شود که فرد این ماده را در بدن کم داشته باشد یا اینکه ورزش سنگین انجام بدهد. مصرف همزمان این قرص با مکمل امگا ۳ باعث چربی‌سوزی بیشتر و کاهش وزن ملموس‌تر می‌شود.

انواع قرص یا اشکال دارویی رایج

ال کارنیتین انواع مختلفی دارد:

  • D-carnitine
  • Propionyl
  • Acetyl
  • L-tartate-L-Carnitine

مکمل‌های ال کارنیتین هم از محبوبیت بالایی میان مصرف‌کننده‌ها برخوردارند و برندهای مختلفی سراغ تولید این مکمل در اشکال دارویی رایج رفته‌اند. اشکال دارویی رایج ال کارنیتین عبارتند از:

  • شربت ال کارنیتین
  • کپسول ال کارنیتین
  • ویال ال کارنیتین

که این اشکال دارویی در دوزهای ۲۵۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۳۰۰۰ تولید می‌شوند. در ادامه، نگاهی مختصر به انواع دارو و قرص‌های ال کارنیتینی می‌اندازیم که می‌توانید در بازار تهیه کنید:

  • قرص کارنیتین پورسینا ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص ال-کارنیتین اوه سینا ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص ال-کارنیتین مینو ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص کارنی مکس ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص ال-کارنیتین تولیددارو ۲۵۰ میلی گرم
  • شربت کارنیتین شهردارو ۱ گرم/ ۱۰ میلی لیتر، ۶۰ میلی لیتر
  • شربت ال نیتین ۵۰۰ میلی گرم/۵ میلی لیتر ۱۲۰ میلی لیتر
  • محلول خوراکی ال-کارنیت ۱ گرم/۱۰ میلی لیتر ۱۲۰ میلی لیتر
  • آمپول مدیسه ۲۰۰ میلی گرم/میلی لیتر ۵ میلی لیتر
  • محلول خوراکی اینتلکتا ۱ گرم/۱۰ میلی لیتر
  • قرص جویدنی کارنیتن ۱ گرم
  • محلول خوراکی کارنی تن ۱ گرم/۱۰ میلی لیتر
  • آمپول کارنیتن ۲۰۰ میلی گرم/میلی لیتر ۵ میلی لیتر
  • آمپول اینتلکتا ۲۰۰ میلی گرم/میلی لیتر ۵ میلی لیتر
  • محلول خوراکی اینستوم ۱ گرم/۱۰ میلی لیتر
  • ساشه ال-کارنیتین یورونچرال ۱ گرم/۱۵ میلی لیتر
  • قرص ال کارنیتین-امین ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین-حکیم ۲۵۰ میلی گرم
  • قرص ال-کارنیتین اسوه ۲۵۰ میلی گرم
  • ساشه ال-کارنیت البرزدارو ۱گرم
  • قرص ال کارنیتین راموفارمین ۳۳۰ میلی گرم
  • کپسول ال کارنیتین کوکیوتن داروپخش ۵۰+۱۰ میلی گرم
  • ساشه ال-کارنیتین هیلوسان
  • قرص وانا برن ال کارنیتین
  • کپسول کارنی ایکس سایتک نوتریشن
  • مایع کارنی ایکس ۴۰۰۰۰ سایتک نوتریشن
  • شربت ال کارنیتین کاسپین ۱۰۰ میلی گرم/میلی لیتر ۱۲۰ میلی لیتر-لووکارنیتین
  • قرص ال کارنیتین کارن ۵۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین کارن ۱۰۰۰میلی گرم
  • قرص جوشان ال کارنیتین ۵۰۰ میلی گرم
  • شربت کارنی برن او پی دی فارما
  • پودر پیور ال کارنیتین او پی دی فارما ۱۰۰ گرم
  • کپسول ال کارنیتین بهتا دارو
  • ویال خوراکی ال-کارنیتین بی اس کی ۲۰۰۰ میلی گرم
  • ویال خوراکی ال-کارنیتین بی اس کی ۳۰۰۰ میلی گرم
  • ویال خوراکی ال-کارنیتین بی اس کی ۵۰۰ میلی گرم
  • ویال خوراکی ال کارنیتین کاف بی اس کا
  • ویال خوراکی ال کارنیتین پلاس بی اس کا
  • قرص ال کارنیتین خوارزمی ۵۰۰ میلی گرم
  • شربت ویدا کارنیتین سلامت گستر آرتیمان
  • قرص ال کارنیتین رزاویت ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین دانا ۵۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین دانا ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص استیل ال کارنیتین برونسون
  • سافت ژل ال کارنیتین وبر نچرال ۵۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین گلد ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین گلد ۵۰۰ میلی گرم
  • کپسول فیت لایف ۵۰۰ میلی گرم
  • قرص نویافیت ال کارنیتین ۵۰۰ میلی گرم
  • آمپول ال-کارنوکس ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین ویتاپ ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین ژن استار ۱۰۰۰ میلی گرم
  • قرص ال کارنیتین فارمامیکس ۱۰۰۰ میلی گرم
انواع این قرص لاغری.
مکانیزم تاثیرگذاری قرص ال کارنیتین از طریق همین چربی سوزی انجام می‌شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

ال کارنیتین پروتئین طبیعی است که در لبنیات و گوشت وجود دارد و مستقیما باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. وجود این ماده در بدن ضروری است. مصرف همزمان ال کارنیتین با رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. برای مشاور رژیم لاغری باید به متخصص این زمینه اعتماد کنید.

از مزایای مصرف ال کارنیتین می‌توان به این موارد اشاره داشت: رفع حس خستگی و ضعف در بیماران سرطانی، بهبود مقاومت انسولینی، التیام دردهای عصبی بیماران دیابت نوع ۲، تقویت قدرت باروری در مردان، رفع اختلال شناختی در سالمندان و پایین آوردن ریسک مرگ در بیمارانی که تجربه حملات قلبی دارند.

هرچند که قرص ال کارنیتین به‌عنوان قرص لاغری مشهور است، اما صرف مصرف این مکمل چه به ‌شکل قرص، کپسول، شربت یا ویال تزریقی اگر بدون تحرک و فعالیت جسمی، ورزش و رژیم غذایی صحیح نباشد، هیچ تاثیری نمی‌گذارد و احتمال بازگشت وزن از دست رفته نیز وجود دارد. درست است که ال کارنیتین عوارض جدی و خطرناکی ندارد، اما مصرف خودسرانه آن به ‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، به خصوص اگر بیماری دیابت، قلبی عروقی، یا کم‌کاری تیروئید داشته باشید.

برای مشاوره آنلاین و گفتگو با متخصص تغذیه می‌توانید سری به وب‌سایت دکترتو بزنید و بسته به شرایط بدنی، متابولیسم و هدفی که در ذهن دارید بهترین شکل و دوز مصرفی ال کارنیتین را با تشخیص پزشک مصرف نمایید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مصرف قرص ال کارنیتین با تجویز و مشورت پزشک خطرناک نیست و در صورت مشاهده عوارض جدی بلافاصله مصرف دارو قطع شود.

بله، این قرص در شرکت‌های تولیدی مختلف با برندهای متفاوت تحت مجوز سازمان غذا و دارو عرضه می‌شود.

بسته به متابولیسم بدن فرد مدت زمان لاغر شدن ناشی از مصرف این قرص متفاوت است. معمولا یک دوره مصرف باید تمام شود تا اثرات لاغری مشهود شوند.

برای مصرف این قرص، تشخیص پزشک لازم و ضروری است، اما برای خرید نیازی به نسخه پزشک نیست و می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌ها خریداری نمود.

بله، ال کارنیتین نوعی مکمل ورزشی است که بدنسازان حرفه‌ای برای عضله‌سازی و چربی‌سوزی مصرف می‌کنند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص لاغری ال کارنیتین

  1. سارا گفت:

    سلام آیا برای کسانی که کلا تیرویید رو عمل کردن و برداشتن و قرص لووتیروکسین مصرف میکنن مصرف این قرص ضرر نداره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      چرا مصرف نکنید
      مگر با تجویز متخصص تغذیه

  2. GOLI گفت:

    قرص ال کارنیتین قبل غذا باید استفاده کرد یا بعد غذا؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر با هدف افزایش سرعت چربی سوزی و کاهش وزن از قرص ال کارنیتین استفاده می کنید بهترین زمان مصرف ۱ ساعت قبل از ورزش و فعالیت بدنی است در غیر این صورت می توانید این مکمل را همراه وعده غذایی مصرف نمایید

  3. سالار گفت:

    عمل کنید راحت لاغر شین

  4. ناشناس گفت:

    خیلی خوبه روزهایی که ورزش میکنیم بخوریم چند ساعت قبل از ورزش یا هرروز بخوریم روز استراحت

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر با هدف افزایش سرعت چربی سوزی و کاهش وزن از قرص ال کارنیتین استفاده می کنید بهترین زمان مصرف ۱ ساعت قبل از ورزش و فعالیت بدنی است در غیر این صورت می توانید این مکمل را همراه وعده غذایی مصرف نمایید.

  5. شهاب الدین گفت:

    ممنون
    به دست آوردن
    این اطلاعات چقدر مفیده.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  6. ناهید کردی گفت:

    سلام و ممنونم از دسترس قراردادن اطلاعات مفید در مورد داروها

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.