تزریق ژل بیکینی و تمامی نکات در مورد آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق ژل بیکینی یکی از انواع فیلرهایی است که خانم‌های برای سفت کردن و رفع افتادگی واژن، افزایش حجم ناحیه تناسلی و جوانسازی واژن و لابیاها با تزریق هیالورونیک اسید انجام می‌دهند تا با پیری پوست و افزایش سن در ناحیه تناسلی مقابله کنند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
قیمت تزریق ژل بیکینی چقدر است؟

تزریق ژل بیکینی، نوعی روش زیباسازی و جوانسازی واژن بدون عمل جراحی است که برای افزایش سفید‌شدن، از بین بردن شلی و رفع چین و چروک‌های پوستی واژینال تزریق می‌شود. افزایش سن، کاهش وزن شدید، بارداری و زایمان یا تغییرات سبک زندگی و ژنتیک از جمله علل اصلی کاهش کلاژن‌سازی در بافت واژن هستند که باعث بروز مشکلاتی در ناحیه تناسلی زنانه، چین و چروک، شل‌شدگی و افتادگی واژن و حتی کاهش میل به رابطه جنسی می‌شود. تزریق ژل بیکینی با تحریک کلاژن‌سازی و از بین بردن چروک‌ها به جوانسازی واژن کمک می‌کند. نتیجه این روش غیرتهاجمی بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده است. در ادامه این مطلب از دکترتو شما با روش جوانسازی و سفیدسازی واژن از طریق تزریق ژل بیکینی، مزایا و عوارض احتمالی آن بیشتر آشنا می‌شوید. اگر درصدد انجام این روش هستید بهتر است با متخصص زنان در این باره مشورت کنید. شما در دکترتو می‌توانید علاوه بر تعیین وقت حضوری با بهترین پزشکان بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

تزریق ژل بیکینی چیست؟

تزریق ژل بیکینی، روش غیرجراحی جوانسازی واژن و ناحیه بیکینی است که با تزریق موادی مانند اسید هیالورونیک به ناحیه تناسلی باعث رفع افتادگی و شلی واژن، برطرف کردن سیاهی و تیرگی بالای ناحیه تناسلی و رفع چین و چروک پوست می‌شود. مزیت اصلی تزریق ژل بیکینی این است که این روش غیرجراحی است و نیازی به برش و بخیه ندارد. این یعنی دوره نقاهت طولانی نیست و نتیجه تزریق بلافاصله قابل مشاهده است. مدت ماندگاری تزریق بسته به نوع برند مورد استفاده بین یک تا دو سال است. خانم‌های باردار، افراد دیابتی یا با مشکلات انعقاد خون نباید از این جراحی زیبایی واژن استفاده کنند.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

کاربرد تزریق ژل بیکینی

تزریق ژل بیکینی یکی از انواع فیلرهایی است که برای سفت کردن و رفع افتادگی نواحی حساس خانم‌ها، رفع چین و چروک و روشن‌سازی و جوانسازی ظاهری ناحیه تناسلی با استفاده از هیالورونیک اسید به‌کار می‌رود و با اثرات ناشی از افزایش سن در این ناحیه مقابله می‌کند. از کاربردهای ژل تزریقی بیکینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق ژل بیکینی برای چه کسانی خوب است؟

تزریق ژل بیکینی راهی برای زیباسازی ناحیه تناسلی و خصوصی بانوان است. افتادگی و شل‌شدن پوست یا چین و چروک‌‌های ناشی از افزایش سن، لاغری شدید یا بیماری‌ها باعث کاهش اعتمادبنفس خانم‌ها شده و میل به رابطه جنسی را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به این خانم‌ها کمک می‌کند ناحیه تناسلی جوان‌تر و زیباتری داشته باشند. افراد زیر کاندیدای تزریق ژل بیکینی هستند:

  • از سلامت جسمی و عمومی خوبی برخوردار باشند.
  • نشانه‌های پیری مانند از دست رفتن حجم یا افتادگی و شل شدن بافت‌های لابیا دارند.
  • خواهان بهبود ظاهری ناحیه بیکینی هستند.
  • از تیرگی و سیاهی ناحیه بیکینی خود رنج می‌برند.
  • دچار چین و چروک پوست در ناحیه بالای تناسلی هستند.

نگران شل شدن پوست بیکینی هستی؟

برای جوانسازی الان از دکتر نوبت بگیر.

چه کسانی نباید تزریق ژل بیکینی را انجام دهند؟

هرچند تزریق ژل بیکینی روش غیرتهاجمی و کم خطری برای رفع مشکلات ظاهری واژن، سفیدشدن و از بین بردن شلی و چین و چروک پوست است، اما روش مناسبی برای همه نیست. خانم‌های با شرایط زیر نباید تزریق ژل بیکینی انجام دهند:

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • خانم‌هایی که مشکلات انعقاد خون دارند.
  • بیماران دیابتی و قلبی و عروقی
  • خانم‌هایی که سابقه اختلال لختگی خون دارند.
  • افرادی که سابقه حساسیت به ژل‌های تزریقی دارند.
  • خانم‌هایی که از عفونت فعال در ناحیه واژن رنج می‌برند.

مزایای تزریق ژل بیکینی

تزریق ژل بیکینی یک روش غیرتهاجمی است که با یک بار تزریق در یک جلسه می‌توان نواقص ظاهری را برطرف کرد، نتایج آن فوری قابل مشاهده هستند و دوره نقاهت کوتاهی دارد. از دیگر مزایای تزریق ژل بیکینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین و چروک پوست ناحیه بکینی با خاصیت پرکنندگی و جوانسازی ژل‌های تزریقی
  • روشن‌سازی و رفع تیرگی و سیاهی ناحیه تناسلی
  • افزایش اعتماد بنفس با بهبود ظاهری بیکینی
  • افزایش میل جنسی با تقویت نقطه جی و کلیتوریس در اثر تزریق
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی با رفع مشکلات ظاهری
مزایای تزریق ژل بیکینی چیست؟
تزریق ژل بیکینی یک روش غیرتهاجمی است که با یک بار تزریق در یک جلسه می‌توان نواقص ظاهری را برطرف کرد.

روش انجام تزریق ژل بیکینی

برای انجام تزریق ژل بیکینی باید روی تخت دراز بکشید. پزشک ناحیه تناسلی را با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌کند و سپس برای اینکه دردی حین تزریق ژل یا فیلر احساس نشود، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. سپس ژل که معمولا هیالورونیک اسید است با سوزن باریک و ظریفی به قسمت بالای ناحیه تناسلی و بیکینی تزریق می‌شود.

بهترین نوع ژل برای تزریق به بیکینی

انتخاب بهترین نوع ژل برای تزریق به بیکینی به وضعیت فرد، شرایط ناحیه تناسلی، هدف درمانی و انتظارات بیمار و تشخیص پزشک بستگی دارد. برخی از بهترین انواع ژل برای تزریق به بیکینی عبارتند از:

  • ژل هیالورونیک اسید یکی از معروف‌ترین ژل‌های استفاده‌شده در تزریق بیکینی است. این ژل به طور طبیعی در بدن وجود دارد و برای بهبود حجم و آبرسانی منطقه بیکینی مناسب است.
  • ژل پلی-لاکتیک اسید، ماده جذب‌شونده‌ای است که باعث بهبود حجم و ترمیم بافت در طول زمان می‌شود.
  • ژل پلی‌کاپرولاکتون برای بهبود حجم و شکل بیکینی مناسب است.

تعداد جلسات تزریق ژل بیکینی

تعداد جلسات تزریق ژل بیکینی بسته به نیاز و هدف افراد مختلف متفاوت است و در همان جلسه اول مشاوره با پزشک زیبایی باید تعداد جلسات مشخص شود. اگر هدف اصلی تزریق ژل بیکینی، بهبود و آبرسانی باشد، یک جلسه کافی است، اما اگر تزریق با هدف کاهش چین و چروک انجام شود، ممکن است لازم باشد جلسات در فواصل زمانی مشخص تکرار شوند.

چه کسانی نباید تزریق ژل بیکینی را انجام دهند؟
افتادگی و شل شدن پوست، یا چین و چروک‌‌های ناشی از افزایش سن، لاغری شدید یا بیماری‌ها باعث کاهش اعتمادبنفس خانم‌ها شده و میل به رابطه جنسی را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

ماندگاری تزریق ژل بیکینی

نوع ژل هم بر ماندگاری تزریق ژل بیکینی تاثیر می‌گذارد. برخی از ژل‌ها از طریق جذب طبیعی در بدن تخلیه می‌شوند و اثر موقتی دارند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا چند ماه در بدن باقی بمانند. اما به‌طور کلی، ماندگاری تزریق ژل بیکینی موقتی است و به‌ مرور زمان کاهش می‌یابد. تاثیر ژل بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است و بهترین حالت نتیجه دو هفته بعد تزریق مشخص می‌شود. در برخی موارد ماندگاری ژل، بسته به سن، سلامت پوست، سبک زندگی و مواد فیلر، بین یک تا دو سال است.

آمادگی قبل از تزریق ژل بیکینی

برای اینکه نتیجه تزریق ژل بیکینی مطلوب‌تر شود و میزان رضایت بالاتر برود، بهتر است اقدامات لازم برای آمادگی قبل از تزریق ژل بیکینی را رعایت کنید:

  • قبل از هر تزریق ژل بیکینی، حتما در مورد نوع ژل مناسب با متخصص زیبایی مشورت کنید و انتظارات خود را مطرح کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف یا مکمل‌ غذایی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید. بعضی از داروها و مکمل‌ها ممکن است روی تزریق ژل بیکینی تاثیر بگذارند.
  • روز تزریق از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید چرا که ریسک خونریزی و کبودی بعد از تزریق را افزایش می‌دهند.
  • ناحیه تناسلی را با آب گرم و شوینده ملایم شسته و خشک کنید.
  • بهتر است از چند روز قبل تزریق، از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنید، چرا که روی روند ترمیم و بهبود بیکینی تاثیر منفی می‌گذارد.
  • حداقل ۲۴ ساعت قبل تزریق، از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رقیق‌کننده خون مانند قهوه، شاهدانه، آناناس، ویتامین E و گیاهان دارویی خاصی که خونریزی را افزایش می‌دهند، خودداری کنید.

متن انگلیسی:
Results of hyaluronic acid labial filler typically last approximately 6-12 months, although some patients report shorter and longer durations
ترجمه متن:
نتایج فیلر لابیال هیالورونیک اسید معمولا ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌مانند، هرچند که در برخی بیماران مدت ماندگاری کوتاه‌تر یا طولانی‌تر گزارش شده است.

avivplasticsurgery
آمادگی قبل از تزریق ژل بیکینی چیست؟
تزریق ژل بیکینی، نوعی روش زیباسازی و جوانسازی واژن بدون عمل جراحی است که برای افزایش سفید شدن، از بین بردن شلی و رفع چین و چروک‌های پوستی واژینال تزریق می‌شود.

مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل بیکینی

برای نتیجه‌گیری بهتر و طولانی‌مدت، مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بیکینی را جدی بگیرید:

  • مصرف داروها، محدودیت‌ در فعالیت‌های روزمره و رعایت دستورات مراقبت از پوست پس از تزریق را جدی بگیرید.
  • پرهیز از انجام ورزش‌های سنگین، پرش و فعالیت‌هایی که باعث تحریک و فشار بر پوست می‌شوند.
  • جهت کاهش تورم و التهاب بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در صورتی که درد دارید می‌توانید از ضدالتهاب‌های موضعی یا مسکن استفاده کنید.
  • در روزهای اول بعد تزریق، از لمس و فشار بر ناحیه تزریق خودداری کنید چرا که ممکن است باعث تحریک پوست و عفونت شود.
  • تا چند روز از محصولات آرایشی یا لوسیون‌ها در ناحیه تناسلی خودداری کنید.
  • هفته اول بعد تزریق، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سونا، جکوزی و سولاریوم مجاز نیست. تابش نور باعث تشدید تحریک و حساسیت پوستی بعد از تزریق ژل به بیکینی می‌شود.
  • تا چند روز اول بعد تزریق از پوشیدن لباس‌های زیر تنگ و غیرنخی پرهیز کنید. اصطحکاک و فشار ناشی از پوشیدن لباس تنگ ممکن است باعث تشدید عوارض جانبی احتمالی شود.
  • تا یک هفته بعد از تزریق، بهتر است از رابطه جنسی خودداری کنید. چرا که باعث ایجاد اصطحکاک و التهاب، تورم و قرمزی ناحیه تناسلی شده و احتمال عفونت را دو برابر می‌کند. بهتر است درباره زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی بعد از تزریق ژل بیکینی با پزشک مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل بیکینی

تزریق ژل بیکینی معمولا ایمن است، اما ممکن است در برخی افراد، عوارض جانبی رخ دهد. برخی عوارض تزریق ژل بیکینی عبارتند از:

عوارض تزریق ژل بیکینیتوضیحات
تورم و قرمزی در محل تزریق ژل بیکینیعارضه موقتی است و در عرض چند روز تا هفته بهبود می‌یابد.
درد، تحریک و حساسیت در ناحیه تزریقبه تدریج بعد چند روز برطرف می‌شود.
ناراحتی و خارش در محل تزریقبعد از چند روز کامل برطرف می‌شود.
عفونتاگر تزریق ژل بیکینی به طرز نادرستی انجام شود یا اصول بهداشتی لازم رعایت نشوند، احتمال بروز عفونت بالا می‌رود.
ایجاد توده‌های کوچک در محل تزریق ژل به بیکنیدر اثر تحریک ناحیه تناسلی ایجاد شده و طی چند روز برطرف می‌شوند.
عوارض تزریق ژل بیکینی

قرمزی اولیه در محل تزریق، ورم که معمولا بعد چند روز برطرف شده و کبودی متوسط از شایع‌ترین عوارض تزریق ژل بیکینی هستند. کبودی، نکروز پوستی ناشی از تزریق به داخل رگ‌ها، عدم تقارن، عفونت و ایجاد توده یا کیست‌های برجسته از خطرات و عوارض تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید هستند. در صورتی که عوارض عفونت طی چند روز بهبود پیدا نکنند و علائم تشدید شوند، باید به پزشک اطلاع دهید.

نگران عوارض بعد از تزریق ژل بیکینی هستی؟ از متخصص مشورت بگیر.

قیمت تزریق ژل بیکینی در دکترتو کلینیک

قیمت تزریق ژل بیکینی به نوع فیلر مورد نیاز طبق تجویز پزشک متخصص و تعداد تزریقات لازم، و هدف و انتظارات بیمار از تزریق بستگی دارد. موقعیت جغرافیایی کلینیک و تخصص پزشک هم روی هزینه تزریق ژل بیکینی تاثیر می‌گذارند. به‌علاوه اینکه، تزریق ژل، روش زیبایی است و در زمره روش‌های درمانی قرار نمی‌گیرد، بنابراین پوشش بیمه هم ندارد. جهت اطلاع از قیمت تزریق ژل بیکینی در دکتوتو کلینیک می‌توانید به وب‌سایت دکترتو سر بزنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق ژل بیکینی یکی از انواع فیلرهایی است که خانم‌های برای سفید و روشن‌سازی بیکینی و رفع افتادگی واژن، از بین بردن شلی و چین و چروک پوستی ناحیه بالای تناسلی با تزریق هیالورونیک اسید انجام می‌دهند تا با پیری پوست و افزایش سن در ناحیه تناسلی مقابله کنند. تزریق ژل به بیکینی با کلاژن‌سازی باعث بهبود ظاهر این ناحیه حساس شده و الاستیسته پوست را با افزایش سن حفظ می‌کند.

خانم‌هایی که در اثر کاهش وزن شدید، بارداری و زایمان، یائسگی یا بیماری‌های خاص دچار چین و چروک یا شل شدن ناحیه تناسلی شدند می‌توانند از این روش کم تهاجمی بهره ببرند. در انتخاب پزشک متخصص زنان برای انجام تزریق نهایت دقت را کنید، چرا که تزریق اشتباه ممکن است عوارض جانبی جبران ناپذیری در ناحیه تناسلی ایجاد کند. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با پزشک زنان آنلاین مشورت نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر، تزریق ژل بیکینی روشی غیرتهاجمی و امن است که در برخی موارد نادر ممکن است باعث بروز عوارض جانبی موقتی مانند خونریزی، کبودی، ورم، حساسیت، عفونت، واکنش آلرژیک و یا نتایج نامناسب شود. بیشتر این عوارض هم معمولا بین ۲ تا ۷ روز بعد تزریق برطرف می‌شوند.

بله، تزریق ژل بیکینی برگشت پذیر است. مواد استفاده شده برای تزریق قابل حل بوده و جذب پوست می‌شوند و به مرور زمان از بدن تخلیه خواهند شد. این یعنی، تزریق ژل بیکینی برگشت پذیر است.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن