عمل سیکس پک، راهی سریع برای رسیدن به اندام ورزشکاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

همیشه برای داشتن سیکس پک شکم لازم نیست راه طولانی را در پیش بگیرید. می‌توانید با کمترین انرژی ممکن و انجام عمل جراحی زیبایی سیکس پک به نتیجه دلخواه خود برسید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

عمل سیکس پک، راهی سریع برای رسیدن به اندامی ورزشکارانه

عمل سیکس پک چیست؟ سیکس پک یا شکم شش تکه به مجموعه‌ای از عضلات خوش‌فرم در ناحیه شکمی گفته‌می‌شود. داشتن این عضلات خوش‌فرم و جذاب کار چندان آسانی هم نیست. اما رسیدن به آن، یک راه تقلب هم دارد. اگر شما هم از گرفتن رژیم‌های همیشگی و بی‌نتیجه یا ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا خسته شده‌‌اید، انجام عمل سیکس پک بهترین گزینه برایتان خواهدبود.

دقت کنید که عمل سیکس پک یک روش لاغری و کاهش وزن محسوب نمی‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که آیا این عمل مناسب شماست یا نه، بهتر است با یک جراح پلاستیک صحبت کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان برای شما فراهم شده است. در این مطلب، سعی کرده‌ایم اطلاعات کاملی در مورد این عمل جراحی زیبایی شکم، راه‌های انجام و مزایا و معایب آن برای شما فراهم کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عمل سیکس پک چیست؟

عمل سیکس پک در واقع مجموعه‌ای از عمل‌های زیبایی و اقدامات مختلف برای حذف چربی‌های مقاوم موضعی است. به کمک این عمل زیبایی، عضلات ناحیه شکم شکل شش تکه به خود می‌‌گیرند. قدم اول، آشنایی با این جراحی و روش انجام آن است. این عمل عمدتا توسط سه روش «لیپوماتیک»، «لیپولیز» و «ابدومینوپلاستی» انجام می‌شود که هر کدام مزایا و عوارض خاص خود را دارند.

عمل سیکس پک شکم هم در میان زنان و هم در میان مردان بسیار محبوب است. اما همانطور که اشاره‌شد بیشتر مردان جذب این دسته از عمل‌های جراحی می‌شوند. هدف نهایی عمل سیکس پک، پیکرتراشی و فرم‌دهی بدن به شکل دلخواه شماست. در روش جراحی سیکس پک، بافت‌های اضافی چربی از زیر پوست خارج شده یا چربی اضافه به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود.

بهتر است بدانید، عمل سیکس پک کارآمدترین، سریع‌ترین و موثرترین جراحی زیبایی شکم است این عمل، روشی مناسب برای خارج کردن چربی‌ها و کوچک کردن شکم است. ممکن است بر حسب تشخیص  فوق تخصص جراحی پلاستیک، از جراحی سیکس پک در کنار روش‌های دیگر برای لاغری موضعی و رسیدن به بهترین نتیجه و اندام ایده‌آل فرد استفاده‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
The results of abdominal etching results are permanent as long as you maintain a healthy lifestyle with proper diet and sufficient exercise.
ترجمه فارسی:
نتایج حاصل از عمل سیکس پک شکم تا زمانی که یک سبک زندگی سالم را با رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی حفظ کنید، دائمی است.

به نقل از سایت parkavenuesmartlipo

۱. عمل سیکس پک زنانه

همان‌طور که گفته شد، عمل زیبایی سیکس پک یک جراحی زیبایی لیپوساکشن است که در آن با شکل دادن به چربی‌های بدن یک شکل سیکس پک به شکم داده‌می‌شود. امروزه دیگر نمی‌توان گفت که شکم تکه‌ای و سیکس پک تنها مخصوص آقایان است. هستند بانوانی که با انجام ورزش تمایل دارند به سیکس پک دست پیدا کنند. افرادی که با ورزش نمی‌توانند به آنچه می‌خواهند برسند، به جراحی سیکس پک فکر می‌کنند. به هر حال نمی‌توان گفت که این عمل مردانه است.

جراحی زیبایی سیکس پک خطرات کمی دارد و از آن برای زیباتر کردن شکم استفاده می‌شود. در خانم‌ها دست پیدا کردن به سیکس پک با ورزش سخت‌تر از آقایان است. بنابراین انجام جراحی می‌تواند بسیار ساده‌تر باشد.

عمل سیکس پک زنانه چگونه است؟
جراحی زیبایی سیکس پک خطرات کمی دارد و از آن برای زیباتر کردن شکم استفاده می‌شود.

۲. سیکس پک لاغری

سیکس پک لاغری را نباید به هر کسی سپرد. انجام این جراحی باید توسط یک متخصص زیبایی و یا جراح پلاستیک انجام شود. به این جراحی سیکس پک لاغری گفته‌می‌شود زیرا با انجام آن چربی‌های بدن کاهش پیدا می‌کند و در باکس‌ها و پک‌های خاصی قرار می‌گیرد. با اینکار به زیبایی شکم شما اضافه می‌شود و نوعی لیپوساکشن و لاغری نیز انجام داده‌اید.

سیکس پک لاغری یک عمل نسبتا ساده و سرپایی است و انجام آن عوارض چندانی به جای نمی‌گذارد. البته ممکن است که فرد به خونریزی، کبودی، درد و ورم در ناحیه جراحی مبتلا شود. اگر جراح نکات استریل کردن را به خوبی رعایت نکند، ممکن است که عمل سیکس پک لاغری عفونت کند و شخص تحت آسیب‌های جدی قرار بگیرد.

۳. چگونه در یک ماه سیکس پک داشته باشیم؟

کسانی که اهل ورزش کردن هستند می‌دانند که نمی‌توان در زمانی کوتاه تغییرات را در بدن مشاهده کرد. از آنجایی که شما ابتدا باید چربی سوزی کنید و سپس ماهیچه‌سازی اتفاق بیفتد، زمان قابل توجهی برای زیبا کردن اندام و تناسب آن صرف خواهدشد. نه تنها باید زمان زیادی را صرف کنید بلکه باید هزینه و انرژی زیادی هم در این راه بگزارید.

راه ساده‌تری هم برای داشتن سیکس پک وجود دارد که افرادی که نمی‌توانند به خوبی ورزش کنند برای استفاده از آن مناسب هستند. آیا می‌خواهید در یک ماه سیکس پک داشته‌باشید؟ نگران نباشید! می‌توانید و این کار شدنی است. برای داشتن سیکس پک در یک ماه می‌توانید از عمل جراحی سیکس پک کمک بگیرید. با این روش چک و چانه نمی‌زنید و به سیکس پک رویایی خود می‌رسید.

انواع روش های عمل جراحی سیکس پک کدامند؟

تا اینجای مطلب دانستید که جراح پلاستیک به چه صورت عمل لاغری سیکس پک را انجام می‌دهد. و همچنین خواندید که عمل سیکس پک انواع مختلفی دارد. جراح پلاستیک تشخیص می‌دهد که کدام نوع از انواع عمل های لاغری مناسب شما خواهدبود. البته لازم به ذکر است که بعد از مراجعه به جراح پلاستیک، بد نیست با دکتر گوارش هم مشورت کنید.

۱. جراحی سیکس پک با لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک چیست؟ لیپوماتیک تقریبا یکی از اولین عمل‌های زیبایی اندام بود که به‌ منظور خروج چربی‌های اضافی شکم و رسیدن به اندام ایده‌آل انجام گرفت. در این روش ابتدا فرم مورد نظر اندام روی بدن فرد طراحی می‌شود. سپس با استفاده از اسکن‌های سه‌بعدی و عکس‌برداری، نقاط دارای چربی اضافه شناخته شده و سپس پروسه‌ی جراحی شروع می‌شود.

لیپوماتیک روشی است که در آن از امواج اینفراسونیک برای تاثیر گذاشتن و حرارت‌د‌هی به سلول‌های چربی مقاوم موضعی بدن استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از امواج اولتراسونیک، چربی‌ها تحریک شده و پس از شکستن، از طریق کانولا به صورت مایع از بدن خارج می‌شوند. سپس می‌توان این چربی را برای ساخت سیکس پک، به شکم یا نقاط دیگر بدن تزریق کرد.

از جمله مزایای انجام این روش جراحی برای رسیدن به سیکس پک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تهاجمی بودن روش انجام عمل زیبایی
  • مدت زمان کوتاه عمل
  • تغییرات زیاد بدن طی یک جلسه و رسیدن به شکمی سفت و عضلانی در کمتر از چند هفته
  • احتمال آسیب کمتر به اعصاب و اندام های داخلی بدن
  • عدم به جا ماندن اسکار و پوست صاف و یکدست پس از جراحی سیکس پک
  • از بین رفتن چربی‌های اضافی و آزاردهنده پهلو و کاهش سایز در چند جلسه
  • جوان‌سازی و بازسازی پوست به‌خصوص در روش جراحی لیزری
  • سفت شدن سریع دیواره شکم و داشتن اندامی ورزشکارانه.
جراحی سیکس پک با لیپوماتیک چیست؟
تغییرات زیاد بدن طی یک جلسه و رسیدن به شکمی سفت و عضلانی در کمتر از چند هفته انجام میشود.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن در روش انجام آنها است. لیپوساکشن روش تهاجمی‌تری است که طی آن، با استفاده از چندین کانولا و وارد کردن ضربه به چربی‌های مقاوم موضعی، فرم‌دهی بدن انجام می‌شود. در حالی‌که در لیپوماتیک از یک یا نهایتا دو کانولا، و از لیزر برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود.

هر سه روش «لیپوماتیک»، «لیپولیز» و «لیپولیز اولترا سونیک» گزینه‌های بسیار بهتری از لیپوساکشن معمولی هستند. این روش‌ها باعث سفتی پوست و نتیجه بهتر برای جراحی سیکس پک می‌شوند. عمل‌هایی که با لیزر انجام می‌شوند تا حد زیادی افتادگی پوست را از بین می‌برند. به همین دلیل در مواردی که فرد قبل از عمل اصلی باید وزن خود را کاهش دهد، این دسته از عمل‌ها بیش از ساکشن معمولی توصیه می‌شود.

روش‌های متنوعی برای اصلاح فرد بدن وجود دارد. اولین توصیه‌ی ما برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل، رعایت رژیم غذایی و ورزش است. اما اگر همه‌ی راه‌ها را امتحان کرده و نتیجه نگرفته‌اید، و می‌خواهید از روش‌های جراحی برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود بهره بگیرید، حتما با جراح پلاستیک مشورت کنید. جراح پلاستیک بعد از بررسی شرایط و خواسته‌های شما، بهترین و مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد خواهد داد. به این منظور می توانید از خدمات مشاوره‌ی غیرحضوری دکترتو استفاده کنید.

۲. جراحی سیکس پک با لیپولیز

از بین روش‌های انجام عمل سیکس پک، «لیپولیز» کمترین میزان تهاجم‌ را دارد. روش لیپولیز ترکیبی از جراحی زیبایی لیزری و ورزش است. در این روش چربی‌های مقاوم موضعی توسط دستگاه مخصوص شکسته می‌شود. سپس مقداری از این چربی به‌وسیله کانولا که با برش کوچکی از پهلو وارد بدن شده‌است، مکیده می‌شود.

سپس چربی‌های باقی‌مانده در شکم طی یک دوره با افزایش متابولیسم بدن دفع می‌شوند. چربی‌های خارج شده در این روش دیگر قابل استفاده نیستند و نمی‌توان از آنها برای تزریق به سایر نقاط بدن استفاده کرد. این روش جراحی زیبایی که حتی با بی‌حسی موضعی هم می‌توان آن را انجام داد، راهی سریع و بدون درد برای رسیدن به شکمی سفت و دارای سیکس پک با کمترین عوارض جانبی ممکن است.

از جمله مزایای این روش عمل سیکس پک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم به جا ماندن اسکار و جای زخم یا سوختگی
  • زمان کوتاه عمل جراحی
  • عدم بروز کبودی یا تورم
  • از‌بین‌رفتن چربی‌های اضافی در کمترین زمان ممکن و رسیدن به اندام ایده‌آل
  • کمترین عوارض ممکن پس از عمل زیبایی شکم
  • پیشرفته‌تر بودن این روش نسبت به لیپوماتیک و لیپوساکشن
جراحی سیکس پک با لیپولیز چگونه انجام میشود؟
چربی‌های باقی‌مانده در شکم طی یک دوره با افزایش متابولیسم بدن دفع می‌شوند.

۳. جراحی سیکس پک با ابدومینوپلاستی

این روش از عمل سیکس پک مناسب افرادی است که شکم‌ و پهلوهایی با پوست شل و افتاده دارند. بهتر است بدانید، «افراد چاق» کاندید مناسبی برای انجام این عمل جراحی نیستند. اگر متقاضی انجام عمل سیکس پک به روش ابدومینوپلاستی هستید، باید پیش از عمل جراحی مقدار زیادی وزن کم کنید و پس از رسیدن به وزنی ثابت برای انجام عمل سیکس پک اقدام کنند.

در عمل آبدومینوپلاستی، جراح پس از طراحی اندام روی بدن بیمار، برش‌های کوچکی را در زیر ناف ایجاد می ‌کند. این برش‌ها برای برداشتن پوست اضافی و چربی‌های مقاوم جداره‌ی شکم ایجاد می‌شوند. در صورتی که عضلات شکمی فرد شل شده باشند، این عضلات ترمیم و اصلاح می‌شوند تا بهترین نتیجه از عمل به دست آید.

براساس حجم پوست‌های اضافی و چربی‌های مقاوم بدن و بسیاری پارامترهای دیگر پزشک متخصص معمولا از سه روش «مینی ابدومینوپلاستی»، «ابدومینوپلاستی کامل» و «ابدومینوپلاستی دوره‌ای» استفاده می‌کند.

در مواردی دیگر نیز، جراح پلاستیک ممکن است ابتدا برای کاهش وزن بیماری انجام عمل لیپوساکشن را تجویز کرده و سپس با آبدومینوپلاستی به اندام فرد شکل بدهد. موارد زیر، از جمله مزایای انجام عمل سیکس پک با آبدومینوپلاستی هستند:

  • کاهش برآمدگی شکم
  • باریک شدن خط کمتر و رسیدن به اندامی زیبا
  • رفع پوست شل و آویزان شکم و پهلو و جمع کردن کامل شکم
  • رسیدن به سیکس پک و سفت شدن جداره داخلی شکم در کمتر از چند هفته
  • کاهش سایز سریع
  • برداشتن همزمان چربی و پوست
  • تاثیر بسیار زیاد جراحی در یک جلسه

کدام روش جراحی سیکس پک مناسب تر است؟

برای پاسخ به این سوال آنقدر که فکر می‌کنید، ساده نیست. برای تعیین بهترین روش برای انجام عمل سیکس پک، باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید. جراح با بررسی شرایط و خواسته‌های شما و پارامترهای مختلف، بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد داد. برای کسب راهنمایی های بیشتر، می‌توانید از خدمات مشاوره دکترتو استفاده کنید و به صورت غیرحضوری اقدام به نوبت گیری از پزشک منتخب خود کنید.

کدام روش جراحی سیکس پک مناسب تر است؟
برای تعیین بهترین روش برای انجام عمل سیکس پک، باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید.

عمل سیکس پک مناسب چه کسانی است؟

اگر رویای داشتن اندامی زیبا و تراشیده با شکمی سفت و عضلانی در کمترین زمان ممکن را دارید، عمل سیکس پک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. افراد زیادی کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل جراحی زیبایی هستند، اما این امر برای همه هم صادق نیست. بهترین کاندیدهای انجام عمل جراحی سیکس پک عبارتند از:

  • افرادی که پس از یک دوره کاهش وزن دارای پوست‌های شل و آویزان هستند.
  • افرادی که با ورزش زیاد هم به سیکس پک نرسیده‌اند.
  • افراد دارای چربی زیاد در ناحیه شکم و پهلو
  • افرادی که به داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی حساسیت ندارند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند.
  • افرادی که تغذیه مناسب داشته و سیستم ایمنی بدن آنها قوی است.

توجه: خانم‌ها حداقل تا ۶ ماه پس از زایمان نمی‌توانند این عمل را انجام دهند. پیش از انجام افتادگی شکم ناشی از بارداری، حتما پس از مشورت با ماما و متخصص زنان به پزشک و جراح مطمئن مراجعه کنید. علاوه‌ بر‌ این، خانم‌های شیرده هم کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نیستند.

توجه داشته باشید که این عمل‌ها برای هر کسی مناسب نیستند. گاها عمل سیکس پک می تواند عوارض جدی برای شما داشته باشد. تشخیص اینکه برای عمل سیکس پک مناسب هستید یا نه را به پزشک خود واگذار کنید.

اینفوگرافی سیکس پک
اینفوگرافی سیکس پک

مزایای انجام عمل سیکس پک چیست؟

در کنار نتیجه‌ی سریع عمل سیکس پک، این نوع از روش لاغری موضعی مزایای بی‌شماری دارد، از جمله؛

  • امکان انجام تقریبا برای تمامی افراد (به غیر از عده‌ای خاص)
  • تغییر ناگهانی وزن و ماندگاری نسبتا بالای این عمل زیبایی (به سبک زندگی و رژیم غذایی فرد بستگی دارد)
  • تاثیر چشم‌گیر در افزایش اعتماد‌ به‌نفس افراد
  • رفع افتادگی، شل‌شدگی و از‌بین‌بردن چربی‌های اضافی پهلو در سریع‌ترین زمان ممکن
  • سفت شدن دیواره شکم و اصلاح بافت زیر شکم
  • کمک به رفع مشکلات ستون فقرات
  • زیبایی و ظاهر یکنواخت اندام
  • طبیعی بودن نتیجه‌ی جراحی
  • بدون هیچ‌گونه سوختگی یا جای زخم و اسکار
  • کمترین میزان عوارض جانبی در میان عمل‌های زیبایی اندام
  • سریع‌ترین راه اصلاح فرم بدن و رسیدن به اندامی ورزشکاران و سیکس پک
  • کمک به کاهش خطوط ناشی از بارداری و کاهش یا افزایش وزن.

جراحی زیبایی سیکس پک چطور انجام می شود؟

افراد به دلایل مختلف مانند سبک زندگی پرمشغله، چاقی و اضافه وزن، بیماری و عدم رضایت از اندام خود و بسیاری مسائل دیگر مانند افتادگی شکم پس از زایمان یا از دست دادن وزن، ممکن است به انجام این عمل و رسیدن به سطح بالاتری از زیبایی بدن علاقه‌مند شوند.

روش‌های مختلفی برای انجام عمل سیکس پک وجود دارد. انتخاب روش انجام این عمل بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند وضعیت شکم، میزان چربی و غیره انجام می‌شود. فوق تخصص جراحی‌ پلاستیک، پس از معاینه‌ی فیزیکی و بررسی پارامترهای مختلف، بهترین روش جراحی سیکس پک و طراحی شکم را به شما پیشنهاد خواهد داد.

بنابراین اگر به انجام این جراحی علاقه‌مند شده‌اید در قدم اول پس از کسب اطلاعات لازم در مورد نوع جراحی به جراح پلاستیک مراجعه کنید. و پس از مشورت با جراح، بهترین روش را برای رسیدن به اندام ایده‌آل‌تان انتخاب کنید.

عمل سیکس پک چقدر ماندگاری داره؟

همین حالا با متخصص صحبت کن.

بهبودی و دوره نقاهت این عمل به چه صورت است؟

نتیجه‌ی عمل سیکس پک معمولا ۱ الی ۶ ماه پس از جراحی خود را نشان می‌دهد. اما تورم و کبودی در همان ۳ تا ۴ هفته‌ی ابتدایی از بین خواهند رفت. پس از این دوره می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را خیلی آرام و سبک آغاز کنید.

حفظ نتیجه‌ی عمل جراحی به شما بستگی دارد. باید سبک زندگی گذشته خود را عوض کرده و ورزش مداوم و رژیم غذایی سالم داشته باشید. در غیر‌این‌صورت تمام زحمات شما به هدر می‌رود و در کمتر از چند ماه سیکس‌ پک‌هایتان جای خود را به چربی‌های اضافی می‌دهند.

توجه: پس از انجام جراحی باید تا مدت تعیین شده تحت نظر پزشک باشید تا از عوارض جانبی یا بروز مشکل جلوگیری شود. در مواردی ممکن است بهبود تورم و کبودی بیش از ۱ سال طول بکشد و فرد را به شدت درگیر کند.

علاوه‌بر تغییر سبک زندگی برای بهبودی هرچه سریع‌تر می‌توانید با مشورت پزشک کارهای زیر را انجام دهید:

  • انجام ورزش‌های سبک در ماه‌های اولیه پس از جراحی با مشورت پزشک
  • یادگیری راه‌های کاهش اضطراب و استرس برای جلوگیری از پرخوری روانی
  • استفاده از گن‌های مخصوص برای بهبودی سریع‌تر و شکل‌دهی به اندام
  • توجه به طرز صحیح راه رفتن و نشستن و خوابیدن
  • مراقبت از لوله‌های درون بدن که برای تخلیه عفونت کارگذاری شده‌اند (عمل ابدومینوپلاستی)
  • مراقبت و بررسی روزانه جای زخم و پانسمان
  • عدم جابه‌جایی وسایل سنگین و کارهای سخت تا ۲ هفته پس از عمل
  • استفاده منظم از مسکن‌ها و داروهای تجویزشده
  • وارد نکردن فشار به ناحیه شکم به‌خصوص در هفته‌های اولیه
  • پرهیر از مصرف مواد مخدر یا غذاهایی که باعث حالت تهوع شما می‌شوند.

مراقبت های قبل از عمل سیکس پک چه هستند؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در خصوص آن تحقیق کنید، انتخاب بهترین جراح پلاستیک جهت انجام عمل زیبایی سیکس پک است. زمانی‌که تصمیم به انجام عمل گرفتید عملکرد پزشک، تخصص و تجربه او در انجام عمل سیکس پک را به دقت ارزیابی کنید.

برای کسب بهترین نتیجه باید گام‌‌به‌گام با پزشک خود همراه باشید و کلیه مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را به تشخیص او انجام دهید. ممکن است پیش از عمل نیاز به انجام موارد زیر داشته‌باشید:

  • اگر سیگاری هستید، حداقل ۲ ماه قبل از عمل باید سیگار را ترک کنید.
  • اگر اضافه وزن بیش‌از‌حد دارید، بسته به نظر پزشک باید وزن خود را کاهش داده و به وزنی پایدار برسید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی را قطع کنید و تحرک خود را بالا ببرید.
  • در مورد سابقه‌ی ابتلا به بیماری‌های مختلف، داروهای مصرفی‌تان به پزشک اطلاعات کامل بدهید.
  • اگر به داروهای بی‌هوشی حساسیت دارید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  • از ماه‌ها قبل از عمل سبک زندگیتان را عوض کنید، غذاهای سالم بخورید و بیشتر ورزش کنید.
  • پس از عمل تا مدتی ممکن است دچار درد و عوارض جانبی باشید، برنامه‌ای برای مرخصی یا کاهش فشار کاری‌تان داشته‌باشید.
  • کلیه آزمایش‌هایی که پزشک تجویز کرده را انجام داده و در اختیار او قرار دهید.
  • در روزهای پایانی قبل از عمل، مصرف نمک، چربی و شیرینی را کاهش دهید.
  • شب قبل از عمل، به خوبی استراحت کرده و از ۱۰ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
مراقبت های قبل از عمل سیکس پک چه هستند؟
از ماه‌ها قبل از عمل سبک زندگیتان را عوض کنید، غذاهای سالم بخورید و بیشتر ورزش کنید.

توصیه های لازم برای انجام عمل زیبایی سیکس پک

اگر تمایل دارید که بدون ورزش سیکس پک داشته‌باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکم خود را زیبا کنید، بهتر است که نکاتی را رعایت کنید تا آماده‌ی انجام این جراحی زیبایی شوید. برخی از نکات و توصیه‌های لازم برای انجام عمل زیبایی سیکس پک شامل موارد زیر هستند؛

  • اگر سیگار می‌کشید، سیگار را ترک کنید. مصرف سیگار دوره‌ی نقاهت را طولانی می‌کند و می‌تواند خطراتی را بعد از انجام جراحی برای شما ایجاد کند. یکی از این خطرات ایجاد لخته خون و سکته است.
  • اگر خانم هستید و می‌خواهید این جراحی را انجام دهید، باید به خاطر داشته‌باشد که بعد از انجام جراحی باردار نشوید. بارداری می‌تواند نتیجه‌ی عمل را از بین ببرد.
  • اگر مشکلاتی در بدن شما و سلامت شما وجود دارد، آن‌ها را درمان کنید و سپس به فکر زیبایی باشید.
  • یک ماه قبل از انجام جراحی سیکس پک، بهتر است که مصرف الکل را قطع کنید. همچنین بعد از انجام جراحی نیز این کار را انجام دهید.
  • درباره عوارض و مزایای این روش مطالعه کنید و با عوارضی که ممکن است برای شما به جای بگذارد که بهتر است آنها را بدانید و راه‌های مراقبتی را نیز بشناسید.

هر آنچه پس از عمل سیکس پک باید بدانید

هر عمل زیبایی با عوارضی همراه است که شدت آن بسته به سنگین بودن عمل و شرایط جسمی بیمار متفاوت است. یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص عمل سیکس پک باید بدانید، عوارض این عمل جراحی، مراقبت‌های پس از آن و علائم هشدار دهنده و راه‌هایی است که به بهبودی هرچه سریع‌تر شما کمک خواهد کرد:

عمل سیکس پک مناسب چه کسانی است؟عوارض عمل سیکس پک چیست؟
افراد دارای چربی زیاد در ناحیه شکم و پهلوناهمواری در سطح بدن و ناهمسانی سیکس پک‌ها
افرادی که به داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی حساسیت ندارند.ایجاد کبودی شدید یا آمبولی
افرادی که سیگار نمی‌کشند.عدم تناسب اندام و قرینگی بدن
افرادی که تغذیه مناسب داشته و سیستم ایمنی بدن آنها قوی است.احتمال بروز عفونت
عمل سیکس پک مناسب چه کسانی است و عوارض آن چیست؟

بهترین رژیم غذایی بعد از عمل سیکس پک چیست؟

بعد از انجام عمل جراحی، بدن شما باید به شیوه‌ای صحیح تقویت و تغذیه شود. بنابراین در دوران ریکاوری باید از رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. هرچه میزان پروتئین در رژیم غذایی شما بیشتر باشد، بهبودی شما سریع‌تر و فرم سیکس‌ پک‌هایتان زیباتر خواهند بود.

در روزهای اولیه‌ی بعد از عمل، مصرف گوشت ماهی و گوشت قرمز میکس‌شده و سوپ ماهیچه را فراموش نکنید. پس از بهبودی، بهتر است همچنان به مصرف گوشت قرمز و چربی‌های سالم مانند امگا۳ در رژیم غذایی روزانه ادامه دهید.

مصرف مایعات و میوه‌های تازه مانند آب کرفس و میوه‌های حاوی ویتامین C و کلاژن را فراموش نکنید. این مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش سریع تورم و جای زخم‌ها می‌شوند.

پس از عمل جراحی تا جای ممکن، مصرف کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده را کاهش دهید تا اندام شما برای طولانی‌مدت زیبا بماند. به جای این شیرین‌کننده‎‌های مصنوعی می‌توانید از حبوبات، خرما استفاده کنید.

بهترین رژیم غذایی بعد از عمل سیکس پک چیست؟
مصرف مایعات و میوه‌های تازه مانند آب کرفس و میوه‌های حاوی ویتامین C و کلاژن را فراموش نکنید.

عوارض عمل سیکس پک چیست؟

در صورتی که عمل سیکس پک به خوبی انجام نشود یا در انتخاب پزشک خود دقت نداشته باشید ممکن است عوارض جبران نا‌پذیری از جمله موارد زیر برای شما به همراه داشته‌باشد:

  • ناهمواری در سطح بدن و ناهمسانی سیکس پک‌ها
  • ایجاد کبودی شدید یا آمبولی
  • عفونت و چسبندگی و فیبروز پوستی در ناحیه جراحی
  • در مواردی که عمل جراحی سیکس بسیار تهاجمی باشد؛ احتمال بروز عفونت هم وجود دارد.
  • عدم تناسب اندام و قرینگی بدن
  • ماندگار شدن جای زخم‌ها
  • طولانی شدن دوران نقاهت
  • بازگشت نتیجه عمل در صورتی عدم داشتن سبک زندگی سالم
  • تغییر رنگ پوست (در موارد نادر)
  • آسیب به اعصاب و ماهیچه‌ها
  • حساسیت پوستی به مواد بیهوشی و بی‌حسی موضعی
  • عدم امکان زایمان مجدد پس از انجام ابدومینوپلاستی.

متن انگلیسی:
This procedure is considered low risk, but there is the risk of side effects, such as uneven contouring, excessive swelling, and infection.
ترجمه فارسی:
این روش (جراحی سیکس پک) کم خطر در نظر گرفته می‌شود، اما احتمال عوارض جانبی مانند ناهمواری عضلانی، تورم بیش‌ازحد و عفونت وجود دارد.

به نقل از سایت nysurgicalarts

علائم هشدار دهنده بعد از عمل سیکس پک کدامند؟

به طور کلی این عمل سرپایی چندان خطرناک نیست و نیازی به نگرانی ندارد. اما همان‌طور که می‌دانید هر عمل جراحی ممکن است عوارضی به دنبال داشته‌باشد. از میان عوارضی که ممکن است با آنها مواجه شوید، برخی هشداردهنده هستند و نیاز است که حواس خود را نسبت به آنها بیشتر جمع کنید و در صورت مشاهده این علائم هشداردهنده به پزشک مراجعه کنید.

اگر به رگ‌های خونی و اعصاب شما آسیب رسیده‌باشد باید به طور جدی پیگیر باشد و به پزشک مراجعه کنید. از مهم‌ترین و هشداردهنده‌ترین علامت‌هایی که ممکن است شما را نگران کند، ترشح از محل بخیه است. ترشحات اگر چرکی باشد و تب و درد شدید شکمی داشته‌باشید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. این موارد نشان‌دهنده‌ی عفونت است.

همچنین اگر افت فشار پیدا کنید، ممکن است که شوک بدهید و باید بلافاصله خود را به بیمارستان برسانید. در کل این جراحی چندان نگران‌کننده نیست و دانستن علائم هشدار و موارد خطر می‌تواند شما را هوشیار و محتاط نگه‌دارد تا از به وجود آمدن موارد خطر پیشگیری کنید.

برای درمان عوارض عمل سیکس پک چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی ممکن است به دلایل مختلف از جمله عدم تبحر پزشک یا حساسیت‌های شخصی، پس از انجام عمل سیکس پک فرد دچار عوارض و مشکلاتی شود. مشکلاتی که باید سریعا آنها را به پزشک خود اطلاع دهید. موارد زیر از جمله علائم هشدار‌‌دهنده بعد از عمل سیکس پک هستند که در صورت مشاهده هر کدام از آنها باید سریعا پزشک را در جریان تغییرات قرار دهید:

  • تغییر رنگ پوست، تورم در ناحیه زخم و احساس درد و ورم‌های ماندگار در محل برش کانولا
  • تب بالاتر از ۳۸ درجه در روزهای اولیه
  • تنگی نفس
  • درد در قفسه سینه
  • احساس گیجی، ضعف و غش کردن
  • بی‌حالی بسیار شدید و غیرطبیعی
  • کبودی غیرعادی و گسترده
  • احساس سفتی غیرعادی در ناحیه شکم و عدم امکان دفع صحیح

برای برآورد هزینه عمل سیکس پک و جراحی شکم، از بهترین متخصص مشورت بگیر.

تمرینات سیکس پک برای ورزشکاران

اگر اراده‌ی ورزش کردن دارید و از هر چیزی تمایل به روش‌ها و نوع طبیعی آن دارید، بهتر است که به فکر تمرینات سیکس پک باشید و فکر جراحی را از سر خود بیرون کنید. هرچند که ممکن است بسیار زمان‌بر باشد اما بعد از مدتی نتایج رضایت‌بخش سیکس پک را در خود مشاهده خواهیدکرد. پس با ما همراه باشید و برخی از این تمرین‌ها را بیاموزید؛

  • یکی از اصلی‌ترین ورزش‌ها و ابتدایی‌ترین حرکاتی که می‌توانید تمرین کنید و شکم و کمر شما تقویت شود، پلانک است. با نگه‌داشتن خود بر روی ساعد و نوک انگشتان پا موازی با سطح زمین، می‌توانید این ماهیچه‌ها را تقویت کنید.
  • دراز نشست از ساده‌ترین و در عین حال سخت‌ترین تمریناتی است که برای تقویت عضلات شکم می‌توان انجام داد. این ورزش را همه‌ی ما می‌شناسیم و حداقل یکبار در دوران مدرسه مجبور به انجام آن شده‌ایم. این تمرین می تواند عضلات شکم شما را پک کند.
  • دراز نشست ضربدری؛ برای انجام این ورزش، دستان خود را به سمت پای مخالف می‌رسانید و عضلات شکم شما منقبض می‌شود.
  • حفظ تعادل؛ روی زمین دراز بکشید و گردن و کتف خود را از روی زمین کمی بالاتر ببرید. در عین حال هر دو پای خود را به سمت بالا بکشید و به عضلات شکم خود نیرو وارد کنید.

سیکس پک با دمبل

یک دمبل مناسب انتخاب کنید که بتوانید با آن ۸ تا ۱۰ حرکت بزنید و چندان برای شما اذیت کننده نباشد. سپس روی زمین دراز بکشید. زانوهای خم کنید و در حالت آرامی قرار بگیرید. با دستان خود دمبل را نگه دارید و سعی کنید دراز نشست بزنید.

با این کار به شکم خود فشار بیشتری وارد می‌کنید و سیکس پک در زمان کوتاه‌تری به نسبت دراز نشست خالی در شما ایجاد می‌شود. این ورزش ممکن است برای شما سخت باشد اما به مرور زمان بهتر و بیشتر با آن آشنا خواهید شد و نتایج خوبی را از آن خواهید گرفت.

سیکس پک با دمبل ایجاد میشود؟
یک دمبل مناسب انتخاب کنید که بتوانید با آن ۸ تا ۱۰ حرکت بزنید و چندان برای شما اذیت کننده نباشد.

سیکس پک سریع در خانه

برای داشتن سیکس پک سریع در خانه (البته نه به سرعت جراحی زیبایی سیکس پک) باید به خود سختی بدهید و در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و عضله ساز و در صورت لزوم چربی سوز، تمرینات و ورزش‌های لازم را هم انجام بدهید.

این کار غیرممکن نیست و تنها نیاز به توجه و اراده‌ی قوی شما دارد. با یک مربی مشورت کنید و ورزش‌ها و تمرینات لازم را از او بیاموزید. با داشتن یک برنامه‌ی ورزشی مناسب روزانه می‌توانید به اندام مورد علاقه‌ی خود دست پیدا کنید.

از طرفی با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و برنامه‌ی غذایی سالم و در عین حال مناسب برای شرایط خود بگیرید. اگر با برنامه پیش بروید نگرانی برای شما وجود نخواهدداشت و در سریع‌ترین زمان ممکن به سیکس پک در خانه دست پیدا می‌کنید.

سیکس پک سریع در خانه چگونه ایجاد میشود؟
با یک مربی مشورت کنید و ورزش‌ها و تمرینات لازم را از او بیاموزید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

جالب است بدانید جراحی سیکس پک یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی برای رسیدن سریع به فرم اندامی ایده‌آل در دنیاست. روشی ایمن که حالت تهاجمی کمتری نسبت به دیگر جراحی‌های کاهش وزن دارد. همانطور که بارها و بارها در این متن به آن اشاره کردیم، برای رسیدن به بهترین نتیجه باید به این مساله توجه کنید:

بنابراین اگر شما هم آرزوی رسیدن به اندامی ایده‌آل در سریع‌ترین زمان ممکن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت «دکترتو» علاوه‌بر آشنایی با بهترین جراحان پلاستیک، از سیستم مشورت با دکتر جراحی پلاستیک آنلاین و دکتر جراح عمومی آنلاین هم بهره‌مند شده و برای گرفتن نوبت؛ بدون نیاز به مراجعه حضوری هم اقدام نمایید. ‌

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

علاوه‌بر افراد دارای اضافه وزن شدید که نمی‌توانند عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند، زنان حداقل تا ۶ ماه پس از زایمان و در دوره شیردهی نمی‌توانند این عمل را انجام دهند. همچنین افراد زیر واجد شرایط انجام عمل سیکس پک نیستند:

  • افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۶۰ سال
  • افراد معتاد به نوشیدنی‌های الکلی و غیره
  • کسانی که دارای آلرژی به داروهای بی‌هوشی و عفونی مانند پنی‌سیلین هستند
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند کم‌خونی بیش‌از‌حد یا دیابت.

پاسخ به این سوال به شرایط بیمار، سنگینی عمل، تبحر پزشک و روش انجام جراحی سیکس پک بستگی دارد. اما به صورت کلی این عمل معمولا ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. برای انجام این عمل از بی‌هوشی کامل یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

در صورتی که فرد پس از عمل جراحی زیبایی شکم، سبک زندگی قبلی خود را در پیش بگیرد، در فاصله‌ای کمتر از چند ماه به وضعیت سابق خود برمی‌گردد. اما در صورتی که فرد تحت نظر مربی و پزشک، دائما ورزش کند و رژیم غذایی مخصوص داشته باشد، نتایج این عمل ماندگار خواهد بود.

امتیاز شما به مقاله:
(2.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن