هفته اول بارداری، علائم و باید و نبایدهای این هفته از حاملگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هفته اول بارداری در واقع از زمان لقاح اسپرم و تخمک شروع می‌شود. اما ازآنجایی‌که زمان دقیق تخمک‌گذاری و لقاح مشخص نیست، پزشک اولین روز آخرین پریود را به عنوان اولین روز بارداری در نظر می‌گیرد. در هفته اول حاملگی هنوز جنین تشکیل نشده است و ظاهر بدن مادر تغییری نکرده است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
هفته اول بارداری، علائم و باید و نبایدهای این هفته از حاملگی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

هفته اول بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می‌شود. پزشک برای محاسبه زمان زایمان بارداری را از این روز تعیین می‌کند. شما در واقع در هفته اول حاملگی باردار نیستید؛ اما در این مطلب در مورد هفته اول بعد از لقاح صحبت کرده و علائم و مشخصات بعد از بارداری را ذکر می‌کنیم. در ادامه توضیح می‌دهیم که علائم هفته اول چیست؟ چگونه می‌توان متوجه بارداری شد؟ وضعیت جنین در این هفته چگونه است؟ چه تغییراتی در بدن شما اتفاق میفتد؟ آیا به اقدامات پزشکی و آزمایش‌هایی مانند سونوگرافی نیاز است؟ چه کارهایی را باید در این هفته انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید دوری کنید؟

پیشنهاد دکترتو: علائم بارداری را اینجا بخوانید.

درصورتی‌که قصد بارداری دارید و بعد از رابطه جنسی احتمال می‌دهید در هفته اول حاملگی هستید، باید برای تشخیص و بررسی علائم به دکتر زنان و زایمان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

هفته اول بارداری چگونه است؟

زمانی که برای تعیین هفته بارداری به متخصص زنان مراجعه می‌کنید، پزشک در مورد تاریخ آخرین پریود از شما سوال می‌کند. اولین هفته بارداری از تاریخ اولین روز آخرین پریود شما مشخص می‌شود. در واقع شما در این تاریخ باردار نبوده و احتمالا دو هفته بعد از این تاریخ (حتی بیشتر) باردار شده‌اید. ازآنجایی‌که شما از تاریخ دقیق تخمک‌گذاری و لقاح اطلاع ندارید، این تاریخ به‌عنوان اولین هفته حاملگی تعیین می‌شود تا تاریخ آزمایش‌ها و زایمان مشخص شود. طبق تاریخ اولین روز پریود پزشک تقویم بارداری را برای شما تهیه می‌کند.

زمانی که تخمدان یک تخمک را آزاد می‌کند، در صورت داشتن رابطه جنسی لقاح با اسپرم صورت می‌گیرد. زمان تخمک‌گذاری معمولا حدود ۱۴ روز بعد از شروع چرخه قاعدگی است. بعد از لقاح تخمک و اسپرم باید لانه‌گزینی انجام شود. لانه‌گزینی ۶ یا ۷ روز بعد از لقاح شروع شده و در این وضعیت تخمک به دیواره رحم می‌چسبد. گاهی در زمان لانه‌گزینی عروق خونی دیواره رحم آسیب دیده و مقدار کمی خونریزی و گرفتگی ایجاد می‌شود.

متن انگلیسی:
«Most people have no pregnancy symptoms at week 1, while others may experience very early pregnancy symptoms such as fatigue, breast tenderness, and mild cramping within the first 5-6 days after intercourse.»
ترجمه متن:
«بیشتر خانم‌ها در هفته‌ی اول بارداری علامتی ندارند، در حالیکه برخی ممکن است علائم اولیه‌ی بارداری مثل خستگی، حساسیت پستان‌ها و انقباضات خفیف را در ۵-۶ روز اول بعد از سکس حس کنند.»

به نقل از medicalnewstoday

علائم هفته اول بارداری چیست؟ (علائم بارداری در هفته اول)

معمولا علائم بارداری در هفته اول مشابه علائم بارداری در ماه اول است. علائم بارداری در روزهای اول تشکیل نطفه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اولین علامت بارداری عقب افتادن زمان پریود است. شما ممکن است در روزهای اول این علائم اولیه بارداری را تجربه کنید.

  • گرفتگی خفیف در شکم (درد تخمدان در هفته اول بارداری)، لگن یا کمر درد در هفته اول بارداری
  • خونریزی خفیف (مربوط به لانه‌گزینی)
  • حالت تهوع در هفته اول بارداری همراه یا بدون استفراغ
  • تغییرات سینه در هفته اول بارداری مانند تورم یا سوزن‌سوزن‌شدن
  • تکرر ادرار در هفته اول بارداری (احتمال اینکه رنگ ادرار در هفته اول بارداری تغییر کند کم است)
  • سردرد
  • افزایش دمای بدن
  • باد شکم در هفته اول بارداری
  • خستگی
  • تحریک‌پذیری یا نوسانات خلقی
  • هوس غذایی یا تنفر غذایی
  • قوی‌شدن حس بویایی
  • طعم فلز در دهان
  • جوش صورت در هفته اول بارداری از علائم روزهای اول بارداری متداول نیست اما ممکن است بروز کند.

در هفته اول بارداری از کجا بفهمیم بارداریم؟ (توجه به علائم هفته اول بارداری)

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانمی که در تلاش از بارداری شود، این است: از کجا بفهمم باردارم در روزهای اول!‌ علائم ذکر شده هم در زمان پریود ظاهر شده و هم زمان لقاح و لانه‌گزینی تخمک به وجود می‌آیند. دقت داشته باشید که برخی از این علائم می‌توانند علاوه بر پریود نشانه مشکل پزشکی باشند. بسیاری از خانم‌ها هم در هفته اول حاملگی هیچ علامتی ندارند. به همین دلیل بهترین راه برای تشخیص بارداری انجام تست بارداری است.

همیشه این را به خاطر داشته باشید، عقب انداختن پریود در یک خانم، نیازمند بی بی چک و انواع تست‌های بارداری دیگر است. اگر باردار باشید و در روزهای اول متوجه آن شوید، سلامت جنین را در یک مقیاس دیگر تامین می‌کنید. از این بابت بسیاری از نگرانی‌ها مانند رعایت رژیم غذایی و دوری از استرس و اضطراب در روزهای اول تشکیل نطفه خلاص خواهید شد. پس احتمالا علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح عقب انداختن پریود است.

علائم بارداری بعد از ای یو ای و آی وی اف

روش تشخیص بارداری در روزهای اول، چه بارداری با IUI انجام شده باشد چه IVF و چه به روش طبیعی و به دور از تکنولوژی‌های کمک باروری، مشابه هستند. از طرفی بارداری در هر فرد علائمی را ایجاد می‌کند که ربطی به روش باروری ندارد و به فیزیولوژی بدن خانم مرتبط است. مثلا بعضی از خانم‌ها خستگی و برخی دیگر حساسیت پستان‌ها را تجربه می‌کنند. چیزی که در بیشتر خانم‌ها مشترک است و از معمول‌ترین علائم اول بارداری در نظر گرفته می‌شود، آمنوره یا قطع پریودی است.

از طرفی به خاطر داشته باشید که بارداری با ای یو ای و ای وی اف، ممکن است علائمی داشته باشد که باید جدی‌تر گرفته شوند. مثلا لکه بینی در ماه اول بارداری در روش‌های درمان نازایی، باید جدی گرفته شود و بررسی‌های لازم توسط پزشک انجام گیرد.

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کنیم؟ (علایم صددرصدی بارداری در هفته اول)

اگر برای بارداری تلاش کرده‌اید و بعد از رابطه جنسی علائم لانه‌گزینی را دارید، می‌توانید برای بررسی علائم به متخصص زنان و زایمان یا متخصص مامایی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید پیش از مراجعه به پزشک آزمایش بارداری را انجام دهید و در صورت مثبت‌بودن جواب تست برای اقدامات بعدی با پزشک در ارتباط باشید. متاسفانه علایم صددرصدی بارداری در هفته اول وجود ندارد. علائم احتمالی و فرضی هستند.

تو هم علائم بارداری داری؟

برای اطمینان از متخصص نوبت بگیر.

وضعیت جنین در هفته اول بارداری

در هفته اول بارداری هنوز جنینی وجود ندارد. در روزهای اول بارداری تخمک شروع به بالغ‌شدن می‌کند. شما در چرخه تخمدان قرار داشته و در این هفته وارد فاز فولیکولی می‌شوید. با شروع پریود هورمون FSH یا هورمون محرک فولیکول ترشح شده تا فولیکول‌های نابالغ برای تخمک‌گذاری آماده شوند. در زمان تخمک‌گذاری می‌توانید برای بارداری سالم تلاش کنید.

برای بارداری سالم باید کیفیت تخمک و اسپرم بالا باشد. هر دو سلول باید ۲۳ کروموزوم داشته باشند. ۴۶ کروموزوم با هم ترکیب شده و جنین تشکیل می‌شود.

هفته اول بارداری جنین چه شکلی است؟

در هفته اول بارداری هنوز جنینی تشکیل نشده است. به همین دلیل نمی‌توان تصویر جنین را شرح داد. در روزهای اول بارداری چرخه قاعدگی شروع شده و تخمدان‌ها و رحم برای تخمک‌گذاری آماده می‌شوند. علائمی که در هفته اول حاملگی تجربه می‌کنید، مربوط به چرخه پریود بوده و هنوز جنین تشکیل نشده است.

علائم هفته اول بارداری
در اولین هفته حاملگی ممکن است گرفتگی خفیفی در شکم و کمر احساس کنید.

تغییرات بدن در هفته اول بارداری و نشانه های اولیه بارداری

هفته اول بارداری در واقع آخرین پریود شما تا زمان تولد نوزاد است. در دو روز اول پریود تخمک و پوشش رحم خارج می‌شود. احتمالا خونریزی شدیدی خواهید داشت. شما برای چرخه جدید قاعدگی آماده می‌شوید. بعد از اتمام پریود تخمک جدید بالغ شده و پوشش داخلی رحم ضخیم می‌شود. با انجام لقاح تخمک روی پوشش رحم لانه‌گزینی می‌کند.

در هفته اول و هفته‌های بعدی شکم شما هیچ برجستگی نداشته و در ظاهر مشخص نمی‌شود که باردار هستید. تغییرات هورمونی ممکن است باعث احتباس مایعات و نفخ شکم شود. علائم ماه اول بارداری یا علائم اولیه حاملگی معمولا در هفته‌های اول و دوم و سوم و چهارم بارداری تاحدودی مشابه است، بنابراین در چهار هفته علائم حاملگی در ماه اول را در یک حدود تجربه می‌کنند.

لکه بینی در هفته اول بارداری طبیعی است؟ (ترشحات آبکی در هفته اول بارداری از علائم حاملگی در هفته اول است؟)

ممکن است در هفته‌ی اول بارداری با لکه بینی ناشی از لانه گزینی جنین مواجه شوید که مانند لکه‌بینی‌های اول پریود است و طبیعی است. جای نگرانی وجود ندارد. این لکه بینی از علایم هفته اول بارداری است.

ممکن است ترشحات در دوره‌ی بارداری نسبت به باقی دوره‌ها بیشتر باشد. این حالت طبیعی است و مشکل چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند.

اینفوگرافی هفته اول بارداری
هفته اول بارداری را بهتر بشناسید.

روش های تشخیصی و آزمایش خون بارداری در هفته اول

بعد از رابطه جنسی می‌توان تست بارداری را انجام داد. در این آزمایش که همان آزمایش بارداری بتا است، میزان هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) در ادرار یا در خون اندازه‌گیری می‌شود. بلافاصله بعد از عقب افتادن پریود می‌توانید این آزمایش را انجام دهید. معمولا ۱۰ روز بعد از رابطه جنسی بدون پیشگیری تست بارداری را می‌توان انجام داد. ۱۰ روز بعد از رابطه جنسی بدون پیشگیری تست بارداری جواب درستی می‌دهد.

اگر برای انجام تست بارداری عجله دارید، آزمایش خون زودتر از آزمایش ادرار مقدار هورمون hCG را مشخص می‌کند. برای آزمایش ادرار بهتر است سه هفته صبر کنید تا میزان هورمون بارداری به حد کافی برسد. اگر زودتر از یک هفته آزمایش بارداری بدهید، ممکن است نتیجه اشتباه باشد.

تست بارداری در هفته اول حاملگی
اگر بیبی چک علامت مثبت را نشان می‌دهد، برای اطمینان از بارداری بهتر است از طریق آزمایش خون یا ادرار تست بارداری بدهید.

عدد بتا در هفته اول بارداری چند است؟ (تغییرات بتا از علائم بارداری ماه اول)

عدد بتا بالاتر از ۵، نشانه بارداری است. البته که عدد بتا هر ۳ روز یکبار دوبرابر می‌شود. در صورتیکه این مقدار بالاتر یا پایین‌تر باشد، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مشکلات بارداری باشد و از نشانه های بارداری در ماه اول که نگران‌کننده هستند شمرده می‌شود. البته آزمایش مجددا تکرار می‌شود.

سونوگرافی در هفته اول حاملگی (عکس هفته اول بارداری)

معمولا در هفته اول بارداری نیاز به انجام سونوگرافی نیست. اما اگر مدت طولانی برای باردار شدن تلاش می‌کنید، ممکن است پزشک برای بررسی فیبروم این آزمایش را تجویز کند. در سونوگرافی تعداد فولیکول‌ها در تخمدان و ضخامت پوشش رحم مشخص می‌شود. در غیر این صورت نیاز به سونوگرافی نبوده و فقط برای تشخیص بارداری تست بارداری انجام می‌شود.

متن انگلیسی:
«In the early days and weeks of pregnancy, you may not know if you’re pregnant.»
ترجمه متن:
«در روزها و هفته‌های اول بارداری، ممکن است ندانید که حامله هستید.»

به نقل از nhs

می‌خوای بدونی باردار هستی یا نه؟ همین حالا سونوگرافی کن!

خود مراقبتی در هفته اول بارداری

در هفته اول بارداری احتمالا از باردار بودن خود اطلاع ندارید. اما بهتر است کارهای زیر را انجام دهید.

  • اگر برای بارداری تلاش می‌کنید، باید تا هفته ۱۲ بارداری روزانه از مکمل اسیدفولیک ۴۰۰ میکروگرم استفاده کنید.
  • روزانه از ویتامین دی ۱۰ میکروگرم استفاده کنید.
  • برای محافظت در برابر عفونت از مصرف برخی مواد غذایی دوری کنید.
  • برای سلامت جنین و داشتن یک بارداری سالم سیگار را ترک کنید و الکل مصرف نکنید.
  • قبل از بارداری برای معاینات کلی به متخصص زنان مراجعه کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به باروری و بارداری سالم کمک می‌کند.
  • ورزش قبل از بارداری و در دوره بارداری توصیه می‌شود.
اقداماتتوضیح
مصرف مکمل فولیک اسیدپیش از بارداری تا هفته ۱۲ بارداری ۴۰۰ میکروگرم در روز فولیک اسید بخورید.
مصرف مکمل ویتامین دیروزی ۱۰ میکروگرم مکمل ویتامین دی مصرف کنید.
ترک سیگارقبل از اقدام به بارداری سیگار را ترک کنید.
رژیم غذاییبا یک متخصص تغذیه برای داشتن رژیم مناسب صحبت کنید.
در روزهای اول بارداری یا قبل از آن، چه کارهایی انجام دهیم؟

در هفته اول بارداری چه بخوریم؟

برای باروری و داشتن یک بارداری سالم رژیم غذایی خاصی وجود ندارد. سعی کنید غذاهای سالم‌تر را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید. برخی مواد غذایی به بارداری سالم کمک می‌کنند. از جمله:

  • سبزیجات برگ‌دار
  • ماهی‌های بدون جیوه
  • دانه‌ها و مغزها
  • کربوهیدرات پیچیده
  • انواع میوه
  • آب فراوان

در بارداری باید از مصرف برخی مواد دوری کنید. الکل، تنباکو، کافئین، کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های ترانس می‌توانند به شما و جنین آسیب وارد کرده و برخی عوارض بارداری را افزایش دهند.

رابطه جنسی در هفته اول بارداری (نزدیکی در هفته اول بارداری ضرر دارد؟)

مدرکی دال بر اینکه نزدیکی در ماه اول ضرر دارد وجود ندارد. بنابراین تا زمانی که دکتر سکس را برای شما ممنوع نکند، نیازی به اقدام خاصی در این زمینه نیست.

در هفته اول بارداری شما در دوره پریود هستید و تا زمان تخمک‌گذاری حدود ۱۴ روز فاصله دارید. در این مدت‌زمان می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید. اسپرم تا ۵ روز می‌تواند داخل رحم زنده بماند و احتمال لقاح وجود دارد. اگر برای باردار شدن تلاش می‌کنید، نباید از روان‌کننده استفاده کنید. زیرا برخی از روان‌کننده‌ها حرکت اسپرم را دشوار می‌کنند. لازم به ذکر است داشتن رابطه جنسی در بارداری هیچ مشکلی نداشته و به جنین آسیبی وارد نمی‌کند.

رابطه جنسی در هفته اول بارداری
پس از مثبت شدن جواب آزمایش می‌توانید بدون مشکل در طول بارداری رابطه جنسی داشته باشید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

هفته اول بارداری در واقع زمانی است که لقاح صورت گرفته و تخمک بارور شده برای لانه‌گزینی آماده می‌شود. اما ازآنجایی‌که نمی‌توان زمان دقیق تخمک‌گذاری و لقاح را مشخص کرد، پزشکان اولین روز آخرین پریود را به‌عنوان اولین روز بارداری در نظر می‌گیرند. به همین دلیل در هفته اول حاملگی شما پریود هستید و هنوز جنینی تشکیل نشده است.

در هفته اول حاملگی ممکن است علائمی مانند حالت تهوع، خونریزی خفیف، گرفتگی شکم، سردرد، تکرر ادرار، خستگی یا نفخ شکم داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها در هفته های اول بارداری هیچ علامتی ندارند و زمانی متوجه حاملگی می‌شوند که پریود به تعویق بیفتد.

برای تشخیص بارداری یا بررسی علائمی مانند خونریزی و گرفتگی باید به متخصص زنان و زایمان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. شما می‌توانید برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان دکتر زنان آنلاین و دکتر مامایی آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در زمان لانه‌گزینی ممکن است مقداری خونریزی واژینال داشته باشید. خونریزی لانه‌گزینی خفیف بوده و گاهی فقط در حد لکه بینی است. البته باید خونریزی بارداری را جدی بگیرید و در این شرایط به پزشک مراجعه کنید. پزشک هفته اول حاملگی را از اولین روز آخرین پریود تعیین می‌کند.

نوسانات خلقی در خانم‌ها می‌تواند مربوط به تغییرات هورمونی باشد. هم در زمان پریود و هم دوره بارداری با تغییرات هورمونی ممکن است دچار نوسانات خلقی شوید.

در هفته اول بارداری لقاح انجام شده و جنسیت مشخص می‌شود. کروموزوم جنسی تخمک X بوده و کروموزوم جنسی اسپرم می‌تواند X یا Y باشد. اگر اسپرم دارای کروموزوم X با تخمک لقاح داشته باشد، جنسیت دختر شده و اگر اسپرم دارای کروموزوم Y لقاح انجام دهد، جنین پسر خواهد بود.

خونریزی در هفته های اول بارداری مربوط به لانه‌گزینی است. زمانی که تخمک بارور شده در پوشش داخلی رحم کاشته می‌شود، احتمال کمی خونریزی وجود دارد. خونریزی لانه‌گزینی بی‌خطر است.

خونریزی لانه‌گزینی در هفته های اول حاملگی ایجاد شده و خفیف است. گاهی حتی لانه‌گزینی فقط باعث لکه بینی می‌شود. از هر ۴ زن باردار معمولا یک نفر این نوع خونریزی را دارد. خونریزی معمولا با گرفتگی شکم همراه است. اگر خونریزی شدید است، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است علت خونریزی شدید سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی باشد.

بهتر است برای انجام تست بارداری حداقل یک هفته از زمان رابطه جنسی صبر کنید. در این آزمایش میزان هورمون بارداری اندازه‌گیری می‌شود. مقدار این هورمون باید در خون یا ادرار به حد کافی برسد تا بتوان در آزمایش آن را تشخیص داد. اگر می‌خواهید آزمایش ادرار بدهید، بهتر است برای تست بارداری حدود ۳ هفته صبر کنید تا میزان هورمون به حد کافی برسد.

پزشک برای تعیین هفته‌های بارداری اولین روز بارداری را برابر با اولین روز آخرین پریود در نظر می‌گیرد. در واقعیت تخمک‌گذاری ممکن است چند هفته بعد انجام شود. اما ازآنجایی‌که نمی‌توان تاریخ دقیق تخمک‌گذاری و لانه‌گزینی را مشخص کرد، هفته اول بارداری با شروع آخرین پریود مشخص می‌شود.

خیر در هفته اول حاملگی هنوز جنین تشکیل نشده است. شما در این بازه زمانی پریود هستید. بعد از رابطه جنسی محافظت نشده تخمک و اسپرم لقاح داشته و تخمک بارور شده در پوشش دیواره رحم لانه‌گزینی می‌کند. تشکیل جنین ممکن است دو هفته یا بیشتر فاصله داشته باشد.

هفته اول بارداری پریود هستید و درد شکم در این دوره طبیعی است. در هفته های اول حاملگی به دلیل لانه‌گزینی و کاشت تخمک بارور شده در پوشش داخلی رحم ممکن است کمی احساس گرفتگی کنید. برخی خانم‌ها هم خونریزی خفیف در کنار دل درد دارند. اگر دل درد شدیدی دارید یا خونریزی زیاد است، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت مشخص شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره هفته اول بارداری

  1. ناشناس گفت:

    من اسفند ماه رابطه داشتم قرص خوردم تو همون هفته دوباره رابطه داشتم و قرص خوردم فردای اون روز چنروزی خونریزی کمی داشتم از اون موقع تا الان دو ماه و نیمه پریود نمیشم احتمال بارداری هست ؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      تایم مصرف قرص در جلوگیری از بارداری بسیار موثر است
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

      1. ناشناس گفت:

        سلام
        من ۲۹سالمه یکسال اقدام به بارداری کرده ام ولی نتیجه ای نداشته
        به تازگی متوجه شده ام که کیست های ریز دارم و سر این ماه عمل خواهم کرد
        همچنین ۵روز از زمان قاعدگی ام گذشته آیا باردارم ؟؟
        آزمایش خون دادم بتا خونم ۰.۴ هست.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          باردار نیستید. عدد بتا بالای ۵ نشانه بارداری ست
          حتمن درمان را کامل و سپس اقدام به بارداری کنید

      2. Negiin گفت:

        سلام خسته نباشید
        اگه باردار باشیم ولی اطلاعی از بارداری نداشته باشیم قرص ال دی واسه عقب انداختن پریود مصرف کنیم‌مشکلی واسه جنین وجود میاد؟؟؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بلله

    2. ناشناس گفت:

      سلام . شما حامله بودید تو اون تایم یا به خیر گذشت ؟ میشه پاسخ بدید

      1. ناشناس گفت:

        سلام خانم ببخشید من تخمدانم ضعیف ایا میشه باردار شد

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          ابتدا باید درمان هورمونی صورت گیرد
          و بعد از منظم شدن دوره های قاعدگی
          احتمال بارپری بیشتر میگردد

      2. سراب فاطمه گفت:

        سلام خانم ببخشید من تخمدانم ضعیف ایا میشه باردار شد

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          ابتدا باید درمان هورمونی صورت گیرد
          و بعد از منظم شدن دوره های قاعدگی
          احتمال بارپری بیشتر میگردد

  2. شیوا گفت:

    سلام خانم دکترببخشیدمن خیلی کمرم خستگی حالت تهوع دارم توشکم تیرمیکشه زیرشکمم در می‌کنه بنظرتون مشکل چیه چون تاپریو شدنم دوهفته مونده

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      میتواتید جهت بررسی بیشتر تست بارداری انجام دهید.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنیددکتر زنان

  3. حمید گفت:

    سلام من برا بچه دومم تلاش می‌کنم باردار بشم ولی الان دوماه رابطه جنسی دارم هنوز چیزی مشخص نمیشه فقط کنار نافم با زیرش کمی احساس سفتی ودرد میکنم ممکنه باردارباشم یا عفونته ؟البته از بی‌بی چک هم استفاده کردم چیزی نشون نمیده ؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      احتمال بارداری صفر نیست باید بیشتر بررسی بشود.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه شود.
      دکتر زنان

    2. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من الان سی ۵ سالم ولی باردار نمیشم مشکل چی

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        ابتدا شما و همسرتان باید از نظر جنسی معاینه شوید
        دوما در صورت سالم بودن، زمان تخمک گذاری تان را با کیت مشخص کنید
        و در زمان تخمک گذاری چند بار نزدیکی کنید

  4. صدری گفت:

    سلام من پریودیم یک هفتس تموم شده ولی حالت تهوع و دل درد دارم داروهای حالت تهوع مصرف کردم فایده نداره سردردم دارم می‌تونه نشانه ی بارداری باشه جواب بدید چون من نمیخوام باردار بشم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      ممکن است البته باید بررسی بشود.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

  5. زهراصادقی گفت:

    سلام من ۱۴روز بعداز اخرین پریودم هست خواستم بگم نبض شکم آیا احتمال بارداریست یا خیر

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      به نظر نمی‌رسد.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.دکتر زنان

  6. ناشناس گفت:

    سلام من ماهه پیش ۲۹ام پریود شدم امروز ۲۸ام هست ولی هنوز نشدم این طبیعیه؟

  7. Sahar گفت:

    سلام وقتتون بخیر در هفته اول بارداری ک جنین تشکیل نشده امکان از بین بردنش هس ؟ میشه راهنمایی کنید ب چه صورت

  8. خمر گفت:

    سلام الان از من نه روز عادت ماهانه عقب افتاده چیکار کنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      اگر رابطه جنسی داشته اید تست بارداری انجام دهید در غیر این صورت آزمایشات هورمونی برای بررسی اختلالات هورمونی مورد نیاز است. به متخصص زنان مراجعه کنید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام من ای یوا ی انجام دادم ۱۰روز از ای یوای میره دیشب زیر شکم درد میکن

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          علائم واقعی بارداری معمولاً پس از دو هفته از انجام آی یو آی ظاهر می شوند.

    2. فاطمه گفت:

      سلام من ۴روز پیش اقدام ب بارداری کردم‌ورابطه داشتم الان درد شکمی ونفخ شکم و لگنم درد میکنه امکانش هس باردارباشم؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        این موارد علایم بارداری نیست و پس از تاخیر ۱۰ روزه از زمان پریود تست خون چک شود و بارداری مشخص می شود.

      2. ناشناس گفت:

        باردار بودید؟

  9. نمیدانم گفت:

    سلام من اخرین روز عادتم ۲۴فروردین بوده الان چن روزه شکمم وزیر دلم درد میکنه کمر درد دارم وتکرر ادرار واب زیاد میخورم آیا ممکنه حامله باشه چون تست دادم منفی شد

  10. ناشناس گفت:

    من خیلی دوست دارم حامله بشم ولی از قادگی افتادم چه کار کنم حامله شم

    1. نسرین گفت:

      سلام من باید ۷م این ماه پریود میشدم نشدم الان سه روز میگذره تکرر ادرار دارم تهوع و درد در تخمدانها تست و آزمایش خون انجام دادم حامله نبودم بنظرشما باید چه کارکنم؟؟؟ن

    2. ناشناس گفت:

      سلام من تست گرفتم‌ حامله هستم دوخط پررنگ نشون داده دوسه روز پیش یک لک قهوه ای کوچولو دیدم ایامشکلی هس یان چون سابقه دوسقط داشتم میخاستم بیست پنجم‌مریض بشم نشدم آخرین تاریخ پریودیم بیست پنج هفت بوده

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        بهتر است ازمایش بتا انجام دهید و با توجه به سابقه سقط بهتر است برای میزان و مصرف پروژسترون تحت نظارت متخصص باشید

      2. معصومه قلندری گفت:

        سلام من ۱۰روزه از پریودم میگزره و الان خونریزی کم دارم صبح ها تهوع دارم گرفتگی شکم هم دارم درد لگن هم دارم احتمال داره باردار باشم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          این علایم علایم عمومی ست
          بذای تشخیص قطعی از ازمایش بتا استفاده کنید