تا چه حد با عمل های زیبایی بدن مثل پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ آشنا هستید؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی، یکی از انواع عمل‌های لاغری است که باعث کاهش چربی نواحی مختلفی مانند ران، بازو، شکم و پهلو می‌شود. این جراحی زیبایی می‌تواند فواید زیادی برای سلامت و تناسب بدن داشته باشد اما نباید قبل از انجام آن از خطرات پیکر تراشی غافل شوید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
تا چه حد با عمل های زیبایی بدن مثل پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ آشنا هستید؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

میان عمل‌های زیبایی بدن واژه‌ی پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ برای بسیاری افراد آشنا است. شاید هم کم و بیش اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم یا در اطرافیان و دوستانمان کسانی باشند که عمل‌های پیکر تراشی انجام دادند. این واژه گاهی می‌تواند کمی وسوسه کننده نیز به نظر برسد و ما را به انجام آن ترغیب کند.

امروزه روش‌های بادی کانتورینگ در حال افزایش محبوبیت در جوامع مختلف هستند. اگر نیاز به انجام آن را حس می‌کنید، حتما از متخصص تغذیه یا جراح پلاستیک مشورت بگیرید. در دکترتو می‌توانید با بهترین جراح پلاستیک در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

پیکرتراشی چیست؟

کاهش وزن ناگهانی یا حذف پوست‌های اضافی بدن که در اثر لاغر شدن ایجاد می‌شوند و ظاهر جالبی ندارند، تنها دو دلیل از چندین دلایلی هستند که عمل‌های پیکر تراشی را به یکی از روش‌های پرطرفدار برای ایجاد بدنی زیبا تبدیل کرده‌اند. هدف از جراحی‌های زیبایی، بهبود ظاهر فرد و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس او است.

تغییرات بدن بعد از کاهش قابل توجه وزن یا تغییرات بعد از بارداری و انجام سزارین اغلب باعث می‌شوند پوست شل شود. این پوست اضافی باعث ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در بهداشت شخصی، بثورات یا زخم پوستی و مشکل در پیدا کردن لباس مناسب می‌شود.

پیکر تراشی یا بادی کانتورینگ به اقدامات جراحی اشاره دارد که باعث بهبود ظاهر پوست و بافت بعد از یک کاهش وزن شدید، می‌شود. لازم است بدانید که شرکت‌های بیمه، عمل جراحی کانتورینگ بدن را جراحی زیبایی می‌دانند و هزینه‌ی خود عمل و عوارضی که بعد از عمل ایجاد می‌شوند را پوشش نمی‌دهند. هزینه‌ی عمل‌های جراحی با توجه به شهر و بیمارستان محل انجام جراحی متغیر است.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

عمل پیکر تراشی بدن چقدر طول میکشد؟

با توجه به میزان توده چربی بدن هر فرد، این عمل ممکن است از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

متن انگلیسی:
Body contouring, or body sculpting, is a surgical procedure that aims to reshape an area of the body.
ترجمه فارسی:
کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی یک روش جراحی است که هدف آن تغییر شکل بخشی از بدن است.

به نقل از سایت my.clevelandclinic

کاربرد دستگاه لاغری کول اسکالپتینگ در پیکرتراشی چیست؟

دستگاه لاغری کول اسکالپتینگ یکی از ابزارهای مهم در جراحی کانتورینگ بدن است. دستگاه CoolSculpting روشی برای انجماد چربی است که هدف آن از بین بردن چربی‌های سرسخت در قسمت‌های خاصی از بدن مانند ران و شکم است و به تسریع حرکت چربی‌ها و سوخت و ساز بیشتر نیز کمک می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش‌ های جراحی بادی کانتورینگ یا پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی که به عنوان یکی از انواع عمل های لاغری یا عمل های زیبایی بدن است، انواع مختلفی دارد. پیکرتراشی شکم و پهلو، پیکرتراشی باسن، پیکرتراشی با لیزر، پیکرتراشی بازو و عمل پیکرتراشی کل بدن از روش‌های آن هستند. مشاهده عکس پیکرتراشی کل بدن یا فیلم عمل پیکرتراشی به شما بینش خوبی درباره شیوه انجام آن خواهد داد.

انواع عمل زیبایی پیکر تراشی بدنعملکرد و کاربرد آنها
جراحی لیپوماتیکبرای کاهش حجم و شکل دادن به شکل بدن که با استفاده از لیپوساکشن (حذف چربی اضافی) انجام می‌شود.
لیفت بدنپوست و چربی اضافی را از نواحی مختلف، معمولا پس از کاهش وزن زیاد که پوست حالت افتادگی پیدا می‌کند، از بین می‌برد.
پانیکولوتومیپوست و چربی اضافی را از قسمت تحتانی شکم حذف می‌کند.
ابدومینوپلاستی (تومی تاک)چربی و پوست اضافی شکم را از بین برده و در عین حال عضلات ضعیف شکم را سفت می‌کند تا ظاهری صاف‌تر و خوش حالت‌تر داشته باشد.
ماموپلاستینوعی جراحی سینه است که شامل روش‌هایی مانند بزرگ و کوچک کردن سینه یا لیفت سینه برای افزایش شکل یا اندازه آن می‌شود.
انواع روش‌‌های جراحی بادی کانتورینگ

۱. عمل لیپوساکشن و پیکرتراشی شکم و پهلو

عمل لیپوساکشن چیست؟ لیپوساکشن معروف‌ترین عمل های زیبایی بدن است که انجام می‌شود. تعداد بیماران لیپوساکشن از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۲۶۴ درصد افزایش یافته است که این افزایش بسیار قابل توجه است. فردی که دارای وزن ثابت و ذخایر چربی موضعی است که با رژیم و ورزش از بین نمی‌رود، یک فرد ایده آل برای انجام لیپوساکشن است.

لیپوساکشن به طور معمول با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در صورت وجود پوست اضافی که باعث می‌شوند لیپوساکشن ناکافی باشد، انجام لیفت یا بالا کشیدن پوست ضروری است. در بسیاری موارد، پس از معاینه و بررسی وضعیت بدنی فرد، پزشک تصمیم می‌گیرد که از ترکیب برخی از روش‌های جراحی استفاده کند.

۲. لیفت یا بالا بردن ران، باسن و بازو

کاهش چشمگیر وزن اغلب منجر به تجمع پوست اضافی در باسن و ران‌ها می‌شود. لیفت ران و باسن، پوست و چربی اضافی را از بین می‌برد و ظاهری محکم‌تر و باریک‌تر به پاها و باسن می‌بخشد. با این کار پوشیدن شلوار جین بسیار راحت‌تر می‌شود و همچنین به داشتن ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر در پاها و پایین تنه کمک می‌کند. براکیوپلاستی یا لیفت بازو نیز باعث حذف پوست اضافی در زیر بازوها می‌شود.

برای پیکرتراشی شکم دنبال متخصص می‌گردی؟

همین الان مشاوره بگیر!

۳. جراحی پانیکولکتومی

پانیکولکتومی پوست اضافی را حذف می‌کند. محل برش جراحی دقیقا بالای استخوان شرمگاهی قرار دارد. این روش نسبت به سایر روش‌های کانتور، پوست شکم را به طور قابل توجهی سفت نمی‌کند.

۴. عمل ابدومینوپلاستی

عمل تامی تاک چیست؟ جراحی اﺑﺪوﻣﯿﻨﻮﭘﻼﺳﺘﯽ ﯾﮏ روش ﺟﺮاﺣﯽ برای ﺑﻬﺒﻮد ﺷﮑﻞ ﻇﺎﻫﺮی ﺷﮑﻢ از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﺮداﺷﺘﻦ چربی و پوست اﺿﺎﻓﯽ در ﻧﺎﺣﯿﻪ‌ی شکم و ﺗﺮﻣﯿﻢ ﻧﻘﺺ ﻻﯾﻪ‌ی ﻋﻀﻼﻧﯽ جدار ﺷﮑﻢ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺑﺮشﻫﺎی وﺳﯿﻊ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

عمل جراحی اﺑﺪوﻣﯿﻨﻮﭘﻼﺳﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺒﻮد بخشیدن ﺑـﻪ ﺷﮑﻞ ﻇﺎﻫﺮی ﺷﮑﻢ و ﺑﺮاﺳﺎس ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت آناتومیک اﻓﺮاد انجام ﻣﯽﺷﻮد که شامل ﻟﯿﭙﻮﺳﺎﮐﺸﻦ ﺗﻨﻬﺎ، اﺑﺪوﻣﯿﻨﻮﭘﻼﺳﺘﯽ ﻣﺤﺪود و اﺑﺪوﻣﯿﻨﻮﭘﻼﺳﺘﯽ وسیع ﺑﺎ ﯾﺎ ﺑﺪون ﻟﯿﭙﻮﺳﺎﮐﺸﻦ است.

۵. جراحی ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی افزایش  لیفت پستان، افزایش حجم پستان، از بین بردن چربی اضافی و تصحیح شکل ظاهری پستان به علت شل شدن و افتادگی پستان بعد از بارداری و شیردهی است. این عمل در مردان دارای سینه‌های بزرگ یا ژنیکوماستی قابل انجام است.

عمل تامی تاک چیست؟
عمل جراحی اﺑﺪوﻣﯿﻨﻮﭘﻼﺳﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻬﺒﻮد بخشیدن ﺑـﻪ ﺷﮑﻞ ﻇﺎﻫﺮی ﺷﮑﻢ و ﺑﺮاﺳﺎس ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت آناتومیک اﻓﺮاد انجام ﻣﯽﺷﻮد.

چه افرادی نیاز به پیکر تراشی دارند و پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است؟

کاهش وزن یک موفقیت عالی و گامی به سوی یک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر و افزایش زیبایی بدن است. معمولا توصیه می‌شود که برای کاهش وزن از ورزش و رژیم غذایی مناسب کمک بگیرید. اما برخی افراد با وجود تلاش فراوان، نتایج خوبی به دست نمی‌آورند.

افرادی نیز با کمک ورزش موفق شده‌اند لاغر شوند اما پوست اضافی که پس از کاهش وزن در اطراف شکم، بازوها، ران‌ها، سینه‌ها، باسن و صورت آویزان می‌ماند برایشان خوشایند نیست. زیرا پس از کاهش وزن زیاد، پوست اغلب به اندازه و شکل قبلی خود باز نمی‌گردد. در این زمان است که فکر عمل‌های زیبایی به ذهن افراد خطور می‌کند. این عمل‌ها به طور گسترده در بین زنان و مردان قابل انجام است.

پیکر تراشی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر می‌خواهید پیکرتراشی کنید:

  • نباید باردار باشید
  • هیچ گونه عفونت پوستی فعالی نداشته باشید
  • نباید هیچ وسیله پزشکی مانند ضربان‌ساز مصنوعی قلب داشته باشید.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با پیکرتراشی شکم هستی؟ اول با جراح مشورت کن.

مراقبت های بعد از عمل پیکرتراشی کدامند؟

بعد از این عمل زیبایی ممکن است کمی احساس درد داشته باشید. نواحی تحت درمان ممکن است در ۲ تا ۷ ​​روز اول قرمز، متورم و کبود شده باشند. در صورت امکان از ورزش‌های شدید خودداری کنید.

عمل‌ های زیبایی چه خطرات و عوارضی دارند؟ (عوارض عمل پیکرتراشی)

آیا پیکرتراشی خطرناک است؟ تمام جراحی‌ها، از جمله جراحی‌های زیبایی، با خطراتی همراه هستند. توصیه می‌شود افرادی که سابقه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های ریوی یا دیابت دارند با احتیاط بیش‌تری به سمت عمل‌های پیکر تراشی بروند. زیرا این افراد بیشتر در معرض خطر عوارضی مانند ذات الریه، سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی یا لخته شدن خون در پاها یا ریه‌ها قرار دارند. داشتن رژیم غذایی مناسب که حاوی مقدار کافی پروتئین باشد در روند بهبودی بسیار موثر است.

سیگار کشیدن خطرات این عمل‌ها را افزایش داده و در روند بهبودی نیز اختلال ایجاد می‌کند. شایع‌ترین شکایت بعد از عمل پیکرتراشی درد است. به احتمال زیاد در طی چهار هفته‌ی اول بعد از عمل درد خواهید داشت.

ایجاد کبودی بعد از عمل پیکرتراشی امری طبیعی است. بنابراین لازم نیست نگران باشید زیرا حداقل سه هفته طول می‌کشد تا کبودی‌ها برطرف شوند اما برطرف شدن تورم ممکن است حتی بیش‌تر طول بکشد.

آیا پیکرتراشی خطرناک است؟
عمل پیکرتراشی ممکن است با خطر حمله قلبی همراه باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

جراحی پیکرتراشی بدن یکی از روش‌های کاهش وزن محبوب بین سنین مختلف است. این عمل زیبایی هم با عمل جراحی و هم بدون ن (با لیزر) انجام می‌شود. اگر قصد انجام آن را دارید، با جراح پلاستیک یا جراح عمومی مشورت کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین جراح پلاستیک و زیبایی و دکتر جراحی عمومی در شهر خود آشنا شوید، برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید یا از سیستم دکتر جراحی پلاستیک آنلاین و دکتر جراح عمومی آنلاین استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای نوبت‌گیری از بهترین پزشکان جراحی عمومی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر مایل به انجام درمان کانتورینگ بدن هستید و می‌خواهید در آینده باردار شوید، هیچ مانعی برای سلامت باروری شما وجود نخواهد داشت.

بله، ممکن است باعث عوارضی مانند ذات الریه، سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی یا لخته شدن خون در پاها و ریه‌ها شود.

بله، پیکرتراشی هم به صورت ناحیه‌ای و هم به صورت کلی انجام می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن