خالق زیبایی بدن خود باشید!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

میل به زیبایی بدن و صورت منحصر به جنسیت خاصی نمی‌شود و همه افراد تمایل دارند با استانداردهای مد و زیبایی عصر خود همگام شوند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 25 دقیقه
روش های زیبایی بدن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

داشتن اندام و صورت ایده‌آل همواره آرزوی افراد در همه ادوار است. میل به برخورداری از زیبایی بدن و صورت، فقط منحصر به خانم‌ها نیست. آقایان هم به‌‌نوبه‌‌ی خود تمایل دارند با استانداردهای زیبایی بدن در عصر و دوره خود همگام شوند. زیبایی یک مسئله کاملا نسبی است و استانداردهای زیبایی ممکن است در هر دوره تغییر کند. این استانداردها حتی در کشورهای مختلف هم یکی نیستند. کاملا طبیعی است که همه افراد از استاندارد زیبایی بدن یا صورت عصر حاضر برخوردار نباشند. خبر خوب این است که با پیشرفت علم پزشکی و صنعت زیبایی همه افراد می‌توانند به اندام و صورت ایده‌آل خود دست یابند و با رفع نقایص ظاهری‌شان اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند.

در این مطلب از دکترتو شما را با روش‌های مختلف زیبایی بدن آشنا می‌کنیم. اگر در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه زیبایی بدن و استانداردهای زیبایی

همانطور که اشاره کردیم زیبایی یک مساله نسبی است و در گذر زمان معیارهای زیبایی دستخوش تغییرات بسیاری شده‌است. به‌گونه‌ای که معیارهای زیبایی امروز در سراسر جهان هیچ شباهتی به معیارهای زیبایی قرون وسطی یا زمان ایران باستان ندارد. به طور مثال در دوران رنسانس داشتن شکم بزرگ و اندام چاق نشانه‌ی زیبایی و نشان‌دهنده رفاه و ثروت مردم محسوب می‌شد، درحالی که امروزه معیار زیبایی زنان غربی داشتن اندامی متناسب است. جالب است که بدانید در بخش‌هایی از آفریقا هنوز هم بدن چاق نشانه زیبایی است و مردان از زنانی خوششان می‌آید که بدنی چاق داشته باشند.

یک مثال جالب دیگر درمورد معیار زیبایی، دوره قاجار است که داشتن موی پشت لب یا به اصطلاح سبیل یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شد. در این دوره زنان نه‌تنها برای از‌بین‌بردن موهای صورت و بدن خود هیچ اقدامی نمی‌کردند، بلکه با استفاده از سرمه سبیل‌هایشان را پررنگ می‌کردند تا بیشتر دیده شود! درحالی که امروزه روش‌های مختلفی برای از‌بین‌بردن موهای صورت و سبیل ارائه می‌شود و کمتر خانمی در جامعه دیده می‌شود که با موی صورت در اجتماع ظاهر شود.

در قرن ۱۹ یکی از معیارهای زیبایی ژاپن داشتن دندان‌های سیاه بود! درحالی که امروزه افراد برای داشتن دندان‌های سفید و مرتب هزینه‌های گزافی را صرف لمینت و کامپوزیت دندان خود می‌کنند.

مشخصه‌های زیبایی در ایران باستان به‌صورت‌کلی داشتن چشم‌های تیره بادامی، موهای تاب‌دار مشکی، پوست سفید و بدنی توپر و گاها چاق بود. درحالی‌که امروزه داشتن چشم‌های درشت و رنگی به واسطه لنز باب شده‌است. برخی خانم‌ها موی مجعدشان را کراتینه می‌کنند تا صاف شود و حتی رنگ پوست سفید خود را برنزه می‌کنند. بدن‌های چاق یا خیلی لاغر از مد افتاده‌‌اند و داشتن بدنی انحنا دار مثل ساعت شنی روی بورس آمده‌است. یکی از معیارهای بسیار رایج زیبایی در ایران داشتن بینی خوش‌فرم است. تا حدی که ایران در سال‌های اخیر به مهد عمل زیبایی بینی جهان تبدیل شده‌است.

این‌ تغییرات در گذر زمان هرگز متوقف نخواهد شد و شاید برای مردم صد سال آینده عمل‌کردن بینی یا سایر اقدامات زیبایی امروزی به‌اندازه‌ی سبیل‌های قاجاری خنده‌دار به‌نظر بیاید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

مراقبت از بدن

مهمترین اقدامی که می‌توانید برای زیبایی بدن خود انجام دهید مراقبت از بدن است. مراقبت از بدن به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. مهمترین کارهایی که می‌توانید برای مراقبت از بدن خود انجام دهید این است که:

  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  • خواب کافی و به‌موقع داشته باشید.
  • از مصرف دخانیات اجتناب کنید.
  • ورزش کنید.
  • تنفس صحیح داشته باشید.
  • از محصولات مراقبت بدن استفاده کنید.
beauty-standards
مفهوم زیبایی در هر دوره‌ای از تاریخ و در هر ملیتی متفاوتاست و انسان‌ها همیشه به طریقی به‌دنبال رسیدن به زیبایی بیشتر بوده‌اند.

تکنیک‌های مختلف زیبایی بدن

بسیاری از روش‌های زیبایی بدن و صورت وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه به وضعیت سلامت جسمانی و هدفتان از آن‌ها استفاده کنید. روش‌های زیبایی کل بدن شامل موارد زیر است:

  • جراحی زیبایی سینه
  • جراحی زیبایی باسن
  • جراحی زیبایی واژن و اندام تناسلی
  • عمل‌های لاغری
  • عمل زیبایی صورت
  • جوانسازی پوست
  • تزریق فیلر
  • لیفت
  • زیبایی و مراقبت از مو
  • لیزر موهای زائد.

در ادامه هر یک از این روش‌های زیبایی بدن را به تفضیل بررسی می‌کنیم.


عمل زیبایی کل بدن

عمل‌های زیبایی بسیار زیادی برای ایجاد بدنی خوش‌فرم و زیبا وجود دارد. سریع‌ترین راه رسیدن به اندام ایده آل عمل جراحی است اما به همه توصیه نمی‌شود. چراکه ممکن است برای برخی افراد خطر‌آفرین باشند. از طرفی برخی از روش‌های زیبایی برای تناسب اندام بعضی افراد پاسخگو نیست و تنها راه چاره استفاده از عمل‌های زیبایی است. شما به تشخیص پزشک می‌توانید عمل زیبایی کل بدن را انجام دهید.

در ادامه انواع روش‌های زیبایی بدن را با هم بررسی می‌کنیم:

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با روش جوانسازی هستی؟

اول با دکتر مشورت کن

جراحی زیبایی سینه

یکی از اندام‌های بسیار مؤثر در زیبایی بدن خانم‌ها، سینه است. این اندام جدا از جذابیت‌های جنسی، تأثیر بسزایی در فرم ایده‌آل بدن دارد. همه افراد از سایز یا حالت سینه‌های خود راضی نیستند و تمایل دارند تغییراتی در آن ایجاد کنند.

سه دسته کلی از جراحی‌های زیبایی که بر روی سینه‌ها انجام می‌شود عبارت‌اند از: ماموپلاستی (بزرگ‌کردن یا کوچک‌کردن سینه)، بازسازی سینه و لیفت سینه.

۱. بزرگ‌کردن سینه یا پروتز سینه

بزرگ‌کردن سینه یا پروتز سینه برای افزایش سایز سینه‌ خانم‌ها انجام می‌شود. خانم‌ها به دلایل مختلفی به بزرگ‌کردن سینه فکر می‌کنند. برخی از زنان از سایز سینه خود رضایت ندارند و احساس می‌کنند سینه‎‌هایشان خیلی کوچک است. برخی دیگر بعد از تغییر سایز و حالت سینه‌هایشان پس از بارداری و شیردهی، تمایل به بزرگ‌کردن سینه‌ها دارند. برخی دیگر تمایل به اصلاح عدم تقارن در اندازه سینه دارند.

عمل پروتز سینه با استفاده از ایمپلنت‌ سینه انجام می‌شود. جراح این ایمپلنت‌ها را زیر یا روی عضله قفسه سینه قرار می‌دهد. ایمپلنت‌های سینه از یک پوسته سیلیکونی پر‌شده با نمک (محلول آب‌نمک) یا ژل سیلیکون تشکیل شده‌اند. خانم‌ها ابتدا اندازه‌ی ایمپلنت موردنظر خود را با نصب ایمپلنت آزمایشی تعیین می‌کنند و سپس عمل جراحی انجام می‌شود.

۲. کوچک‌کردن سینه و زیبایی بدن

اغلب زنانی که سینه‌های بزرگ و سنگینی دارند، بعد از مدتی دچار ناراحتی قابل‌توجهی از جمله گردن‌درد، کمردرد یا ضعف در اعتماد‌به‌نفس هستند. یک گزینه خوب برای این خانم‌ها، جراحی کوچک‌کردن سینه است. در طی این روش، پوست، چربی و بافت اضافه‌ی سینه برداشته می‌شود.

۳. بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه اغلب در زنانی که تحت ماستکتومی (تخلیه‌ی سینه برای درمان سرطان سینه) قرار می‌گیرند، انجام می‌شود. در این روش سینه از نظر ظاهر، حالت و حجم مورد نظر بازسازی می‌شود. در جراحی بازسازی سینه برای رسیدن به فرم طبیعی، نوک پستان و آرئول هم بازسازی می‌شوند.

۴. لیفت سینه یا ماستوپکسی

در برخی از زنان، پوست سینه به اندازه کافی قوی یا انعطاف‌پذیر نیست که بتواند وزن سینه را تحمل کند این مسئله باعث افتادگی سینه‌ها می‌شود. در این وضعیت که پتوز نامیده می‌شود، پوست بیشتری نسبت به حجم سینه وجود دارد. در عمل لیفت سینه، پوست اضافی برداشته می‌شود و سینه بالا کشیده می‌شود. این عمل باعث بهبود فرم سینه می‌شود.

breast-implant
پروتز سینه یکی از روش‌های مرسوم برای بزرگ‌کردن سینه یا بازسازی سینه است.

جراحی زیبایی باسن و ران

روش‌های زیادی برای بهبود حالت باسن و ران وجود دارد که باعث زیبایی بیشتر این قسمت از بدن می‌شوند. بسیاری از خانم‌ها از فرم پا یا باسن خود راضی نیستند یا دچار برخی فرورفتگی و برآمدگی در ناحیه باسن هستند که باعث کاهش اعتمادبه‌نفس آنها می‌شود. باتوجه به وضعیت بدنی شما، روش‌های مختلفی برای ایجاد اندام و باسن خوش‌فرم و سفت به شما پیشنهاد می‌شود که شامل موارد زیر است:

۱. تزریق ژل ران و ژل باسن

افرادی که پاهای لاغری دارند احساس می‌کنند زیبایی بدن آنها به‌خاطر لاغری بیش‌از‌حد پا دچار چالش شده‌است. این افراد می‌توانند بدون جراحی با تزریق ژل ران به اندام دلخواه خود برسند. همچنین افرادی که تمایل دارند بدون جراحی سایز باسن خود را افزایش دهند یا فرورفتگی‌های ناموزون بدن خود را اصلاح کنند و به حالت گرد و سفتی دست یابند هم می‌توانند از تزریق ژل باسن استفاده کنند.

۲. تزریق چربی به باسن و ران

در روش تزریق چربی به باسن و ران، چربی از بدن خود فرد (مناطقی که چربی اضافه دارند) گرفته می‌شود و به باسن یا ران تزریق می‌شود. فیلر به معنی پرکننده است و از تزریق فیلر برای پرکردن باسن و ایجاد فرم گرد، بر‌طرف‌کردن نقص‌ باسن، فرورفتگی‌های ران و جوانسازی پوست این ناحیه استفاده می‌شود.

۳. پروتز باسن

یکی از روش‌های بسیار کاربردی افزایش سایز، بهبود حالت و ایجاد فرم دلخواه باسن، پروتز باسن است. در این روش، باسن‌های افتاده یا کوچک، برجسته و خوش‌فرم می‌شود. جراح با ایجاد برش، پروتز‌ها را (که از جنس سیلیکون است) در ناحیه باسن قرار می‌دهد و سایز باسن را افزایش و فرم دلخواه بیمار را به آن می‌دهد. پروتز‌های سیلیکونی باسن به صورت نیمه‌جامد هستند و حالت سفت‌تری نسبت به پروتز سینه دارند.

۴. لیفت باسن

بعضی افراد به دلایل مختلفی از جمله ژتیک، افزایش سن، تغییرات وزن، یا آسیب‌ دارای باسن افتاده و بدفرمی هستند. در این افراد، پوست باسن نسبت به حجم باسن زیاد است. در لیفت باسن، پزشک پوست و چربی اضافی و بافت‌هایی که باعث بدفرم‌شدن باسن شده‌اند را برمی‌دارد و باعث فرم‌دهی و لیفت باسن می‌شود. در لیفت باسن علاوه بر بالا‌کشیدن و حذف پوست اضافی باسن، ممکن است جراح از تزریق چربی برای بزرگ‌کردن باسن هم استفاده کند.

برای انجام عمل‌های زیبایی سینه و باسن باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین جراح پلاستیک به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

همین الان بهترین دکتر برای لایه‌برداری پوست رو پیدا کن!

روش‌های مختلفی برای تغییر حجم و فرم باسن و سینه وجود دارد. پزشکان از روش‌های لیفت، فیلر (چربی یا ژل)، پروتز برای زیبایی سینه و باسن استفاده می‌کنند.

عمل زیبایی واژن و اندام تناسلی

عمل زیبایی واژن به بهبود کیفیت زندگی زناشویی و افزایش اعتمادبه‌نفس خانم‌ها کمک شایانی کرده‌است. روش‌های زیادی برای زیبایی واژن یا تنگ‌کردن آن در جهت افزایش لذت جنسی وجود دارد. این موارد عبارت‌اند از:

  • زیبایی واژن با تزریق ژل: در این روش از تزریق ژل برای حجم‌دهی و بهبود بافت ناحیه تناسلی استفاده می‌شود. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی به کاهش درد هنگام رابطه جنسی هم کمک می‌کند.
  • زیبایی واژن با تزریق چربی: در این روش از چربی اضافی بدن خود فرد برای حجم‌دهی ناحیه تناسلی استفاده می‌شود.
  • زیبایی واژن با کربوکسی تراپی: در این روش از گاز دی‌اکسید کربن، برای جوانسازی ناحیه تناسلی استفاده می‌شود. برای جوانسازی این ناحیه ۶ تا ۸ جلسه کربوکسی تراپی کافی است.
  • عمل لابیاپلاستی: در این جراحی، لابیاهای داخلی واژن اصلاح می‌شود و اندازه آن کوچک‌تر می‌شود. این عمل معمولا به دلیل بزرگ‌بودن بیش‌از‌حد لابیا داخلی انجام می‌شود.
  • عمل زیبایی کلیتوریس: در این روش، چین و چروک اضافی بافت کلیتوریس رفع می‌شود. این عمل معمولا همراه با لابیاپلاستی انجام می‌شود.
  • عمل لابیاماژورپلاستی: در این عمل لابیای بیرونی (لبه‌های بیرونی واژن) کوچک می‌شود. بعضی خانم‌ها از بزرگی لابیای بیرونی در عذابند. زیرا لابیای ماژور بزرگ می‌تواند حین دوچرخه‌سواری یا پوشیدن لباس تنگ اذیت‌کننده باشد یا هنگام پوشیدن مایو بیش‌از‌حد برجسته باشد و فرد را معذب کند.
  • عمل مونس پلاستی: مونس به بافت بالایی واژن که دارای مو است، گفته می‌شود. در عمل مونس پلاستی، برآمدگی و افتادگی ناحیه مونس رفع می‌شود. افرادی که در ناحیه مونس دچار افتادگی یا چربی اضافی هستند می‌توانند از این عمل استفاده کنند.

برای انجام عمل‌های زیبایی واژن می‌توانید به متخصص زنان و جراح پلاستیک مراجعه کنید. برای دریافت راهنمایی و مشاوره یا دریافت نوبت‌حضوری از بهترین متخصص زنان و بهترین جراح پلاستیک می‌توانید به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید

عمل لاغری

چاقی مفرط موضوعی است که نه تنها آفت زیبایی بدن است، بلکه سلامت جسمانی شما را هم به خطر می‌اندازد. معمولا افراد چاق نه‌تنها دچار امراض جسمانی هستند، از کمبود اعتمادبه‌نفس و افسردگی هم رنج می‌برند. چاقی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله ژنتیک یا سبک زندگی ناسالم و پرخوری داشته باشد. شما برای داشتن اندام ایده‌آل و استایل مناسب، باید رژیم غذایی مناسب و ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید. بااین‌حال ممکن است شما با رعایت این موارد نتوانید الزاما به اندام ایده‌آل و استاندارد دنیای مدرن امروز دست پیدا کنید. در اینجاست که انواع عمل‌ لاغری به کمک شما می‌آیند تا پزشک مانند یک مجسمه ساز ماهر پیکر شما را تراش دهد و به فرم دلخواهتان تبدیل کند. روش‌های مختلفی برای لاغری بدن وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱. بای پس معده

عمل بای پس معده یکی از روش‌های جراحی متابولیک است که ساختار معده و روده را تغییر می‌دهد. در این عمل بخشی از معده و ابتدای روده کوچک برداشته می‌شود. در این حالت کمتر از حالت معمول غذا می‌خورید، زودتر سیر می‌شوید و میزان جذب مواد مغذی هم کاهش می‌دهد. این عمل برای افراد خیلی چاق با BMI بالای ۴۰ استفاده می‌شود.

۲. اسلیو معده (عمل لاپاروسکوپی)

در عمل اسلیو معده حدود ۸۰% از معده برداشته می‌شود. در این عمل کوچک‌کردن معده بخش بالایی معده برداشته می‌شود یعنی قسمت عمده‌ای از معده که هورمون گرسنگی را ترشح می‌کنند، برداشته می‌شود. باقی‌مانده‌ی معده حالتی شبیه به موز یا آستین را دارد. در این عمل روده باریک دستکاری نمی‌شود. با عمل اسلیو معده میزان غذایی که فرد می‌تواند استفاده کند خیلی کم می‌شود و زودتر سیر می‌شوید. نتیجه نهایی است است که بعد از مدتی به‌شدت لاغر می‌شوید. این عمل هم برای افراد بسیار چاق با BMI بالای ۴۰ کاربرد دارد.

۳. بالن معده یا بادکنک معده

در عمل بالن معده، به کمک یک لوله بادکنکی وارد معده می‌شود سپس آن را با مایعی مخصوص یا هوا پر می‌کنند تا حجم مشخصی از معده را پر کند. با کاهش حجم معده فرد هنگام غذاخوردن زودتر احساس سیری می‌کند. این یک عمل ایمن و عالی برای افرادی است که چاقی متوسط دارند. عمل بالن معده بر خلاف دو روش قبل، برگشت‌پذیر است و بعد از مدتی باید بالن را خارج کنید.

۴. حلقه معده یا گاستریک باندینگ (AGB)

در عمل حلقه معده یا گاستریگ باندینگ یک حلقه قابل تنظیم در بالای معده قرار می‌گیرد که میزان غذای مصرفی فرد را کاهش می‌دهد. با این روش میزان غذای ورودی به معده محدود می‌شود و فرد زودتر احساس سیری می‌کند. این روش هم برگشت‌پذیر است و بعد از مدتی می‌توانید حلقه معده را خارج یا جایگزین کنید. علاوه‌براین حلقه معده روشی قابل‌تنظیم است، یعنی می‌توان بعد از مدتی حلقه را شل‌تر یا سفت‌تر کرد. .

۵. انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (BPD/DS)

عمل انحراف بایلیپانکراسی با دئودنال سوئیچ (BPD/DS) تا حدودی به عمل اسلیو معده شباهت دارد. با این تفاوت که پس از انجام مراحل اسلیو، قسمت اول روده‌ی کوچک از معده جدا می‌شود سپس به معده‌ی کوچک‌شده متصل می‌شود. با برداشتن قسمتی از روده کوچک جذب غذا هم کمتر می‌شود. این روش هم مانند اسلیو یا بای پس معده برگشت‌پذیر نیست و عملی دائمی است.

۶. عمل سادی بای پس

این روش جدیدترین روش جراحی لاغری است و ساز و کار آن شبیه به عمل بای پس معده است. با این تفاوت که قسمت اول روده کوچک تقسیم می‌شود و حلقه روده به معده متصل می‌شود.

برای انجام عمل‌های لاغری که تا به اینجای مطلب به آنها اشاره کردیم، باید به متخصص گوارش و فوق تخصص کبد مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصصان گوارش و فوق تخصص کبد در شهر خود آشنا شوید و به‌صورت اینترنتی برای دریافت نوبت اقدام کنید. علاوه‌بر‌این می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با بهترین پزشکان دکترتو استفاده کنید.

۷. پیکرتراشی

عمل پیکرتراشی خود مجموعه‌ای از روش‌های مختلف است. هدف بیشتر روش‌های پیکرتراشی حذف چربی‌ از بخش‌های خاصی از بدن است. مهمترین روش‌های پیکرتراشی، عمل لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی و عمل سیکس پک است. در این عمل‌ها هدف حذف چربی‌های مقاوم است و نه لاغری.

  • در لیپوساکشن جراح پلاستیک با استفاده از یک کانولا چربی‌های اضافه‌ی قسمت‌های مختلف بدن را با مکش از جا می‌کند و خارج می‌کند. اگر رژیم غدایی و ورزش بعد از لیپوسالکشن رعایت شود، سلول‌های چربی دیگر در آن بخش رشد نخواهند کرد.
  • در عمل آبدومینوپلاستی یا تامی تاک چربی‌های اضافه و مقاوم بدن با عمل جراحی برداشته می‌شود. در این عمل همراه با چربی‌های اضافه پوست اضافه هم برداشته می‌شود و فرم دلخواه بدن برای فرد ساخته می‌شود.
  • در عمل سیکس پک هم که مورد علاقه آقایان است با خارج‌کردن چربی‌ها و اصلاح ماهیچه‌ها فرم شکم شش تکه یا سیکس پک برای فرد ساخته می‌شود. رعایت رژیم غذایی و ورزش بعد از عمل سیکس پک الزامی است.

این روش‌ها برای افرادی مناسب هستند که چاقی مفرط ندارند و دارای چربی‌های موضعی در بخش‌های مختلف بدن هستند. روش‌های زیادی برای پیکرتراشی وجود دارد که پزشک باتوجه به شرایط بدنی شما آن را پیشنهاد می‌کند.

برای انجام برخی از روش‌های لاغری مثل بای پس معده و اسلیو شما الزاما باید دچار چاقی مفرط باشید یعنی شاخص توده بدنی شما بیشتر از ۳۵-۴۵ باشد. اما برخی از روش‌ها مانند پیکرتراشی برای افرادی توصیه می‌شود که چربی محدودی در نواحی مختلف بدن دارند.

برای انجام عمل‌های پیکرتراشی باید به جراح پلاستیک و برای انجام عمل‌های لاغری مانند بای پس معده و اسلیو معده و این دست عمل‌ها باید به متخصص گوارش مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین جراح پلاستیک و بهترین متخصص گوارش به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

Slimming-surgery
روش‌های مختلفی برای رسیدن به وزن واندام ایده‌آل وجود دارد که شامل عمل‌های لاغری و عمل‌های پیکرتراشی است.

عمل زیبایی صورت

اولین چیزی که در تعامل با افراد توجه ما را جلب می‌کند، چهره‌ی آنهاست. زیبایی صورت از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. گاهی شما با ایجاد تغییرات جزئی می‌توانید بیشترین جذابیت را در صورت خود ایجاد کنید. مهمترین موضوع درباره زیبایی چهره تقارن و تناسب اجزای صورت باهم است. الزاما بزرگ‌کردن یا کوچک‌کردن اجزای صورت به شما زیبایی نمی‌بخشد. شما باید با عمل زیبایی صورت تناسب را میان اجزا به وجود بیاورید تا به مطلوب‌ترین نتایج دست یابید.

روش‌های مختلف عمل زیبایی صورت

روش‌های زیبایی که می‌توانید از آن برای تغییر چهره و زیبایی خود استفاده کنید عبارت‌اند از:

  • عمل زیبایی بینی: عمل زیبایی بینی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و شکل بینی، اندازه و اشکالات ساختاری آن رفع می‌شود.
  • عمل زیبایی غبغب: غبغب چربی‌های تجمع‌یافته زیر خط فک و گردن است و عمل زیبایی غبغب با روش‌های مختلف به از‌بین‌بردن این چربی‌ها و ایجاد فرم ایده‌آل غبغب کمک می‌کند.
  • عمل زیبایی چشم: عمل زیبایی چشم نوعی جراحی است که در آن گوشه‌های چشم تغییر می‌کنند و باعث بزرگ‌تر شدن چشم می‌شوند.
  • عمل زیبایی دهان: در این عمل افرادی که دهانشان از حالت طبیعی گشادتر و عریض است با عمل جراحی اصلاح شده و دهان کوچک می‌شود.
  • پیرسینگ: به سوراخ‌کردن بدن و آویزان‌کردن زیورآلات از آن پیرسینگ گفته می‌شود. استفاده از گوشواره نوعی پیرسینگ است. بعد از پیرسینگ گوش، محبوب‌ترین پیرسینگ، چیرسینگ بینی است که در قسمت‌های مختلف بینی انجام می‌شود.
  • زاویه‌سازی صورت و مادلینگ چهره: در عمل زاویه‌سازی صورت بخش‌های مختلف صورت از جمله گونه، چانه و فک فرم‌دهی می‌شود و غبغب رفع می‌شود و درنهایت صورت به شکل V در می‌آید. یکی از محبوب‌ترین روش‌های زاویه‌سازی زاویه‌سازی فک است که در طی چند سال اخیر جزء عمل‌های زیبایی ترند دنیا است.
  • تزریق فیلر: تزریق فیلر به بخش‌های مختلف صورت، با اهداف مختلفی ازجمله جوانسازی و رفع چین و چروک، رفع تیرگی زیرچشم و گودی صورت انجام می‌شود. در این روش از فیلر چربی یا فیلر ژل استفاده می‌شود.
  • پلاسماجت و پلکسر: در روش پلاسما جت و پلکسر با استفاده از یونیزاسیون گازهای اتمسفر و تصعید سلول‌های چربی زیر پوست، لیفت صورت و درمان آکنه انجام می‌شود.
  • پی ار پی: در این درمان که یکی از درمان‌های جدید و پیشرفته است، از پلاسمای غنی از پلاکت که از بدن خود فرد گرفته شده است برای جوانسازی و ترمیم پوست استفاده می‌شود.

برای انجام عمل‌های زیبایی صورت به طیف گسترده‌ای از پزشکان می‌توانید مراجعه کنید. برای انجام این عمل‌های زیبایی صورت می‌توانید به جراح پلاستیک، جراح عمومی، متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص زیبایی مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین متخصص پوست و بهترین جراح پلاستیک و بهترین متخصص گوش و حلق و بینی به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

rhinoplasty-
عمل زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در ایران و دنیا است.

جوانسازی پوست و زیبایی بدن

مهمترین فاکتوری که سن و سال شما را به‌خوبی می‌تواند نمایش دهد پوست شماست. افراد به مرور زمان که سنشان افزایش می‌یابد، لطافت، انعطاف‌پذیری و کشسانی پوستشان کاهش می‌یابد. علاوه‌براین با افزایش سن در اثر از‌دست‌دادن رطوبت و طراوت، پوست چروکیده می‌شود. اما خبر خوب این است که می‌توان جلوی پیری پوست ایستاد و با روش‌های جوانسازی پوست با پیری و چین و چروک پوست مبارزه کرد. علاوه بر پیری، عوامل دیگری هم وجود دارد که جوانی و لطافت پوست را به خطر می‌اندازد. مواردی مانند: تخریب بافت پوست و ایجاد استرچ مارک در اثر چاقی و لاغری ناگهانی و حاملگی، زخم و بریدگی، سوختگی، واکنش‌های آلرژیک پوستی، لکه‌های تیره و روشن روی پوست، حفره‌های پوستی و غیره.

شما می‌توانید با احیا و جوانسازی پوست زیبایی بدن را به خود هدیه دهید، چون تا زمانی‌که پوست خوبی نداشته باشید، سایر زیبایی‌های بدن هم به چشم نخواهد آمد.

Skin-rejuvenation
روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که بسته به هدفتان می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید باتوجه به نیازهای پوستتان و شرایط جسمانی‌تان از آنها استفاده کنید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • هایفوتراپی (HIFU): در روش هایفوتراپی با استفاده از امواج اولتراسوند پوست را تحریک به ساخت کلاژن می‌کنند که درنهایت باعث جوانسازی و لیفت پوست می‌شود.
  • آر اف فرکشنال (Fractional RF): در روش آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیوفرکانسی، لایه درم پوست تحریک می‌شود و باعث ساخت کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود.
  • کربوکسی تراپی: روش کربوکسی تراپی با استفاده از تزریق گاز کربن‌دی‌اکسید زیر پوست باعث تحریک خون‌رسانی به ناحیه موردنظر و جوانسازی پوست، رفع سلولیت و رفع سیاهی دور چشم می‌شود.
  • میکرونیدلینگ: در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های کوچک روزنه‌های بسیار کوچک روی پوست ایجاد می‌شود. این کار علاوه بر تحریک کلاژن‌سازی باعث آمادگی پوست برای جذب سرم‌های پوستی می‌شود.
  • مزوتراپی: در روش مزوتراپی داروهای درمانی به جای اینکه خورده شوند، مستقیما به زیر پوست تزریق می‌شوند. این‌کار باعث ایجاد ریززخم‌هایی می‌شود که باعث تحریک کلاژن‌سازی هم می‌شود.
  • میکرودرم ابریژن: در روش میکرودرم ابریژن لایه سطحی پوست شما برداشته می‌شود و لایه سطحی جدید پوستی جوان‌تر، یکدست‌تر و زیباتر خواهد بود.
  • پلاسمای تغلیظ شده (PRP): در این روش از بدن فرد خون گرفته می‌شود. سپس پلاسمای آن استخراج می‌شود و به ناحیه مدنظر برای درمان تزریق می‌شود. این کار به جوان‌سازی پوست کمک زیادی می‌کند.
  • لایه برداری شیمیایی: در روش لایه برداری با استفاده از مواد شیمیایی سلول‌های مرده پوست از سطح پوست اسکراب می‌شوند و نتیجه کار، پوستی روشن و شفاف است.
  • تزریق بوتاکس: بوتاکس نوعی ماده تزریقی است که باعث فلج اعصاب پوست می‌شود و از این طریق خطوط و چین و چروک پوستی را از بین می‌برد.
  • تزریق فیلر: فیلر نوعی ماده پرکننده بدن است و از دو نوع ماده ژل و چربی برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌کند.
  • ماسک‌های LED: با استفاده از تکنولوژی LED بافت پوست را تقویت کرده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.
  • آر اف ترماژ : در روش ترماژ از فرکانس‌های رادیویی برای تحریک کلاژن‌سازی پوست ‌استفاده می‌شود و پوست را لیفت می‌کند.
  • اندولیفت (endolift): اندولیفت نوعی روش لیزردرمانی برای لیفتینگ صورت است و باعث بهبود افتادگی پوست و از بین رفتن چین و چروک می‌شود.

برای انجام روش‌های جوانسازی پوست باید به پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین متخصص پوست به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

تزریق فیلر و زیبایی بدن

یکی از راه‌های زیبایی بدن و زیبایی صورت تزریق فیلر است. این تکنیک زیبایی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. این روش علاوه بر جوان‌سازی نواحی مختلف بدن و ترمیم نقایص صورت و بدن، برای حجم‌دهی قسمت‌های مختلف از جمله لب، گونه، باسن، ران و برای برخی کاربردهای دیگر استفاده می‌شود.

در این روش از تزریق دو نوع ماده استفاده می‌کنند:

  1. تزریق ژل
  2. تزریق چربی

تزریق ژل

اگر دنبال یک روش افزایش حجم از طریق روش کم تهاجمی هستید و دوست ندارید زیر تیغ جراحی بروید، تزریق ژل یکی از بهترین روش‌هاست. ژل با اهداف متفاوتی به نواحی مختلف بدن تزریق می‌شود. از جمله کاربردهای ژل، حجم‌دهی به لب، گونه، سینه و باسن است. گاهی از ژل برای ایجاد تقارن و توازن در صورت و بدن استفاده می‌شود. انواع تزریق ژل عبارت‌اند از:

۱. ژل لب

برای تزریق ژل لب بیشتر از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌شود و تقریبا ۶ ماه ماندگاری دارد. افرادی که لب‌های نازک داشته یا دارای عدم تقارن در این ناحیه هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. انواع مدل‌های تزریق ژل‌های لب عبارت‌اند از:

  • ژل لب روسی: ژل لب روسی یک مدل طبیعی که تغییرات چشم‌گیری در لب‌ها ایجاد نمی‌کند و برای افرادی که بار اول تزریق انجام می‌دهند، توصیه می‌شود. در این مدل ژل به قسمت بالایی لب بیشتر تزریق شده و فرم بالای لب مثل قلب می‌شود.
  • ژل لب عروسکی: یکی از پرطرفدارترین مدل‌های لب، مدل ژل لب عروسکی است. میزان حجم‌دهی به لب‌ها در این مدل طبیعی است و لب خیلی بزرگ نمی‌شود. در این روش بیشتر ژل به لب پایین و قسمت میانی لب بالا تزریق می‌شود.
  • ژل لب قلوه‌ای: در مدل لب قلوه‌ای تمامی قسمت‌های لب برجسته می‌شوند. در این حالت لب به طور کامل برجسته و حجیم می‌شود. این مدل ریسک بالایی دارد و برای همه افراد مناسب نیست.

۲. ژل گونه و صورت

از روش تزریق ژل گونه برای لیفت گونه و برجسته‌شدن استخوان گونه، افزایش حجم صورت و صاف‌شدن خطوط و چین‌وچروک استفاده می‌شود. امروزه تزریق به گونه بسیار پرطرفدار است و خانم‌ها برای زیبایی بیشتر این عمل زیبایی را انجام می‌دهند.

۳. ژل سینه

معمولا از تزریق ژل سینه برای لیفت سینه و صاف‌شدن پوست ناحیه سینه و گردن از ژل استفاده می‌شود. ژل‌های استفاده‌شده در این ناحیه بیشتر حاوی هیالورونیک اسید هستند.

۴. ژل صورت

ژل صورت در نواحی مختلف صورت تزریق شده و باعث حجم‌دهی و رفع چین‌وچروک می‌شود. پزشک با بررسی صورت قسمت‌هایی که نیاز به تزریق دارند را تعیین می‌کند. ممکن است متخصص از ژل برای لیفت و یا حجم‌دهی قسمت‌های مختلف صورت استفاده کند. در این حالت تمامی قسمت‌های صورت برای ایجاد تقارن و رفع خطوط ریز و عمیق، تحت این روش زیبایی قرار می‌گیرند.

۵. ژل زیر چشم

از ژل زیر چشم برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. این روش زیبایی برای لیفت چشم استفاده می‌شود و گودی زیر چشم را از بین می‌برد و با ایجاد حجم از تیرگی آن هم کم می‌کند. همچنین به دلیل حجیم‌شدن این ناحیه خطوط اطراف چشم تا حدودی برطرف می‌شوند.

۶. ژل چانه

تزریق ژل به چانه زمانی‌که به همراه خط فک تزریق می‌شود، باعث ایجاد زاویه‌سازی در صورت شده و شکل کلی صورت شبیه به قلب می‌شود. افرادی که چانه بسیار کوچک دارند، می‌توانند با استفاده از این روش آن را حجیم کنند و تقارن ایجاد کنند. این روش برای افرادی که چانه بلند دارند، توصیه نمی‌شود.

۷. ژل بینی

ژل و فیلر بینی برای رفع نواقص بینی مانند برجستگی تیغه بینی، عدم تقارن در دو طرف بینی و ازبین‌بردن افتادگی بینی استفاده می‌شود. تزریق ژل بینی برای افرادی که برجستگی بزرگی روی بینی دارند، بینی آنها بزرگ است یا کسانی‌که بینی گوشتی دارند، کاربرد ندارد.

۸. تزریق ژل در ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و حجم قبلی خود را از دست می‌دهد. ژل واژن معمولا به لب‌های کوچک ناحیه تناسلی تزریق می‌شود و به ازبین‌رفتن چین‌وچروک و رفع تیرگی کمک می‌کند. این روش برای خانم‌ها در سنین بالا به‌خصوص پس از یائسگی توصیه می‌شود و خانم‌های جوان معمولا به آن نیازی ندارند.

۹. ژل باسن

یکی از روش‌های لیفت باسن حجم‌دهی به باسن و خوش فرم شدن این ناحیه، تزریق ژل به باسن است. با تزریق ژل به باسن کلاژن‌سازی در این ناحیه تحریک می‌شود، کلاژن به‌مرور زمان حجم را به این ناحیه بازمی‌گرداند. این روش برای افرادی که حجم باسن خود را ازدست‌داده و دارای چین‌وچروک در این ناحیه هستند، کاربرد دارد. این روش همچنین برای درمان سلولیت و سفت شدن پوست باسن پیشنهاد می‌شود.

۱۰. ژل ران

افرادی که در ناحیه ران پوست افتاده داشته و چین‌وچروک زیادی دارند، می‌توانند از تزریق ژل به ران استفاده کنند. این روش همچنین برای درمان و رفع سلولیت بسیار مؤثر است.

۱۱. ژل دست و بازو

تزریق ژل دست و بازو برای ترمیم افتادگی پوست و چین و چروک و برگرداندن حجم ماهیچه‌ی از‌دست‌رفته استفاده می‌شود. این روش باعث جوان‌سازی پوست دست می‌شود. این روش برای افرادی که وزن زیادی ازدست‌داده‌اند، هم مناسب است. پوست این افراد پس از لاغری در قسمت‌های مختلف بسیار شل می‌شود.

هر یک از روش‌های تزریق ژل مدت محدودی ماندگاری دارند. ماندگاری تزریق ژل معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه است و بعد از این مدت باید تزریق ژل را مجدد انجام دهید.

ژل انواع مختلفی دارد که باتوجه به ناحیه تزریق از هر نوع استفاده می‌شود. برخی از ژل‌ها شامل موارد زیر است:

  • اسید هیالورونیک (HA)
  • کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (CaHA)
  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)
  • پلی متیل متاکریلات (PMMA).

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تزریق چربی

به تزریق چربی، عمل پیوند یا انتقال چربی هم گفته می‌شود. طی این روش، چربی از قسمت‌های مختلف بدن که چربی اضافی دارند (مانند شکم و پهلو) استخراج می‌شود و به نواحی که حجم کمی دارند یا نیاز به جوانسازی دارند، تزریق می‌شود. از جمله نواحی که چربی تزریق می‌شود عبارت‌اند از: لب، گونه، چانه، پیشانی، بینی، دست، ران، باسن و سینه و اندام تناسلی.

برای این عمل چربی طی عمل لیپوساکشن استخراج می‌‎شود و توسط پزشک طی بی‌حسی موضعی به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود.

برای تزریق ژل به صورت و بدن باید به پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی و پزشکان جراح پلاستیک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین متخصص پوست و بهترین جراح پلاستیک به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

gel-injection
تزریق فیلرهای ژل یا چربی از روش‌های رایج برای جوانسازی چوست یا فرم‌دهی صورت و بدن هستند.

لیفت و زیبایی بدن

روش لیفت صورت و بدن جزء روش‌هایی زیبایی بدن است که طرفدران بی‌شماری در صنعت مد و زیبایی دارد. لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و از‌بین‌بردن چین و چروک‌‌ها است. برای انجام لیفت روش‌های مختلفی وجود دارد که پزشک متخصص زیبایی باتوجه به نوع پوست و میزان افتادگی و شل‌شدگی پوست بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند.

انواع روش‌های لیفت عبارت‌اند از:

  • لیفت با نخ: در این روش جوان‌سازی، از نخ‌های بخیه جذبی استفاده می‌شود و برای لیفت یابالا بردن قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌شود.
  • لیفت با تزریق ژل: این روش برای افرادی مناسب است که پوستشان شل و افتاده است. پس از تزریق ژل بدن حالتی سفت و جوان به خود می‌گیرد.
  • لیفت با تزریق چربی: با تزریق چربی استخراج‌شده از بدن به قسمت‌هایی که نیاز به لیفت دارند، می‌توانید باعث جوان‌سازی صورت یا بدن شوید.
  • لیفت با بوتاکس: بوتاکس یکی از مؤثرترین و قدرتمندترین روش‌های درمانی جوانسازی و لیفت است که چین و چروک و خطوط را از بین می‌برد.
  • لیفت با جراحی: لیفت به روش جراحی با برداشتن چربی اضافه عضلات زیرین پوست، ناحیه تحت درمان را سفت می‌کند و باعث کاهش چروک و افتادگی پوست می‌شود.

لیفت برای زیبایی بدن و صورت در نواحی مختلفی انجام می‌شود. از جمله:

برای لیفت صورت و بدن باید به پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی و پزشکان جراح پلاستیک مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌دهی ویزیت حضوری از بهترین متخصص پوست و بهترین جراح پلاستیک به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

لیفت یکی از روش‌های کاربردی برای اصلاح فرم بدن و صورت است و روش‌های مختلفی دارد، مانند لیفت با تزریق فیلر ژل یا چربی، لیفت با نخ یا بوتاکس و لیفت با جراحی.

لیزر موهای زائد برای زیبایی بدن

ازبین‌بردن موی زائد بدن قطعا دغدغه بسیاری از افراد بالغ در طول زندگی است، اما همه از روش‌های یکسانی برای از‌بین‌بردن موی زائد استفاده نمی‌کنند. معمولا نبودن موی زائد روی سطح بدن از استاندارهای زیبایی بدن محسوب می‌شود. به همین دلیل هرکس باتوجه به ابزارهایی که در دسترس دارد، اقدام به ازبین‌بردن موی زائد می‌کند. امروزه استفاده از لیزر جایگزین روش‌های قدیمی و پر دردسر شده است. یکی از مزیت‌های لیزر موی زائد، دائمی بودن این روش است. شما با تکمیل ۶ الی ۸ جلسه لیزر می‌توانید دغدغه از بین بردن موی زائد را تقریبا برای همیشه از بین ببرید.

لیزر موی زائد از پرتوی متمرکزشده برای تضعیف ریشه مو و ازبین‌بردن موها استفاده می‌کند. دستگاه‌های لیزر مختلفی برای این کار وجود دارد مانند دستگاه دایود، الکساندرایت و غیره. پزشک متخصص پوست با توجه به رنگ پوست و رنگ و قطر موهای زائد بدن یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.


مراقبت از مو

مو تأثیر بسیار عمیقی روی زیبایی افراد می‌گذارد. مو می‌تواند باعث مرتب یا آشفته‌به‌نظر رسیدن ما شود. اگر به مراقبت از مو بی‌توجه باشید، تمام تلاش‌های شما برای زیبایی بدن دود می‌شود و به هوا میرود! فرقی نمی‌کند چه نوع مویی دارید همه ما نیاز داریم که برخی از روش‌های مراقبت‌های اساسی مو را رعایت کنیم. برای مراقب از مو:

  • از شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید: شامپوهای انواع مختلف مو از جمله موی معمولی، خشک و چرب باهم متفاوت هستند. پس با توجه به نوع موی خود، شامپوی مناسب خریداری کنید.
  • موهایتان را درست بشویید و شانه کنید: سعی کنید از آب خیلی داغ برای شستشوی مو استفاده نکنید و حجم مناسبی از شامپو را استفاده کنید. هنگام شستشوی مو، با آن با ملایمت رفتار کنید؛ زیرا موهای خیس چند برابر بیشتر از موهای خشک، شکننده هستند. با شانه چوبی دندانه درشت موهای خود را شانه کنید.
  • موهای خود را با حوله خشک نکنید: سعی کنید از حوله برای خشک‌کردن مو استفاده نکنید و آن را اصلا نمالید زیرا موهای خیس آسیب‌پذیر هستند و ممکن است بشکنند. آب موهایتان را با یک پارچه نخی مخصوص بگیرید.
  • دربرابر حرارت از موی خود محافظت کنید: استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو باعث آسیب مو و ایجاد موخوره می‌شود. برای استفاده از سشوار یا اتو می‌توانید از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید.
مراقبت از مو و ریزش مو
روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد و موهای سالم‌تری داشت.

مراقبت و زیبایی پوست بدن

همانطور که قبلا اشاره کردیم اولین و مهمترین نشانه زیبایی بدن داشتن پوستی صاف، درخشان، عاری از هرگونه لکه و جوش و ضایعات پوستی است. اما متأسفانه همه افراد روزانه با توجه به سبک زندگی و شرایط شغلی‌شان در معرض آلودگی‌‌هوا، تابش مستقیم نور خورشید و صدمات پوستی قرار می‌گیرند. برای مراقبت و زیبایی پوست بدن راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • عدم استعمال سیگار و محصولات تنباکویی: مصرف سیگار باعث تیره‌شدن پوست و ایجاد جوش سرسیاه می‌شود؛ بنابراین بهترین راه مراقبت از سلامت بدن و پوست، ترک سیگار است.
  • استفاده از کرم ضدآفتاب در برابر تابش آفتاب: اشعه‌های مضر خورشید باعث سوختگی و آسیب‌های پوستی می‌شوند. برای سلامت و زیبایی پوست همیشه از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • استفاده از ماسک بدن: یکی از راه‌های مراقبت و زیبایی پوست استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی است. می‌توانید با استفاده از ماسک‌ بدن پوست را رطوبت‌رسانی کرده و خشکی یا جوش‌ها را از بین ببرید.
  •  پاک سازی پوست می‌تواند به داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص کمک کند. قرارگرفتن در معرض آلودگی‌ها، نور خورشید و استرس می‌تواند تأثیر منفی روی پوست بگذارد. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

در این ویدئو دکتر منوچهر سدیفی فوق تخصص زیبایی، پوست و لیزر در مورد اهمیت آگاهی از پوست، اختلالات پوستی و نقش پزشک در درمان بیماری های پوستی با شما صحبت می‌کند.

محصولات بهداشتی مناسب برای زیبایی بدن

محصولات بهداشتی بدن از گذشته تاکنون با برندهای مختلف و کاربردهای متفاوتی وجود داشته‌اند. هدف همگی این محصولات زیبایی بدن و مراقبت از پوست، مو، دندان و ناخن است. با گذشت زمان، تنوع و کیفیت محصولات بهداشتی افزایش یافته‌است. ازاین‌رو استفاده از آن هم مرسوم‌تر شده‌است و تقاضا برای آن‌ها نیز بیشتر شده‌است. این محصولات به حفظ طراوت و لطافت و جوانی پوست کمک می‌کنند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. برخی از این محصولات عبارت‌اند از:

  • انواع لوسیون بدن: لوسیون بدن نوعی پماد موضعی برای آب‌رسانی و تأمین رطوبت پوست و نجات از خشکی پوست است.
  • انواع ماسک بدن: برای شفافیت، روشن‌شدن و جوان‌سازی و درمان آکنه.
  • انواع ماسک صورت: برای پاک‌سازی عمقی و درمان آکنه پوست و تغذیه آن
  • محصولات لایه‌برداری و پاکسازی پوست: برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست و شفافیت و روشن‌شدن پوست
  • انواع ضدآفتاب: برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید
  • کرم‌های ضد چروک: بر پایه تحریک کلاژن‌سازی باعث رفع چین و چروک
  • کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان: برای آبرسانی پوست و رفع خشکی در فصل‌های مختلف سال
  • تقویت‌کننده‌های ناخن: برای رفع ترک‌های ناخن و ترمیم کوتیکول
  • خمیردندان و دهان‌شویه: برای سلامت دندان و حفره دهان
  • دئودورانت: برای ایجاد رایحه خوش و از‌بین‌بردن بوی عرق.

در این ویدئو دکتر منوچهر سدیفی فوق تخصص زیبایی، پوست و لیزر در مورد لکه‌های پوستی از جمله کک و مک، لکه‌های قهوه ای، خال و لکه‌های روشن و روش درمان آنها با شما صحبت می‌کند.

دارو درمانی برای زیبایی بدن

شما نمی‌توانید جلوی پیری را بگیرید، اما می‌توانید روند آن را با روش‌های طبیعی یا غیرطبیعی کُند کنید. ممکن است پزشک شما به‌جای عمل زیبایی بدن، برای شما داروهایی در جهت جوانسازی پوست مثل قرص ضد چروک، داروهای ضد جوش و آکنه و غیره تجویز کند.

این داروها معمولا حاوی مواد مغذی زیر هستند:

  • کورکومین
  • اپی‌گالوکاتچین گالات
  • کلاژن
  • کوآنزیم کیو۱۰
  • نیکوتین‌آمید ریبوزید و نیکوتین‌آمید مونونوکلئوتید
  • کروسین
  • تیانین
  • و غیره.

۷ قرص موثر در جوانسازی پوست عبارت‌اند از:

  • روغن ماهی Fish Oil
  • FERN EXTRACT
  • روغن GLA
  • زینک و کلسیم
  • ویتامین‌ها ( ویتامین A, C , E)
  • فیتونوتریشن
  • Q10.
اینفوگرافی معرفی هفت قرص موثر در جوانسازی پوست
اینفوگرافی معرفی هفت قرص موثر در جوانسازی پوست

شما حتی می‌توانید از برخی داروهای گیاهی که حاوی مکمل‌های ضد پیری زیر هستند، استفاده کنید. گیاهان دارویی ضد پیری شامل موارد زیر است:

  • گیاه جینسنگ
  • زغال اخته
  • زردچوبه
  • پونه کوهی
  • سیر.

این داروها را باید تحت نظر متخصص پوست، مو و زیبایی مصرف کنید. برای دریافت مشاوره یا نوبت‌حضوری از بهترین متخصص پوست، مو و زیبایی به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

skin-care
داروها و ترکیبات مختلفی برای مراقبت از پوست و مو وجود دارد که با مشاوره پزشک می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ماسک‌های گیاهی برای زیبایی بدن

ماسک صورت به‌خصوص ماسک‌های گیاهی، می‌توانند مشکلات پوستی را از بین ببرند و زیبایی بدن و صورت را به شما برگردانند. باتوجه به نیازهای پوستی خودتان می‌توانید از این ماسک‌ها استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که شما باید به‌صورت منظم از این ماسک‌ها استفاده کنید؛ چون تأثیر آن‌ها در طولانی‌مدت آشکار می‌شوند نه یک شبه! پس انتظار نداشته باشید با یک‌بار استفاده از ماسک‌های گیاهی معجزه رخ دهد و به نتیجه دلخواهتان برسید. روش‌های خانگی معمولا ایمن‌ترین، ارزان‌ترین ولی طولانی‌ترین راه‌های ممکن برای مراقب از پوست و مو هستند! مراقبت از بدن نیازمند صبر و حوصله زیاد است.

در اینجا به معرفی چند ماسک گیاهی مؤثر می‌پردازیم:

  • ماسک آلوئه‌ورا: ژل یک برگ آلوئه‌ورا را با مقداری آبلیموی تازه ترکیب کنید و روی پوست بگذارید. این ماسک به رفع تیرگی پوست و درمان آکنه کمک می‌کند.
  • ماسک زردچوبه: مقداری زردچوبه، عسل و آبلیمو را باهم مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد، سپس روی پوست اعمال کنید. این ماسک به رفع آکنه و سفیدشدن پوست کمک می‌کند.
  • ماسک عسل و لیمو ترش: آب لیموی تازه را بگیرید و با مقداری عسل ترکیب کنید. این ترکیب معجزه‌آسا باعث درمان جوش و رفع تیرگی بدن و صورت می‌شود.
  • ماسک خیار: یک عدد خیار را به صورت ورقه‌ورقه خورد کنید و روی پوست بگذارید اینکار باعث جوان‌سازی و رفع آکنه می‌شود.
  • ماسک روغن درخت چای: این ماسک برای افرادی که پوست خیلی چربی دارند، عالی است و باعث از‌بین‌رفتن جوش و ترمیم و پاک‌سازی پوست می‌شود.
  • ماسک شیر و عسل: کمی شیر و عسل را باهم مخلوط کنید و به ناحیه‌ای که می‌خواهید سفید شود و تیرگی‌اش از بین برود، بمالید.
  • ماسک گردو: مقداری گردوی پودرشده را با ماست ترکیب کنید و روی پوست بگذارید این ماسک به روشن‌شدن پوست کمک می‌کند.
  • ماسک سفیده تخم‌مرغ: سفیده تخم‌مرغ را با زردچوبه و آب پرتقال ترکیب کنید و با قلمو روی نواحی مختلف پوست بمالید. سفیده تخم‌مرغ باعث سفت‌شدن پوست و روشن‌شدن آن می‌شود و خاصیت جوان‌سازی دارد.
  • و صدها ماسک گیاهی دیگر که در این مطلب نمی‌گنجد.

طب سوزنی برای زیبایی بدن

طب سوزنی برای زیبایی بدن و صورت یک روش سنتی چینی برای جوان‌سازی پوست است. این روش علاوه‌بر ازبین‌بردن چین و چروک و رفع افتادگی پوست برای لاغری هم استفاده می‌شود. قدمت این روش زیبایی بدن بسیار زیاد است و با پیشرفت روز افزون علم، اشکالات این طب هم برطرف شده‌است و تأثیرات آن هم تقویت شده‌است. این طب یکی از بی‌خطرترین و بهینه‌ترین روش‌های زیبایی بدن و پوست است. این علم بر پایه ایجاد زخم‌های کوچک و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین اتکا دارد. استفاده از طب سوزنی فقط منحصر به زیبایی پوست نمی‌شود. شما می‌توانید از این روش برای تحریک فولیکول مو و رویش مجدد آن هم استفاده کنید.

راهکارهای مفید برای مراقبت و زیبایی پوست بدن

در این بخش به برخی راهکارهای ساده اما موثر در زیبایی و مراقبت از بدن اشاره می‌کنیم.

۱. رژیم غذایی مناسب برای سلامت و زیبایی بدن

یکی از مهمترین راهکارها برای زیبایی و مراقبت از بدن داشتن رژیم غذایی مناسب است. رژیم مناسب به شما کمک می‌کند وزنتان را متعادل کنید و اندام ایده‌آلی داشته باشید. از طرفی به حفظ شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. در کنار مزایای زیبایی، رژیم غذایی مناسب سلامت شما را حفظ می‌کند.

یکی از تصورات غلط اکثر افراد این است که فکر می‌کنند رژیم غذایی به معنی غذانخوردن است، درحالی‌که اگر به‌صورت خودسرانه برخی مواد غذایی را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنید، ناخواسته به سلامت خود و زیبایی پوست و مو آسیب می‌زنید.

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مراقبت از بدن باید تحت نظر پزشک متخصص تغذیه باشید. پیشنهاد می‌کنم از طریق سامانه رزرو نوبت دکترتو، اقدام به گرفتن وقت مشاوره از یکی از بهترین متخصصین تغذیه بکنید.

۲. ورزش کردن برای تناسب اندام و زیبایی بدن

در کنار تغذیه مناسب که به آن اشاره کردیم، ورزش یکی از مؤثرترین روش‌های تناسب اندام و زیبایی بدن است. ورزش نه‌تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، باعث جوانی و شادابی پوست و مراقبت از بدن هم می‌شود.

۳. یخ درمانی برای زیبایی پوست بدن

جوانسازی و زیبایی پوست با یخ شاید در مرحله اول عجیب به نظر برسد، اما جالب است که بدانید یخ تراپی مربوط به قرن‌ها پیش است و حتی ملکه‌ها و اشراف زاده‌ها برای تناسب اندام و زیبایی پوست از چند تکه یخ استفاده می‌کردند. یکی از ملکه‌های روسیه به نام اکاترینا، هرروز صبح پوست صورت و گردن خود را با یخ ماساژ می‌داده‌است تا جوانی پوست و زیبایی بدن خود را حفظ کند. یخ تراپی باعث می‌شود منافذ باز پوست کوچک شود و چربی پوست کنترل شود. شما می‌توانید در هفته دو بار یخ تراپی انجام دهید. برای این کار کافیست چند تکه یخ را درون یک پارچه بپیچید و روی صورت قرار دهید.

healthy-food
تغذیه سالم و ورزش دو جزء اساسی برای داشتن بدنی زیبا و سالم هستند.

۱۵ نکته برای زیبایی بدن

  1. اگر صورت چرب و مستعد آکنه دارید، هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید صورتتان را با پاک‌کننده‌ها مثل ژل شست‌وشو یا صابون مناسب بشویید.
  2. برای روشن‌شدن پوست می‌توانید بخش‌های مختلف بدن و صورت را با آب میوه‌های طبیعی بشویید و چند دقیقه بگذارید روی صورت بماند، سپس بشویید.
  3. برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی هفته‌ای یکبار بخور دهید. اگر پوست چرب دارید می‌‌توانید در آب جوش مقداری نعنا و آب لیموی طبیعی بریزید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. درصورتی‌که پوستتان خشک است در آب جوش، بابونه بریزید تا رطوبت پوست را به شما بازگرداند.
  4. صورت و پوست بدن را ماساژ دهید. ماساژ صورت و بدن را می‌توانید با روغن‌های گیاهی مانند جوجوبا، زیتون، آرگان انجام دهید.
  5. برای حفظ طراوت پوست و سلامت بدن آب زیاد بنوشید (۸ لیوان در روز).
  6. نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود. از تماس مستقیم پوست با آفتاب پرهیز کنید و هنگام خروج از خانه از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
  7. برای پاک‌کردن آرایشتان سعی کنید از لوسیون پاک‌کننده‌ی آرایش استفاده کنید تا رطوبت پوست را حفظ کرده و از ایجاد خشکی جلوگیری کند.
  8. در طول روز دوبار صبح و شب از کرم مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. با این‌کار باعث رطوبت‌رسانی و جلوگیری از پیری پوست می‌شوید.
  9. بعد از حمام حتما از لوسیون بعداز حمام برای پوست و ماسک موی بعد از حمام برای موهای خود استفاده کنید.
  10. نوشیدن چای سبز باعث لاغری و کند‌شدن فرآیند پیری می‌شود. پس برای تناسب اندام و جوانی خود چای سبز را از دست ندهید.
  11. کیفیت خواب تأثیر مستقیم روی پوست شما می‌گذارد پس سعی کنید به‌موقع و به‌اندازه‌ی کافی بخوابید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.
  12. گرما و حرارت زیاد باعث آسیب به پوست و مو می‌شود. خودتان را در معرض حرارت زیاد قرار ندهید. به‌طور مثال به بخاری نزدیک ننشینید و از آب بسیار گرم برای دوش‌گرفتن استفاده نکنید.
  13. شستن چشم با چای سرد باعث کاهش ورم و پف چشم می‌شود.
  14. اخم‌کردن بیش‌ازحد باعث ایجاد خطوط و چروک پیشانی و اطراف چشم می‌شود از اخم‌کردن زیاد پرهیز کنید.
  15. سیگار را ترک کنید. زیرا سیگار نه‌تنها خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث تیرگی پوست و بوی بد بدن می‌شود.

نتیجه‌گیری

برای مراقبت و زیبایی بدن رعایت برخی مسائل مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش الزامیست! در کنار یک سبک زندگی سالم شما می‌توانید برای جوانسازی پوست و حفظ طراوت پوست از ماسک‌های طبیعی و محصولات بهداشتی مناسب استفاده کنید. اما درکنار همه این موارد ممکن است به نتیجه دلخواه و ایده آل خود نرسید. در این شرایط بهترین راه مراجعه به متخصصان زیبایی است. پزشک به شما باتوجه به نیازتان بهترین‌ روش‌ها و عمل زیبایی بدن و صورت را به شما پیشنهاد می‌کند.

می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با پزشکان پوست و مو و زیبایی و جراحان پلاستیک به صورت تلفنی صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

دکترتو، مراقب سلامتی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن