همه چیز درباره نحوه مصرف قرص اورژانسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص اورژانسی راهی برای پیشگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی محافظت نشده است که باید در فاصله ۱۲۰ ساعت بعد از رابطه مصرف شود. این قرص ها نباید به طور منظم و طولانی مدت استفاده شوند، چرا که می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
نحوه مصرف قرص اورژانسی چگونه است؟

قرص اورژانسی، روش خوراکی پیشگیری از بارداری است که از هورمون‌ها برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کند و در ۹۹ درصد موارد موفق عمل کرده است. برخلاف سایر روش‌های کنترل بارداری مانند کاندوم، قرص اورژانسی از فرد در برابر عفونت‌های مقاربتی (STIs) محافظت نمی‌کند. بنابراین، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، باید همراه با قرص اورژانسی، از کاندوم نیز استفاده شود. قرص اورژانسی تنها در شرایط ضروری و به صورت موقت باید مصرف شود و نباید به جای روش‌های پیشگیری معمول از بارداری باشد. همچنین، نحوه مصرف قرص اورژانسی باید تحت نظر پزشک باشد تا عوارض احتمالی آن کنترل گردد. در ادامه این مطلب از دکترتو با ما باشید تا با نحوه مصرف قرص اورژانسی بیشتر آشنا شوید. اما قبل از مصرف هر نوع قرص پیشگیری بهتر است با متخصص زنان یا مامایی مشورت کنید. شما می‌توانید علاوه بر دریافت نوبت حضوری از دکترتو بصورت آنلاین نیز مشاوره دارویی دریافت کنید.

نحوه مصرف قرص اورژانسی

قرص اورژانسی یکی از روش های جلوگیری از بارداری است. هرچه سریع‌تر پس از رابطه جنسی محافظت‌نشده، قرص اورژانسی را مصرف کنید. هرچه زودتر قرص استفاده شود، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. قرص را به صورت یک‌جا و در یک نوبت مصرف کنید. معمولا یک قرص یا دو قرص در یک دوز کافی است. یادتان باشد که قرص اورژانسی را نباید به طور مکرر یا بیش از یک بار در هر سیکل قاعدگی مصرف کرد چرا که مصرف بیش از حد می‌تواند عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشد. همواره توصیه می‌شود که برای مصرف این قرص، با پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا دستورات صحیح را دریافت نمایید.

قرص جلوگیری از بارداری چه ویژگی دارد؟
قرص اورژانسی، روش خوراکی پیشگیری از بارداری است که از هورمون‌ها برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کند.

۱. طریقه مصرف قرص اورژانسی تکی

قرص تنسی و لونژیل جزو قرص های اورژانسی تکی هستند که باید در فاصله ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی، اولین دوز قرص اورژانسی تکی و ۱۲ ساعت بعد، دوز دوم را استفاده کنید.

۲. نحوه مصرف قرص اورژانسی دو عددی

قرص اورژانسی دوتایی دو قرص لوونورژسترول ۷۵ است که اولی باید ۷۲ ساعت بعد از سکس محافظت نشده و دومی هم ۱۲ ساعت بعد از دوز اول مصرف شود.

۳. نحوه مصرف قرص اورژانسی تنسی

درصورتی که کمتر از ۱۲ ساعت از رابطه جنسی محافظت نشده‌تان می‌گذرد، می‌توانید یک قرص ۰.۷۵ میلی‌گرمی اورژانسی تنسی و ۱۲ ساعت بعد هم قرص دوم با همان دوز را میل کنید. در صورتی که بیش از ۱۲ ساعت از رابطه جنسی گذشته باشد، یک قرص ۱.۵ میلی گرمی و یا دو قرص ۰.۷۵ میلی‌گرمی همزمان مصرف کنید.

۴. نحوه مصرف قرص اورژانسی ال دی

طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه به این صورت است که در فاصله ۷۲ ساعت بعد از برقراری رابطه جنسی پرخطر باید ۸ عدد قرص ال دی طی یک روز میل کنید. به منظور جلوگیری از بروز عوارضی مانند حالت تهوع یا استفراغ در اثر مصرف قرص اورژانسی ال دی، می‌توانید ۴ عدد قرص را در یک ساعت و ۴ عدد قرص بعدی را با فاصله ۱۲ ساعت بعد استفاده کنید.

۵. نحوه مصرف قرص اورژانسی لوونورژسترول

قرص اورژانسی لوونورژسترول از نوع یک عددی با دوز ۱.۵ میلی گرمی است که به‌صورت یک قرص واحد بعد از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف می‌شود. پس از مصرف قرص اورژانسی لوونورژسترول، باید حداقل تا زمان شروع بعدی قاعدگی از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنید. 

۶. نحوه مصرف قرص اورژانسی ۷۵

نحوه مصرف قرص اورژانسی ۷۵ به این شکل است که اگر از رابطه جنسی پرخطر کمتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد، یک قرص اورژانسی ۷۵ و ۱۲ ساعت بعد قرص دوم را میل کنید. در صورتی که از رابطه جنسی محافظت نشده‌تان بیشتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد، یک قرص ۱.۵ یا دو قرص ۷۵ همزمان بخورید.

۷. طریقه مصرف قرص اورژانسی اووسیز ۱/۵

نحوه مصرف قرص اورژانسی اووسیز در شرایط مختلف عبارتست از: 

  1. اگر از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد:
  • باید ابتدا یک قرص ۰.۷۵ میلی‌گرمی اووسیز مصرف شود.
  • سپس ۱۲ ساعت بعد، قرص دوم ۰.۷۵ میلی‌گرمی همراه با آب مصرف شود.
  1. اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته باشد:
  • هر دو قرص ۰.۷۵ میلی‌گرمی اووسیز باید به صورت یکجا و همزمان مصرف شوند.
  • یا می‌توان یک قرص ۱.۵ میلی‌گرمی اووسیز همراه با آب مصرف کرد.
  1. در دوران شیردهی:
  • دارو باید بلافاصله پس از آخرین وعده شیردهی مصرف شود.
  • پس از مصرف دارو، به مدت ۶ ساعت شیر باید با پمپ سینه کشیده و دور ریخته شود.

هرچقدر فاصله بین زمان مصرف قرص اورژانسی با رابطه جنسی محافظت نشده، کمتر باشد، میزان اثربخشی این قرص‌ها در جلوگیری از بارداری ناخواسته بیشتر می‌شود.

نمیدونی هر قرص اورژانسی رو چه زمانی باید مصرف کنی؟

از متخصص مشورت بگیر.

تعداد مصرف قرص اورژانسی در ماه

نتایج مطالعات علمی توصیه می‌کنند که قرص اورژانسی تنها در موارد ضروری و یک‌بار در هر سیکل قاعدگی باید مصرف شود. مصرف بیش از یک ‌بار در هر سیکل قاعدگی یا استفاده مکرر و مداوم از این قرص‌های ضدبارداری اورژانسی مجاز نیست چرا که اثربخشی قرص اورژانسی با مصرف مکرر کاهش می‌یابد. به‌علاوه اینکه، مصرف بیش از حد باعث بروز عوارض جانبی شدید مانند اختلالات هورمونی، تغییرات چرخه قاعدگی و سایر عوارض گوارشی و عصبی خواهد شد.

استفاده مداوم از قرص اورژانسی به جای روش‌های پیشگیری مستمر، ممکن است خطرات بارداری ناخواسته را افزایش دهد. در مجموع، توصیه می‌شود که قرص اورژانسی تنها در مواقع ضروری و یک‌بار در هر سیکل قاعدگی استفاده شود. مصرف بیش از یک‌بار در ماه می‌تواند خطرناک باشد. در هر صورت، بهترین راه جلوگیری از بارداری ناخواسته، استفاده از روش‌های پیشگیری مستمر مانند کاندوم یا قرص ضد بارداری است.

متن انگلیسی:
Ella (ulipristal acetate) should only be taken one time during your menstrual cycle. Plan B (levonorgestrel) pills can be taken as many times as necessary per menstrual cycle. But you shouldn’t take Plan B pills if you’ve taken Ella since your last period
ترجمه متن:
الا (اولیپریستال استات) فقط باید یک بار در طول چرخه قاعدگی مصرف شود. قرص‌های پلان B (لوونورژسترول) را می‌توان به تعداد دفعات لازم در هر سیکل قاعدگی مصرف کرد. اما اگر از آخرین دوره قاعدگی الا مصرف کرده‌اید، نباید قرص پلن بی مصرف کنید.

healthline

مصرف زیاد قرص اورژانسی

مصرف زیاد و مکرر قرص اورژانسی توصیه نمی‌شود و می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. برخی از خطراتی که مصرف زیاد قرص اورژانسی برای خانم‌ها ایجاد کرده عبارتند از: 

  1. با مصرف مکرر قرص اورژانسی، اثربخشی آن به تدریج کاهش می‌یابد. در نتیجه، ریسک بارداری ناخواسته افزایش می‌یابد.
  2. مصرف زیاد و مداوم می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شدیدی مانند اختلالات هورمونی، تغییرات نامنظم قاعدگی، تهوع، استفراغ، سردرد و حتی عوارض کبدی یا کلیوی شود.
  3. باعث اختلال در چرخه طبیعی قاعدگی شده و آن را نامنظم می‌کند. (پریود نامنظم چیست؟)
  4. در صورت مصرف زیاد قرص اورژانسی به جای روش‌های پیشگیری مداوم، خطر بارداری ناخواسته افزایش می‌یابد.
بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی چه وقتی است؟
بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی ترجیحا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی بدون محافظ است.

بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی

هر چقدر فاصله رابطه جنسی پرخطر و مصرف قرص کمتر باشد، اثربخشی بهتر و احتمال بارداری کمتر می‌شود. بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی ترجیحا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی بدون محافظ است. اگر فرد شک دارد که ممکن است باردار شده باشد، بهتر است هر چه سریع‌تر قرص اورژانسی را مصرف کند. به طور کلی، سریع‌ترین زمان ممکن پس از رابطه جنسی بدون محافظت بهترین زمان برای مصرف قرص اورژانسی است. این قرص باید فقط در موارد ضروری و یک‌بار در هر سیکل قاعدگی مصرف شود. استفاده های مکرر می‌تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

نوع قرص اورژانسیمصرف
لوونورژسترول (Plan B, Next Choice)یک قرص، به محض امکان، اما حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی بدون محافظت.
اولیپریستال استات (Ella)یک قرص، به محض امکان، اما حداکثر تا ۱۲۰ ساعت پس از رابطه جنسی بدون محافظت.
ترکیبی (حاوی استروژن و پروژسترون)دو قرص، با فاصله ۱۲ ساعت. اولین قرص باید در اسرع وقت مصرف شود، اما حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی بدون محافظت.
مقایسه نحوه مصرف قرص های اورژانسی مختلف

۱. مصرف قرص اورژانسی بعد از رابطه

مصرف قرص اورژانسی بعد از رابطه جنسی محافظت نشده باید در سریع‌ترین زمان ممکن و نهایت ۳ روز بعد از رابطه پرخطر باشد تا از بارداری ناخواسته جلوگیری کند. قرص اورژانسی ممکن است تا ۵ روز بعد از رابطه جنسی بدون محافظت هم موثر باشد، اما اثربخشی آن با گذشت زمان کاهش می‌یابد. بنابراین هرچه سریع‌تر مصرف شود، بهتر است.

اگر بیش از ۵ روز از رابطه جنسی پرخطر گذشته باشد، قرص اورژانسی دیگر موثر نیست و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. در این موارد باید با پزشک مشورت کنید. 

۲. مصرف قرص اورژانسی در شیردهی

قرص اورژانسی برای زنان شیرده نیز مصرف می‌شود و تاثیری بر تولید و کیفیت شیر مادر ندارد و می‌تواند در صورت نیاز بدون نگرانی استفاده شود. با این حال، بهتر است مصرف آن در این دوران با مشورت پزشک متخصص انجام گیرد تا عوارض احتمالی کاهش یابد.

۳. مصرف قرص اورژانسی در دوران قاعدگی

قرص اورژانسی را می‌توان در طول دوران قاعدگی مصرف کرد و تاثیر منفی بر چرخه قاعدگی ندارد. با این حال، برخی زنان ممکن است در این دوران عوارض جانبی بیشتری مانند تاخیر در شروع قاعدگی یا لکه‌بینی را تجربه کنند. البته یادتان باشد که قرص اورژانسی در طول چرخه قاعدگی فقط یک بار قابل استفاده است و در کل سال بیشتر از ۲ یا ۳ بار نباید از قرص اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

بعد از مصرف قرص پیشگیری خونریزی غیرطبیعی داشتی؟ از متخصص مشاوره بگیر.

مصرف قرص اورژانسی در روز سوم قاعدگی

در روز سوم قاعدگی، امکان حاملگی بعد از رابطه جنسی پرخطر وجود ندارد و نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

مصرف قرص اورژانسی در روز پنجم قاعدگی

قرص های اورژانسی باید با فاصله ۷۲ ساعت بعد رابطه جنسی نامطمئن مصرف شوند. 

مصرف قرص اورژانسی در روز ششم قاعدگی

قرص های ضدبارداری اورژانسی را می‌توانید در هر روز از قاعدگی مصرف کنید.

۴. مصرف قرص اورژانسی در زمان تخمک گذاری

مصرف قرص اورژانسی بلافاصله بعد از رابطه جنسی نامطمئن دست کم تا ۳ روز بعد، می‌تواند تخمک‌گذاری را متوقف کند، اما اگر رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری یا بعد تخمک گذاری و در طول پنجره باروری باشد، مصرف قرص اورژانسی تاثیری نخواهد داشت. یعنی اگر بدن شروع به تخمک‌گذاری کرده باشد، دیگر قرص های اورژانسی جواب نمی‌دهند. به همین دلیل است که زمان‌بندی اهمیت زیادی در مصرف این قرص‌ها دارد. 

متن انگلیسی:
They have no effect during or after ovulation. If you’ve ovulated in the last 24 hours, the morning-after pill will have no effect. If it’s been over 24 hours since you ovulated, the morning-after pill will not be effective, but your chance of getting pregnant is lower
ترجمه متن:
قرص اورژانسی هیچ تاثیری در طول یا بعد از تخمک‌گذاری ندارند. اگر در ۲۴ ساعت گذشته تخمک‌گذاری کرده‌اید، قرص صبح روز بعد هیچ تاثیری نخواهد داشت. اگر بیش از ۲۴ ساعت از تخمک‌گذاری شما گذشته باشد، قرص صبح روز بعد موثر نخواهد بود، اما احتمال بارداری شما کمتر است.

juliecare
مصرف قرص اورژانسی در زمان تخمک گذاری چگونه است؟
اگر رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری یا بعد تخمک گذاری و در طول پنجره باروری باشد، مصرف قرص اورژانسی تاثیری نخواهد داشت.

قرص اورژانسی را باید ناشتا خورد؟

قرص اورژانسی را همراه با غذا مصرف کنید. می‌توانید نیم ساعت قبل دوز اول قرص اورژانسی، داروهای ضدتهوع بخورید.

از کجا بفهمیم قرص اورژانسی اثر کرده؟

در صورتی که در ۲۴ ساعت اول بعد از رابطه جنسی محافظت نشده و پرخطر، قرص اورژانسی بخورید، میزان اثرگذاری آن تا ۹۰ درصد خواهد بود. اگر یک تا دو روز بعد رابطه، قرص بخورید، اثرگذاری آن تا حدود ۶۰ درصد کاهش می‌یابد و بعد از آن هم به کمتر از ۵۰ درصد می‌رسد. اگر بعد مصرف قرص های اورژانسی، پریود شوید، یعنی قرص اثر گذاشته است.  

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

قرص های اورژانسی نوعی قرص پیشگیری از حاملگی هستند که باید در فاصله حداکثر ۷۲ ساعت بعد از روابط جنسی محافظت نشده بدون کاندوم مصرف شوند تا اثرگذار باشند. یادتان باشد که اگر باردار شده باشید، دیگر مصرف قرص های اورژانسی فایده‌ای ندارد. هرچقدر فاصله بین مصرف این قرص‌ها و رابطه جنسی پرخطر کمتر باشد، میزان موفقیت آن در پیشگیری از حاملگی هم بالاتر می‌رود. معمولا ۳ تا ۵ روز بعد از یک رابطه جنسی پرخطر و بدون محافظ فرصت دارید تا با این قرص های اورژانسی مانع از بارداری شوید. بهتر است به منظور دریافت بهترین نتیجه و تاثیرگذاری درباره نحوه مصرف قرص اورژانسی با دکتر متخصص زنان یا دکتر مامایی مشورت نمایید. شما می توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره دارویی آنلاین یا مشورت با پزشک زنان آنلاین و دکتر مامایی آنلاین استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در حالت معمول، همان هفته اول بعد مصرف قرص باید پریود شوید. چنانچه با فاصله ۲ هفته بعد مصرف قرص اورژانسی، پریود نشوید، بهتر است تست بارداری بدهید.

روال معمول مصرف قرص‌های اورژانسی نهایت سالی دو تا سه سال است و بیشتر از این میزان اثر منفی بر سلامت جسم خانم‌ها می‌گذارد. این قرص‌ها برای مواقعی که رابطه جنسی محافظت نشده دارید یا کاندوم حین رابطه پاره شود، می‌توانید از قرص‌های اورژانسی جلوگیری از بارداری ناخواسته کمک بگیرید.

بهتر است با تجویز پزشک و مشورت با او مصرف شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره نحوه مصرف قرص اورژانسی

  1. آزیتا عباسی گفت:

    دستتون درد نکنه بابت تمام توضیحات کاملتون…من جایی خوندم اگه بعد از سکس پرخطر بلافاصله قرص اورژانسی مصرف بشه چنانچه باردار شده باشیم پریود میشم اگه بارداری صورت نگرفته باشه پریود نمیشیم…خواستم بدونم درسته؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله طبیعتا درست است
      کاهی با مصرف قرص ممکن است کمی پریودی به تعویق بیفتد
      که این نشانه بارداری نیست

  2. پدرام گفت:

    اگر بعد از مصرف دوتا اوسیز ۰.۷۵ فرداش ال دی مصرف شود تداخل پیدا می‌کند اثر قرص ها از بین میرود؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر
      ولی نیاز به مصرف ال دی نیست

  3. مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشیدمن تازه دوره پریودیم تمام شده بعدازرابطه ام یک روزمیگذره یعنی میتونم امروزقرص اورژانسی یاال دی مصرف کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله تا ۴۸ و حتی ۷۲ ساعت بعد از رابطه می توانید قرص مصرف کنید

  4. نازی گفت:

    سلام خسته نباشید اگه دوز دوم قرص اوراژنسی فراموش بشه و با فاصله به جای ۱۲ ساعت ۲۴ ساعت بعد خورده بشه چه مشکلی پیش میاد و اگر اثر بخش ندارم میتونم دوباره بخورم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      نازی عزیز
      باید حتمن با فاصله ۱۲ ساعت مصرف شود
      می توانید از ۴ عدد قرص ال دی یطور همزمان استفاده کنید

  5. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید اگه دوز دوم قرص اوراژنسی فراموش بشه و با فاصله به جای ۱۲ ساعت ۲۴ ساعت بعد خورده بشه چه مشکلی پیش میاد و اگر اثر بخش ندارم میتونم دوباره بخورم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      باید حتمن با فاصله ۱۲ ساعت مصرف شود
      می توانید از ۴ عدد قرص ال دی یطور همزمان استفاده کنید

  6. زهرا گفت:

    سلام

  7. سارا گفت:

    سلام رابطه داشتم بعدش یکی قرص ال دی خوردم آیا تاثیر میزاره؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      برای اثرگذاری ال دی
      باید ۴ عدد را همزمان مصرف کنید
      سپس ۴ عدد دیگر را ۱۲ ساعت بعد میل کنید

  8. پریسا گفت:

    سلام من سیکل قاعدگیم ۲۸ روزس اکثر اوقات و روز ۲۲ از سیکل که زده دوران امن رابطه داشتم و شبش قرص اورژانسی خوردم قبل از این هم رابطه محافظت نشده داشتم ولی قرصی نخوردم الان باردارم و میخواستم بدونم بارداری من از روابط قبلیه یا ممکنه از همین رابطه باشه که توضیح دادم خدمتتون؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اخرین پریودی تان مهم است
      بعد از ان می توان محاسبه کرد
      از طرفی با سونو و ازمایش بتا هم می توان تاریخ لقاح را متوجه شد

      1. پریسا گفت:

        شروع پریودم از ۱۷ خرداد بوده و رابطه ای که داشتم ۲۲ روز بعدش.. الان تو سونو ک سن جنین از روز اول پریود حساب شده مشخص نیست که لقاح دقیقا چه روزی بوده.. اصلا توی اون تایم ینی روز ۲۲ سیکل با خوردن قرص اورژانسی امکان بارداری چقدره؟؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          دقیقا متوجه سوالتان نشدم
          یعنی باردار هستید؟ سن جنین با +/- یک هفته بطور تقریب تخمین زده می شود
          قرص اورژانسی بالای ۹۰ درصد جلوگیری می کند
          بستگی به زما تخمک گذاری تان دارد

    2. پریسا گفت:

      سلام خدمتتون عرض کردم من سیکل ۲۸ روزه داشتم الان هم باردارم شروع آخرین قاعدگی من ۱۷ خرداد بود و من ۷ تیر که دوران بعد از تخمک گزاری بوده و میشده روز ۲۱ از سیکلم رابطه ای داشتم که بعدش قرص اورژانسی خوردم ۱۶ روز بعد این رابطه آزمایش دادم بتا بالای ۱۵۰۰ بود و ۲۰ روز بعد این رابطه ساک و جنین و قلبش هم تو سونو دیده شد.. من قبلش هم رابطه داشتم ولی قرص نخوردم میخواستم ببینم چند درصد احتمال بارداری من از این رابطه ک توضیح دادم که قرص خوردم وجود داره؟؟ خودم هرچی حساب میکنم از روابط قبلی باردارم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        اگر از روابط قبل باردار بودبد پریود نمی شدید
        حجم خون در پریودی با لکه بینی های لانه گزینی چنین متفاوت و قابل تشخیص است
        با توجه به عدد بتا شما
        از نظر دوقلوزایی هم بهتر است سونو انجام شود

        1. پریسا گفت:

          سلام منظورم اینه که چند روز قبل از این رابطه باز هم رابطه داشتم و قرص نخوردم و طبق عدد بتا و سونویی که همه چیز توش دیده شد میپرسم احتمالش هست که من از روابط قبلی باردار شده باشم؟؟ چون حس میکنم هم عدد بتا هم دیدن ساک و جنین و قلبش واسه این رابطه زود بوده..

  9. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من با دختری رابطه جنسی داشتم ولی دخولی انجام نشده منتهی مایه پیشاب این احساسو داریم ک برخورد کرده باشه و شک داریم به اینکه باردار باشه یا نه با این حال ۲۴ ساعت گذشته میشه از قرص اوسیز ۱.۵ استفاده کرد ؟ مشکلی نمیخوره ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توجه به این توضیحات
      احتمال بارداری وجود ندارد

  10. Amir reza گفت:

    سلام من ۱۶ سالم هست و با یک دختر ۱۷ ساله رابطه از جلو داشتم و طبق گفته خودش اصلا احساس نکرده که مایع منی داخلش ریخته باشه و رابطه بدون کاندوم بوده و خودش می‌گفت که من ۳ مرداد پریود شدم ۶ مرداد خوب شدم و ۱۲ مرداد با بنده رابطه داشته خواستم ببینم آیا توی زمان تخمک‌گذاری رابطه داشتیم و قرص اورژانسی یک ساعت بعد از رابطه دو تاشو با هم خورده خواستم ببینم آیا امکان داره قرص تأثیر نذاره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توجه به توضیحات شما
      ومصرف قرص
      احتمال بارداری ضعیف است