دکتر افسون زارعی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر افسون زارعی

ایشان تاکنون 85 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

دکولمان جفت چیست؟ آیا جدا شدن جفت خطرناک است؟

دکولمان جفت یک وضعیت جدی در طول بارداری است که زمانی رخ می‌دهد که پلاسنتا قبل از به دنیا آمدن نوزاد از دیواره رحم جدا می‌شود. بروز این وضعیت ممکن است عواقب جدی برای مادر و نوزاد داشته باشد، بنابراین به درمان فوری نیاز دارد.

2 ماه پیش

هموروئید بعد از زایمان طبیعی چگونه است؟

هموروئید یا بواسیر بعد از زایمان طبیعی مشکل متداولی در خانم‌ها است که با علائمی مانند التهاب، خونریزی، تورم، احساس تپش و سوزش همراه است. فشار، تنش و یبوست از علل اصلی ایجاد هموروئید بعد از زایمان طبیعی هستند. برای جلوگیری از این عارضه، باید حواستان به دفع مدفوع، اجتناب از فشار زیاد، استفاده از روش‌های صحیح در حمام، توجه به رژیم غذایی حاوی فیبر، و انجام تمرینات پرهیز از تنش باشد.

4 ماه پیش

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان چگونه است؟

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان یا همان لابیاپلاستی، یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر واژن و افزایش راحتی و اعتماد به نفس زنان انجام می‌شود. معمولا بعد از زایمان طبیعی به‌دلیل اتفاقات و تغییرات فیزیکی واژن برخی خانم‌ها برای بازیابی و ترمیم بافت و عضلات این ناحیه سراغ این جراحی می‌روند. ترمیم ظاهری بافت واژن باعث افزایش رضایت و بهبود کیفیت رابطه جنسی زوج‌ها می‌شود.

4 ماه پیش

کوریوآمنیونیت یا عفونت کیسه آمنیوتیک چیست؟

کوریوآمنیونیت یا عفونت کیسه آمنیوتیک عفونت باکتریایی داخل کیسه آمنیوتیک است که با عفونی شدن مایع آمنیوتیک نیز همراه است.. این بیماری معمولا با اعلام ختم بارداری و انجام روند زایمان زودرس همراه است. با تشخیص به موع آن می‌توان عوارضی که برای مادر و جنین به همراه دارد را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

4 ماه پیش

درمان خشکی واژن چیست؟ درمان خانگی خشکی واژن را بشناسید.

روش‌های درمان خشکی واژن متعدد هستند که برخی از آنها نیازمند مداخله پزشکی هستند. شرط اول درمان خشکی واژن دانستن علت آن است. برای درمان این علامت حتما به پزشک مراجعه کنید.

5 ماه پیش

کوتریزاسیون راهی برای درمان مشکلات زنان

کوتریزاسیون یک روش پزشکی برای کنترل خونریزی، از بین بردن عفونت و دیگر درمان‌های مورد نیز در پزشکی است. از این روش برای درمان مشکلات تخمدان و رفع زگیل تناسلی استفاده می‌شود. در این مقاله با کوتریزاسیون بیشتر آشنا شوید.

5 ماه پیش

لیزر درمانی واژن راه حل زیبایی و درمان مشکلات زنان

افراد با هدف‌های مختلفی اقدام به انجام لیزر درمانی واژن می‌کنند. یکی با هدف زیبایی ناحیه تناسلی خود و دیگری برای برطرف کردن مشکلاتی مانند عفونت، خشکی واژن، بی اختیاری ادرار و بسیاری دیگر از مشکلات این روش درمانی را پیش خواهنند گرفت.

5 ماه پیش

در معاینه واژن و لگن به چه نکاتی توجه کنیم؟

معاینه واژن و لگن نوعی آزمایش روتین و معمول برای بررسی نشانه‌های بیماری در اندام تناسلی زنانه است که پزشک واژن، رحم، تخمدان، لوله‌های فالوپ و دهانه رحم را بررسی می‌کند. در برخی موارد پزشک علاوه بر معاینات واژینال، تست پاپ اسمیر جهت تشخیص سرطان را هم انجام می‌دهد.

5 ماه پیش

جوانسازی واژن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

جوانسازی واژن اصطلاح گسترده‌ای است که برای تمام عمل‌های زیبایی و ترمیمی واژینال اطلاق می‌شود. هدف اصلی انجام آن زیبایی یا رفع مشکلات ناحیه تناسلی در خانم‌ها مانند شل شدگی یا افتادگی واژن، و بی‌ اختیاری ادراری است.

5 ماه پیش

آبله مرغان در بارداری، خطری در کمین مادر و جنین

آبله مرغان در بارداری موضوع جدی است که در صورت مبتلا نشدن به آبله مرغان پیش از بارداری، باید از سمت مادر و پزشک متخصص او جدی گرفته شود. به این دلیل که ابتلا به آبله مرغان در حاملگی خطرات زیادی به همراه خواهد داشت.

5 ماه پیش

معرفی روش هایی برای کاهش درد زایمان

روش های مختلفی برای کاهش درد زایمان وجود دارد. از جمله می‌توان به ماساژ، تنفس عمیق، روغن درمانی، کمپرس گرم، رابطه جنسی و استفاده از داروهای بی‌حسی و آرام بخش اشاره کرد. پزشک با توجه به شرایط شما ممکن است هر یک از این روش‌ها را پیشنهاد دهد.

8 ماه پیش

آزمایش کوردوسنتز، راهکاری برای تشخیص بیماری های ژنتیکی جنین

کوردوسنتز یا نمونه‌گیری خون بند ناف از طریق پوست (PUBS)یک آزمایش تشخیصی است که در طول بارداری انجام می‌شود تا بیماری‌های ژنتیکی یا خونی در جنین شناسایی شود. پزشک در این آزمایش به کمک یک سوزن اقدام به نمونه‌برداری از خون جنین از راه ناف می‌کند.

9 ماه پیش