پلاسماتراپی مو چیست و چه مزایایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پلاسماتراپی مو روش درمانی برای رشد و تقویت موها با استفاده از پلاسمای سرد است. با استفاده از دستگاه پلاسما می‌توان به تقویت ساقه و ریشه مو کمک کرد. این دستگاه به رشد و تقویت موها، بهبود عملکرد فولیکول‌های مو، تقویت ریشه‌های مو، افزایش ضخامت موها و بهبود کیفیت موها کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
پلاسماتراپی مو

پلاسماتراپی مو یک فرآیند درمانی است که از پلاسمای سرد برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. اگر دچار ریزش مو شده‌اید یا ضخامت موهایتان خیلی کم شده است، می‌توانید از این روش زیبایی استفاده کنید.

این روش درمانی به عنوان روش طبیعی و غیرجراحی برای تقویت موها، درمان ریزش مو، و کاهش ضخامت مو کاربرد دارد. با این حال، نتایج واقعی و تاثیرات دقیق آن روی ریزش مو به عوامل متعددی مانند وضعیت اولیه مو، علت ریزش مو و تجربه پزشک بستگی دارد.

برای انجام پلاسما تراپی مو حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

پلاسما تراپی مو چیست؟

پلاسما تراپی چیست؟ پلاسماتراپی مو روش درمانی برای رشد و تقویت موها با استفاده از پلاسمای سرد است. با استفاده از دستگاه پلاسما می‌توان به تقویت ساقه و ریشه مو کمک کرد. باید توجه داشت که نتایج واقعی و تاثیرات دقیق پلاسما تراپی مو به عوامل متعددی مانند وضعیت اولیه مو، علت ریزش موی شدید و تجربه پزشک بستگی دارد. بهتر است با پزشک متخصص مو مشورت کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد پلاسماتراپی برای مو

کاربردهای پلاسما تراپی مو عبارتند از:

پلاسماتراپی مو برای چه کسانی مناسب است؟

پلاسماتراپی مو برای افرادی که با مشکلات مویی مختلف مواجه هستند، مناسب است:

  • اگر  با ریزش مو مواجه هستید و می‌خواهید رشد موها را تحریک و ریشه‌های مویی را تقویت کنید.
  • افرادی که موهایشان ضخامت کمی دارد و مایل به تقویت آنها هستند.
  • در برخی از افراد، موهای خفته شده در سر ممکن است بازگردانده نشوند. پلاسما تراپی مو می‌تواند با تحریک رشد موهای خفته شده و تقویت موهای ضعیف، بهبود وضعیت الگوی خفته شدن مو را فراهم کند.
  • افرادی که مو آسیب دیده و ضعیف دارند به عنوان مثال پس از استفاده از مواد شیمیایی، رنگ‌کردن مو، حرارت زیاد و استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده

بهترین کاندیدا برای انجام پلاسماتراپی مو مردانی هستند که طاسی (کچلی) الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک دارند و بیمارانی که کاشت مو انجام دادند.

ریزش مو امانت رو بریده؟

برای پلاسما تراپی مو مشاوره بگیر.

پلاسماتراپی مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

برخی از مواردی که پلاسما تراپی مو برای آنها مناسب نیست عبارتند از:

  • افرادی که در ناحیه پوست سر دچار عفونت هستند.
  • در برخی از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و درماتیت، پلاسماتراپی مو ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشد یا مشکلات بیشتری ایجاد کند.
  • در دوران بارداری و شیردهی، استفاده از پلاسما تراپی مو توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که سابقه تشنج دارند.

مزایای انجام پلاسماتراپی مو

پلاسماتراپی مو روش درمانی نسبتا جدیدی است که مزایای متعددی برای بهبود سلامت و زیبایی موها ارائه می‌دهد. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

  • تقویت رشد مو و تحریک رشد موهای جدید و سالم
  • کاهش ریزش مو
  • افزایش ضخامت مو
  • بهبود الگوی موی خفته و تحریک رشد موی جدید
  • زمان بهبودی و ریکاوری کوتاه مدت

روش انجام پلاسماتراپی مو

مراحل اصلی انجام پلاسماتراپی مو به این شکل است که در طول درمان، پزشک متخصص دستگاه پلاسما جت را روی پوست سر به حالت اسکن حرکت می‌دهد. پلاسمای سرد اتمسفر به پوست سر برخورد می‌کند اما هیچ درد، سوزش، سوختگی یا گرمایی ندارد.

انرژی پلاسما به سمت اپیدرم‌های پوست رفته و سپس وارد زیرلایه‌های بعدی پوست شده و با تحریک تولید کلاژن و بازسازی سلول‌های پوستی، و فولیکول‌ها باعث تقویت رشد موها و احیای موهای ریخته شده می‌شود. این روش بسیار ساده و راحت است و نیازی به بی حسی موضعی ندارد.

پلاسماتراپی مو چند جلسه است؟

تعداد جلسات پلاسماتراپی مو بسته به وضعیت مویی فرد، هدف درمانی و توصیه‌های پزشک متفاوت خواهد بود. به طور کلی، برنامه درمانی معمولا شامل چند جلسه است که با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود. میزان نیاز به تکرار جلسات ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. روال آن تعداد ۳ تا ۶ جلسه در طول چند ماه با فواصل زمانی ۴ تا ۶ هفته‌ای بین هر جلسه است.

مزایای پلاسما تراپی مو درمان ریزش مو است.
پلاسماتراپی مو مزایای متعددی برای بهبود سلامت و زیبایی موها ارائه می‌دهد.

مدت زمان تاثیر پلاسماتراپی مو

مدت زمان تاثیر پلاسما تراپی مو به عوامل متعددی از جمله وضعیت مو، هدف درمانی، تکنیک‌های استفاده شده و پاسخ فرد به درمان بستگی دارد. بعد از جلسات اولیه، ممکن است برخی افراد تغییراتی در موهای خود را طی چند هفته پس از درمان مشاهده کنند.

ممکن است حجم موها افزایش یابد، موها قوی‌تر و سالم‌تر شوند و کاهش ریزش مو را تجربه کنند. برخی هم ممکن است نیاز به تعداد بیشتری جلسه داشته باشند تا نتایج مطلوب را ببینند. یا شاید لازم باشد که جلسات دوره‌ای تکرار شوند تا اثرات درمانی حفظ شوند.

پلاسما تراپی مو هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

برای اینکه بتوانیم به این سوال جواب درست و دقیقی بدهیم باید قبل از هر چیز با پزشک خودتان مشورت کنید تا با توجه به موقعیت و حالت موهایتان بتوانید مدت زمان پلاسما تراپی را متوجه شوید.

متن انگلیسی:
As a general rule, patients start with a series of 3 – ۴ treatments; each typically spaced one month apart. Once this initial treatment phase is over, maintenance sessions are recommended every 4 – ۶ months
ترجمه متن:
به‌طورکلی، درمان با ۳ تا ۴ جلسه با فاصله یک ماهه شروع می‌شود. پس از تمام شدن فاز درمان اولیه، پزشکان توصیه می‌کنند که هر ۴ تا ۶ ماه یکبار هم جلسات تمدید جهت حفظ روند رشد موها انجام شوند.

ospinamedical

آمادگی برای انجام پلاسماتراپی مو

قبل از انجام پلاسماتراپی مو، مهم است که چند نکته را در نظر بگیرید و آمادگی لازم را داشته باشید:

  • اولین قدم مشاوره با پزشک متخصص است. پزشک می‌تواند وضعیت مویی شما را ارزیابی کند، به شما در مورد فواید و مزایای این روش توضیح دهد و برنامه درمانی مناسبی تعیین کند.
  • آشنایی با مفهوم و روش پلاسما تراپی مو باعث شده تا این روش را بهتر بشناسید و بدانید چه نتایجی در انتظارتان است.
  • قبل از انجام، اطمینان حاصل کنید که سلامت عمومی مناسبی دارید. در صورت داشتن هر گونه بیماری مزمن، مشکل خونریزی، عفونت یا مشکلات دیگر، بهتر است قبل از درمان با پزشک مشورت کنید.
  • پلاسما تراپی مو روند زمان‌بری است و نیاز به جلسات مکرر دارد. بنابراین، باید وقت مناسبی را برای انجام جلسات در نظر بگیرید و به طور منظم مشارکت کنید.
  • قبل از شروع فرایند درمان باید هزینه را هم در نظر بگیرید.

نمی‌دونی پلاسماتراپی مو چه مراقبت‌هایی می‌خواد؟ پس مشاوره بگیر.

مراقبت های بعد از پلاسماتراپی مو

مراقبت‌های بعد از پلاسماتراپی مو تاثیر زیادی روی نتیجه و اثربخشی این روش دارند. برای حفظ نتیجه بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از محصولات شیمیایی مانند رنگ مو، مواد شامپوی حاوی مواد شیمیایی تند، یا محصولات موی حرارتی نظیر حالت دهنده یا حالت دهنده حرارتی خودداری کنید.
  • از محصولات مرطوب‌کننده مو مانند روغن مو، کرم مو یا ماسک مو استفاده کنید چرا که بعد از این کار ممکن است موها نسبت به قبل خشک‌تر شوند.
  • خشک کردن موها با حرارت مثل سشوار و اتو مو آنها را خشک و آسیب‌پذیرتر می‌کند. بهتر است از حرارت مستقیم مانند سشوار یا حالت دهنده حرارتی برای خشک کردن موها استفاده نکنید و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.
  • موهایی که پلاسماتراپی شده‌اند، ممکن است در برابر نور خورشید حساسیت بیشتری داشته باشند. بنابراین، در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، از کلاه یا شال محافظ برای موها استفاده کنید.
  • مهم است که با پزشک در ارتباط باشید و توصیه‌ها و راهنمایی‌های او را دنبال کنید.
مراقبت های بعد از این روش را حتما از پزشک بپرسید.
مراقبت‌های بعد از پلاسماتراپی مو تاثیر زیادی روی نتیجه و اثربخشی این روش دارند.

عوارض و خطرات پلاسماتراپی مو

پلاسماتراپی مو معمولا به عنوان روش درمانی امن تلقی می‌شود، اما همانند هر روش درمانی ممکن است عوارض و خطراتی داشته باشد:

  • ریسک التهاب و عفونت
  • خونریزی و کبودی
  • خارش سر و شکستگی موها
  • حساسیت و تحریک پوستی
  • عدم تغییر در رشد و ضخامت موها

هزینه پلاسماتراپی مو در دکترتو کلینیک

هزینه این روش بسته به مکان جغرافیایی، تخصص و اعتبار پزشک، مرکز درمانی، و میزان نیاز و درخواست خدمات مورد نیاز متفاوت است. اما درکل به نسبت سایر روش‌های درمانی ریزش مو هزینه بالاتری دارد. برای اطلاع از هزینه پلاسما تراپی در دکتر تو کلینیک روی این لینک کلیک کنید.

پلاسماتراپی مو بهتره یا مزوتراپی؟

مزوتراپی همانند پلاسماتراپی روش درمانی برای تقویت رشد موها است که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی باهم دارند:

پلاسماتراپیمزوتراپی
روشی است که در آن از پلاسمای سرد استفاده می‌شود.مواد مغذی، ویتامین‌ها و عوامل رشد مو به صورت تزریقی یا با استفاده از دستگاه‌های میکرونیدلینگ به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند.
نوعی گاز به بهبود وضعیت مو کمک می‌کند.مزوتراپی از منابع خارجی مانند سرم‌های غنی‌شده با عوامل رشد، ویتامین‌ها و مواد مغذی استفاده می‌کند
با استفاده از دستگاه پلاسما درمان انجام می‌شود.با استفاده از سوزن‌های میکرونیدلینگ، مواد مغذی و عوامل رشد به صورت تزریقی در لایه میانی پوست تزریق می‌شوند.
نیاز به چند جلسه درمانی با فواصل زمانی مناسب دارد، معمولا ۴-۶ هفته.نیاز به تعداد جلسات بیشتری با فواصل زمانی کوتاهتر است.
عوارض احتمالی مانند التهاب، عفونت، خونریزی، کبودی، راش مو و حساسیت پوستیعوارض احتمالی مانند التهاب، عفونت، خونریزی، کبودی، آلرژی، تحریک ناخواسته پوست و عفونت‌های پوستی
افزایش ضخامت و رشد موها، بهبود کیفیت موها، کاهش ریزش مو و تقویت موهای ضعیفافزایش ضخامت و رشد موها، بهبود کیفت مو، کاهش ریزش مو، تقویت موهای ضعیف و بهبود کیفیت موها
هزینه بیشترهزینه کمتر
مقایسه پلاسما تراپی مو و مزوتراپی مو

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

پلاسماتراپی مو روش درمانی نوینی است که با استفاده از پلاسمای سرد باعث تقویت ریشه موها، بهبود ضخامت و کیفیت موها، کاهش ریزش مو و تقویت موهای ضعیف می‌شود. این روش درمانی موثر و امن معمولا تحت نظارت و استانداردهای پزشکی انجام می‌شود. درد چندانی ندارد و قابل تحمل است.

هرچند که پلاسما تراپی مو نتایج مثبتی در بهبود ضخامت و رشد موها و کاهش ریزش مو از خود نشان داده است، اما ممکن است نتایج بین افراد متفاوت باشد.

برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی برای مشکل موها، بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت و در مورد نیازها و شرایط شخصی خود صحبت کنید. پزشک می‌تواند با توجه به مشکل موها و تاریخچه پزشکیتان، روش مناسبی توصیه کند. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در برخی موارد، مانند واکنش‌های ناخوشایند به درمان، عدم تطابق با شرایط پوستی یا عوامل دیگر پلاسماتراپی مو ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشد و موها به نظر بدتر شوند.

برخی افراد ممکن است در مدت زمان کوتاهی نتایج قابل مشاهده‌ای را تجربه کنند، اما برای دیگران ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا تغییرات قابل توجهی در موها مشاهده شود.

این روش دردی نداشته و در طول انجام پلاسما تراپی ناراحتی زیادی حس نخواهید کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن