۸ روش سفید کردن دندان که باید بدانید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش‌‌های زیادی برای سفید کردن دندان مانند بلیچینگ، جرم‌گیری، سفید شدن دندان با لیزر، کامپوزیت، قلم و ژل سفیدکننده وجود دارد. در این مقاله به بررسی هرکدام از آن‌ها در کنار روش‌های گیاهی سفید شدن دندان می‌پردازیم.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 18 دقیقه
۸ روش سفید کردن دندان که باید بدانید

خلاصه این مطلب درباره سفید کردن دندان را در این پادکست گوش دهید:

امروزه سفید کردن دندان به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل شده‌است. دندان‌های زرد کابوس تمام افرادی هستند که به‌سلامت دهان و دندان‌های خود اهمیت می‌دهند. آیا به‌تازگی متوجه شده‌اید که لبخندتان مانند قبل سفید نیست؟ خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا این وضعیت را تغییر دهید.

سفید کردن دندان یکی از محبوب‌ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی است که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان فراهم می‌کند. این روش می‌تواند یک روش بسیار مؤثر برای روشن‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد بدون این که سطح دندان را از بین ببرد. این روش نمی‌تواند کاملا رنگ دندان‌ها را تغییر دهد، اما ممکن است رنگ موجود را روشن‌تر کند. در این مقاله از دکترتو شما را با انواع روش‌های سفیدکردن دندان آشنا خواهیم کرد.

انواع روش‌ های سفید کردن دندان کدامند؟

روش‌ها و محصولات زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند. ممکن است در خصوص این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی استفاده کنید و این که کدام گزینه ایمن است دچار سردرگمی شده باشید. سه دسته‌بندی کلی از روش‌های سفیدکردن دندان وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • توسط دندانپزشک در مطب استفاده می‌شوند.
  • توسط دندانپزشک برای استفاده در خانه تجویز می‌شوند.
  • بدون نسخه توسط خود بیمار تهیه می‌شوند و بدون نظارت دندانپزشک استفاده می‌شوند.

عوامل زیر در انتخاب روش درمانی تأثیرگذار هستند:

  • نوع تغییر رنگی که برای دندان‌هایتان رخ داده است.
  • هزینه‌های درمانی و روش درمان
  • سن (این مورد مربوط به کودکان است)
  • سابقه دریافت خدمات دندانپزشکی (از جمله پرکردن و روکش‌)

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

بهترین روش های سفید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سفید شدن دندان چیکار کنیم؟)

وقتی برای سفید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید، با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شوید. شما با مشورت با دندانپزشک می‌توانید بهترین روش را برای سفیدکردن دندان‌هایتان انتخاب کنید. گزینه‌های شما عبارت‌اند از:

۱. سفید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفید کننده دندان

یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان است. طی این فرایند، دکتر دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن است به‌عنوان ماده فعال استفاده می‌کند. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌کنند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر رنگ عمیق‌تر مینا را از بین می‌برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از قبل و بعد بلیچینگ دندان در شبکه‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این است که بلیچینگ می‌تواند در مدت زمان کمتر از یکسال عالی باشد اما بعد از ان نیاز به ترمیم دارد.

سفید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارد؟

اصطلاح «بلیچینگ» تنها زمانی مجاز به استفاده است که دندان‌ها فراتر از رنگ طبیعی‌شان سفید می‌شوند. این در خصوص محصولات حاوی مواد سفیدکننده (معمولا هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید) صدق می‌کند.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره دارد؛ بنابراین هر محصولی (همچون خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استفاده می‌شود، یک سفیدکننده محسوب می‌شود.

۲. ونیر کامپوزیت یا پرسلین

کامپوزیت دندان چیست؟ گاهی اوقات، سایر روش‌های سفید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اولیه به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا رزین کامپوزیت ساخته شده‌اند. ونیرها روی قسمت جلویی یک یا چند دندان چسبانده می‌شوند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌تر و طبیعی‌تر را به شما هدیه بدهند.

در خصوص سفید کردن دندان با کامپوزیت یا پورسلین باید بدانید که این ونیرها در واقع دندان‌های واقعی‌تان را سفید نمی‌کنند یا باعث تغییر رنگ آنها نمی‌شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظاهر زیباتر و سفیدتری به آن‌ها می‌دهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سفید شدن دندان لمینت)

لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم عملکرد مشابهی با ونیر دارد با این تفاوت که خیلی نازک‌تر است و یکی از مزایای لمینت دندان این است که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح زیادی از مینای دندان نیست. استفاده از لمینت یک روش سفیدکردن دندان است که معمولا دوامی بین ۷ الی ۱۵ سال دارد و بعد از آن باید لمینت را عوض کرد. انواع لمینت سرامیکی و لمینت متحرک دندان نیز گزینه مناسبی برای سفید کردن دندان‌ها هستند.

بهترین روش های سفید کردن دندان فوری چیست؟
لمینت‌ها همچون یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند.

۴. سفید کردن دندان با جرم‌ گیری

جرم گیری دندان یکی از رایج‌ترین راه های سفید شدن دندان در دندانپزشکی است. در طول معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه تمیز می‌کند. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از ناحیه پاکت بین دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارد (این پاکت زمانی ایجاد می‌شود که التهاب وجود دارد، در حالت عادی لثه باید کاملا به اطراف هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می‌شود. سپس دندانپزشک روشی به نام روت پلنینگ را انجام می‌دهد که در آن سطوح قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف می‌شوند تا عوامل التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) پاک شوند و دندان‌ها دوباره به لثه‌ها بچسبند.

معمولا هدف از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، درمان پریودنتیت (بیماری لثه) است؛ اما این پروسه برای برطرف‌کردن پلاک و زرد شدن دندان و سفید شدن فوری دندان نیز مؤثر است. البته جرم‌گیری در مقایسه با سایر درمان‌های سفیدکننده نتایج چشمگیری را فراهم نمی‌کند.

یک پیشنهاد برای شما، در دکترتو شما می‌توانید بهترین دندانپزشک را برای انجام خدمات زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان و بلیچینگ پیدا کنید، به‌صورت تلفنی یا اینترنتی با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۵. سفید کردن دندان با لیزر و مراحل سفید شدن دندان با لیزر

در روش سفید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی موجود در ژل سفیدکننده را فعال می‌کند و نتایج سریع و مؤثری را فراهم می‌کند. اگر دنبال سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز هستید، لیزر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سفید کردن دندان با لیزر یکی از انواع خدمات دندانپزشکی است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. این پروسه شامل چند مرحله ساده است:

  • ابتدا دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا لاستیکی در دهان شما قرار می‌دهد تا دهانتان بازبماند.
  • سپس از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما استفاده می‌کند تا از آنها در برابر ژل سفیدکننده محافظت کند. این لایه‌ها معمولا سفت می‌شوند و یک‌لایه همچون لاستیک را روی لثه‌هایتان ایجاد می‌کنند. این لایه به جلوگیری از تحریک و سوزش لثه کمک می‌کند.
  • هنگامی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل سفیدکننده را روی دندان‌هایتان استعمال می‌کند. سپس از یک لیزر قلم مانند برای فعال‌کردن ژل استفاده می‌کند. در این مرحله ژل کف می‌کند. این به این معناست که در حال اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
  • ژل برای چند دقیقه روی دندان‌های شما باقی می‌ماند. سپس دندانپزشک آن را با یک وکیوم کوچک پاک می‌کند. دندانپزشک این مراحل را ۳ الی ۴ بار تکرار می‌کند تا زمانی که دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
  • در نهایت دندانپزشک دهان شما را شستشو می‌دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌دارد.

عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟

سفیدکردن دندان با لیزر یک روش ایمن و مؤثر است. احتمال این که این پروسه منجر به بروز عوارض جانبی جدی شود خیلی پایین است، اما این پروسه می‌تواند احساس اذیت شدن موقتی را ایجاد کند.

برای جلوگیری از این عوارض جانبی، تا چند روز پس از این پروسه، از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنید. در نهایت باید بدانید که زنان باردار و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (سایر انواع پروسه‌های سفیدکردن دندان) را انجام دهند.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر مشورت کن

۶. سفید کردن دندان با روش زیرکونیوم

زیرکونیا یک ماده نسبتا جدید در دندانپزشکی است و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که باعث شده بیماران و دندانپزشکان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی است که از فلز زیرکونیوم ساخته شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازگاری ساخته شده است که خواصی مشابه با تیتانیوم را ارائه می‌دهند. استفاده از روکش‌های زیرکونیا به‌عنوان یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن زمان این روکش‌ها در بین دندانپزشکان محبوبیت زیادی پیدا کردند.
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روکش‌ها، مقاومت بالا در برابر لکه است. زیرکونیا می‌تواند بسیار بهتر از روکش‌های سرامیکی یا اکریلیک در برابر لکه مقاومت کند. افرادی که به دنبال سفیدکردن دندان‌های خود هستند می‌توانند این روکش را انتخاب کنند. روکش‌های زیرکونیا می‌توانند در برابر لکه‌های قهوه، چای و نیکوتین از خود مقاومت بالایی نشان دهند.

۷. سفید کردن دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می‌شوند و نیاز به پرداخت یا تمیز کردن دارند، اما نمی‌توان آنها را با روش‌های خانگی سفید کرد و به کیت‌های سفید کننده، محلول یا خمیر دندان سفید کننده پاسخ نمی‌دهند.

قرص سفید کننده دندان مصنوعی نیز وجود دارند که توسط انجمن‌های دندانپزشکی در دنیا پذیرفته شده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. بهتر است همچنان قبل از استفاده از آن‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

۸. سفید شدن دندان ارتودنسی

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما معمولاً سفید کردن دندان‌هایتان را برای بعد از باز کردن بریس توصیه می‌کند (البته ممکن است یکبار جرم گیری کلی قبل از قرار دادن ارتودنسی ثابت احتیاج باشد). این به این دلیل است که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خود بعد از حدود یک یا دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می‌شوند.

۹. سفید شدن دندان سیگاری

راه‌ حل سفید ماندن دندان در افراد سیگاری چیست؟ یکی از عوارض سیگار، زرد شدن دندان‌ها است. درمان‌های سفیدکننده دندان تا حدی می‌توانند برای این افراد مؤثر باشند اما بهترین راه‌حل این است که این افراد سیگار را ترک کنند.

متن انگلیسی: «Fortunately, these teeth stains are not permanent and can be removed. Your teeth whitening options include at-home treatments, and professional teeth whitening at the dental office.»
ترجمه فارسی: «خوشبختانه لکه‌های دندان دائمی نیستند و می‌توان آن‌ها را پاک کرد. گزینه‌های سفید کردن دندان می‌تواند شامل درمان‌های خانگی و سفید کننده‌های دندان حرفه‌ای در مطب دندانپزشکی باشد.

به نقل از سایت guelphdentist
روش سفید شدن دندان افراد سیگاری چیست؟
یکی از عوارض سیگار، زرد شدن دندان‌ها است.

۱۰. سفید شدن دندان کودکان

بسیاری از دندانپزشکان توصیه می‌کنند که سفید کردن دندان کودکان را زودتر از سن ۱۴ تا ۱۶سالگی انجام ندهید. زیرا کودکان و نوجوانان ممکن است تا این سن هنوز تمام دندان‌های شیری خود را از دست نداده باشند. بهتر است در این زمان از خمیردندان‌های سفیدکننده قوی، دهانشویه و روش‌های خانگی و گیاهی برای سفید شدن دندان کودکان و نوجوانان استفاده کنید.

آیا راه های سفید کردن دندان به عصب دندان آسیب می‌ رسانند؟

هیچ شواهدی مبنی بر این که پروسه سفیدکردن دندان برای سلامت عصب دندان مضر است وجود ندارد. طبق نتایج یک مطالعه که ۷ سال بعد از درمان سفیدکردن انجام شدند، هیچ یک از افرادی که از روش‌های سفیدکردن دندان استفاده کردند نیازی به عصب‌کشی دندان‌های سفید شده نداشتند. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به سفید کردن دندان، با دندانپزشک خود مشورت کنید یا از مشاوره تلفنی دندانپزشکی در دکترتو استفاده کنید تا کمترین عوارض و آسیب را به دنبال داشته باشد.

روش های سفید کردن دندان در خانه چیست؟

برای سفیدکردن دندان در خانه می‌توانید از خمیر سفیدکننده، ژل سفیدکننده، نوار سفیدکننده، paint-on، تری یا قالب سفیدکننده دندان استفاده کنید. در این قسمت به برخی از روش‌های سفید کردن دندان در خانه می‌پردازیم:

از الان به فکر یک لبخند زیبا باش!

۱. خمیر دندان سفید کننده قوی

همه خمیردندان‌ها لکه‌های سطحی روی دندان‌ها را از بین می‌برند زیرا حاوی مواد ساینده ملایم هستند. برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد براق‌کننده ملایم یا عوامل شیمیایی ای هستند که اثربخشی بیشتری را برای ازبین‌بردن لکه‌ها فراهم می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که این خمیردندان‌های سفیدکننده فقط لکه‌های سطحی را از بین می‌برند و حاوی مواد بلیچینگ نیستند. این محصولات می‌توانند رنگ دندان‌ها را حدود یک درجه روشن‌تر کنند. در مقابل، مواد سفیدکننده قوی ای که در مطب دندانپزشک استفاده می‌شوند می‌توانند دندان‌هایتان را سه الی هشت درجه روشن‌تر کنند.

خمیر دندان سفید کننده کاربردی است؟
خمیردندان‌های سفیدکننده فقط لکه‌های سطحی را از بین می‌برند و حاوی مواد بلیچینگ نیستند.

۲. ژل سفید کننده دندان

ژل‌های سفیدکننده، ژل‌های شفاف و مبتنی بر پراکسید هستند که با یک برس کوچک مستقیما روی سطح دندان‌ها استعمال می‌شوند. برای استفاده از این محصولات بدون نسخه، دستورالعمل روی محصول را به‌دقت مطالعه کنید. بسته به قدرت پراکسید، دستورالعمل استفاده از این ژل‌ها متفاوت است.

در عرض چند روز می‌توانید نتایج حاصل از این محصولات را مشاهده کنید. همچنین نتایج نهایی این ژل‌ها حدود ۴ ماه ماندگارند. دوره کامل استفاده از ژل سفیدکننده، بین ۱۰ الی ۱۴ روز است. ممکن است نیاز باشد که دوبار در روز از این ژل‌ها استفاده کنید.

۳. شوینده دهان یا محلول سفید کننده دندان

از جدیدترین محصولات سفیدکننده موجود می‌توان به شوینده‌هایی اشاره کرد که خاصیت سفیدکننده دارند. همچون بسیاری از شوینده‌های دهان، شوینده‌های سفیدکننده نیز حس تازگی به دهان می‌دهند و پلاک‌های دندان و بیماری‌های لثه را کاهش می‌دهند.

برخی از این محصولات حاوی موادی مانند هیدروژن پراکسید هستند که دندان‌ها را سفید می‌کند. طبق اظهارات تولیدکنندگان، مشاهده نتایج حاصل از این درمان ممکن است ۱۲ هفته طول بکشد. کافی است دوبار در روز قبل از مسواک زدن، این محلول را به مدت ۶۰ ثانیه در دهان خود بچرخانید.

بااین‌حال، برخی از کارشناسان می‌گویند که ممکن است شوینده‌ها به‌اندازه سایر محصولات سفیدکننده بدون نسخه، مؤثر نباشند. ازآنجایی‌که شوینده تنها برای مدت کوتاهی با دندان‌ها در تماس است (فقط ۲ دقیقه در روز در مقایسه با نوارها که ۳۰ دقیقه در دهان هستند)، ممکن است تأثیر کمتری داشته باشد. برای تقویت اثر شوینده، برخی از افراد ابتدا دندان‌های خود را با شوینده شستشو می‌دهند و سپس با خمیردندان سفیدکننده مسواک می‌زنند.

۴. نوار چسب سفید کننده دندان

سفیدکردن دندان با نوار، یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سفید کردن دندان‌هاست. این نوارها از یک پلاستیک نازک و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند و با غلظت کمی از محصولات بلیچینگ پوشانده شده‌اند. نوارهای سفیدکننده به‌صورت بسته‌بندی‌شده در دسترس‌اند، به‌راحتی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و با فرم دندان‌ها مطابقت پیدا می‌کنند.

این نوارها می‌توانند حین انجام فعالیت‌های روزمره در دهانتان باشند و وقتی زمان استفاده از آنها به پایان رسید (معمولا حدود ۳۰ دقیقه) باید دور انداخته شوند. اکثر این نوار باید دوبار در روز به مدت دو هفته استفاده شوند. نوارها مؤثرتر از خمیردندان‌های سفیدکننده هستند، اما می‌توانند باعث حساسیت دندان‌ها و سوزش لثه شوند.

اگر از نوار سفیدکننده استفاده کردید و این عوارض جانبی را تجربه کردید، به دندانپزشکتان اطلاع دهید. اکثر نوارهای سفیدکننده ایمن در نظر گرفته می‌شوند، زیرا قدرت پراکسید آنها کم است. بااین‌حال، مراقب باشید از نوارهای حاوی دی‌اکسید کلر (کلرین دی اکساید) استفاده نکنید، زیرا ممکن است مینای دندان را از بین ببرند. قیمت نوار سفید کننده دندان در حال حاضر، حدود ۵۵ هزار تومان برای هر عدد از آن است.

۵. سفید کننده دندان Paint-on or brush-on formulas

یکی از محصولات سفیدکننده دندان، سفیدکننده «paint-on» نامیده می‌شود. این محصولات را می‌توان بدون نسخه خریداری کرد و معمولا نسبت به نوارهای سفیدکننده یا گزینه‌های حرفه‌ای‌تر، قیمت پایین‌تر و تأثیرگذاری کمتری دارند. این محصولات از ژلی ساخته شده‌اند که با استفاده از یک برس کوچک روی دندان‌ها استعمال می‌شود.

این ژل سفیدکننده سپس سفت می‌شود و تبدیل به لایه‌ای می‌شود که روی دندان‌ها را می‌پوشاند و در دهان حل می‌شود. همچون سایر روش‌های سفیدکننده، قبل از استفاده از این درمان نیز حتما با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

۶. استفاده از تری‌ ها در خانه: کیت سفید کننده دندان چیست؟

تری‌های سفیدکننده دندان (قالب‌های پلاستیکی) یکی از روش‌های سفید کردن دندان در خانه هستند. دندانپزشکان گاهی استفاده از این کیت‌های سفیدکننده تجویزی را توصیه می‌کنند که می‌توانید به‌راحتی در خانه از آنها استفاده کنید. این تری‌ها حاوی درصد بیشتری از مواد بلیچینگ هستند و نتایج بهتری را ارائه می‌دهند.

دندانپزشک یک قالب سفارشی از دندان‌هایتان تهیه می‌کند و تری‌های ساخته شده از پلاستیک انعطاف‌پذیر را ایجاد می‌کند. تری‌ها این اطمینان را ایجاد می‌کنند که مواد بلیچینگ در تماس نزدیک با دندان‌ها قرار دارند و بهترین نتیجه را فراهم می‌کنند. این تری‌ها از رقیق شدن بزاق در مواد بلیچینگ جلوگیری می‌کنند.

همچنین میزان موادی که ممکن است به بیرون نشت کند و لثه‌ها را تحریک کند را به حداقل می‌رسانند. تری‌های بدون نسخه به طور دقیق روی دندان‌ها قرار نمی‌گیرند که این امر ممکن است منجر به نشت مواد و تحریک لثه شود. دندانپزشک همچنین می‌تواند غلظت مواد بلیچینگ را تنظیم کند و به شما یک عامل حساسیت‌زدا بدهد تا قبل یا بعد از تری از آن استفاده کنید. این درمان اغلب به دو هفته زمان نیاز دارد. می‌توانید به صورت آنلاین یا از داروخانه نسبت به خرید کیت سفید کننده دندان (با قیمت حدودی ۱۳۰ هزار تومان) اقدام کنید.

کیت سفید کننده دندان چیست؟
تری‌های سفیدکننده دندان (قالب‌های پلاستیکی) یکی از روش‌های سفید کردن دندان در خانه هستند.

۷. پودر سفید کننده دندان

پودر سفید رنگ دندان شما را به طور موقت سفید می‌کند، اما در برخی موارد طعم ناخوشایندی را پس از استفاده از آن در دهان ایجاد کرده یا باعث حساسیت می‌شود. پودرهای سفید کننده دندان می توانند حاوی مواد مختلف طبیعی (مانند پودر پوسته نارگیل) و موارد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن هستند. از پودر سفید کننده دندان برای کامپوزیت هم استفاده می‌شود و می‌توان بهترین سفید کننده دندان در داروخانه را به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کرد.

۸. قلم سفید کننده دندان

قلم سفید شدن دندان که یکی از مواد سفید کننده دندان در داروخانه‌ محسوب می‌شود، یک قلم کوچک است که قسمت سری آن مانند لاک سفید کننده دندان است. و می‌تواند این قلم‌ها محبوب هستند، اما به دلیل داشتن پراکسید، خطر زیادی برای دندان‌های شما دارند. تاثیر سفید کنندگی آن‌ها نیز حداکثر تا ۶ ماه باقی خواهد ماند.

عکس سفید کننده دندان

در حالی که سفید کردن دندان یک روش امن در نظر گرفته می‌شود، ممکن است برخی عوارض جانبی مانند حساسیت دندان، قرمزی و خونریزی لثه، التهاب و ورم لثه را به دنبال داشته باشند. بهترین روش این است که حتما با دندانپزشک مشورت کرده و خوب تحقیق کنید. تصویر زیر، نمونه‌ای از عکس سفید کننده دندان را نشان می‌دهد.

روش سفید کردن دندان چیست؟
یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان است.

سفید کردن دندان با روش‌ های گیاهی (داروی گیاهی برای سفید شدن دندان)

شاید تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که چه گیاهی برای سفیدکردن دندان مناسب است. می‌توانید از این داروهای گیاهی برای سفید شدن دندان‌ها استفاده کنید. استفاده از نمک، ریحان مقدس، زنجبیل، زردچوبه، جوش شیرین با روش‌های مخصوص می‌تواند به سفید کردن دندان در خانه کمک کند.

۱. سفید کردن دندان با ریحان مقدس، سفید شدن دندان در طب سنتی

ریحان مقدس یک ماده مؤثر برای سفید شدن دندان‌های زرد است. این ماده به دندان‌ها ظاهری درخشنده و سفید می‌بخشد. خاصیت سفیدکنندگی ریحان مقدس از زرد شدن دندان‌ها بر اثر مصرف غذا و نوشیدنی جلوگیری می‌کند.

برای سفید کردن دندان‌ها با این گیاه، مقداری برگ ریحان مقدس را در آفتاب بگذارید تا خشک شود. برگ‌های خشک شده را پودر کرده و پودر را در خمیردندانتان مخلوط کنید و روزانه ۲ الی ۳ بار دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. حداقل هفت روز به طور منظم از این ماده استفاده کنید تا تأثیر آن را مشاهده کنید.

۲. سفید شدن دندان با زنجبیل

یکی دیگر از درمان‌های گیاهی، زنجبیل است. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است که بافت دهان را سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این به داشتن دندان‌هایی سفید و لبخندی سالم و زیبا کمک می‌کند. برای سفید شدن دندان با زنجبیل و بهره‌بردن از خواص ضدالتهابی آن، زنجبیل آسیاب شده را به چای اضافه کنید.

ریشه زنجبیل نیز برای پیشگیری از بیماری‌های لثه بسیار مفید است، زیرا یک گیاه شفابخش محسوب می‌شود. همچنین باعث تسکین موقت دندان‌درد نیز می‌شود. برای سفیدکردن دندان با زنجبیل می‌توانید از آن به همراه نمک استفاده کنید.

متن انگلیسی: «One of the teeth whitening home remedies includes using ginger. Ginger has anti-inflammatory properties that make your mouth tissue healthy. It is the basis for white teeth and a healthy smile. Adding ground ginger to savory or drinking ginger tea promotes anti-inflammatory properties.»
ترجمه فارسی: «یکی از درمان‌های خانگی سفید شدن دندان استفاده از زنجبیل است. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است که بافت دهان شما را سالم نگه می‌دارد. این ماده غذایی عامل دندان‌های سفید و لبخند سالم است. افزودن زنجبیل آسیاب شده به غذا یا نوشیدن چای زنجبیل خاصیت از بین برندگی عفونت را دارد.»

به نقل از سایت smileperfectors

۳. سفید کردن دندان با زردچوبه

زردچوبه یک گیاه با خواص ضدالتهابی و آنتی میکروبیال و ماسک سفید شدن دندان است که برای مراقبت از دندان‌ها در خانه مفید است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند از ژنژیویت یا بیماری لثه جلوگیری کند. هنگامی که زردچوبه به‌درستی با دهان‌شویه استفاده شود، به حذف پلاک، باکتری و التهاب کمک می‌کند.

البته هنوز هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که خواص زردچوبه را به طور قطعی اثبات کند و زردچوبه جایگزینی برای درمان‌های سفیدکننده دندان در دندانپزشکی محسوب نمی‌شود. برای مقایسه بهتر، در جدول زیر به بررسی معایب و مزایای سفید کردن دندان با زردچوبه پرداختیم:

مزایای استفاده از زردچوبه برای سفید شدن دندانمعایب استفاده از زردچوبه برای سفید شدن دندان
سفیدکردن دندانالتهاب لثه (ژنژیویت)
کاهش خطر درد و التهاب لثهدرد لثه
کاهش خطر بیماری لثهعقب رفتن لثه
مشکلات مینای دندان
بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی سفید شدن دندان با زردچوبه

۴. سفید شدن دندان های زرد با نمک

ازآنجایی‌که نمک یک ساینده ملایم است، اگر به‌عنوان یک پودر تمیزکننده استفاده شود، می‌تواند به‌سرعت پلاک و سایر آثار باقیمانده را از روی دندان‌ها پاک کند و باعث سفید شدن دندان های زرد شود. همچنین خاصیت ضدباکتریایی نمک باعث شده که خیلی از برندها آن را به خمیردندان‌های خود اضافه کنند.

اگرچه سفید شدن دندان‌های زرد بانمک یک درمان مؤثر به نظر می‌رسد، اما در حقیقت فقط به طور موقت لکه‌های سطحی را از بین می‌برد. باید بدانید که نمک می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند و متاسفانه زمانی که مینای دندان آسیب می‌بیند، این آسیب قابل‌جبران نیست.

سفید کردن دندان با نمک امکان دارد؟
اگرچه سفید شدن دندان‌های زرد بانمک یک درمان مؤثر به نظر می‌رسد، اما در حقیقت فقط به طور موقت لکه‌های سطحی را از بین می‌برد.

۵. سفید کردن دندان با جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص سفیدکنندگی طبیعی است، به همین دلیل است که یک ماده تشکیل‌دهنده محبوب در خمیردندان‌هاست. این پودر یک ساینده ملایم است که می‌تواند به پاک‌کردن لکه‌های سطحی از روی دندان کمک کند. علاوه بر این، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان ایجاد می‌کند که مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود.

این درمانی نیست که یک‌شبه دندان‌های شما را سفید کند، بلکه باگذشت زمان متوجه تأثیرگذاری آن و تفاوت در ظاهر دندان‌های خود خواهید شد. اگرچه این درمان به‌صورت علمی ثابت نشده است اما مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که خمیردندان‌های حاوی جوش شیرین اثر سفیدکنندگی قابل‌توجهی دارند.

برای سفید کردن دندان با جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید و دندان‌های خود را با این خمیر مسواک بزنید. می‌توانید این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

۶. توت‌ فرنگی و جوش شیرین برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با جوش شیرین و توت‌فرنگی نیز یک درمان طبیعی برای رفع زردی دندان است. ادعا بر این است که مالیک اسید موجود در توت‌فرنگی تغییر رنگ روی سطح دندان‌ها را از بین می‌برد، درحالی‌که جوش شیرین لکه‌ها را از روی دندان‌ها پاک می‌کند. برای استفاده از این درمان، یک توت‌فرنگی تازه را له کنید، آن را با جوش شیرین ترکیب کنید و با ترکیب حاصل دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

۷. سفید کردن دندان با عسل

شاید عجیب باشد انا در مواردی دیده شده است که از عسل هم برای سفید کردن دندان استفاده می‌کنند. خواص ضد باکتریایی عسل باعث از بین رفتن میکروب‌های دهان شده و میزان اسید تولید شده در دهان را کاهش می‌دهد. به این طریق، باکتری‌ها دیگر نمی‌توانند دکستران که به چسبیدن باکتری به سطح دندان کمک می‌کند، تولید کنند.

۸. سفید کردن دندان با سرکه سیب

سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه نیز یکی از روش‌های سفید شدن دندان‌ها است. PH سرکه سیب می‌تواند لکه‌ها را از روی دندان‌های شما پاک کند و باعث سفید شدن طبیعی دندان‌ها شود. نالبته برای تاثیرگذاری به ثبات نیاز دارد. لازم است این روند را حدود یک ماه تکرار کنید.

۹. سفیدی دندان با گوجه

مصرف گوجه فرنگی، می‌تواند در از بین بردن لکه‌های مینای دندان کمک کننده باشد. البته دقت داشته باشید که خاصیت سس گوجه فرنگی دقیقا برعکس آن است. رنگدانه قرمز روشن موجود در سس‌های گوجه فرنگی می‌تواند به دندان بچسبد و باعث تغییر رنگ آن شود. علاوه بر این، سطح اسیدی سس گوجه فرنگی می‌تواند به مرور زمان منجر به خراب شدن مینای دندان شود.

۱۰. سفید کردن دندان با نشاسته

نشاسته پودر سفید رنگی است که می‌تواند به تمیزی دندان‌ها کمک کنند. برای استفادده از آن لازم است تا دو قاشق نشاسته را با آب ولرم مخلوط کنید و مایع خمیری رنگ به دست آمده را روی دندان قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن را بردارید و مسواک بزنید. این روش به از بین بردن جرم‌های سطحی دندان کمک می‌کند.

فواید سفید کردن دندان چیست؟

از مزایای سفیدکردن دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن دندان‌های سفیدتر باعث می‌شود هنگام لبخند زدن و صحبت‌کردن اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.
  • به طور چشمگیری ظاهرتان را بهبود می‌دهد و باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر، آراسته‌تر و تمیزتر به نظر برسید. شاید این دلیل اصلی‌ای باشد که می‌خواهید دندان‌هایی سفیدتر داشته باشید. ممکن است بخواهید برخی از تغییرات رنگ یا لکه‌هایی که به علت سیگارکشیدن یا نوشیدن بیش از حد قهوه یا چای ایجاد شده‌اند را از بین ببرید.
  • برخلاف برخی از خدمات دندانپزشکی، سفیدکردن دندان نتایج فوری‌ای را فراهم می‌کند، خصوصا اگر این کار را تحت‌نظر دندانپزشک انجام دهید. معمولا روش‌های سفیدکننده در کمتر از ۲ ساعت نتایج قابل‌توجهی را عرضه می‌کنند.

علت تغییر رنگ و کدر شدن دندان چیست؟

عوامل مختلفی در زرد شدن دندان دخیل هستند. در ادامه به بررسی چند عامل متداول خواهیم پرداخت:

  • ژنتیک: دندان‌های هر فردی ساختار مینای متفاوتی دارند که این موضوع بر رنگ دندان تأثیر می‌گذارد. برخی از افراد نیز با دندان‌های ضخیم‌تر یا مینای دندان تیره‌تر متولد می‌شوند. برخی از علل کلی تغییر رنگ و کدر شدن دندان شامل این مواردند:
  • درمان‌های سرطان: برخی از درمان‌های سرطان (نظیر شیمی‌درمانی و پرتودرمانی) می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.
  • پیری طبیعی: با بالارفتن سن، لایه بیرونی مینای دندان به طور طبیعی فرسوده می‌شود که این امر باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان‌ها می‌شود.
  • ترمیم دندان با آمالگام: ترمیم دندان با آمالگام (ماده پرکننده نقره‌ای) ممکن است باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند زیرا حاوی سولفید هستند. ترمیم دندان چقدر طول میکشد؟ به طور متوسط حدود ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد.
  • داروهای خاص: تتراسایکلین، آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای فشارخون بالا می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.
  • محصولات تنباکو: سیگارکشیدن یا جویدن تنباکو به‌مرورزمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. دندانپزشکان توصیه می‌کنند که برای اطمینان از حفظ سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و بدن، مصرف این مواد را ترک کنید.
  • مصرف تتراسایکلین در دوران بارداری: مادرانی که در دوران بارداری داروی تتراسایکلین (آنتی‌بیوتیک برای بیماری‌های باکتریایی) مصرف می‌کنند ممکن است باعث تغییر رنگ دندان‌های فرزندشان شوند.
  • فلوراید: استفاده بیش از حد فلوراید (به‌ویژه از آب‌لوله‌کشی که معمولا دارای سطح بالایی از فلوراید است) ممکن است باعث تغییر رنگ یا ایجاد رگه‌های سفید روی دندان‌ها شود.
علل تغییر رنگ دندان کدامند؟
با بالارفتن سن، لایه بیرونی مینای دندان به طور طبیعی فرسوده می‌شود که این امر باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان‌ها می‌شود.

عوارض سفید کردن دندان‌ چیست؟

زمانی که روش‌های سفیدکننده دندان طبق دستورالعمل دنبال شوند، ایمن در نظر گرفته می‌شوند. بااین‌حال، یک سری خطرات خاص در ارتباط با مواد سفیدکننده وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

۱. سوزش لثه

بیش از نیمی از کسانی که از سفیدکننده‌های پراکسید استفاده می‌کنند، تا حدی سوزش لثه را تجربه می‌کنند. این سوزش، ناشی از غلظت سفیدکننده یا تماس با تری است. چنین سوزشی معمولا تا چند روز ادامه پیدا می‌کند و پس از توقف مصرف یا کاهش غلظت پراکسید، از بین خواهد رفت.

۲. دندان‌ های تکنی کالر

ترمیم‌هایی نظیر باندینگ، روکش‌های دندان یا ونیرها تحت تأثیر مواد سفیدکننده قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین زمانی که دندان‌های اطراف سفید می‌شوند، این دندان‌ها رنگ خود را حفظ می‌کنند. این منجر به حالتی می‌شود که دندان تکنی کالر “Technicolor teeth” نامیده می‌شود و ظاهر ناخوشایندی به لبخندتان می‌دهد.

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟

قیمت سفیدکردن دندان، بسته به تکنیک مورداستفاده متفاوت است.

  • به‌طورکلی هزینه بلیچینگ از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • هزینه هر واحد ونیر کامپوزیت از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.
  • هزینه هر واحد لمینت از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه های دندانپزشکی تعرفه‌های مشخصی دارد که بسته به تکنیک و مواد مورد استفاده در فرایند درمان مشخص می‌شوند. در مطلب قیمت خدمات دندانپزشکی در مجله سلامت دکترتو می‌توانید به طور دقیق‌تر از قیمت سفید کردن دندان اطلاع پیدا کنید.

انواع خدمات سفید کردن دندان‌هاقیمت در سال ۱۴۰۲
لمینت سرامیکی۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا
بلیچینگ home هر فک۳ میلیون تومان
بلیچینگ office هر فک۴ میلیون تومان
کامپوزیت دنداناز ۳ میلیون تومان به بالا
قیمت انواع خدمات سفید کردن دندان‌ها در سال ۱۴۰۲

پیشگیری از زرد شدن دندان چگونه است؟

مطمئنا پیشگیری بهتر از درمان است. با روش‌های خاص و در خانه به‌راحتی می‌توانید از زرد شدن دندان‌ها جلوگیری کنید. سفیدکردن دندان یک فرایند دائمی نیست. به همین خاطر باید مراقبت‌های لازم پس از سفید کردن دندان را جدی بگیرید. برای سفید ماندن دندان باید:

  • برای سفید ماندن دندان از مصرف نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های گازدار (روشن و تیره)، چای سیاه و قهوه، انواع توت‌ها، غذاهای دارای رنگ زیاد و سس‌هایی همچون (سس سویا، کاری و گوجه‌فرنگی) بپرهیزید.
  • بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی‌ها یا مواد غذایی که منجر به ظهور لکه می‌شوند، مسواک بزنید یا دهانتان را شستشو دهید.
  • از مواد غذایی سرشار از کلسیم استفاده کنید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات و لبنیات، به «اسکراب» دندان‌ها کمک می‌کند.
  • تاحدامکان برای نوشیدن از نی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دندان‌هایتان به میزان کمتری در معرض مایعات لکه‌زا قرار بگیرند.

در ادامه به سایر مواردی که با رعایت آن‌ها می‌توانید لبخند درخشان‌تری داشته باشید اشاره کردیم.

متن انگلیسی: «Certain foods that are high in tannins, are potential causes of yellow teeth,” Other teeth-staining foods include coffee, citrus fruits and juices, soft drinks, teas, berries, tomato-based sauces, curry, balsamic vinegar, and soy sauce.»
ترجمه فارسی: «غذاهایی که دارای تانن بالایی هستند، علل بالقوه زردی دندان‌ها هستند. سایر غذاهای زرد کننده دندان عبارت‌اند از قهوه، مرکبات و آب میوه‌ها، نوشابه، چای، انواع توت‌ها، سس‌های گوجه‌فرنگی، پودر کاری، سرکه بالزامیک و سس سویا.»

به نقل از سایت missoulasbestdentist

۱. دندان‌ قروچه را درمان کنید.

اگر مرتب دندان‌هایتان را به هم می‌سایید یا فشار می‌دهید، ممکن است دندان‌هایتان به‌خاطر این‌همه فشار دچار فرسودگی زودرس، کوچک شدن و زرد شدن شوند. پس اثرات مخرب دندان‌ قروچه را دست‌کم نگیرید و دنبال درمان باشید.

پیشگیری از زرد شدن دندان چگونه است؟
درمان دندان قروچه را جدی بگیرید.

۲. تغذیه مناسب داشته باشید

داشتن یک برنامه غذایی خوب، خواب مناسب و مدیریت استرس، روند پیری تمام بافت‌های زنده بدن (از جمله دنتین) را آهسته‌تر می‌کند.

۳. میوه‌ و سبزی با محتوای آب بیشتر را مصرف کنید

گفته می‌شود که مصرف میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب بالا می‌تواند به سالم نگه‌داشتن دندان‌هایتان کمک کند. گفته می‌شود که آب موجود در این مواد غذایی، پلاک‌ها و باکتری‌هایی که منجر به زرد شدن دندان‌ها می‌شوند را از روی دندان‌ها و لثه‌هایتان پاک می‌کند.

۴. از بهداشت دهان و دندان غافل نشوید

بهداشت دهان و دندان برای داشتن دندان سالم بسیار با اهمیت است. برای ازبین‌بردن پلاک، حداقل دوبار در روز دندان‌هایتان را مسواک بزنید و یکبار در روز نخ دندان بکشید. به‌منظور ازبین‌بردن باکتری‌هایی که منجر به شکل‌گیری پلاک می‌شوند حداقل یکبار در روز از یک شوینده دهان با خاصیت ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

برای ازبین‌بردن لکه‌های سطحی و پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها، یک یا دوبار در هفته از خمیردندان سفیدکننده استفاده کنید. در بقیه زمان‌ها از یک خمیردندان عادی استفاده کنید.

در دکترتو شما می‌توانید بهترین دندانپزشک را برای انجام خدمات زیبایی دندان مانند سفید کردن دندان و بلیچینگ پیدا کنید، به‌صورت تلفنی یا اینترنتی با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نتیجه‌ گیری و راهنمای مراجعه به دکتر متخصص

روش‌های زیادی برای سفید کردن دندن وجود دارد. تعدادی از این روش‌ها تکنیک‌های دندانپزشکی هستند مانند، بلیچینگ، سفید کردن دندان با لیزر، استفاده از لمینت یا کامپوزیت و جرم‌گیری. در این میان محصولات زیادی هم برای سفید کردن دندان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. انواع خمیر، ژل، ورق و قالب سفید کننده و شوینده‌های مختلفی که با برندهای مختلف در بازار وجود دارند.

علاوه بر این تکنیک‌ها و محصولات روش‌هایی هم وجود دارد که در آن از محصولات طبیعی مانند زنجبیل، زردچوبه، نمکریال جوش شیرین، توت‌فرنگی و ریحان می‌توانید برای سفیدکردن دندان‌هایتان استفاده کنید. تا زمانی که از روش‌های تأییدشده توسط دندانپزشک استفاده کنید، سفیدکردن دندان درمانی بی‌خطر محسوب می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که از روشی استفاده می‌کنید که متناسب با نیازتان است و همیشه دستورالعمل‌های مربوط به محصول را دنبال می‌کنید. در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اگر به دنبال پیداکردن بهترین دندانپزشک در تهران یا شهرستان خود هستید از طریق پنل پزشکان دکترتو اقدام کنید. در دکترتو شما می‌توانید در مورد انواع روش‌ها و محصولات سفیدکننده‌ی دندان با چند دندانپزشک مشورت کنید و در صورت نیاز برای درایفت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر به دنبال تغییر اساسی در رنگ دندان‌های خود هستید، بهتر است از روش‌های سفید کردن حرفه‌ای استفاده کنید. دندانپزشک می‌تواند با روش‌هایی مانند جرم‌گیری، بلیچینگ و حتی لمینت دندان، پلاک‌های باقی‌مانده روی سطح دندان را کامل از بین ببرد.

برخی افراد روش استفاده از سرکه و جوش شیرین را پیشنهاد می‌کنند. برای تهیه خمیر سفید کننده دندان، دو قاشق سرکه سیب و یک قاشق جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و خمیر آن را روی دندان قرار دهید. توجه داشته باشید که روش‌های خانگی نمی‌توانند به طور کامل جرم دندان را از بین ببرند.

اگر در دندانپزشکی تحت درمان سفید کردن دندان قرار می‌گیرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که دندان‌های خود را در یک روز سفید کنید. در غیر این صورت معمولاً یک یا دو هفته طول می‌کشد تا بهترین نتیجه را از روش‌های خانگی و با استفاده از کیت‌های سفید کننده و خمیر دندان به دست آورید.

اگر با لیزر انجام شود، به آن سفید کننده قدرتی هم می‌گویند. سفید کردن دندان می‌تواند بلیچینگ، لمینت و کامپوزیت باشد.

اگر از کامپوزیت بر پایه رزین استفاده شده است، کیت‌های سفید کننده خانگی موثر خواهند بود. با این حال، اگر دندانپزشک شما از روکش چینی یا روکش سرامیکی استفاده می‌کند، بهتر است برای سفیدی کامپوزیت به دندانپزشک مراجعه کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سفید کردن دندان

  1. علیرضا فریدی گفت:

    سلام
    کدام مدل برای سفید کردن دندان‌های که دوتاش هم آسیب دیده (دیگر شکل طبیعی ندارد) مناسب است؟
    خیلی ممنون میشم که علاوه بر توضیح مقدار هزینش هم ذکر کنید!
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      موثرترین راه انجام بلیچینگ است که اگر دو دندان آسیب دیده روکش داشته باشد رنگ روکش تغییر نمی کند.هزینه متغیر بسته به برند و از ۳ میلیون تا ۷ میلیون می باشد. از آفر سایت دکتر تو برای بلیچینگ دندان میتونید استفاده کنید.

  2. مارال گفت:

    ممنون استفاده کردیم