لمینت متحرک دندان چیست و چه مزایایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لمینت متحرک دندان که این روزها با نام اسنپ اسمایل زیاد از آن می‌شنویم، روش موقتی و مقرون به صرفه برای اصلاح طرح لبخند و رفع نواقص دندانی در کوتاه مدت است برای افرادی که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های بالای لمینت‌های ثابت دندان را نداشته یا وقت زیادی ندارند. اگر چند دندان شکسته، کج، یا نامنظم با رنگ‌های تیره و زرد دارید، لمینت اسنپ آن اسمایل گزینه مناسبی است که لبخندی زیبا به شما هدیه می‌دهد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
همه چیز درباره لمینت متحرک

لمینت متحرک دندان یا اسنپ اسمایل روشی موقتی برای رفع عیب‌های ظاهری دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند است که به‌شکل موقت می‌تواند جای دندان‌های خالی در دهان را پر کند. به‌علاوه اینکه اگر مشکل تغییر رنگ دندان یا زردی، تیرگی یا کدر شدن رنگ دندان دارید، باز این لمینت فوری به داد شما می‌رسد. اگر جزء افرادی هستید که از عیوب ظاهری دندان خود ناراحتید تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با لمینت متحرک اسنپ اسمایل یا همان لمینت اسنپ آن اسمایل بیشتر آشنا شوید.

اگر به دنبال انجام لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل هستید، همین حالا از دکتر دندانپزشک در دکترتو نوبت حضوری یا مشاوره آنلاین بگیرید.

لمینت متحرک دندان چیست؟

لمینت متحرک دندان (Snap-On Smile) که به آن پلاک زیبایی دندان هم می‌گویند، روکش متحرک فوری با قابلیت جابجایی مثل دندان مصنوعی است که ایرادات ظاهری دندان‌ها را می‌پوشاند. با استفاده از اسنپ اسمایل دندان‌هایی یکنواخت، سفید و تمیز و یکدست خواهید داشت. این لمینت متحرک کاربرد ساده‌ای هم دارد و فقط باید آن را روی دندان‌ها بگذارید و فشار دهید تا در جای مناسب قرار بگیرد.

درباره لمینت متحرک
این لمینت متحرک کاربرد ساده‌ای هم دارد و فقط باید آن را روی دندان‌ها بگذارید و فشار دهید تا در جای مناسب قرار بگیرد.

کاربرد لمینت اسنپ آن اسمایل

کاربرد این نوع لمینت متحرک تقریبا تفاوت چندانی با نوع ثابت ندارد و می‌توانید هروقت که لازم نیست، روکش را راحت از دندان خارج کنید. مهم‌ترین کاربرد این محصول، قطعا افزایش زیبایی بصری و ظاهری دندان‌ها و برطرف‌کردن عیوب دهان و دندان است. افزون براینکه، این محصول از جنس رزین دندانپزشکی است و برای اصلاح طرح لبخند هم به‌کار می‌رود. از دیگر کاربردهای لمینت اسنپ آن اسمایل به پوشاندن دندان‌های زرد و لک‌شده و ازبین‌بردن فواصل دندانی اشاره کرد.

متن اصلی:
«if you lose one or more teeth due to gum disease or tooth decay, you can replace these teeth with «partial or complete dentures. Dentures are removable false teeth that look like natural teeth.
ترجمه متن:
اگر یک یا چند دندان را به دلیل بیماری لثه یا پوسیدگی دندان از دست دادید، می‌توانید این دندان‌ها را با پرتزهای جزئی یا کامل جایگزین کنید. پروتزها دندان‌های مصنوعی متحرکی هستند که شبیه دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند.

healthline

لمینت  متحرک برای چه کسانی مناسب است؟

متاسفانه هزینه‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی نسبتا بالا است و بیشتر افراد توانایی مالی کافی برای استفاده از لمینت‌های سرامیکی یا کامپوزیت‌های دندانی را ندارند. اسنپ اسمایل محصولی است که در چند سال گذشته به‌عنوان یک روش اقتصادی و البته موقت برای رفع نواقص دندانی به بازار آمده است و بیشتر برای افرادی مناسب است که یک یا چند دندان خالی یا شکسته دارند، از فاصله دندانی رنج می‌برند یا دندان‌های زرد و تیره رنگ دارند، اما از پس هزینه‌های کامپوزیت و لمینت سرامیکی دائم برنمی‌آیند.

یادتان باشد که این دندانپزشک زیبایی است که می‌تواند تشخیص دهد که شما گزینه مناسبی برای این لمینت فوری هستید یا خیر. چرا که ممکن است عوارض لمینت برای عده‌ای بیشتر و خطرناک‌تر باشد. به همین دلیل باید از دندانپزشک سوال کنید که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است.

افراد مستعد استفاده از این لمینت دندان
متاسفانه هزینه‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی نسبتا بالا است و بیشتر افراد توانایی مالی کافی برای استفاده از لمینت‌های سرامیکی یا کامپوزیت‌های دندانی را ندارند.

لمینت متحرک برای چه کسانی مناسب نیست؟

درست است که لمینت اسنپ آن اسمایل روش فوری و موقتی برای رفع عیوب ظاهری دندانی است، اما برای همه مناسب نیست. به‌علاوه اینکه حتما باید پوسیدگی‌های دندان قبل استفاده از این مدل متحرک درمان شوند. افراد با شرایط زیر گزینه مناسب نیستند:

  • افرادی که بیماری لثه دارند. زیرا لمینت دندان و پوسیدگی دندان با هم ارتباط دارند.
  • تعداد دندان‌های افتاده و شکسته زیاد باشد.
  • تمام دندان‌ها را ازدست داده باشند (دندان مصنوعی کامل).
  • آن‌هایی که فک پایینی بیرون زده دارند.

مزایای لمینت متحرک دندان

در چند سال اخیر مدام اسم اسنپ اسمایل را در تبلیغات می‌شنویم؛ محصولی که در چند سال اخیر به‌خاطر کاربرد راحت، هزینه پایین، عوارض لمینت کمتر نسبت به نوع ثابت و صرفه‌جویی در زمان محبوبیت بالایی پیدا کرده است. برخی از مزایای لمینت دندان از نوع متحرک عبارتند از:

  • رفع عیوب دندانی با هزینه کم و اقتصادی
  • بهره‌مندی از لبخند زیبا
  • برخلاف پروتز و لمینت ثابت، متحرک است و امکان خارج‌شدن از دهان را دارد.
  • قیمت مناسب و اقتصادی
  • طول عمر لمینت دندان بالا است.
  • پرکردن موقتی دندان‌های خالی یا شکسته
  • یکدست‌کردن دندان‌هایی که تغییر رنگ دادند.
  • برای استفاده از لمینت متحرک لازم به تراشیدن مینای دندان نیست.
مزایای این نوع لمینت
مزایای این نوع از لمینت متحرک باعث می‌شود که بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند.

معایب لمینت متحرک دندان

نکته مهم این است که لمینت متحرک دندان قیمت مناسبی نسبت به نوع ثابت دارد، اما فقط برای موارد ضروری و کوتاه‌مدت مثل دیدار یا مهمانی‌های کوتاه مناسب است چرا که گاهی معایب آن بیشتر از مزایا خواهد بود: 

  • نصب سخت به‌خصوص برای بار اول. بهتر است برای بار اول به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که اگر بد جا بیفتد به‌راحتی خارج نمی‌شود.
  • اندازه نامناسب لمینت اسنپ آن اسمایل: شخصی‌سازی نیست و با یک الگوی کلی تولید انبوه می‌شود. به‌همین دلیل ممکن است اندازه شما نباشد و حین حرف‌زدن یا غذا‌خوردن بیرون بیفتد.
  • دوام و ماندگاری کمتر نسبت به روش‌های دائم
  • محدودیت مصرف نوشیدنی‌های داغ مثل چای و قهوه، که بافت لمینت فوری را نرم و جدا می‌کنند. علت تغییر رنگ لمینت دندان این نوشیدنی‌ها است.
  • مدت زمانی که باید صرف سردشدن و فرم‌گرفتن لمینت متحرک روی دندان بکنید هم از معایب این محصول موقتی است.
  • برخی احساس راحتی با آن ندارند و انگار یک شی خارجی همیشه در دهان است.
  • وجود نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت در بازار.

متن انگلیسی:
These dental accessories can trap food, beverages, and bacteria against your enamel, which will»
«increase your risk of tooth decay.
ترجمه متن:
«این نوع از لمینت‌ها می‌توانند غذا، نوشیدنی و باکتری‌ها را در برابر مینای دندان شما به دام بیندازند که همین موضوع هم خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.»
softouchdentalcare

معایب لمینت متحرک
این نوع از لمینت‌ها می‌توانند غذا، نوشیدنی و باکتری‌ها را در برابر مینای دندان شما به دام بیندازند که همین موضوع هم خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

روش انجام لمینت متحرک دندان

در روش متحرک لمینت دندان چگونه انجام میشود؟ روش انجام لمینت متحرک دندان با مراحل لمینت معمولی فرق می‌کند و چندان پیچیده نیست، اما برای هر نفر باید به‌شکل جداگانه قالب‌گیری شود. در این روش دیگر لازم به تراشیدن مینای دندان نبوده و قالب خاصی هم از دندان‌ها نمی‌گیرند. بهتر است که برای نصب لمینت متحرک به دندانپزشک مراجعه کنید. روش انجام لمینت متحرک به‌شکل زیر است:

  • انتخاب مدل و رنگ متناسب با رنگ و مدل دندان‌های اصلی خود
  • ساخت لمینت‌ها در لابراتوار و تست آن‌ها در دهان بیمار.

اگر فرد مشکلی حین حرکت فک‌ها یا جویدن نداشته باشد، لمینت متحرک آماده نصب است. حالا باید طبق دستور نصب اسنپ آن اسمایل پیش رفت.

برای انتخاب بهترین نوع لمینت شک داری؟

از دکتر کمک بگیر!

لمینت متحرک دندان دو فک

اگر مشکل دندان در هر دو فک باشد، باز این محصول کاربرد دارد و می‌توانید جای خالی دندان‌های شکسته، مج‌شده یا زردرنگ را با کمک لمینت متحرک دندان دو فک بپوشانید.

طرز استفاده از لمینت متحرک دندان

طرز استفاده از لمینت متحرک دندان به شکل زیر است:

  • لمینت‌ها را ۲ دقیقه در آب جوش بگذارید.
  • سپس آن‌ها را از آب داغ خارج کرده و بعد از اینکه سرد شدند با آب خنک بشویید.
  • حالا لمینت‌های فوری را روی دندان‌ها گذاشته و با فشار جا بیندازید.
نصب لمینت متحرک
اگر فرد مشکلی حین جف کردن فک‌ها یا جویدن نداشته باشد، لمینت متحرک آماده نصب است.

آمادگی برای انجام لمینت فوری دندان

آمادگی برای انجام لمینت فوری دندان نسبت به نوع ثابت مراحل کمتر و راحت‌تری دارد. برای این کار باید دندان‌های پوسیده و خراب ترمیم شوند. سپس سطح دندان‌ها را از هرگونه آلودگی، و جرم پاک کنید. البته برخلاف نوع ثابت، برای استفاده از لمینت اسنپ آن اسمایل نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. برخی افراد ممکن است از این روش به جای روش ثابت لمینت دندان برای کودکان استفاده کنند که بهتر است در این زمینه حتما با دندانپزشک مشورت کنید.

مراقبت های بعد از لمینت فوری دندان

این نوع متحرک راهکاری موقتی است که بیشتر برای مدتی کوتاه توصیه می‌شود. بنابراین مراقبت بعد از لمینت دندان به اندازه مراقبت‌های بعد از پروتزهای ثابت سختگیرانه نیست. از مصرف نوشیدنی‌های خیلی سرد یا گرم پرهیز کنید چرا که باعث نرم‌شدن و جداشدن لمینت‌ها می‌شود. برای جلوگیری از بوی بد دهان و انواع پوسیدگی دندان‌ بعد از هر بار استفاده، اسنپ اسمایل را از دهان خارج کنید، با آب شستشو دهید.

برای درآوردن پلاک متحرک، با دو دست قسمت انتهای محصول را بگیرید و به آرامی دربیاورید. مواد داخل خمیردندان باعث ساییدگی و خراش سطح اسنپ اسمایل می‌شود؛ برای تمیزکردن این لمینت فوری از صابون مایع و فرچه نرم و مخصوص این کار استفاده کنید. مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید حتما آن را در کیت مخصوص بگذارید.

نحوه استفاده از این لمینت
برای درآوردن پلاک متحرک، با دو دست قسمت انتهای محصول را بگیرید و به آرامی دربیاورید.

عوارض و خطرات لمینت اسنپ اسمایل

عوارض لمینت دندان نوع متحرک می‌تواند جدی و خطرناک باشد. برای مثال اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود حتی ممکن است با استفاده از لمینت اسنپ آن اسمایل به‌مدت طولانی، دندان‌های سالم هم دچار پوسیدگی بشوند. چرا که در بلندمدت باعث تجمع پلاک و باکتری روی دندان خواهد شد. اصل مهم برای پیشگیری از خطرات و عوارض لمینت دندان اسنپ اسمایل به‌خاطر سپردن موقتی‌بودن این محصول است. توجه کنید که این روکش موقتی برای استفاده بلندمدت ساخته نشده و اگر رعایت نکنید علاوه بر ایجاد بوی بد دهان، بیماری‌های لثه و دندان از عوارض جدی لمینت متحرک خواهند بود.

لمینت متحرک دندان برای شما روش مناسبی است؟

قیمت لمینت دندان در دکترِتو کلینیک چقدر است؟

قیمت لمینت دندان متحرک تابع موارد مختلفی است از جمله:

  • نوع برند روکش
  • جنس
  • دستمزد دندانپزشک

برای اطلاع از قیمت لمینت دندان (و انواع آن چون لمینت متحرک دندان، لمینت سرامیکی یا موارد دیگر*) از دکترِتو کلینیک کمک بگیرید.

قیمت لمینت متحرک دندان در داروخانه

بیشتر متخصصان با خرید این لمینت دندان از داروخانه یا مراکز آنلاین موافق نیستند و معتقدند که برای استفاده از این پلاک‌های فوری حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا عوارض لمینت دندان متحرک به حداقل برسد. قیمت این روکش‌های موقت در داروخانه هم بسته به جنس و نوع برند آن متفاوت خواهد بود.

قیمت لمینت متحرک
قیمت این روکش‌های موقت در داروخانه هم بسته به جنس و نوع برند آن متفاوت خواهد بود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لمینت متحرک دندان راهکاری موقتی برای رفع عیوب دندانی و اصلاح طرح لبخند در مواردی است که بیمار از نظر مالی نمی‌تواند سراغ لمینت دائم یا کامپوزیت برود یا به‌خاطر محدودیت زمانی دنبال راه‌حل فوری برای حل عیوب دندانی است.

درصورتی‌که قصد استفاده از این روکش‌های متحرک را دارید بهتر است دور خرید لمینت اسنپ آن اسمایل از آنلاین‌شاپ‌ها را خط بکشید و به‌جایش به کلینیک تخصصی معتبری مراجعه کنید تا با قالب‌گیری دندان، روکش مخصوص خودتان را سفارش دهید. برای اینکه عوارض لمینت را به حداقل برسانید، نصب اصولی باشد، سلامت طبیعی دندان‌ها حفظ شود و پوسیدگی دندانی اتفاق نیفتد، بهترین گزینه مراجعه به کلینیک معتبر و دندانپزشک زیبایی با مهارت است.

اگر قصد استفاده از لمینت فوری را دارید، باید با دندانپزشک مشورت کنید. حتما در سریع‌ترین زمان به دندانپزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان دکتر دندانپزشک آنلاین وجود دارد.

پرسش‌های متداول

خیر، استفاده از لمینت دندان نه حین گذاشتن و نه برداشتن از روی دندان‌ها دردی ندارد.

لمینت فوری روکشی موقتی است که نباید در بلندمدت روی دندان‌ها قرار بگیرد چرا که باعث تجمع پلاک و آلودگی روی سطح دندان شده و منجر به پوسیدگی و خرابی دندان‌ها خواهد شد. اما به‌طورکلی مواد تشکیل دهنده آن بی‌خطر هستند.

طراحی و قالب‌گیری این پلاک‌های فوری به تخصص دندانپزشک نیاز دارد و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. سفارش آنلاین اسنپ اسمایل به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

ماندگاری لمینت‌ متحرک دندان به‌نسبت نوع ثابتی که به سطح دندان متصل می‌شود به‌خاطر کیفیت پایین‌تر کمتر خواهد بود. بسته به جنس روکش فوری، ماندگاری آن‌ها بین 3 تا 5 سال است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره لمینت متحرک دندان

  1. علی گفت:

    قیمت لمینت متحرک رو از کی بپرسیم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از کلینیک یا لابراتور های دندان پزشکی بپرسید
      چون دامنه قیمت شان بر اساس جنس و نوع ان متفاوت است

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist