دکتر محمدرضا مخترع (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر دندان‌پزشک

کد نظام پزشکی: 90551
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر محمدرضا مخترع

ایشان تاکنون 70 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

کامپوزیت ips راهکاری پیشرفته و موثر برای ترمیم دندان ها

کامپوزیت IPS یک نوع ماده پرکاربرد در زمینه‌های دندانپزشکی است که به عنوان یک ماده ترمیمی برای بازسازی و بهبود استحکام و زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود. این نوع کامپوزیت از مواد رزینی و ترکیبات معدنی تشکیل شده است و برای ترمیم ترک‌ها، شکستگی‌ها، نقص‌های رنگی و اصلاح شکل دندان‌ها استفاده می‌شود. کامپوزیت‌های IPS دارای ویژگی‌هایی همچون مطابقت با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام مکانیکی مناسب و مقاومت خوب در برابر فشار و خوردگی هستند.

2 ماه پیش

سفید کردن دندان با لیزر، روشی برای دست یافتن به لبخند زیبا

سفید کردن دندان با لیزر که به سفید کردن دندان حرفه‌ای نیز معروف است باعث بهبود قابل توجهی در رفع زردی دندان‌ها می‌شود و آن‌ها را تا ۱۰ درجه روشن‌تر می‌کند. در این روش ژل سفید کننده روی هر دندان اعمال می‌شود سپس با لیزر حرارتی، اثربخشی آن افزایش می‌یابد.

7 ماه پیش

لمینت دندان برای زنان باردار چگونه انجام می‌ شود؟

از نظر متخصصان زنان و مامایی و دندانپزشک‌ها، انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی و لمینت دندان برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. درازکشیدن طولانی‌مدت به پشت و اشعه ایکس برای عکسبرداری از دندان‌ها برای مادر و جنین خطرناک است.

10 ماه پیش

ماندگاری و دوام لمینت دندان چقدر است؟

دوام لمینت دندان بستگی به چندین عامل از جمله کیفیت مواد استفاده شده، تجربه و مهارت دندانپزشک، رعایت بهداشت دهان و دندان و نوع غذاهایی که مصرف می‌کنید دارد. با رعایت این موارد، عمر لمینت‌های دندان ۵ تا ۱۰ سال خواهد بود.

10 ماه پیش

لمینت کریستالی چه کاربردی دارد؟

لمینت کریستالی یک لمینت سرامیکی فوق نازک، نوعی ونیر دندانی با فناوری جدید است که با هدف ترمیمی و زیبایی و طرح اصلاح لبخند استفاده می‌شود. نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، بی‌حسی نمی‌خواهد و پروسه درمان به‌مراتب کوتاه‌تر از روش‌های قدیمی است.

10 ماه پیش

عوارض لمینت دندان و ناگفته های این روش زیبایی

لمینت دندان که به عنوان روکش دندان نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که با هدف بهبود ظاهر دندان‌ها انجام می‌شود. عوارض شایع شامل حساسیت و درد دندان، تغییر رنگ در لمینت، شکستگی یا بریدگی لمینت و تحریک لثه است. نگهداری و مراقبت مناسب در کنار انتخاب دندانپزشک مجرب می‌تواند عوارض را به حداقل برساند.

10 ماه پیش

آیا لمینت دندان برای کودکان عوارض دارد؟

لمینت دندان روکش نازکی از جنس چینی مخصوص یا رزین کامپوزیتی است که برای صاف‌کردن دندان‌های نامنظم، پوسیدگی و ساییدگی ناشی از دندان قروچه و جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده می‌شود. معمولا دندانپزشک‌ها استفاده از لمینت دندان را تا ۱۸ سالگی به تعویق می‌اندازند تا از بریدگی نزدیک لثه و مشکلات عفونت دهانی جلوگیری شود.

10 ماه پیش

لمینت دندان برای افراد سیگاری چقدر موثر است؟

لمینت دندان برای افراد سیگاری نسبت به افراد عادی با مشکلات بیشتری مواجه است، چراکه احتمالا آسیب‌های دندانی بیشتری دارند. برای نصب لمینت لازم است تمامی پوسیدگی‌ها و بیماری‌های دندانی برطرف شود تا نوبت به نصب روکش برسد.

10 ماه پیش

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ + کاربردهای آن

لمینت دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی است که طرفداران زیادی دارد. برای اینکه عوارض لمینت به حداقل برسد و بهترین نتیجه ممکن حاصل شود باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از لمینت در کنار انتخاب دندانپزشک درست از مواردی هستند که نتیجه نهایی را بهتر می‌کنند.

10 ماه پیش

مهم ترین علت تغییر رنگ لمینت دندان و روش پیشگیری از آن

لمینت دندان یک روش زیبایی دندان‌ها است که در آن یک لایه نازک از مواد رزینی بر روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرد تا شکل و رنگ دندان‌ها را تغییر دهد. علت تغییر رنگ لمینت دندان شامل عدم مراقبت و نظافت مناسب دندان‌ها، استعمال سیگار، مصرف نوشیدنی‌های رنگ‌دهنده و مواد غذاهایی لکه‌زا است.

10 ماه پیش

مزایای لمینت دندان، بررسی همه جانبه و دقیق

یکی از روش‌های رایج برای اصلاح طرح لبخند استفاده از لمینت سرامیکی است. نوعی پوشش سرامیکی یا کامپوزیتی با هدف زیبایی و ترمیمی که برای رفع عیوب ظاهری جزئی دندانی توصیه می‌شود. در ادامه با ما باشید تا با مزایای لمینت دندان بیشتر آشنا شویم.

10 ماه پیش

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟ ۷ فرق این دو روش زیبایی دندان

لمینت و کامپوزیت دو روش درمانی متداول در زمینه بهبود ظاهر دندان‌ها هستند که رنگ، اندازه و شکل دندان را تغییر می‌دهند. در ادامه به تفاوت لمینت و کامپوزیت اشاره می‌کنیم.

10 ماه پیش