سفید کردن دندان با لیزر، روشی برای دست یافتن به لبخند زیبا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سفید کردن دندان با لیزر که به سفید کردن دندان حرفه‌ای نیز معروف است باعث بهبود قابل توجهی در رفع زردی دندان‌ها می‌شود و آن‌ها را تا ۱۰ درجه روشن‌تر می‌کند. در این روش ژل سفید کننده روی هر دندان اعمال می‌شود سپس با لیزر حرارتی، اثربخشی آن افزایش می‌یابد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
سفید کردن دندان با لیزر

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا امکان سفید کردن دندان با لیزر وجود دارد؟ داشتن دندان‌های براق و سفید مرواریدی همیشه نماد زیبایی، بهداشت و اعتمادبه‌نفس بوده است. با پیشرفت در دندانپزشکی زیبایی، دستیابی به لبخند هالیوودی اکنون آسان‌تر از همیشه شده است. یکی از این روش‌های محبوب برای سفید کردن دندان، سفید کردن دندان با لیزر است. اما اگر می‌خواهید از این روش برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنید مهم است که هر دو روی سکه را بدانید.

برای دریافت این درمان باید به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید. در پنل دکترتو می‌توانید به راحتی اقدام به دریافت نوبت حضوری و آنلاین از بهترین دندانپزشکان سراسر ایران کنید. در مقاله می‌خواهیم در خصوص تمامی جوانب بلیچینگ دندان با لیزر و بایدها و نبایدهای آن بیشتر صحبت کنیم.

سفید کردن دندان با لیزر چیست؟

سفید کردن دندان با لیزر یک روش بلیچینگ است که در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود و به آن بلیچینگ دندان با لیزر نیز گفته می‌شود. این روش با سایر روش‌هایی که برای سفید کردن دندان استفاده می‌شود متفاوت است، زیرا شامل ژل سفید کننده و لیزر می‌شود و شاید بهترین راه سفید کردن دندان محسوب شود.

این روش برای روشن کردن دندان‌های شما طراحی شده است. تغییر رنگ دندان معمولاً در اثر مواردی مانند مصرف تنباکو، افزایش سن، آسیب به دندان‌ها و مصرف برخی از داروها و شیمی‌درمانی رخ می‌دهد. هدف از سفید کردن دندان با لیزر کاهش تغییر رنگ و سفیدتر جلوه دادن دندان‌ها است.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

انواع لیزر برای سفید کردن دندان ها

همان‌طور که گفته شد در کل نوع لیزر مورد استفاده برای بلیچینگ دندان با لیزر متفاوت است. در حال حاضر تنها سه نوع لیزر وجود دارد که توسط FDA برای سفید کردن دندان با لیزر تایید شده است. اینها شامل لیزرهای آرگون، دی‌اکسیدکربن و دیود هستند.

در هر کدام از آنها نوع نورهایی که استفاده می‌شود متفاوت است و طول‌موج‌های مختلفی دارند؛ در نتیجه می‌توانند اثرات متفاوتی بر فرایند بلیچینگ دندان داشته باشند؛ بنابراین بهتر است حتماً قبل از درمان در خصوص روش‌های موجود از دندانپزشک خود سوال بپرسید و بهترین روش را انتخاب کنید.

دستگاه BT Cool از جمله دستگاه‌هایی است که از لامپ‌های ال‌ای‌دی دیودی استفاده می‌کنند. دستگاه ZOOM نیز از نور فعال‌کننده پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کند. در واقع این نور به جای اشعه لیزر می‌تواند ماده سفید کننده مخصوص استفاده شده برای سفید کردن دندان‌ها را فعال کند تا به این ترتیب لکه‌های روی دندان‌ها از بین بروند.

متن انگلیسی:
Laser teeth whitening is a popular choice for those looking to achieve brighter teeth. The procedure uses a bleaching gel and laser to remove stains and discoloration from teeth
ترجمه فارسی:
سفید کردن دندان با لیزر یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به‌دنبال داشتن دندان‌های درخشان‌تر هستند. در این روش از ژل بلیچینگ و لیزر برای از بین بردن لکه‌ها و تغییر رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود.

به نقل از سایت yourmckinneydentist

کاربرد اشعه آبی در سفید کردن دندان ها چیست؟

سفید کردن دندان از انواع روش جرم گیری دندان است که محبوبیت زیادی دارد. در طول درمان سفید کردن دندان با لیزر بعد از اینکه ژل سفید کننده روی دندان‌ها زده شد، یک نور آبی قوی به دندان‌ها تابیده می‌شود. نقش اشعه آبی فعال کردن ژل سفید کننده است تا هر گونه لکه و تغییر رنگی که روی دندان‌ها وجود دارد از بین برود. نتیجه نهایی سفیدتر شدن محسوس دندان‌ها در همان جلسه اول است.

کاربرد اشعه آبی در سفید کردن دندان ها چیست؟
نقش اشعه آبی فعال کردن ژل سفید کننده است تا هر گونه لکه و تغییر رنگی که روی دندان‌ها وجود دارد از بین برود.

سفید کردن دندان با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

سفید کردن دندان با لیزر برای بسیاری از افراد یک گزینه ایمن و موثر است. کسانی که دندان‌های سالمی دارند؛ اما تنها به دلیل عادات و سبک زندگی مانند سیگار کشیدن رنگ آنها تغییر کرده است، می‌توانند از لیزر برای سفید کردن دندان استفاده کنند. افرادی که لکه‌های دندان‌های آنها از نوع لکه‌های سطحی است، احتمالاً درمان با لیزر برای سفید کردن دندان‌های آنها مناسب است.

چه کسانی نمی توانند از بلیچینگ دندان با لیزر بهره مند شوند؟

کسانی که در حال حاضر در حال تکمیل یک درمان ارتودنسی هستند نمی‌توانند از روش سفید کردن دندان با لیزر استفاده کنند. از طرفی روش استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها ممکن است برای کسانی که لکه‌های تتراسایکلین فعال روی دندان‌هایشان وجود دارد یا این که با تومورهای دهانی و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های دهان و دندان درگیرند گزینه درمانی مناسبی نباشد.

کسانی که در حال مصرف داروهای ضددرد، داروهای ضدالتهاب یا آنتی‌بیوتیک‌ها هستند هم نباید از درمان لیزر استفاده کنند. کسانی که عاج یا مینای دندان ضعیفی دارند هم کاندید مناسبی برای درمان سفید کردن دندان با لیزر نیستند.

در نهایت این که بلیچینگ دندان با لیزر روی دندان مصنوعی یا روکش کار نمی‌کند. اگر هر یک از این دو دستگاه را در دندان‌های جلویی خود دارید، ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد.

سفید کردن دندان با لیزر برای چه گروه سنی مناسب‌تر است؟

با دندانپزشک مشورت کن.

مزایای استفاده از لیزر در سفید کردن دندان چیست؟

بلیچینگ دندان با لیزر مزیت‌های زیادی دارد. اول از همه این که این روش نتایج سریع‌تری را نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان، خصوصاً روش‌های خانگی به دنبال دارد. اثرات نیز می‌توانند حداقل تا ۳ سال ماندگاری داشته باشند. لیزر به تسریع فرآیند بلیچینگ کمک می‌کند، به این معنی که شما می‌توانید نتایج را تنها در یک جلسه مشاهده کنید. سفید کردن دندان با لیزر نیز نسبتاً بدون درد است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

در این روش شما می‌توانید با انتخاب میزان رنگ سفیدی که برای دندان‌هایتان می‌خواهید، نتایج دلخواه را به دست آورید. این روش در مقایسه با بسیاری از درمان‌های دیگر مانند استفاده از ونیرهای دندانی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و آسیب کمتری به دندان‌ها وارد می‌کند. این روش در کل یک روش ایمن و کم‌خطر است.

بلیچینگ دندان با لیزر چگونه انجام می شود؟

در طول عمل، ژل بلیچینگ روی دندان‌ها اعمال می‌شود. سپس یک لیزر به دندان‌ها تابیده می‌شود که آن ژل را گرم می‌کند. سفید کردن دندان با لیزر باید در مطب دندانپزشکی انجام شود. به صورت معمول بلیچینگ دندان با لیزر بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و بسته به نیاز مراجعه‌کنندگان و شرایط دندان‌ها، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد.

مراحل سفید کردن دندان با لیزر

همان‌طور که گفته شد مراحل کار ممکن است از فردی به فرد دیگر کمی متفاوت باشد، اما به‌صورت معمول یک روش روتین استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها شامل چند مرحله به‌خصوص است. در مرحله اول دندانپزشک یک پایه پلاستیکی را در دهان بیمار قرار می‌دهد تا دهان کاملاً باز نگه داشته شود. در مرحله بعدی دندانپزشک از بیمار می‌خواهد که برای محافظت از چشمان خود از عینک محافظ استفاده کند.

همچنین از یک سد لثه هم برای محافظت از لثه‌ها استفاده می‌کند که ممکن است رزینی باشد. سپس در مرحله شروع سفید کردن دندان با لیزر از یک ژل بلیچینگ روی دندان‌های بیمار استفاده می‌شود. پس از چند دقیقه، دندانپزشک از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرده و اشعه لیزر را روی دندان‌ها هدایت می‌کند.

لیزر ژل سفید کننده را گرم می‌کند تا خاصیت سفید کنندگی آن را فعال کند. دندانپزشک در نهایت سد لثه را برداشته و ژل سفید کننده را شستشو می‌دهد.

بلیچینگ دندان با لیزر چگونه انجام می شود؟
در مرحله شروع سفید کردن دندان با لیزر از یک ژل بلیچینگ روی دندان‌های بیمار استفاده می‌شود.

بلیچینگ دندان با لیزر در چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلساتی که برای سفید کردن دندان با لیزر نیاز است ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و این امر عمدتاً بسته به شرایط اولیه دندان‌ها و رنگ اصلی آن دارد. بااین‌حال برای نتایج بهتر ممکن است بین ۳ تا ۴ جلسه درمان نیاز باشد.

میزان روشن شدن دندان ها در بلیچینگ با لیزر چقدر است؟

نظریات زیادی در خصوص این که رنگ دندان‌ها بعد از درمان بلیچینگ با لیزر چند درجه روشن‌تر می‌شود وجود دارد و برخی از آنها چندان قابل‌اتکا نیستند. به‌صورت کلی این که رنگ دندان‌ها بعد از لیزر تغییر کرده و روشن‌تر می‌شود واضح است، اما بااین‌حال میزان روشن‌تر شدن و سفیدتر شدن رنگ آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

شرایط دندان‌ها و میزان لکه‌هایی که روی آنها وجود داشته، نوع لکه‌ها (سطحی یا عمقی بودنشان)، رنگ دندان‌ها، نوع و جنس ژل مورد استفاده و نوع لیزر، تعداد جلسات درمانی و از همه مهم‌تر میزان مهارتی که دندانپزشک در انجام کار خود دارد همگی می‌توانند روی میزان روشن‌تر شدن دندان‌ها بعد از لیزر درمانی تاثیر داشته باشند.

عکس سفید کردن دندان با لیزر

اگر عکس سفید کردن دندان با لیزر قبل و بعد از حتی یک جلسه درمان را مشاهده کنیم به‌راحتی می‌توان متوجه تغییر رنگ محسوس دندان‌ها شد.

میزان روشن‌ شدن دندان‌ ها در بلیچینگ با لیزر چقدر است؟
لیزر ژل سفید کننده را گرم می‌کند تا خاصیت سفید کنندگی آن را فعال کند.

احتمال دارد بعد از بلیچینگ، دندان ها زرد شوند؟

پس از بلیچینگ دندان، ممکن است با گذشت زمان، دندان‌ها به تدریج زرد شوند. علت زرد شدن دندان می‌تواند به خاطر عواملی مانند افزایش سن، مصرف خوراکی لکه‌دار (مانند قهوه یا تنباکو) یا بهداشت نامناسب دهان اتفاق بیفتد. با این حال، حفظ بهداشت دهان و دندان و اجتناب از عاداتی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود، می‌تواند به طولانی شدن اثرات سفید کنندگی دندان کمک کند.

دوام سفید کردن دندان با لیزر چقدر است؟

با وجودی که روش سفید کردن دندان با لیزر نیز جزء روش‌های دائمی و همیشگی نیست، بااین‌حال اثر آن نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان خصوصاً روش‌های خانگی ماندگاری بیشتری دارد. اثرات سفیدی دندان‌ها با لیزر ممکن است بین چند ماه تا ۳ سال باقی بماند.

با این‌حال نتایج به‌دست‌آمده و زمان ماندگاری آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به رنگ اصلی دندان‌ها و شرایطی که دارند، دفعات استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها، عادات و سبک زندگی فردی، نوع ژل سفید کننده و لیزرهای مورد استفاده برای بلیچینگ دندان‌ها اشاره کرد.

ایجاد یک سری تغییرات در سبک زندگی و عادات روزمره مانند محدود کردن یا اجتناب از مصرف تنباکو مانند سیگار، محدود کردن یا اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند، مانند قهوه یا شراب قرمز و کاهش خطر ضربه به دهان که می‌تواند لکه‌ها را افزایش دهد ممکن است به حفظ بهتر و بیشتر نتایج و افزایش دوام سفیدی دندان‌ها کمک زیادی کند.

چطور ماندگاری دندان‌های سفید شده با لیزر را افزایش دهیم؟ همین حالا مشاوره بگیر.

آمادگی قبل از سفید کردن دندان با لیزر

به‌صورت کلی سفید کردن دندان با لیزر به مراقبت‌های پیش از عمل به خصوصی نیاز ندارد. توصیه می‌شود قبل از انجام فرایند لیزر خوب غذا بخورید، چرا که بعد از آن باید مدتی از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. علاوه بر این ازآنجایی‌که خوردن غذا مینای دندان را نرم می‌کند، سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از لیزر، خوردن غذا را متوقف کرده و قبل از رفتن به مطب دندانپزشکی حتماً از نخ دندان استفاده کرده و خوب دندان‌ها را مسواک بزنید.

علاوه بر تمیز کردن حرفه‌ای، مراقبت از دندان قبل از درمان لیزر برای سفید کردن دندان‌ها نیز ضروری است. هر روز دندان‌های خود را نخ دندان بکشید و مسواک بزنید تا از مشکلاتی که ممکن است نتایج درمان سفید کننده را مختل یا به تعویق بیندازند جلوگیری کنید.

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان با لیزر (چه نکاتی را بعد از بلیچینگ دندان با لیزر رعایت کنم؟)

بر اساس داده‌ها سفید کردن دندان با لیزر به‌صورت کلی بدون درد است. بااین‌حال ممکن است دندان‌ها تا حدود ۲۴ ساعت پس از عمل حساس‌تر از حد معمول باشند. در نتیجه برای کاهش حساسیت، افزایش اثربخشی و رضایت از نتیجه نهایی کار باید یکسری کارها را انجام داد.

پس از انجام لیزر دندان برای سفیدی باید به‌درستی از دندان‌های خود مراقبت کنید تا نتایج خود را حفظ کنید. پس از انجام جلسه سفید کردن دندان با لیزر به مدت حداقل دو ساعت فقط مایعات بدون رنگ بنوشید. علاوه بر این باید از خوردن غذاهای اسیدی و تیره‌رنگ، نوشیدن زیاد قهوه و چای و استفاده از خمیردندان‌های ساینده و محصولات دندانپزشکی خودداری کرد.

چه نکاتی را بعد از بلیچینگ دندان با لیزر رعایت کنم؟
پس از انجام لیزر دندان برای سفیدی باید به‌درستی از دندان‌های خود مراقبت کنید تا نتایج خود را حفظ کنید.

عوارض و معایب بلیچینگ با لیزر چیست؟

این روش در مقایسه با سایر روش‌ها هزینه بیشتری دارد و ممکن است به چندین بار مراجعه به دندانپزشک نیاز باشد. نکته منفی دیگر در خصوص سفید کردن دندان با لیزر این است که احتمال تحریک شدن لثه‌ها و افزایش حساسیت دندان‌ها وجود دارد.

به‌علاوه این روش کاملاً بدون خطر نیست و برخی از عوارض جانبی احتمالی می‌تواند شامل آسیب به لثه‌ها، آسیب به پالپ دندان یا بافت‌های دهان، از دست‌دادن فلوراید و مواد معدنی در دندان و افزایش خطر فرسایش و پوسیدگی دندان‌ها باشد. برای درمان پوسیدگی دندان باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

در برخی افراد عوارض بلیچینگ دندان با لیزر با واکنش‌های آلرژیک ایجاد می‌شود. این واکنش‌ها معمولاً به دلیل حساسیت اجزای ژل مورد استفاده برای درمان ایجاد می‌شود. از طرفی یکی دیگر از اشکالات استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها این است که گرمای بیش از حد می‌تواند روند را برای برخی از بیماران ناراحت‌کننده کند. دندان‌ها ممکن است به طور ناخواسته بیش از حد گرم شوند. بدترین اتفاقی که ممکن است در این شرایط بیفتد، آسیب عصبی است.

هزینه سفید کردن دندان با لیزر در دکترِتو کلینیک

به‌صورت کلی سفید کردن دندان با استفاده از لیزر جزء روش‌های زیبایی است و ازآنجایی‌که معمولاً عمل‌های زیبایی تحت پوشش خدمات بیمه ای نیستند، هزینه این عمل آزاد است. هزینه خدمات دندانپزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در کل هزینه بلیچینگ دندان با لیزر بالا است و قیمت آن بسته به شرایط دندان‌ها، دستمزد دندانپزشک، نوع ژل و نوع لیزر مورد استفاده برای درمان بلیچینگ دندان، منطقه جغرافیایی و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. در صورتیکه می‌خواهید از به‌روزترین هزینه بلیچینگ دندان آگاهی پیدا کنید، همین حالا از دکترِتو کلینیک کمک بگیرید.

قیمت سفید کردن دندان با لیزر نسبت به لمینت کمتر است.
قیمت سفید کردن دندان با لیزر نسبت به لمینت کمتر است.

برای سفید کردن دندان بلیچینگ بهتر است یا لمینت؟

برای سفید کردن دندان می‌توانید از هر دو روش استفاده کنید. در جدول زیر مزایای بلیچینگ دندان را با فواید لمینت دندان مقایسه کرده‌ایم.

ویژگی‌هاسفید کردن دندان با لیزرسفید کردن دندان با لمینت
قیمتمقرون‌به‌صرفه‌ترگران‌تر
سرعت در دریافت نتایجنتایج بین یک تا چند جلسهنتایج فوری بعد از دریافت لمینت
ماندگاری روش‌هاماندگاری تا ۳ سالماندگاری بین ۵ تا ۱۰ سال
میزان ناراحتی در درمان برای بیمارانروش کم‌خطر با کمترین درد و ناراحتیدرمان با درد و ناراحتی بیشتر
تعداد جلسات موردنیاز برای درمانبین ۱ تا ۴ جلسه درمانطول دوره درمان بیشتر
رفع لکه‌هالکه‌ها را از بین می‌برد.تنها لکه‌ها را پنهان می‌کند.
رفع شکستگی یا ناهنجاری‌های دندانقابلیت پوشاندن شکستگی و ترک‌خوردگی دندان‌ها را ندارد.ترک‌خوردگی و شکستگی دندان‌ها را پنهان می‌کند.
احتمال عفونت و پوسیدگی دندان‌هاوجود دارد؛ اما ریسک کمتری دارد.احتمال عفونت و آسیب به دندان‌ها وجود دارد.
مقایسه بلیچینگ و لمینت برای سفید کردن دندان

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

سفید کردن دندان با لیزر یک روش دندانپزشکی زیبایی است که در آن از ژل بلیچینگ و لیزر برای کاهش تغییر رنگ روی دندان‌ها استفاده می‌کند. این روش درمانی می‌تواند دندان‌های شما را درخشان‌تر و سفیدتر نشان دهد.

در مقایسه با درمان‌های خانگی مانند نوارهای سفید کننده، بلیچینگ دندان با لیزر موثرتر است. بااین‌حال، گران‌تر است و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی نیست. این روش همچنین می‌تواند عوارض جانبی مانند افزایش حساسیت دندان، فرسایش و پوسیدگی دندان‌ها را ایجاد کند. برای تعیین اینکه آیا سفید کردن دندان با لیزر برای شما مناسب است یا خیر، با دندانپزشکتان صحبت کنید.

اگر می‌خواهید بدانید این روش زیبایی برای شما مناسب است یا نه حتما با دکتر دندانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در کل این روش جزء درمان‌های کاملاً بی‌خطر نیست و می‌تواند خطراتی مانند حساسیت لثه و دندان، تحریک و آسیب پالپ دندان و افزایش خطر پوسیدگی دندان‌ها را به دنبال داشته باشد.

خیر، سفید کردن دندان با لیزر به دندان‌های شما آسیب نمی‌زند، زیرا مینای دندان، یک بافت سخت است. اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، باید مراقب آنچه مصرف می‌کنید باشید.

لیزر زوم یکی از روش‌های موثر در درمان سفید کردن دندان‌ها با لیزر است که در آن از یک ژل پراکسید هیدروژن روی دندان‌ها استفاده شده و با نور فعالی که از این دستگاه تابیده می‌شود، این محلول روی دندان‌ها فعال شده و عمل سفید کردن آنها را انجام می‌دهد.

میزان روشن شدن رنگ دندان ها بعد از درمان با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد و در درجه اول مهم است که رنگ اولیه دندان‌ها را در نظر بگیریم.

بله ممکن است این درمان موجب ازدست‌رفتن فلوراید دندان‌ها و افزایش فرسودگی آنها شود.

بله استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان می‌تواند خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش دهد و در صورت زیادشدن دفعات درمان موجب پوسیدگی آنها شود.

به‌احتمال زیاد اگر به‌تازگی درمان پر کردن دندان داشته باشید، درمان سفید کردن دندان‌ها با لیزر به شما توصیه نشود. ژل سفید کننده می‌تواند باعث آزادشدن جیوه از مواد پر کردن دندانی شود.

جلسات ممکن است بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان ببرند و این بستگی به شرایط اولیه دندان‌های فرد دارد.

هیچ مدرکی نشان نمی‌دهد که سفید کردن دندان با لیزر برای زنان باردار ایمن یا ناایمن است. بااین‌حال، ممکن است بهتر باشد تا زمان تولد نوزاد از درمان‌های سفید کننده دندان خودداری شود.

افراد سیگاری می‌توانند از درمان بلیچینگ دندان با لیزر برای ازبین‌بردن لکه‌های زرد و سیاه ناشی از مصرف دخانیات استفاده کنند.

خیر وجود دندان مصنوعی جزء گزینه‌هایی است که نمی‌توان از درمان سفید کردن دندان با لیزر روی آنها استفاده کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن