لمینت دندان برای افراد سیگاری چقدر موثر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لمینت دندان برای افراد سیگاری نسبت به افراد عادی با مشکلات بیشتری مواجه است، چراکه احتمالا آسیب‌های دندانی بیشتری دارند. برای نصب لمینت لازم است تمامی پوسیدگی‌ها و بیماری‌های دندانی برطرف شود تا نوبت به نصب روکش برسد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
لمینت دندان برای افراد سیگاری چقدر موثر است؟

لمینت یکی از روش‌ها و خدمات دندانپزشکی برای رفع زردی و لک دندان‌ها به‌خصوص افراد سیگاری است. معمولا لمینت دندان برای افراد سیگاری با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه است و ماندگاری کمتری نسبت به لمینت سرامیکی در افراد غیرسیگاری دارد. به‌علاوه اینکه پروسه درمان هم برای افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند طولانی‌تر خواهد بود، چراکه معمولا پوسیدگی و آسیب‌دیدگی دندانی در این افراد بیشتر است. در این مطلب به لمینت دندان برای افراد سیگاری می‌پردازیم.

برای بهره بردن از بهترین خدمات دندانپزشکی ضرورت دارد که به دنبال پزشکان متخصص و باتجربه باشید. به همین دلیل دندانپزشکان دکترتو مطمئن‌ترین انتخاب برای شما خواهند بود که علاوه بر امکان دریافت ویزیت حضوری، مشاوره آنلاین با بهترین دندانپزشکان را هم برای شما فراهم کرده است.

لمینت دندان برای افراد سیگاری

لمینت دندان برای افراد سیگاری غیرممکن نیست اما بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد، چراکه در اکثر موارد افراد سیگاری دچار پوسیدگی بیشتری هستند. برای همین باید قبل از نصب لمینت دندان، ابتدا پوسیدگی‌ها و آسیب‌های دندانی درمان شوند. این یعنی هزینه درمان و نصب لمینت برای این دسته افراد هم بالاتر می‌رود.

به‌علاوه اینکه ماندگاری و طول عمر لمینت دندان در افراد سیگاری کمتر است، چراکه سیگار باعث زردی و لک‌شدن لمینت‌ها می‌شود. افراد سیگاری می‌توانند از گزینه لمینت متحرک هم کمک بگیرند. لمینت متحرک یا اسنپ اسمایل نوعی کامپوزیت متحرک با قیمت مناسب و فوری است که می‌تواند مشکل افراد سیگاری را برطرف کند. البته برای نصب لمینت متحرک هم حتما باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

آیا امکان لمینت دندان برای افراد سیگاری وجود دارد؟

افراد سیگاری هم می‌توانند از این خدمات دندانپزشکی استفاده کنند اما بهتر است به‌جای لمینت کامپوزیتی از لمینت سرامیکی استفاده کنند، چرا که این نوع پوشش‌های سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی مقاومت بیشتری در مقابل رنگ‌پذیری دارند.

کدام نوع لمینت برای افراد سیگاری مناسب است؟

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ افراد سیگاری می‌توانند از انواع لمینت برای زیبایی دندان‌ها استفاده کنند. نوع لمینت مناسب برای افراد سیگاری، لمینت سرامیکی است که مقاومت بالاتری دارد و دیرتر زرد می‌شود.

متن انگلیسی:
While porcelain veneer shells don’t stain, the glue that holds them on your teeth may discolour. If you smoke, this could leave you with dark lines around the veneer shells.
ترجمه فارسی:
با وجود آنکه لمینت سرامیکی لکه نمی‌گیرد، ممکن است چسبی که آنها را روی دندان نگه داشته است تغییر رنگ دهد. این مسئله درصورتی‌که به سیگار کشیدن بعد از لمینت ادامه دهید، منجر به خطوط تیره‌رنگ در اطراف پوسته‌های لمینت می‌شود.

به نقل از سایت timmyandtommy

علت ممنوع شدن سیگار بعد از لمینت چیست؟

عوامل و علل مختلفی برای ممنوعیت سیگار بعد از لمینت مطرح می‌شوند که در ادامه هر یک از آنها را توضیح می‌دهیم. در این افراد عوارض لمینت دندان افزایش پیدا می‌کند.

علت ممنوع شدن سیگار بعد از لمینت چیست؟
افراد سیگاری می‌توانند از انواع لمینت برای زیبایی دندان‌ها استفاده کنند.

۱. تغییر رنگ لمینت دندان

مهم‌ترین علت ممنوع شدن سیگار بعد از لمینت، وجود رنگدانه‌های قهوه‌ای برگ تنباکو در سیگار است که باعث زردی و تیرگی پوشش دندان می‌شود. نیکوتین سیگار و رنگدانه‌های مشروبات الکلی و شراب قرمز هم در زردشدن لمینت دندان بی‌تاثیر نیستند.

۲. احتمال پوسیدن دندان

آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود؟ پوسیدگی دندان بعد از لمینت یکی از خطراتی است که همیشه بعد از لمینت‌کردن باید درنظر بگیرید. پوسیدگی دندان و لمینت دندان با هم ارتباط دارند. در صورت پوسیدگی باید لمینت را خارج کنید و دندان‌های خراب را درمان کنید.

برداشتن روکش و نصب دوباره آن هم فرایند پردردسری است که زمان‌بر و هزینه‌بر است. مصرف سیگار بعد از لمینت دندان باعث تجمع جرم و پلاک روی دندان شده و باکتری‌ها راحت‌تر رشد می‌کنند. درنتیجه احتمال پوسیدگی دندان بیشتر می‌شود.

۳. تحلیل لثه و عفونت دندان

سیگار کشیدن باعث تحلیل رفتن لثه می‌شود و لثه آسیب‌دیده نمی‌تواند لمینت‌ها را درست نگه دارد و فرد دچار بیماری‌های لثه می‌شود. تحلیل لثه از دلایل افتادن لمینت دندان است.

استعمال سیگار بعد از لمینت ریسک عفونت را بالا می‌برد. پلاک و جرمی که به‌خاطر مصرف سیگار در اطراف دندان ایجاد می‌شود محیط مناسبی برای رشد میکروب و عفونت خواهد بود. اگر عفونت زیر لمینت زیاد شود و درمان انجام نگیرد، عفونت وارد خون شده و عوارض جدی به‌دنبال خواهد داشت.

چطور به بهترین شکل از لمینیت خود نگهداری کنیم؟

همین حالا مشاوره بگیرید!

۴. تاثیر سیگار روی لمینت چگونه است؟

دود سیگار رسوب تیره‌ رنگی ایجاد می‌کند که روی کامپوزیت، لمینت یا مینای دندان می‌نشیند و باعث تغییر رنگ و زردی آن‌ها می‌شود. نیکوتینی که در سیگار هست به‌صورت بالقوه بی‌رنگ است، اما وقتی در معرض هوا قرار بگیرد زرد می‌شود. نتیجه این تغییر هم زردی لمینت دندان خواهد بود.

۵. تاثیر قلیان روی لمینت چگونه است؟

قلیان هم مانند سیگار دخانیاتی است که تاثیر منفی روی لمینت و کامپوزیت می‌گذارد. اگر لمینت کرده‌اید مصرف قلیان باعث زردی و تغییر رنگ لمینت دندانتان می‌شود.

۶. برای جلوگیری از تاثیر سیگار روی لمینت باید به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

برای اطلاع از تاثیرات سیگار کشیدن روی لمینت دندان باید با دندانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر دندانپزشک وجود دارد.

برای جلوگیری از تاثیر سیگار روی لمینت باید به کدام دکتر مراجعه کنیم؟
قلیان هم مانند سیگار دخانیاتی است که تاثیر منفی روی لمینت و کامپوزیت می‌گذارد.

روش انجام لمینت دندان برای افراد سیگاری چگونه است؟

برای افراد سیگاری لمینت دندان چگونه انجام می شود؟ اجرای لمینت برای افراد سیگاری محدودیتی در اجرای این خدمات دندانپزشکی دارد که نسبت‌به افراد عادی بیشتر طول می‌کشد. در افراد سیگاری برای انجام لمینت دندان ابتدا باید تمام آسیب‌ها و پوسیدگی‌های دندان ناشی از مصرف سیگار برطرف و درمان شوند تا دندان و فک برای نصب لمینت آماده باشند. این یعنی پروسه درمان طولانی‌تر و هزینه بالاتر.

برای افراد سیگاری لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

به طور کلی لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت دندان در برابر لکه مقاوم‌تر است و از بهترین محافظ دندان برای سیگار محسوب می‌شود. سیگار کشیدن می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها در طول زمان شود و لمینت دندان ساخته شده از پرسلن در مقایسه با رزین کامپوزیت کمتر احتمال دارد لکه‌دار شود. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، همراه با کاهش یا ترک سیگار، می‌تواند به حفظ طول عمر و ظاهر روکش دندان کمک کند.

مزایای لمینت دندانمزایای کامپوزیت دندان
لبخندی طبیعی، صاف و درخشانروشی کم تهاجمی بدون تراشیدن دندان
مقاومت بالا در برابر لکه‌های غذاییجبران شکستگی و آسیب دندانی
یک روش دائمی و طولانی مدتبا قابلیت ترمیم و تعویض راحت‌تر
برای افراد سیگاری لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

ٰتغذیه پس از لمینت دندان برای افراد سیگاری

برای کاهش تاثیر سیگار بر روی لمینت دندان، رعایت موارد زیر کمک کننده است:

  • رژیم غذایی متعادل: یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی شامل مقدار زیادی میوه، سبزی، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و محصولات لبنی
  • هیدراته ماندن: برای حفظ سلامت دهان و دندان در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. آب به شستن ذرات غذا، کاهش خشکی دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند.
  • غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید: غذاها و نوشیدنی‌های شیرین و اسیدی می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و فرسایش مینای دندان شوند. مصرف آب نبات، نوشابه، آب میوه و غذاهای فرآوری شده حاوی قند و اسید را به حداقل برسانید.

بهترین روش ترک اعتیاد به سیگار کدام است؟

روش کاهش تاثیر سیگار روی لمینت دندان چیست؟

اولین توصیه این است که سیگار و قلیان را بعد از نصب لمینت دندان کنار بگذارید. اما اگر همچنان اصرار بر مصرف دخانیات دارید می‌توانید از روش‌های مختلفی برای کاهش تاثیر سیگار روی لمینت دندان می‌توان استفاده کرد تا نکات مراقبت بعد از لمینت دندان رعایت شود.

۱. انتخاب خمیر دندان مناسب

بهترین نوع خمیردندان برای لمینت و کامپوزیت دندان، خمیردندان‌های ژله‌ای است که مواد سفیدکننده یا ساینده ندارند.

۲. مسواک مناسب

یکی از روش‌های کاهش تاثیر سیگار روی لمینت خرید بهترین نوع مسواک است. مسواک شما باید نرم باشد تا فشاری به دندان‌ها نرسد و درعین حال لک و زردی ناشی از مصرف سیگار و قلیان روی دندان‌ها را برطرف کند. مسواک و خمیردندان مناسب تاثیر به‌سزایی در کاهش تاثیر سیگار روی لمینت دندان دارد.

۳. استفاده از نایت گارد

اگر امکان ترک سیگار بعد از نصب لمینت ندارید بهترین گزینه نایت گارد است. نوعی پوشش ژله‌ای که روی دندان می‌گذارید و از زردشدن دندان‌ها به‌خاطر سیگار و قلیان جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد نیکوتین روی مینای دندان تاثیر داشته باشد. البته یادتان بماند که نایت گارد محافظت صددرصدی ندارد و فقط روند خراب شدن لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی را به تاخیر می‌اندازد.

روش کاهش تاثیر سیگار روی لمینت دندان چیست؟
نایت گارد محافظت صددرصدی ندارد و فقط روند خراب شدن لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی را به تاخیر می‌اندازد.

عوارض و خطرات لمینت برای افراد سیگاری چیست؟

لمینت برای برطرف‌کردن عیوب ظاهری دندانی و رفع زردی و تیرگی ناشی از مصرف سیگار تجویز می‌شود. اما ادامه مصرف سیگار بعد از نصب لمینت عوارض و خطراتی برای افراد سیگاری دارد. در افراد سیگاری ممکن است ماندگاری لمینت دندان کمتر شود:

قیمت لمینت دندان در دکترِتو کلینیک

برای اطلاع از هزینه به روز لمینت دندان، بهتر است به دکتر دندانپزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص با معاینه ظاهری دندان‌های شما می‌تواند بهترین گزینه را پیشنهاد دهد. اگر امکان مراجعه حضوری را ندارید، راه سریع‌تری هم برای شما وجود دارد. در صورتیکه می‌خواهید از جدیدترین قیمت لمینت دندان آگاهی پیدا کنید، همین حالا از دکترِتو کلینیک کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

برای نصب لمینت دندان در افراد سیگاری ابتدا باید تمام این پوسیدگی‌ها و بیماری‌های دندانی برطرف شود تا نوبت به نصب روکش شود. این یعنی هزینه و زمان درمان در افراد سیگاری تقریبا دوبرابر افراد عادی خواهد بود. ادامه‌دادن مصرف سیگار بعد از نصب لمینت هم باعث کوتاه‌تر شدن عمر لمینت‌ها شده و احتمال بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی و عفونت لثه‌ها را بیشتر می‌کند.

اگر همچنان اصرار به سیگار کشیدن دارید بهتر است به‌جای لمینت کامپوزیتی از لمینت سرامیکی استفاده کنید چرا که مقاومت بالاتری در مقابل زردی و تیرگی دارند. نکته مهم برای استفاده از این خدمات پزشکی مراجعه به دکتر دندانپزشک متخصص است، تا تمام شرایط شما به عنوان فرد سیگاری که قصد نصب لمینت دارید را درنظر بگیرد. در سایت دکترتو علاوه بر امکان دریافت نوبت حضوری، سیستم مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین نیز برای شما فراهم شده است.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

لمینت کردن به معنای خداحافظی با مسواک نیست، بلکه مسواک بعد از سیگار برای دندان‌های لمینتی اهمیت زیادی دارد که از تاثیر منفی سیگار روی لمنیت کامپوزیتی جلوگیری می‌کند.

نایت گارد یا محافظ شبانه، پوششی ژله‌ای است که گاهی دندانپزشک بسته به شرایط و نیاز برای محافظت از لمینت آن را تجویز می‌کند. اگر سیگار مصرف می‌کنید حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا برای اینکه هزینه‌های درمان و نصب لمینت به هدر نروند برایتان نایت گارد تجویز کند.

سیگار یکی از علل اصلی زردی و تغییر رنگ دندان‌های طبیعی و روکش‌های لمینتی محسوب می‌شود. رنگدانه برگ تنباکو و نیکوتین موجود در سیگار باعث تغییر رنگ لمینت کامپوزیتی می‌شوند. معمولا دندانپزشک‌، لمینت سرامیکی را برای افراد سیگاری تجویز می‌کند.

برای کاهش تاثیر رنگ دود سیگار بعد لمینت می‌توانید از دندانپزشک خود بخواهید که برایتان نایت گارد تجویز کند. مسواک بعد از سیگار هم بی تاثیر نیست.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن