طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای درمان ژنیکوماستی می‌توان از روش‌های مختلف پزشکی، طب اسلامی و سنتی، و طب سوزنی کمک گرفت. البته قطعیت طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی هنوز مشخص نیست و اکثریت معتقدند که طب سنتی و اسلامی در درمان ژنیکوماستی صرفا می‌توانند از پیشروی بیماری جلوگیری کرده و سایز سینه را کاهش بدهند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا از دستورات طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی اطلاع دارید؟ ژنیکوماستی اختلال بزرگی سینه در مردان است که به خاطر ژنتیک، مصرف داروهای هورمونی، چاقی و اضافه وزن یا عوامل ناشناخته ایجاد می‌شود. هر چند که درمان دارویی و جراحی متداول‌ترین روش درمان بزرگی سینه در مردان هستند، طب اسلامی و سنتی راهکارهای مختلفی برای درمان این عارضه تجویز می‌کند تا با مصرف گیاهان چربی‌سوز، تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و ورزش میزان ترشح هورمون استروژن در بدن را کاهش دهد. در ادامه با ما باشید تا با دستورات طب سنتی در درمان ژنیکوماستی آشنا شوید.

اگر می‌خواهید برای درمان این عارضه از طب سنتی استفاده کنید، با دکتر طب سنتی مشورت کنید. همچنین بهتر است با متخصص غدد و متابولیسم هم مشاوره‌ای داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

درمان ژنیکوماستی در طب اسلامی و سنتی

عارضه بزرگ شدن سینه‌ها در مردان به‌خاطر برهم خوردن تعادل هورمون‌های جنسی به‌وجود می‌آید، در برخی فقط ظاهر سینه‌ها بزرگ‌تر می‌شود و عده‌ای هم با درد، ترشح و تورم بیش از حد، افتادگی و شل شدن بافت سینه مواجه می‌شوند. ژنیکوماستی مستقیما اعتمادبه‌نفس فرد را نشانه می‌گیرد به‌همین دلیل درمان آن اهمیت زیادی دارد.

هرچند سریع‌ترین و قطعی‌ترین روش درمان ژنیکوماستی عمل جراحی است، اما طب اسلامی و سنتی هم دستورالعمل‌هایی برای رفع این عارضه دارد که در درازمدت می‌تواند شدت بیماری را کاهش دهد. مهم‌ترین اصل برای درمان ژنیکوماستی در طب اسلامی و سنتی، تغییر سبک زندگی و سالم‌خواری، رژیم غذایی و ورزش است.

متن انگلیسی:
(When suffering from Gynecomastia, surgery may seem like the only corrective option. Fortunately, there are gynecomastia natural remedies to learn about today
ترجمه متن:
شاید در افرادی که از ژنیکوماستی رنج می‌برند، تنها گزینه قطعی برای درمان، عمل جراحی باشد. اما خوشبختانه درمان‌های طبیعی و سنتی دستورات زیاد طبیعی برای درمان ژنیکوماستی دارند.

drtarekaesthetics
ژنیکوماستی با طب سنتی درمان خاصی برای رفع این عارضه ندارد و صرفا می‌تواند باعث کاهش یا جلوگیری شود.
ژنیکوماستی با طب سنتی درمان خاصی برای رفع این عارضه ندارد و صرفا می‌تواند باعث کاهش یا جلوگیری از آن شود.

۱. درمان سنتی ژنیکوماستی – ژنیکوماستی در طب سنتی

ژنیکوماستی با طب سنتی درمان خاصی برای رفع این عارضه ندارد و صرفا می‌تواند باعث کاهش یا جلوگیری از آن شود. بیشتر متخصصان طب سنتی ژنیکوماستی، لاغری و کنترل وزن را برای رفع ژنیکوماستی درمان سنتی توصیه می‌کنند چرا که چاقی مادر مریضی‌های متعدد است. دستورالعمل‌های درمان سنتی ژنیکوماستی عبارتند از:

  • سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده سالم برای حفظ متابولیسم و جلوگیری از پرخوری
  • پرهیز از مصرف غذاهای ناسالم و فست‌فودها، سرخ‌کردنی، تنقلات و غذاهای حاوی چربی اشباع شده
  • کنترل میزان کالری دریافتی
  • رژیم غذایی سالم خواری و مصرف بیشتر سبزیجات، میوه، غلات، لبنیات بدون چربی (یا کم چرب) و مصرف پروتئین
  • ورزش مثل شنا، دوچرخه و پیاده‌روی
  • ماساژ سینه‌ها با روغن‌های گیاهی مثل آویشن، نعنا، خارشیر، روغن ماهی و روغن مرزه
  • مصرف زردچوبه به‌خاطر تستوسترون بالای موجود در این خوراکی
  • استفاده از طب سوزنی


درمان ژنیکوماستی با حجامت – حجامت ژنیکوماستی

حجامت سینه روش درمانی با حساسیت بالا است که در طب اسلامی و سنتی برای درمان آبسه، تورم، آماس و دمل سینه‌ها تجویز می‌شود. درمان ژنیکوماستی با حجامت از روش‌های توصیه شده طب اسلامی و سنتی برای درمان ورم سینه‌ها است، اما بزرگی سینه ناشی از تجمع چربی یا اختلالات هورمونی با حجامت درمان نمی‌شود.

درمان ژنیکوماستی با زالو – زالو درمانی برای ژنیکوماستی

زالودرمانی از روش‌های سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف است که طب سنتی و اسلامی تاکید زیادی روی آن دارد. جالب است که به‌خاطر اثربخشی زیاد این روش، مراکز تخصصی زالو درمانی هم تاسیس شده‌اند. هرچند که طب سنتی برای درمان بیشتر بیماری‌ها سراغ زالو می‌رود اما زالو درمانی برای ژنیکوماستی را تجویز نمی‌کند. دقت کنید که درمان ژنیکوماستی با زالو به‌هیچ وجه واقعیت ندارد و فریب تبلیغات دروغین را نخورید.

میخوای برای درمان ژنیکوماستی از طب سنتی استفاده کنی؟

با پزشک مشورت کن.

درمان ژنیکوماستی با داروی گیاهی

طب اسلامی و سنتی دستورهایی هم برای درمان ژنیکوماستی با داروی گیاهی دارد. یکی از بهترین گزینه‌های درمان با داروی گیاهی، چای سبز است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به چربی‌سوزی و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. روزی ۴ تا ۵ فنجان چای سبز همراه با زنجبیل باعث چربی‌سوزی شده و روی درمان بزرگی سینه‌ها در آقایان اثر می‌گذارد.

دمنوش زنجبیل هم گزینه دیگری برای درمان ژنیکوماستی با داروی گیاهی است؛ اگرچه مصرف این دمنوش تاثیری روی کاهش یا افزایش ترشح هورمون استروژن یا تستوسترون ندارد، با چربی سوزی، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و با رعایت رژیم غذایی می‌تواند سایز سینه در مردان را کاهش داد.

پیشنهاد دکترتو: درباره ژنیکوماستی شدید بیشتر بدانید

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در دانه‌ کتان میزان هورمون تستوسترون را در بدن بالا برده و باعث کاهش اندازه سینه در مردان می‌شود. دانه کتان را چرخ کنید و روزانه یک قاشق از آن را با یک لیوان آب گرم ترکیب کرده و میل کنید. روغن بذر کتان هم گزینه مناسبی برای درمان ژنیکوماستی با داروی گیاهی است.

۲. درمان ژنیکوماستی در طب اسلامی

درمان ژنیکوماستی با طب اسلامی مثل طب سنتی روش مشخص و اثرگذاری برای درمان ندارد و صرفا روش‌های درمان ژنیکوماستی با طب اسلامی در راستای کاهش علائم و بهبود در بلند مدت هستند. دستورالعمل‌های درمان ژنیکوماستی طب اسلامی عبارتند از:

  • مصرف میوه و سبزیجات فیبردار برای افزایش چربی‌سوزی مثل پاپایا، سیب، آووکادو، هویج، توت، موز، اسفناج و کرفس
  • گنجاندن غذاهای دریایی و حاوی امگا ۳ برای افزایش سطح تستوسترون در بدن و کاهش استروژن.
  • مصرف دمنوش‌های گیاهی برای سم زدایی و افزایش تستوسترون در بدن مردان مثل خارشتر و گل ساعتی.
طب سوزنی ژنیکوماستی یکی از روش‌های پرطرفدار در طب سنتی است.
طب سوزنی ژنیکوماستی یکی از روش‌های پرطرفدار در طب سنتی است که برای کوچک کردن سایز سینه‌های بزرگ در مردان توصیه می‌شود.

درمان ژنیکوماستی دکتر روازاده

دکتر روازاده از فعالان مشهور در عرصه طب سنتی و اسلامی است که راهکارهای مناسبی برای درمان عارضه بزرگی سینه در مردان دارد. درمان ژنیکوماستی روازاده دستوراتی را برای کاهش وزن، کاهش ترشح هورمون‌های جنسی زنانه در بدن آقایان، و داروهای گیاهی تجویز می‌کند. شاید درمان ژنیکوماستی روازاده عملا محقق نشود اما می‌تواند علائم و نشانه‌ها را کاهش دهد و سایز سینه‌ها را کوچک کند.

درمان ژنیکوماستی دکتر خیراندیش

دکتر خیراندیش از حکیمان خاص در حوزه طبابت سنتی است که توانسته بیماری‌هایی را درمان کند که علم پزشکی از پس آن‌ها برنیامده است. درمان ژنیکوماستی خیراندیش محبوبیت زیادی بین علاقمندان طب سنتی دارد. درمان ژنیکوماستی خیراندیش از دستورالعمل‌های طب سنتی و طب اسلامی برای درمان بزرگی سینه در مردان استفاده می‌کند.

۳. طب سوزنی ژنیکوماستی

طب سوزنی ژنیکوماستی یکی از روش‌های پرطرفدار در طب سنتی است که برای کوچک کردن سایز سینه‌های بزرگ در مردان توصیه می‌شود. البته یادتان باشد که فرایند درمان طب سوزنی ژنیکوماستی در چند مرحله طول می‌کشد و مثل جراحی نیست که در یک جلسه سینه‌ها کوچک شوند. برای انجام طب سوزنی ژنیکوماستی، پزشک نقاطی که باید سوزن را وارد کند مشخص کرده و بعد سوزن‌ها را فرو می‌کند. بعد برای بالاتر بردن میزان چربی‌سوزی از طریق سوزن به سینه‌ها حرارت می‌دهد.

دنبال درمان سریع ژنیکوماستی هستی؟ با متخصص مشورت کن.

۴. درمان خانگی ژنیکوماستی

اگر بیماری در مراحل اولیه و خفیف باشد می‌توان روی درمان خانگی ژنیکوماستی حساب باز کرد، البته به شرط اینکه در درازمدت و منظم باشند.

روش‌های مختلف درمان خانگی ژنیکوماستی عبارتند از:

  • استفاده از داروهای گیاهی و مواد خوراکی
  • حذف غذاهای مضر مثل قرص‌های پروتئین‌دار، افراط در مصرف محصولات حاوی سویا، زیاده‌روی در تخم‌مرغ و نوشیدنی‌های الکلی
  • کمپرس سرد برای انقباض عصب متورم
  • سه بار در هفته حمام نمکی اسپوم
  • ورزش و رژیم غذایی
نوع درماننحوه درمان ژنیکوماستی
درمان در طب اسلامیماساژ سینه‌ها با روغن‌های گیاهی مثل آویشن
مصرف زردچوبه
زالودرمانی
داروهای گیاهی
درمان در طب سنتیدمنوش‌های گیاهی
دستورالعمل‌های دکتر روازاده و خیراندیش
درمان با طب سوزنیوارد کردن سوزن برای چربی‌سوزی
درمان خانگیحذف غذاهای مضر مانند سویا و تخم مرغ
کمپرس سرد برای انقباض عصب متورم
حمام نمکی اسپوم
ورزش و رژیم غذایی
انواع روش طبیعی برای درمان ژنیکوماستی

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

بزرگی سینه در مردان یا ژنیکوماستی بیماری است که از نظر جسمی خطرناک نیست اما با تغییر ظاهر و فرم سینه‌ها، بدشکل و آویزان شدن سینه‌ها اعتمادبه‌نفس مردان را پایین آورده و مشکلات روحی و افسردگی ایجاد می‌کند. بهترین و قطعی‌ترین روش درمان ژنیکوماستی عمل جراحی است اما در مواردی که ژنیکوماستی خفیف باشد یا به‌خاطر چاقی ایجاد شده است می‌توان از دستورات طب اسلامی و سنتی در درمان ژنیکوماستی کمک گرفت.

روش‌های درمان خانگی، گیاهی و تغذیه درمانی از جمله راهکارهای طب اسلامی و سنتی برای کاهش بزرگی سینه در مردان هستند که فقط می‌توانند سایز سینه‌ها را کوچک‌تر کنند. طب سنتی همچنین ماساژ سینه با روغن‌های گیاهی و طب سوزنی را برای کوچک کردن اندازه پستان‌ها تجویز می‌کند.

اگر می‌خواهید برای کاهش ژنیکوماستی طب سنتی و اسلامی را امتحان کنید، باید با دکتر طب سنتی مشورت کنید. ممکن است متخصص شما را به دکتر طب سوزنی هم ارجاع دهد. بهتر است پیش از درمان‌های سنتی با متخصص غدد و متابولیسم هم مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر طب سنتی و همچنین مشاوره آنلاین دکتر متخصص غدد و متابولیسم وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر، طب سنتی تاثیری روی درمان قطعی ژنیکوماستی ندارد و صرفا می‌تواند شدت بیماری و نشانه‌ها را کاهش بدهد.

عدم رعایت دستورالعمل طب سنتی و بی‌توجهی به رژیم غذایی باعث می‌شود که اثر طب سنتی کمتر شود و ممکن است سایز کوچک شده سینه‌ها دوباره برگردد.

طب سنتی روش درمان خاصی برای ژنیکوماستی ندارد و سریع‌ترین روش درمان ژنیکوماستی عمل جراحی است.

روش‌های درمان خانگی ژنیکوماستی تاثیری روی درمان این عارضه در مردان ندارند و صرفا می‌توانند باعث کاهش سایز سینه‌ها شده و از پیشروی بیماری جلوگیری کنند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن