عفونت چشم کودکان تا چه اندازه جدی است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عفونت چشم در کودکان معمولا توسط باکتری‌ها و ویروس‌هایی ایجاد می‌شود که باعث سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و عفونت‌های سینوسی می‌شوند. در صورت ابتلا به این عفونت پزشک قطره‌های چشمی آنتی‌بیوتیکی برای درمان تجویز می‌کند. کودک باید تا زمانی که عفونت از بین برود در خانه بماند تا از ابتلای همکلاسی‌ها و دوستان در زمان بازی یا ارتباط روزمره جلوگیری شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
عفونت چشم کودکان

عفونت چشم کودکان یک بیماری جدی است که باید خیلی زود تشخیص داده شود و اقدامی برای درمان آن صورت گیرد. والدین باید از علائم عفونت چشم آگاه باشند تا امکان شناسایی و درمان سریع را برای کودک خود فراهم نمایند. عفونت چشم در برخی موارد ممکن است باعث از دست دادن دائمی بینایی شود. کمک گرفتن از یک روش درمانی موثر به خصوص زمانی که باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌ها به چشم یا نواحی اطراف آن حمله می‌کنند در جلوگیری از بروز عوارض احتمالی اهمیت زیادی دارد. براساس تحقیقات مختلف، گفته شده که از هر ۸ کودک،هر سال یک‌ کودک دچار عفونت چشمی می‌شود. برای پیشگیری از ابتلا به این عفونت ‌و آگاهی از روش‌های درمانی کمک‌کننده، می‌توانید از پزشکان متخصص چشم در سایت دکترتو کمک بگیرید. یک پزشک متخصص راهکارهای درمانی مختلفی را برای بهبود سریع عفونت چشمی کودک، به شما پیشنهاد و آموزش خواهد داد.

عفونت چشم کودکان چیست؟

با توجه به اینکه کودکان اغلب در مهدکودک، مدرسه یا محل‌های بازی در مجاورت اجسام و افراد مختلفی هستند، فرصت انتشار و ابتلا به میکروب‌های مختلف در این گروه سنی بیشتر است. در این بین کودکانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند هم بیشتر از سایر کودکان مستعد ابتلا به عفونت‌های چشمی هستند.

عفونت چشم در کودکان معمولا توسط باکتری‌ها و ویروس‌هایی ایجاد می‌شود که باعث سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و عفونت‌های سینوسی می‌شوند. برخی از عفونت‌های شایع چشم کودکان شامل ورم ملتحمه، استی، کراتیت، بلفاریت و شالازیا است.

چشم‌های کودکت عفونی شده و مدام از درد گریه می‌کنه؟

می‌ترسی مشکل جدی باشه؟ مشاوره بگیر.

علائم عفونت چشم کودکان

رایج‌ترین علائم و نشانه‌های عفونت چشم کودکان عبارتند از:

  • ترشحات سبز، زرد یا خونی 
  • پلک‌های به هم چسبیده بعد از بیدار شدن از خواب
  • قرمزی چشم یا پلک
  • احساس وجود جسمی خارجی در چشم
  • درد چشم (چشم درد نشانه چیست؟)
  • زخم سفید یا خاکستری روی عنبیه
  • افزایش حساسیت به نور
  • تاری دید ناگهانی
  • سوزش چشم (علت سوزش اطراف چشم چیست؟)
  • تب بدون هیچ دلیل دیگری

عکس عفونت چشم کودکان

در تصویر زیر نمونه‌ای از چشمان کودک مبتلا به عفونت چشم همراه با قرمز شدن چشم را مشاهده می‌کنید:

تصویری از عفونت چشم کودکان
نمونه‌ای از عفونت چشم در کودکان

علت عفونت چشم در کودکان چیست؟

ابتلا به عفونت چشم در کودکان دلایل زیادی دارد که در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را نام برده و توضیح داده‌ایم. این علل عبارتند از:

۱) ملتحمه باکتریایی یک عفونت چشمی بسیار مسری و باکتریایی است. در صورت ابتلا به این عفونت پزشک قطره‌های چشمی آنتی‌بیوتیکی برای درمان تجویز می‌کند. کودک باید تا زمانی که عفونت از بین برود در خانه بماند تا از ابتلای همکلاسی‌ها و دوستان در زمان بازی یا ارتباط روزمره جلوگیری شود.

۲) ورم ملتحمه ویروسی (چشم صورتی) یک عفونت چشمی بسیار مسری و ویروسی است. این بیماری به طور کلی هر دو چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این وضعیت چشم‌ها صورتی و آبکی به نظر می‌رسند (علت اشک چشم چیست؟).

۳) انسداد مجرای اشک زمانی اتفاق می‌افتد که مجرای اشک نتواند به طور موثری اشک را تخلیه کند. این وضعیت در ۱۰ درصد نوزادان اتفاق می‌افتد و باعث عفونت چشم می‌شود. به طور کلی هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. مجرای اشک مسدود شده معمولاً خود به خود بهبود می‌یابد. با این حال، اگر عفونت مشاهده شد، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

۴) یک جسم خارجی مانند شن، گرد و غبار یا خاک می تواند در چشم دمیده شود و در صورت عدم برداشتن باعث عفونت چشم شود. این ذرات معمولاً زیر پلک بالایی گیر کرده و به مرور زمان شروع به عفونی کردن چشم می‌کنند. نشانه بارز عفونت وجود ترشح است.

۵) سلولیت اربیتال عفونت عمیق پلک و بافت‌های اطراف آن است. این عفونت معمولاً به داخل گسترش می‌یابد و می‌تواند از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، عفونت پلک یا ضربه به چشم رخ دهد. این نوع عفونت یک اورژانس پزشکی در نظر گرفته می‌شود و برای جلوگیری از نابینایی باید به سرعت درمان شود. بدون مراقبت فوری پزشکی، این وضعیت می‌تواند کشنده باشد.

عفونت چشم کودکان در اثر سرماخوردگی

عفونت‌های باکتریایی چشم در اثر سرماخوردگی موضوعی رایج است. این‌ نوع عفونت‌ها به درمان خانگی با قطره‌های چشمی آنتی‌بیوتیک که البته نیاز به نسخه دارند، پاسخ می‌دهند.

سرماخوردگی چشم معمولاً طی ۷ تا ۱۴ روز خودبه‌خود برطرف می‌شود. با این حال، در موارد شدید پزشک ممکن است بسته به نوع ویروس، داروهای ضد ویروسی دیگری را هم تجویز کند. می‌توان علائم عفونت چشم کودکان‌ را با مصرف داروهای مسکن، استفاده از اشک مصنوعی و استفاده از کمپرس گرم یا خنک کنترل کرد.

راه تشخیص عفونت چشم کودکان

در معاینه فیزیکی توسط پزشک‌ متخصص، یا بررسی چشمان کودک توسط والدین اگر شاهد ترشح یا چرک زرد یا سبز در چشم شدید یا هر یک از مواردی همچون وجود چرک خشک شده روی پلک و مژه، چسبندگی مژه‌ها بعد از خواب، قرمز یا صورتی شدن سفیدی چشم و پف‌کردگی پلک‌ها در اکثر مواقع را مشاهده کردید ممکن است همه این‌ موارد نشانه‌هایی از ابتلا به عفونت چشم باشند.

عفونت چشم در کودکان از طریق باکتری و ویروس ایجاد میشود.
عفونت چشم کودکان معمولا توسط باکتری‌ها و ویروس‌ها ایجاد می‌شود.

راه درمان عفونت چشم کودکان

شما می‌توانید به منظور درمان عفونت چشم کودکان و نوزادان روش‌های درمانی زیر را پیش بگیرید.

۱. درمان عفونت چشم کودک با اشک مصنوعی

استفاده از اشک مصنوعی بدون نسخه برای کودکان در کوتاه مدت بی‌خطر است. با این حال، قطره‌های چشمی روان‌کننده، مشکل سطحی را درمان می‌کنند و نه علت عفونت. بنابراین صحبت با پزشک متخصص در مورد علائم و روش درمانی مناسب در طولانی مدت بسیار مهم است.

۲. تمیز کردن پلک برای درمان عفونت چشم کودک

لبه‌های چشم عفونی را با آب گرم و گاز یا گلوله‌های پنبه‌ای به دقت تمیز کنید. این کار همچنین می‌تواند ترشحات خشک شده را که باعث می‌شود پلک‌ها در صبح به هم بچسبند، از بین ببرد.

۳. قطره برای عفونت چشم کودکان (قطره چشم برای عفونت کودکان)

یکی از دیگر روش‌های درمانی عفونت چشم استفاده از انواع قطره است. از جمله قطره‌های چشمی آنتی بیوتیکی برای درمان عفونت چشم کودکان می‌توان به پلی تریم (پلی اسپورین و تری متوپریم)، ​​ویگاموکس (موکسی فلوکساسین) و ژنوپتیک (جنتامایسین) اشاره کرد.

متن انگلیسی:
Allergy medications and certain eye drops (topical antihistamine and vasoconstrictors), including some prescription eye drops, can also provide relief from allergic conjunctivitis. In some cases, your doctor may recommend a combination of drugs to improve symptoms
ترجمه متن:
داروهای آلرژی و قطره‌های چشمی خاص (آنتی هیستامین موضعی و منقبض‌کننده‌های عروق)، از جمله برخی از قطره‌های چشمی تجویزی می‌توانند التهاب ملتحمه آلرژیک را تسکین دهند. در برخی موارد، پزشک ممکن است ترکیبی از داروها را برای بهبود علائم توصیه کند.

cdc

۴. پماد چشمی برای عفونت چشم کودکان

پماد اریترومایسین نوعی آنتی‌بیوتیک ماکرولید برای پیشگیری یا درمان التهاب عفونی چشم نوزادان ناشی از کلامیدیا تراکوماتیس یا نایسریا گونوره است. این پماد همچنین برای درمان عفونت‌های سطحی چشم ناشی از میکروارگانیسم‌های حساس هم تجویز و مصرف می‌شود.

چشم‌های نوزادت دائما ترشح داره و نگرانت کرده؟ خیلی زود مشاوره بگیر.

۵. آنتی بیوتیک برای عفونت چشم کودکان

یکی از بهترین و قوی‌ترین قطره‌‌های آنتی بیوتیک چشم، کلرامفنیکل است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. کلرامفنیکل منجر به توقف رشد باکتری‌ها می‌شود.

قطره چشمی کلرامفنیکل در درمان باکتری‌های ملتحمه یا قرنیه ناشی از عفونت چشمی باکتریایی مصرف می‌شود. این قطره برای کودکان بالای ۲ سال قابل استفاده است. شما تنها در صورتی می‌توانید از این قطره برای کودکان زیر ۲ سال استفاده کنید که دارو توسط پزشک، تجویز شده باشد.

متن انگلیسی:
If the eyes are red, irritated, and swollen but there is no active infection, the inflammation may be the primary problem. Instances in which inflammation is the main cause of the symptoms are frequent and require the use of a steroid eye drop to reduce the inflammation and improve the symptoms of redness, burning, pain, and light sensitivity
ترجمه متن:
اگر چشم‌ها قرمز، تحریک شده و متورم هستند اما عفونت فعالی وجود ندارد، احتمالا مشکل اصلی التهاب باشد. مواردی که التهاب علت اصلی علائم است، نیاز به استفاده از قطره چشمی استروئیدی برای کاهش التهاب و بهبود علائم قرمزی، سوزش، درد و حساسیت به نور هست.

localeyesoptometry

۶. درمان خانگی عفونت چشم کودکان

درمان‌های خانگی زیادی برای عفونت چشم کودکان وجود دارد. برخی از این درمان‌ها رعایت نکات بهداشتی از جمله تعویض منظم روبالشتی است و برخی روش‌های دیگر از جمله درمان با چای یا گلاب هم در ادامه به شکل مفصل‌تری توضیح داده شده‌اند.

درمان عفونت چشم کودکان با چای

بنابر گفته برخی افراد، استفاده از چای می‌تواند راهی برای درمان عفونت چشم باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از انواع چای از جمله چای سبز و چای سیاه دارای خواص ضدمیکروبی هستند. منبع معتبر تحقیقاتی دیگری نیز گزارش کرده که برخی از چای‌های گیاهی دارای خواص ضدمیکروبی در برابر گونه‌های خاصی از باکتری‌ها هستند. از جمله چای گل رز، چای آویشن، چای نعناع، چای دارچین و چای انار.

به همین دلیل، استفاده از چای کیسه‌ای روی چشم‌ها می‌تواند راهی موثر برای کاهش تورم باشد. با این حال، هیچ مطالعه‌ای درباره چگونگی اثربخشی چای کیسه‌ای بر درمان عفونت چشم وجود ندارد. به خاطر داشته باشید در حالی که درمان‌های ضد التهابی می‌توانند علائم عفونت را تسکین دهند، اما عفونت چشم باید با یافتن علت اصلی آن درمان شود.

محلول آبنمک برای درمان عفونت چشم کودک و نوزاد

آب شور، شبیه قطرات اشک و روشی است که چشم برای پاکسازی طبیعی خود انجام می‌دهد. با این حال، هرگز نباید محلول نمک را روی چشم خود قرار داد زیرا ممکن است باعث آسیب شود. علاوه‌براین، استفاده از سرم نمکی هم می‌تواند به مرور زمان باعث خشکی چشم شود و به همین دلیل استفاده از اشک مصنوعی به عنوان یک گزینه مناسب‌تر گزارش شده است.

اشک مصنوعی می‌تواند به روانسازی چشم، پاکسازی انواع آلرژن‌ها و کاهش التهاب کمک کند. این اشک به خودی خود درمانی برای عفونت چشم نیست اما استفاده از آن همراه با سایر داروهای خانگی ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

روش های خانگی درمان عفونت چشم کودکان هم کارساز است.
می‌توان برای درمان عفونت چشم کودکان از روش‌های درمان خانگی هم کمک گرفت.

استفاده از گلاب برای درمان عفونت چشم کودک و نوزاد

ثابت شده که گلاب فواید بسیار زیادی برای افراد مبتلا به مشکلات چشمی دارد. برای مثال می‌تواند منجر به درمان ورم ملتحمه، خشکی چشم ملتحمه یا عفونت چشم شود.

یک تا دو قطره گلاب را به چشم آسیب دیده بزنید. چند ثانیه چشم را به آرامی مالش دهید و سپس آن را بشویید. اگر از گلاب برای کاهش قرمزی یا التهاب استفاده می‌کنید، پس از استفاده از قطره، چند دقیقه با چشمان بسته در حالت نشسته باقی بمانید.

استفاده از عصاره آلوئه ورا

ژل آلوئه‌ورا تازه را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید. مقدار کمی از ژل خنک شده را در اطراف چشم آسیب‌دیده بمالید و مراقب باشید که به خود چشم وارد نشود. اجازه دهید حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. ژل آلوئه‌ورا به کاهش قرمزی و بهبودی کمک می‌کند. 

در حال حاضر، استفاده از آلوئه‌ورا فقط روی پوست و نه مستقیماً در چشم توصیه می‌شود. استفاده از ژل آلوئه‌ورا در قسمت بیرونی پلک برای از بین بردن قرمزی یا تورم بی‌خطر است. فقط مواظب باشید ژل وارد چشمتان نشود و آن را خیلی نزدیک به لبه پلکتان نزنید. 

شیر مادر برای عفونت چشم نوزاد

با کمال تعجب، مطالعات پزشکی نشان داده‌اند که باکتری‌های مفید موجود در شیر مادر در برابر گونه‌های خاصی از سوزاک که باعث عفونت چشم می‌شوند، موثر هستند. با این حال، شیر مادر در برابر تمام عفونت‌های باکتریایی چشم موثر نیست. علاوه‌براین، معمولاً عفونت را از بین نمی‌برد، بلکه به نظر می‌رسد که تنها آن را سرکوب می‌کند.

اگر عفونت چشم نوزاد شما درمان نشود، ممکن است آسیب چشمی طولانی مدت ایجاد کند. بنابراین، بهتر است به جای تکیه بر امکان‌ اثربخشی شیر مادر، به دنبال درمان پزشکی مناسب برای کودک خود باشید.

استفاده از کمپرس گرم یا سرد

کمپرس گرم به کاهش تجمع ترشحات چسبنده روی پلک‌ها یا پوسته روی مژه‌ها کمک می‌کند. این در حالی است که کمپرس سرد به تسکین خارش و التهاب کمک می‌کند. پزشکان ممکن است استفاده از کمپرس در خانه را برای کاهش علائم بیماری توصیه کنند. کمپرس گرم برای گل مژه، سندرم چشم خشک و بلفاریت بهترین گزینه است. برای چشم صورتی، سیاهی چشم، عفونت، تورم و آلرژی هم بد نیست که کمپرس سرد را امتحان کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که کمپرس هیچ یک از این شرایط را درمان نمی‌کند و تنها روشی تسکین‌دهنده است.

انواع عفونت چشم کودکان

ممکن است کودکان به یکی از‌ انواع عفونت چشمی مبتلا شوند. با آگاهی از هر یک از انواع عفونت چشمی کودکان می‌توانید این بیماری را در زمان درست تشخیص‌ دهید و برای درمان‌ آن اقدامات لازم و به موضع را انجام دهید. انواع عفونت چشم در کودکان عبارتند از:

انواع عفونت چشم کودکانتوضیحات
ورم ملتحمهاین بیماری با نام چشم صورتی هم شناخته می‌شود، اغلب به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی دچار مشکل می‌شود. در‌ نتیجه ابتلا به این نوع عفونت چشمی، متوجه ملتهب شدن رگ‌های خونی کوچک ملتحمه و در نتیجه بروز قرمزی در قسمت سفیدی یک یا هر دو چشم خواهید شد. ورم ملتحمه به مدت دو تا چهار هفته پس از شروع علائم بسیار مسری است. اگر ویروسی باشد، ورم ملتحمه معمولاً در عرض یک هفته خودبه‌خود برطرف می‌شود. استفاده از کمپرس گرم یا سرد چند بار در روز، تمیز کردن پلک‌ها با یک پارچه مرطوب و استفاده از اشک مصنوعی به تسکین علائم کمک می‌کند. اگر ملتحمه باکتریایی باشد، قطره چشمی آنتی بیوتیک، پماد یا قرص هم تجویز می‌شود.
ورم ملتحمه بهاریورم ملتحمه بهاری عفونتی است که منجر به ناراحتی، قرمزی، تورم و سوزش در بافت‌های پوشاننده چشم می‌شود. در اثر یک واکنش آلرژیک ایجاد می‌شود. ورم ملتحمه بهاری معمولاً در کودکان با سابقه خانوادگی آلرژی به ویژه آسم، اگزما و رینیت آلرژیک رخ می‌دهد. در ماه‌های بهار و تابستان شیوع بیشتری دارد. این عارضه را می‌توان در خانه با استفاده از کمپرس سرد چند بار در روز روی چشم کودک، تمیز کردن پلک‌ها با پارچه مرطوب و اشک مصنوعی درمان کرد. آنتی هیستامین‌های بدون نسخه هم ممکن است برای درمان عفونت چشم کودکان مفید باشند.
کراتیت HSV (هرپس سیمپلکس)این عفونت شایع قرنیه توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود. اکثر بزرگسالانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند اولین عفونت خود را در دوران کودکی یا اوایل نوجوانی داشتند. کراتیت HSV معمولاً بدون آسیب رساندن به چشم بهبود می‌یابد، اما عفونت‌های جدی‌تر می‌توانند تمام قسمت‌های چشم را تحت تاثیر قرار دهند و در صورت عدم درمان سریع باعث از دست دادن بینایی دائمی شوند. علائم شامل تاول روی پلک یا نزدیکی آن، درد چشم، قرمزی چشم، تاری دید، ترشحات آبکی و حساسیت به نور است. کراتیت HSV اغلب تنها یک چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انواع عفونت چشم در کودکان و نوزادان

عوارض عفونت چشم در کودکان

کراتیت HSV معمولاً بدون آسیب رساندن به چشم بهبود می‌یابد، اما عفونت‌های جدی‌تر می‌توانند تمام قسمت‌های چشم را تحت تاثیر قرار دهند و در صورت عدم درمان سریع باعث از دست دادن بینایی به صورت دائمی شوند. سایر عوارض شامل تاول روی پلک یا نزدیکی آن، درد چشم، قرمزی چشم، تاری دید، ترشحات آبکی و حساسیت به نور است.

راه های پیشگیری از عفونت چشم کودکان

ورم ملتحمه عفونی بسیار مسری است، بنابراین لازم است که به منظور پیشگیری از ابتلا به آن، به کودکان بیاموزید دست‌های خود را به خوبی و اغلب با آب گرم و صابون بشویند. همچنین نباید قطره چشم، دستمال کاغذی، لوازم آرایش چشم، دستمال شست‌وشو، حوله یا روبالشی مشترک داشته باشند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

عفونت چشم در کودکان می‌تواند باعث نگرانی والدین شود، چرا که ممکن است به راحتی بر بینایی کودک تأثیر بگذارد. عفونت های چشمی به سرسختی معروف هستند، به همین دلیل است که تشخیص زودهنگام علائم و نشانه‌های عفونت چشم برای درمان سریع و جلوگیری از عوارض بعدی بسیار مهم است. از چشم صورتی، گل‌زدگی، کراتیت، بلفاریت و شالازیا گرفته تا سایر عفونت‌های دیگر، علائم و نشانه‌هایی چون قرمزی، خارش، تورم، ترشح یا ریزش اشک و حساسیت به نور شایع هستند.

مهم است که در زمان درست برای کودک خود یک نوبت معاینه چشم رزرو کنید تا با یک پزشک درباره مشکل فعلی صحبت کنید. برای ویزیت به یک متخصص چشم پزشکی یا دکتر کودکان مراجعه کنید. اگر نیاز به دریافت نوبت فوری دارید به سایت دکترتو سر بزنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین چشم پزشک کودکان و همچنین متخصص اطفال آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بهترین درمان برای عفونت چشم شامل قطره یا پماد آنتی بیوتیک است. همچنین تمیز کردن دور چشم با آب گرم و گاز و استفاده از کمپرس یخ روی چشم روش‌های اثربخش دیگر برای درمان این بیماری هستند.

عفونت‌های چشم نوزادان ممکن است در اثر قرار گرفتن نوزاد در معرض باکتری‌ها در طول عبور از کانال زایمان ایجاد شود. به همین دلیل است که برای همه نوزادان در اتاق زایمان از پماد چشمی آنتی بیوتیک یا قطره چشمی استفاده می‌شود.

درمان ورم عفونت باکتریایی می‌تواند تا 10 روز طول بکشد. اما در صورت مصرف قطره آنتی‌بیوتیک این زمان کوتاه‌تر هم خواهد بود. درمان ورم ملتحمه ویروسی هم ممکن است تا 14 روز ادامه یابد. چشم صورتی هم اگر بعد از 2 تا 3 روز درمان نشد لازم است بیمار مجددا توسط پزشک ویزیت شود.

از جمله پرمصرف‌ترین قطره‌های چشمی آنتی بیوتیکی برای درمان عفونت چشم کودکان می‌توان به پلی تریم (پلی اسپورین و تری متوپریم)، ​​ویگاموکس (موکسی فلوکساسین) و ژنوپتیک (جنتامایسین) اشاره کرد.

استفاده از کمپرس سرد یا گرم روی چشم ممکن است کودک شما را تسکین دهد. لبه‌های چشم عفونی را با آب گرم و گاز یا گلوله‌های پنبه‌ای به دقت تمیز کنید. این کار همچنین می‌تواند پوسته‌های ترشحات خشک شده را که باعث می‌شود پلک‌ها به خصوص در صبح به هم بچسبند، از بین ببرد.

عفونت چشم کودکان معمولاً طی 7 تا 14 روز بدون درمان و بدون عواقب طولانی‌مدت درمان می‌شود. با این حال، در برخی موارد، ورم ملتحمه ویروسی ممکن است 2 تا 3 هفته یا حتی مدت بیشتری هم طول بکشد تا بهبود یابد.

در اکثر موارد قطره چشم افلوکساسین برای درمان عفونت های باکتریایی چشم کودکان استفاده می‌شود. اما داروهای دیگری از جمله انواع مختلفی از قطره و پماد چشمی هم برای این بیماری وجود دارد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن