کربوکسی تراپی چیست؟ بهترین روش برای ترمیم پوست نواحی مختلف

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کربوکسی تراپی روشی برای جوانسازی بدن و صورت است. تزریق دی‌اکسید کربن باعث از بین رفتن سلولیت، ترک پوستی و چین و چروک می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

کربوکسی تراپی چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

شما هم به دنبال بهترین روش برای جوانسازی پوست هستید؟! این روزها اسم تکنیک های مختلفی برای زیبایی پوست به گوش می خورد. یکی از روش‌های تاثیرگذار در بهبود و ترمیم پوست روش کربوکسی تراپی است. از این روش برای کاهش سلولیت و رفع تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. کربوکسی تراپی با افزایش جریان خون زیر پوست به درمان آن ناحیه کمک می‌کند. امروزه متخصصان زیبایی این روش را برای قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌برند.

اگر قصد کربوکسی تراپی و ترمیم پوست خود را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. متخصص در مورد مناسب بودن این روش و نحوه درمان شما را راهنمایی می‌کند.

در ادامه مطلب شما با کربوکسی تراپی، مزایا، عوارض و خطرات و قیمت این عمل زیبایی آشنا می شوید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کربوکسی تراپی چیست؟

درمان با دی‌اکسید کربن بیشتر با نام کربوکسی تراپی شناخته می‌شود. این روش در درمان سلولیت، تیرگی زیر چشم، ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کاربرد دارد. در کربوکسی با افزایش جریان خون در پلک، حلقه تیره دور چشم بهبود پیدا می‌کند. برخی پزشکان از این روش حتی برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده می‌کنند.

معمولا برای کاهش چربی و سلولیت درمان با دی‌اکسید کربن به روش‌های تهاجمی‌تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می‌‌شود. در این روش دی‌اکسید کربنِ پزشکی به پوست تزریق می‌شود. استفاده از آن در رفع چربی های موضعی، نتایج خوبی داشته است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

نحوه کار دستگاه کربوکسی تراپی

از درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. نحوه کار بر اساس قسمتی که تحت درمان قرار می‌گیرد، متفاوت است. اما به طور کلی مکانیسم این روش یکسان است. در کربوکسی تراپی مخزن گاز دی‌اکسید کربن با لوله پلاستیکی به تنظیم‌کننده جریان متصل می‌شود. پزشک میزان جریان گاز را با دقت تنظیم می‌کند.

گاز از طریق تنظیم‌کننده جریان وارد لوله استریل می‌شود. در انتهای این لوله فیلتر قرار گرفته است. فیلتر باعث می‌شود هرگونه ناخالصی قبل از رسیدن به بدن جدا شود. در نهایت گاز با عبور از فیلتر به یک سوزن بسیار ریز می‌رسد. دکتر پوست از طریق این سوزن گاز را زیر پوست تزریق می‌کند.

این روش کاملا بدون درد است. هرچند برخی از پزشکان قبل از تزریق از کرم بی‌حس‌کننده روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌کنند. برخی افراد بعد از انجام کربوکسی تراپی تا مدت کوتاهی احساس عجیبی دارند.

درمان با دی‌اکسید کربن یک روش سرپایی است و انجام آن حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

روش کار کربوکسی تراپی

یکی از علت‌های اصلی تیرگی زیر چشم، ایجاد سلولیت و ترک پوستی گردش خون ضعیف است. سلول‌های بدن دی‌اکسید کربن را آزاد می‌کنند. با هر تنفس، گلبول‌های قرمز اکسیژن مورد نیاز را دریافت می‌کنند. این اکسیژن را به بافت‌ها رسانده و دی‌اکسید کربن را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت دی‌اکسید کربن توسط ریه‌ها خارج می‌شود.

متخصص با تزریق دی‌اکسید کربن گردش خون را در آن ناحیه خاص افزایش می‌دهد. با تجمع دی‌اکسید کربن گلبول‌های قرمز به آن ناحیه منتقل شده و باعث افزایش جریان خون می‌شوند. این فرآیند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌دهد. تزریق در ناحیه زیر چشم باعث می‌شود، رنگدانه‌های این ناحیه روشن شده و ظاهر سالمی پیدا کنند.

انواع کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی مزایای زیادی داشته و برای نواحی مختلف بدن و صورت کاربرد دارد. دکتر پوست و مو با توجه به ناحیه مورد نظر و شرایط بیمار می‌تواند از درمان با دی‌اکسید کربن استفاده کند. کربوکسی تراپی در موارد زیر کاربرد داشته و نتایج مطلوبی را ایجاد می‌کند.

اینفوگرافی انواع روش های کربوکسی تراپی
اینفوگرافی انواع روش های کربوکسی تراپی

۱: کربوکسی تراپی صورت

درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف صورت کاربرد دارد. به عنوان مثال با تزریق دی‌اکسید کربن به نواحی اطراف چشم می‌توان تولید کلاژن را تحریک کرده و خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های ریز را از بین برد. همچنین حلقه تیره دور چشم بهبود پیدا کرده و رنگدانه‌های آن تغییر رنگ می‌دهند.

از درمان با دی‌اکسید کربن برای رفع خطوط پیشانی و خطوط اطراف دهان نیز استفاده می‌شود. این عمل با تحریک کلاژن پوست انجام شده و خطوط تا حدودی از بین می‌روند. افرادی که گونه‌های افتاده داشته و در این ناحیه چربی اضافی دارند، می‌توانند با کربوکسی تراپی گونه و از بین بردن سلول‌های چربی این مشکل را برطرف کنند.

۲: کربوکسی تراپی زیر چشم

حلقه تیره دور چشم معمولا به دلیل گردش خون ضعیف در این ناحیه ایجاد می‌شود. این شرایط باعث جمع شدن عروق می‌شود. تزریق گاز در پلک پایین این تجمع را کمتر می‌کند. در واقع تزریق دی‌اکسید کربن مقدار ارسال اکسیژن به این ناحیه را بیشتر کرده و افزایش اکسیژن باعث افزایش خونرسانی می‌شود. در این حالت رنگ مایل به آبی زیر چشم مایل به قرمز می‌شود.

کربوکسی تراپی باعث از بین رفتن تیرگی اطراف چشم
کربوکسی تراپی باعث از بین رفتن تیرگی اطراف چشم شده و گردش خون را افزایش می‌دهد.

۳: کربوکسی تراپی واژن

یکی از سوالات پرتکرار در روش‌های زیبایی این است که کربوکسی تراپی بیکینی چیست؟ این روش بدون درد بوده و مشکلات واژن مربوط به افزایش سن، یائسگی، بارداری، استرس و شیمی درمانی را برطرف می‌کند. تزریق دی‌اکسید کربن در رفع مشکلاتی مانند درد هنگام مقاربت، تنگی واژن و بی‌اختیاری ادرار موثر است. این روش برای افزایش ارگاسم نیز کاربرد دارد. در این ناحیه ۶ تا ۸ تزریق انجام می‌شود. با این عمل رشد مویرگ‌های جدید تحریک شده و جریان خون افزایش پیدا می‌کند. بیمار باید برای واژیلیفت واجد شرایط باشد. واژِیلیفت، تمایل به تنگ و جوان شدن واژن است. برای کربوکسی تراپی واژن، به جز دکتر پوست؛ بهتر است با دکتر زنان نیز مشورت کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۴: کربوکسی تراپی مو

ریزش مو یا آلوپسی به دلیل ضعیف شدن گردش خون در این ناحیه ایجاد می‌شود. کربوکسی تراپی گردش خون را بهبود داده و باعث کاهش ریزش مو می‌شود. البته با این روش می‌توان ریزش را تا حدودی کمتر کرد. نباید انتظار رفع کامل مشکلات مربوط به مو را داشت. برای تداوم در رفع ریزش مو هر چند ماه یک بار باید تزریق دی‌اکسید کربن تکرار شود.

۵: کربوکسی تراپی ابرو

از کربوکسی تراپی برای رفع خطوط و چین و چروک اطراف ابرو و پیشانی استفاده می‌شود. با تزریق در این نواحی و صاف شدن پوست ابروها لیفت شده و کمی به سمت بالا می‌روند. البته درمان با دی‌اکسید کربن جایگزین روش‌های لیفت ابرو مانند لیفت با نخ یا جراحی لیفت نمی‌شود. اما می‌تواند تا حدودی مشکلات افتادگی ابرو و پیشانی را برطرف کند.

برای جوانسازی پوستت کربوکسی تراپی موثره؟

با دکتر مشورت کن!

۶: کربوکسی تراپی استرچ مارک (ترک پوستی)

یکی از مشکلات پوستی ایجاد ترک پوستی یا به اصطلاح استرچ مارک است. علت این ترک‌های پوستی پارگی کلاژن پوست است. درمان با دی‌اکسید کربن باعث ایجاد کلاژن جدید می‌شود. این کلاژن به ضخامت پوست کمک کرده و ترک‌های پوستی را از بین می‌برد.

۷: کربوکسی تراپی سلولیت

گاز دی‌اکسید کربن با تزریق به سلول‌های چربی باعث ترکیدن و دفع این سلول‌ها در بدن می‌شود. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود، که چربی زیرجلدی به لایه‌های سطحی پوست برسد. روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت کاملا بی‌خطر است. در درمان سلولیت دی‌اکسید کربن برای بهبود تخلیه و گردش خون لنفاوی استفاده می‌شود.

۸: کربوکسی تراپی برای لاغری

از کربوکسی تراپی برای لاغری نیز می‌توان استفاده کرد. در افرادی که چربی‌های سخت دارند، این روش بسیار مناسب است. درمان با دی‌اکسید کربن باعث از بین رفتن سلول‌های چربی و یا کوچک شدن این سلول‌ها می‌شود. البته توجه به این نکته ضروری است، که این روش زمانی برای کاهش وزن تاثیرگذار است، که همراه با رژِیم غذایی و ورزش باشد. در این صورت بهترین نتیجه را می‌توان دریافت کرد.

اگر می خواهید از کربوکسی تراپی برای لاغری استفاده کنید، حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.


۹: کربوکسی تراپی شکم

در ناحیه شکم به خصوص بعد از بارداری مشکلاتی ایجاد می‌شود. ترک و سلولیت پوستی از شایع‌ترین مشکلات خانم‌ها در ناحیه شکم است. با روش کربوکسی تراپی شکم می‌توان طی چند جلسه این سلولیت‌ها و ترک‌های پوستی را برطرف کرد. وارد شدن سوزن به این ناحیه تقریبا بدون درد است.

با استفاده از تزریق دی‌اکسید کربن در قسمت شکم می‌توان چربی‌های این ناحیه را نیز تا حدودی از بین برد. با تزریق در چربی‌ها این سلول‌ها از بین رفته و یا کوچک می‌شوند.

کربوکسی تراپی شکم
تزریق دی‌اکسید کربن، ترک پوستی ناحیه شکم را از بین برده و چربی این ناحیه را کم می‌کند.

قبل و بعد از درمان با دی اکسید کربن چه باید کرد؟

کربوکسی تراپی یا درمان با دی اکسید کربن، یکی از روشهای نسبتا تازه در بین متدهای زیبایی است. در نتیجه بعید نیست که شما ندانید که قبل از انجام آن و بعد از آن چه باید کرد. در ادامه به این بخش می پردازیم:

نکات مهم قبل از کربوکسی تراپی

قبل از کربوکسی تراپی نیازی به مراقبت‌ها و رعایت موارد خاصی نیست. اما حتما قبل از درمان با متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. پس از بررسی ناحیه مورد نظر و پیشنهاد کربوکسی تراپی تعداد جلسات مورد نیاز را از پزشک بپرسید.

به طور معمول درمان با دی‌اکسید کربن روی صورت ۴ تا ۶ جلسه انجام شده و هر ۲ تا ۴ هفته باید این عمل تکرار شود. همچنین در مورد تمدید آن از متخصص سوال کنید. معمولا هر ۶ تا ۸ ماه باید درمان با دی‌اکسید کربن تمدید شود.


مراقبت‌های بعد از کربوکسی تراپی

افرادی که از کربوکسی تراپی برای کاهش چربی و درمان سلولیت استفاده می‌کنند، نباید تا ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور شوند. این مورد هم شامل شنا بوده و هم استفاده از وان حمام. پس از انجام این روش احساس خارش طبیعی بوده و حدود ۵ دقیقه بعد برطرف می‌شود.

مناطق تحت درمان تا ۲۴ ساعت گرم و ملتهب هستند. زیرا در آن ناحیه دی‌اکسید کربن فعالیت خود را آغاز کرده و گردش خون افزایش پیدا کرده است. با این وجود شما می‌توانید پس از کربوکسی تراپی کارهای روزمره خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید. پس از تزریق از کرم و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید. حتما پیش از مصرف نظر پزشک خود را جویا شوید.

به طور معمول درمان با دی‌اکسید کربن روی صورت ۴ تا ۶ جلسه انجام شده و هر ۲ تا ۴ هفته باید این عمل تکرار شود.

می‌خوای جراحی صورت انجام بدی؟ مشاوره بگیر!

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

درمان با دی‌اکسید کربن به نسبت بسیاری از روش‌های زیبایی مزایای زیادی دارد. این روش تقریبا جدید بوده و بسیاری از متخصصان زیبایی از آن برای درمان مشکلات پوستی در نواحی مختلف استفاده می‌کنند. برخی از مزایای کربوکسی تراپی عبارتند از:

  • روشی با حداقل تهاجم است.
  • در نواحی مختلف بدن و صورت مثل بازوها، باسن، واژن، پلک‌ها، پاها، گردن و اطراف چشم استفاده می‌شود.
  • سلولیت و بافت‌های چربی را کاهش می‌دهد.
  • جای زخم و ترک پوستی را تا حدودی برطرف می‌کند.
  • در رفع پسوریازیس موثر است.
  • دوره نقاهت نداشته و ۲۴ ساعت بعد تزریق می‌توان ورزش و شنا کرد.
کربوکسی تراپی برای چه مواردی مناسب است؟مزایای کربوکسی تراپی چیست؟خطرات و عوارض کربوکسی تراپی چیست؟
حلقه تیره دور چشم
در رفع پسوریازیس موثر است.کبودی
اسکارهای حاصل از آکنهجای زخم و ترک پوستی را تا حدودی برطرف می‌کند.خارش
گونه‌افتاده سلولیت و بافت‌های چربی را کاهش می‌دهد.تورم
چین و چروک اطراف لبروشی با حداقل تهاجم است.کمی درد در ناحیه تزریق
سفت شدن پیشانی و لیفت ابرودر نواحی مختلف بدن و صورت مثل بازوها، باسن، واژن، پلک‌ها، پاها، گردن و اطراف چشم استفاده می‌شود.ایجاد زخم
عوارض خطرات و کاندید‌های مناسب کربوکسی تراپی
رفع پف زیر چشم
کربوکسی تراپی مزایای زیادی داشته و برای رفع پف زیر چشم هم کاربرد دارد.

خطرات و عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

درمان با دی‌اکسید کربن یک روش تقریبا بی‌خطر است و عوارض جانبی خاصی ندارد. ممکن است شخص در محل تزریق به ویژه محل‌هایی مانند بازو یا پاها دچار کمی کبودی شود. این کبودی معمولا ظرف یک هفته از بین می‌رود. کبودی زمانی ایجاد می‌شود که سوزن به رگ برخورد کند. احتمال این عارضه بسیار کم است.

زمانی که از کربوکسی تراپی برای درمان ترک پوستی و اسکار استفاده می‌شود، تزریق تقریبا بدون درد است. زیرا بافت اسکار هیچ عصبی ندارد.

ممکن است، در زمان درمان ترک پوستی کمی احساس خارش ایجاد شود. این حس پس از ۵ دقیقه از بین می‌رود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند، ممکن است، در حین تزریق فشاری در این ناحیه حس کنند. این فشار شبیه به احساس زمان آزمایش خون است. فشار به دلیل انبساط گاز صورت می‌گیرد.

معمولا افراد نگران عوارض کربوکسی تراپی زیر چشم هستند. زیرا این ناحیه حساس بوده و نیاز به تجربه بالای دکتر پوست دارد. عوارض شایع در تزریق دی‌اکسید کربن زیر چشم قرمزی، تورم، کبودی و کمی درد در ناحیه تزریق است. خطر ایجاد زخم بسیار نادر است و عارضه جانبی طولانی مدتی ندارد.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف بدن و درمان مشکلات زیادی موثر است. به طور کلی کربوکسی تراپی در درمان مشکلات زیر کاربرد داشته و متخصص زیبایی آن را پیشنهاد می‌دهد.

  • حلقه تیره دور چشم را با افزایش اکسیژن‌رسانی بهبود می‌دهد.
  • پف زیر چشم با سفت شدن پوست و کاهش چربی بهبود پیدا می‌کند.
  • خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک اطراف چشم را با تحریک کلاژن کاهش می‌دهد.
  • با تزریق به ناحیه پیشانی و ابرو باعث سفت شدن این ناحیه و لیفت ابرو می‌شود.
  • چین و چروک اطراف لب با تحریک کلاژن بهبود پیدا می‌کند.
  • گونه‌افتاده با تزریق دی‌اکسید کربن و کاهش چربی سفت می‌شود.
  • اسکارهای حاصل از آکنه را بهبود می‌بخشد.
  • در درمان سلولیت‌های پوستی و ترک پوستی موثر است.

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است؟

هزینه کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد. متخصص پوست و مو پس از بررسی ناحیه مورد نظر بر اساس سن، انتظارات بیمار و ناحیه قابل درمان قیمت کربوکسی تراپی را مشخص می‌کند. علاوه‌بر این باید از تعداد جلسات مورد نیاز مطلع شوید. برخی افراد ممکن است، با ۴ جلسه درمان به نتیجه رضایت بخشی برسند و برخی به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

از آن‌جایی که قیمت دستگاه کربوکسی تراپی به نسبت دیگر دستگاه‌های مربوط به زیبایی پایین‌تر است، این روش مقرون بصرفه بوده و هزینه سنگینی ندارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید، که امکان استفاده از بیمه درمانی برای این روش وجود ندارد. زیرا این روش یک عمل زیبایی است (یعنی درمانی نیست).

هزینه این درمان از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲ میلیون تومان می‌رسد. این قیمت برای سال ۱۴۰۲ است.

جوانسازی پوست صورت
تزریق دی‌اکسید کربن به رفع خطوط پنجه کلاغی و جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند.

کربوکسی تراپی از چه سنی مناسب است؟

کلیه عمل‌های زیبایی باید در سنین بالای ۱۸ سال انجام شود. با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کم شده و جاذبه زمین روی افتادگی پوست تاثیر می‌گذارد. همچنین آسیب‌های حاصل از نور خورشید بیشتر نمایان می‌شود. بعد از سی سالگی خطوط پنجه کلاغی و پف زیر چشم ایجاد شده و باید آن‌ها را درمان کرد.

با انجام روش‌های غیرتهاجمی مانند درمان با دی‌اکسید کربن در سنین بالای ۳۰ سال می‌توان روند پیری را تغییر داد. افرادی که دچار تیرگی زیر چشم هستند، می‌توانند با نظر پزشک زیبایی در سنین بالای ۱۸ سال این عمل را انجام دهند.


آیا می‌توان کربوکسی تراپی را همزمان با سایر روش‌های زیبایی انجام داد؟

هر یک از روش‌های زیبایی به تنهایی نتیجه رضایت بخشی ایجاد می‌کنند. اما گاهی پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی روش‌های ترکیبی را برای نتیجه بهتر پیشنهاد می‌دهد. با افزایش سن نواقص و چین و چروک صورت بیشتر شده و پزشک می‌تواند روش کربوکسی تراپی را همزمان با روش‌هایی مانند مزوتراپی، میکرودرم آبریژن یا آر اف فرکشنال انجام می‌دهد.

به ترکیب تمامی این روش‌ها با هم جوانسازی پوست ۳ بعدی می‌گویند. این ترکیب یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‌های زیبایی است، که نتایج آن در عرض ۲ تا ۶ ماه ایجاد می‌شود.


کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

هر دو روش در جوانسازی و ترمیم پوست کاربرد دارند. در بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A استفاده می‌شود. ممکن است، برخی افراد به این ماده حساسیت داشته و واکنش نشان دهند. اما در روش کربوکسی تراپی تنها دی‌اکسید کربن تزریق می‌شود. دی‌اکسید کربن به صورت طبیعی در بدن وجود داشته و تزریق آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

از بوتاکس بیشتر برای رفع چین و چروک و افتادگی‌ها استفاده می‌شود. اما کاربردهای درمان با دی‌اکسید کربن بسیار متنوع است و در درمان مشکلات زیادی متخصص این روش را پیشنهاد می‌دهد.


کربوکسی تراپی چقدر دوام دارد؟

روش‌های زیبایی غیر تهاجمی ماندگاری کوتاهی داشته و لازم است، هر چند وقت یک بار تمدید شوند. کربوکسی تراپی معمولا هر ۶ ماه تا ۸ ماه باید تمدید شود، تا نتایج آن ماندگار باشد.


چند جلسه درمان برای کربوکسی تراپی لازم است؟

معمولا برای درمان با دی‌اکسید کربن ۴ تا ۶ جلسه درمان کافی است. در برخی افراد با توجه به ناحیه تزریق ممکن است، به ۱۰ جلسه درمان هم نیاز باشد. پزشک با توجه به ناحیه مورد نظر و انتظارات شما در جلسه مشاوره تعداد جلسات را مشخص می‌کند.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای کربوکسی تراپی پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی باید به تجربه پزشک و رضایت مراجعه‌کنندگان قبلی توجه کرد. تجربه پزشک در روش‌های مختلف زیبایی بسیار مهم است. در صورتی که پزشک در روش‌های مختلف مهارت داشته باشد، با توجه به انتظارات و شرایط شما بهترین روش زیبایی را پیشنهاد می‌دهد.

برای اطلاع از میزان رضایت مراجعه‌کنندگان قبلی می‌توانید صفحات مجازی دکتر زیبایی یا کلینیک را بررسی کنید. نظرات مراجعه‌کنندگان در انتخاب بهترین متخصص به شما کمک می‌کند. همچنین در جلسه مشاوره از پزشک خود بخواهید نمونه کارهای قبلی و عکس قبل و بعد بیماران خود را نشان دهد.

برای انتخاب بهترین دکتر پوست می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره با پزشکان در زمینه‌های مختلف وجود دارد. حتما با چند متخصص زیبایی باتجربه مشاوره داشته و سوالات و انتظارات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. پزشکان برای انتخاب بهترین روش شما را راهنمایی خواهند کرد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

One Reply to “کربوکسی تراپی چیست؟ بهترین روش برای ترمیم پوست نواحی مختلف”

  1. سمانه گفت:

    سلام
    آیا می‌توان ابروهایی ک تتو قدیمی دارند را کربوکسی تزریق کرد تا رنگ تتویِ قدیمی کم رنگ شود و در همان لحظه میکرو ابرو انجام داد در سالن زیبایی؟