تزریق ژل واژن چگونه است و چه تاثیری دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

جوانسازی واژینال شامل روش‌های جراحی و غیرجراحی سفت کردن پوست اطراف واژن یا تنگ کردن کانال واژن می‌شود. تزریق ژل واژن روش غیرجراحی درمان خشکی واژن، تنگ کردن واژن و جوانسازی و حجم دهی لابیا است که باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی می‌شود. درواقع، تزریق ژل واژینال، پیشرفت قابل توجه و مهمی در زمینه درمان و زیباسازی ناحیه تناسلی به‌شمار می‌آید که گزینه مناسبی برای زنانی است که به‌دنبال بهبود سلامت ناحیه تناسلی و ارتقای رابطه جنسی‌شان هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
بهترین نوع ژل برای تزریق به واژن

تزریق ژل واژن یکی از راه‌های جوانسازی واژن است که در ناحیه لابیا ماژور استفاده می‌شود. زایمان، بالا رفتن سن و ژنتیک از جمله عواملی هستند که باعث از دست رفتن خاصیت الاستیسیته واژن و بافت اطراف آن و شل‌شدن واژن می‌شود. درنتیجه، مشکلاتی مانند بی‌اختیاری ادرار، خشکی واژن، شل‌شدن پوست ناحیه تناسلی و عدم تمایل جنسی می‌شود. این مشکلات با تزریق ژل واژینال برطرف شده و ظاهر و عملکرد واژن را احیا می‌کنند. در ادامه این مطلب از دکترتو با تزریق ژل واژن، کاربرد، مزایا و عوارض تزریق ژل واژن بیشتر آشنا می‌شوید. اگر قصد انجام روش‌های زیبایی تناسلی را دارید بهتر است قبل از انجام با یک متخصص زنان مجرب در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو علاوه بر دریافت نوبت حضوری بصورت آنلاین یا تلفنی با بهترین پزشکان مشورت کنید.

تزریق ژل واژن چیست؟

ناحیه تناسلی یکی از نواحی حساس بدن است که تحت تاثیر عوامل محرکی مانند افزایش سن، زایمان، تغییرات هورمونی، بیماری یا ژنتیک دچار مشکلاتی مانند خشکی واژن، شل‌شدن و افتادگی واژن و چین و چروک می‌شود. تزریق ژل واژن یکی از روش‌های درمان خشکی واژن، جوانسازی واژن و لابیاها و تنگ کردن واژن است که با تزریق ژل یا فیلر به دهانه واژن و لابیاها باعث بهبود وضعیت ناحیه تناسلی در خانم‌ها می‌شود و جزء عمل های زیبایی واژن پرطرفدار محسوب می‌شود.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

کاربرد تزریق ژل واژن

ژل‌ واژینال با تقلید عملکرد مایعات طبیعی بدن، رطوبت از دست رفته ناحیه واژن را بازگردانده و کیفیت بافت واژینال را بهبود می‌دهند. به‌ این ترتیب، تزریق ژل علاوه بر حفظ کارکرد طبیعی اندام تناسلی، با افزایش میل جنسی، نقش مهمی هم در بهبود تجربه جنسی خانم‌ها ایفا می‌کند. از کاربردهای تزریق ژل واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان خشکی واژن: تغییرات هورمونی در دوران یائسگی، پس از زایمان، درمان با برخی داروها یا عوامل دیگری باعث خشکی واژن می‌شوند. تزریق ژل واژن باعث بهبودی موقت و رفع علائم خشکی، خارش و سوزش واژن خواهد شد.
  • آتروفی واژن: در برخی زنان، به علت کاهش هورمون‌های جنسی مانند استروژن، بافت‌های واژن سست و ضعیف می‌شوند که به آن آتروفی واژن می‌گویند. تزریق ژل واژن می‌تواند باعث افزایش تراکم و لطافت بافت واژن شده و علائم ناخوشایند مرتبط با آتروفی را کاهش دهد.
  • التهابات واژن: در برخی موارد التهابات واژنی مانند التهاب قارچی یا باکتریایی، تزریق ژل می‌تواند به عنوان درمان موقت استفاده شود. ژل‌هایی که خاصیت ضد قارچ یا ضد باکتریایی دارند، التهاب را کاهش می‌دهند.
  • تنگ کردن واژن: خانم‌هایی که در اثر زایمان یا افزایش سن دچار شل شدن یا افتادگی واژن هستند، می‌توانند با تزریق ژل به عنوان تنگ کننده واژن، این ناحیه را تنگ کنند.
  • جوانسازی لابیاها: ژل‌های واژینال حاوی هیالورونیک اسید هستند که با تحریک کلاژن‌سازی باعث جوانسازی لابیاها به‌خصوص لابیا ماژور می‌شوند.

تزریق ژل به لابیا

یکی از روش‌های جوانسازی لابیاها، تزریق ژل به لابیا است. خانم‌ها در طول زندگی به‌دلیل تغییرات هورمونی، افزایش سن، بارداری و زایمان، یائسگی یا ژنتیک دچار مشکلاتی در ناحیه تناسلی خود می‌شوند از کم حجم شدن لابیاها گرفته تا عدم تقارن لابیاها، تیرگی و سیاهی ناحیه تناسلی، خشکی پوست یا افتادگی لابیاها که باعث ایجاد درد و ناراحتی حین پوشیدن لباس‌های تنگ می‌شود.

تزریق ژل به لابیا، بخصوص لابیا ماژور می‌تواند حجم از دست رفته لابیا را برگرداند و به واسطه تحریک ناشی از هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن تیرگی و سیاهی واژن و لابیاها شود. تزریق ژل واژن با برجسته کردن لابیا ماژور، افتادگی در این ناحیه را برطرف کرده و باعث جوانسازی ظاهر ناحیه واژینال می‌شود.

نگران شل شدن لابیا هستی؟

برای جوانسازی الان از دکتر نوبت بگیر.

تزریق ژل واژن برای چه کسانی خوب است؟

کاهش هورمون‌های جنسی مانند استروژن در بدن خانم‌ها می‌تواند تراکم و لطافت بافت واژینال را کاهش دهد. خانم‌هایی که با این عارضه آتروفی واژن، خشکی، تنگی و درد واژینال مواجهند، می‌توانند از مزایای تزریق ژل واژن بهره‌مند شوند. زنانی که از خشکی واژن در دوران یائسگی، پس از زایمان، درمان با برخی داروها، تنش عصبی و سایر عوامل رنج می‌برند هم گزینه خوبی برای تزریق ژل واژن هستند. در برخی موارد التهابات واژنی مانند التهاب قارچی یا باکتریایی، تزریق ژل به عنوان درمان موقت توصیه می‌شود تا التهاب و علائم مرتبط با آن را کاهش دهد.

بسیاری از خانم‌ها در پی تزریق دنبال این هستند که مشکلات شایع زنانه زیر را درمان کنند:

  • خشکی واژن
  • کاهش حساسیت جنسی
  • بی‌اختیاری ادراری در مواقع استرس
  • ناراحتی و درد حین رابطه جنسی
  • تغییرات ظاهری واژینال

متن انگلیسی:
Women who are experiencing concerns related to vaginal health, comfort, and intimate satisfaction are the ideal candidate for vaginal rejuvenation
ترجمه متن:
زنانی که نگرانی‌های مربوط به سلامت واژینال، راحتی و رضایت از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند، کاندیدای مناسبی برای جوانسازی واژن هستند.

eternaldermatology

چه کسانی نباید تزریق ژل واژن را انجام دهند؟

هرچند این روش غیرجراحی برای جوانسازی لابیا، درمان خشکی واژن و تنگ کردن واژن توصیه می‌شود، اما لزوما روش امنی برای تمام افراد نیست. خانم‌های با شرایط زیر گزینه مناسبی نیستند و نباید تزریق ژل واژن انجام دهند:

  • سابقه حساسیت و واکنش آلرژیک به مواد موجود در ژل
  • داشتن عفونت فعال واژینال همراه با علائمی مانند شدید، خونریزی غیرطبیعی، تورم یا ترشحات غیرعادی
  • وجود زخم تازه در ناحیه تناسلی، چرا که تزریق ممکن است باعث تحریک و التهاب بیشتر زخم شود.
  • زنانی که از مشکلات جدی و مزمن ناحیه تناسلی رنج می‌برند.
مزایای تزریق ژل واژن چیست؟
مزایای تزریق ژل واژن صرفا درمان خشکی واژینال یا ناراحتی و درد ناحیه تناسلی نیست. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، بهبود سلامت جنسی و افزایش میل جنسی است.

مزایای تزریق ژل واژن

مزایای تزریق ژل واژن صرفا درمان خشکی واژینال یا ناراحتی و درد ناحیه تناسلی نیست. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، بهبود سلامت جنسی و افزایش میل جنسی است. تزریق ژل واژن با رفع خشکی و بازگرداندن مایع لوبریکانت طبیعی واژن و تقویت خاصیت الاستیسیته، رضایت جنسی خانم‌ها و شریک زندگیشان را افزایش می‌دهد. زمانی که رابطه جنسی بهتر می‌شود، اعتماد بنفس و عزت نفس افراد هم بالاتر رفته و زنان با راحتی و لذت بیشتری بدون درد و ناراحتی، رابطه برقرار می‌کنند.

این روش جوانسازی، مزایای درمانی هم دارد، بخصوص در زنانی که از آتروفی واژن رنج می‌برند. بعد از یائسگی، زنان با علایمی مانند خارش، سوزش و دفع ادرار دردناک روبه‌رو هستند که تزریق واژینال با تامین آب و رطوبت کافی ناحیه تناسلی و سفت کردن بافت واژن، این علائم را کاهش داده و کیفیت زندگی خانم‌ها را بهبود می‌بخشند. از دیگر مزایای تزریق ژل واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریسک و عوارض کمتر نسبت به روش‌های تهاجمی‌تر
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بهبود خشکی واژن
  • مقابله با التهابات واژنی

روش انجام تزریق ژل واژن

واژن دارای دو بخش لابیای ماژور و مینور است که تزریق ژل به لابیا ماژور بدون نیاز به بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای انجام تزریق، ابتدا ناحیه تناسلی تمیز و ضدعفونی می‌شود. سپس با استفاده از کرم یا پمادهای بی‌حسی یا تزریق وریدی، بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

بعد از تاثیر بی‌حسی، پزشک با سوزن نازکی، ژل را به لابیاها تزریق می‌کند. کل فرایند انجام تزریق ژل واژن حدود ۳۰ دقیقه است که در برخی افراد ممکن است طولانی‌تر شود. این روش سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد، فرد می‌تواند بعد از استراحت کوتاهی به روال عادی زندگی برگردد.

بهترین نوع ژل برای تزریق به واژن

انتخاب بهترین نوع ژل برای تزریق به واژن بسته به شرایط بیمار، علت تزریق، دسترسی و تشخیص پزشک بستگی دارد. درحال حاضر، ژل هیالورونیک اسید، بهترین نوع ژل برای تزریق به واژن و لابیا است که محبوبیت بالایی دارد.

تعداد جلسات تزریق ژل واژن

تزریق ژل واژینال معمولا در یک جلسه انجام می‌شود و معمولا دو تا سه هفته بعد برای ترمیم و بررسی تاثیر تزریق اولیه، یک جلسه ترمیمی نیاز است.

ماندگاری تزریق ژل واژن

ماندگاری تزریق ژل واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • نوع ژل
  • ترکیبات موجود در ژل
  • فعالیت‌های فیزیکی مثل رابطه جنسی، ورزش یا شستشو
  • واکنش بدن فرد دریافت‌کننده
  • کیفیت پوست فرد

میانگین ماندگاری ژل‌های واژینال بین ۶ تا ۱۲ ماه حداقل و ۵ سال حداکثر است.

عکس قبل و بعد تزریق ژل به واژن نشان دهنده چیست؟
زنانی که از خشکی واژن در دوران یائسگی، پس از زایمان، درمان با برخی داروها، تنش عصبی و سایر عوامل رنج می‌برند گزینه خوبی برای تزریق ژل واژن هستند.

آمادگی قبل از تزریق ژل واژن

قبل از هرگونه تماس با مناطق حساس واژن، دست‌های خود را با آب و صابون به خوبی بشویید. این کار به کاهش احتمال عفونت و التهاب کمک می‌کند. حتما با پزشک درباره نحوه تزریق، نوع ژل، مزایا و عوارض ژل خاص و میزان ژل مورد نیاز صحبت کنید. مطمئن شوید که لوازم استفاده شده برای تزریق مانند سرنگ و محفظه ژل، به درستی تمیز و ضد‌عفونی شده باشند.

توصیه می‌شود که چند روز قبل تزریق، از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید چرا که اثرگذاری ژل را مختل می‌کنند. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وارفارین، یک هفته قبل تزریق ژل واژن ممنوع است، چرا که ریسک خونریزی و کبودی ناحیه تناسلی را تشدید می‌کند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل واژن

برای اینکه نتیجه تزریق ژل واژن ماندگارتر شود و ریسک عوارض به حداقل برسد، باید مراقبت‌های بعد از تزریق ژل واژن را جدی بگیرید:

  • تا چند روز از لمس ناحیه تحت درمان خودداری کنید، چرا که تاثیر و ماندگاری ژل را کاهش می‌دهد.
  • تا چند روز از پوشیدن لباس‌های جذب و تنگ که باعث تحریک و اصطکاک ناحیه تناسلی شده خودداری کنید.
  • تا دو هفته بعد تزریق لابیاها رابطه جنسی ممنوع است.
  • حمام آب گرم، سونا، استخر و جکوزی تا سه روز بعد تزریق ژل ممنوع است و باعث تخلیه ژل از واژن می‌شود.
  • در صورتی که کبودی، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب بعد تزریق خود به خود برطرف نشوند، باید به پزشک مراجعه کنید.

عوارض تزریق ژل واژن

هرچند تزریق ژل واژن، روشی امن و تاثیرگذار است، اما همانند هر روش پزشکی، ممکن است عوارض و خطراتی داشته باشد. البته بیشتر عوارض خفیف و موقتی هستند و طی چند روز برطرف می‌شوند مانند:

  • ورم خفیف
  • قرمزی
  • ناراحتی و درد در ناحیه تزریق

در برخی افراد هم شاهد بروز واکنش‌ها و عوارض نادر هستیم مانند:

  • واکنش‌های آلرژیک به مواد داخل ژل
  • عدم رضایت از نتیجه نهایی
  • از دست رفتن حس ناحیه تناسلی
  • عدم تقارن لابیاها
  • کاهش میل جنسی
  • تب و عفونت

مهم‌ترین کاری که برای جلوگیری از عوارض تزریق ژل واژن می‌توانید انجام دهید، انتخاب پزشک متخصص و مجرب برای تزریق است.

نگران عوارض جوان سازی واژنت هستی؟ همین حالا از متخصص مشورت بگیر.

قیمت تزریق ژل واژن در دکترتو کلینیک

هیچ تعرفه مشخصی برای قیمت تزریق ژل واژن وجود ندارد، چرا که عوامل مختلفی روی هزینه تزریق ژل به واژن تاثیر می‌گذارند از جمله نوع و برند ژل، تخصص پزشک و دستمزدی که مطالبه می‌کند، میزان و دوز مصرفی ژل و کلینیک درمانی. نوع بی‌حسی هم روی قیمت تاثیر می‌گذارد. برای محاسبه قیمت باید تمام این عوامل لحاظ شوند. جهت اطلاع از قیمت تزریق ژل واژن در دکترتو کلینیک به وب‌سایت دکترتو سر بزنید.

تزریق ژل به واژن بهتره یا چربی؟

در جدول زیر، دو روش جوانسازی واژن با تزریق ژل و چربی را کنار هم مشاهده می‌کنید. این که کدام یک از این دو روش، گزینه بهتری است به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد مانند هدف و انتظارات بیمار از تزریق، کیفیت پوست بیمار و واکنش بدن و تشخیص پزشک.

ویژگی‌هاتزریق ژلتزریق چربی
بررسی دقیق توسط پزشکنیاز است  نیاز نیست 
ماندگاریبسته به نوع ژل، نیاز به تکرار تزریق دارد.نیاز به تزریق مکرر نیست.
عوارضالتهاب، تورم، قرمزی، عفونت، درد، کاهش میل جنسیالتهاب، تورم، قرمزی، عفونت، درد، کاهش میل جنسی
کارکرددرمان خشکی واژن، تنگی واژن، جوانسازی لابیاهابهبود وضعیت جنسی در زنان یائسه، سفت کردن بافت واژن، تقویت سیستم عصبی واژینال
مقایسه تزریق ژل و چربی به واژن

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

جوانسازی واژینال شامل روش‌های جراحی و غیرجراحی سفت‌کردن پوست اطراف واژن یا تنگ کردن کانال واژن می‌شود. تزریق ژل واژن روش غیرجراحی درمان خشکی واژن، تنگ کردن واژن و جوانسازی و حجم دهی لابیا است که باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی می‌شود. درواقع تزریق ژل واژن، پیشرفت قابل توجه و مهمی در زمینه درمان و زیباسازی ناحیه تناسلی به‌شمار می‌آید که گزینه مناسبی برای زنانی است که به‌دنبال بهبود سلامت ناحیه تناسلی و ارتقای رابطه جنسی‌شان هستند.

به‌لطف خاصیت آبرسانی و احیاکنندگی هیالورونیک اسید موجود در این ژل‌ها، می‌توان مشکلات مختلف زنان از جمله خشکی واژن، حجم نامناسب لابیا و افتادگی لابیا را برطرف نمود. بهتر است با دکتر متخصص زنان مجربی در این باره صحبت کنید تا ریسک عوارض جانبی ناشی از تزریق به حداقل برسد. شما می‌توانید با پزشک زنان آنلاین دکترتو در این باره مشورت نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر، روش جوانسازی لابیا با تزریق ژل واژن خطرناک نیست و کمترین عوارض را دارد. احتمال خونریزی بعد تزریق، کبودی کلیتوریس ناشی از وارد شدن سوزن، عفونت در اثر ورود میکروب‌ها از طریق زخم به پوست در طول تزریق، و واکنش‌های آلرژیک به مواد موجود در آمپول از جمله عوارض احتمالی تزریق واژینال هستند.

بله، تزریق ژل واژن معمولا تا یک سال ماندگاری دارد و بعد از آن اثر ژل کاملا از بین می‌رود.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن