آیا فیتیش منوفیلیا قابل درمان است یا باید با این اختلال زندگی کرد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فتیش منوفیلیا نوعی کشش جنسی غیرعادی است که در آن فرد با علاقه به خون قاعدگی تحریک می‌شود و به اوج لذت جنسی می‌رسد. افراد مبتلا به منوفیلیا از طریق دیدن، بوییدن، لمس کردن، چشیدن یا حتی فکر کردن به خون قاعدگی تحریک می‌شوند. این علاقه می‌تواند مشکلات روانی و اجتماعی ایجاد کند، زیرا افراد مبتلا ممکن است در روابط خود احساس شرمندگی کنند و از تعاملات اجتماعی کناره‌گیری کنند. تمایل شدید به خون قاعدگی به عنوان یک فتیش می‌تواند نیاز به مداخله درمانی داشته باشد تا اثرات منفی آن کاهش یابد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
علائم فیتیش منوفیلیا چیست؟

یک سری شرایط در رابطه جنسی وجود دارد که به دنبال آن افراد تمایل‌های پیچیده و عجیب و غریبی برای داشتن رابطه جنسی دارند. در واقع اوج لذت بردن یک فرد در رابطه جنسی روی یک فاکتور غیرجنسی متمرکز است و فرد با تمرکز و توجه به آن موضوع از رابطه جنسی خود لذت می‌برد یا به اوج می‌رسد. به این حالت‌ها، فتیش جنسی گفته می‌شود. فتیش‌های جنسی یا پارافیلیاها انواع مختلفی دارند و می‌توانند هم در مردان و هم در زنان وجود داشته باشند. البته به گفته روان‌شناسان آنها در مردان بیشتر از زنان تاثیر می‌گذارند. یکی از حالت‌های این فتیش های جنسی، منوفیلیا نام دارد که به آن علاقه جنسی به خون قاعدگی هم گفته می‌شود. در این مقاله از دکترتو به صورت کامل با این اختلال جنسی و مشکلات مرتبط با آن آشنا می‌شویم. در صورتی که علائم لذت جنسی غیرطبیعی را تجربه می‌کنید بهتر است در این باره با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و آنلاین دکترتو برای ارتباط با بهترین پزشکان کمک بگیرید.

فیتیش منوفیلیا چیست؟

فتیش منوفیلیا در واقع نوع تمایل جنسی غیرعادی و از اختلال های جنسی است که در آن فرد با علاقه جنسی به خون قاعدگی به اوج لذت می‌رسد. در واقع افراد منوفیلی از طریق تمرکز حس بینایی، بویایی، لمسی، چشایی یا حتی فکر به قاعدگی و خون قاعدگی تحریک می‌شوند. این افراد تمایل بسیار شدیدی به تمامی زباله‌های مربوط به خون قاعدگی هم دارند.

یک نکته بسیار مهم در خصوص رابطه داشتن در دوران قاعدگی و تمایل به رابطه به دلیل خون قاعدگی وجود دارد که باید به آن توجه داشت. در واقع داشتن رابطه جنسی حتی در زمانی که فرد پریود است، بلامانع بوده و از نظر علمی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با وجودی که ریسک بروز مشکلاتی همچون عفونت‌های جنسی در این دوره بیشتر است، اما این موضوع کاملا با منوفیلیا متفاوت است.

شواهد نشان می‌دهد که در اکثر موارد، بیشتر منوفیل ها مرد هستند. در واقع مردان بیشتر با فتیش علاقه جنسی به خون قاعدگی مواجه می‌شوند. علاوه بر مردان، این موضوع در بین لزبین‌ها نیز بسیار رایج‌تر است. با این حال برخی از زنان هم با دیدن یا حس کردن خون قاعدگی تحریک می‌شوند.

متن انگلیسی:
Menophilia is the fetish where the sight, smell, feel, taste and thought of menstruation and blood is sexually arousing
ترجمه متن:
منوفیلیا نوعی فتیش جنسی است که در آن افراد از نظر بینایی، بویایی، حسی، چشایی و فکر به قاعدگی و بوی خون پریودی، تحریک جنسی می‌شوند.

mumsnet

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

علائم منوفیلیا

فتیش منوفیلیا در واقع تمایل شدید افراد به خون قاعدگی است و آنها با دیدن یا استشمام یا حتی لمس خون پریودی به اوج لذت می‌رسند. حتی گاهی اوقات این افراد در زباله به دنبال تامپون‌های آغشته به خون قاعدگی می‌گردند. یکی دیگر از اصلی‌ترین علائم این اختلال، مردانی هستند که دوست دارند با زنانی که در دوران قاعدگی به سر می‌برند، رابطه دهانی برقرار کنند.

علت و عوامل خطر منوفیلیا

به صورت کلی منوفیلیا مانند سایر فتیش‌های جنسی منشا روان‌شناسی دارند. در نتیجه این مشکل را می‌توان نوعی اختلال روانی در نظر گرفت. در حال حاضر هیچ دلیل قطعی و مشخصی برای بروز این اختلال تایید نشده و مشخص نیست که چرا برخی از افراد به این مشکل دچار می‌شوند. برخی از متخصصان مغز و اعصاب دلیل بروز تمایل به خون قاعدگی یا فتیش خون قاعدگی را مشابه سایر اختلالات فتیش جنسی، تقاطع عصبی بین دو ناحیه مغز در نظر می‌گیرند.

برخی از روان‌شناسان هم بر این باورند که این عارضه می‌تواند ریشه در تجربیات دوران کودکی فرد داشته باشد. برای مثال بلوغ زودرس یا داشتن تجربیات جنسی نامناسب در دوران کودکی مانند تعارض جنسی یا دیدن روابط جنسی در دوران قبل از بلوغ، همگی می‌توانند دلیل بروز این عارضه در بزرگسالی باشند.

یک نظریه دیگر هم وجود دارد که توضیح می‌دهد چرا داشتن رابطه جنسی با زنانی که در دوران قاعدگی خود به سر می‌برند برای برخی از مردان بسیار لذت‌بخش است. بر اساس این نظریه، بسیاری از زنان در دوران قاعدگی خود میل جنسی بسیار بیشتری دارند. به همین دلیل هم ممکن است این موضوع از نظر جنسی برای برخی از مردان بسیار تحریک‌کننده باشد.

علتتوضیح
تجربیات دوران کودکیبرخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تجربیات دوران کودکی مانند دلبستگی ناایمن می‌تواند در شکل‌گیری این تمایل نقش داشته باشد.
عوامل بیولوژیکیممکن است عوامل بیولوژیکی مانند عدم تعادل هورمونی یا تفاوت‌های در ساختار مغز در این زمینه نقش داشته باشند.
عوامل روانیعوامل روانی مانند کمال‌گرایی، ترس از طرد شدن و نیاز به کنترل نیز می‌توانند در ایجاد منوفیلیا نقش داشته باشند.
دلایل احتمالی منوفیلیا

تجربیات کودکیت روی روابط جنسیت تاثیر گذاشته؟

همین الان از بهترین روانشناس نوبت بگیر.

تشخیص فتیش جنسی منوفیلیا

برای تشخیص این اختلال یک روان‌شناس یا روان‌درمانگر می‌تواند با بررسی علائم و نشانه‌های بیماری، مانند تمایلی که فرد به خون قاعدگی دارد، منوفیلیا را تشخیص دهد.

درمان منوفیلیا

اصلی‌ترین درمان انحراف جنسی از جمله منوفیلیا، روان درمانی است. البته شیوه انتخابی درمان توسط درمانگر و بر اساس شرایط هر فرد، تعیین می‌شود. برخی از متخصصان هم معتقدند که تنها زمانی اختلالات فتیش نیاز به درمان دارند که در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کنند یا یک سری مشکلات جدی را به دنبال داشته باشند. معمولا ترکیبی از دارودرمانی و روان درمانی می‌تواند به رفع اختلال فتیش منوفیلیا کمک کند.

تشخیص فتیش جنسی منوفیلیا چگونه است؟
این فتیش می‌تواند باعث خجالت و انزوای اجتماعی شود و نیاز به درمان روان‌کاوی دارد.

۱. دارو درمانی برای فیتیش منوفیلیا

در بخش اول درمان منوفیلیا، از دارودرمانی برای کنترل یک سری عوارض کمک گرفته می‌شود. دارودرمانی که شامل یک سری داروهای ضدافسردگی یا داروهای روان درمانی می‌شوند می‌توانند علائمی مانند افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات مشابه را درمان کند. در برخی موارد هم ممکن است از یک سری آنتی آندروژن‌ها برای کم کردن میل جنسی استفاده شود.

۲. روان درمانی برای فتیش منوفیلیا

روان درمانی هم می‌تواند در کنار دارودرمانی به رفع مشکل فتیش منوفیلیا کمک کند. اصلی‌ترین تکنیک روان درمانی مورد استفاده در این زمینه، درمان شناختی رفتاری است. این روش درمانی با حساس‌سازی و شرطی‌سازی بد به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با واقعیت این تمایل مواجه شده و در جهت کنترل آن پیش بروند.

عوارض و خطرات منوفیلیا

فیتیش منوفیلیا می‌تواند منجر به مشکلات روانی و اجتماعی شود. افراد مبتلا ممکن است با احساس شرمندگی و خجالت مواجه شوند که این می‌تواند بر روابط اجتماعی و عاطفی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. همچنین اگر این فتیش به صورت وسواس گونه و به گونه‌ای که فرد کنترلی روی رفتار خود نداشته باشد، نمود یابد، می‌تواند به عنوان یک اختلال روانی در نظر گرفته شود که نیاز به مداخله درمانی دارد.

دنبال بهترین درمانگر برای رهایی از اختلال جنسیت هستی؟ کلیک کن و مشاوره بگیر.

پیشگیری از منوفیلیا

به دلیل این که هنوز دلیل مشخصی برای بروز اختلال علاقه جنسی به خون قاعدگی وجود ندارد، تعیین شیوه‌ای دقیق برای پیشگیری از منوفیلیا هم دشوار است. با این حال برخی از نظریه‌پردازان بر این باورند که شاید کنترل رفتارهای جنسی افراد در دوران کودکی و داشتن یک آموزش درست در خصوص روابط جنسی بعد از بلوغ می‌تواند تا حدودی احتمال بروز فتیش‌هایی مانند فتیش منوفیلیا را کاهش دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

فتیش منوفیلیا به معنی علاقه جنسی به خون قاعدگی است. این مشکل بیشتر در بین مردانی دیده می‌شود که تمایل دارند زمانی که یک زن پریود است با او رابطه دهانی داشته باشند. دیدن، حس خروج خون قاعدگی، بوییدن و حتی گاهی لمس کردن و خوردن آن می‌تواند حس شهوت جنسی را در آنها برانگیزد. با این حال منوفیل ها تنها مردان نیستند و زنان هم می‌توانند منوفیل باشند. هنوز هیچ منبع علمی به صورت دقیق این اختلال جنسی را دسته‌بندی و شناسایی نکرده و مشخص نیست که چرا چنین مشکلی در بین برخی از افراد به وجود می‌آید. دارودرمانی و روان درمانی می‌تواند در صورت نیاز برای رفع این اختلال موثر باشد. اما موضوع اینجاست که برخی از افراد حتی با وجود تشخیص داشتن این فتیش هنوز هم می‌خواهند که آن را به عنوان بخشی از لذت جنسی خود حفظ کنند.

در صورت وجود هر نوع لذت جنسی خارج از عرف در خود یا همسرتان بهتر است این موضوع را با یک دکتر روانشناس یا روانپزشک درمیان بگذارید. اگر تمایلی به حضور در مطب پزشک ندارید می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره روانشناسی آنلاین یا ویزیت آنلاین روانپزشک کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ترکیبی از دارودرمانی و روان درمانی ممکن است بتواند به درمان منوفیلیا کمک کند.

در این فتیش افراد تمایل دارند با زنی که در دوران قاعدگی است رابطه جنسی داشته باشند. در واقع رابطه جنسی که خون قاعدگی محرک آن است را منوفیلیا می‌گویند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن