عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عمل اسلیو معده یکی از مهم‌ترین جراحی‌های کاهش وزن و عمل لاغری است که برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند یا BMI بالای ۴۰ دارند، توصیه شده است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

عمل‌های لاغری مجموعه از عمل‌های جراحی باهدف کاهش وزن هستند. عمل اسلیو معده هم مانند دیگر عمل‌های لاغری برای کسانی مناسب است که رژیم غذایی و ورزش به هر دلیلی برای کاهش وزن آنها نتیجه نداده است. در عمل اسلیو معده، متخصص گوارش قسمت بزرگی از معده را برمی‌دارد و شکل معده به نحوی تغییر می‌کند که شبیه به یک موز کوچک یا آستین (اسلیو) می‌شود. قسمت‌های حذف‌شده‌ معده بخش‌هایی هستند که هورمون گرسنگی یا گرلین را تولید می‌کنند.

این روش جدیدتر از روش بای پس معده است و معمولا هزینه‌ی کمتری نسبت به بای پس دارد. بررسی‌های مختلف نشان داده است که عمل اسلیو به اندازه‌ی بای پس معده مؤثر است. با مراجعه به متخصص گوارش، پزشک شرایط و خواسته‌های شما را بررسی می‌کند و بر اساس شرایط بدنی و سلامتیتان، در صورت صلاحدید، عمل اسلیو معده را پیشنهاد خواهد کرد. در سایت دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان سراسر کشور آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت حضوری اقدام کنید.

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟

عمل اسلیو معده چه جوریه؟ جراحی اسلیو معده به انگلیسی Gastric sleeve surgery یا گاسترکتومی اسلیو، نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می‌شود. عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدودکننده بشمار می‌رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می‌شود؛ در نتیجه فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا، احساس سیری می‌کند. این گزینه‌ی جراحی، مسیر روده را تغییر نمی‌دهد.

این جراحی همچنین باعث می‌شود که فرد کمتر احساس گرسنگی کند زیرا یک معده‌ی کوچک‌تر، سطح کمتری از هورمون گرلین (که منجر به گرسنگی می‌شود) را ترشح می‌کند؛ در نتیجه فرد سرکوب طولانی‌مدت اشتها را تجربه خواهد کرد.

هرچند گاسترکتومی اسلیو، منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اما با خطرات و عوارض جانبی خاصی هم همراه است. ازاین‌رو قبل از تصمیم برای انجام این عمل، با دکتر گوارش مشورت کنید و تنها زمانی برای عمل اسلیو معده اقدام کنید که سود این عمل برای شما بیشتر از ضررش باشد.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

فرق عمل اسلیو معده با بای پس و حلقه معده چیست؟

در جدول زیر به بررسی تفاوت‌های هر کدام از عمل‌های لاغری پرداختیم:

اسلیو معدهبای پس معدهحلقه معده
باعث کاهش سریع وزن اولیه می‌شود.عمل بای پس معده منجر به کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش جذب مواد مغذی می‌شود.حلقه انداختن معده قرار دادن یک بند قابل تنظیم در اطراف قسمت بالایی معده است.
مقاومت به انسولین را کم کرده و بهبود شرایطی مانند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا کمک می‌کند.بهبودی دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، آپنه خواب و سطح کلسترول را در پی دارد.جراحی حلقه معده برگشت‌پذیر است
خطر کمبود تغذیه را کم می‌کند.به مدیریت وزن پایدار کمک می‌کند.یک روش کمتر تهاجمی محسوب می‌شود.
فرق عمل اسلیو معده با بای پس و حلقه معده چیست؟

انواع عمل اسلیو معده کدامند؟

جراحی اسلیو معده یکی از انواع عمل لاغری است که به دو روش لاپاراسکوپی و آندوسکوپی انجام می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم. دکتر گوارش روش‌های انجام این عمل را برای شما توضیح خواهد داد و با بررسی شرایط شما بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند.

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟
عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدودکننده به شمار می‌رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می‌شود.

۱. اسلیو معده به روش آندوسکوپی یا کوچک کردن معده با عمل جراحی

اسلیو معده با آندوسکوپی روشی است که در آن برخلاف جراحی کلاسیک، قسمت مشخصی از معده به روش آندوسکوپی و بدون ایجاد برش برداشته می‌شود. بعد از انجام این پروسه، بیمار وارد جریان سالم کاهش وزن می‌شود و در مدت کوتاهی می‌تواند به نتایج دائمی دست پیدا کند.

اسلیو معده با آندوسکوپی فرایندی است که طی آن به روش آندوسکوپی، معده را منقبض می‌کنند. در این روش لوله‌ی آندوسکوپی از طریق دهان وارد می‌شود و هیچ‌گونه برشی ایجاد نمی‌شود.

در انتهای سال اول بعد از انجام جراحی اسلیو معده به روش آندوسکوپی، به طور میانگین باعث کاهش وزن ۱۷ تا ۲۰ درصدی می‌شود. به‌این‌ترتیب فرد به‌ظاهر زیبای موردنظر خود دست پیدا می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های جدی ناشی از چاقی جلوگیری می‌شود.

۲. عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی

از طرف دیگر اسلیو معده با لاپاروسکوپی، یک پروسه‌ی جراحی است که تنها با چند برش کوچک به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر و با درد کمتری نسبت به جراحی باز بهبود پیدا کنند. لاپاروسکوپی یک روش جراحی کمتر تهاجمی و راحت‌تر است و مدت‌زمان عمل کمتری و مزایای بیشتری دارد.

چه کسانی می‌ توانند عمل اسلیو معده را انجام دهند؟

جراحی اسلیو معده یک روش درمانی مناسب برای اشخاصی است که چاقی مفرط دارند و این معنای شاخص توده بدنی (BMI) حداقل ۴۰ است. این به این معناست که فرد باید ۴۵ کیلوگرم (یا بیشتر) اضافه‌وزن داشته باشد.

این عمل همچنین برای افرادی مناسب است که به علت اختلالاتی نظیر مشکلات قلب یا ریه، قادر به انجام پروسه‌های طولانی‌تر نظیر بای پس معده نیستند. البته در سایر شرایط، هر دو عمل جراحی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شوند و حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه پس از اسلیو معده، می‌توان از جراحی بای پس معده به‌عنوان مرحله‌ی دوم استفاده کرد:

  • جراحی اسلیو معده برای افراد بین ۱۸-۶۵ سال انجام می‌شود.
  • شاخص توده بدنی فرد (طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی) باید بیشتر از ۳۵ باشد.
  • روند آماده‌سازی برای جراحی و عوارض احتمالی، بسته به بیمار می‌تواند متفاوت است.

می‌دونی مراقبت‌های بعد از اسلیو معده چیه؟

همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

فواید عمل اسلیو معده چیست؟

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نشان می‌دهد که این عمل جراحی مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کاهش وزن بیشتر: بیماران اسلیو معده حدود ۱۲ الی ۲۴ ماه پس از جراحی، ۵۰ الی ۸۳ درصد از وزن اضافی خود را از دست می‌دهند.
  • خطر کمتر نسبت به بای پس معده: از آنجایی‌که روده‌ها بای پس نمی‌شوند و معده (با وجود این که به روش جراحی کوچک شده) به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهد. این روش برخی از خطرات مربوط به بای پس معده را ندارد.
  • ترشح هورمون و احساس گرسنگی کمتر: در این روش تولید هورمون‌های تحریک‌کننده‌ی اشتها یا همان گرلین تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند
  • پیشگیری از برخی بیماری‌های مزمن: مانند بیماری قلبی، فشارخون و کلسترول بالا، آپنه انسدادی خواب، دیابت نوع ۲، سکته مغزی، سرطان و ناباروری
اینفوگرافی فواید عمل اسلیو معده
اینفوگرافی فواید عمل اسلیو معده

مراحل انجام عمل اسلیو معده چگونه است؟

برای انجام عمل اسلیو معده نیاز به انجام یکسری مراحل است که در ادامه به این مراحل اشاره کرده‌ایم:

  • برای انجام جراحی اسلیو معده به روش لاپاروسکوپی (که با عنوان جراحی بسته یا LSG نیز شناخته می‌شود)، به بیهوشی عمومی در بیمارستان نیاز است و دکتر گوارش با استفاده از تقریباً پنج برش کوچک در شکم بیمار، عمل را انجام می‌دهد.
  • جراح این عمل را با استفاده از یک تلسکوپ نازک و بلند و دوربین کوچک در انتهای آن انجام می‌دهد. ابزاری که برای برداشتن حدود ۸۰% از معده استفاده می‌شوند.
  • با واردکردن گاز دی‌اکسیدکربن به شکم، شکم متورم می‌شود. سپس از ابزار خاصی به نام تروکار برای ورود به قسمت داخلی شکم استفاده می‌شود. ابتدا یک لوله‌ی سیلیکونی از دهان به خروجی معده فرستاده می‌شود تا عرض باقیمانده‌ی معده را تنظیم کند و آن را از بافت چربی اطراف معده، عروق و طحال مجاور جدا کند. سپس قسمت اضافی معده برش داده می‌شود و با دستگاه مخصوصی به نام منگنه جدا می‌شود. بعد از برش معده، هنوز حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر از حجم معده باقی‌مانده است.
  • قسمت جدا شده، از شکم خارج می‌شود و برای بررسی به بخش آسیب‌شناسی (پاتولوژی) فرستاده می‌شود. سپس خونریزی در محل برش و قسمت منگنه شده کنترل می‌شود. می‌توان گیره‌های فلزی اضافی یا چندین بخیه‌ را به کار برد.
  • همچنین در صورت نیاز، برخی از داروهای خاص را برای متوقف کردن خونریزی روی محل زخم قرار می‌دهند. سپس یک درن سیلیکونی در ناحیه‌ی جراحی قرار داده می‌شود تا مایعات انباشته شده تخلیه شوند. در نهایت زخم بسته می‌شود و جراحی به پایان می‌رسد.

۱. عمل اسلیو معده چند ساعت طول میکشد؟ (عمل اسلیو معده چقدر زمان میبرد)

اگر جراحی اسلیو معده از طریق لاپاراسکوپی انجام شود، حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و چندان زمان‌بر نیست. اما در روش لاپاراتومی به زمان عمل و دوره نقاهت بیشتری نیاز است.

شرایط عمل اسلیو معدهعوارض جراحی اسلیو معده
روند آماده‌سازی برای جراحی و عوارض احتمالی، بسته به بیمار می‌تواند متفاوت باشد.افت شدید قند خون
شاخص توده بدنی فرد (طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی) باید بیشتر از ۳۵ باشد.انسداد لوله‌ی گوارش
جراحی اسلیو معده برای افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال انجام می‌شود.عفونت و خونریزی
شرایط جراحی اسلیو معده و عوارض آن

۲. دوران نقاهت عمل اسلیو معده چقدر است؟

به طور متوسط ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا برش‌های معده بهبود پیدا کرده و به ۶ تا ۸ هفته زمان نیاز است تا خط منگنه بهبود یابد. پس از یک ماه اکثر بیماران مبتلا به اسلیو معده می‌توانند تمرین‌های ورزشی عادی را شروع کنند و در مسیر بهبودی کامل قرار بگیرند.

۳. اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟

اگر شما تنها ۸ تا ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن داشته‌باشید، اصلا به شما اجازه‌ی انجام چنین جراحی داده‌نمی‌شود. زیرا می‌توان این مقدار اضافه وزن را به راحتی با ورزش هوازی کرد.
این جراحی تنها برای کسانی کاربرد دارد که بیش از ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم وزن اضافه دارند. این افراد وزن خیلی زیادی دارند و خود چاقی برای آنها خطرناک است و باید آن را کاهش دهند.

دوران نقاهت عمل اسلیو معده چقدر است؟
به طور متوسط ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا برش‌های معده بهبود پیدا کرده و به ۶ تا ۸ هفته زمان نیاز است تا خط منگنه بهبود یابد.

۴. عمل اسلیو معده از چه سنی انجام میشود؟

جراحی آستین معده می تواند برای افرادی که به بلوغ رسیده‌اند، یعنی بالای ۱۸ سال انجام می‌شود.

اقدامات قبل از عمل اسلیو معده چه هستند؟

اولین و مهم‌ترین اقدام قبل از انجام عمل جراحی اسلیو معده این است که با متخصص گوارش مشورت کنید تا به نتیجه‌ برسید که آیا این عمل برای شما مناسب است یا نه. سایر موارد عبارتند از:

  • انجام آزمایش‌هایی همچون آزمایش خون، آزمایش بررسی عملکرد کبد و انعقاد خون
  • جراح شما ممکن است از شما درخواست کند که با متخصص تغذیه برای بررسی عادات غذایی و روانشناس برای بررسی مشکلات روانی و عاطفی و مدیریت استرس‌ مشورت کنید.
  • قبل از انجام عمل اسلیو معده بسته به شرایط جسمی شما، پزشک ممکن است از شما بخواهد که کمی وزن کم کنید تا با معیارهای عمل همخوانی بیشتری داشته باشید و علاوه بر از خطرات احتمالی حین عمل جلوگیری شود.
  • پزشکتان در خصوص تغییراتی که باید چند هفته یا چند روز قبل از انجام جراحی در داروها و رژیم غذاییتان اعمال کنید، به شما توصیه‌هایی می‌کند. همچنین شب قبل از جراحی نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

آیا عمل اسلیو معده خطرناک است؟ همین الان از دکتر مشاوره بگیر.

مراقبت بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

اگر جراحی اسلیو معده انجام داده‌اید ابتدا باید با غذاهای مایع شروع کنید. بعد از چند هفته، می‌توانید از غذاهای پوره شده و در نهایت از غذاهای جامد استفاده کنید. در این مدت متوجه می‌شوید که مصرف وعده‌های غذاییتان بسیار کمتر از قبل خواهد بود و ممکن است مجبور شوید به دلیل کوچک شدن معده، از نوشیدن مایعات به همراه وعده‌های غذایی بپرهیزید.

بعد از عمل اسلیو معده چه بخوریم؟ (رژیم غذایی بعد عمل اسلیو معده)

برخی افراد بعد از عمل سراغ بهترین رژیم های لاغری سریع می‌روند. مهم‌ترین نکته این است که در اولین هفته پس از جراحی، بیماران تنها نوشیدنی‌های بدون قند و بدون گاز مصرف کنند. مصرف پوره‌ها را می‌توان ۷ روز پس از عمل آغاز کرد و تا ۳ هفته‌ بعد مصرف آن‌ها را ادامه داد. سایر موارد عبارتند از:

  • قبل از این که غذا را ببلعید، به‌خوبی آن را بجوید.
  • از مصرف نوشیدنی‌ها هنگام غذا خوردن بپرهیزید؛ زیرا ممکن است باعث پرشدن معده شوند.
  • ۳۰ دقیقه پس از اتمام غذا، آب بنوشید.
  • از مصرف نوشیدنی‌ و تنقلات پرکالری بپرهیزید.
  • هر روز مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

بیماران باید ویتامین‌ها و مکمل‌های تجویز شده را نیز به این شرح مصرف کنند:

  • مولتی‌ویتامین ۲ بار در روز
  • مکمل کلسیم یکبار در روز
  • ویتامین B12 یکبار در ماه.

متن انگلیسی:
open and laparoscopic gastric sleeve surgery patients have about a 2-3 week recovery period, (although some can take as long as 6 weeks) before they can return to work.
ترجمه فارسی:
بیماران جراحی اسلیو معده باز و لاپاراسکوپی حدود ۲ تا ۳ هفته دوره نقاهت دارند (اگرچه برای برخی افراد ممکن است تا ۶ هفته طول بکشد) تا بتوانند به سر کار بازگردند.

به نقل از سایت ramsayhealth

۱. از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مصرف کنید

ازآنجایی‌که حجم معده‌تان کاهش پیدا کرده، نمی‌توانید کالری خالی مصرف کنید؛ بنابراین باید سبزی‌ها و میوه‌های تازه را در رژیم غذاییتان بگنجانید. مواد غذایی سالم، مواد مغذی را برای شما فراهم می‌کنند و به مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند.

۲. بعد از عمل گاسترکتومی اسلیو، ورزش کنید

پس از جراحی و بعد از بهبودی باید تحرک داشته باشید. ورزش روزانه نیز ضروری است. در این شرایط، حتی ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی هم کافی است.

بعد از عمل گاسترکتومی اسلیو، ورزش کنید.
ورزش سبک به بهبودی سریع شما کمک می‌کند.

۳. غذایتان را خوب بجوید

جویدن غذا، نه‌تنها به بهبود نتایج اسلیو معده کمک می‌کند بلکه به‌طورکلی عملکرد معده را تقویت می‌کند. بهتر است بدانید که حالت تهوع یک اختلال رایج پس از جراحی کاهش وزن است. اما خوب جویدن غذا به بهبود این اختلال کمک می‌کند. علاوه بر این، عبور تکه‌های بزرگ غذا از لوله‌ی گوارش دشوار است و ممکن است منجر به بروز درد شود.

بارداری بعد از عمل اسلیو معده

افرادی که جراحی‌های کاهش وزن انجام می‌دهند، می‌توانند باردار شوند و این مسئله چندان خطرناک در نظر گرفته نمی‌شود. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که بلافاصله بعد از انجام جراحی نباید بارداری اتفاق بیفتد و بهتر است که ۱۲ تا ۱۸ ماه از انجام جراحی بگذرد تا ورن شما ثابت شود و به تعادل مورد نظر برسد.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

موارد زیر، برخی از نظرات بیمارانی هستند که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته‌اند:

  • اصلاً از این که این جراحی را انجام دادم پشیمان نیستم. با این کار زندگی من کاملاً تغییر کرده و فرزندانم مادری دارند که با پابه‌پای آن‌ها فعالیت می‌کند. من با فرزندانم شنا و دوچرخه‌سواری می‌کنم و اعتماد به نفسم هم بالا رفته است. البته این جراحی اصلا کار ساده‌ای نیست و مدام باید در تلاش باشید که دوباره وزن اضافه نکنید. من به این جراحی به‌عنوان راهی برای رهایی از رژیم گرفتن نگاه نکردم (که البته خیلی از افراد این کار را می‌کنند). بلکه از آن به‌عنوان ابزاری استفاده کردم که بتوانم همان جایی باشم که همیشه می‌خواستم.
  • من علاوه بر این که دیابت نوع ۲ غیرقابل‌کنترل داشتم، وزنم هم از کنترل خارج شده بود. اما هم اکنون در حال بهبودی از دیابت هستم و دیگر انسولین یا قرص مصرف نمی‌کنم.
  • پس از جراحی اسلیو، افراد ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامین‌دار و مواد معدنی داشته باشند. کاهش اندازه معده می‌تواند منجر به کاهش جذب مواد مغذی ضروری مانند آهن، کلسیم و ویتامین B12 شود.

عوارض عمل اسلیو معده و خطرات اسلیو معده چیست؟

همچون هر عمل جراحی دیگری، عوارض جانبی جراحی اسلیو معده نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. می‌توان گفت که عمل جراحی اسلیو معده یک عمل خطرناک است، زیرا بخش بزرگی از یک اندام‌ حیاتی بدن برداشته می‌شود. علاوه بر این، اسلیو معده یک عمل دائمی است؛ بنابراین قبل از انجام جراحی، همه جوانب آن را در نظر بگیرید. عوارض اسلیو معده یا خطرات عمل اسلیو معده می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت
  • واکنش منفی به بیهوشی
  • ایجاد لخته‌ی خون
  • مشکلات تنفسی

عوارض جانبی طولانی مدت اسلیو معده

بسیاری از این عوارض، با این واقعیت که بیمار مواد مغذی کمتری دریافت می‌کند در ارتباط‌ هستند که شامل موارد زیر است:

  • انسداد دستگاه گوارش
  • فتق
  • رفلاکس معده به مری
  • هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون
  • سوءتغذیه
  • استفراغ
  • درد
  • احساس خستگی یا لرز
  • خشکی پوست
  • نازک شدن و ریزش موها
  • تغییرات در خلق‌وخو

در صورت مشاهده‌ی هرگونه عوارض جانبی جدی پس از عمل جراحی، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی طولانی مدت اسلیو معده چیست؟
دل درد شدید یکی از عوارض جراحی اسلیو است.

مرگ با عمل اسلیو معده ممکن است؟

متاسفانه این روش عوارض خطرناکی هم دارد که یکی از آنها مرگ فرد است. کمتر از ۱٪ افرادی که اسلیو معده انجام داده‌اند در ۳۰ روز اول بعد از عمل اسلیو معده فوت کرده‌اند. حدود ۱٪ افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند۷ تا یک سال بعد از عمل جراحی زنده مانده‌اند و ۶٪ آنها تا ۵ سال بعد به زندگی پرداخته‌اند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

جراحی اسلیو معده که به عنوان گاسترکتومی نیز شناخته می‌شود، شامل برداشتن بخش بزرگی از معده است. این عمل جراحی برای افرادی که بین ۱۸ تا ۶۵ سال سن دارند و باهدف کاهش وزن بالای ۳۰ کیلوگرم انجام می‌شود. جراحی اسلیو باعث کاهش مصرف غذا می‌شود به همین دلیل بیماران به رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل احتیاج پیدا خواهند کرد.

از آنجایی که این عمل یک اتفاق دائمی است، باید قبل از انجام آن با متخصص مشورت کنید. در سایت دکترتو امکان دریافت نوبت حضوری از دکتر متخصص گوارش و کبد، بهترین دکتر تغذیه و فوق تخصص جراحی پلاستیک وجود دارد. همچنین می‌توانید از سیستم مشاوره با دکتر گوارش آنلاین، دکتر تغذیه آنلاین و دکتر جراحی پلاستیک آنلاین نیز استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

یک روش جراحی کاهش وزن است که در آن بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود. جراحی اسلیو معده می‌تواند به افراد مبتلا به چاقی مفرط کمک کند تا به کاهش وزن قابل توجه و پایدار دست یابند.

اثربخشی و مناسب بودن جراحی اسلیو و لیپوساکشن به عواملی مانند اهداف فردی، شرایط بهداشتی، ترکیب بدن و توصیه‌های پزشکی بستگی دارد.

اگر تغییرات توصیه شده در خصوص سبک زندگی و رژیم لاغری را رعایت نکنید، ممکن است این افزایش وزن اتفاق بیفتد.

به‌طورکلی، با این روش، افراد ۶۰ درصد از وزن اضافی خود را در طول ۱۲ الی ۱۸ ماه از دست می‌دهند؛ بنابراین اگر ۱۰۰ کیلوگرم اضافه‌وزن دارید، حدود ۶۰ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

اگر می‌خواهید مراقب سلامتی خود بعدازاین جراحی باشید، همچنان باید ورزش کنید و عادات غذایی سالمی داشته باشند. در نهایت، پاداش کاهش وزن، بهبود وضعیت سلامت است.

تحقیقات نشان داده‌اند که جراحی اسلیو معده در حدود ۸۰ تا۹۰% موارد، موفقیت‌آمیز است. علاوه بر این، تقریباً ۶۰ تا۷۰% از وزن اضافی بدن تا یک سال بعد از جراحی، کاهش پیدا می‌کند.

در صورتیکه شاخصه توده بدنی شما بالای ۴۰ باشد یعنی این عمل برای شما درمانی است و بیمه تکمیلی تمام آن را پرداخت خواهد کرد. در واقع عمل اسلیو معده با بیمه هم انجام می‌گیرد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط