۶ روش درمان سرطان مثانه در مراحل اولیه و پیشرفته!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درمان سرطان مثانه به روش‌های مختلف جراحی، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، ایمونوتراپی و درمان هدفمند انجام می‌شود. در جراحی ممکن است کل مثانه یا بخشی از آن برداشته شود. پس از درمان امکان عود بیماری وجود دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
درمان سرطان مثانه

درمان سرطان مثانه از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انتخاب گزینه درمانی به مرحله و درجه سرطان و وضعیت کلی سلامت بیمار بستگی دارد. اگر شما دچار این سرطان هستید و می‌خواهید در مورد روش‌های درمان آن اطلاعات کاملی داشته باشید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که روش‌های درمان سرطان مثانه چیست؟ کدام روش‌ها در مراحل اولیه بیماری کارساز هستند؟ در مراحل پیشرفته باید از چه روش‌هایی استفاده کرد؟ بعد از درمان نیاز به چه مراقبت‌هایی است؟ آیا بعد از درمان احتمال عود سرطان وجود دارد؟

درصورتی‌که به این سرطان مبتلا هستید و می‌خواهید برای درمان اقدام کنید، باید به دکتر مجاری ادرار و اورولوژی یا دکتر انکولوژیست مراجعه کنید. برای ارتباط با این متخصصان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

روش های درمان سرطان مثانه

سرطان مثانه یکی از سرطان‌های شایع است که از سلول‌های این اندام شروع می‌شود. در اغلب اوقات سرطان در این ناحیه مربوط به سلول‌های اروتلیال است. انتخاب گزینه برای درمان سرطان مثانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشک باید با آزمایش‌های مختلف مرحله سرطان و درجه تهاجمی بودن آن را بررسی کند. در این آزمایش‌ها مشخص می‌شود که رشد سلول‌های سرطانی محدود به دیواره مثانه است یا به بافت‌های اطراف سرایت کرده است.

هر مرحله از سرطان مشخص می‌شود، سلول‌های سرطانی تا چه حد گسترش پیدا کرده‌اند. در مراحل اولیه سرطان محدود به بافت مثانه بوده و در مراحل پیشرفته اندام‌های دیگر را نیز درگیر می‌کند. درجه سرطان نیز میزان تهاجمی بودن آن را مشخص می‌کند. هرچه درجه سرطان بالاتر باشد، یعنی سلول‌های سرطانی با سرعت بیشتری رشد کرده و به مراحل پیشرفته می‌رسند.

درمان در مراحل اولیه با مراحل پیشرفته متفاوت است. در ادامه هر یک از روش‌های درمان را توضیح می‌دهیم و درمان مناسب در مراحل اولیه و پیشرفته را عنوان می‌کنیم.

۱. درمان سرطان مثانه با جراحی

یکی از روش‌های متداول برای درمان سرطان مثانه در مراحل اولیه و مراحل پیشرفته، عمل جراحی است. برای اطلاع از مزایا و معایب هر روش و مناسب بودن جراحی برای شما باید با متخصص اورولوژیست یا دکتر داخلی مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید برای ارتباط با متخصص از خدمات دکترتو استفاده کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

انواع جراحی‌هایی که برای درمان سرطان مثانه انجام می‌شود عبارت‌اند از:

برداشتن تومورهای مثانه از راه مجرای ادراری (TURBT)

در این روش لوله‌ای نازک و انعطاف‌پذیر به نام سیستوسکوپ از طریق مجرای ادراری وارد مثانه می‌شود. انتهای این ابزار حلقه سیم کوچکی وجود دارد که با آن می‌توان تومور را برداشت. همچنین در برخی از این ابزارها از برق پرانرژی برای سوزاندن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

از ابزار سیستوسکوپ هم برای تشخیص سرطان و هم برای برداشتن تومور از مثانه استفاده می‌شود.
از ابزار سیستوسکوپ هم برای تشخیص سرطان و هم برای برداشتن تومور از مثانه استفاده می‌شود.

سیستکتومی

در جراحی سیستکتومی کل یا قسمتی از مثانه برداشته می‌شود. اگر قسمتی از مثانه برداشته شود، به آن سیستکتومی جزئی می‌گویند. درصورتی‌که کامل برداشته شود، به آن سیستکتومی رادیکال می‌گویند. اگر سرطان در مراحل اولیه بوده و درجه تهاجمی آن پایین باشد، از سیستکتومی جزئی استفاده می‌شود. اما در موارد دیگر باید کل مثانه و غدد لنفاوی مجاور آن خارج شوند.

گاهی ممکن است در مردان پروستات و وزیکول‌های منی و در زنان رحم، تخمدان و بخشی از واژن برداشته شود. در مراحل پیشرفته این بیماری، سیستکتومی تنها برای کاهش مشکلات ادراری انجام می‌شود و در درمان تاثیر زیادی ندارد.

سیستکتومی یکی از روش روش‌های متداول درمان سرطان مثانه است. اگر سرطان در مراحل اولیه باشد، با سیستکتومی جزئی مقداری از بافت مثانه برداشته می‌شود. اما اگر سرطان پیشرفته باشد، باید سیستکتومی رادیکال انجام شده و کل مثانه خارج شود.

بازسازی مثانه

اگر پزشک از روش سیستکتومی رادیکال استفاده کرده باشد، باید برای خروج ادرار از بدن راه جدیدی بگذارد. به این عمل انحراف ادرار می‌گویند. یکی از گزینه‌های مناسب برای انحراف ادرار، بازسازی مثانه است. در این روش مخزنی از بخشی از روده ایجاد شده که به مجرای ادرار وصل می‌شود. این مخزن حکم مثانه جدید را دارد. در بیشتر موارد بیماران پس از بازسازی مثانه برای تخلیه ادرار مشکلی ندارند.

مجرای ایلئال

مجرای ایلئال روش دیگری برای انحراف ادرار است. زمانی که کل مثانه برداشته می‌شود، پزشک می‌تواند از این روش برای تخلیه ادرار استفاده کند. در روش مجرای ایلئال لوله‌ای با استفاده از روده ایجاد می‌شود. این لوله به حالب‌ها وصل می‌شود. ادرار از کلیه‌ها وارد حالب‌ها شده و سپس به این لوله‌های جدید می‌رسد. ادرار به خارج بدن کشیده می‌شود و در کیسه‌ای که روی شکم قرار می‌گیرد، تخلیه می‌شود. به این کیسه، کیسه اروستومی می‌گویند.

مخزن ادرار

آخرین روش برای انحراف ادرار روش مخزن ادرار است. پس از جراحی سیستکتومی رادیکال پزشک می‌تواند از این روش برای تخلیه ادرار استفاده کند. در این روش مخزنی با استفاده از بخشی از روده در بدن ایجاد می‌شود. برای تخلیه ادرار سوراخی در شکم به وجود می‌آید و با کاتتر ادرار باید تخلیه شود.

نگران جراحی تومور مثانه هستی؟

عوارض جراحی رو از پزشک نفرولوژی بپرس.

جراحی‌های مختلفی برای درمان سرطان مثانه انجام می‌شود که هدف آنها برداشتن تومور، برداشتن کل یا بخشی از مثانه و بافت‌های اطراف و بازسازی مثانه و طراحی مسیر جدید برای خروج ادرار است.

۲. درمان سرطان مثانه با شیمی درمانی

در شیمی درمانی از داروهای مختلف برای درمان سرطان مثانه استفاده می‌شود. این داروها از طریق کشتن سلول‌های سرطانی یا توقف رشد آنها سرطان را درمان می‌کنند. اگر داروهای شیمی‌درمانی به صورت قرص یا داخل وریدی تجویز شوند، می‌توانند سلول‌های سرطانی را در تمامی نقاط بدن هدف قرار دهند. اما برای شیمی‌درمانی منطقه‌ای داروها از طریق مجرای ادراری وارد مثانه می‌شوند. پزشک باتوجه‌به مرحله سرطان و میزان گسترش آن در مورد نوع شیمی‌درمانی تصمیم می‌گیرد.

۳. درمان سرطان مثانه با پرتودرمانی

در روش پرتو درمانی از پرتو ایکس یا سایر پرتوهای پرانرژی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. گاهی هم برای جلوگیری از رشد سرطان پزشک روش پرتودرمانی را پیشنهاد می‌دهد. در روش پرتودرمانی خارجی دستگاهی در اطراف بدن حرکت کرده و اشعه را به سلول‌های سرطانی ارسال می‌کند.

گاهی پزشک همراه با شیمی‌درمانی یا بعد از جراحی برای درمان سرطان مثانه از پرتودرمانی استفاده می‌کند.
گاهی پزشک همراه با شیمی‌درمانی یا بعد از جراحی برای درمان سرطان مثانه از پرتودرمانی استفاده می‌کند.

۴. درمان سرطان مثانه با ایمنی درمانی

در روش ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود. برای درمان سرطان مثانه مواد خاصی توسط بدن یا در آزمایشگاه ساخته می‌شود. این مواد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

به نقل از mayoclinic در رابطه با انواع روش‌های ایمونوتراپی در درمان سرطان مثانه:

ایمونوتراپی داخل مثانه پس از TURBT برای سرطان‌های کوچک مثانه که در لایه‌های عضلانی عمیق‌تر مثانه رشد نکرده‌اند، توصیه می‌شود. برای این درمان از باسیل استفاده می‌شود. باسیل به‌عنوان واکسنی برای محافظت در برابر سل ساخته شده است. باعث واکنش سیستم ایمنی می‌شود و سلول‌های مبارزه کننده با میکروب را به سمت مثانه هدایت می‌کند. ایمونوتراپی ممکن است به‌صورت داخل وریدی برای درمان سرطان مثانه پیشرفته انجام شود. چندین داروی ایمونوتراپی وجود دارد. این داروها به سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند تا سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و با آنها مبارزه کند.

۵. درمان هدفمند سرطان مثانه

برای شناسایی و درمان سرطان با دارو از روش درمان هدفمند استفاده می‌شود. در این روش به نسبت شیمی‌درمانی و پرتودرمانی آسیب کمتری به سلول‌های سالم وارد می‌شود. اگر درمان با شیمی‌درمانی کارساز نباشد، از این روش استفاده می‌کنند.

۶. درمان سرطان مثانه با طب سنتی

در طب سنتی برای درمان سرطان مثانه مصرف میوه‌ها و سبزیجات توصیه می‌شود. سبزیجاتی مانند گل‌کلم سرشار از مواد مغذی است و به سلامت بدن کمک می‌کند. گیاهی به نام گل آفتاب‌پرست نیز وجود دارد که خاصیت ضدالتهابی و ضدسرطانی دارد. متخصصان طب سنتی معتقدند که سیر هم می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کند.

همچنین در طب سنتی در مورد فواید عسل نکات مختلفی بیان شده است. برای درمان این سرطان نیز عسل توصیه می‌شود. زیرا این ماده سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

پزشک برای درمان سرطان مثانه معمولا از روش‌های جراحی، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی به صورت مجزا یا ترکیبی استفاده می‌کند.

درمان سرطان مثانه در مراحل اولیه

در مراحل اولیه، سرطان مثانه محدود به لایه بافت همبند است و به ماهیچه نرسیده است. در این مرحله می‌توان با روش برداشتن تومور از راه مجرای ادراری سرطان را درمان کرد. اگر تمامی سلول‌های سرطانی برداشته شده باشد، پزشک در ادامه شیمی‌درمانی را هم توصیه می‌کند. اما اگر سلول‌های سرطانی از بین نرفته باشند، باید سیستکتومی هم انجام شود.

اگر درجه سرطان بالا باشد، سیستکتومی رادیکال انجام می‌شود. افرادی که سلامتی کافی برای جراحی را ندارند، باید پرتودرمانی کنند. البته پرتودرمانی معمولا نمی‌تواند تمامی سلول‌های سرطانی را به‌تنهایی از بین ببرد.

در مرحله دوم سرطان به ماهیچه مثانه هم رسیده است. در این شرایط نیز روش برداشتن تومور از راه مجرای ادراری گزینه مناسبی است. ممکن است سیستکتومی رادیکال هم انجام شده و غدد لنفاوی اطراف مثانه در طول جراحی خارج شود. در تعداد محدودی از بیماران ممکن است روش سیستکتومی جزئی کارساز باشد.

در مراحل اولیه سرطان، تومور فقط بخشی از مثانه را درگیر کرده و درمان ساده‌تر است.
در مراحل اولیه سرطان، تومور فقط بخشی از مثانه را درگیر کرده و درمان ساده‌تر است.

درمان سرطان مثانه در مراحل پیشرفته

در مرحله سوم بیماری، سرطان به بافت‌ها و اندام‌های مجاور سرایت کرده است. اما اندام‌های دور از مثانه هنوز سالم هستند. در این شرایط برای تعیین میزان رشد سرطان روش TURBT انجام می‌شود. باید با روش جراحی سیستکتومی رادیکال مثانه و غدد لنفاوی مجاور برداشته شود. قبل از آن با شیمی‌درمانی تومور کوچک می‌شود تا جراحی آسان‌تر باشد. شیمی‌درمانی سلول‌های سرطانی در بافت‌های دیگر را نیز از بین می‌برد.

درمان سرطان مثانه گرید ۴ بسیار مشکل است. در این مرحله از شیمی‌درمانی همراه یا بدون پرتودرمانی استفاده می‌شود. ممکن است بعد از شیمی‌درمانی سیستکتومی هم انجام شود.

در کدوم مرحله از سرطان مثانه هستی؟ برای اطلاع از نوع درمان با متخصص مشورت کن.

به نقل از cancer.org دررابطه‌با درمان در مراحل پیشرفته سرطان مثانه:

هنگامی که ابتدا شیمی‌درمانی انجام می‌شود، جراحی برای برداشتن مثانه به تعویق میفتد. اگر شیمی درمانی سرطان را کوچک کند، تاخیر مشکلی ندارد، اما اگر در طول شیمی درمانی به رشد خود ادامه دهد، می‌تواند مضر باشد. گاهی اوقات شیمی درمانی به‌اندازه کافی تومور را کوچک می‌کند. در این شرایط به‌جای جراحی، شیمی درمانی با پرتودرمانی امکان‌پذیر است.

مراقبت های بعد از درمان سرطان مثانه

بعد از درمان سرطان مثانه احتمال عود آن وجود دارد. به همین دلیل باید پس از درمان و حذف تمامی سلول‌های سرطانی آزمایش‌هایی به طور مرتب انجام شود. نوع آزمایش‌ها و فاصله آنها به نوع درمان و شدت سرطان بستگی دارد. معمولا در سال اول بعد از درمان هر سه یا شش ماه یک‌بار باید برای بررسی مثانه سیستوسکوپی انجام شود. اگر هیچ علامتی از رشد سرطان دیده نشود، ممکن است انجام آزمایش یک‌بار در سال کافی باشد. ممکن است پزشک علاوه بر سیستوسکوپی آزمایش‌های دیگری هم تجویز کند.

انجام آزمایش وبررسی مثانه بعد از درمان سرطان بسیار مهم است. زیرا احتمال عود بیماری وجود دارد. معمولا در یک سال اول بعد از درمان باید هر سه یا شش ماه یک بار آزمایش سیستوسکوپی انجام داد.

بعد از درمان، برای جلوگیری از عود سرطان باید به طور مرتب آزمایش‌های لازم انجام شود.
بعد از درمان، برای جلوگیری از عود سرطان باید به طور مرتب آزمایش‌های لازم انجام شود.

بهترین دکتر برای درمان سرطان مثانه

برای درمان سرطان مثانه باید به متخصص اورولوژیست یا دکتر انکولوژیست مراجعه کنید. پزشک پس از تجویز آزمایش‌های تشخیصی و تعیین مرحله سرطان بهترین روش درمان را توصیه می‌کند. برای پیداکردن بهترین دکتر جهت درمان سرطان مثانه می‌توانید از خدمات سایت دکترتو استفاده کنید.

در دکترتو لیستی از بهترین متخصصان در شهرهای مختلف موجود بوده و امکان مشاوره با آنها به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی وجود دارد.

برای درمان سرطان مثانه به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

برای درمان سرطان مثانه ابتدا باید دکتر مجاری ادرار یا دکتر انکولوژیست مرحله و درجه تهاجمی بودن سرطان را تشخیص دهد. به همین علت پس از تشخیص تومور در مثانه باید آزمایش‌های تصویربرداری و بیوپسی برای تعیین مرحله سرطان انجام شود. یکی از روش‌های متداول جراحی سرطان مثانه است. در جراحی ممکن است کل یا قسمتی از مثانه برداشته شود. همچنین برای درمان می‌توان از روش شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، درمان هدفمند یا ایمونوتراپی استفاده کرد. هرچه سرطان در مراحل و درجات پایین‌تر باشد، درمان آسان‌تر بوده و احتمال ازبین‌بردن همه سلول‌‌های سرطانی بالا می‌رود.

برای پیداکردن بهترین دکتر مجاری ادرار یا متخصص انکولوژیست می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

اگر سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شده باشد و به خارج از مثانه سرایت نکرده باشد، می‌توان با جراحی سلول‌های سرطانی را از بین برد. همچنین گاهی در این مراحل شیمی‌درمانی هم توصیه می‌شود. معمولا در این مراحل درمان موفقیت‌آمیز است. اما باید برای جلوگیری از عود سرطان به طور مرتب آزمایش‌ها تکرار شود.

در خانم‌ها اگر سرطان مثانه به بافت‌های اطراف سرایت کرده باشد، باید برای درمان این بافت‌های آسیب‌دیده برداشته شوند. به همین دلیل پزشک در زمان جراحی سیستکتومی رادیکال علاوه بر حذف مثانه و غدد لنفاوی مجاور، در خانم‌ها ممکن است رحم، تخمدان‌ها و قسمتی از واژن را بردارد.

زمانی که سرطان پیشرفت کرده و به بافت‌های مجاور سرایت می‌کند، پزشک باید تا جای ممکن این بافت‌های سرطانی را از بدن خارج کند. اگر برای درمان روش جراحی سیستکتومی رادیکال توصیه شود، مثانه به همراه غدد لنفاوی اطراف آن از بدن خارج می‌شوند. در آقایان علاوه بر مثانه ممکن است پروستات و وزیکول‌های منی هم برداشته شوند.

سرطان مثانه را می‌توان در مراحل اولیه تشخیص داد. در این مراحل احتمال درمان موفقیت‌آمیز بالا است. البته احتمال عود بیماری وجود داشته و شخص باید بعد از درمان هم چکاپ منظم داشته باشد.

بله حتی بعد از درمان در مراحل اولیه ممکن است بیماری عود کند. به همین دلیل پزشک تاکید می‌کند که پس از درمان موفقیت‌آمیز برای چکاپ منظم اقدام کنید. هر چند وقت یک‌بار باید مثانه از نظر وجود سلول‌های سرطانی بررسی شود.

اگر برای درمان سرطان مثانه از روش ایمونوتراپی استفاده شود، یک روش آن تزریق مستقیم دارو به مثانه است. در این روش از باسیل که به‌عنوان واکسن سل شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند. برای درمان سرطان‌های کوچک مثانه از این روش استفاده می‌شود و واکنش سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

بهترین درمان برای این سرطان به مرحله سرطان و درجه تهاجمی بودن آن بستگی دارد. ممکن است پزشک در مراحل اولیه جراحی سیستکتومی جزئی را پیشنهاد دهد و در صورت پیشرفت بیماری کل مثانه را بردارد. گاهی هم سرطان به‌قدری پیشرفت می‌کند که تنها با شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی علائم سرطان کاهش می‌یابد؛ اما درمان نمی‌شود.

در آخرین مرحله یعنی گرید ۴ سرطان مثانه پیشرفت بیماری به‌قدری زیاد است که درمان بسیار مشکل می‌شود. معمولا در این مرحله از شیمی‌درمانی همراه یا بدون پرتودرمانی استفاده می‌کنند. ممکن است پزشک بعد از شیمی‌درمانی جراحی سیستکتومی هم انجام دهد.

جدیدترین درمان سرطان روش‌هایی مانند ایمونوتراپی و درمان‌های هدفمند است. پزشکان هنوز در حال بررسی میزان عملکرد این روش‌ها روی بیماران هستند.

برخی از داروها برای درمان سرطان مثانه تایید شده‌اند. پزشک می‌تواند از داروهایی مانند آتزولیزوماب، بالورسا، سیس پلاتین، دوکسوروبیسین هیدروکلراید و انفورتوماب در روند درمان استفاده کند.

یکی از روش‌های متداول برای درمان این سرطان شیمی‌درمانی است. پزشک ممکن است قبل از جراحی از این روش استفاده کند. در مراحل پیشرفته که سرطان به بخش‌های مختلف بدن سرایت کرده است، باز هم از شیمی‌درمانی استفاده می‌کنند.

اگر سرطان کل مثانه را درگیر کرده باشد و با برداشتن بخشی از بافت مثانه بیماری درمان نشود، پزشک جراحی سیستکتومی رادیکال را پیشنهاد می‌دهد. در این روش کل مثانه و غدد لنفاوی مجاور برداشته می‌شوند.

طول عمر این بیماران به مرحله سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد. اگر سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، نرخ بقای ۵ ساله بیشتر از ۵۵% است. اما اگر به غدد لنفاوی مجاور سرایت کرده باشد، نرخ بقای ۵ ساله ۳۶% و در صورت پخش شدن در اندام‌های دورتر حدود ۴.۵% می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان سرطان مثانه

  1. رحیم گفت:

    بسیار عالی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از توجه شما

  2. ناشناس گفت:

    سلام
    عالی بود
    فقط یه سوال ایا سرطان مثانه درمان قطعی دارد ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ممنونم
      بله درمان های مختلفی دارد:
      سیستوسکوپی و برداشت تومور مثانه از طریق مجاری ادراری
      شیمی درمانی یا ایمونوتراپی داخل مثانه ای
      ایمونوتراپی داخل مثانه ای با واکسن سل
      سیستکتومی

  3. امید گفت:

    باسلام .مادرم دوساله سرطان لوله حالب داره که با استفاده از واکسن ب ث ژ درمان شد ولی بعداز یه سال دوباره برگشته ومتاستاز داده به ریه اش میخواستم بدونم باشیمی درمانی قابل درمانه والان تحت شیمی درمانی هستند

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله با شیمیدرمانی می شود کنترل کرد
      احتمالا نیاز به پرتو درمانی هم باشد

  4. ناشناس گفت:

    با سلام مادر من سرطان حالب دارد با استفاده از واکسن ب ث ژ تومور ازبین رفت ولی بعداز یه سال دوباره برگشته ومتاستاز داده به ریه اش میخواستم ببینم با شیمی درمانی امکان درمانش چقدره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله با شیمیدرمانی می شود کنترل کرد
      احتمالا نیاز به پرتو درمانی هم باشد

  5. بهمن هاتف تشویری گفت:

    با سلام وسپاس فراوان چرا پس از عمل لیزری از راه مجرا ، مجرای خروجی من بسته شد وبا درد وسوزش بسیار خروجی سوزنی شکلی بوجود آمد که دفع را بسیار دردآور کرد چرا

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمال التهاب شدید مجاری ادراری وجود دارد
      هرچه زودتر به متخصص اورولوژی مراجعه کنید

  6. مصطفی درویش پوریان گفت:

    سلام من از سال ۱۳۹۰ تا کنون سه بار عمل تومور مثانه انجام که آخرین آن در دهم تیر ماه جاری است و تا کنون پیشتر فته نبوده خواستم بپرسم امید به زندگی باهمین وضعیت برای من چه مدت است

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست و همراه عزیز. با ارزوی سلامتی برای شما
      امروزه پیشرفت های زیادی در درمان و شیوه های درمان تومور ها وجود دارد. مطمئنا درمان پذیر است.

  7. خیراله سلیمی گفت:

    سلام درمان تومور مثانه درطب سنتی را بنویسید.

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      روش های زیادی برای شروع درمان وجود دارد.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.دکتر اورولوژیست

  8. خیراله سلیمی گفت:

    سلام بهترین درمان تومور مثانه کام روَش است.

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      بهتر است جهت تشخیص بهترین روش درمانی به پزشک مراجعه شود.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک اورولوژی مراجعه کنید.دکتر اورولوژیست

  9. حبیبی کیاشهر گفت:

    بسیار عالی بود

  10. حبیبی گفت:

    عالی بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.