هفته دهم بارداری چه علائمی دارد؟ وضعیت مادر و جنین چگونه است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در هفته دهم بارداری جنین حدود 4 سانتی‌متر می‌شود و حرکت می‌کند. استخوان‌ها، غضروف، جوانه دندان‌ها و اندام‌های اصلی جنین تشکیل شده‌اند. ممکن است برخی علائم اولیه بارداری مانند تهوع و خستگی نسبت به هفته قبل کمتر شده باشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
هفته دهم بارداری

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

در هفته دهم بارداری شما به پایان سه‌ماهه اول بارداری نزدیک می‌شوید. برخی علائم اولیه بارداری کاهش پیدا می‌کند و تغییراتی در بدن شما به وجود می‌آید. اگر در هفته دهم حاملگی هستید یا تا چند روز دیگر وارد این هفته از بارداری می‌شوید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که هفته ۱۰ بارداری چگونه است؟ چه علائمی خواهید داشت؟ کدام علائم خطرناک هستند و باید به پزشک مراجعه کنید؟ جنین در چه وضعیتی قرار دارد و چقدر رشد می‌کند؟ بدن شما چه تغییراتی دارد و شکم چقدر بزرگ می‌شود؟ کدام آزمایش‌ها باید در هفته دهم تجویز شوند؟ آیا در این هفته باید سونوگرافی انجام داد؟ چه نکاتی را باید در این هفته رعایت کرد و چه نوع رژیم غذایی مناسب است؟

در صورتی‌که به‌تازگی باردار شده‌اید، باید برای انجام معاینات و آزمایش‌های دوران بارداری به متخصص زنان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشک وجود دارد.

هفته دهم بارداری چگونه است؟

در هفته دهم بارداری شما به انتهای سه‌ماهه اول نزدیک می‌شوید. براساس تقویم بارداری برخی علائم اولیه کمتر می‌شود و برخی دیگر هنوز شما را اذیت می‌کنند. معمولا علائم بارداری در سه‌ماهه دوم از بین می‌روند. شما از هفته ده متوجه کاهش برخی از این علائم می‌شوید.

جنین در هفته دهم با سرعت زیادی رشد می‌کند و بیشتر از قبل به نوزاد شبیه می‌شود. در این هفته اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن جنین تشکیل شده و نوبت به مرحله رشد و تکامل رسیده است. در هفته ۱۰ بارداری ممکن است اولین لگدهای جنین شروع شود.

علائم هفته دهم بارداری

برخی علائم اولیه بارداری احتمالا در ده هفتگی هم ادامه خواهد داشت. به‌مرور این علائم کاهش پیدا می‌کند و چند هفته دیگر کاملا برطرف می‌شوند. این علائم عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • خستگی
  • یبوست
  • تکرر ادرار
  • مشکلات خواب: افزایش هورمون‌های بارداری و افزایش جریان خون روی خواب تاثیر دارند. انبساط رگ‌های خونی فشار خون را کاهش می‌دهد و باعث خواب‌آلودگی در طول روز می‌شود.
  • سردرد: مشکلات خواب، تغییرات هورمونی و گرسنگی ممکن است باعث سردرد در بارداری شوند.
  • نوسانات خلقی
  • طعم فلز در دهان
  • درد سینه
  • سرگیجه
  • ویار یا تنفر غذایی

به نقل از verywellfamily در بارداری علاوه بر مشکلات خواب ممکن است رویاهای عجیب زیاد ببینید. در دوران بارداری حالات و احساسات شما بسیار تغییر می‌کند. این رویاها هم با احساسات و نحوه پردازش مغز ارتباط دارد

در بارداری علاوه بر مشکلات خواب ممکن است رویاهای عجیب زیاد ببینید. این رویاها با احساسات و نحوه پردازش مغز ارتباط دارد.

در هفته دهم بارداری شما هنوز علائمی مانند خستگی و حالت تهوع دارید.
در هفته دهم بارداری شما هنوز علائمی مانند خستگی و حالت تهوع دارید.

علائم سقط جنین در هفته دهم بارداری

در سه‌ماهه اول بارداری احتمال سقط جنین بیشتر است. اگر در هفته دهم حاملگی دچار هر یک از علائم زیر شدید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

  • خارج‌ شدن مایع از واژن
  • خارج‌ شدن بافت از واژن
  • خونریزی خفیف تا شدید
  • درد شکم، کمر یا لگن

تو هم علائم سقط جنین توی هفته ۱۰ بارداری داری؟

تا دیر نشده از متخصص نوبت بگیر.

در چه صورت به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم رایج در اوایل بارداری برای شما شدید است، می‌توانید برای کاهش این علائم به پزشک مراجعه کنید. به‌عنوان‌ مثال برای درمان حالت تهوع، یبوست یا نفخ می‌توان داروهای مناسب بارداری تجویز کرد یا سبک زندگی را تغییر داد. همچنین در صورتی‌که درد شدیدی دارید یا دچار خونریزی شده‌اید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

برای بررسی علائم در هفته دهم بارداری به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر در هفته دهم بارداری علائم مشکوکی دارید یا علائم شما شدید شده است، باید برای تسکین این علائم به دکتر زنان و زایمان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. پزشک شما را معاینه و آزمایش‌های لازم را تجویز می‌کند. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

وضعیت جنین در هفته دهم بارداری

جنین در ۱۰ هفتگی حدود ۳٫۵ تا ۴ سانتی‌متر است و تا سه هفته دیگر حدودا دوبرابر می‌شود. وضعیت جنین در هفته ۱۰ حاملگی به شرح زیر است:

  • تمامی اندام‌های اصلی بدن در این هفته تشکیل شده‌اند.
  • بینی، دهان و چشم جنین شکل می‌گیرند.
  • جوانه‌های دندان تشکیل می‌شوند. این جوانه‌ها زیر لثه هستند و بعد از تولد در حدود ۶ ماهگی نوزاد، دندان‌ها بیرون می‌زنند.
  • انگشتان دست و پا رشد می‌کنند و کمی درازتر می‌شوند.
  • پلک از هفته قبل شروع به رشد کرده و به‌‎مرور بسته می‌شود.
  • گوش‌ها تکامل می‌یابند و به سمت جای اصلی خود حرکت می‌کنند.
  • استخوان‌ها و غضروف‌ها شکل می‌گیرند.
  • فرورفتگی کوچک روی پا به زانو و مچ پا تبدیل می‌شوند.
  • در این هفته معده شیره گوارشی تولید می‌کند. کلیه‌ها ادرار بیشتری تولید می‌کنند و اگر جنین پسر باشد، تستوسترون هم ترشح می‌شود.

در هفته دهم حاملگی جوانه‌های دندان تشکیل می‌شوند. این جوانه‌ها زیر لثه هستند. بعد از تولد در حدود ۶ ماهگی نوزاد، دندان‌ها بیرون می‌زنند.

در ده هفتگی جنین اندام‌های اصلی شکل گرفته و استخوان‌ها تشکیل شده‌اند.
در ده هفتگی جنین اندام‌های اصلی شکل گرفته و استخوان‌ها تشکیل شده‌اند.

در هفته دهم بارداری جنین چه شکلی است؟

هفته دهم بارداری جنین از سر تا پا حدود ۳ تا ۴ سانتی‌متر و تقریبا اندازه یک زردآلو کوچک است. حرکات جنین را می‌توانید در آزمایش سونوگرافی مشاهده کنید. هنوز سر نسبت به بدن بزرگ است. چشم‌ها نیمه‌بسته هستند و استخوان فک شکل می‌گیرد. قلب جنین در ۱۰ هفتگی با سرعت ۱۸۰ ضربه در دقیقه می‌تپد.

تغییرات بدن در هفته دهم بارداری

احتمالا در هفته دهم حاملگی وقتی جلوی آینه می‌روید، متوجه می‌شوید که شکم شما کمی گرد شده است. رحم شما در حال‌ رشد بوده و در ۱۰ هفتگی اندازه یک گریپ‌فروت شده است. برخی زنان هم در این هفته هیچ تغییری نخواهند داشت. برآمدگی شکم به‌زودی ایجاد می‌شود.

معمولا در حاملگی دوم یا سوم شکم زودتر بیرون می‌زند. اگر بارداری اول شما است، احتمال دارد در هفته‌های بعدی متوجه تغییرات ظاهری شوید.

رگ‌های خونی روی شکم و سینه به‌مرور ظاهر می‌شوند. برای رشد و تغذیه جنین باید خون از سیاهرگ‌ها بیشتر به جنین منتقل شود. به همین دلیل با پیشرفت بارداری رگ‌ها بزرگ‌تر و برجسته‌تر می‌شوند.

در هفته دهم حاملگی شکم شما کمی گرد شده و در آینه مشخص می‌شود.
در هفته دهم حاملگی شکم شما کمی گرد و در آینه مشخص می‌شود.

آزمایش های هفته دهم بارداری

در هفته دهم بارداری احتمال دارد برای آزمایش‌های ژنتیکی آماده شوید. اگر شما یا همسرتان سابقه پزشکی خاصی دارید یا اختلالات ژنتیکی در خانواده شما وجود دارد، انجام این آزمایش‌ها ضروری می‌شود. این آزمایش‌ها به دو دسته آزمایش غربالگری و آزمایش تشخیصی تقسیم می‌شوند. در آزمایش غربالگری احتمال نقص مادرزادی جنین بررسی می‌شود. اما در آزمایش تشخیصی با اطمینان بیش از ۹۹٪ مشخص می‌شود که جنین مشکل ژنتیکی دارد یا نه.

۱. آزمایش DNA بدون سلول (آزمایش NIPT)

آزمایش NIPT نوعی آزمایش غیرتهاجمی است که برای افراد زیر توصیه می‌شود:

  • سن بالای ۳۵ سال
  • ناهنجاری کروموزومی در بارداری قبلی یا داشتن فرزندی با مشکلات ژنتیکی
  • سونوگرافی غیرطبیعی جنین

برای انجام این تست، آزمایش خون ساده از مادر گرفته می‌شود. DNA بدون سلول جنین در خون مادر وجود دارد و با بررسی آن می‌توان تریزومی ۱۳، ۱۸ و ۲۱ را تشخیص داد. این آزمایش در تشخیص نقایص لوله عصبی کاربردی ندارد، ولی جنسیت جنین را نیز مشخص می‌کند. نتیجه آزمایش DNA بدون سلول باید توسط آزمایش‌های تشخیصی بررسی شود.

۲. نمونه برداری از پرزهای جفتی

بین هفته ۱۰ تا ۱۲ بارداری می‌توان آزمایش نمونه‌برداری از پرزهای کریونی (CVS) را انجام داد. این آزمایش تشخیصی است و معمولا برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • سن بالای ۳۵ سال
  • داشتن فرزندی با اختلالات ژنتیکی یا سابقه بارداری با ناهنجاری کروموزومی
  • مشکوک بودن نتایج آزمایش‌های غربالگری
  • سابقه خانوادگی اختلالات ژنتیکی

برای انجام این آزمایش پزشک سلول‌های پرز کریونی در پوشش رحم را برمی‌دارد. این سلول‌ها بخشی از جفت و ساختار آنها مشابه سلول‌های جنین است. برای بررسی مشکلاتی مانند سندروم داون، بیماری تای ساکس و سندروم شکننده این آزمایش انجام می‌شود.

۳. غربالگری شفافیت نوکال

این غربالگری ژنتیکی در هفته ۱۰ تا ۱۴ بارداری انجام می‌شود. اختلالاتی مانند سندروم داون در این آزمایش بررسی می‌شوند. برای انجام این غربالگری باید سونوگرافی داشته باشید. در سونوگرافی چین‌های پشت گردن جنین اندازه‌گیری می‌شوند.

غربالگری شفافیت نوکال در هفته ۱۰ تا ۱۴ بارداری انجام می‌شود. اختلالاتی مانند سندروم داون در این آزمایش بررسی می‌شوند.

۴. سونوگرافی در هفته دهم بارداری

اگر در هفته قبل آزمایش سونوگرافی انجام نداده باشید، در این هفته سونوگرافی تجویز می‌شود. شما می‌توانید در تصویر سونوگرافی، جنین را مشاهده کنید. در هفته ۱۰ بارداری جنین حرکت می کند و می‌تواند لگد بزند. صدای قلب جنین نیز شنیده می‌شود.

شما می‌توانید در این هفته حرکت جنین را در سونوگرافی مشاهده کنید.
شما می‌توانید در این هفته حرکت جنین را در سونوگرافی مشاهده کنید.

خود مراقبتی در هفته دهم بارداری

برای مراقبت از خود و جنین در بارداری باید به تغذیه خود توجه داشته باشید. مایعات به اندازه کافی دریافت کنید و ورزش را در برنامه خود قرار دهید. مصرف ویتامین‌های بارداری را همانند هفته‌های قبل ادامه دهید.

اگر در هفته دهم بارداری دچار مشکلات خواب شده‌اید یا سردرد گرفته‌اید، موارد زیر می‌توانند به کاهش این علائم کمک کنند:

  • در طول روز کمی ورزش کنید. فعالیت بدنی کمک می‌کند تا شب راحت‌تر بخوابید.
  • حداقل دو ساعت قبل از خواب شام بخورید. افزایش فاصله بین شام و خواب باعث کاهش سوزش سر دل و سوءهاضمه می‌شود.
  • مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کاهش دهید.
  • شب مقدار مصرف مایعات را کمتر کنید تا در خواب نیاز به ادرار نداشته باشید.
  • قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.
  • سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید.

اگر در هفته دهم بارداری آزمایش نمونه‌برداری از پرزهای کریونی را انجام داده‌اید، باید از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. تا زمانی‌که پزشک اجازه نداده است، نباید رابطه جنسی داشته باشید.

توی هفته ۱۰ بارداری چه دارویی باید مصرف کنی؟ همین الان مشاوره دارویی بگیر.

تغذیه در هفته دهم بارداری

برخی زنان باردار به‌اشتباه تصور می‌کنند که باید در دوران بارداری جای دو نفر غذا بخورند. اما این نکته می‌تواند منجر به اضافه وزن در بارداری شود. اضافه‌ وزن احتمال مشکلاتی مانند دیابت بارداری و فشار خون را افزایش می‌دهد. سعی کنید به اندازه کافی غذا بخورید.

در برنامه غذایی روزانه خود مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. میوه‌ها به دلیل فیبر بالا یبوست و نفخ را کاهش می‌دهند. همچنین انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها از طریق میوه‌ها تامین می‌شوند.

بایدها و نبایدهای هفته دهم بارداری

در دوران بارداری استراحت اهمیت زیادی دارد. اگر در هفته دهم حاملگی دچار سردرد شده‌اید، اتاق تاریک و ساکتی پیدا و برای مدت زمانی استراحت کنید. می‌توانید بالش بارداری تهیه کنید تا در زمان استراحت بدن شما اذیت نشود. همچنین می‌توانید در طول بارداری در کلاس‌های مدیتیشن شرکت کنید. از نمایشگرهای گوشی و لپ‌تاپ دوری کنید.

اگر برخی علائم هفته دهم بارداری شما را اذیت می‌کند، بدون مشورت با پزشک دارویی را مصرف نکنید. برخی داروها به‌ویژه در ماه‌های اول بارداری ممکن است باعث عوارض جدی برای مادر یا جنین شوند. برای پیدا کردن گزینه‌های درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر در هفته دهم حاملگی نمونه‌برداری از پرزهای کریونی داشته‌اید، احتمال دارد لکه‌بینی و گرفتگی خفیف داشته باشید. این عارضه طبیعی است و باید استراحت کنید. اگر گرفتگی یا خونریزی شدید بود، تب داشتید یا مایع از واژن شما خارج شد، حتما به پزشک اطلاع دهید.

برای اطلاع از نکات مراقبتی در دوران بارداری بهتر است با دکتر زنان یا دکتر متخصص مامایی مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو علاوه بر مشاوره حضوری از مشاوره تلفنی با متخصص زنان استفاده کنید.

تعیین جنسیت در هفته دهم بارداری

اگر در هفته دهم حاملگی آزمایش DNA بدون سلول انجام دهید، می‌توانید جنسیت جنین را تشخیص دهید. اما برای تشخیص جنسیت از طریق سونوگرافی هنوز زود است.

سونوگرافی در هفته دهم حاملگی
شما در هفته ۱۰ بارداری می‌توانید از طریق سونوگرافی جنین را مشاهده کنید. اما برای تشخیص جنسیت زود است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

در هفته دهم بارداری جنین به‌سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. اندام‌های اصلی تشکیل شده و در حال تکامل هستند. انگشتان جنین رشد می‌کند، استخوان‌ها و جوانه دندان تشکیل و پلک به‌آرامی بسته می‌شود. جنین در این هفته می‌تواند تکان بخورد و اولین لگد را بزند.

شما ممکن است در هفته دهم حاملگی متوجه تغییر در ظاهر خود شوید. شکم کمی گرد شده و در آینه قابل‌ مشاهده است. رگ‌های خونی روی سینه و شکم ظاهر می‌شوند. علائمی مانند حالت تهوع، یبوست، نفخ، سوزش سر دل و خستگی هنوز در ۱۰ هفتگی جنین ادامه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم دوران بارداری، وضعیت جنین و نکات مراقبتی باید با دکتر زنان یا متخصص مامایی مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با این پزشکان به‌صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین ارتباط برقرار کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

سعی کنید در این هفته مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. اگر هوس مواد غذایی ناسالم کرده‌اید، در حد بسیار کم مصرف کنید. در طول بارداری باید به اندازه کافی پروتئین مصرف بخورید.

مقدار کمی درد زیر شکم در بارداری طبیعی است. اگر آزمایش نمونه‌برداری سلول کوریونی را انجام داده‌اید، احتمالا گرفتگی کمی در شکم خواهید داشت. اما اگر درد شکم شدید شد یا چند روز ادامه داشت، باید برای بررسی علت آن به پزشک مراجعه کنید.

تغییرات هورمونی و افزایش هورمون بارداری باعث ویار و هوس غذایی می‌شود. این علامت در سه‌ماهه اول بارداری بیشتر دیده می‌شود.

در هفته ۱۰ بارداری رحم به رشد خود ادامه می‌دهد و به اندازه یک گریپ‌فروت می‌شود. با رشد رحم به مثانه فشار وارد و باعث تکرر ادرار می‌شود. از طرفی جریان خون در بارداری بیشتر می‌شود و کلیه‌ها بیشتر از قبل فعالیت می‌کنند.

اگر در هفته ۱۰ بارداری حالت تهوع دارید، سعی کنید غذاهای سبک بخورید. وعده‌های غذایی را کوچک‌تر، ولی در تعداد وعده بیشتری مصرف کنید. دقت کنید کدام مواد غذایی حالت تهوع را شدیدتر می‌کنند؛ این مواد را کمتر مصرف کنید.

در ۱۲ هفته اول بارداری مقدار کمی لکه‌بینی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما شما باید هر نوع لکه‌بینی یا خونریزی را به پزشک اطلاع دهید. ممکن است علت این عارضه سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره هفته دهم بارداری

  1. نیلوفر گفت:

    سلام متخصص ارتو پد به من فلوکسیتین ۲۰ و کلرو دیاز پوکساید ۲۰ دادن من در هفته ۱۰ بارداری هستم ولی جرعت مصرف ندارم ایا مصرف کنم یا نه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مصرف قرص فلوکستین در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند، پس فقط در صورت نیاز ضروری فلوکستین مصرف کنید
      حتمن برای تغییر دارو به پزشک تان مراجعه نمایید
      سلامت باشید

  2. ناشناس گفت:

    سلام هفته دهم بارداری هستم درد زیر شکم و همین طور لکه به اندازه پاک کردن در دستمال میبینم آیا مشکل مهمی هست برای من وجنین درظمن دو قلو باردارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز. با ارزوی سلامتی برای شما و فرزندانتان.
      لکه بینی در دوران بارداری قابل انتظار است ولی برای بررسی و اطمینان بیشتر تجت نظارت متخصص زنان باشید

  3. مامان شایان گفت:

    دکترا نمیفهمن تو اطرافیانم دیدم ک دکترا گفتن قلب نداره و باید سقط بشه اما توکل به خدا کردن و بچه سالم سلامت دنیا اومده

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز.
      پزشک خوب با استفاده از دانش و تجربه و روشهای پاراکلینیکی حتمن تشخیص درست خواهد داد

  4. علی گفت:

    سلام من الان ۹هفته است باردارم خیلی ازیتم بنظر شما طبیعی هست حالم بهم میخوره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز. با ارزوی سلامتی برای شما و فرزندتان
      در بارداری بعلت تغییرات شدید هورمونی و متابولیسم بدن علایم گوناگونی دارد. تهوع و تغییرات رفتاری نیز قابل پیش بینی است
      لطفا تحت نظارات همیشگی متخصص زنان باشید
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

  5. شیوا گفت:

    منم سه تا سقط به علت تشکیل نشدن قلب داشتم.مشکلم با مراجعه به دکتر ایمونولوژی حل شدحتما مراجعه کن

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از اینکه تجربه خودتون با دوستانتون به اشتراک گذاشتید.

  6. ناشناس گفت:

    سلام من امروز ده هفته از بارداریم !بنظرتون میشه برم واسه غربالگری؟؟؟

  7. سهیل گفت:

    سلام خسته نباشیدمن هفته دهم بارداریم هست ولی هیچی حالت تهو ندارم دکتر بهم گفت عادی نیست خیلی نگرانم باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنین ممنون

    1. ناشناس گفت:

      خوش به حالت

    2. حمیده گفت:

      نه عزیز جای نگرانی نیست علایم حاملگی هر کس با دیگری فرق می‌کنه منم همین جوری بودم خدارو شکر دخترم هفت سالشه

  8. محمد گفت:

    دعاکن تا خدا کارتو روبه راه کنه

  9. مبین گفت:

    عزیزم بعضی از بچه ها اول مغز تشکیل میشه بد قلب واین جای نگرانی نیست باید تا هفته ۱۲ یا بیشتر صبر کرد چقد حیف که شما زود سقط کردین

    1. حامی گفت:

      دکتر مژگان سادات هاشمی فشارکی
      حتما یه ویزیت برو

  10. ارزو میری گفت:

    سلام من دوتا سقط داشتم هر دو قلب نداشتن چیکار کنم که باز همچین اتفاقی نیوفته برای بچه ام

    1. ناشناس گفت:

      توکل بر خداکن نه دکتر

    2. الیا گفت:

      بهتره بری پیش یک متخصص خوب

    3. ناشناس گفت:

      کوالی فول بخور و اسپرین و ب کمپلکس عالیه