کرم سفت کننده پوست چقدر در لیفتینگ پوست موثر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مصرف کرم سفت کننده پوست جدا از اینکه بالای 30 و 40 سال طرفداران بیشتری دارد اما در سنین پایین‌تر سبب پیشگیری از بورز چین و چروک‌های پوستی می‌شود. به همین خاطر مصرف این کرم اهمیت زیادی دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
کرم سفت کننده پوست

کرم سفت کننده پوست با تحریک تولید کلاژن و الاستین که برای استحکام و کشسانی پوست بسیار مهم هستند، عمل می‌کنند. این کرم‌ها که به کرم لیفتینگ پوست هم معروف هستند، بسته به نوع مواد فعال، غلظت و میزان نفوذ آن‌ها در پوست ممکن است اثربخشی مختلفی داشته باشند. در این مقاله با این کرم‌ها، مزایای آن‌ها و حتی انواع مارک‌های کرم برای سفت شدن پوست که در ایران موجود هستند آشنا خواهید شد. شما می‌توانید برای استفاده این محصولات از بهترین پزشکان پوست در وبسایت دکترتو مشاوره و کمک بگیرید. دکترتو به شما امکان دریافت نوبت مشاوره حضوری و آنلاین را می‌دهد.

کرم سفت کننده پوست چیست؟

کرم سفت کننده پوست یک محصول مراقبت از پوست حاوی کلاژن یا الاستین است و تولیدکنندگان آن ادعا می‌کنند که پوست را سفت یا پر می‌کند. این محصول را می‌توان در روتین پوستی روزانه قرار داد. الاستین فیبر حمایت‌کننده در بدن است که به پوست اجازه می‌دهد تا به جای اولیه خود بازگردد.

کرم سفت کننده مناسب، گزینه‌ای عالی برای بازسازی پوست‌های خشک و دارای ظاهر چروکیده هستند. بیشتر انواع کرم سفت کننده مملو از مواد مغذی است که علائم پیری پوست مانند افتادگی پوست، خشکی و چین و چروک را از بین برده و به بازگرداندن آنچه برای پوستی صاف و هیدراته نیاز دارد کمک می‌کنند.

کرم سفت کننده پوست چیست؟
کرم سفت کننده پوست یک محصول مراقبتی برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست است.

روش استفاده از کرم سفت کننده پوست

استفاده از انواع کرم سفت کننده نسبتا آسان است. این محصولات غیر استروئیدی هستند، بنابراین لازم نیست نگران استفاده بیش از حد آن‌ها در طول شبانه روز باشید. کافیست به سادگی کرم سفت کننده را زمانی که پوست به خوبی مرطوب شده (مثلا بعد از حمام یا دوش گرفتن) استفاده کنید.

کرم سفت کننده پوست شب

کرم سفت کننده پوست شب غنی از پپتید و مواد ضد پیری است که می‌تواند ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌ها را کاهش دهد، پوست کدر و خشک را بازسازی و روشن کند. برای استفاده از کرم لیفتینگ شب می‌توانید از دستان خود استفاده کنید و محصول را به طور مساوی روی صورت و گردن خود پخش کنید. از این کرم می‌توانید روی گونه‌ها، پیشانی و گردن بزنید.

کرم سفت کننده پوست روز

برای استفاده از کرم سفت کننده پوست مقدار کمی از آن را بردارید و بین دستان خود نگه دارید تا به دمای بدنتان نزدیک شود. با استفاده از نوک انگشتان، پوست خود را با دقت ماساژ دهید؛ از مرکز صورت خود به سمت بیرون شروع کنید. حرکات دایره‌ای کوچک انجام دهید تا کرم به پوست شما نفوذ کند و سلول‌های پوست را تحریک کند.

متن انگلیسی:
Firming creams are relatively easy to use. They are non-steroidal, so you don’t have to worry about using too much in a day. Simply apply your firming cream during a time when your skin is moisturized well – like after a bath or shower
ترجمه متن:
استفاده از کرم‌های سفت کننده نسبتا آسان است. آن‌ها غیر استروئیدی هستند، بنابراین لازم نیست نگران استفاده بیش از حدشان در طول روز باشید. به سادگی کرم سفت کننده خود را در زمانی که پوست شما به خوبی مرطوب شده است مانند بعد از حمام یا دوش گرفتن استفاده کنید.

rejuvaskin

بهترین ساعت مصرف کرم سفت کننده پوست

برای بهره بردن از بیشترین فواید مصرف کرم سفت کننده پوست کافیست آن را یک یا دو بار در روز روی صورت، گردن و سینه بمالید. در کنار آن لازم است در صبح، از آنتی اکسیدان استفاده کنید. همچنین باید در طول روز ضد آفتاب خود را همراه داشته و دائما تمدید کنید.

می‌خوای پوستت رو سفت و ترمیم کنی؟

نیاز به مشاوره داری؟ کلیک کن.

فواید کرم سفت کننده پوست

کلاژن و الاستین هر دو با گذشت زمان کاهش می‌یابند، اما کرم‌های سفت‌کننده می‌توانند با افزایش تولید آن‌ها به بازیابی سفتی پوست کمک کنند. کرم سفت کننده همانطور که از اسمش پیداست پوست را سفت و آبرسانی کرده و به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند.

مزایای کرم سفت کننده پوستتوضیحات
بهبود الاستیسیته پوستکرم های سفت کننده پوست با افزایش الاستیسیته پوست، به جوان‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست کمک می‌کنند.
کاهش چین و چروکاین کرم‌ها به کاهش ظهور چین و چروک‌ها کمک می‌کنند و ظاهر پوست را جوان‌تر می‌سازند.
آبرسان پوست و حفظ رطوبتترکیبات مرطوب‌کننده در این کرم‌ها به حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست کمک می‌کنند.
افزایش کلاژن سازیبا تحریک تولید کلاژن در پوست، به تقویت ساختار پوست و افزایش سفتی آن کمک می‌کنند.
افزایش لطافت و نرمی پوستاستفاده منظم از این کرم‌ها می‌تواند لطافت و نرمی پوست را افزایش دهد.
کاهش افتادگی پوستکرم‌های سفت کننده پوست با کاهش افتادگی پوست، به ظاهر جوان‌تر و محکم‌تر پوست کمک می‌کنند.
محافظت در برابر آسیب‌های محیطیاین کرم‌ها با داشتن ترکیبات ضد اکسیدان و محافظت‌کننده، پوست را در برابر آسیب‌های محیطی مثل آلودگی و اشعه UV محافظت می‌کنند.
فواید کرم سفت کننده پوست صورت

معایب و عوارض کرم سفت کننده پوست

کرم سفت کننده پوست عارضه جانبی خاصی ندارد. برخی از بیماران قرمزی خفیفی را در ناحیه تحت درمان احساس می‌کنند، اما این قرمزی در عرض یک یا دو روز پس از استفاده فروکش می‌کند.

احتیاطات مصرف کرم سفت کننده پوست

در زمان مصرف کرم سفت کننده پوست احتیاطات گفته شما در ادامه را در نظر داشته باشید:

  • محدودیت سنی
  • حساسیت پوستی (در صورت وجود حساسیت به ترکیبات کرم، ممکن است پوست دچار تورم، خارش یا قرمزی شود.)
  • زنان باردار و شیرده (هرگونه استفاده از محصولات آرایشی، بهداشتی، مراقبتی و دارویی در این دوران تحت نظر مستقیم پزشک متخصص صورت پذیرد.)

ترکیبات انواع کرم سفت کننده پوست

پپتیدها، رتینول، اسید هیالورونیک، کلاژن، و آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E از جمله مواد تشکیل دهنده بیشتر کرم های سفت کننده هستند. پپتیدها می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کنند و رتینول باعث افزایش گردش سلولی و سنتز کلاژن می‌شود.

دی متیل آمینو اتانول هم یک ماده قوی برای سفت کردن پوست است. این ماده به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد. پپتیدهایی که معمولاً در کرم‌های سفت‌کننده استفاده می‌شوند با تقویت پوست برای بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام کار می‌کنند. کافئین هم در بعضی از انواع کرم لیفتینگ پوست موجود است که به انقباض رگ‌های خونی برای کاهش مایعات اضافی در پوست کمک می‌کند و همچنین به بدن کمک می‌کند تا چربی‌های اضافی را تجزیه کند.

کرم های سفت کننده پوست (لیفتینگ) چگونه عمل می کنند؟

کرم های سفت کننده‌ با افزایش سطح هیدراتاسیون پوست و تولید کلاژن و الاستین به کاهش چین‌وچروک‌ها و جلوگیری از علائم پیری کمک می‌کنند. بعضی از این محصولات که حاوی هیالورونیک اسید هستند در جایگزین کردن سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید نقش دارند.

کرم لیفتینگ پوست به جوانسازی پوست کمک می کند.
کرم های سفت کننده پوست باعث لیفتینگ پوست می‌شوند.

انواع مدل و برند کرم برای سفت شدن پوست

در این قسمت پرفروش‌ترین و معروف‌ترین برندهای کرم سفت کننده پوست را که در ایران محبوبیت زیادی دارند معرفی کرده‌ایم.

۱. کرم لیفتینگ شب ورونیک

اولین کرم برای سفت شدن پوست در لیست ما کرم لیفتینگ شب ورونیک است. این ترکیب ضد چروک در عرض مدتی کوتاه را لیفت کرده و خطوط و چروک‌های آن را کاهش می‌دهد. این محصول قابلیت ارتجاعی پوست را بازمی‌گرداند و یک انتخاب خوب برای افراد بالای ۴۰ سال است.

۲. کرم سفت کننده پوست سینره

کرم سفت کننده پوست سینره حاوی بیوپلیمرهای دریایی جهت لیفت سریع پوست صورت و گردن، روغن گل همیشه بهار، کالندولا، روغن جوانه گندم، ویتامین‌های A, E, D و پرو ویتامین‌های B۵، امگا ۳ و امگا ۶ است.

۳. کرم سفت کننده پوست بدن ام ان دی

کرم سفت کننده و لیفتینگ پوست بدن برند ام ان دی حاوی پروتئین گیاهی، کلاژن و الاستین هیدرولیز شده و ترکیبات محرک تولید کلاژن است. این کرم لیفتینگ به استحکام بیشتر پوست بدن مانند گردن، سینه، باسن و رفع افتادگی پوست کمک می‌کند.

۴. کرم شب سلولار پوست نوتروژینا

کرم شب سلولار پوست نوتروژینا یک ضد چروک و جوانساز پوست حاوی ویتامین سی روشن‌کننده بوده که با تحریک تولید کلاژن و الاستین طبیعی علائم پیری و چروک پوست را کاهش می‌دهد. از دیگر خواص این کرم می‌توان به تجدید سلول‌های سطح پوست، کاهش لکه‌های تیره پوست، بازیابی استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از افتادگی پوست اشاره کرد.

۵. کرم سفت کننده پوست درمالیفت

کرم سفت کننده و لیفتینگ پوست درمالیفت استحکام پوست را افزایش داده و سبب ساخت مجدد رشته‌های کلاژن و الاستین و جلوگیری از تخریب آن‌ها می‌شود. این کرم از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV محافظت می‌کند. همچنین رطوبت لایه شاخی پوست را افزایش داده و با افزایش انرژی سلول‌های پوست آن را محافظت می‌کند.

دنبال بهترین کرم برای سفتی پوست می‌گردی؟ کلیک کن و مشاوره بگیر.

۶. کرم سفت کننده پوست گاتیو

کرم سفت کننده پوست گاتیو حاوی سدیم هیالورونات، ویتامین B۲، سراماید و عصاره دانه کینوا است. این کرم لیفتینگ سبب افزایش استحکام و کاهش افتادگی پوست و همچنین افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل محیطی می‌شود.

۷. کرم سفت کننده صورت اسپانول

کرم سفت کننده پوست اسپانول حاوی نوعی کلاژن هیدرولیز شده است. این کرم به سرعت جذب پوست می‌شود و در مدت زمانی کوتاه پوست را سفت و استحکام بافت آن را زیاد می‌کند. این کرم لیفتینگ با حفظ رطوبت در لایه میانی و سطحی پوست به برطرف شدن خطوط و چین و چروک‌های پوستی کمک کرده و استحکام پوست را بهبود می‌بخشد. 

۸. سفت کننده پوست صورت قوی خانگی

برای سفت کردن پوست به کمک روش‌های خانگی می‌توانید موارد زیر را به روتین زندگی خود بیفزایید. این روش‌ها بیشتر بر پیشگیری تمرکز دارد نه بر رفع چین و چروک.

  • آنتی اکسیدان‌ها (آنتی اکسیدان‌ها سرشار از ویتامین‌های C، B و E هستند.)
  • یوگای صورت
  • دستگاه‌های خانگی (مانند دستگاه‌های RF)
  • ضد آفتاب
  • نوشیدن آب
  • روغن نارگیل
  • آلوئه ورا
  • قهوه
  • خیار
  • تخم مرغ
  • ماست 
  • لیمو

بهترین کرم برای سفت شدن پوست صورت

اگر به دنبال کرم برای سفت کردن پوست خود هستید، روی محصولاتی تمرکز کنید که دارای جلبک دریایی، کریزین یا کراتین هستند. اطمینان حاصل کنید که ویتامین E هم دارند که به هیدراته شدن سلول‌ها برای سفت شدن آن‌ها و کاهش تعداد چین و چروک‌ها کمک می‌کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

به طور معمول کرم‌ سفت کننده پوست محصولی است که کلاژن و الاستین از دست رفته پوست را افزایش داده و پوست را سفت می‌کند. این کرم تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارد که در بعضی سنین چندین برابر هم بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از شروع مصرف آن از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

بهترین دکتر زیبایی پوست را می‌توانید در وبسایت دکترتو پیدا کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان ویزیت آنلاین دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بعضی از بهترین کرم‌های لیفتینگ صورت خارجی که بسیار قوی و موثر هم هستند عبارتند از:

  • کرم لیفتینگ و سفت کننده پوست نیوآ
  • کرم سفت کننده ویتال پرفکشن شیسیدو
  • کرم سفت کننده شب کلارنس مدل Extra Firming
  • کرم لیفتینگ و حجم دهنده پوست کریسی

بعضی از بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت ایرانی عبارتند از:

  • کرم سفت‌کننده پوست درمالیفت مدل Firmalift
  • کرم سفت‌کننده پوست سینره مدل Mature Skin
  • کرم سفت‌کننده پوست دکتر ژیلا
  • کرم سفت‌کننده صورت درمالاین مدل Intensive care
  • کرم سفت کننده صورت اسپانول
  • کرم ضد چروک آردن سری Expert Age

اگر بالای سی سال سن دارید و به دنبال یک کرم ضد چروک باکیفیت هستید این محصولات را خریداری کنید:

  • کرم ضد چروک و سفت کننده لورآل مثبت 30 سال
  • کرم شب لوتوس دریم
  • کرم ضد چروک تاچا

بعضی از محبوب‌ترین و بهترین برندهای کرم سفت کننده صورت مناسب افراد بالای 40 سال عبارتند از:

  • کرم روز و شب سفت کننده اولاین سانستیشن
  • کرم روز سفت کننده بالای 40 سال کلسیم Q10 بی یلندا
  • کرم ضد چروک روز نوتروژینا مدل Cellulr Boost

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کرم سفت کننده پوست

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید برا سفت کننده پوست

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      براساس نوع پوست از داروخانه یا مشاوره زیبایی بخواهید
      کرم سفت کننده پوست یک محصول مراقبت از پوست حاوی کلاژن یا الاستین است و تولیدکنندگان آن ادعا می‌کنند که پوست را سفت یا پر می‌کند. این محصول را می‌توان در روتین پوستی روزانه قرار داد. الاستین فیبر حمایت‌کننده در بدن است که به پوست اجازه می‌دهد تا به جای اولیه خود بازگردد.