چگونه حافظه کاری خود را تقویت کنیم؟ [اینفوگرافی]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

راه‌های دزیادی برای تقویت حافظه کاری وجود دارد مثلا بازی‌هایی که با همین هدف طراحی شده‌اند، یادداشت کردن و یادآور گذاشتن برای کارهای مهم.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

تقویت حافظه کاری

اگر شما هم مثل نویسنده این مطلب حافظه کاری ضعیفی دارید، این مطلب کوتاه می‌تواند به شما کمک کند؛ چون حافظه کاری ضعیف می٬تواند عواقب بدی برای شما داشته باشد، اما چگونه حافظه کاری خود را تقویت کنیم؟ چند راهکار وجود دارد که به شما کمک می‌کند حافظه خود را تقویت کنید و دیگر کارهای ریز و درست را فراموش نکنید:

  • برخی بازی‌ها برای تقویت حافظه طراحی شده‌اند. شما با مشورت با یک روانشناس سازمانی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این بازی‌ها به دست آورید.
  • اطلاعات مهم را یادداشت کنید: یه دفترچه یا چیز دیگری همراه خود داشته باشید تا کارهای مهمتان را یادداشت کنید. هرچه باشد نوشته از حافظه ماندگارتر است، علاوه بر این خود نوشتن یک متن باعث می‌شود آن کار بهتر در حافظه شما بماند.
  • روی گوشی یا جای دیگری برای کارها و وقایع مهم یادآور بگذارید، این طور اگر بخواهید هم نمی‌توانید آن را فراموش کنید.
  • چند کار را با هم انجام ندهید؛ این کار باعث می‌شود ذهن شما آشفته‌تر شود و راحت‌تر کارهایتان را فراموش کنید.
  • از فعالیت بدنی غافل نشوید؛ ورزش همه جا و در هر مسئله‌ای می‌تواند کمک‌کننده باشد. همیشه گفته‌اند: ذهن سالم در بدن سالم.
  • خوراکی‌هایی برای تقویت حافظه بخورید؛ خوراکی‌ها، دمنوش‌ها و غذاهایی زیادی در طب سنتی وجود دارد که برای تقویت حافظه مفید است.
اینفوگرافی تقویت حافظه کاری
اینفوگراهی راهکارهای تقویت حافظه کاری
امتیاز شما به مقاله:
(4.7از5)
دسته بندی:
من؛ صدیقه سعادت، کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی با سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی و بیش از ۵ سال تجربه‌ی تولید محتوای تخصصی پزشکی و حوزه سلامت. سعی می‌کنم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانشم را برای تولید محتوایی با کیفیت و معتبر برای شما به کار بگیرم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن