داروی کابرگولین چیست؟ موارد مصرف و عوارض قرص کابرگولین

آنچه در این مقاله می‌خوانید

داروی کابرگولین یکی از انواع داروهایی است که برای درمان پرولاکتین بالا تجویز می‌شود. این دارو می‌تواند در درمان نازایی هم موثر باشد زیرا سطوح بالای پرولاکتین باعث اخلالات تخمک گذاری و اسپرم سازی در زنان و مردان می‌شود. تهیه این دارو با نسخه است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
داروی کابرگولین چیست؟ موارد مصرف و عوارض قرص کابرگولین

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

یکی دیگر از داروهایی که در درمان و کنترل مقادیر بالای پرولاکتین تجویز می‌شود، داروی کابرگولین است. این دارو یک داروی نسبتا جدید است و توجه زیادی به آن شده است. اما این دارو را چگونه مصرف کنیم؟ آیا از عوارض آن آگاه هستید؟ چگونه می‌توان این دارو را به بهترین شکل مصرف کرد؟ برای پیشگیری از عوارض آن چه کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، این مطلب را مطالعه کنید یا از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید. اگر اختلالات هورمونی دارید، باید به دکتر غدد یا در مواردی به دکتر زنان مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید از بهترین دکترهای غدد و سایر تخصص‌ها نوبت دریافت کنید. با ما همراه باشید و درباره داروی کابرگولین اطلاعات کاربردی کسب کنید.

قرص کابرگولین چیست؟

کابرگولین دارویی است که عمدتاً برای درمان اختلالات مرتبط با سطوح بالای هورمون پرولاکتین استفاده می‌شود که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند پرولاکتینوما (تومورهای ترشح کننده پرولاکتین) و سایر شرایطی باشد که بر غده هیپوفیز تأثیر می‌گذارد. این دارو متعلق به دسته‌ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست‌های دوپامین است.

کابرگولین با تقلید از عمل دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی در مغز، عمل می‌کند. این مکانیسم منجر به کاهش تولید و ترشح پرولاکتین از غده هیپوفیز می‌شود. مانند هر دارویی، استفاده از کابرگولین باید تحت راهنمایی پزشک باشد که می‌تواند اثربخشی و عوارض جانبی را کنترل کند.

برخی از اشکال دارویی کابرگولین و اسامی رایج:

  • Cabaser, Dostinex
  • قرص کابرگولین-مینو ۱ میلی‌گرم
  • قرص کابرگولکس ۲ میلی‌گرم
  • قرص کابرلین ۰.۵ میلی‌گرم
  • قرص داستینکس ۰.۵ میلی‌گرم
  • قرص کابولین ۱ میلی‌گرم

متن انگلیسی:
«Cabergoline is a medication that treats high levels of prolactin in your blood.»
ترجمه متن:
«کابرگولین دارویی است که برای کنترل سطوح بالای پرولاکتین استفاده می‌شود.»

clevelandclinic

خرید قرص کابرگولین خارجی (خرید اینترنتی قرص کابرگولین)

کابرگولین هر دو نوع خارجی و ایرانی دارد که تعیین اینکه کدام یک برای بیمار مناسب‌تر است، توسط پزشک تعیین می‌شود. معمولا نوع ایرانی آن ارزان‌تر و در دسترس‌تر است و مصرف آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

عکس قرص کابرگولین (قرص کابرگولین واژینال)

در ادامه تصویر قرص کابرگولین واژینال را مشاهده می‌کنید. این دارو باید درون واژن قرار داده شود تا اثربخش باشد.

عکس قرص کابرگولین (قرص کابرگولین واژینال)
عکس قرص کابرگولین

نحوه مصرف قرص کابرگولین چگونه است؟

طریقه مصرف کابرگولین باید به درستی باشد تا به عوارض دچار نشوید. در ادامه برخی از نکات مصرف این دارو عنوان شده است:

  • دستور و نسخه پزشک را به دقت دنبال کنید. دوز بسته به شرایط تحت درمان متفاوت است. معمولا ۱ یا ۲ بار در هفته مصرف می‌شود.
  • قرص کابرگولین را به طور کامل با یک لیوان آب قورت دهید. می‌توانید آنها را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید، اما در صورت بروز ناراحتی معده، مصرف آن با غذا ممکن است کمک‌کننده باشد.
  • سعی کنید دوز خود را در همان روز(های) هر هفته مصرف کنید. سازگاری به حفظ سطح پایدار دارو در بدن شما کمک می‌کند.
  • اگر یک نوبت را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده و برنامه منظم خود را از سر بگیرید. دوزها را دو برابر نکنید.
  • دارو را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری کنید.
  • همیشه دستورالعمل‌های دکتر خود را دنبال کنید و برای هر گونه سوال یا نگرانی در مورد درمان خود با کابرگولین با ایشان مشورت کنید. بدون توصیه پزشکی خود درمانی نکنید یا دوز خود را تنظیم نکنید.

برای آگاهی بیشتر درباره نحوه مصرف دارو می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید.

طریقه مصرف قرص کابرگولین برای قطع شیردهی

از این دارو برای قطع شیردهی در مادران شیرده استفاده نمی‌شود. این دارو در دوران شیردهی منع مصرف دارد. مگر اینکه به علت سطوح بالای پرولاکتین ترشح شیر ایجاد شود که از این دارو برای برطرف کردن آن استفاده شود. دوز دارو توسط پزشک تنظیم می‌شود.

جایگزین داروی کابرگولین (بروموکریپتین و کابرگولین: بروموکریپتین بهتره یا کابرگولین؟)

کابرگولین و بروموکریپتین برای منظور‌های مشابه تجویز می‌شوند و می‌توانند جایگزین هم باشند. نه بروموکریپتین و نه کابرگولین به طور کلی “بهتر” نیستند – بهتر بودن دارو به نیازها و پاسخ‌های بیمار به دارو بستگی دارد. تصمیم باید با مشورت با دکتر و با در نظر گرفتن شرایط خاص پزشکی، عوارض جانبی، دوز دارو، هزینه و عوامل فردی بیمار اتخاذ شود.

بروموکریپتین داروی قدیمی‌تری از کابرگولین است و عوارض جانبی بیشتری دارد. از طرفی این دارو نسبت به کابرگولین عوارض و اطلاعات واضح‌تری دارد و مدت بیشتری مورد تحقیق قرار گرفته است. همچنین ارزان‌تر از کابرگولین است. کابرگولین به مقدار کمتری در روز تجویز می‌شود زیرا نیمه عمر طولانی‌تری دارد. کابرگولین اساساً برای هیپرپرولاکتینمی استفاده می‌شود و به طور گسترده برای بیماری پارکینسون کاربرد زیادی ندارد. این درحالی است که بروموکریپتین برای درمان پارکینسون و آکرومگالی هم کاربرد دارد. انتخاب هر کدام از این دو دارو به عوامل زیر بستگی دارد:

  • وضعیت بیمار
  • تحمل عوارض جانبی
  • بارداری
  • راحتی دوز
  • پوشش بیمه و هزینه
  • توصیه پزشک

چطور باید کابرگولین رو مصرف کنی؟

همین حالا مشاوره دارویی بگیر.

قرص کابرگولین برای چیست؟ (قرص کابرگولین ۰/۵)

استفاده اولیه از کابرگولین برای درمان هیپرپرولاکتینمی (سطوح بالای پرولاکتین در خون) است که می‌تواند باعث علائمی مانند سیکل‌های قاعدگی نامنظم، ناباروری و تولید شیر در مردان و زنان شود. همچنین در برخی موارد برای درمان بیماری پارکینسون و کمک به سرکوب شیردهی به دلایل پزشکی استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از کاربردهای این دارو به صورت گسترده‌تر پرداخته‌ایم:

۱. قرص کابرگولین برای پرولاکتین بالا

اولین و اصلی‌ترین مصرف این دارو، برای کاهش سطح پرولاکتین است. این دارو با اثر بر هیپوفیز میزان پرولاکتین را کاهش می‌دهد و با همین کار علائم هایپرپرولاکتینمی برطرف می‌شود.

۲. ایا با مصرف قرص کابرگولین احتمال بارداری هست؟

این دارو یکی از داروهای ناباروری در نظر گرفته می‌شود. کابرگولین در درمان ناباروری عمدتاً زمانی استفاده می‌شود که علت آن مربوط به سطوح بالای هورمون پرولاکتین باشد، وضعیتی که به عنوان هیپرپرولاکتینمی شناخته می‌شود. افزایش سطح پرولاکتین می‌تواند در عملکرد طبیعی تخمدان‌ها در زنان و بیضه‌ها در مردان اختلال ایجاد کند و بر باروری تأثیر بگذارد.

کابرگولین برای خانم‌ها اثرات زیر را دارد:

  • تنظیم چرخه قاعدگی: کاهش سطح پرولاکتین با کابرگولین می‌تواند به بازیابی چرخه‌های قاعدگی منظم کمک کند.
  • بهبود تخمک گذاری: با کاهش سطح پرولاکتین، کابرگولین ممکن است به از سرگیری تخمک گذاری طبیعی کمک کند، که برای باروری بسیار مهم است.
  • در مواردی که از فناوری‌های کمک باروری (مانند IVF) استفاده می‌شود، عادی سازی سطح پرولاکتین می‌تواند شانس موفقیت را افزایش دهد.

کابرگولین برای مردان تاثیرات زیر را دارد:

  • درمان با کابرگولین می‌تواند با کاهش سطح پرولاکتین به بهبود تعداد و کیفیت اسپرم کمک کند.
  • پرولاکتین بالا می‌تواند سطح تستوسترون را سرکوب کند و بر عملکرد جنسی و باروری تأثیر بگذارد. کابرگولین می‌تواند به عادی سازی سطح تستوسترون کمک کند.
قرص کابرگولین برای پرولاکتین بالا
اولین و اصلی‌ترین مصرف این دارو، برای کاهش سطح پرولاکتین است.

۳. قرص کابرگولین برای قطع شیردهی

در بالا به این نکته اشاره کردیم که با کاهش سطح پرولاکتین، ترشح از پستان کاهش پیدا می‌کند و شیردهی در مردان و زنان درمان می‌شود.

۴. قرص کابرگولین باعث لاغری میشود؟

کابرگولین اساساً برای کاهش وزن مورد استفاده یا تایید قرار نمی‌گیرد. این قرص دارویی است که عمدتاً برای شرایط مربوط به سطوح بالای پرولاکتین، مانند پرولاکتینوما (تومورهای ترشح‌کننده پرولاکتین) و سایر اختلالات غده هیپوفیز تجویز می‌شود.

ایده استفاده از کابرگولین برای کاهش وزن ممکن است ناشی از نقش آن در تنظیم مسیرهای هورمونی مختلف، از جمله مسیرهای مربوط به دوپامین باشد. دوپامین می‌تواند بر خلق و خو، انگیزه و عادات غذایی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، از آنجایی که هیپرپرولاکتینمی گاهی اوقات می‌تواند با افزایش وزن همراه باشد، عادی سازی سطح پرولاکتین با داروهایی مانند کابرگولین ممکن است به طور غیر مستقیم بر وزن بدن تأثیر بگذارد.

با این حال، استفاده از کابرگولین به طور خاص برای کاهش وزن از نظر پزشکی استاندارد نیست. اثرات کابرگولین بر وزن به خوبی مورد مطالعه و درک قرار نگرفته است و این دارو می‌تواند عوارض جانبی قابل توجهی به خصوص در دوزهای بالاتر داشته باشد.

۵. کابرگولین برای مردان (کابرگولین در بدنسازی)

کابرگولین معمولاً برای اهداف بدنسازی استفاده یا توصیه نمی شود. کابرگولین برای درمان سطوح بالای هورمون پرولاکتین است. علاقه به کابرگولین در جامعه بدنسازی ممکن است ناشی از توانایی آن در کاهش سطح پرولاکتین باشد. پرولاکتین بالا گاهی اوقات می‌تواند منجر به علائمی مانند کاهش میل جنسی و سطح تستوسترون شود که بر عضله‌سازی و تناسب اندام کلی تأثیر می‌گذارد.

برای پرورش اندام و رشد عضلانی، روش‌های سنتی‌تر و ایمن‌تر توصیه می‌شود، از جمله برنامه‌های ورزشی ساختاریافته، تغذیه مناسب و احتمالاً استفاده از مکمل‌هایی که به‌طور خاص برای ورزشکاران طراحی شده‌اند و برای افزایش عملکرد فیزیکی ایمن و مؤثر ثابت شده‌اند. مثل همیشه، مهم است که قبل از شروع هر مکمل یا رژیم آموزشی جدید با متخصصان مشورت کنید.

تاثیر کابرگولین و بروموکریپتین بر روی تولید پرولاکتین
مشاهده می‌کنید که بعد از مصرف کابرگولین و بروموکریپتین چقدر میزان پرولاکتین خون کاهش یافته است.

عوارض قرص کابرگولین ۰/۵ چیست؟

عوارض جانبی شایع می‌تواند شامل حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و یبوست باشد. عوارض جانبی کمتر شایع اما جدی‌تر ممکن است شامل مشکلات دریچه قلب باشد، به خصوص با دوزهای بالاتری که برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از عوارض این دارو اشاره کرده‌ایم:

  • تهوع و استفراغ
  • سردرد
  • سرگیجه یا سبکی سر
  • خستگی
  • معده درد
  • یبوست یا اسهال
  • مشکلات دریچه قلب
  • کاهش فشار خون
  • احتقان بینی
  • علائم روانپزشکی مانند افسردگی یا توهم (نادر).

قرص کابرگولین و قاعدگی

کابرگولین بر روی قاعدگی‌هایی که به علت بالا رفتن پرولاکتین به هم ریخته‌اند تاثیر می‌گذارد و آن را مرتب می‌کند.

بیش از یک ساله می‌خوای باردار شی و نمی‌تونی؟ با متخصص مشورت کن.

متن انگلیسی:
«Your doctor may tell you not to take cabergoline if you have signs of heart valve disease or any of these conditions.»
ترجمه متن:
«در صورت داشتن علائم بیماری دریچه قلب یا هر یک از این شرایط، پزشک ممکن است به شما بگوید که کابرگولین مصرف نکنید.»

medlineplus

هشدارها و موارد منع مصرف داروی کابرگولین چیست؟

برای بیمارانی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند، مانند اختلالات دریچه قلب، مهم است که از کابرگولین اجتناب کنند یا با احتیاط مصرف کنند. علاوه بر این، تداخلات با سایر داروها، به ویژه سایر آگونیست‌ها یا آنتاگونیست‌های دوپامین، باید در نظر گرفته شود. موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • ویزیت منظم پزشک برای نظارت بر پیشرفت درمان شما و تنظیم دوز در صورت لزوم مهم است.
  • دارو را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری کنید.
  • از مصرف الکل اجتناب کنید و پزشک خود را در مورد سایر داروهایی که مصرف می‌کنید مطلع سازید، زیرا ممکن است با کابرگولین تداخل داشته باشند.
  • اگر باردار هستید، قصد بارداری یا شیردهی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر از کابرگولین برای مدت طولانی استفاده می‌کنید، پزشک ممکن است به دلیل مشکلات نادر دریچه قلب، نظارت منظم قلب را توصیه کند.
  • از عوارض جانبی احتمالی مانند حالت تهوع، سردرد یا سرگیجه آگاه باشید. اگر این موارد شدید یا آزاردهنده شدند با پزشک خود تماس بگیرید.

تداخلات دارویی قرص کابرگولین با سایر داروها

برخی از داروهایی که با کابرگولین تداخل دارند شامل موارد زیر هستند:

  • لیسورید
  • ایتراکونازول، کتوکونازول، پسوکونازول و موارد دیگر
  • لورکاسرین
  • متوکلوپرامید
  • نفازودون
  • نیتروگلیسیرین
  • پیپامپرون
  • داروهای آنتی سایکوتیک
  • آگونیست‌های گیرنده سروتونینی ۵-HT1D
  • سولپیرید
  • داروهای کاهنده فشارخون
  • داروهای منقبض کننده عروقی
  • قرص‌های ضدبارداری خوراکی

اینها تمامی داروهایی که با کابرگولین تداخل دارند نیستند. برای آگاهی بیشتر، مشاوره دارویی بگیرید و تمامی داروهای مصرفی خود را از نظر تداخل بررسی کنید.

اطلاعات کابرگولین و اشکال دارویی

در جدول زیر به طور خلاصه به برخی از اطلاعات دارویی کابروگولین، برای راحتی بیشتر شما پرداخته‌ایم:

اشکال داروییعوارضتداخلات دارویی
قرص کابولین ۱ میلی گرمتهوع و استفراغمتوکلوپرامید
قرص کابرگولکس ۰.۵ میلی گرمگرفتگی بینیایتراکونازول، کتوکونازول، پسوکونازول و موارد دیگر
قرص کابرلین ۱ میلی گرمخستگیپیپامپ
قرص داستینکس ۰.۵ میلی گرمسرگیجه یا سبکی سرنفازودون
قرص کابولین ۰.۵ میلی گرمسردردنیتروگلیسیرین
قرص کابرلین ۰.۵ میلی گرمیبوست یا اسهالداروهای آنتی سایکوتیک
قرص کابرگولکس ۲ میلی گرممعده دردقرص‌های ضدبارداری خوراکی
قرص کابرگولکس ۱ میلی گرمعلائم روانپزشکیداروهای منقبض کننده عروقی
قرص کاباسر ۱ میلی گرممشکلات دریچه قلبداروهای کاهنده فشارخون
قرص کابرگولین-مینو ۱ میلی گرم—–——
اطلاعات دارویی بروموکریپتین

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

کابرگولین یکی از داروهای کنترل کننده‌ی مقادیر پرولاکتین است و در درمان نازایی و مشکلات هورمونی کاربرد دارد. این دارو را به درستی مصرف کنید و از عوارض آن آگاه باشید. برای اینکار می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو کمک بگیرید.

اگر به سطوح بالای پرولاکتین دچار شده‌اید و عوارض و علائم آن را تجربه می‌کنید، از بهترین فوق تخصص غدد، بهترین متخصص داخلی یا فوق تخصص نازایی در دکترتو نوبت بگیرید و از لینک‌های زیر برای دریافت مشاوره بهرمند شوید:

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

کسانی که مقادیر بالای پرولاکتین دارند.

خیر. تعیین جنسیت تنها با روش‌های IVF امکان پذیر است.

افرادی که سطوح بالای پرولاکتین باعث ناباروری آنها شده است.

باید تحت نظر پزشک قرار گیرد. ممکن است بر روی دریچه‌های قلب و عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کابرگولین

  1. صادق گفت:

    سلام وقت بخیر آزمایش دادم پرولاکتینم بالاس طبیعی بدن مرد ۲۵ هستش از من ۴۹ ب دلیل ورزش و مصرف استروئید ک حدود ۲ سال پیش مصرف کردم قرص کاپرگولین رو با دوز ۰/۵ باید ب چ صورت مصرف کنم تا چ زنامی ممنونم ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      حداقل دو ماه باید مصرف شود
      سپس ازمایش
      و بر اساس ازمایش تعیین دوز گردد
      طبق دستور پزشک مصرف کنید

  2. فاطمه گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من قرص کابرگولین رو مطرف میکنم برای پرولاکتین بالا ،چندروز میش اولین قرص رو شروع کردم و به مدت ۲ روز افت شدید فشار خون داشتم به حدی که سرم زدم الان نزدیگ مصرف قرص دوم هست و حقیقتا میترسم دوباره اینطور بشم نمیدونم چه کار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت عدم سازگاری با این دارو
      دارو را قطع کنید

  3. ناشناس گفت:

    سلام این دارو برای تنبلی تخمدان و اندروژن بالاهم تجویز میشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  4. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من به بیماری تنبلی تخمدان و بالابودن سطح اندروژن مبتلام دکتر برام این دارو رو با دوز نیم میلی تجویز کرده ولی اینجا نوشته برای مشکل بالابودن پرولاکتین تجویز میشه برای من اشتباه تجویز نشده؟!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر درست تجویز شده است

  5. ناشناس گفت:

    سلام من پرولاکتین خونم بعد از خوردن ۴۵ روز زیر حد نرمال شده دگه مصرف نکنم دوبار درهفته میخوردم پنج دام

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مصرف داروهای هورمونی مخصوصا پرولاکتین نیاز به تجویز پزشک دارد
      تعیین دوز و زمان قطع دارو فقط با نظر پزشک تان صورت گیرد

  6. ستاره گفت:

    باسلام. ایا مصرف قرص
    گابرگولین ۰.۵mg
    با این داروها تداخل داره؟ پاروکستین، ممانتین، کوکیوتن، دپاکین، کلونازپام، کوئتیاپین، پرازوسین. ممنون میشم پاسخ بدین، چون دخترم اینارو میخوره، جدیدا هم بخاطر پرولاکتین بالا، دکتر نورولوژیست این قرص رو تجویز کردن. نمیدونم بخوره یا نه، ممنون از راهنماییتون🙏

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تداخل ندارد
      ولی این حجم از دارو ضرورتی ندارد

  7. ناشناس گفت:

    سلام قرص کابرگولین با فاموتیدین و پوکساید تداخل دارویی دارد لطفا جواب بدین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      بهتر است همزمان مصرف نکنید

  8. محدثه زارعی گفت:

    سلام
    مصرف این قرص با آسپرین کودک تداخل داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      بطور همزمان مصرف نشود

  9. Mohadese گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من این قرصو میخورم
    با آسپرین کودک تداخل داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      بطور همزمان مصرف نشود

  10. فاطیما گفت:

    سلام ببخشید من پروباکتین هرمونی خون داشتم دکتر دوپاگولین برام نوشت صورتم خیلی لک زده خولستم ببینم طبیعیه یا نه ؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مسلما طبیعی نیست
      به پزشکتان مراجعه کنید احتمالا نیاط به داروی جایگزین دارید

      1. محدثه زارعی گفت:

        سلام مصرف این قرص با آسپرین کودک تداخل داره؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          بطور همزمان مصرف نشود