جراحی بوکال فت، زیبایی و فرم سازی صورت به ساده ترین روش

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چراحی بوکال فت برای برداشتن پد چربی بین ماهیچه‌های ‌گونه به منظور داشتن صورتی زیباتر و ظریف‌تر انجام می‌شود. جراحی از داخل دهان انجام می‌شود و هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد. گزینه‌های جایگزین بوکال فت عبارت‌اند از؛ زاویه سازی صورت، لیپوساکش و غیره.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
جراحی بوکال فت

داشتن صورت متقارن و زیبا خواسته هر فردی است. به همین دلیل هم هست که این روزها دنیای پزشکی در تلاش است تا با کمک روش‌های کاربردی بتواند در داشتن صورت و چهره‌ای زیباتر و متناسب‌تر به افراد کمک کند. یکی از این روش‌ها که اتفاقاً در سال‌های اخیر هم با استقبال بسیار زیادی مواجه شده، جراحی بوکال فت است. روشی که با کمک آن می‌توان چهره‌ای زاویه‌دار و متناسب‌تر داشت. توصیه ما این است که با دریافت مشاوره آنلاین یا مراجعه حضوری به متخصص زیبایی و جراح پلاستیک دکترتو، جراحی بوکال فت را متناسب با نیاز صورتتان انجام دهید.

عمل بوکال فت چیست؟

جراحی بوکال فت نوعی جراحی زیبایی است که با هدف باریک‌تر و زیباتر کردن گونه‌ها و ایجاد گودی در این ناحیه انجام می‌گیرد. این روش، نتیجه‌ای بسیار طبیعی دارد و چهره فرد را علاوه بر زیباتر شدن، جوان‌تر نیز خواهد کرد. شما می‌توانید این جراحی را به تنهایی و یا همراه با عمل‌های زیبایی دیگری همچون لیفت گونه و صورت، جراحی بینی، کاشت چانه، بزرگ کردن لب، تزریق بوتاکس و غیره انجام دهید.

در این روش، پد بوکال فت که توده‌ای چربی دایره‌ای از بافت صورت است و در اعماق پوست و ماهیچه‌های میانی گونه قرار دارد، هدف جراح خواهد بود. این پدها، معمولاً ظاهر چاق و نامناسبی را در صورت افراد به وجود می‌آورند. بسیاری از افراد با داشتن صورت چاق و گوشتی، اعتماد به نفس خودشان را از دست می‌دهند. برداشتن این پد در جراحی بوکال فت، مثل یک کانتور همیشگی عمل می‌کند و صورت شما را همچون یک مجسمه می‌تراشد و خوش‌فرم می‌سازد.

متن انگلیسی:
«Buccal fat removal is an excellent procedure for people who either have a rounder, more cherubic, baby face»
ترجمه متن:
«بوکال فت برای کسانی که صورت‌های گرد، کمی گوشتی دارند یا بیبی فیس هستند مناسب است.»

به نقل از drvitenas

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

آیا عمل زیبایی بوکال فت انواع مختلفی دارد؟

عمل زیبایی بوکال فت انواع مختلفی دارد و برای بخش‌های مختلفی به کار برده می‌شود. در ادامه به برخی از این انواع اشاره کرده‌ایم:

۱. بوکال فت صورت

بوکال فت یکی از عمل‌های پرطرفدار در زمینه جراحی زیبایی صورت است که به منظور کاهش چربی‌های موجود در ناحیه گونه‌ها انجام می‌شود. در این عمل، چربی‌های بخشی از گونه‌ها که به آن‌ها “بوکال فت” معروف است، جدا می‌شود. این باعث می‌شود که گونه‌ها نازک‌تر به نظر بیایند و صورت شما به شکلی مدل‌سازی شده و تعریف شده‌تر ظاهر شود. بوکال فت همان بوکال فت صورت است اما برای بخش‌های دیگر هم نام بوکال فت (به اصطلاح) به کار برده می‌شود.

۲. بوکال فت مردان (آیا بوکال فت آقایان هم داریم؟)

آیا می‌خواهید چهره‌تان را بهبود بخشید و به شکلی مدل‌سازی شده و جذاب داشته باشید؟ عمل بوکال فت مردان یک روش آسان و موثر است که با حذف یک قسمت کوچک از چربی‌های ناحیه گونه‌ها، به شما کمک می‌کند تا ظاهری متناسب‌تر و جذاب‌تر داشته باشید. این روش سریع، کم درد و با بازگشت سریع به فعالیت‌های روزمره است. بهترین نتیجه‌ها با انجام این روش تحت نظر پزشکان متخصص و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته بدست می‌آید.

۳. بوکال فت شکم

بوکال فت شکم متفاوت از تخلیه چربی شکم است. در حالیکه عمل برداشتن چربی شکم شامل روش‌های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی برای تخلیه چربی‌های اضافه در ناحیه شکم و پهلوها است، بوکال فت برای صورت استفاده می‌شود و به معنای کاهش چربی در ناحیه گونه‌ها است. بنابراین، بوکال فت شکم معادل تخلیه چربی شکم نیست؛ بلکه روشی است که برای بهبود ظاهر صورت و ایجاد تعریف و مدل‌سازی گونه‌ها استفاده می‌شود.

۴. بوکال فت غبغب

بوکال فت غبغب یک روش جراحی است که برای رفع مشکلات مربوط به چربی غبغب، به خصوص لایه‌های چربی باریک زیر چانه، استفاده می‌شود. این فرایند با انجام جراحی بر روی ناحیه گونه‌ها، به طور مستقیم چربی‌های زیر چانه را کاهش می‌دهد و با ایجاد تعریف و مدل‌سازی مناسب در این ناحیه، ظاهر عمومی زیر چانه را بهبود می‌بخشد. در این روش، پس از مشاوره با پزشک، انجام جراحی زیر نظر یک جراح زیبایی متخصص و با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته صورت می‌گیرد. قبل از اقدام به هرگونه روش، مهم است که با پزشک متخصص مشورت کرده و بهترین گزینه برای شما را انتخاب کنید.

اینفوگرافی عمل بوکال فت
اینفوگرافی معرفی و مزایای عمل بوکال فت

عوارض بوکال فت چیست؟

در کنار تمامی مزایا و خوبی‌هایی که می‌توان برای این روش در نظر گرفت باید بگوییم که جراحی بوکال فت عوارضی هم دارد که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست. ناگفته نماند که این عوارض، احتمالی هستند و در درصد کمی از بیماران به وجود می‌آیند:

  • خونریزی شدید
  • عفونت
  • بروز واکنش منفی نسبت به بیهوشی
  • قفل فک
  • تجمع مایع
  • آسیب دیدن غدد بزاقی
  • آسیب به عصب صورت
  • عوارض قلبی و ریوی
  • برداشتن بیش از حد چربی
  • عدم تقارن صورت
  • بروز نتیجه ضعیف و غیرقابل قبول.

درصد بسیار بالایی از این عوارض احتمالی با انتخاب یک جراح زیبایی حرفه‌ای و متخصص از بین خواهند رفت. بنابراین حتماً در انتخاب پزشک خود، حساسیت بالایی به کار بگیرید تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید.

مراقبت‌های بعد از انجام بوکال فت چیه؟

از بهترین دکتر مشاوره بگیر!

ورم بعد از عمل بوکال فت طبیعی است؟

بعد از انجام عمل بوکال فت، ورم معمولاً به صورت طبیعی رخ می‌دهد. این ورم ممکن است به دلیل تداخل با بافت‌های اطراف و یا به عنوان پاسخ طبیعی بدن به جراحی برای حفظ منطقه جراحی اتفاق بیفتد. این وضعیت معمولاً در مدت چند روز بهبود می‌یابد، اما ممکن است در برخی از موارد مدت زمان ورم بیشتری طول بکشد.

عوارض بوکال فت در دراز مدت؛ بوکال فت باعث پیری میشود؟

حتما از خود می‌پرسید ایا بوکال فت باعث افتادگی پوست میشود!‌ جراحی بوکال فت با برداشتن بخشی از چربی صورت و گونه‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل هم به نسبت وجود حجم چربی در چهره می‌تواند در افراد مختلف، بسیار متفاوت باشد. با این توضیحات، طبیعی است که این جراحی برای افرادی که صورت لاغرتری دارند، چندان مناسب نخواهد بود، چراکه چربی‌های کم موجود در صورت را از بین می‌برد و در نتیجه باعث می‌شود که فرد با افزایش سن، لاغرتر و پیرتر به نظر برسد.

کاندیدهای مناسب تخلیه بوکال فت چه کسانی هستند؟عوارض بوکال فت
افرادی که دچار فتق کاذب هستند. (فتق کاذب توده چربی کوچکی است که به دلیل ضعف پد بوکال فت شکل می‌گیرد.)تجمع مایع
افرادی که سیگار و سایر دخانیات را مصرف نمی‌کنند.عفونت
کسانی که به دنبال ظریف‌تر و زنانه‌تر کردن صورتشان هستند. (بوکال فت صورت گرد) کسانی که از پر بودن گونه‌هایشان ناراضی هستند.خونریزی شدید
افرادی که از وزن مناسبی برخوردرند.قفل فک
کسانی که گردن پر و چاقی دارند.بروز واکنش منفی نسبت به بیهوشی
کسانی که سلامت جسمانی خوبی دارند.افتادگی پوست
عوارض بوکال فت و افرادی که برای انجام آن مناسب هستند.

مراقبت های بعد از بوکال فت شامل چه مواردی است؟ (دوره نقاهت بوکال فت)

طبیعی است که این روش هم با وجود راحتی و ریسک پایینی که دارد، به مراقبت‌هایی نیاز داشته باشد تا در نهایت به بهترین نتیجه منجر شود. از جمله مراقبت های بعد از بوکال فت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بعد از انجام جراحی و قبل از آنکه به خانه بازگردید، جراح، دهان‌شویه‌ای مخصوص به شما می‌دهد تا برای جلوگیری از عفونت از آن استفاده کنید. در این زمان حتماً در رابطه با نحوه مراقبت از زخم با متخصص خود صحبت کنید.
  • برای چند روز بعد از جراحی باید رژیم غذایی مایع داشته باشید و بعد از آن هم رفته‌رفته از غذاهای نرم شروع کنید تا بعد به رژیم غذایی معمولی بازگردید.
  • تا زمانی که به بهبودی کامل برسید، باید حدود ۴ هفته صبر کنید.
  • در طول دوره نقاهت، حتماً دستورالعمل‌هایی را که پزشک برای مراقبت از زخم و همین‌طور رژیم غذایی‌تان می‌دهد دنبال کنید و تمامی زمان‌هایی را که برای معاینه برایتان مشخص شده به مطب پزشک مراجعه کنید.

گن بوکال فت بعد از عمل زیبایی بوکال فت شکم ضروری است؟

گن بوکال فت بعد از عمل زیبایی بوکال فت شکم ضروری نیست؛ اما در برخی موارد ممکن است مورد نیاز باشد. این وابسته به شرایط خاص هر فرد و پیشنهادات پزشک معالج است. در صورتیکه پزشک شما توصیه کند وجود گن بوکال فت بعد از عمل ضروری است، باید به این توصیه عمل کنید تا بهبود سریع‌تری را تجربه کنید.

ماساژ بعد بوکال فت

در مورد ماساژ بعد از بوکال فت، ممکن است پزشک شما توصیه کند تا ماساژ ملایمی روی ناحیه عمل انجام دهید. این ماساژ ممکن است به کاهش ورم و بهبود عملکرد موقت ناحیه جراحی کمک کند. اما باید توجه داشته باشید که هر گونه ماساژ یا تماس با ناحیه جراحی باید توسط پزشک معالج تایید شود تا از آسیب دیدگی ناحیه جراحی جلوگیری شود.

قبل و بعد بوکال فت
تغییرات بعد از این جراحی، بسیار ظریف و طبیعی هستند.

عکس قبل و بعد بوکال فت

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، نتیجه این جراحی، آن‌قدر ظریف و نامحسوس است که کسی نمی‌تواند آن را به صورت مشخص، درک کند! این را با دیدن نمونه‌های قبل و بعد بوکال فت متوجه خواهید شد. همچنین با دیدن بوکال فت بازیگران می‌توانید تفاوتی که این عمل ایجاد می‌کند به خوبی ببینید.

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

اگر برای انجام جراحی بوکال فت به یک جراح و پزشک ماهر و حرفه‌ای مراجعه کنید می‌توانید از طولانی بودن نتیجه‌ این جراحی، مطمئن شوید. با این حال برای مادام‌العمر بودن این جراحی لازم است که از مراقبت‌هایی که پزشک متخصص برایتان مشخص می‌کند پیروی کنید. برای مثال همیشه وزن سالم و متناسب خود را حفظ کنید، چراکه در صورت افزایش وزن و درگیری با اضافه وزن، تجمع چربی در صورت شما مجدداً دیده می‌شود و نتیجه ‌این موضوع نیز از بین رفتن نتیجه جراحی‌تان خواهد بود.

جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب است
افرادی که صورت‌های گوشتی و تپلی دارند بهترین کاندید برای این جراحی هستند.

مزایای بوکال فت چیست؟

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای جراحی بوکال فت در نظر داشت، سریع و آسان بودن آن است. جراحی بوکال فت بدون اینکه هیچ جای زخمی روی صورت شما باقی بگذارد، انجام می‌شود و مدت زمان استراحت بعد از آن نیز بسیار کوتاه است.

علاوه بر این، ظرافت تغییری که این جراحی بر روی چهره شما باقی می‌گذارد، آن‌قدر زیاد است که شاید اطرافیان شما با یک بار دیدنتان متوجه تفاوت ایجادشده نشوند و با کمی دقت، تغییر به وجود آمده را خواهند فهمید. برای درک بیشتر این موضوع می‌توانید چهره قبل و بعد از انجام این جراحی را در بسیاری از بیماران با هم مقایسه کنید تا متوجه طبیعی بودن و ظرافت بالای آن بشوید.

از آنجایی که این جراحی، تنها با یک برش کوچک در داخل دهان انجام می‌شود، هیچ جای زخمی در روی صورت دیده نمی‌شود و در نتیجه، اثری از یک جراحی مشخص نخواهد بود. به همین دلیل هم هست که خیلی از افراد با خیال راحت به سراغ این جراحی می‌روند. جالب است بدانید که دوران نقاهت و بهبودی بعد از این جراحی، فقط یک تا سه روز زمان می‌برد و فرد می‌تواند بعد از گذشت یک هفته به حالت عادی خود بازگردد و فعالیت‌هایش را مثل روزهای قبل از جراحی، از سر بگیرد.  

می‌خوای صورت لاغر و زاویه‌داری داشته باشی؟ مشاوره بگیر!

هزینه بوکال فت در دکترِتو کلینیک

اگر می‌خواهید بوکال فت انجام دهید، حتما قبل از انتخاب روش باید به پزشک مراجعه کنید و مشاوره تخصصی برای شما انجام شود و از قیمت عمل بوکال فت آگاه شوید. همچنین اگر می‌خواهید از هزینه بوکال فت صورت آگاه شوید، به شما توصیه می‌کنیم به دکترِتو کلینیک سری بزنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

همان‌طور که احتمالاً تا به اینجا متوجه شده‌اید، درصد بالایی از تأثیر قابل‌قبول این جراحی به پزشک متخصصی که انتخاب می‌کنید بستگی خواهد داشت. بنابراین لازم است که بهترین دکتر برای جراحی بوکال فت را انتخاب کنید و علاوه بر این نظرات بیماران را در مورد نتیجه عملشان و عملکرد پزشک بشنوید. در دکترتو همه‌ی این کارها برای شما به‌راحتی قابل انجام است. به خاطر داشته باشید، صحبت و مشورت با بیماران قبلی پزشک می‌تواند خیال شما را از داشتن یک انتخاب خوب و درست، راحت کند.

پیشنهاد ما این است که با دریافت مشاوره آنلاین از دکتر پوست آنلاین و دکتر جراحی پلاستیک آنلاین و یا مراجعه حضوری به متخصصین دکترتو و بهترین جراحان پلاستیک کشور و بهترین دکتر پوست، بهترین روش را برای زیبایی و فرم سازی چهره‌تان انتخاب کنید. تنها به نظرات مردم در مورد بوکال فت بسنده نکنید و از یک متخصص راهنمای بخواهید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید، احتمال برگشت چربی‌ها بسیار کم خواهد بود.

معمولاً چیزی حدود یک هفته زمان می‌برد تا تورم ناشی از جراحی، کاهش پیدا کند و ظاهر جدید شما به خوبی، خود را نشان دهد. با این حال، بعد از یک ماه، بهبودی کامل بروز پیدا می‌کند و در بسیاری از افراد، حتی نتیجه نهایی جراحی هم مشخص می‌شود. به خاطر داشته باشید که پوست شما به زمان نیاز دارد تا با تغییرات ناشی از جراحی کنار بیاید. به همین دلیل هم گاهی ممکن است نتیجه نهایی جراحی تا سه ماه بعد، خود را نشان دهد.

چربی بوکال فت با تخلیه چربی بوکال از صورت انجام می‌دهد، ولی لیپوساکشن، قسمت‌های چربی را خرد می‌کند و بعد از آن به وسیله مکنده‌هایی تخلیه می‌کند. به همین دلیل هم نقاهت و درد ناشی از لیپوساکشن به مراتب بیشتر از بوکال فت خواهد بود.

خیر، بوکال فت با تخلیه چربی انجام می‌شود، اما لیپوماتیک با حرارت دادن به چربی‌ها، آن‌ها را از بافت صورت جدا می‌کند.

طبیعی است که هر جراحی، به نوبه خود درد دارد، اما زخم ناشی از این جراحی، بسیار کوچک است و درد آن هم به همان نسبت کم خواهد بود. با این حال، در صورت داشتن درد می‌توانید صرفاً با تائید پزشک خود از مسکن‌های لازم استفاده کنید.

بله، یکی از مزایای این جراحی آن است که علاوه بر خوش‌فرم و لاغرتر کردن صورت، زاویه سازی فک را هم انجام می‌دهد. به همین دلیل اگر به دنبال داشتن فک زاویه‌دار و زیبا هستید می‌توانید به سراغ این روش بروید.

در صورتی که جراحی شما توسط یک پزشک حرفه‌ای و ماهر انجام شده باشد، ماندگاری این جراحی، صرفاً با افزایش وزن و برگشت چربی‌ها از بین خواهد رفت.

معمولاً کسانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند نباید به سراغ این جراحی بروند. در کنار این نیز انجام بوکال فت برای کسانی که لاغر هستند و صورتشان گوشتی نیست، اصلاً توصیه نمی‌شود.

خیر، در این روش، صرفاً چربی اضافه صورت‌های تپل و گوشتی حذف می‌شوند و به همین دلیل هم صورت، آویزان نخواهد شد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن