لیپوساکشن گونه، راه حلی خوب برای زیبایی چهره شما

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن گونه، عمل جراحی زیبایی است که مشخصا روی صورت و گونه‌ها انجام می‌شود تا میزان جذابیت چهره فرد را افزایش دهد. بعد از عمل باید برای کاهش احتمال لخته‌شدن خون هر روز پیاده‌روی کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیپوساکشن گونه

لیپوساکشن گونه نوعی عمل زیبایی است که چربی‌های اضافی روی صورت را از طریق ساکشن از بین می‌برد. بر اساس آمار، این روش حذف چربی‌ها در سال ۲۰۱۵ به عنوان محبوب‌ترین روش زیبایی میان زنان و مردان انتخاب شد.

هرچند متداول‌ترین نوع لیپوساکشن، عمل لیپوساکشن شکم، ران و باسن است، اما لیپوساکشن صورت، گونه، چانه و گردن هم جزء عمل‌های زیبایی محبوبی است که طرفداران زیادی دارد. با این حال بخش مهمی از تاثیرات مثبت آن به مهارت و تجربه پزشک متخصص مربوط می‌شود. در ادامه با ما باشید تا با لیپوساکشن گونه، نحوه عمل و هزینه آن بیشتر آشنا شوید. 

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

‏لیپوساکشن گونه چیست؟

به نقل از «premieresurgicalarts» لیپوساکشن گونه، عمل جراحی زیبایی شبیه سایر عمل‌های لیپوساکشن است که مشخصا روی صورت و گونه‌ها انجام می‌شود تا میزان جذابیت چهره فرد را افزایش دهد. افراد با گونه‌های چاق که علت ژنتیکی دارند و با ورزش و رژیم کوچک نمی‌شوند، کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن گونه هستند. دفع چربی‌های اضافی گونه‌های گرد باعث ایجاد حالت منحنی و ظاهر باریک در صورت فرد شده و استخوان گونه را برجسته‌تر می‌کند. دکتر زیبایی تنها در صورتی فرد را برای لیپوساکشن گونه معرفی می‌کند که بیمار از پوستی با قابلیت ارتجاعی مناسب برخوردار باشد. در روش لیپوساکشن چربی‌های اضافی از این ناحیه خارج شده و فرم صورت اصلاح می‌شود.

‏انواع روش‌ ها برای لیپوساکشن گونه چیست؟

برای این عمل نیز از همان روش‌های رایج لیپوساکشن صورت استفاده می‌کنند. جراح فرم گونه‌ها را بررسی کرده و باتوجه‌به شرایط بیمار و نتیجه موردنظر بهترین تکنیک را انتخاب می‌کند.

۱. لیپوساکشن گونه با روش ویزر

روش ویزر کم‌ تهاجمی است و بخیه لازم ندارد. این نوع عمل در مقایسه با روش‌های ساکشن صورت سنتی و قدیمی، کبودی و خونریزی کمتری دارد.

۲. لیپوساکشن صورت با تکنیک لیزر لیپولیز

مزیت این روش جلوگیری از افتادگی پوست با تحریک کلاژن‌های پوست از طریق لیزر است. این یعنی افتادگی و شل‌شدن پوست اتفاق نمی‌افتد و خونریزی، التهاب و کبودی کمتری دارد.

۳. لیپوساکشن گونه با اولترا زد

ساکشن صورت، گردن و گونه با روش اولترازد از فناوری اولتراسوند بهره‌مند شده و لایه چربی نازک زیر پوست را از بین می‌برد. تفاوت اولترازد با ساکشن با روش لیزر در این است که در لیپوساکشن گونه با لیزر، چربی‌ها از طریق گرما ذوب شده و از زیر پوست ساکشن می‌شوند، اما در این عمل با روش اولترازد از فرایند امولسیون برای تخریب سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

‏کاربرد لیپوساکشن گونه

این روش، بافت چربی اضافی را از روی صورت از بین می‌برد و باعث تغییر شکل گونه و بهبود کانتور گونه‌ها می‌شود. با انجام این روش، صورت باریک‌تر شده و پوست اطراف گونه روی صورت تازه‌تر، جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر می‌شود. معمولا افراد مسن که دچار چین‌وچروک پوستی هستند، همزمان با این روش می‌توانند لیفتینگ صورت، ابرو و پلک را هم انجام دهند.

این روش لیپوساکشن، بافت چربی اضافی صورت را از بین می‌برد.
این روش لیپوساکشن، بافت چربی اضافی صورت را از بین می‌برد.

‏عمل استخوانی کردن صورت

صورت‌های لاغر و استخوانی تقریبا از تناسب بیشتری برخوردارند. به‌‌همین‌دلیل صورت استخوانی طرفدار بیشتری دارد. صورت استخوانی یکی از معیارهای زیبایی این سال‌ها به‌ شمار می‌آید. افرادی هستند که این شانس را داشتند که ژنتیکی صورت استخوانی و لاغر داشته باشند، اما در این میان افرادی که صورت استخوانی ندارند، اما خواهان این مدل هستند سراغ عمل استخوانی کردن صورت یا جراحی لاغری صورت می‌روند. همین هم باعث محبوبیت عمل استخوانی کردن صورت شده است. عمل استخوانی کردن صورت یا بوکال فت (Buccal Fat) روش لاغری صورت از طریق تخلیه چربی‌های اضافی است.

در عمل استخوانی کردن صورت، زوایای صورت به ‌خصوص در قسمت گونه‌ها بیشتر دیده شده و صورت لاغرتر می‌شود. بوکال فت یا چربی بوکال صورت در قسمت توخالی بین عضلات سطحی صورت و عضلات بوکسیاناتور جمع می‌شود که در افراد مختلف و در سمت راست و چپ صورت متفاوت است. عمل استخوانی کردن صورت را می‌توان در یک جلسه کوتاه با ساکشن چربی‌ها از داخل دهان انجام داد که باعث برجسته شدن گونه‌ها، ایجاد زاویه فک و لاغر شدن صورت می‌شود.

‏ساکشن صورت برای جای جوش

ساکشن صورت برای جای جوش روش کمکی بعد از سابسیژن است تا بازده این روش را بیشتر کند. سابسیژن نوعی روش درمانی برای از بین بردن جای جوش، جای زخم (اسکار) و فرورفتگی‌های ناشی از زخم روی صورت است. ساکشن صورت احتمال چسبندگی مجدد لایه‌های زیر پوست بعد سابسیژن را کمتر می‌کند. همچنین باعث صاف و یکدست‌شدن پوست می‌شود.

‏چه کسانی می توانند لیپوساکشن گونه انجام دهند؟

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند این روش را انجام دهند:

  • افرادی که از نظر جسمی در سلامت کامل باشند. (دیابت یا بیماری قلبی نداشته باشند.)
  • افرادی که وزن متوسط یا کمی بالاتر از متوسط داشته باشند.
  • افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند.
  • افرادی که پوستشان صاف و خاصیت الاستیسیته مناسبی دارد.

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن گونه انجام دهند؟

انجام لیپوساکشن صورت، لیپوساکشن گردن، لیپوساکشن گونه یا هر قسمت دیگر بدن برای افرادی با شرایط زیر مناسب نیست:

  • افرادی که بیماری قلبی یا دیابت دارند.
  • افرادی که مشکل نقص سیستم ایمنی دارند.
  • افرادی که کمتر از ۲۰ سال سن دارند.
  • افرادی که پوست نازک بدون خاصیت الاستیسیته دارند.
  • سیگاری‌ها
  • افرادی که آسپرین و داروهای ضدالتهابی مصرف می‌کنند.

افرادی که پوست نازک بدون خاصیت الاستیسیته دارند، نمی‌توانند لیپوساکشن گونه انجام دهند.

برخی از افراد با شرایط مشخصی قادر به انجام این عمل نخواهند بود.
برخی از افراد با شرایط مشخصی قادر به انجام این عمل نخواهند بود.

‏مزایای لیپوساکشن گونه

معمولا بیشتر افراد برای قسمت‌های بزرگ‌تر بدن مثل شکم یا ران‌ها سراغ لیپوساکشن می‌روند. حتی خیلی‌ها از تکنیک لیپوساکشن صورت، لیپوساکشن گونه یا گردن خبر ندارند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح فرم صورت و کانتور گونه‌ها
  • کم سن‌تر و جوان‌تر به‌نظر رسیدن
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • نتیجه طبیعی
  • اگر این روش توسط جراح پلاستیک حاذق و باتجربه انجام شود عمل جراحی امن و موثری است.

‏روش انجام عمل لیپوساکشن گونه

جراح پلاستیک ابتدا قسمت‌هایی از گونه که باید ساکشن شوند، مشخص می‌کند. بسته به شرایط بیمار و تشخیص دکتر زیبایی و جراح پلاستیک، لیپوساکشن صورت می‌تواند با بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

در مرحله بعد، جراح پلاستیک با کمک تکنیک‌های مختلف، برش‌های بسیار ریزی روی نواحی علامت‌گذاری شده ایجاد می‌کند. مثلا جراح پلاستیک داروی ضد درد، اپی نفرین و محلول نمکی قوی را به این نواحی تزریق می‌کند که باعث سفت‌شدن و ورم ناحیه گونه‌ها می‌شود. در نتیجه جراح می‌تواند چربی‌های اضافی را راحت خارج کند.

در روش انجام لیپوساکشن گونه با اولتراسوند، میله فلزی کوچکی امواج مافوق صوت تولید کرده و این امواج زیر پوست فرستاده می‌شوند. این امواج، بافت چربی زیر پوست را تجزیه می‌کنند.

در روش انجام لیپوساکشن گونه با لیزر، دکتر زیبایی فیبر کوچکی را از طریق برش‌های ایجاد‌شده زیر پوست می‌فرستد و با انرژی لیزر، چربی‌های اضافی را تجزیه می‌کند.

در روش انجام لیپوساکشن با کانول، جراح پلاستیک این لوله فلزی کوچک را زیر پوست می‌فرستد. حرکات ارتعاشی کانول باعث ازبین‌رفتن چربی‌های زیر پوست صورت شده و سپس چربی‌ها با ساکشن تخلیه می‌شوند.

می‌خوای لپ‌های لاغرتری داشته باشی؟

برای لیپوساکشن مشاوره بگیر!

‏آمادگی و مراقبت قبل از  لیپوساکشن گونه

برای آمادگی و مراقبت قبل از این روش باید به چنین مواردی توجه کنید:

  1. مصرف آسپرین و ایبوپروفن یک هفته قبل عمل قطع شود.
  2. مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی یک هفته قبل عمل باید قطع شود.
  3. عدم خوردن و آشامیدن از نیمه شب قبل عمل

‏مراقبت های بعد از لیپوساکشن گونه

برای اینکه نتیجه لیپوساکشن گونه رضایت بخش باشد باید اقدامات مراقبتی زیر را بعد عمل انجام دهید:

  • روزی ۳ بار پیاده‌روی سبک (راه‌رفتن) برای کاهش ریسک لخته خون
  • ممنوعیت رانندگی تا ۲ هفته بعد عمل
  • پرهیز از فعالیت‌هایی که باعث بالا رفتن فشار خون می‌شوند.
  • پرهیز از انجام فعالیت‌ و تمرینات ورزشی شدید مثل ورزش رزمی و ورزش‌های با توپ به ‌مدت ۴ تا ۶ هفته بعد عمل
  • به تعویق انداختن رابطه جنسی برای ۲ تا ۴ هفته بعد عمل
  • مرخصی و استراحت کافی ۱ تا ۲ هفته بعد عمل
  • بازگشت به کار بسته به تشخیص جراح پلاستیک
برای اینکه نتیجه لیپوساکشن گونه رضایت بخش باشد باید برخی از اقدامات مراقبتی را انجام دهید.
برای اینکه نتیجه لیپوساکشن گونه رضایت بخش باشد باید برخی از اقدامات مراقبتی را انجام دهید.

‏عوارض لیپوساکشن گونه

این روش و عمل لاغرسازی صورت در کنار مزایا، عوارضی هم برای بیمار ایجاد می‌کند. نکته مهم برای اینکه عوارض لیپوساکشن گونه را به حداقل برسانید، انتخاب دکتر زیبایی و جراح پلاستیک متخصص و مجربی است که مهارتش در عمل‌های قبلی کاملا ثابت شده باشد. عوارض لیپوساکشن گونه شامل این موارد می‌شوند:

  • ورم و کبودی صورت
  • محدودیت حرکت سر و صورت تا چند روز بعد عمل
  • خون‌ریزی از محل برش‌ها به‌ خصوص در روزهای نخست بعد عمل
  • عفونت
  • ناهمواری سطح پوست صورت
  • عدم تقارن گونه‌ها
  • احتمال سوختگی در روش لاغرسازی صورت با لیزر
  • احتمال بی‌حسی قسمتی از صورت به ‌خاطر مصرف داروی بی‌حسی
  • درد صورت

احتمال سوختگی در روش لاغرسازی صورت با لیزر وجود دارد.

‏ماندگاری لیپوساکشن گونه

به‌ طور معمول، نتایج لیپوساکشن گونه، لیپوساکشن صورت و گردن باید تا بیست سال به بالا ماندگاری داشته باشد، البته هرچند مدت‌زمان ماندگاری لیپوساکشن گونه در افراد مختلف بسته به شرایط بدنی هر فرد متفاوت است؛ اما از آن‌جایی که در لیپوساکشن صورت، گردن و گونه تمام سلول‌های چربی اضافی برای همیشه از بین رفته‌اند، دیگر خبری از توده چربی نخواهد بود. هرچند در صورت چاق شدن یا تغییرات وزنی محسوس ممکن است تاثیر منفی روی نتیجه عمل لیپوساکشن بگذارد.

‏هزینه لیپوساکشن گونه

عوامل مختلفی روی هزینه لیپوساکشن گونه تاثیر می‌گذارند، این موضوع درباره لیپوساکشن صورت، لیپوساکشن گردن، لیپوساکشن سینه و ران هم صدق می‌کند. هزینه این روش بسته به مهارت و تخصص جراح، هزینه بیمارستان یا کلینیکی که جراحی در آن انجام می‌شود، کادر عمل، هزینه بیهوشی، و سایر هزینه‌ها تعیین می‌شود.

‏برای انجام این روش به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر می‌خواهید فرم گونه‌های خود را تغییر دهید، باید به دکتر زیبایی مراجعه کنید. اگر پزشک تشخیص دهد که لیپوساکشن گونه روش مناسبی است، شما را به جراح پلاستیک ارجاع می‌دهد. برای ارتباط با متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

بهترین دکتر لیپوساکشن گونه رو از دکترتو پیدا کن!

‏لیپوساکشن گونه همان لیپوساکشن صورت است؟

بیشتر افراد نمی‌دانند که با روش لیپوساکشن معمول می‌توان لیپوساکشن صورت انجام داد تا بافت چربی را برای همیشه از ناحیه گونه از بین برد. یعنی چربی‌هایی که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند، در این روش خارج می‌شوند. لیپوساکشن گونه در واقع همان لیپوساکشن صورت است که جراح پلاستیک روی گونه‌های بیمار متمرکز می‌شود.

‏لیپوساکشن گونه با لیفت گونه فرق می کند؟

بله، این روش با لیفت گونه متفاوت است. در لیپوساکشن گونه، دکتر زیبایی و جراح پلاستیک به‌دنبال از بین بردن چربی‌های اضافی صورت با لیپوساکشن صورت است که باعث بهبود کانتور گونه‌ها می‌شود. در حالی ‌که لیفت گونه، افتادگی گونه‌ها ناشی از افزایش سن یا لاغری را از بین برده و باعث برجسته‌تر شدن و بالا آمدن گونه‌ها می‌شود. با بالا رفتن سن، چهره کم‌کم شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد. لیفت گونه روش جراحی محبوبی میان خانم‌ها و آقایان است که چین و چروک و افتادگی گونه‌ها را از بین می‌برد. به‌ علاوه اینکه، لیفت گونه باعث برجسته‌سازی گونه‌ها، تغییر فرم چهره و لبخند زیباتر، به ‌طور کلی زیبایی صورت می‌شود.

‏عکس لیپوساکشن گونه

در ادامه می‌توانید تصویری از قبل و بعد انجام این عمل مشاهده کنید. همان‌طور که می‌بینید، این عمل زیبایی فرم صورت را اصلاح کرده و به زیبایی گونه‌ها کمک کرده است.

قبل و بعد از لیپوساکشن گونه را در این تصویر مشاهده می‌کنید.
قبل و بعد از لیپوساکشن گونه را در این تصویر مشاهده می‌کنید.

‏لیپوساکشن گونه چقدر طول می کشد؟

به نقل از «drsterry» این روش، عمل زیبایی سرپایی است که معمولا نیازی به بستری ندارد. طول مدت عمل بسته به شرایط عمل بین سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

‏لیپکتومی باکال با لیپوساکشن گونه فرق دارد؟

بله، لیپکتومی باکال با این روش فرق دارد. هدف هر دو عمل از‌بین‌بردن و حذف چربی‌های اضافی صورت است، اما در لیپکتومی باکال هدف حذف بافت خاص چربی در گونه‌ها است که به آن پد چربی باکال می‌گویند.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

هرچند، این روش ابتدا با هدف اصلاح و پیکرتراشی بدن ارائه شده بود، اما با پیشرفت علم، از لیپوساکشن برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی در ناحیه گردن، صورت، گونه و چانه نیز استفاده می‌کنند. لیپوساکشن صورت و گونه روشی برای لاغرکردن صورت است که می‌توان آن را به تنهایی یا در ترکیب با لیفت چشم، لیفت ابرو یا لیفت کل صورت انجام داد.

گاهی هم پروتز گونه یا پروتز چانه همراه لیپوساکشن گونه و صورت انجام می‌شود تا باعث برجسته‌تر شدن گونه‌ها و بهبود فرم و انحنای صورت شود. اگر قصد انجام این روش را دارید بدانید که مهم‌ترین نکته برای اینکه از نتیجه عمل راضی باشید انتخاب جراح پلاستیک باتجربه، بامهارت و متخصص است. برای انتخاب جراح پلاستیک و دکتر زیبایی متخصص و باتجربه می‌توانید از مشاوره تلفنی و آنلاین در وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین جراح پلاستیک یا دکتر زیبایی در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ممکن است خطرناک باشد. عمل لاغرسازی صورت به روش بوکال فت که از طریق داخل دهان انجام می‌شود و لیپوساکشن صورت در ناحیه گونه‌ها ممکن است به عصب‌های صورت آسیب بزنند.

این عمل، روش حذف چربی‌های اضافی به‌صورت دائمی است. هر بافت و توده چربی که از هر قسمت بدن خارج شود، دیگر باز نمی‌گردد. اما ممکن است توده چربی جدید در اثر تغییرات وزنی و عدم رعایت رژیم غذایی ایجاد شوند.

در هر عملی که جراح برشی روی پوست ایجاد کند، احتمال ماندن جای بخیه وجود دارد. جای بخیه در لیپوساکشن گونه و صورت هم می‌ماند، اما برش‌ها بسیار ریز هستند و در قسمت‌هایی زده می‌شوند که دیده نمی‌شوند. درنتیجه معمولا جای بخیه دیده نمی‌شود، البته ماندن جای بخیه به شیوه عمل جراح پلاستیک و نوع پوست بیمار هم بستگی دارد.

حین عمل به‌‌دلیل بی‌هوشی موضعی یا عمومی دردی حس نمی‌کنید. درد بعد عمل هم امری کاملا طبیعی است که یک تا دو هفته طول می‌کشد. معمولا دکتر برای التیام دردها، مسکن تجویز می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن