ارتودنسی دیمون، جدیدترین روش ارتودنسی ثابت دندان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارتودنسی دیمون نوعی از ارتودنسی ثابت است که در آن وصل شدن سیم فلزی به براکت نیازی به نوار الاستیکی ندارد. هزینه این ارتودنسی بالاتر است؛ اما به تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک کمتری نیاز دارد. از مزیت‌های آن می‌توان به کاهش درد و طول دوره درمان اشاره کرد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

ارتودنسی دیمون، جدیدترین روش ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی دیمون یکی از روش‌های جدید در حوزه زیبایی دندان است. امروزه بسیاری از دندانپزشکان برای ارتودنسی ثابت از این روش استفاده‌می‌کنند. بریس‌های دیمون با براکت‌های تخصصی طراحی شده‌اند که به جای اتصالات کشسان یا فلزی سنتی، درهای کشویی یا گیره‌های داخلی دارند. این روش به سیم‌های دندان اجازه می‌دهد تا آزادانه‌تر حرکت کنند و میزان اصطکاک را کاهش می‌دهد.

اگر شما هم تصمیم دارید از این ارتودنسی استفاده‌کنید و یا پزشک این پیشنهاد را داده‌است، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم ارتودنسی دیمون چیست؟ انواع آن چه تفاوتی با هم دارند و چه مدت باید درمان ادامه داشته‌باشد؟ درصورتی‌که قصد انجام ارتودنسی را دارید، باید برای انتخاب بهترین روش با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی مشورت کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی با متخصص وجود‌دارد.

ارتودنسی دیمون چیست؟

براکت دیمون چیست؟ ارتودنسی دندان روش‌های مختلفی داشته و هر روش مناسب افراد خاصی است. بریس دیمون از روش‌های بسیار محبوب است که در چند سال اخیر، استفاده از آن افزایش پیدا کرده‌است. این روش ارتودنسی ثابت بوده و براکت‌ها روی دندان‌ها وصل می‌شوند. اصلی‌ترین تفاوت آن با ارتودنسی سنتی، در نوع براکت‌ها است.

در ارتودنسی معمولی سیم‌ها به‌وسیله نوار الاستیکی به براکت وصل می‌شدند. به همین دلیل ظاهر خوبی نداشته و تمیزکردن آنها بسیار دشوار بود. اما در روش ارتودنسی دیمون به انگلیسی Damon Orthodontics، براکت‌ها طراحی بهتری دارند. براکت‌ها دارای مکانیزم باز و بسته‌شدن بوده و سیم به‌راحتی داخل این محفظه کشویی قرار می‌گیرد. همچنین سایز براکت‌ها کوچک‌تر شده و تمیزکردن آنها نسبت به قبل ساده‌تر است.

البته این نوع سیستم جدید نبوده و قبل از براکت‌های دیمون نیز از چنین مکانیزمی استفاده می‌شد. اما طراحی این براکت‌ها به‌گونه‌ای است که عملکرد آنها بهبود یافته و استفاده از آنها ساده‌تر شده‌است.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمت

انواع بریس ارتودنسی دیمون چیست؟

خدمات دندانپزشکی هر روز پیشرفت می‌کنند. بریس‌های دیمون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انواع مختلفی از آنها طراحی شده‌است. آنها از نظر ظاهری و جنس دقیقا مشابه بریس‌های سنتی انواع مختلفی دارند. پزشک باتوجه‌به نوع ناهنجاری دندان و سلیقه شما یکی از انواع بریس را انتخاب می‌کند. در ارتودنسی دیمون براکت‌ها به یکی از ۳ شکل زیر وجود دارند.  

اینفوگرافی ارتودنسی دیمون
اینفوگرافی ارتودنسی دیمون

۱. بریس های فلزی دیمون

بریس‌های فلزی دقیقا شبیه به بریس‌های فلزی در ارتودنسی معمولی هستند. رنگ آنها نقره‌ای (رنگ فلز) بوده و روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. تنها تفاوت آن، نداشتن کش یا نوار الاستیکی برای وصل‌کردن سیم‌ها است. در بیشتر مواقع، دندانپزشک از این نوع بریس استفاده می‌کند.

۲. بریس های شفاف دیمون (ارتودنسی دیمون سرامیکی)

بریس‌های شفاف دیمون از جنس سرامیک هستند و به دلیل شفاف‌بودن براکت‌ها، به‌سختی روی دندان دیده‌می‌شوند. ارتودنسی نامرئی در روش‌های قدیمی با کش یا نوار الاستیکی وصل می‌شد و به همین دلیل به اندازه کافی مخفی نبود.

اما در بریس‌های دیمون به دلیل مکانیزم کشویی روی براکت‌ها نواری وجود نداشته و قطعات فلزی کوچک‌تر و کمتر هستند. تنها مشکل بریس‌های شفاف، ضعیف و شکننده بودن آنها است. به همین دلیل نباید فشار زیادی به آنها وارد شود. نوع دیگری از ارتودنسی‌های نامرئی وجود دارد که به آن ارتودنسی لینگوال دندان می‌گویند.

۳. بریس های رنگی دیمون

برخی افراد به دنبال براکت‌های رنگی برای ارتودنسی هستند. در روش دیمون نیز بریس‌ها با رنگ‌های مختلف وجود داشته و می‌توانید هر رنگی را بنا بر سلیقه خود انتخاب‌کنید. این بریس‌ها از نظر کیفیت و نوع ساخت با بریس فلزی تفاوتی ندارند.

انواع بریس ارتودنسی دیمون چیست؟
بریس‌های شفاف دیمون از جنس سرامیک هستند و به دلیل شفاف‌بودن براکت‌ها، به‌سختی روی دندان دیده‌می‌شوند.

کاربرد ارتودنس دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون و به طور کلی ارتودنسی کاربردهای زیادی دارد. این روش درمانی و در عین حال زیبایی، برای مرتب کردن دندان‌ها و رعایت فاصله‌ی بین آنها مناسب است. با استفاده از این روش می‌توانید لبخند زیبا و جذابی داشته‌باشید و از نظم آنها لذت ببرید. در کنار اینکه دندان‌های شما زیبا می‌شوند، اگر به مشکلات ساختار فک و دندان‌ها هم دچار باشید، این مسئله برای شما برطرف می‌شود.

مثلا اگر به اوربایت یا اندربایت مبتلا باشید (فک شما جلوتر و یا عقب‌تر از حالت عادی باشد، این روش برای شما فوق‌العاده است. همچنین کسانی که یک دندان خود را از دست داده‌اند و فضای بین دندانی آنها به هم ریخته است، می‌توانند با کمک این روش نظم دندان‌ها را به حالت قبل دربیاورند.

ارتودنسی دیمون برای چه افرادی مناسب است؟

ارتودنسی دیمون جز ارتودنسی‌های ثابت بوده و برای بسیاری از مشکلات دندان‌ها می‌توان از این روش استفاده‌کرد. دندان‌پزشک می‌تواند برای مشکلات مختلفی مانند اوربایت یا آندربایت از بریس دیمون استفاده‌کند. در ناهنجاری اوربایت دندان‌های فک بالا نسبت به دندان‌های فک پایین جلو بوده و باید به سمت عقب حرکت‌کنند.

در حالت آندربایت نیز دندان‌های جلویی فک پایین جلوتر از دندان‌های فک بالا قرار داشته و باید فک پایین اصلاح شود. ناهمواری دندان‌ها و همچنین فشردگی آنها در فک را نیز می‌توان با بریس دیمون درمان کرد. این نوع ناهنجاری‌ها در صورت شدید بودن با روش‌های ارتودنسی متحرک درمان نمی‌شوند. اما ارتودنسی ثابت دندان از جمله روش دیمون در اصلاح این مشکلات تاثیر زیادی دارد.

آیا ارتودنسی دیمون برای شما مناسب است؟

همین حالا از دندانپزشک مشاوره بگیر!

ارتودنسی دیمون شفاف برای چه کسانی مناسب نیست؟

همچنین کسانی که بهداشت دندان‌های خود را رعایت نمی‌کنند، گزینه‌ی مناسبی برای انجام ارتودنسی دیمون نیستند. هنگامی که براکت‌ها بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند، احتمال ایجاد پلاک و آلودگی بر روی دندان‌های شما بیشتر می‌شود.

بنابراین برای تقویت دندان‌ها و پیشگیری از آسیب رسیدن به آنها باید از روش‌هایی که ریسک پوسیدگی دندان را بالا می‌برند، پرهیز کنید. به خاطر داشته‌باشید که بیشتر روش‌های زیبایی دندان برای کسانی مناسب هستند که از دندان‌های خود مراقبت می‌کنند و ویزیت‌های منظم دندانپزشکی دارند.

انواع بریس ارتودنسی دیمونمزایای ارتودنسی دیمون
بریس‌های رنگی دیموندرد و ناراحتی کمتر
بریس‌های شفاف دیمونتنوع در نوع بریس
بریس‌های فلزی دیمونرعایت راحت‌تر بهداشت
نیاز به تعداد ویزیت کمتر
انواع بریس‌های ارتودنسی دیمون و مزایای آن

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

بریس‌های دیمون نسبت به بریس سنتی مزایای داشته و به همین دلیل بسیاری از دندانپزشکان استفاده از آن را ترجیح می‌دهند. برخی از مهم‌ترین مزایای این روش ارتودنسی شامل موارد زیر می‌شود.

متن انگلیسی:
complex orthodontic treatment or cases that require significant movement of teeth need Damon braces, not Invisalign to achieve the desired outcome.
ترجمه فارسی:
درمان پیچیده ارتودنسی یا مواردی که نیاز به حرکت بیشتر دندان‌ها دارد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز به ارتودنسی دیمون دارند.

به نقل از سایت agninidental

۱. درد و ناراحتی کمتر

ازآنجایی‌که در ارتودنسی دیمون سیم‌های فلزی در براکت می‌توانند لغزش داشته‌باشند، با سرعت آرامی جابه‌جا شده و طبیعی‌تر حرکت‌می‌کنند. برخی پزشکان معتقدند این مکانیزم باعث فشار و درد کمتر می‌شود. البته احساس درد به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر فردی ممکن است با نوع خاصی از ارتودنسی درد کمتری حس کند. عواملی مانند نوع ناهنجاری، شدت حرکت و نوع سیم‌ها در میزان درد موثر است.

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟
بریس‌های دیمون نسبت به بریس سنتی مزایای داشته و به همین دلیل بسیاری از دندانپزشکان استفاده از آن را ترجیح می‌دهند.

۲. رعایت راحت تر بهداشت با روش دیمون

براکت‌ها در ارتودنسی دیمون کوچک‌تر بوده و به همین دلیل تمیزکردن آن راحت‌تر است. همچنین به دلیل عدم وجود نوارهای الاستیکی در اطراف براکت‌ها دسترسی به آنها ساده‌تر بوده و بهتر می‌توان آنها را تمیز کرد.

۳. نیاز به تعداد ویزیت کمتر

برخی از دندانپزشکان معتقدند استفاده از این روش باعث کاهش تعداد دفعات ویزیت می‌شود. در روش‌های سنتی نوارهای الاستیکی به‌مرور شل شده و باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند. البته در بریس‌های دیمون نیز ممکن است گاهی مشکل ایجاد شود. به‌عنوان‌مثال مکانیزم کشویی یکی از براکت‌ها خراب شود و نیاز به ویزیت فوری باشد.

۴. تنوع در نوع بریس ارتودنسی دیمون

بریس‌های دیمون در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. هر شخصی می‌تواند باتوجه‌به نیاز و سلیقه خود از هر یک از آنها استفاده‌کند. اگر به دنبال ارتودنسی نامرئی هستید، امکان استفاده از بریس‌های شفاف وجود دارد. نوع مقاوم‌تر این براکت‌ها نوع فلزی و رنگی است.  

روش انجام ارتودنسی دیمون چگونه است؟

برای جایگذاری ارتودنسی دیمون نیاز به انجام فرایندهایی است که در ادامه آنها را توضیخ داده‌ایم. ابتدا باید بررسی‌های لازم از این جهت انجام شود که فرد برای انجام ارتودنسی مناسب است. مراحل جایگذاری ارتودنسی دیمون شامل موارد زیر هستند.

۱. تصویربرداری از دندان ها

ابتدا تصویربرداری‌های لازم از دندان‌ها گرفته می‌شود تا موقعیت دندان‌ها بررسی شوند. با اینکار اگر نیاز به برداشتن دندانی باشد،‌دندانپزشک متوجه آن خواهدشد. همچنین در صورتی‌که دندان شما مشکل جدی داشته‌باشد، برای درمان آن اقدامات لازم انجام خواهدشد.

۲. جایگذاری براکت های دیمونچ

این مرحله شامل جایگذاری براکت‌ها است. معمولا حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. در این جلسه، دندان‌های شما تمیز می‌شوند و براکت‌ها بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند. براکت‌ها با چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها می‌چسبند. وجود این براکت‌ها فشار را بر دندان‌ها اعمال می‌کند. همچنین دندانپزشک به شما توضیح می‌دهد که از براکت‌های دندان خود چگونه مراقبت کنید.

روش انجام ارتودنسی دیمون چگونه است؟
بریس‌های دیمون در انواع مختلفی طراحی شده‌اند.

۳. ویزیت براکت ها

بعد از جایگذاری براکت‌ها دکتر دندانپزشک پیشرفت دندان‌ها را بررسی می‌کند. معمولا در این روش نیازی به ملاقات‌های زیاد نیست. بررسی‌های محدودتری برای ارتودنسی دیمون نیاز است.

۴. برداشتن بریس ها

در این مرحله زمان برداشتن بریس‌ها تعیین می‌شود. معمولا زمان کوتاه‌تری برای ارتودنسی دیمون نیاز است. اما ارتودنسی‌های دیگر زمان بیشتری برای منظم کردن دندان‌ها نیاز دارند.

۵. مدت زمان درمان با ارتودنسی دیمون چقدر است؟

دررابطه‌با مدت‌زمان درمان با ارتودنسی دیمون نظر پزشکان متفاوت است. برخی از متخصصان ارتودنسی معتقدند، تفاوتی بین ارتودنسی دیمون با ارتودنسی سنتی وجود ندارد و هر دو به طور میانگین ۳۶ ماه زمان می‌برند. اما برخی دیگر از پزشکان معتقدند به دلیل کاهش اصطکاک و انعطاف‌پذیری بیشتر بریس‌ها طول درمان ۶ ماه کاهش پیدا‌می‌کند.

۶. آیا ارتودنسی دیمون نیاز به  زنجیر یا رابربند ارتودنسی دارد؟

ارتودنسی دیمون همچنان نیاز به استفاده از بریس دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی دیمون مانند بریس‌های سنتی نیازی به زنجیره‌های الاستیک یا لیگاتورهای فلزی ندارند تا سیم را در جای خود نگه دارند.

۷. ارتودنسی دیمون بهتر است یا اینویزیلاین؟

انتخاب بین ارتودنسی دیمون و اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی به نیازها و ترجیح فردی شما بستگی دارد. بریس‌های دیمون ثابت هستند و بیشتر برای مرتب کردن دندان‌هایی با درصد نامرتبی بالاتر استفاده می‌شوند. اینویزیلاین قابل جابجایی، تقریبا نامرئی است و برای موارد خفیف تا متوسط ​​کجی دندان مناسب‌تر است.

۸. آیا همیشه می‌ توان از ارتودنسی دیمون استفاده کرد؟

دیمون نوعی ارتودنسی ثابت است به همین دلیل تا مدتی می‌توانید از آن استفاده کنید اما کاربرد دائمی ندارد.

چگونه برای ارتودنسی دیمون آماده شویم؟
براکت‌های Damon هیچ قسمت فلزی قابل مشاهده یا بند الاستیکی ندارند که در طول درمان زرد شوند.

چگونه برای ارتودنسی دیمون آماده شویم؟

جهت آماده شدن برای انجام ارتودنسی دیمون، باید با دکتر دندانپزشک ملاقات داشته‌باشید. در صورتیکه دندان‌های شما برای این روش مناسب باشند، اقدامات لازم انجام می‌شوند. برخی از آمادگی‌هایی که برای انجام این روش درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل تصویربرداری و بررسی موقعیت دندان‌ها هستند.

مراقب از ارتودنسی دیمون چگونه انجام می شود؟

مراقبت از ارتودنسی دیمون مشابه دیگر ارتودنسی‌های ثابت است. ازآنجایی‌که نمی‌توان براکت‌ها را از دهان خارج کرد، زمان مسواک‌زدن باید به بهداشت آنها دقت زیادی کرد. به‌خوبی مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده‌کنید. اطراف براکت‌ها باید با نخ دندان به‌خوبی تمیز شوند.

اگر در روز‌های اول احساس ناراحتی می‌کنید، سعی‌کنید غذاهای نرم و سرد بخورید. گاهی دهان خود را با آب‌نمک بشویید. اگر درد زیاد باشد، احتمالا پزشک مسکن تجویز می‌کند.

آیا ارتودنسی دیمون شفاف تغییر رنگ می دهد؟

براکت‌های Damon هیچ قسمت فلزی قابل مشاهده یا بند الاستیکی ندارند که در طول درمان زرد شوند و در برابر لکه و تغییر رنگ مقاوم شوند.

معایب ارتودنسی دیمون چیست؟

بریس دیمون همانند دیگر روش‌های ارتودنسی در کنار مزایا، معایبی هم دارد. اگر هزینه ارتودنسی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم، این روش نسبت به ارتودنسی سنتی هزینه بیشتری دارد. زیرا مکانیزم آن جدید بوده و براکت‌های استفاده‌شده قیمت بالاتری دارند.

بریس‌های دیمون مشابه سایر سیستم‌های براکت ثابت هستند. این روش ارتودنسی مزایای خاصی مانند بهداشت دهان و دندان را آسان‌تر می‌کنند. اما به‌طورکلی آنها بهتر از بریس‌های سنتی نیستند. بسیاری از ادعاهای مربوط به اثربخشی بهتر این درمان توسط تحقیقات پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین، برخی از متخصصان ارتودنسی بیشتر به دلیل ترجیح شخصی، استفاده از این بریس‌ها را انتخاب‌می‌کنند.

ارتودنسی دیمون بدون کشیدن دندان انجام میشود؟ از دکتر بپرس!

هزینه ارتودنسی دیمون در دکترِتو کلینیک (قیمت ارتودنسی دیمون)

هزینه‌ی ارتودنسی از دکتری به دکتر دیگر متفاوت است. ارتودنسی دیمون نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی هزینه بالاتری دارد. این روش ارتودنسی نیز نسبت به روش‌های معمول جدیدتر بوده و قیمت آن بالاتر است.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشته‌باشید که در این روش طول درمان کوتاه‌تر شده و تعداد جلسات ویزیت کاهش می‌یابد. به همین دلیل مقداری در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود. برای اطلاع از جدیدترین هزینه ارتودنسی ثابت به دکترِتو کلینیک مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ارتودنسی دیمون یکی از روش‌های نسبتا جدید ارتودنسی است. جز انواع ارتودنسی ثابت بوده و براکت‌ها روی دندان‌ها متصل می‌شوند. اما در این روش نیازی به استفاده از کش یا نوار الاستیکی برای اتصال سیم به براکت وجود ندارد؛ بلکه براکت‌ها مکانیزمی برای باز و بسته‌شدن داشته و سیم درون آنها قفل می‌شود. به همین دلیل برخی دندانپزشکان معتقدند که با لغزش سیم‌ها درون براکت‌ها درد آن کمتر می‌شود.

برای پیداکردن متخصص ارتودنسی یا بهترین دکتر دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود‌دارد. همچنین می‌توانید از مشاوره با دکتر دندانپزشک آنلاین استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مهم‌ترین تفاوت این دو بریس در نوع براکت‌ها است. در ارتودنسی سنتی سیم‌های فلزی با کش یا نوار الاستیکی به براکت‌ها وصل‌می‌شوند. اما براکت‌های ارتودنسی دیمون مکانیزم کشویی داشته و سیم درون آنها قفل می‌شود. احتمال جمع‌شدن باکتری روی کش‌های ارتودنسی سنتی زیاد بوده و تمیزکردن آنها دشوار است. اما در ارتودنسی دیمون رعایت بهداشت ساده‌تر است.

براکت‌ها در بریس دیمون مکانیزم کشویی داشته و نیازی به استفاده از کش یا نوار الاستیکی برای اتصال سیم‌ها نیست. به همین دلیل تمیزکردن آنها و نخ دندان کشیدن بین براکت‌ها آسان‌تر است. همچنین کش‌ها ممکن است محل تجمع باکتری‌ها شوند و در دهان عفونت ایجاد‌کنند.

برخی از دندانپزشکان معتقدند در این روش به دلیل امکان لغزش سیم داخل براکت و فشار تدریجی روی دندان‌ها تاثیرگذاری بالاتر بوده و طول دوره درمان کاهش پیدا می‌کند. اما برخی دیگر از پزشکان نیز معتقدند تفاوتی میان طول دوره درمان ارتودنسی دیمون با روش‌های سنتی وجود ندارد.

ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد. نوع متحرک آن برای ناهنجاری‌های محدود دندان‌ها استفاده‌شده و نمی‌تواند مشکلات پیچیده دندان را درمان کند. انواع ثابت آن همانند ارتودنسی دیمون بوده و برای ناهنجاری‌های مختلف استفاده‌می‌شوند. در ارتودنسی نوع لینگوال براکت‌ها پشت دندان متصل شده و از این نظر ممکن است تمیزکردن آنها کمی مشکل‌تر باشد.

بریس‌های دیمون مکانیزم کشویی دارد. در این ارتودنسی براکت‌ها دارای یک قسمت کشویی برای نگه‌داشتن سیم هستند. این قسمت باز و بسته شده و سیم به‌راحتی در آن می‌لغزد.

تمامی روش‌های ارتودنسی به دلیل ایجاد فشار مقداری درد و ناراحتی دارند. به‌ویژه در هفته‌های اول به دلیل عادت نداشتن به براکت‌ها مقداری درد طبیعی است. در روش ارتودنسی دیمون به دلیل امکان لغزیدن سیم‌ها روی براکت‌ها کمی از فشار کاسته شده و نسبت به ارتودنسی سنتی درد کمتری دارد.

بریس‌های فلزی به‌صورت رنگی هم طراحی شده‌اند. برخی افراد تمایل دارند، از براکت‌های رنگی روی دندان‌های خود استفاده‌کنند.

در روش ارتودنسی سنتی در هر جلسه معاینه نیاز به تعویض نوارهای الاستیکی است. به همین دلیل تقریبا ماهی یک‌بار باید به دندانپزشک مراجعه کنید. اما فاصله ویزیت در بریس دیمون بیشتر شده و حدودا هر ۶ تا ۱۰ هفته یک بار باید به پزشک مراجعه‌کرد.

در این روش دیگر نیازی به کش ارتودنسی نیست. در روش ارتودنسی سنتی سیم‌های فلزی با کش یا نوار الاستیکی به براکت‌ها وصل می‌شوند. اما در بریس دیمون نیازی به کش نبوده و براکت‌ها می‌توانند با مکانیزم جدید سیم‌ها را نگه‌دارند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن