کشتی شاهزاده الماس، بزرگترین پایگاه ویروس کرونا خارج از چین

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خارج از چین در یک کشتی هستند. این کشتی در سواحل ژاپن بود که یک مسافر سابق این کشتی به بیماری ویروس کرونا مبتلا شد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

کشتی تفریحی بزرگترین قرنطینه بیماران ویروس کرونا خارج از چین

با کشتی شاهزاده الماس، بزرگترین پایگاه ویروس کرونا خارج از چین آشنا شوید

اپیدمی ویروس کرونا در ماه دوم ۲۰۲۰ هنوز مشغول قربانی گرفتن است. اگرچه منشا اصلی این ویروس کشور چین است و اکثر قربانیان آن چینی هستند، اما مبتلایان به این ویروس در ۲۵ کشور دیگر دنیا نیز دیده شده‌اند. در این میان سنگاپور بیشترین سهم از مبتلایان به این ویروس را دارد و به این دلیل افرادی که از چین وارد این کشور می‌شوند بایستی دوره‌ای ۱۴ روزه را در قرنطینه سپری کنند. اما بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خارج از چین، نه در سنگاپور، که در یک کشتی هستند.

چگونه ویروس کرونا به یک کشتی تفریحی راه یافت

کشتی Diamond Princess، یک کشتی تفریحی با حدود ۲۶۰۰ مسافر و ۱۱۰۰ خدمه است که در جنوب شرقی آسیا در قالب تورهای تفریحی، مسافران را جابجا می‌کند. این کشتی اواخر سال ۲۰۱۹، مشغول گشت‌زنی در سواحل ژاپن بود که یک مسافر سابق این کشتی به بیماری ویروس کرونا مبتلا شد. این مرد ۸۰ ساله هنگ‌کنگی ماه قبل مسافر کشتی Diamond Princess بود. پس از این واقعه، کشتی Diamond Princess که قصد ترک یوکوهامای ژاپن را داشت در آنجا قرنطینه شد.

موارد اولیه مبتلا ۱۰ نفر بودند که طی ۱۴ روز به ۴۵۴ نفر رسیده‌اند. در حال حاضر مسافران در کابین‌های خود سکونت دارند و خدمه مسئولیت پخش آب و غذا به صورت روزمره به مسافران را برعهده دارند. بیشترین خطر خدمه این کشتی که بیشتر اهل فیلیپین هستند را تهدید می‌کند. تا به حال تلفاتی از افراد مبتلا به کرونا در کشتی گزارش نشده‌است.

آیا علائم کرونا داری؟

برای تشخیص و درمان همین حالا با دکتر مشورت کن

زندگی در قرنطینه

هر چند انتقال بیماران به کشورهای مطبوعشان در حال انجام است، و برای مثال تا به حال ۳۰۰ آمریکایی که ۱۳ نفرشان مبتلا به ویروس کرونا بودند به ایالات متحده منتقل شده‌اند، اما هنوز بیشتر افراد در کشتی Diamond Princess قرنطینه هستند. تا به حال بیش از ۳۳ نفر از خدمه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که وضعیتی به خوبی مسافران ندارند. خدمه کشتی کابین‌های مشترک دارند و بر سر میزهای ۱۲ نفره غذا می‌خورند. خدمه تنها پس از اعمال نظر مسئولین بهداشت ژاپنی در زمان غذا خوردن با فاصله از یکدیگر می‌نشینند. سرزدن به تمامی اتاق‌ها و رساندن غذا به مسافران، شانس ابتلای خدمه به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. تنها یک دماسنج در اختیار هرکدام از خدمه قرار گرفته که به آنها توانایی تشخیص تب، یکی از علائم ویروس کرونا، را می‌دهد؛ اما حتی پس از افزایش تب آنها قرنطینه نمی‌شوند.

بعضی از موارد مبتلا به این بیماری درحالی که ناقل هستند، هیچ نشانه خاصی را از خود بروز نمی‌دهند. این باعث افزایش نرخ انتقال و همه‌گیری این بیماری شده‌است.

درباره ویروس کرونا بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا در ایران

لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونا در ایران

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

پایان قرنطینه

مقامات ژاپنی چهارشنبه، ۱۹ فوریه را زمان شروع تخلیه کامل کشتی اعلام کرده‌اند. مسافران با پروازهای خاصی به کشورهای خود بازخواهند گشت و پس از بازگشت ۱۴ روز را در قرنطینه خواهند گذراند. با افزایش زمان قرنطینه، افراد سالم نیز در معرض خطر ویروس قرارخواهند گرفت و به تعداد بیماران اضافه خواهد شد؛ بنابراین پایان قرنطینه در کشتی و پیاده کردن مسافران از اولویت‌های مقامات بهداشتی ژاپن است.

کشتی‌های کروز، به دلیل ازدحام زیاد محل مناسبی برای همه‌گیری‌های این‌چنین هستند. ویروس کرونا بر خلاف بسیاری از ویروس‌های مشابه، با سرعت زیادی منتشر و همه‌گیر می‌شود؛ در عین حال واکسنی برای آن وجود ندارد و برخلاف عفونت‌های گوارشی، که شایع‌ترین انواع بیماری‌های همه‌گیر در کشتی‌ها هستند، تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می‌شود.

بهترین داروی موثر در درمان کرونا کدومه؟ از دکتر بپرس

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی با توجه به تجربه‌های کسب شده از موارد مختلف شیوع ویروس کرونا، چند توصیه برای عموم افراد و بخصوص برای افراد در معرض این ویروس دارد:

  • جلوگیری از ارتباط نزدیک با افرادی که عفونت تنفسی حاد دارند.
  • شستشوی مکرر دست‌ها، بخصوص پس از تماس با افراد بیمار یا محیط اطراف آنها.
  • جلوگیری از تماس با حیوانات اهلی و وحشی.
  • افرادی که به عفونت تنفسی مبتلا هستند بایستی همواره مراقب سرفه‌های خود باشند (با سایرین فاصله بگیرند، جلوی عطسه و سرفه‌های خود را با دستمال کاغذی یا لباس بگیرند و دست‌های خود را بشورند).
  • استانداردهای بهداشتی در مراکز بهداشت و درمان، بخصوص مراکز اورژانس، بایستی بالاتر رود.

سازمان بهداشت جهانی غیر از توصیه‌های کلی خود، توصیه خاصی برای مسافران ندارد.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص عفونی در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن