ویروس کرونا در ایران

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که جواب آزمایشات اولیه دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در قم مثبت اعلام شده است و آزمایشات برای قطعیت تشخیص در حال انجام است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 3 دقیقه
ویروس کرونا در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت چهارشنبه ۳۰ بهمن در اولین خبر مربوط به کرونا در ایران اعلام کرد که جواب آزمایشات اولیه دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در قم مثبت اعلام شده است. 

ویروس کرونا یکی از پر بحث‌ترین مباحث این روزهای جهان است. نگرانی شیوع بیماری کرونا در ایران از روزهای اول وجود داشت و مراکز مختلف درباره‌ی راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در ایران مطالب مختلفی منتشر کردند. این ویروس از شهر ووهان چین آغاز شد و امروز در بسیاری از نقاط دنیا گستدره شده است. جدیدترین اخبار حاکی از آن است که ویروس کرونا به ایران هم رسیده است.

۳۰ بهمن ۹۸: ۲ مورد ابتلا به کرونا در قم

روز چهارشنبه ۳۰ بهمن رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در ایران و شهر قم مثبت اعلام شده است. در خبر منتشر شده در سایت وزارت بهداشت ایران آمده است: «آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.» در ادامه ذکر شده است که تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیردار در قم مستقر هستند و افراد مشکوک طبق پروتکل‌ها تحت ایزولاسیون قرار خواهند گرفت تا از شیوع کرونا در ایران جلوگیری کنند.

بر اساس این خبر و نتایج اولیه‌ی تایید شده توسط وزارت بهداشت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در قم تایید شده است و باید منتظر اخبار و آزمایشات بعدی برای اطلاع از جزئیات بیشتر ماند. رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با ایرنا می‌گوید: «در حال بررسی شیوه ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا هستیم و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را اعلام می‌کنیم.» در خبر تکمیلی آمده است: «هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت کردند.»

گلوت درد می‌کنه؟ فکر می‌کنی کرونا گرفتی؟همین الان مشاوره بگیر

۱ اسفند ۹۸: ۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران

صبح پنجشنبه ۱ اسفند وزارت بهداشت از جواب مثبت آزمایش کرونای ۳ فرد دیگر در ایران خبر داد. در این خبر آمده:«بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کووید۱۹(ویروس کرونا) تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.» در متن خبر آمده که دو مورد از این افراد در قم هستند و فرد سوم مبتلا در اراک هم ساکن قم بوده است.

گسترش ویروس کرونا در ایران

پس از گذشت دو هفته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران افزایش یافته و در استان‌ها مختلف موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ مشاهده شده است. به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، اقدامات پیشگیرانه‌ی مختلفی از جمله ضدعفونی کردن معابر عمومی و تعطیلی برنامه‌های جمعی در شهرهای مختلف ایران انجام شده است. همچنین مراکز سلامت و بهداشت دستورعمل‌ها و توصیه‌های متعددی برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا منتشر کرده‌اند.

جلوگیری از انتشار و مراقبت‌های فردی

سازمان بهداشت جهانی با توجه به تجربه‌های کسب شده از موارد مختلف شیوع ویروس کرونا، چند توصیه برای عموم افراد و بخصوص برای افراد در معرض این ویروس دارد:

  • جلوگیری از ارتباط نزدیک با افرادی که عفونت تنفسی حاد دارند.
  • شستشوی مکرر دست‌ها، بخصوص پس از تماس با افراد بیمار یا محیط اطراف آنها.
  • جلوگیری از تماس با حیوانات اهلی و وحشی.
  • افرادی که به عفونت تنفسی مبتلا هستند بایستی همواره مراقب سرفه‌های خود باشند (با سایرین فاصله بگیرند، جلوی عطسه و سرفه‌های خود را با دستمال کاغذی یا لباس بگیرند و دست‌های خود را بشورند).
  • افزایش استانداردهای بهداشتی در مراکز بهداشت و درمان، بخصوص مراکز اورژانس

درباره ویروس کرونا بیشتر بخوانید:

اقدامات محافظتی برای پیشگیری از ویروس کرونا (COVID-19)

لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونا در ایران

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

کشتی شاهزاده الماس، بزرگترین پایگاه ویروس کرونا خارج از چین

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن