ماسک ورقه ای چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ماسک ورقه ای روش محبوب و آسانی برای مراقبت از پوست است. این ماسک‌ها ورقه‌های نازک حاوی مواد مغذی و مرطوب کننده برای پوست هستند که باعث آبرسانی، رفع التهاب و تیرگی پوست، روشن سازی و جوان‌سازی پوست و کاهش چین‌ و چروک‌های صورت می‌شوند. ماسک ورقه ای یک انتخاب عالی برای مراقبت از پوست در خانه است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
بعد از ماسک صورت چیکار کنیم؟

ماسک ورقه ای راهی سریع و کم‌زحمت برای حفظ رطوبت و جوانسازی پوست است که به‌جای رفتن به سالن‌های آرایشی و زیبایی، می‌توانید در خانه به راحتی انجام دهید. این محصول بهداشتی و مراقبتی می‌تواند چین و چروک پوستی ناشی از افزایش سن را کنترل کند، باعث سفت‌تر شدن پوست شده و خشکی و تیرگی صورت را برطرف کند. در این مقاله به ماسک ورقه ای، ضرورت استفاده از آن‌ها در روتین پوستی روزانه، انواع ماسک ورقه ای و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. قبل از مصرف این ماسک‌ها حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک ورقه ای نوعی ماسک از جنس پنبه مانند به شکل صورت است که حاوی موادی مانند ویتامین B5، مواد گیاهی مانند آگاوه، مواد معدنی مانند خاک رس و روغن‌های طبیعی مانند جوجوبا است. سطوح داخلی این ماسک‌ها به مواد سرم یا محلول آغشته می‌شود. فرم صورت شکل آن‌ها به شکلی طراحی شده که ناحیه چشم، بینی و لب‌ها باز باشند.

این ماسک های ورقه ای همچنین حاوی مواد مرطوب‌کننده، آرامش‌بخش، ضد التهاب و تغذیه‌کننده برای پوست هستند و با قرار گرفتن روی صورت، مواد موجود در ماسک به پوست جذب شده و باعث تغذیه، نرمی، لطفات و رطوبت پوست صورت می‌شوند. این نوع ماسک به پاکسازی صورت کمک می‌کند. ماسک های ورقه ای اغلب به صورت یک‌بار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور ریخته شوند.

ماسک ورقه ای برای چی خوبه؟
خواندن بازخوردها و نظرات دیگران که قبلا از ماسک مورد نظر استفاده کرده‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب ماسک ورقه ای اصل کمک کند.

انواع ماسک ورقه ای و کاربرد آنها

ماسک‌های ورقه‌ای با ترکیبات و خواص مختلف برای پوست وجود دارند. هر کدام از این ماسک‌ها به جوانسازی پوست صورت و رفع مشکلات پوستی کمک می‌کنند.

انواع ماسک ورقه ایتوضیحات
ماسک ورقه ای مرطوب کنندهاین نوع ماسک با ترکیبات مرطوب کننده مانند هیالورونیک اسید، گلیسرین و عصاره‌های گیاهی تهیه شده که با کاهش خشکی پوست به آن رطوبت می‌بخشد.
ماسک ورقه ای ضد التهاباین ماسک‌ها شامل ترکیبات ضد التهابی مانند آلوئه ورا، کمیلا و روغن درخت چای هستند که به کاهش التهاب پوست و تسکین آکنه‌ها و قرمزی‌ کمک می‌کنند.
ماسک روشن کنندهاین نوع ماسک‌ها حاوی عناصر روشن‌کننده مانند ویتامین سی، نیاسینامید و عصاره‌های گیاهی بوده که باعث ترمیم لکه‌های تیره و بهبود روشنایی و تون پوست می‌شوند.
ماسک ضد چروکاین نوع حاوی موادی مانند پپتیدها، رتینول و کلاژن بوده که به تقویت و الاستیسیته پوست کمک کرده و ظاهر چروک‌ها را کاهش می‌دهند.
ماسک آرامش بخشحاوی عناصر آرامش بخش مانند عصاره‌های گیاهی، چای سبز و آلانتوئین هستند که کاربردشان، تسکین پوست حساس، کاهش التهاب و بهبود استرس پوست است.
انواع ماسک ورقه ای

‏۱. ماسک ورقه ای اصل

ماسک های ورقه ای اصل توسط شرکت‌ها و برندهای معروف در صنعت مراقبت از پوست تولید می‌شوند. برای اطمینان از خرید ماسک ورقه ای اصل، بهتر است آن‌ها را از مراکز معتبر آرایشی و بهداشتی یا داروخانه‌ها خریداری کنید. بررسی بسته‌بندی ماسک کمک می‌کند تا از اصالت آن مطمئن شوید. بسته‌بندی باید شامل اطلاعات مربوط به برند، ترکیبات، تاریخ انقضا و شماره پیگیری باشد. قبل از خرید ماسک ورقه ای، بهتر است درباره آن برند تحقیق کنید.

برندهای معروف و معتبر تلاش می‌کنند محصولات با کیفیت و اصلی تولید کنند. بررسی ترکیبات ماسک و نحوه استفاده آن می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محصول اصلی است. خواندن بازخوردها و نظرات دیگران که قبلا از ماسک مورد نظر استفاده کرده‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب ماسک ورقه ای اصل کمک کند.

۲. ماسک ورقه ای در خانه

چگونه ماسک صورت درست کنیم؟ با ترکیب روغن درخت چای، آب و یک تکه پارچه پنبه‌ای یا نخی تمیز (تنظیف) می‌توانید ماسک ورقه‌ ای در خانه بسازید. ۵ قطره روغن درخت چای را با یک کاسه آب ترکیب کنید و تکه پارچه را داخل آب بیندازید. کمی بماند تا مواد حسابی جذب شوند. بعد آن را روی پوست صورت بگذارید.

۳. ماسک ورقه ای بیوآکوا

ماسک ورقه ای بیوآکوا از محصولات محبوبی است که خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی بالایی دارد. استفاده از این ماسک ورقه ای بیوآکوا باعث رفع چین و چروک صورت و خطوط دور چشم شده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. یکی دیگر از مزایای ماسک‌های بیوآکوا، خاصیت روشن‌سازی آنها است. استفاده از این ماسک در بلندمدت باعث رفع تیرگی و گودی زیر چشم شده، پف دور چشم را کاهش می‌دهد و به جوان‌سازی و شادابی پوست دور چشم کمک می‌کند.

۴. ماسک ورقه ای ویتامین سی (ماسک ورقه ای سالیسیلیک اسید)

سالیسیلیک اسید کاربرد گسترده‌ای در محصولات مراقبت پوستی دارد. این اسید محلول در چربی قابلیت نفوذ در لایه‌های روغنی و چربی پوست را داشته و باعث تسکین و پاکسازی پوست می‌شود. اگر پوست به‌طور کامل و صحیح تمیز نشود، تجمع باکتری و چربی‌ها باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش‌های سرسیاه و آکنه خواهد شد.

ماسک ورقه ای سالیسیلیک اسید، قابلیت کنترل چربی پوست و از بین بردن چربی‌های مضر عامل آکنه‌های پوستی را دارد، بدون آنکه آسیبی به صورت برساند. افرادی که از جوش‌های قرمز و ملتهب رنج می‌برند یا مشکلات جوش‌های سرسیاه دارند، به کمک ماسک ورقه ای ویتامین سی، مشکلشان برطرف می‌شود. البته برخی پوست‌ها به ویتامین سی حساس هستند و ممکن است باعث التهاب شود.

دنبال برند خوب ماسک صورت هستی؟

همین الان از متخصص مشاوره بگیر.

۵. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید

ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. کاربرد اصلی این ماسک‌ها، آبرسانی پوست است. افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شود که به‌لطف هیالورونیک اسید موجود در این ماسک‌ها می‌توان میزان این خطوط و چروک‌ها را کمتر کرد. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید برای انواع پوست‌ها مناسب است و باعث حفظ الاستیسیته، روشن‌تر کردن و جوانسازی پوست می‌شود.

۶. ماسک ورقه ای بلوبری

این مدل ماسک‌های صورت به روشن‌سازی و جوان‌تر کردن پوست کمک می‌کنند. عصاره بلوبری سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که علاوه بر محافظت از پوست، باعث آبرسانی و افزایش رطوبت آن هم می‌شوند.

۷. ماسک ورقه ای آلوورا

آبرسانی خاصیت اصلی آلوئه‌ورا است. ویژگی‌های ضدالتهابی آن هم باعث تسکین پوست شده و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماسک ورقه ای آلوورا با آلاینده‌های آسیب‌زننده پوست مقابله می‌کنند. آلوئه‌ورا حاوی ویتامین سی و ای و میزان فراوانی بتاکاروتن است که خاصیت ضدپیری به ماسک ورقه ای آلوئه‌ورا می‌بخشد. خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی این ماسک برای کاهش خطوط پیری و از بین بردن جوش‌ و لک‌های صورت معجزه می‌کند.

۸. ماسک ورقه ای طلا

ماسک ورقه ای طلا به‌خاطر ویژگی‌های آنتی باکتریالی، ضد جوش است و ترکیب نانوذرات طلا با سایر آنتی اکسیدان‌ها باعث تسریع ترمیم زخم‌ و خراش‌های پوستی صورت می‌شود.

متن انگلیسی:
Gold has been shown to have antioxidant properties, meaning it can limit free radical production and, therefore, protect skin from unnecessary damage
ترجمه متن:
طلا دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به این معنی که می‌تواند تولید رادیکال‌های آزاد را محدود کند و در نتیجه از پوست در برابر آسیب‌های غیرضروری محافظت می‌کند.

knesko
ماسک ورقه ای طلا ضد جوش است.
ماسک های ورقه ای اغلب به صورت یک‌بار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور ریخته شوند.

۹. ماسک ورقه ای چای سبز

ماسک ورقه ای چای سبز یکی از بهترین راهکارهای درمان مشکلات پوستی مانند چربی زیاد، جوش، قرمزی، خارش و تحریک پوست است. این ماسک را حتی می‌توانید در خانه خودتان تهیه کنید و برای انواع پوست‌ها مناسب است. از دیگر مزایای ماسک ورقه ای چای سبز می‌توان به خاصیت آنتی التهابی و ضدپیری آن اشاره کرد که باعث تسکین پوست صورت می‌شود.

۱۰. ماسک ورقه ای دور چشم

ماسک های دور چشم میزان بروز خطوط ریز، چروک‌ها، پنجه کلاغی، گودی و تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهند. به‌علاوه اینکه، بهترین گزینه برای از بین بردن پف دور چشم ناشی از کم‌خوابی، استرس یا گریه هستند. پوست زیر چشم بسیار حساس و نازک است، همین باعث شده که به‌شدت نسبت به نشانه‌های پیری آسیب‌پذیر باشد. ماسک ورقه ای دور چشم با کنترل میزان رطوبت دور چشم، باعث کاهش خطوط و چروک‌های دور چشم می‌شود.

۱۱. ماسک ورقه ای روشن کننده

ماسک ورقه ای روشن کننده با از بین بردن سلول‌های پوستی مرده و از بین بردن لکه‌ها و تیرگی‌های پوستی، باعث نرم‌تر و روشن‌تر شدن پوست صورت می‌شود. افرادی که پوست تیره و کدر دارند، اسکار جوش و آکنه روی صورتشان دیده می‌شود، لک‌های پوستی (ملاسما) یا آفتاب‌سوختگی و کک و مک دارند، با کمک ماسک ورقه ای روشن کننده می‌توانند به پوستی روشن‌تر و صاف‌تر دست پیدا کنند.

۱۲. ماسک ورقه ای برای لک صورت

هرچند که ماسک های ورقه ای، درمان بلندمدت برای آکنه نیستند، اما باعث تسکین پوست ملتهب شده و از بیرون ریختن پوست جلوگیری می‌کنند. برای لایه‌برداری، دفع سلول‌های مرده پوست و مواد مسدودکننده منافذ پوستی، از ماسک های ورقه ای حاوی سالیسیلیک اسید، بنزویل پروکسید و ماسک‌های خانگی با مواد طبیعی مانند پاپایا و ماست استفاده کنید.

ماسک های ورقه ای حاوی ویتامین سی، بهترین گزینه برای لک صورت و تیرگی‌های پوستی هستند. فاکتورهای سفیدکننده موجود در این ماسک‌ها از صورت در مقابل رنگ‌پریدگی و لک محافظت می‌کند. با استفاده منظم از ماسک مناسب، با لک‌ها و تیرگی پوستتان خداحافظی کنید.

‏عکس ماسک ورقه ای را مشاهده می کنید.
بیشتر ماسک‌ها برای اینکه تاثیر بگذارند، باید بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بمانند.

‏طرز استفاده از ماسک ورقه ای

استفاده از ماسک ورقه ای بسیار آسان است و می توانید به راحتی آن را در خانه استفاده کنید:

  1. پیش از هرکاری، صورت را با میسلارواتر تمیز کرده و با شوینده ملایم بشویید تا آلودگی، آرایش و چربی اضافی پوست پاک شده و ماسک بهتر جذب صورت شود.
  2. بسته ماسک را باز کرده و ورقه ماسک را بیرون بیاورید. ورقه‌ها از نوعی بافت نازک و مرطوب حاوی مواد مغذی و مرطوب‌کننده هستند.
  3. ورقه ماسک را به آرامی باز کرده و روی صورت قرار دهید. بعد از اطمینان از درست گذاشتن ماسک آن را فیکس کنید. اگر قسمت برش چشم‌ها، بینی یا دهان کوچک است، می‌توانید با قیچی آن را باز کنید.
  4. پس از اینکه ماسک را روی صورت قرار دادید، به آرامی آن را فشار دهید تا به پوست چسبیده و محتویات مرطوب‌کننده و مغذی ماسک جذب شود. می‌توانید از جیدرولر برای ماساژ آرام صورت استفاده کنید و روی ماسک بکشید.
  5. حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با ماسک روی صورت بماند تا مواد آن جذب پوست شوند.
  6. پس از مدت زمان مشخص، ورقه ماسک را با دقت بردارید. اگر باقیمانده محصول روی پوست باقی مانده است، آن را با آب گرم بشویید یا با یک دستمال نرم تمیز کنید.
  7. در نهایت، آبرسان یا کرم مرطوب‌کننده به پوست بزنید.

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟

بیشتر ماسک‌ها برای اینکه تاثیر بگذارند، باید بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بمانند. اما مدت زمان ماندن هر ماسک، بسته به نوع ماسک و دستورالعمل نوشته شده روی آن متفاوت خواهد بود. هرچند که ماسک های ورقه ای باعث آرامش و تسکین پوست می‌شوند، اما از خوابیدن با ماسک روی صورت پرهیز کنید.

از یک ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود؟

اگر ماسک ورقه ای مواد زیادی داشته باشد، می‌توانید تا دوبار هم از یک ماسک استفاده کنید. اما از لحاظ بهداشتی بهتر است ماسک های ورقه ای یکبار مصرف باشند.

ماندگاری ماسک ورقه ای

حس تازگی و آبرسانی ماسک ورقه ای تا چند ساعت روی پوست باقی می‌ماند.

بعد از ماسک صورت چیکار کنیم؟

بعد از ماسک صورت نیازی به شستن صورت نیست و می‌توانید بعد آن، مراحل روتین پوستی را انجام دهید. ماسک را برداشته، یک مرطوب‌کننده، آبرسان یا سرم پوستی بزنید. اگر ماسک را روز استفاده کردید، بعد از مراحل بالا، درنهایت ضدآفتاب بزنید.

روتین بعد از ماسک ورقه ای رو نمی‌دونی؟ برای جوانسازی پوست مشاوره بگیر.

‏ماسک ورقه ای برای چه کسانی خوب است؟

ماسک های ورقه ای، محصولی مناسب انواع پوست هستند و حتی برخی متخصصان پوست هم آن را به‌عنوان بخش مکمل روتین پوستی سالم توصیه می‌کنند. اگر مراسم یا مهمانی خاصی دارید و احساس می‌کنید، پوستتان تیره، خشک و کم آب شده است، از ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید قبل آرایش استفاده کنید و معجزه آن را به چشم ببینید.

چه کسانی نباید از ماسک ورقه ای استفاده کنند؟

هرچند که این ماسک‌ها برای انواع پوست بی‌خطر هستند، اما افراد با پوست چرب یا مستعد جوش، نباید از ماسک ورقه ای استفاده کنند. ممکن است ماسک های ورقه ای باعث انتشار باکتری به سایر نقاط صورت شوند، درنتیجه، شرایط پوست وخیم شده و بیشتر جوش می‌زند.

فواید ماسک ورقه ای (خواص ماسک ورقه ای)

این ماسک‌های ساده، مزایا و فواید بیشماری دارند:

  • آبرسانی، نرم کردن و حفظ رطوبت پوست
  • محافظت از پوست در مقابل عوامل مضر
  • تغذیه پوست صورت
  • کاهش خشکی و کم آبی صورت
  • برطرف کردن لک و تیرگی‌های صورت، چروک ریز
  • از بین بردن تیرگی، پف و خطوط دور چشم

متن انگلیسی:
Most sheet masks are not reusable or even biodegradable. Even their packing is not biodegradable. This makes them highly environmentally unfriendly compared to regular face masks which are made of biodegradable material and also come in eco-friendly packaging
ترجمه متن:
بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای قابل استفاده مجدد یا حتی تجزیه‌پذیر نیستند. حتی بسته‌بندی آنها نیز زیست تخریب‌پذیر نیست. این باعث می‌شود در مقایسه با ماسک‌های معمولی که از مواد زیست تخریب‌پذیر ساخته شده‌اند و همچنین در بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست عرضه می‌شوند، بسیار ناسازگار با محیط زیست باشند.

youandi

‏عوارض ماسک ورقه ای

شاید در وهله نخست، به‌نظر برسد که ماسک های ورقه ای هیچ عوارض و خطری برای پوست ندارند؛ اما این ماسک‌ها علیرغم فواید زیادی که دارند، در برخی افراد باعث بروز عوارض پوستی جدی می‌شوند. افرادی که پوست صورت مستعد جوش دارند، با مصرف ماسک ورقه ای دچار برون‌‌ریزی و التهاب پوست می‌شوند.

علتش این است که این ماسک‌ها، باکتری‌های عامل جوش و سبوم را روی پوست گیر انداخته و باعث تشکیل جوش‌های التهابی، سرسفید و سرسیاه می‌شوند. از دیگر عوارض این محصولات بهداشتی می‌توان به تحریک پوست صورت اشاره کرد. رایحه‌های مصنوعی، رنگ و سایر مواد موجود در این ماسک‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و ممکن است باعث تحریک صورت شوند.

ماسک ورقه ای چند دقیقه باید بماند؟
ماسک های ورقه ای، راهی سریع و کم زحمت برای حفظ رطوبت و جوانسازی پوست هستند.

ماسک ورقه ای قیمت

ماسک های ورقه ای معمولا قیمت منطقی و منصفانه‌ای داشته و در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ هزار تومان قابل تهیه هستند. جهت اطلاع از قیمت به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ماسک ورقه ای روش محبوب و آسانی برای مراقبت از پوست است. این ماسک‌ها ورقه‌های نازک حاوی مواد مغذی و مرطوب‌کننده برای پوست هستند که باعث آبرسانی، رفع التهاب و تیرگی پوست، روشن‌سازی و جوان‌سازی پوست و کاهش چین‌ و چروک‌های صورت می‌شوند. ماسک ورقه ای یک انتخاب عالی برای مراقبت از پوست در خانه است. اما بهتر است به عنوان بخشی از روتین کامل مراقبت از پوست، با سایر محصولات و روش‌های مراقبتی و روتین پوستی ترکیب شود.

برای انتخاب ماسک مناسب برای پوستتان بهتر است با دکتر زیبایی پوست مشورت کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، مهم است که ماسک ورقه ای را با مواد معتبر و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. قبل از استفاده، آموزش‌ و دستورالعمل‌های موجود در بسته را به دقت مطالعه کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر آنلاین پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

معمولا بعد از ماسک‌های خانگی، صورت را می‌شویند تا مواد باقیمانده ماسک از روی صورت پاک شود. اما بعد از ماسک های ورقه ای، نیازی به شستن صورت نیست. چرا که این مدل‌های ورقه ای حاوی مواد فعالی است که حتی بعد از برداشتن ماسک از روی صورت هم، در حال تغذیه پوست هستند. برای اینکه تاثیر ماسک بیشتر شود، بعد از برداشتن، سرم پوستی یا آبرسان بزنید و اجازه دهید تمام مواد جذب پوستتان شود.

مناسب‌ترین و بهترین زمان برای گذاشتن ماسک صورت، قبل از خواب شبانه است. بعد از یک روز طولانی که آرایشتان را پاک کرده و صورت را از هر آلودگی و کثیفی پاک کرده‌اید، بهترین زمان برای گذاشتن ماسک ورقه ای صورت و انجام روتین پوستی شبانه است.

ماسک ورقه ای عسل به‌خاطر خاصیت نرم‌کنندگی، ملایم‌سازی و تسکین دهندگی عسل، آنتی باکتریال و ضدالتهاب است و باعث آبرسانی حداکثری پوست، تغذیه پوست و رفع خشکی صورت می‌شود. مصرف آن به افرادی توصیه می‌شود که پوست‌های حساس و تحریک پذیر دارند چرا که باعث آبرسانی، رطوبت پوست، تسکین التهابات پوستی و نرم کردن صورت می‌شود.

هرچند این محصول بهداشتی را می‌توانید در روتین روزانه‌تان بگنجانید، اما بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته ماسک ورقه ای بگذارید.

امتیاز شما به مقاله:
(1از5)
دسته بندی:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن