پلاسما برای زگیل تناسلی چه نتیجه ای دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زگیل تناسلی، بیماری است که افراد زیادی را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد. عارضه‌ای که در برخی موارد به راحتی نمی‌توان از شر آن خلاص شد و احتمال عود و بازگشت بالایی دارد. روش‌های درمانی مختلفی برای درمان و کنترل این بیماری وجود دارند از جمله درمان با لیزر، کرایوتراپی و استفاده از دارو و پمادهای موضعی.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
یکی از مزایای پلاسماجت برای درمان زگیل تناسلی است.

درمان زگیل تناسلی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها پلاسما برای زگیل تناسلی است. پلاسما، روش عالی برای تگ‌های پوستی است که برای درمان وارت یا همان زگیل‌های تناسلی و مقعدی هم به‌کار می‌رود. از مزایای مهم درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت نسبت به کرایوتراپی و دارو درمانی، آسیب دیدگی کمتر بافت و پوست اطراف ناحیه مقعد و عوارض کمتر آن است. علاوه بر این، احتمال عود دوباره بیماری با پلاسما کمتر می‌شود. اگر با داشتن علائم زگیل تناسلی قصد استفاده از پلاسماتراپی را دارید، حتما با متخصص زنان یا دکتر اورولوژی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

پلاسما تراپی زگیل تناسلی چیست؟

اگر زگیل تناسلی روی پوست نمایان شود، باید برای حذف آن اقدام کرد (زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود؟). پلاسماتراپی یک روش درمان زگیل تناسلی غیرتهاجمی است که بدون نیاز به عمل جراحی یا بیهوشی انجام می‌شود. در این روش با استفاده از دستگاه پلاسماجت نقاط ریزی روی سطح پوست سوزانده می‌شوند، اما هیچ اثر اسکاری به جای نمی‌گذارد. نوک دستگاه پلاسماپن یا پلاسماجت در فاصله‌ای حدود ۲ تا ۵ میلی‌متری از پوست قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از یونیزاسیون اکسیژن و نیتروژن، یک قوس الکتریکی کوچک ایجاد می‌شود. این انرژی به لایه‌های پوست منتقل می‌شود و در نهایت فرآیند تصعید آغاز می‌شود. درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت برای مردان و زنان قابل استفاده است و در دوران بارداری باید با تشخیص و تجویز پزشک انجام شود.

پلاسماتراپی پرکاربرد برای زگیل تناسلی هم قابل استفاده است.
پلاسما تراپی زگیل تناسلی، روش درمانی سرپایی است که نیازی به بستری شدن ندارد.

کاربرد پلاسما برای زگیل تناسلی

از کاربردهای پلاسما برای انواع زگیل تناسلی می‌توان به از بین بردن زگیل ها در ناحیه تناسلی، مجرا یا کانال واژن و ناحیه مقعدی اشاره کرد. از این روش درمان برای از بین بردن علائم زگیل تناسلی در مردان و درمان زگیل تناسلی زنان استفاده می‌شود.

بررسی پلاسماجتتوضیح
مزایادرمان سریع و سرپایی، درد کم، بهبودی سریع، کاهش خطر ابتلا به زگیل تناسلی در آینده
معایبامکان نیاز به چندین جلسه درمانی، احتمال ایجاد اسکار جزئی، قرمزی و تورم موقتی در ناحیه درمان
کاندیدای مناسبافراد مبتلا به زگیل تناسلی خارجی، افراد سالم به‌دنبال درمان سریع و موثر
کاندیدای نامناسبزنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، افراد دارای زخم‌های باز یا عفونت در ناحیه تناسلی
بررسی تعیین مناسب بودن پلاسماجت در درمان زگیل تناسلی

نحوه پلاسما تراپی برای زگیل تناسلی

پلاسما تراپی زگیل تناسلی، روش درمانی سرپایی است که نیازی به بستری شدن ندارد. برای انجام آن، پوست ناحیه تناسلی را از هر آلودگی پاک می‌کنند. این روش معمولا دردی ندارد، اما در صورت نیاز می‌توانید از بی‌حسی موضعی استفاده کنید. بعد از ۳۰ دقیقه، کرم بی‌حسی اثر می‌کند و ناحیه آماده می‌شود.

معمولا پزشک برای راحت‌تر شدن کار، ناحیه موردنظر را تقسیم بندی می‌کند. نوک پلاسما در فاصله ۰.۲ تا ۰.۵ میلی‌متری پوست قرار گرفته و کار انجام می‌شود. احتمالا ابتدا کمی حس سوزش یا درد خواهید داشت اما به‌تدریج حس ناراحتی برطرف می‌شود. بسته به شدت زگیل‌ها و وسعت ناحیه درمان، طول هر جلسه پلاسماتراپی، ۱۰ دقیقه تا یک ساعت خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، این روش درمان سرپایی است و بلافاصله بعد از انجام، بیمار می‌تواند به روال معمول زندگی بازگردد.

در صورتی که احساس سوزش یا سوختگی دارید، می‌توانید روی پوست اطراف ناحیه پلاسماشده از کرم زینک اکساید استفاده کنید و لباس‌های گشاد بپوشید. مهم است بدانید که در این روش، هیچ برش، تزریق، سوزش یا برداشتن قسمتی از پوست انجام نمی‌شود، بنابراین نگرانی درباره آثار جانبی مربوط به این موارد نیست.

میخوای زگیل تناسلیت رو درمان کنی؟

هرچه سریع‌تر برای پلاسماتراپی نوبت بگیر.

نکات قبل و بعد از پلاسما تراپی زگیل تناسلی

برای اینکه نتیجه پلاسما تراپی زگیل تناسلی اثربخش باشد، معمولا پزشک دستورات و نکات قبل و بعد را به بیمار تجویز می‌کند. از یک ماه قبل از درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت، از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، آلفاهیدروکسی اسید و رتینول خودداری کنید. رعایت بهداشت ناحیه تناسلی از تشدید عفونت، تحریک پوستی و خارش جلوگیری می‌کند. نکاتی که بعد از پلاسما تراپی زگیل تناسلی باید رعایت کنید شامل:

  1. تا ۲۴ ساعت بعد پلاسما تراپی ناحیه تناسلی از شستشوی واژن خودداری کنید.
  2. تا یک هفته بعد (تا زمان بهبودی) از انجام فعالیت‌های جسمی سنگین و شدید خودداری کنید. فعالیت جسمی شدید باعث تعریق در ناحیه تناسلی شده و احتمال سوزش و تحریک پوستی را بیشتر می‌کند.
  3. تا زمان بهبودی بهتر است برای شستشو از آب سرد استفاده کنید. تا حد امکان آب داغ و گرم نباشد.
  4. استخر، سونا و قرار گرفتن در وان آب تا چند هفته بعد از درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت ممنوع است.
  5. تا چند هفته بعد از پلاسماجت از رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
  6. قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا چند هفته بعد درمان ممنوع است.
  7. از لوسیون‌های مخصوص واژن برای ناحیه مقعد استفاده نشود (بالعکس).
  8. از خارش ناحیه تناسلی خودداری کنید.

مزایای پلاسماجت برای زگیل تناسلی

آخرین نسل دستگاه‌های پلاسماجت یا پلاسماپن با دمای پایین و فرکانس بالا عمل می‌کنند. همان اولین باری که پلاسماپن روی زگیل‌ها گذاشته می‌شود، بلافاصله زگیل‌ها را سوزانده و برای همیشه از بین می‌برد. در این روش، رگ‌های خونی زگیل‌ها خشک شده و هیچ خونریزی ندارد. پس از آن، در محل زگیل‌ها پوسته تشکیل می‌شود که از پوست در مقابل عفونت محافظت کرده و زمان کافی برای بازسازی و احیاء به پوست می‌دهد. طی یک هفته، این پوسته به‌تدریج و به‌صورت خودبه‌خود محو می‌شود.

اگر میخوای با پلاسماتراپی زگیل تناسلی رو درمان کنی، همین حالا مشاوره بگیر.

متن انگلیسی:
Benefits of removing warts by plasma pen: Permanent and immediate removal, Treatment without bleeding, Rapid healing and regeneration of the skin, Painless: the only sensation is like a gentle pinch, No visible scars
ترجمه متن:
از مزایای قلم پلاسما برای از بین بردن زگیل تناسلی، حذف دائمی و فوری، درمان بدون خونریزی، بهبود سریع و بازسازی پوست، بدون درد (تنها حسی مانند نیشگون گرفتن ملایم)، بدون مشاهده جای زخم است.

eveclinic

عوارض پلاسما برای زگیل تناسلی

پلاسما تراپی زگیل تناسلی، از روش‌های درمانی ایمن با حداقل عوارض است. اما همانند هر روش درمانی، ممکن است در برخی افراد با عوارض احتمالی همراه باشد. برخی از عوارض پلاسما برای زگیل تناسلی عبارتند از:

  1. تورم و قرمز شدن ناحیه درمان که معمولا بعد چند روز برطرف می‌شود.
  2. پوسته پوسته شدن ناحیه درمان که در بیشتر موارد بعد ۷ روز بهبود پیدا می‌کند.
  3. خارش شدید ناحیه درمان شده، واژن و مقعد.
  4. بوی بد واژن و ترشحات نامعمول که ممکن است به‌خاطر عفونت واژینال بعد از پلاسما باشد.

در بیشتر موارد، این عوارض موقتی هستند و معمولا طی چند روز بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که بعد از انجام پلاسما برای زگیل تناسلی، شدت علایم و عوارض زیاد باشد و بعد چند روز بهبود پیدا نکنند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

هزینه پلاسما برای زگیل تناسلی در دکترتو کلینیک

هزینه پلاسما برای زگیل تناسلی به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، کلینیک یا مرکزی که قرار است درمان در آن انجام شود، نوع دستگاه، تخصص و مهارت پزشک و موارد دیگر بستگی خواهد داشت. جهت اطلاع دقیق از هزینه درمان زگیل تناسلی (hpv) با پلاسماجت روی این لینک کلیک کرده و در دکترتو کلینیک قیمت‌ها را مشاهده کنید. سپس می‌توانید از متخصص مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه‌ گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

زگیل تناسلی، بیماری است که افراد زیادی را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد. عارضه‌ای که در برخی موارد به راحتی نمی‌توان از شر آن خلاص شد و احتمال عود و بازگشت بالایی دارد. پزشک متخصص بسته به وضعیت جسمی بیمار، شرایط زگیل‌ها، ناحیه آسیب دیده و وسعت و شدت زگیل‌ها، روش درمانی مناسب را تعیین می‌کند. پلاسما برای زگیل تناسلی، روشی است که خونریزی و درد ندارد، دوره نقاهت آن کوتاه است و بیمار بلافاصله می‌تواند به روال عادی زندگی بازگردد.

برای درمان زگیل تناسلی با پلاسما می توانید به پزشک اورولوژی و پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با پزشک زنان آنلاین و متخصص اورولوژی آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت، روش کم خطر، بدون درد و خونریزی با نرخ موفقیت بالا است که زگیل‌ها را خشک کرده و از بین می‌برد.

پلاسما، بهترین روش برای تگ‌های پوستی است که برای وارت‌های مقعدی و واژینال نیز توصیه می‌شود. زگیل‌های تناسلی کنترل می‌شوند اما از آنجایی که ویروس اچ‌پی‌وی هنوز در بدن وجود دارد، بیمار به‌طور کامل درمان نمی‌شود. خود ویروس ممکن است تا چند سال در بدن باقی بماند و به‌تدریج از بین برود. به‌همین دلیل، برخی افراد ممکن است چند بار در طول زندگی خود به زگیل تناسلی مبتلا شوند. اما با پلاسما تراپی زگیل تناسلی می‌توان برای همیشه از شر زگیل خلاص شد و نتیجه آن بعد از یک هفته و پس از از بین رفتن پوسته‌ها و تورم قابل مشاهده خواهد بود.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن