تزریق ژل چانه چگونه انجام می‌شود؟ کاربرد، مزایا و عوارض

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ژل چانه برای بهبود فرم چانه و ایجاد حجم در یک سوم پایین صورت انجام می‌شود. ژل چانه تأثیر زیادی بر اصلاح فرم کلی و تقارن صورت دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

تزریق ژل چانه چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

ژل چانه یک روش درمانی زیبایی برای افرادی است که به دنبال افزودن حجم به چانه یا ناحیه زیر فک خود هستند. این روش زیبایی باعث فرم‌دهی چانه شده و چهره زیباتری به شما می‌دهند. مانند اکثر موارد تزریق ژل، این روزها رسانه‌‌های اجتماعی تأثیر زیادی بر افزایش محبوبیت ژل چانه داشته‌اند. حجم بالایی از این محبوبیت به عکاسی سلفی برمی‌گردد.

هرچند شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که تزریق ژل چانه عمل ساده‌ای است و پیچیدگی خاصی ندارد، اما حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص پوست انجام شود. از این رو فکر تزریق ژل چانه در مراکز غیرپزشکی و بدون مجوز را سر بیرون کنید. اگر علاقه‌مند به تزریق ژل چانه هستید، این مطلب از مجله سلامت دکترتو به شما کمک می‌کند تا دید بهتری به این عمل زیبایی داشته باشید.

ژل چانه چیست؟

ژل‌ چانه، ژل‌های پوستی تزریقی هستند که برای افزودن حجم و شکل به ناحیه چانه و کانتور فک پایین یا به اصطلاح زاویه‌سازی صورت استفاده می‌شوند. ژل‌های پوستی از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده و برای پر کردن یا بزرگ کردن ناحیه‌ی موردنظر و صاف شدن چین‌و‌چروک‌‌ها، به نواحی مختلف تزریق می‌شوند.

ژل چانه می‌تواند خط فک پایینی را تقویت کرده، زاویه‌ی صورت را متعادل کرده و چانه را برجسته‌‌‌تر کنند. برخی از انواع ژل‌ چانه بیشتر از بقیه دوام دارند. به عنوان مثال، فیلرهای مصنوعی تاثیرات چشم‌گیر و بلند مدتی را ارائه می‌دهند. سایر مواد پرکننده یا فیلر مانند ژل‌های اسید هیالورونیک (HA) به مرور جذب بدن شده و باید در دوره‌‌های منظم تکرار شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

دلایل برجسته کردن چانه با تزریق ژل

تزریق ژل چانه به‌منظور رفع مشکلات چانه انجام می‌گیرد. از جمله:

  • گودی عمیق و فرو رفتگی چانه
  • ضعف ماهیچه چانه
  • بدفرمی چانه
  • زاویه‌ سازی فک و صورت
  • تزریق ژل به زنخدان چانه و رفع چال یا شکاف روی چانه.
تزریق ژل چانه
ممکن است ژل چانه به اندازه افزایش حجم لب‌‌ها و گونه‌‌ها هیجان انگیز نباشد، اما روز به روز بر تعداد افراد مایل به انجام این روش زیبایی افزوده می‌شود.

کدام عیوب چانه با تزریق ژل رفع می‌شود؟

با تزریق ژل چانه بسیاری از عیوب چانه و فرم و زاویه چانه را می‌توان برطرف کرد. از جمله مواردی که به کمک تزریق ژل چانه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد عبارت‌اند از:

  • اندازه چانه: متخصص پوست می‌تواند با استفاده از ژل چانه، اندازه چانه را افزایش دهند.
  • طول چانه: چانه برخی از افراد کوتاه است. متخصصان می‌توانند به راحتی و با استفاده از ژل چانه طول چانه را بلند کنند.
  • برآمدگی چانه: در بسیاری از بیماران معمولاً از زاوبه کنار، چانه فرورفته‌ای دارند. با استفاده از ژل‌های پوستی، می‌توان چانه را برجسته‌‌‌تر کرد.
  • شکل چانه: ممکن است بیماران به عرض، طول و یا زاویه‌ی چانه متفاوتی را بپسندند. اگر بیماران چانه‌ای با زاویه بیشتر بخواهند، می‌توان آن را تیزتر کرد. اگر افراد فکر می‌کنند که چانه شان بسیار مربع شکل است، می‌توان آن را گردتر کرد. در مشاوره اولیه، خواسته‌‌های هر بیمار به طور کامل ارزیابی می‌شود. در طول این ارزیابی، متخصص زیبایی در مورد آناتومی بیمار و نحوه بهبود فرم صورت با بیمار صحبت خواهد کرد.
  • تقارن چانه: اگر چانه شما نامتقارن است، می‌توان آن را با درمان توسط ژل پوستی بهبود بخشید.
دلایل برجسته کردن چانه با تزریق ژلخطرات و عوارض تزریق ژل چانهجایگزین‌‌های ژل چانه
گودی عمیق و فرو رفتگی چانهاحساس درد و سنگینیجراحی ایمپلنت چانه
ضعف ماهیچه چانهکمی تورم و کبودیجراحی لیفت صورت یا سفت کردن پوست
بدفرمی چانهخطر ابتلا به برآمدگی و تزریق به رگ‌‌های خونی—–
زاویه‌ سازی فک و صورتخونریزی و قرمزی—–
خطرات و عوارض تزریق چانه و جایگزین‌های ژل چانه و دلایل انجام این کار

انجام ژل چانه از نظر زیبایی شناختی

در یک صورت ایده‌آل، پل بینی باید با لبه جلویی چانه هم راستا باشد. اگر پروفایل صورت شما در این راستا نیست، تزریق ژل می‌تواند چانه شما را جلو آورده تا از لحاظ زیبایی شناختی به یک ایده‌آل نزدیک‌‌‌تر شود.

البته متخصصان تناسب چانه با خط فک را هم در نظر می‌گیرند. از آنجا که چانه جلوترین قسمت فک است، باید به خوبی با خط فک در تناسب باشد. روند پیری می‌تواند منجر به تجمع چربی در امتداد خط فک شود. این امر اغلب می‌تواند باعث قطع ارتباط بین چانه و خط فک شود. در این موارد تزریق ژل این مشکل را برطرف می‌سازد.

تزریق ژل چانه چگونه انجام می‌شود؟

روند تزریق ژل چانه مشابه تزریق ژل به دیگر نواحی صورت و بدن است. این کار پزشک و به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به استراحت ندارد.

ابتدا پزشک پوست ناحیه تزریق را ضدعفونی می‌کند. برای بی‌حس کردن محل از بی حسی موضعی مانند لیدوکائین استفاده می‌شود و یا قبل از شروع درمان، داروی بی حسی تزریق می‌کنند. در برخی موارد، لیدوکائین از قبل در سرنگ پرکننده پوستی مخلوط می‌شود.

معمولا از کانول یا سوزن برای تزریق ژل به ناحیه چانه استفاده می‌شود. مزیت استفاده از کانول برای تزریق در چانه، کاهش خطر سوراخ شدن رگ خونی و ایجاد کبودی یا عوارض شدیدتر مانند تزریق ژل به داخل عروق است.

از آنجا که چانه یک منطقه فیبری و عضلانی است، سوزن به راحتی از آن عبور می‌کند. اما از آنجایی که کانول نوک بلندی دارد، عبور آن از چانه دشوار است. در بسیاری از موارد برای کسب بهترین نتایج، از ترکیبی از سوزن و کانول استفاده می‌شود. کانول اغلب برای تزریق در کناره‌‌های چانه مناسب است. سوزن‌‌ها اغلب برای تزریق به مرکز چانه مناسب هستند.

در حین انجام تزریق از شما خواسته می‌شود که صحبت نکرده و بنشینید، تا پزشک ژل را تزریق کند. در طول عمل، چندین تزریق در چانه و فک انجام خواهد گرفت. پس از آن، ممکن است پزشک از شما بخواهد برای ویزیت بعد از عمل و انجام تزریق‌‌های اضافی تا رسیدن به نتایج دلخواه، مجددا در تاریخ مشخصی به مطب مراجعه کنید. کل روند تزریق ژل به چانه همراه با زمان آماده سازی آن، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.


برای ژل چانه، چند سی سی ژل لازم است؟

میزان سی سی ژل لازم در بیماران مختلف متفاوت است. بسته به عیوب چانه و اینکه میزان حجم مورد نظر بیمار چقدر است، میزان ژل مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

مقدار ژل تزریقی به چانه
مقدار ژل لازم برای تزریق ژل چانه به نقص چانه بستگی دارد.

بهترین برندهای ژل چانه

بهترین ژل برای تزریق چانه کدام است؟ برخی از رایج‌ترین ژل‌ها برای ناحیه چانه، ژل‌هایی برپایه اسید هیالورونیک هستند، مانند:

  • ژوویدرم (ولبلا) Voluma: تا دو سال ماندگاری
  • رستیلن Defyne: تا ۱۲ ماه ماندگاری

از آنجا که اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، خطر بروز عوارض جانبی کمی را به همراه دارد.

نتایج ژوویدرم (ولبلا) بلافاصله قابل مشاهده است. با تزریق ژل رستیلن ، ممکن است چند روز طول بکشد تا بتوانید نتایج کامل را مشاهده کنید. ژل رستیلن تا ۱۲ ماه بر روی صورت باقی می‌ماند، در حالی که ژوویدرم (ولبلا) می‌تواند تا دو سال بر روی صورتتان باقی بماند.

فیلرهای مصنوعی مانند ریدیس (ساخته شده با کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (CaHA)) و اسکالپترا (ساخته شده با پلی-ال- لاکتیک اسید (PLLA))، هم در زاویه سازی خط چانه و فک پایین مؤثر هستند. این مواد در مقایسه با ژل‌هایی بر پایه اسید هیالورونیک دوام بیشتری دارند. نتایج ریدیس (Radiesse) ، ۹ تا ۱۵ ماه و اسکالپترا (Sculptra) حداکثر دو سال بر روی صورت باقی می‌ماند.


چه کسانی می‌توانند تزریق ژل چانه را انجام دهند؟

افرادی که دوست دارند خط فک مشخص‌تری داشته باشند، چانه خود را برجسته کنند یا چین و چروک یا خطوط اطراف چانه را پر کنند، کاندیدای خوبی برای تزریق ژل چانه هستند. این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • از سلامت کلی برخوردار باشند.
  • هیچ گونه حساسیت یا شرایط سلامتی خاصی نداشته باشند.
  • سیگار نکشند.
  • بتوانند پس از درمان به خوبی از پوست خود مراقبت کنند.

دنبال متخصص برای بزرگ کردن چانه می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

ژل چانه برای چه کسانی مناسب نیست؟

ژل‌های چانه قادر نیستند افتادگی شدید پوست یا چین و چروک‌‌های عمیق را اصلاح کنند. به طور کلی ژل‌ها برای وضعیت‌‌های خفیف تا متوسط ​​بهترین راه هستند. اگر می‌خواهید اصلاحات چشم‌گیر یا دائمی‌تری را بر روی چانه خود اعمال کنید، ایمپلنت چانه ممکن است گزینه‌ی بهتری برای شما باشد.

فواید تزریق ژل چانه چیست؟
به طور کلی چانه یکی از قسمت‌‌های مرکزی صورت است و اگر این ناحیه متناسب نباشد، زاویه‌سازی صورت بهم می‌خورد.

مراقبت‌‌های قبل از تزریق ژل چانه

برای تزریق ژل، حداقل دو هفته قبل از رویداد خاصی که قصد شرکت در آن را دارید، برنامه‌ریزی کنید. نتایج حاصل از تزریق پرکننده‌‌های پوستی تقریباً ۲-۱۴ روز پس از تزریق نمایان می‌شود.

باید ۲ هفته قبل و بعد از تزریق ژل از انجام روش‌‌های درمانی تهاجمی خودداری کنید. این درمان‌‌ها می‌تواند شامل کارهای دندانپزشکی از جمله جرم‌گیری دندان، بیوپسی، جراحی، خالکوبی و غیره باشد.

برای جلوگیری از کبودی، یک هفته قبل از انجام تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله مسکن‌‌ها و مکمل‌‌هایی مانند روغن ماهی خودداری کنید. همچنین کشیدن سیگار احتمال کبودی را افزایش می‌دهد. پس قبل از تزریق ژل چانه سعی کنید سیگار را کنار بگذارید.

اینفوگرافی مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل چانه
اینفوگرافی مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل چانه

مراقبت‌‌های بعد از تزریق ژل چانه

پس از تزریق ژل، به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از قرارگیری در زیر نور مستقیم خورشید، ورزش شدید و فعالیت بدنی سنگین اجتناب کنید. به محل تزریق دست نزنید و مطمئن شوید که محل تزریق را تمیز نگه می‌دارید.

می‌توان پس از تزریق و به منظور کاهش تورم و درد از کمپرس سرد یا کیسه‌‌های یخ استفاده کرد. از لمس بیش از حد یا ماساژ مناطق تحت درمان تا ۶ ساعت پس از تزریق خودداری کنید.

از مصرف الکل، کافئین، مکمل‌‌های نیاسین، غذاهای حاوی سدیم بالا، غذاهای دارای قند بالا، کربوهیدرات‌‌های تصفیه شده، غذاهای تند و سیگار کشیدن به مدت ۲۴-۲۸ ساعت پس از درمان خودداری کنید.

به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان از فرو کردن سر در زیر آب خودداری کنید. بهترین کار این است که از انجام آرایش هم اجتناب کنید. اما اگر باید آرایش انجام دهید، صبر کنید تا خونریزی به طور کامل متوقف شود و تورم فروکش کند.

کجا بهترین ژل لب رو به بهترین شکل تزریق کنم؟ نوبت بگیر!

خطرات و عوارض تزریق ژل چانه

خطرات و عوارض تزریق ژل بسیار ناچیز است، اما مانند هر ژلی تا چند روز بعد از تزریق، مقدار کمی تورم و کبودی وجود دارد. با این وجود خطر ابتلا به برآمدگی و تزریق به رگ‌‌های خونی و آسیب‌‌های ثانویه ناشی از آن بسیار کم است.

در حالی که زمان تزریق به خودی خود نسبتاً سریع است، اما به احتمال زیاد تا چند روز در چانه احساس درد و سنگینی را تجربه خواهید کرد. در این مرحله باید از جویدن غذاهای سخت اجتناب شود و تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا این حس به‌طور کامل برطرف شود.

پس از تزریق، کبودی جزئی، تورم، خونریزی و قرمزی طبیعی است. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون یا اختلال خونریزی، احتمال بروز این عوارض بیشتر است.

ژل‌های پوستی نسبتا ایمن هستند. عوارض جانبی، در صورت بروز، معمولاً خفیف بوده و پس از چند روز برطرف می‌شوند.

عوارض جانبی نادر ژل‌های چانه

برخی افراد برخی از عوارض جانبی دیگری را تجربه می‌کنند. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • ایجاد واکنش حساسیت پس از عمل
  • عفونت‌‌هایی، که رعایت بهداشت پوست ممکن است از بروز آن‌‌ها جلوگیری کند.
  • واکنش‌‌های آلرژیک به لیدوکائین یا ژل‌های پوستی؛ آزمایش آلرژی قبل از درمان می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.
  • آسیب عصبی در نتیجه تزریق نادرست، که ممکن است باعث بی حسی یا درد شود.
  • آسیب به پوست در نتیجه تکنیک تزریق ضعیف؛ تزریق نادرست ژل می‌‎تواند باعث مرگ بافت (نکروز) و سایر آسیب‌‌های پوستی شود.
  • برآمدگی‌‌ها، توده‌‌ها یا نواحی نامتقارن

جایگزین‌ های ژل چانه

اگر تزریق ژل چانه برای شما مناسب نیست، روش‌‌های جایگزینی وجود دارد که می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج مورد نظر کمک کند.

۱. جراحی ایمپلنت چانه

جراحی ایمپلنت چانه یک راه حل دائمی برای مشکلات مربوط به چانه مانند فرورفتگی یا گودی عمیق است. با این حال، این روش تهاجمی‌‌‌تر و گران‌تر از تزریق ژل چانه است. اگر از نتایج خود ناراضی هستید، امکان برداشتن ایمپلنت چانه وجود دارد، اما برای رسیدن به این هدف به جراحی دوم نیاز دارید.

۲. جراحی لیفت صورت یا سفت کردن پوست

جراحی‌‌های لیفت صورت می‌توانند به درمان غبغب‌‌ کمک کنند و نسبت به بسیاری از روش‌‌های دیگر دوام بیشتری دارند. اما مانند ایمپلنت‌‌های چانه، این روش‌‌ها هم گران‌تر هستند و خطر عوارض جانبی بالاتری دارند.

روش‌‌های سفت کردن پوست ممکن است برای افرادی که به دنبال کاهش چین و چروک‌‌ها یا سایر علائم پیری خفیف تا متوسط ​​در چانه یا اطراف چانه و خط فک پایین هستند، مناسب باشد.

کاربرد تزریق ژل چانه
مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که متخصصی را پیدا کنید که با آرگونومی صورت آشنا باشد و زاویه‌سازی صورت را به درستی انجام دهد.

تزریق ژل‌های پوستی چه تأثیری بر کاهش پیری پوست دارد؟

ژل پوستی را می‌توان به منظور ایجاد ظاهری جوان‌تر و زیبایی بیشتر در چانه تزریق کرد. در طول روند پیری، جمجمه می‌چرخد ​​و چانه به عقب حرکت می‌کند. این حرکت جمجمه منجر به فرسایش استخوان و بافت نرم در ناحیه چانه می‌شود که به مرور زمان منجر به کاهش حمایت ساختاری در قسمت تحتانی صورت می‌گردد.

همراه با باقی نواحی بدن، صورت هم پیر می‌شود، زیرا شبکه حمایتی کلاژن، مولکول‌‌ها و الاستین پوست از بین می‌رود. این امر منجر به ضعف ماهیچه‌‌هایی که صورت را به سمت بالا کشیده و تقویت ماهیچه‌‌هایی که صورت شما را به سمت پایین می‌کشند، می‌شود.

ژل پوستی می‌تواند جایگزین این حمایت ساختاری شده و خطوط چانه شما را تغییر دهد. با استفاده از ژل‌های پوستی، می‌توان چانه را برجسته‌‌‌تر نشان داده و خط فک را زاویه‌دار کرد. بسیاری از بیماران زن می‌خواهند چانه‌ای متعادل‌‌‌تر داشته باشند، اما بیماران مرد مایل به داشتن چانه‌ای با زاویه‌‌های بیشتر هستند.

ژل‌های پوستی، عمل‌های زیبایی‌ هستند که نواحی مختلف صورت را به روش غیرجراحی برجسته و ترمیم می‌کنند. بسیاری از ژل‌های آرایشی-زیبایی از یک ژل شفاف متشکل از ماده‌ای که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود، ساخته شده‌اند. ژل‌هایی با ضخامت، ویسکوزیته و طول عمر متفاوت در دسترس هستند. این ژل ها بیشتر برای تزریق ژل لب و صورت استفاده می شود.

راهنمای مراجعه به پزشک

به طور کلی ژل‌های چانه بی خطر و دارای کمترین حد تهاجم هستند. آن‌‌ها می‌توانند به خط فک پایینی شما فرم داده، چانه را برجسته کرده و مشخصات ظاهری را متعادل کنند.

ژل‌های مصنوعی مانند ریدیس و اسکالپترا ماندگار هستند. متأسفانه اگر از نتایج ناراضی باشید، حذف این ژل‌ها ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. ژل‌های مبتنی بر HA یک گزینه طبیعی هستند و اگر از نتایج خود راضی نباشید، به راحتی قابل برگشت می‌باشند.

همانطور که در ابتدا گفتیم برای کسب بهترین نتایج، متخصصی را انتخاب کنید که تجربه زیادی در زمینه تزریق ژل چانه دارد. لطفا برای انجام این کار وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا تزریق ژل برای شما بهترین روش است یا می‌توانید از روش‌‌های تهاجمی‌‌‌تر اما دائمی مانند ایمپلنت چانه بهره بیشتری ببرید.

برای انتخاب متخصص تزریق ژل چانه، فردی را انتخاب کنید که با او احساس راحتی می‌کنید و دارای مجوز از سازمان نظام پزشکی است. در وب‌سایت دکترتو می‌توانید بهترین پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی را برای تزریق ژل چانه پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید و یا از مشاوره تلفنی یا آنلاین با پزشکان استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

سن شروع استفاده از ژل‌های پوستی کاملاً بستگی به نوع مشکلی دارد که می‌خواهید به آن رسیدگی کنید. چین و چروک‌‌های شدید معمولاً در سنین میان‌سالی آشکار می‌شوند، اما خطوط ظریف خیلی زودتر ظاهر می‌شوند. علاوه بر این، تعدادی از مشکلات مانند فرورفتگی چانه، لب‌‌های نازک و استخوان پهن فک وجود دارد که به افزایش سن مربوط نمی‌شوند و تزریق ژل چانه در رفع آن‌‌ها بسیار مؤثر است. به طور کلی، تزریق ژل چانه نباید در افراد زیر ۱۸ سال مورد استفاده قرار گیرد.

بله؛ تزریق ژل به چانه دردناک است، اما پزشک اقداماتی را برای کاهش درد انجام می‌دهد. در بهترین حالت، احتمالاً فشار یا ناراحتی کمی را در هنگام تزریق تجربه خواهید کرد.

امروزه بسیاری از ژل‌های پوستی با لیدوکائین مخلوط شده‌اند، که این کار باعث راحت‌‌‌تر شدن تزریق می‌شود. اگر لیدوکائین در سرنگ وجود نداشته باشد، پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و یا از قبل ماده بی‌حسی را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند.

به طور کلی بسته به نوع کانتور فک و فرم جدیدی که مورد نظر شماست، میزان درد تزریق ژل چانه متفاوت خواهد بود. همچنین این امر به آستانه درد شما بستگی دارد. برای برخی، تزریق ممکن است دردناک باشد و برای برخی افراد فقط کمی ناراحت‌کننده باشد. ما انجام این کار را در دوران قاعدگی توصیه نمی‌کنیم، زیرا ممکن است در این دوران حساسیت شما به درد بیشتر شود.

بیشتر نتایج تزریق ژل چانه، به جز ژل رستیلن که برای مشاهده نتایج آن به چند روز زمان نیاز است، بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است.

خیر نتایج ژل چانه موقتی است و برخی ژل‌ها تا ۲ سال دوام می‌آورند. اگر از نتایج خود ناراضی هستید، بهتر است بدانید که پرکننده مبتنی بر HA به راحتی قابل برگشت است. ژل‌های ریدیس مدت طولانی‌تری دوام می‌آورند اما برای برداشتن آن ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

اکثر مراجعه کنندگان می‌پرسند تزریق ژل چانه خود را چند وقت یک‌بار باید تمدید کرد؟ زمانی که احساس کردید که نتیجه تزریق قبلی‌تان کمرنگ شده یا کاملا از بین رفته است، لازم است برای تمدید ژل چانه اقدام کنید.

مدت زمان ماندگاری ژل چانه بسته به نوع ژل استفاده شده، سرعت متابولیسم و عمق قرارگیری ژل می‌تواند بین یک تا پنج سال دوام بیاورد.

علاوه بر دستمزد و موقعیت متخصص مربوطه، هزینه تزریق ژل‌ به مواد استفاده شده و تعداد سرنگ‌‌های مورد نیاز هم بستگی دارد. همچنین باید هزینه نیاز احتمالی به تکرار درمان را هم در نظر بگیرید.

این روش تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد زیرا به عنوان یک درمان زیبایی محسوب می‌شود.

قیمت تزریق ژل به چانه به نوع ژل تزریقی بستگی دارد و میزان ژلی که به بافت تزریق می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن