همه چیز درباره تزریق چربی به باسن از عوارض تا مراقبت ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های محبوب برای بهبود شکل و حجم باسن است که در آن چربی از قسمت‌های مختلف بدن مانند شکم و پهلوها گرفته و به باسن تزریق می‌شود. این روش به دلیل طبیعی بودن مواد مورد استفاده و کاهش خطرات آلرژیک، به عنوان یک جایگزین مناسب برای ایمپلنت‌های سیلیکونی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، نتایج حاصل از این روش طولانی‌مدت بوده و با مراقبت‌های مناسب می‌توان به شکل و حجمی دلخواه دست یافت.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
مراقبتهای لازم بعد از انجام تزریق چربی به ران چیست؟

انجام عمل‌های زیبایی امروزه به یکی از معمول‌ترین خدمات پزشکی تبدیل شده‌است. تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های زیبایی است که اخیرا به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده است. در این روش باسن حجم پیدا کرده و زیبایی قسمت پایین‌تنه فرد بهبود پیدا می‌کند. با استفاده از تزریق باسن می‌توان افتادگی و کاهش میزان چربی ناشی از کاهش وزن یا افزایش سن را در ناحیه باسن برطرف کرده و ظاهری جوان‌تر و سفت‌تر را به این ناحیه از بدن داد. در این روش چربی‌های ناحیه دیگری از بدن خود فرد جدا شده‌‌ و پس از انجام یک سری تکنیک‌های بهداشتی و پزشکی این چربی استخراج‌شده به ناحیه باسن فرد تزریق می‌شود. اگر شما هم علاقه‌مند به انجام این روش زیبایی شده‌اید بهتر است با یک متخصص پوست و جراح پلاستیک در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و آنلاین دکترتو برای مشاوره با بهترین پزشکان استفاده کنید.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به باسن یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توان به لب‌های باسن حجم داده، شیب لگن را اصلاح کرده، چین و چروک‌های پوست ناحیه باسن را برطرف کرده و در نهایت یک ظاهر لیفت‌شده به باسن داد. درواقع تزریق چربی به باسن در دسته عمل‌های کم تهاجمی قرار می‌گیرد که به زمان کمی نیاز داشته و جای زخم محدودی نیز بر جای خواهد گذاشت. شیوه انجام تزریق چربی به باسن بدین صورت است که پزشک معالج با استفاده از لیپوساکشن چربی‌های اضافی نواحی دیگر بدن اعم از ران، شکم، یا کمر را خارج کرده، سلول‌های چربی را جداسازی کرده و در نهایت این چربی جداشده‌ طی یک فرایند پزشکی به ناحیه باسن فرد تزریق می‌شود تا باسن شکل دلخواه مراجع را پیدا کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

تزریق چربی شکم به باسن

یکی از منابعی که می‌توان از طریق آن چربی مورد نیاز برای تزریق به باسن را به دست آورد ناحیه شکم است. با تزریق چربی شکم به باسن، از عرض شکم کم شده‌ و برجستگی ناحیه باسن نیز بیشتر می‌شود و بدین ترتیب فرم بدن نیز تناسب بهتری پیدا می‌کند.

کاربردهای تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به ناحیه باسن موجب می‌شود که باسن فرم دلخواه مراجع را پیدا کند. در این نوع از عمل‌های زیبایی می‌توان شیب ناحیه لگن را تصحیح کرد، لب‌های باسن را حجم داد و در نهایت نیز چین و چروک‌های ناحیه باسن و فرورفتگی‌های آن را برطرف کرد.

ویژگیمزایامعایبموارد استفاده
نتایجطبیعی به نظر رسیدن، بهبود فرم و حجم باسن، رفع افتادگینیاز به تکرار در برخی موارد، جذب بخشی از چربیافراد با باسن کوچک یا افتاده، افرادی که می‌خواهند فرم باسن خود را بهبود بخشند.
ایمنیاستفاده از چربی بدن خود فرد، کاهش خطر آلرژی یا رد شدن توسط بدناحتمال عفونت، کبودی و تورمافرادی که سلامت عمومی خوبی دارند و بیماری خاصی ندارند.
ماندگاریماندگاری بالا در صورت مراقبت صحیحاحتمال جذب بخشی از چربی، کاهش حجم با گذشت زمانافرادی که به دنبال نتایج پایدار هستند.
دوره نقاهتدوره نقاهت کوتاه، بازگشت سریع به فعالیت‌های روزمرهدرد و ناراحتی خفیف در چند روز اولافرادی که نمی‌خواهند مدت زمان زیادی را از کار و فعالیت‌های خود دور باشند.
هزینههزینه متغیر بسته به میزان چربی تزریقی و کلینیکهزینه بالاتر نسبت به برخی روش‌های دیگرافرادی که بودجه کافی برای انجام این عمل دارند.
بررسی تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن برای چه کسانی مناسب است؟

اولین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که کم بودن انحنای باسن یا کوچک بودن حجم آن یک مشکل پزشکی در نظر گرفته نمی‌شود و نیازی به نگرانی نیز ندارد. اما برخی افراد نسبت به ظاهر خود حساسیت داشته و ترجیح می‌دهند که باسن آنها فرد بهتری داشته باشد. این افراد می‌توانند برای تزریق چربی به باسن به پزشک مراجعه نمایند.

البته باید توجه داشته باشید که افرادی که علاقه به تزریق چربی به ناحیه باسن خود دارند باید ابتدا توسط پزشک معالج معاینه شده و سلامتشان برای انجام این عمل تأیید شود. پزشک یک سری از آزمایشات را برای فرد تجویز می‌کند و با در نظر گرفتن نتیجه این آزمایش‌ها مشخص می‌کند که آیا فرد کاندید مناسبی برای عمل تزریق چربی به باسن است یا خیر. علاوه‌برآن لازم است که فرد از نظر روانی نیز آماده انجام این عمل و مراقبت‌های دوران نقاهت آن باشد.

روش انجام تزریق چربی به باسن چگونه است؟
چربی‌هایی که از نواحی دیگر برداشته می‌شود، قبل از تزریق خالص سازی می‌شوند.

تزریق چربی به باسن برای چه کسانی مناسب نیست؟

اولین دسته از افرادی که کاندید مناسبی برای انجام عمل تزریق چربی به باسن نیستند شامل افرادی می‌شود که بیماری مزمنی دارند که موجب اختلال در بهبود زخم می‌شود. به‌عنوان‌مثال افرادی که مبتلا به دیابت هستند بهتر است از انجام عمل تزریق چربی به باسن خودداری کنند. علاوه‌بر آن این عمل زیبایی برای افراد سیگاری نیز مناسب نبوده و لازم است که فرد حداقل از چند هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را کنار گذاشته باشد.

دسته دیگر از افرادی که تزریق چربی به باسن به آنها توصیه نمی‌شود افرادی هستند که لاغر بوده و منبع چربی کافی و مناسبی جهت انتقال به ناحیه باسن ندارد. کسانی که به صورت مداوم با کاهش و افزایش وزن درگیر هستند نیز کاندید مناسبی جهت انجام عمل تزریق چربی به باسن نبوده و بهتر است برای افزایش حجم باسن خود به سراغ دیگر روش‌های زیبایی بروند.

نمی‌دونی تزریق چربی به باسن برات مناسبه یا نه؟

همین الان مشاوره بگیر.

مزایای انجام تزریق چربی به باسن

این روش یک روش کم تهاجمی بوده و به صورت سرپایی و با استفاده از بیهوشی عمومی یا آرام‌بخش داخلی وریدی انجام می‌شود. از همین رو نیازی به بستری نداشته و فرد می‌تواند دوران نقاهت خود را در منزل سپری کند. در این روش حجم باسن افزایش پیدا کرده و برخلاف عمل پروتز باسن، باسن یک ظاهر متناسب با تغییرات محسوس و طبیعی خواهد داشت.

در این روش حجم چربی ناحیه اهداکننده نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که چربی از ناحیه شکم استخراج شود سایز شکم فرد نیز کاهش پیدا کرده و ظاهری تخت‌تر خواهد داشت. علاوه‌برآن به دلیل استخراج چربی از بدن خود فرد، احتمال دفع شدن آن توسط بدن نیز بسیار پایین خواهد بود.

روش انجام تزریق چربی به باسن

در این روش فرد به مدت ۲ الی ۴ ساعت تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخشی عمیق قرار می‌گیرد. چربی از ناحیه اهداکننده (که می‌تواند شکم، ران‌ها یا پشت کمر باشد) به وسیله لیپوساکشن استخراج شده، بعد از انجام ساکشن چربی ران در خارج از بدن به وسیله روش‌های پزشکی شسته و خالص‌سازی شده‌ و در نهایت با روش‌های تزریقی تخصصی به ناحیه باسن تزریق می‌شود.

ماندگاری تزریق چربی به باسن

سلول‌های چربی که به ناحیه باسن تزریق می‌شوند ماندگاری بالایی دارند، اما برای دیدن بهترین نتایج بهتر است ۶ ماه پس از انجام تزریق چربی صبر کنید زیرا لزوماً تمامی سلول‌های چربی که به ناحیه مورد نظر تزریق شده‌اند نمی‌تواند به صورت موفق در بافت بدن جای گیرند. علاوه‌برآن دقت داشته باشید که عواملی نظیر کاهش و افزایش وزن می‌تواند روی نتایج حاصل از عمل تزریق چربی به باسن تاثیر بگذارد. به طور کلی گفته‌می‌شود که ماندگاری عمل تزریق چربی به باسن در شرایط معمول حدود ۱۰ سال است.

متن انگلیسی:
A Brazilian butt lift is a specialized fat transfer procedure that augments the size and shape of the buttocks without implants. Excess fat is removed from the hips, abdomen, lower back, or thighs with liposuction, and a portion of this fat is then strategically injected into the buttocks
ترجمه متن:
لیفت باسن برزیلی یک روش تخصصی انتقال چربی است که اندازه و شکل باسن را بدون ایمپلنت افزایش می‌دهد. چربی اضافی از باسن، شکم، کمر یا ران با لیپوساکشن برداشته شده و بخشی از این چربی به صورت استراتژیک به باسن تزریق می‌شود.

americanboardcosmeticsurgery

عکس تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن هم باعث لیفت باسن و هم بزرگتر شدن آن می‌شود که کاملا در عکس قبل و بعد تزریق چربی به باسن مشهود است.

تزریق چربی شکم به باسن چگونه انجام می شود؟
یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که قبل از تزریق چربی به باسن انجام می‌شود لیپوساکشن است.

آمادگی برای تزریق چربی به باسن

پیش از انجام عمل تزریق چربی به باسن لازم است که فرد مراقبت‌هایی را انجام دهد تا برای انجام این عمل زیبایی آمادگی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های قبل از عمل ترک سیگار و نوشیدنی‌های الکلی شش ماه پیش از انجام عمل تزریق است. علاوه‌برآن رعایت یک‌سری نکات و رژیم غذایی مناسب که توسط پزشک معالج داده‌می‌شود نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. موارد دیگری که باید رعایت کنید نیز همان موارد معمول سایر عمل‌های جراحی است که شامل خوردن غذای سبک در روز قبل از انجام عمل، استحمام و همچنین ناشتا بودن به مدت حداقل ۸ ساعت پیش از عمل است.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به باسن

عمل تزریق چربی به باسن جزو عمل‌های زیبایی کم تهاجمی است اما دوره نقاهت نسبتا طولانی‌مدتی دارد. ازآنجاکه این عمل یک عمل سرپایی محسوب می‌شود، فرد می‌تواند دوران نقاهت را در منزل سپری کند. فرد معمولا می‌تواند به تجویز پزشک خود و برای کاهش درد از داروهای مسکن مناسب استفاده کند و تا چند روز نیز از انجام فعالیت‌های سنگین فیزیکی خودداری کند. علاوه‌بر آن پزشک دستوراتی را برای نحوه خوابیدن و نشستن به فرد می‌دهد که لازم است به مدت چند ماه تا حتی یک سال نیز اجرا شوند. بسیاری از بیماران پس چند ماه قادر به بازگشت به فعالیت‌های روزمره زندگی خود خواهند بود.

عوارض و خطرات تزریق چربی به باسن

اگرچه عوارض تزریق چربی به باسن نادر است اما به‌هرحال این فرایند نیز یک روش پزشکی محسوب شده‌ و مانند هر روش جراحی می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد. یکی از عوارضی که تعداد محدودی از بیماران با آن مواجه می‌شوند آمبولی ریوی است. این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که تعدادی لخته خون در پا به وجود آمده‌ و در ادامه به وسیله گردن خود به قلب یا ریه‌ها منتقل می‌شوند. این آمبولی می‌تواند به وسیله جابه‌جاشدن لخته چربی نیز رخ دهد. برای جلوگیری از آمبولی چربی لازم است که تزریق چربی به باسن در فشارهای استاندارد و کنترل‌شده انجام شود و از استفاده از کانول‌های بسیار کوچک نیز خودداری شود.

یکی دیگر از عوارضی که نه‌تنها در تزریق چربی به باسن بلکه در هر عمل جراحی ممکن است رخ دهد عفونت است. نکته حائز توجه این است که در مواردی که حجم انتقال چربی بالا باشد احتمال ابتلا به عفونت نیز بیشتر خواهد بود. مورد بعدی که برخی بیماران ممکن است با آن مواجه شوند عدم تقارن در دو لب باسن است. اگرچه تزریق باسن معمولا با دقت فراوانی انجام می‌شود، اما بی‌توجهی در انجام مراقبت‌های بعد از عمل و دستورالعمل‌های داده‌ شده‌ توسط پزشک در مورد سطح فعالیت، وضعیت خوابیدن و لباس‌های مناسب می‌تواند موجب ازبین‌رفتن قرینگی در ناحیه باسن شود.

می‌خوای بدونی عوارض تزریق چربی به باسن کمتره یا پروتز؟ مشاوره بگیر.

تخلیه چربی تزریق شده به باسن چگونه است؟

تزریق چربی به ناحیه باسن یک عمل جراحی زیبایی تخصصی است و باید صرفاً به دست افراد متخصص انجام شود. از بین بردن این چربی تزریق‌شده نیز نیاز به مهارت و دقت بسیار بالایی داشته‌ و باید توسط فردی متخصص انجام شود. البته ازآنجاکه این عمل ممکن است سختی‌هایی داشته‌باشد بسیاری از پزشکان تمایلی به تخلیه چربی تزریق‌شده در باسن را نداشته‌ و ترجیح می‌دهند با انجام تکنیک‌هایی ایرادات به وجود آمده را اصلاح نمایند.

اما در نهایت باز هم ممکن است در برخی موارد فرد ترجیح دهد که به جای اصلاح چربی، آن را تخلیه کند. به‌طورکلی فرایند تخلیه چربی تزریق‌شده به باسن به وسیله برخی از داروها یا لیپوساکشن انجام می‌پذیرد. اگر چربی‌های تزریق شده‌ حالت گلوله، گلوله یا کیستی پیدا کرده باشند نیز تنها به وسیله جراحی در اتاق عمل امکان تخلیه آنها وجود دارد.

هزینه تزریق چربی به باسن در دکترتو کلینیک

تزریق چربی به باسن بر اساس محل انجام عمل جراحی و پزشک معالج می‌تواند هزینه‌های متغیری در حدود ۲۰ الی ۳۵ میلیون تومان داشته باشد. اما برای برآورد دقیق‌تر هزینه تزریق چربی و مقایسه قیمت مراکز درمانی مختلف می‌توانید از خدمات دکترتو کلینیک استفاده کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

همان‌طور که توضیح داده‌شد تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های بزرگ کردن باسن بدون انجام پروتز است که ظاهری طبیعی نیز به باسن داده و علاوه‌بر آن به صورت توأمان از حجم چربی ناحیه اهداکننده نیز کم می‌کند. با این حال همه افراد گزینه مناسبی برای انجام این عمل جراحی نیستند و برای انتخاب بهترین روش و کسب مناسب‌ترین نتیجه لازم است پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی ابتدا با پزشک متخصص جراحی پلاستیک یا دکتر زیبایی پوست مشورت کنید تا بتوانید با اطلاع کامل از تمامی جوانب، نتایج و عوارض این عمل‌های جراحی زیبایی، گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید. شما می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره متنی یا تلفنی با دکتر پوست آنلاین یا دکتر جراح پلاستیک آنلاین استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

تزریق چربی به باسن و پروتز هر دو راه‌هایی برای بزرگ کردن و حجم‌دهی باسن هستند. اگرچه پروتز باسن نتیجه واضح‌تری را نسبت به تزریق چربی خواهد داشت، اما نباید فراموش کرد که عوارض این روش نیز از تزریق بیشتر بوده و دوران نقاهت طولانی‌تری را خواهد داشت. در نهایت اما هر فرد با توجه به تایپ بدنی و سلامتی که دارد می‌تواند کاندیدای مناسبی برای یک یا هردوی این روش‌ها باشد که بهتر است با مشورت با پزشک خود روش مناسب خود را انتخاب نماید.

اگرچه تزریق چربی به باسن یک عمل با اثر دائمی محسوب نمی‌شود، اما در بسیاری از موارد نتیجه تزریق چربی تا حدود 10 سال نیز در فرد باقی می‌ماند.

برای از بین بردن چربی تزریق‌شده‌ به ناحیه باسن باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا با استفاده از داروهای تخصصی یا انجام لیپوساکشن چربی‌های تزریق شده‌ را خارج کند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن